puhelin lukittui, kun putosi ja akku irtosi

  • 27 April 2015
  • 5 kommenttia
  • 13 katselukertaa

Minulla puhelimet TeliaSoneran sopimuksen piirissä. Puhelin on Nokia C5. Se putosi työskennellessä taskusta ja akku irtosi. Puhelin aukesi normaalisti, mutta sitten F-Securen Anti-Theft sulki puhelimen, koska se ohjeman mukaan on varastettu?  Nyt puhelinta ei voi käyttää! Minulla ei ole koodia jolla ohjeman voisi avata. Ei koskaan ole ollutkaan.


5 kommenttia

Onkohan kyseessä F-Secure Anti-Theft -ohjelman koodi. Tässä tapauksessa voit lähettää F-Securelle tukipyynnön internetin kautta. Tukipyyntölomake lötyy täältä .

 

Mikäli kyseessä on Nokia C5 -puhelimesi suojakoodi, on suojakoodin tehdasasetuksena 12345. Jos kyseessä on puhelimen suojakoodi ja olet vaihtanut koodin, eikä määrittelemäsi uusi koodi ole tiedossasi, pitäisi sinun toimittaa puhelimesi laitevalmistajan valtuuttamaan huoltoliikkeeseen. Puhelimen voit toimittaa huoltoon esimerkiksi Soneran Kaupan kautta ja lähimmän Sonera Kaupan voit tarkistaa tästä .

 

Liittymäsi eli SIM-korttisi PUK-koodista (8 numeroa) ei liene kyse, mutta liittymäsi PUK-koodi löytyy Sonera Omilta Sivuilta täältä . Sisäänkirjautumisen/rekisteröitymisen jälkeen valitset oikean liittymän ja löydät PUK-koodin.

Ei ole puhelimen suojakoodi, vaan F-Securen ANTI-THEFT ohjelman avauskoodi! Olen saanut muutaman "suojakoodin" mutta ne ovat olleet, niin tulkinnan varaisia, että en ole onnistunut avaamaan ohjelmaa.

Ehditkö jo laittamaan F-securelle tukipyyntöä @TapaniV_ antaman linkin avulla? :)


Saitko ongelman ratkeamaan sitä kautta?

Ei imei koodi tai salasan puhelinta sulkenut, vaan Soneran asentama ANTI-THEFD viruksen torjunta ohjelma.
Laitteessa on ns, pikku-netti!  Minulla ei ole tuon ohjelaman suojakoodia. Ohjelma on F-Securen. Imuroin F-Securelta heidän ohjelmiensa poisto-ohjelman. Syötin sen puhelimeen puhelimessa olevan korttipaikan kautta. Puhelin aukesi! Se toimii nyt. Ainoa asia minkä ohjelma estää on tehdasasetusten palauttaminen, mutta sitä en välttämättä tarvitse.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Hieno juttu, että sait puhelimen kuitenkin toimimaan. Ilmeisesti antoivat sieltä F-Securen kautta hyvät toimintaohjeet sinulle?

Vastaa