Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Burmax
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 16 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

numeronsiirto ja ensimmäinen lasku

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Telialle numeronsiirto 15.6.21. Kysyin tänään chatissa ensimmäisen laskun ajankohdasta ja mitä siinä laskutetaan. Asiakaspalvelija "Ella" katkaisi chatin kesken enkä päässyt enää chatin jonoon. tällain te siis kohtelette uusia asiakkaitanne ?😡
Ella vastasi kolmeen kertaan erikseen esittämääni kysymyksiin samoilla sanoilla mitä olin itse jo kysymyksissäni esittänyt. kirjoitti että numeronsiirto on tapahtunut 15.6. että laskutus tapahtuu tästä asti. Mutta sitähän en kysynytkään.
Ella kerkisi vielä ennen katkaisuaan kirjoittaan " 15.6 lähtien tuohon eräpäivään asti (27-30.6). Liittymäsi hinta on nyt 19,90e/kk joten oletettavasti tulee samalle laskulle kesä ja heinäkuu"
Jos olisin kerinnyt, niin olisin kysynyt miten tuo stemmaa siihen infoon mikä on kotisivuillanne että laskutus tapahtuu aina jälkikäteen ? ja jos laskussa, minkä eräpäivä on 27. - 30.6. laskutetaan myös heinäkuu, niin eikö se ole nimenomaan etukäteen ?

Lisäksi mainittuun eräpäivään on aikaa 10 päivää. laskun olisi pitänyt siis tulla jo vähintään neljä päivää sitten, noudattaakseen  laskutus- ja maksuehtoa.
Luultavasti Ella huomasi virheensä ja siksi katkaisi koko chatin. Olisitte säilyttänyt silmissäni luotettavuuden ihan aluksi kun olisi hänkin myöntänyt että oli erehtynyt. tämä on vastaavanlainen asia, jos Telialta olisi isketty luuri korvaan, kun chat keskustelu suljetaan kesken kaiken.

Kotisivuillanne on virheellistä tietoa laskutusmuodoista. vielä pari viikkoa sitten 4.6. kun liittymän ja numeronsiirron tilasin, kysyttiin laskutusvaihtoehtoina sähköpostilaskutusta, minkä olisin halunnutkin valita.  Ellan mukaan tämä sähköpostilaskutus muoto teiltä lopetettiin juuri pari viikkoa sitten. Eli palvelu tai tuotehan on silloin virheellinen, kun se on myyty virheellisin perustein.

Ella kysyi sähköpostiosoitettani, puhelinnumeroani ja kotiosoitettani chatissa vaikka olin kirjautunut. ja sähköpostiahan te ette kuulemma missään tilanteessa edes käytä, koska oma Teliaan tulleista laskuistakin tulee (jos tulee ) tieto vain tekstiviestillä. Minua palvelisi kuitenkin paljon paremmin sähköposti.

Kotisivuillanne on tieto vielä sähköpostilaskutusmuodosta, joten korjaisitte tuon tiedon virheellisenä.
verkossa on kyllä nähtävillä Laskutuskaudet ja eräpäivät 2021, mutta koska en tiedä laskutusryhmääni, niin näistä en pysty tietoa lukemaan.
Ellakin sitten kirjoitti että "Sinulle ei ole vielä lasku muodostunut niin joudun sen etsimään taustajärjestelmästä mikä laskutusryhmä siellä on." 😁😁
Hänelle ei siis vieläkään valjennut kysymykseni peruste. jos olisin saanut ensimmäisen laskuni, niin olisin itsekin tiennyt laskutusryhmäni ja sen perusteella kotisivuillanne olevasta laskutuskausista etsiä eräpäivätiedot.
Hän oli lähes yhtä avulias kun käytössänne olevat robottivastaukset. Onko täällä lukutaitoisempia asiakaspalvelijoita.

Liittymähän on toistaiseksi voimassa oleva, eli jos en saa vastausta pariin päivään. yksinkertaiseen kysymykseen. niin voin aina lähteä takaisin sinne mistä tulinkin. Ei tupata jos ei tykätä.

23 vastausta
Burmax
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos

Kaikenlisäksi nyt kun katsoin tuota matkapuhelinlaskujen laskutuskauden ja eräpäivät 2021 taulukkoa, niin sellaista kohtaa ei edes ole, missä eräpäivä olisi Ellan ilmoittama "27-30.6"

Merja_J
Moderaattori
Moderaattori
  • 829 custom-general.kudos
  • 1145 custom-general.replies
  • 76 custom-general.solutions

Hei Burmax ja tervetuloa Yhteisöön. Kiva että löysit tiesi tänne 😊

Järjestelmään, jonka kautta vastaanotamme chatteja, puheluita ja viestejä tehtiin eilen päivityksiä ja tästä saimmekin infoa että huoltotoimenpiteet voivat aiheuttaa chattien katkeamisia. Tässä sinunkin tapauksessasi on todennäköisesti käynyt niin. Omalta osaltani pahoittelut tästä.

Laskutus tapahtuu tosiaan aina jälkikäteen ja riippuen siitä mihin laskutusryhmään liittymä päätyy, voi ensimmäiselle laskulle tulla kuukausimaksuja kahdelta kuukaudelta. Ehkäpä asiakaspalvelijalla meni kuukaudet ja sanat sekaisin tuossa keskustelussa. Joka tapauksessa kesäkuun puolessa välissä avatun liittymän ensimmäinen lasku tulee aikaisintaan heinäkuun puolenvälin jälkeen.

Laskutusryhmää ei asiakas ainakaan toistaiseksi voi itse tarkistaa Minun Teliasta, ellei ensimmäistä laskua ole tullut. Laskutusryhmän voi silloin selvittää vain asiakaspalvelun kautta. Tässä meillä on ehdottomasti kehittämisen paikka!

Sähköpostilaskusta sen verran että meidän sivuilla siitä vielä infoa löytyy, koska kyseinen laskutustapa on vielä saatavilla Kotinumero- ja kotipuheliittymille, Telia Dot -liittymille, kaapeli-TV-palveluille ja Telia Rahoituksen laskuille. Eli kokonaan sitä ei voida sivuilta poistaa. Uusien sähköpostilaskujen kytkentä ei ole ollut mahdollista enää 17.2. jälkeen, joten kovasti ihmettelen kuinka tuo vaihtoehto on ollu verkkokaupassamme vielä parisen viikkoa sitten. Oliko siis tuota numeronsiirtoa tehdessä mahdollisuus valita sähköpostilasku, eli saiko sen vaihtoehdon täpättyä normaalisti? Sähköpostiosoite kuitenkin tarkistetaan asiakkaalta edelleen, sillä sitä kautta esimerkiksi markkinointiviestit kulkevat asiakkaan niin halutessa ja tilaus- ja toimitusvahvistukset toimitetaan sitä kautta myös. Puhelinnumeron ja kotiosoitteen kysyminen helpottaa asiakaspalvelijan työtä löytää asiakas järjestelmistä, joten niitä tietoja kysytään ihan senkin vuoksi.

Selvisikö sinulle tuossa chat keskustelussa nyt oikea laskutusryhmä, jotta voit jatkossa tarkistaa laskutusjaksot ja eräpäivätiedot sivuiltamme? 

| Telia Yhteisön moderaattori | Apple iPhone 12 | Apple Watch SE | C More
Burmax
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos

@Merja_J@  kirjoitti:

Järjestelmään, jonka kautta vastaanotamme chatteja, puheluita ja viestejä tehtiin eilen päivityksiä ja tästä saimmekin infoa että huoltotoimenpiteet voivat aiheuttaa chattien katkeamisia. Tässä sinunkin tapauksessasi on todennäköisesti käynyt niin. Omalta osaltani pahoittelut tästä.

Enkä usko että chatin katkaiseminen oli järjestelmänne päivityksestä johtuvaa, koska chatissa selkeästi luki että ”Eila on sulkenut chatin”. tai vastaavaa, kun sanatarkasti en muista.
Se ei siis johtunut järjestelmän päivityksestä, vaikka haluattekin näin puolustella asiakaspalvelijanne käyttäytymistä.

@Merja_J@  kirjoitti:

Uusien sähköpostilaskujen kytkentä ei ole ollut mahdollista enää 17.2. jälkeen, joten kovasti ihmettelen kuinka tuo vaihtoehto on ollu verkkokaupassamme vielä parisen viikkoa sitten. Oliko siis tuota numeronsiirtoa tehdessä mahdollisuus valita sähköpostilasku, eli saiko sen vaihtoehdon täpättyä normaalisti? Sähköpostiosoite kuitenkin tarkistetaan asiakkaalta edelleen, sillä sitä kautta esimerkiksi markkinointiviestit kulkevat asiakkaan niin halutessa ja tilaus- ja toimitusvahvistukset toimitetaan sitä kautta myös.
Puhelinnumeron ja kotiosoitteen kysyminen helpottaa asiakaspalvelijan työtä löytää asiakas järjestelmistä, joten niitä tietoja kysytään ihan senkin vuoksi.

Sitä ihmettelen tässä minäkin.
Oli valittavissa numeronsiirtoa tehdessäni ja liittymää tilatessani sähköpostilasku.
Sitä tässä olen yrittänyt puolen tusinaa kertaa kirjoitella suuntaan ja toiseen. Te ette näytä tätäkään asiaa uskovan. En kai muuten mitään ihmettelisikään, miksi nyt sanottiin että sähköpostilaskutus ei ole mahdollista ollut pitkään aikaan.
Ja se että sähköpostin kautta tulee markkinointiviestit niin olen ne kieltänyt. vaan eipä ne silloin 2013 vuonnakaan teitä pahemmin pidätellyt ja olen kuullut muilta käyttäjiltä että ei kiellot paljon pidättele teitä nytkään.
Sähköpostiin tuli vain tilausvahvistus. toimitusvahvistusta en ole saanut tänäkään päivänä sähköpostiin. siitä tuli kirje sim kortin mukana ja sitten näin kirjeitä oma Telia palvelussa. siellä oli myös 2013 vuonna toimitettuja kirjeitä mitkä näin vasta nyt....

Minulle tulee kaikkialta muilta tahoilta laskut sähköpostiin tai vähintään ilmoitus laskun saapumisesta joko OmaPostiin tai laskuttajan sivuille. Tästäkin syystä huomaisin laskun sitä kautta. Tekstiviesti on jo vanhentunut viestiväline ja itse käytän sitä todella harvoin.  Eikö olisi syytä teidänkin tulla tälle vuosituhannelle..

Joka tapauksessa eilisessä chatissa sähköpostikysely oli aivan turhaa. ja kaikki muutkin tietoni kyselyt, koska olin kirjautuneena ja ainakin muualla ne tietävät kirjautuneen asiakkaan tiedot chatissa ja muualla jopa paremmin kun asiakas itse.

@Merja_J@  kirjoitti:

Puhelinnumeron ja kotiosoitteen kysyminen helpottaa asiakaspalvelijan työtä löytää asiakas järjestelmistä, joten niitä tietoja kysytään ihan senkin vuoksi.

Eilinen Telian aspa chatissa ei kyselyistään huolimatta löytänyt tietojani puoleen tuntiin. kauanko olisi mennyt ilman tätä "helpotusta".

Tämä ei kuitenkaan ollut se pääpointti kysymyksessä edelleenkään.

@Merja_J@  kirjoitti:

oksi.

Selvisikö sinulle tuossa chat keskustelussa nyt oikea laskutusryhmä, jotta voit jatkossa tarkistaa laskutusjaksot ja eräpäivätiedot sivuiltamme? 

Ei ilmoitettu laskutusryhmääni, eli en edelleenkään tiedä sitä.

Chatissa eilen 20.6.21:

Minä: ”Telialle numeronsiirto 15.6.2021. Haluaisin tietää ensimmäisen laskuni saapumispäivän ja eräpäivän.”

Minä: ”Teidän infossa laskutuksessa kyllä lukee että myös sähköpostilaskutus ( + e-lasku, mitä en koskaan käytä) on mahdollinen....”

Eila: ”E lasku on myös toinen vaihtoehto.” ….

Eila: ”Liittymä on ollut aktiivisena 15.6. asti, joten siitä lähtien alkaa laskutus.”….

Näiden vastauksien saamiseksi menikin puoli tuntia. eli ne asiat mitkä kysymyksissänikin olin jo kirjoittanut.

Oli ehkä vaikeaa ymmärtää luetusta minun varsinaista kysymystä.

Merja_J
Moderaattori
Moderaattori

@Burmax@  kirjoitti:

Enkä usko että chatin katkaiseminen oli järjestelmänne päivityksestä johtuvaa, koska chatissa selkeästi luki että ”Eila on sulkenut chatin”. tai vastaavaa, kun sanatarkasti en muista.
Se ei siis johtunut järjestelmän päivityksestä, vaikka haluattekin näin puolustella asiakaspalvelijanne käyttäytymistä.

Ilmoitus on samansisältöinen riippumatta siitä katkaiseeko asiakasneuvoja chatin itse vai katkeaako yhteys häiriötilanteen vuoksi. Varmastihan en voi sanoa mitä tuossa on tapahtunut mutta eilen meillä tosiaan oli päivitys ja sen "sivuoireina" tapahtui näitä katkoksia. 

@Burmax@  kirjoitti:

Sitä ihmettelen tässä minäkin.
Oli valittavissa numeronsiirtoa tehdessäni ja liittymää tilatessani sähköpostilasku.
Sitä tässä olen yrittänyt puolen tusinaa kertaa kirjoitella suuntaan ja toiseen. Te ette näytä tätäkään asiaa uskovan. En kai muuten mitään ihmettelisikään, miksi nyt sanottiin että sähköpostilaskutus ei ole mahdollista ollut pitkään aikaan.

Haluan kysäistä tästä nyt vielä kerran, eli numeronsiirtoa tehdessäsi valitsit sähköpostilaskun ja sinulle ilmoitettiin myöhemmin että se ei ole mahdollista? Kerrotko jos muistat niin tuon tarkan päivämäärän koska teit sopimuksen niin laitan tästä viestiä eteenpäin laskutuksen taustajengille että tarkistavat kuinka tämä on ollut mahdollista. Tämä täytyy ehdottomasti selvittää onko kyseessä ollut häiriötilanne vai mistä tämä johtui. 

Laskutustavaksi suosittelen ehdottomasti e-laskua. Se on todella kätevä tapa saada laskut suoraan verkkopankkiin ja käydä ne sieltä sitten vahvistamassa tai laittaa ne siten että ne menevät maksuun ilman klikkailuja. Lasku Minun Teliaan on myös hyvä vaihtoehto. Itsellä on se käytössä ja sovelluksen kautta käyn laskut sitten maksamassa. 

Tätä kautta en pääse asiakastietojasi tarkistamaan, joten harmi kyllä en voi tarkistaa tuota sinun laskutusryhmääsi. Jos haluat vielä kerran olla chatin kautta yhteydessä niin sieltä ryhmän tarkistaminen kyllä onnistuu. Meille voi laittaa myös yksityisviestiä facebookissa ja twitterissä, jos sinulla on sellaiset kanavat käytössä. Ja toki yhteydenottolomakkeenkin kautta voi viestiä laittaa. Se löytyy täältä

Burmax
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos

@Merja_J@  kirjoitti:

Haluan kysäistä tästä nyt vielä kerran, eli numeronsiirtoa tehdessäsi valitsit sähköpostilaskun ja sinulle ilmoitettiin myöhemmin että se ei ole mahdollista? Kerrotko jos muistat niin tuon tarkan päivämäärän koska teit sopimuksen niin laitan tästä viestiä eteenpäin laskutuksen taustajengille että tarkistavat kuinka tämä on ollut mahdollista. Tämä täytyy ehdottomasti selvittää onko kyseessä ollut häiriötilanne vai mistä tämä johtui. 

Vastaan nyt tässä vielä kerran (järjestyksessä noin  7. kerran) että kyllä: numeronsiirtoa tehdessäni valitsin sähköpostilaskun ja minulle ilmoitettiin myöhemmin (eli eilen 20.6.21 chatissa "Eila") että tämä ei ole mahdollista.
Enhän osaisi koko hommaa edes ihmetellä, mikäli sitä laskutustapaa ei olisi ollut valittavanakaan.
En tätä numeronsiirron sopimuksen tarkkaa päivämäärää ulkoa muistaisi, mutta tilausvahvistus on tullu pe 4.6.21. Liittymä on siis avattu Telialla ti 15.6.21. Tästäkin kirjoitin jo aikaisemmin ...
Kai te kyselette tästäkin vähintään kuusi kertaa, ennen kun ymmärrätte lukemaanne.

@Merja_J@  kirjoitti:
Laskutustavaksi suosittelen ehdottomasti e-laskua. Se on todella kätevä tapa saada laskut suoraan verkkopankkiin ja käydä ne sieltä sitten vahvistamassa tai laittaa ne siten että ne menevät maksuun ilman klikkailuja. Lasku Minun Teliaan on myös hyvä vaihtoehto. Itsellä on se käytössä ja sovelluksen kautta käyn laskut sitten maksamassa. 

Tiedän kyllä kiitos vaan, miten e-lasku toimii. Itse en ehdottomasti sitä suosittele, enkä ole käyttänyt. Omassa pankissani se on ollutkin vain vähän aikaa mahdollistakin. Syistä, miksi en e-laskuista itselläni tykkää enkä katso niitä minulle sopivaksi, en ala tässä teille avautumaan, ja lienee minun oma asiani.

Se mikä on hyvä teille, ei välttämättä ole hyvä ja sopiva kaikille. vaikka teille sekin taitaa olla vähän vaikea ymmärtää.

Ihan sama vaikka teillä onkin Telia lasku käytössä. Siihenkään en tarvitse opastusta.

Mikäli tämäkään ei aikaisemmin tullut huomatuksi, niin kirjoitin usein siitäkin, että se toimisi minullekin, mikäli niistä laskuista tulisi ilmoitus sähköpostiin. En joka viikkokaan välttämättä huomaa Oma Teliassa käydä katsomassa josko lasku olisi tullut. Se, että ilmoitus laskusta tulee vain tekstiviestinä, ei minulle ole hyvä, koska se on vanhentunut viestijärjestelmä.

Tästäkin täytyy selittää puolen tusinaa kertaa, eikä mene jakeluun

@Merja_J@  kirjoitti:
Tätä kautta en pääse asiakastietojasi tarkistamaan, joten harmi kyllä en voi tarkistaa tuota sinun laskutusryhmääsi. Jos haluat vielä kerran olla chatin kautta yhteydessä niin sieltä ryhmän tarkistaminen kyllä onnistuu. Meille voi laittaa myös yksityisviestiä facebookissa ja twitterissä, jos sinulla on sellaiset kanavat käytössä. Ja toki yhteydenottolomakkeenkin kautta voi viestiä laittaa. Se löytyy täältä

No en todellakaan halua olla chatin kautta yhteydessä enää. Kun se tuntuu olevan vaivalloista teillä vastata yksinkertaiseen kysymykseen sielläkin.
Olen myös ottanut jo eilen yhteydenottolomaakkeen kautta. En ole vielä saanut vastausta, enkä usko että näin tapahtuukaan.

Mitä ihmettä te sitten edes kyselette olenko saanut tietooni laskutusryhmää, kun ette osaa sitäkään tietoa minulle antaa.

Voin olla Facebookin kautta yhteydessä, mutta niitä kertoja kun olen ollut joskus aikaisemmin, niin en ole saanut vastausta. siellä on viestini jo parin kuukauden takaa....
Paitsi, nyt kun katsoin, niin siinä palkissa missä on yleensä "lähetä viesti", on teillä "osta nyt" 😁🤣

Ja sinne täytyy sitten kertoa samat asiat taaaas vaikka kuinka moneen kertaan. Miten te siellä osaisitte sen paremmin minun asioitani katsoa mitä täälläkään.
Vai onko siellä pätevämpiä asiakaspalvelijoita ?

Teille tuntuu olevan aivan outo käsite, että yksityisetkin ihmiset pitävät jotkut talouskirjanpitoa ja budjettia. ja haluaisivat ennakoida tulevia laskuja.
Itse olen tehnyt sitä jo 16 vuotta.

Antaa olla.

Merja_J
Moderaattori
Moderaattori

@Burmax@  kirjoitti:

tilausvahvistus on tullu pe 4.6.21. Liittymä on siis avattu Telialla ti 15.6.21.

Kiitos tästä tiedosta. Välitin sen nyt eteenpäin laskutuksen taustajoukoille niin saavat selvittää mistä tuo johtui. Sähköpostilaskun valintavaihtoehtoa ei nimittäin olisi pitänyt olla valikoimassa, joten hyvä että tämä tuli esille niin saadaan asia tutkittavaksi. 

Olen myös ottanut jo eilen yhteydenottolomaakkeen kautta. En ole vielä saanut vastausta, enkä usko että näin tapahtuukaan.

Hyvä että olet laittanut vielä lomakkeen kautta viestiä niin saat vastauksen heti kun viestisi on otettu käsittelyyn. Tällä hetkellä niissä on muutaman vuorokauden käsittelyaika. Vastaus tulee varmasti myöhemmin tällä viikolla. 

Burmax
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos

@Merja_J@  kirjoitti:

@Burmax@  kirjoitti:

tilausvahvistus on tullu pe 4.6.21. Liittymä on siis avattu Telialla ti 15.6.21.

Kiitos tästä tiedosta. Välitin sen nyt eteenpäin laskutuksen taustajoukoille niin saavat selvittää mistä tuo johtui. Sähköpostilaskun valintavaihtoehtoa ei nimittäin olisi pitänyt olla valikoimassa, joten hyvä että tämä tuli esille niin saadaan asia tutkittavaksi. 

Hyvä että olet laittanut vielä lomakkeen kautta viestiä niin saat vastauksen heti kun viestisi on otettu käsittelyyn. Tällä hetkellä niissä on muutaman vuorokauden käsittelyaika. Vastaus tulee varmasti myöhemmin tällä viikolla. 

jää nähtäväksi. Olisin tarvinnut sen tiedon kyllä jo eilen. Siksi chatin kautta yritinkin asiaa kysellä. mutta tyhjän saa pyytämättäkin.

On kai turhaa kysellä miksi Minun Telia - mobiilisovellus näyttää ensin €:n kohdalla tyhjää (niinkun kai pitääkin niin kauan kun laskua ei ole muodostunut), mutta puhelimen kuvakkeesta (tuon € -kuvakkeen vasemmalla puolella) avautuvasta saldoerittelyssä näyttää 22,91 e (12.7.2021 - 21.6.2021) eli tulevaisuuteen.
käyttömaksuissa ei ole mitään, kuten ei kuuluisikaan eikä muissa maksuissa ole mitään. Mistä tuo saldo 22,91 euroa muodostuu ? Kun kuukausi hinta on siis 19,50 e ja aloitusmaksu 5 e ? Muita maksuja ei ole. siis jos tämän pitäisi olla ajantasainen päiväkohtainen saldo. ??

Miksi tätä linkkiä ei edes ole muuta kun mobiilisovelluksen kautta.

Nyt näenkin samasta mobiilipalvelusta tästä saldoerittelystä että maininta "saldo ajalta: 12.7.2021 - 21.6.2021. Laskutuskausi päättyy: 16.8.2021".
Laskutuskaudet ja eräpäivät -tiedotteessa mikä on kotisivuillanne, on laskutuskauden päättymisen 16.8.2021 kohdalla laskutusryhmä nro 32 ja tämän laskutuskauden päättymisen perusteella eräpäivä 6.9. 🙄 
Tämä on elokuun kohdalla.
Heinäkuun kohdalla on laskutuskausi 17.6. - 16.7.21 ja eräpäivä 5.8.🙄

mikään variaatio ei täsmää siihen tietoon mitä chatissa sain eilen.🤔

Ellan sekin vähäinen vastaus eilen, "Eli laskutusryhmäsi on nyt niin että lasku tulee suunnilleen n. 4-5 päivä kuun alussa ja eräpäivä on 27-30 päivä."
Ei pidä paikkaansa. tai sitten teillä menee laskun muodostumisesta noin kolme viikkoa siihen kun lasku lähtee. ?
Tarkoittaako tämä nyt sitä että elokuun lopulla tulee lasku missä on laskua 14.6. - 16.8.21 ajalta eli kolmen kuukauden kuukausimaksut (kesä-, heinä- ja elokuulta ja käyttömaksut 14.6. - 31.7.2021.
Huoh. voi teidän kanssanne.

Olisi kai viisainta peruuttaa takaisin ennen kun on kunnolla alkanutkaan. kun tämä on ihan alussa jo näin vaikeaa saada tietoa että mistä ja koska ja paljonko sitä ollaan maksamassa. Sitten nekin vähäiset tiedot, mikä saan, ovat virheellisiä ja ristiriidassa. pahoittelutkaan eivät ihan joka asiassa riitä. pitää olla jotain vastuuta sanomisistaan myöskin.

HannaMarikaL
Moderaattori
Moderaattori
  • 92 custom-general.kudos
  • 344 custom-general.replies
  • 19 custom-general.solutions

jää nähtäväksi. Olisin tarvinnut sen tiedon kyllä jo eilen. Siksi chatin kautta yritinkin asiaa kysellä. mutta tyhjän saa pyytämättäkin.

On kai turhaa kysellä miksi Minun Telia - mobiilisovellus näyttää ensin €:n kohdalla tyhjää (niinkun kai pitääkin niin kauan kun laskua ei ole muodostunut), mutta puhelimen kuvakkeesta (tuon € -kuvakkeen vasemmalla puolella) avautuvasta saldoerittelyssä näyttää 22,91 e (12.7.2021 - 21.6.2021) eli tulevaisuuteen.
käyttömaksuissa ei ole mitään, kuten ei kuuluisikaan eikä muissa maksuissa ole mitään. Mistä tuo saldo 22,91 euroa muodostuu ? Kun kuukausi hinta on siis 19,50 e ja aloitusmaksu 5 e ? Muita maksuja ei ole. siis jos tämän pitäisi olla ajantasainen päiväkohtainen saldo. ??

Miksi tätä linkkiä ei edes ole muuta kun mobiilisovelluksen kautta.

Nyt näenkin samasta mobiilipalvelusta tästä saldoerittelystä että maininta "saldo ajalta: 12.7.2021 - 21.6.2021. Laskutuskausi päättyy: 16.8.2021".
Laskutuskaudet ja eräpäivät -tiedotteessa mikä on kotisivuillanne, on laskutuskauden päättymisen 16.8.2021 kohdalla laskutusryhmä nro 32 ja tämän laskutuskauden päättymisen perusteella eräpäivä 6.9. 🙄 
Tämä on elokuun kohdalla.
Heinäkuun kohdalla on laskutuskausi 17.6. - 16.7.21 ja eräpäivä 5.8.🙄

mikään variaatio ei täsmää siihen tietoon mitä chatissa sain eilen.🤔

Ellan sekin vähäinen vastaus eilen, "Eli laskutusryhmäsi on nyt niin että lasku tulee suunnilleen n. 4-5 päivä kuun alussa ja eräpäivä on 27-30 päivä."
Ei pidä paikkaansa. tai sitten teillä menee laskun muodostumisesta noin kolme viikkoa siihen kun lasku lähtee. ?
Tarkoittaako tämä nyt sitä että elokuun lopulla tulee lasku missä on laskua 14.6. - 16.8.21 ajalta eli kolmen kuukauden kuukausimaksut (kesä-, heinä- ja elokuulta ja käyttömaksut 14.6. - 31.7.2021.
Huoh. voi teidän kanssanne.

Olisi kai viisainta peruuttaa takaisin ennen kun on kunnolla alkanutkaan. kun tämä on ihan alussa jo näin vaikeaa saada tietoa että mistä ja koska ja paljonko sitä ollaan maksamassa. Sitten nekin vähäiset tiedot, mikä saan, ovat virheellisiä ja ristiriidassa. pahoittelutkaan eivät ihan joka asiassa riitä. pitää olla jotain vastuuta sanomisistaan myöskin.

Minun Telia -sovelluksessa näet liittymäsi sen hetkisen saldon, kk- ja kytkentämaksut sekä käyttömaksut. Kk- ja kytkentämaksut pitää sisällään liittymän kuukausimaksun sekä avausmaksun (5€). Saldossa sitten tosiaan näkyy kaikki sen hetkiset maksut, jotka on siihen päivään mennessä liittymälle tullut. Hieman erikoiselta tuntuu tuo saldo ajalta, jossa päivämäärät on 12.7.-21.6.2021. Täältä Yhteisön kautta emme pääse näkemään ollenkaan asiakastietoja, joten nyt en osaa ottaa kantaa siihen, mistä tämän hetkinen saldosi koostuu. Tuon osalta sinun tulisi olla yhteydessä asiakaspalveluumme, jossa asiaa voidaan katsoa tarkemmin. Asiakaspalvelusta voidaan samalla tarkistaa, milloin saat ensimmäisen laskusi.

Jos saldoerittelyssäsi lukee "laskutuskausi päättyy 16.8.2021", uskoisin tosiaan, että laskutusryhmäsi on tuo 32. Laskutusryhmässä 32 laskutusjakso alkaa joka kuukauden 17. päivä ja päättyy 16. päivä. Ensimmäisen laskun osalta kuitenkin laskutuskausi voi olla normaalia lyhyempi tai pidempi riippuen palvelun avauspäivästä. Kun laskutuskausi päättyy, muodostuu lasku noin 3-4 päivän päästä siitä ja eräpäivä on sitten noin kahden viikon päästä laskun päiväyksestä.

Harmillista kuulla, että sinulla on nyt ollut hieman hankaluuksia tämän alun kanssa laskutuksen osalta, mutta uskon kyllä, että asiakaspalvelussamme saadaan tuo asia selvitettyä kanssasi. 🙂

| Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 12 | Sarjat | Musiikki | Kaikkea maan ja taivaan väliltä |

Burmax
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

sinun tulisi olla yhteydessä asiakaspalveluumme, jossa asiaa voidaan katsoa tarkemmin. Asiakaspalvelusta voidaan samalla tarkistaa, milloin saat ensimmäisen laskusi.

Harmillista kuulla, että sinulla on nyt ollut hieman hankaluuksia tämän alun kanssa laskutuksen osalta, mutta uskon kyllä, että asiakaspalvelussamme saadaan tuo asia selvitettyä kanssasi. 🙂

Sitähän minä jo eilen yritin. Voi yhden kerran.
Se on hyvä että te uskotte että asiakaspalvelussa saataisiin tuo asia selvitettyä.  Ei vaan jaksaisi kysellä ympäri ämpäri montaa vuorokautta putkeen. Saa taas kaikki asiat kertoa vaikka kuinka moneen kertaan uudelleen.
Ja mistä tietää luottaa että nyt mahdollisesti saamani tiedot nekään pitäisivät paikkaansa.