Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
JoonasHa
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 72 custom-general.kudos
  • 139 custom-general.replies
  • 13 custom-general.solutions

Keltainen kuva viihteessä

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Morjensta!

 

Viihteessä osalla asiakkaista on ollut ongelmaa, että kuva on keltainen tai äänet eivät kuulu, jos käytössä on HDMI- kaapeli. Ongelma on havaittu vain joillakin televisiolaitteilla ja ongelman syy on näillä laitteilla epästandardi toiminta television HDMI- portissa tai koko laitteen HDMI- liitännän toiminta ei ole standardin mukainen.

 

Digiboksin HDMI- liitännän toiminta on standardin mukainen, joten meidän toimestamme korjausta ei voida digiboksin ohjelmistoon tehdä. Suositeltavaa on kokeilla television ohjlemiston päivitystä, tarvittaessa yhdessä laitevalmistajan tuen kanssa.

 

SCART- kaapelilla ei vastaavaa ongelmaa ole havaittu.

Jos löysit hyvän viestin, paina tykkää. Jos sait apua, voit merkata viestin ratkaisuksi.
11 vastausta
naur1s
Vakiokalustoa
  • 16 custom-general.kudos
  • 96 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Onko pinkki ruutu vastaava ongelma?
JoonasHa
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 72 custom-general.kudos
  • 139 custom-general.replies
  • 13 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Laitatko television merkin ja mallin. Aika varmasti sama vika, mut varmistetaan.

Jos löysit hyvän viestin, paina tykkää. Jos sait apua, voit merkata viestin ratkaisuksi.
naur1s
Vakiokalustoa
  • 16 custom-general.kudos
  • 96 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Philips pfl5xxx. Reilu 5v vanha.
Jännä juttu että pinkki ruutu ongelma ilmaantui takasin muutama päivä sitten kun boksi buuttasi itsensä itsekseen, ilmeisesti joku pakotettu päivitys?
aaa_tampere
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Ei tätä vikaa voi kuitata syyttämällä Philipsin telkkareiden "epästandardia" HDMI-tukea. Viihde toimi saman telkkarin kanssa HDMI:llä moitteettomasti pitkään. Ongelmat alkoivat vasta muutama kuukausi sitten testaamattomien päivitysten sekoilun myötä. Kyllä se vika on edelleen Sonera Viihde -softassa.

Japeaa
Vakiokalustoa
  • 36 custom-general.kudos
  • 98 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Joo, tämä on jännä juttu.

Kukaan ei valittanut HDMIn toimimattomuutta, ennen kuin tuli viimeistä edellinen päivitys,

jossa näitä keltaisia ruutuja/kuva ilman ääntä alkoi ilmestyä.

Jos digiboksin HDMIn toiminta on nyt standardin mukainen (ohjelmistopäivityksellä hoidettu),

niin miksei voida HDMIn toiminnan osalta palata siihen pari päivitystä edeltävään (ilmeisesti sitten epästandardiin, mutta toimivaan) toimintatapaan seuraavassa ohjelmistopäivityksessä?

pextah
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Eiköhän ne kaikki HDMI portit ole standardeja, tuskin sais olla hdmi porttia töllössä jos ei se tukis hdmi standardeja.

Vika=viihde/softa
NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 664 custom-general.kudos
  • 1502 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tuota @JoonasHa ehdottamaa television ohjelmistopäivitystä kannattaa kyllä kokeilla. Olisihan se kuitenkin parempi, että voisi kytkeä Viihteen HDMI-kaapelilla televisioon ettei tarvitse käyttää Scart-liitintä.

aaa_tampere
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Selvittelin Philipsin ohjelmistopäivitystä. Tarkistuksen jälkeen selvisi, että uusin on telkkarissa valmiina. Ei ole uusia päivityksiä saatavilla.

Suosittelen avaamaan tämän vikatiketin uudestaan. Vika on tullut selkeästi Viihde-päivityksen myötä.
Pekka_Koo
Telialainen
Telialainen
  • 127 custom-general.kudos
  • 531 custom-general.replies
  • 50 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kuten JoonasHa tuossa jo kertoikin, laitteissa joissa keltaista tai oranssia kuvaa esiintyy, HDMI-yhteys ei toimi HDMI-standardin mukaan. Asialle ei ole valitettavasti tehtävissä Soneran puolelta mitään. Kannattaa kuitenkin kokeilla kytkentää vielä toisesta HDMI-paikasta ja toisella HDMI-kaapelilla.

Viestistä saa tykätä, jos se on hyvä, ja merkata ratkaisuksi, jos auttoi ongelmassasi. 🙂 Telia.fi -sivulla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7