Katoavat tallenteet ja tallennukset - havaintoja kaivataan

  • 21 September 2021
  • 32 kommenttia
  • 183 katselukertaa

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

Tallennuspalvelussa on parhaillaan häiriötilanne, jonka vuoksi tallenteita häviää Telia TV -palvelusta.


 


Kaipaisimme tähän ketjuun havaintojanne kadonneista tallenteista. Jos olet huomannut, että jokin tallenne tai sarjatallenne on hävinnyt, kerro tässä ketjussa:


- Ohjelman nimi


- Milloin ohjelma tuli telkkarista


- Miltä kanavalta ohjelma tuli


- Mikä Telia TV -palvelu sinulla on käytössä (digiboksi Telian laajakaistalla, digiboksi jonkun muun operaattorin yhteydellä vai Telia TV sovellus)


 


Vinkkinä vielä:


Jos sarjatallenteita on hävinnyt niin tarkista, että sarjatallennus on vielä aktiivinen. Joissain tapauksissa tallennuksen ajastus on kadonnut sarjatallenteiden mukana.


Aktiiviset tallennuksien ajastukset voit tarkistaa Tallennukset-valikon Pian tallennuksessa -otsikon alta. Tai varmista Ohjelmaoppaasta, että oman lempisarjan kohdalla on tallennuksesta kertova REC-ikoni.



32 kommenttia

Kunniamerkki +4

Viime päivinä on tökkinyt taas tallenteiden kanssa. Kun yrittää aloittaa tallenteen antaa ilmoituksen:

”Videopalvelin virhe Käynnistämässäsi ohjelmassa on virhe Virhekoodi 722”.

 

Ainakin Suomen huutokauppakeisarin tallentamisessa on ollut tuota ongelmaa viimeisen viikon aikana monena päivänä. Viimeisin epäonnistunut tallennus ko. ohjelmasta 28.12.2021 klo 20.00 (Nelonen). Yksittäisenä tallennuksena ohjelmoitu. Mutta välillä tuntuu vaihtuvan toistuvaksi tallennukseksi, jolloin ei ainakaan tunnu toimivan.

 

Toistuvia tallennuksia ei saa aina poistettua ohjelmaoppaan kautta, jolloin myöskään yksittäisen tallennuksen ohjelmointi ei onnistu.

 

Olemme huomanneet samaa vikaa myös vanhemmissa tallennuksissa, tällä hetkellä pian poistuvien listalla olevissa. Taitavat ajoittua juuri siihen ajankohtaan, kun tiedotitte sarjatallennuksissa olleen ongelmia. Tympäisee todellakin kytätä uusintoja, kun osa jaksoista ei lähde käyntiin.

 

Muutaman tallennuksen kohdalla on käynyt niinkin että boksilta katselua aloittaessa ohjelman alusta puuttuu pätkä (pahimmillaan 10 min.) ja ohjelma alkaa keskeltä. Mutta sovelluksessa tallenne alkaa normaalisti ohjelman alusta. Tätä ongelmaa oli ainakin kahdessa syyskuussa tallennetussa ohjelmassa. En valitettavasti muista tarkempia tietoja.

 

Meillä on digiboksi Telian laajakaistalla.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +15

@JKS62  kirjoitti:

Toimiva tallennus olisi mukava. Nyt jatkuvassa tallennuksessa olevat eivät ole pitkään aikaan tallentuneet mutta laskutus kyllä pelaa.


 




Mitä kautta teet tallennuksia? Ohjelmaoppaan kautta tehtynä tallennuksissa on havaittu häiriöitä, ja ajoittain sitä kautta tehtynä tallennukset eivät aina toimi. Tämä on toki ilman muuta korjauksessa, pahoittelut häiriöstä!


 


Tallennuksien tekoon suosittelen tällä hetkellä tv.telia.fi -sivustoa, ja toki tallennukset voit tehdä myös suoraan digiboksille kaukosäätimellä.

Hei!

 

en ymmärrä tätä ”Ohjelmaoppaan kautta tehtynä tallennuksissa on havaittu häiriöitä, ja ajoittain sitä kautta tehtynä tallennukset eivät aina toimi” kun ei ole toiminut lähes puoleen vuoteen ollenkaan!? 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Sematto  kirjoitti:

Hei!


 


en ymmärrä tätä ”Ohjelmaoppaan kautta tehtynä tallennuksissa on havaittu häiriöitä, ja ajoittain sitä kautta tehtynä tallennukset eivät aina toimi” kun ei ole toiminut lähes puoleen vuoteen ollenkaan!? 




No tässä on taustalla tekniset häiriöt. Eli nimenomaan silloin kun tallennukset tehdään etätallennuksen ohjelmaoppaasta tai Minun Telian tallennuksen kautta. Tallennettavasta ohjelmasta riippuen joskus tallennus onnistuu ja joskus ei. Jos tallennukset tehdään digiboksin tai tv.telia.fi -ohjelmaoppaan kautta, ne toimivat normaalisti.


 


Tämä on kyllä ikävä tilanne ja ymmärrän että harmittaa jos ongelmia on ollut jo noinkin pitkään kaikkien tallennusten kanssa. Mutta suosittelen käyttämään tallennuksiin digiboksia tai sitten tuota tv.telia.fi -ohjelmaopasta.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Kokonaisuudessaan tallennuksessa on ollut jatkuvasti kaikenlaista vikaa varmaan jo yli vuoden. Useasti olen ehdottanut maksun palautusta, mutta nyt ehdotan out of the box ajatusta. Teliahan voisi asiakaspalvelu ja asiakastyytyväisyys näkökulmasta lähtien lisätä tallenteiden säilyvyyttä vaikka alkuun 6kk.

Säilyvyysajasta on huhujen mukaan puhuttu kehitysteamissakin.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

@Ocxid  kirjoitti:

Kokonaisuudessaan tallennuksessa on ollut jatkuvasti kaikenlaista vikaa varmaan jo yli vuoden. Useasti olen ehdottanut maksun palautusta, mutta nyt ehdotan out of the box ajatusta. Teliahan voisi asiakaspalvelu ja asiakastyytyväisyys näkökulmasta lähtien lisätä tallenteiden säilyvyyttä vaikka alkuun 6kk.


Säilyvyysajasta on huhujen mukaan puhuttu kehitysteamissakin.




Tallennuksien kanssa on ollut erilaisia haasteita tämän vuoden aikana ja sitä ei käy kiistäminen. Nämä pyritään aina hoitamaan kuitenkin sitä myötä kuntoon, jos jotain ilmenee. Mitään ei poissuljeta lopullisesti, mutta tässä kohtaa tallenteiden säilyvyysaikaa ei olla pidentämässä. 

Taas tänään sama ongelma saman ohjelman kanssa. Vuoden lopussa oli sama juttu. Tekia TV käytössä.

 

Remontilla rahoiksi MTV3 AVA

 

Todella ärsyttävää kun sarjan seuraaminen katkeaa itsestä riippumattomista syistä

 

 

 

 

Vastaa