Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
squrppi
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kortinlukijan linkityksen poiston irtisanomisaika

Yritin poistaa CI+ -kortinlukijani linkitystä kaapelikortiltani nettipalvelussa, mutta se ei onnistunut. Otin yhteyttä asiakaspalveluun, ja sieltä sanottiin että poisto onnistui, mutta irtisanomisaika on 2 viikkoa. Mistä tämä 2vk tulee, kun kuitenkin kyseessä on vain kortinlukijan linkityksen poisto? Lukija on ihan kaupasta ostettu 3. osapuolen laite, eikä mitenkään yhteydessä Teliaan. Eli, pitää odottaa 2 viikkoa että voin myydä tarpeettomaksi käyneen kortinlukijani.

 

7 vastausta
SalliJf
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 17 custom-general.kudos
  • 83 custom-general.replies
  • 7 custom-general.solutions

Moikka @squrppi ja tervetuloa Yhteisöön! Tuo 14 vuorokauden irtisanomisaika on lakisääteinen, ja toisena syynä tuohon on asiakkaan oikeus peruuttaa irtisanominen 14 vuorokauden aikana. Irtisanottua liittymää kun ei voi enää palauttaa sellaisenaan. Sitä, miksi juuri 14vrk on tällaisissa yleisestikin käytössä, en osaa heittää. 

 

Vaikkei kortinlukija olisikaan Telialta hankittu, on kortti siihen kuitenkin linkitetty. Oikeastaan tuossa on kyse teknisestä puolesta, linkitys päättyy siinä missä laskutuskin. Ei tuosta selvinnyt onko sinulla maksukanavia kortillasi, mutta eihän se olisi asiakkaan edun mukaista laskuttaa palvelusta, joka tehtäisiin käyttökelvottomaksi ennen virallista päättymispäivää. 

 

Avasiko tämä asiaa?

squrppi
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Siis kyseessähän ei ole liittymän, maksukanavien tai kaapelikortin irtisanomisesta lainkaan. Ainoastaan yksittäisen kortinlukijan linkityksen poistamisesta. Siis sen CI+ -palikan, joka laitetaan telkkuun kiinni ja jonka sisään sitten laitetaan katselukortti. Minulle jää vielä tämän jälkeen voimaan 3 linkitystä, joita käytän maksukortin kanssa.

MMALINEN
Vakiokalustoa ☆☆
  • 90 custom-general.kudos
  • 484 custom-general.replies
  • 9 custom-general.solutions


@SalliJf  kirjoitti:

Moikka @squrppi ja tervetuloa Yhteisöön! Tuo 14 vuorokauden irtisanomisaika on lakisääteinen, ja toisena syynä tuohon on asiakkaan oikeus peruuttaa irtisanominen 14 vuorokauden aikana. Irtisanottua liittymää kun ei voi enää palauttaa sellaisenaan. Sitä, miksi juuri 14vrk on tällaisissa yleisestikin käytössä, en osaa heittää. 

 

Vaikkei kortinlukija olisikaan Telialta hankittu, on kortti siihen kuitenkin linkitetty. Oikeastaan tuossa on kyse teknisestä puolesta, linkitys päättyy siinä missä laskutuskin. Ei tuosta selvinnyt onko sinulla maksukanavia kortillasi, mutta eihän se olisi asiakkaan edun mukaista laskuttaa palvelusta, joka tehtäisiin käyttökelvottomaksi ennen virallista päättymispäivää. 

 

Avasiko tämä asiaa?


Väitän että  irtisanomisajasta voidaan  tinkiä  asiakkaan eduksi jos  yritys niin haluaa 

eli laki sallii 14 vuorokauden irtisanomisajan  tuskin vaatii .

squrppi
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Moi @SalliJf !

Olisikos sinulla lisätietoja tästä irtisanomisajasta tuon kirjoittamani tarkennuksen perusteella?

SalliJf
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 17 custom-general.kudos
  • 83 custom-general.replies
  • 7 custom-general.solutions


@squrppi  kirjoitti:

Siis kyseessähän ei ole liittymän, maksukanavien tai kaapelikortin irtisanomisesta lainkaan. Ainoastaan yksittäisen kortinlukijan linkityksen poistamisesta. Siis sen CI+ -palikan, joka laitetaan telkkuun kiinni ja jonka sisään sitten laitetaan katselukortti. Minulle jää vielä tämän jälkeen voimaan 3 linkitystä, joita käytän maksukortin kanssa.


Aivan juuri! Toki tuon linkityksen poisto onnistuu heti ilman 14 vuorokauden irtisanomisaikaa, kun kaapelikortin käyttö jatkuu muilla laitteilla. Nyt meni meillä täällä vähän puurot ja vellit sekaisin! 😄 Hyvä, kun selvensit tätä!

squrppi
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

@SalliJf Kiitos varmistuksesta!

Kävin juuri katsomassa linkityslistalta, että linkitykset näkyy edelleen siellä. Asiakaspalvelija kertoi äsken että ylimääräiset linkitykset on poistettu eilen. Nyt sitten odotellaan milloin nuo poistuu Minun Teliastakin. Ehkä sitten sen 14pv jälkeen?

HannaMarikaL
Moderaattori
Moderaattori
  • 87 custom-general.kudos
  • 318 custom-general.replies
  • 19 custom-general.solutions

Tiedot päivittyvät Minun Teliaan pienellä viiveellä, joten voi hyvinkin tosiaan olla vielä mahdollista, että nuo linkitykset siellä näkyvät. Tietojen päivityksessä ei kuitenkaan tuota kahta viikkoa mene, eli ihan päivästä parista kyse.

| Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 12 | Sarjat | Musiikki | Kaikkea maan ja taivaan väliltä |