Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 65827
Kirjoituksia 178401

Määräaikaisen sopimuksen irtisanominen



Määräaikaisen sopimuksen irtisanominen

Kommentaattori
Viestejä 36 kpl

Määräaikaisen sopimuksen irtisanominen

1/29

Tervehdys Soneran väki,

 

Kuinka voi irtisanoa määräaikaisen Viihde-sopimuksen? Syyksi riittänee toimimaton tuote.

Vastaa
0 tykkäystä
28 vastausta

Ex-telialainen
Viestejä 1 346 kpl

2/29

Jos on jotain vikaa, tai yleensä toimintaan liittyviä ongelmia, tulee olla yhteydessä vikapalveluun. Vikapalvelu sitten tekee tarvittavia toimenpiteitä ja mikäli tuote ei siitä huolimatta toimi, katsotaan tapauskohtaisesti mitä asialle voidaan tehdä. 🙂

 

Vikapalveluun voit olla yhteydessä Omien Sivujen kautta, tai soittamalla. 🙂

Vastaa
0 tykkäystä

Kommentaattori
Viestejä 36 kpl

3/29

Eiköhän vikapalvelukin ole varsin hyvin tietoinen kaikista ko tuotetta koskevista vioista. Tuskin palvelee ketään, jos kaikki asiakkaat ovat yhteydessä samoista ongelmista.

 

Vinkki: Ostan vaikkapa digiboxin, joka tallentaa milloin huvittaa ja mikäli tallennus onnistuu hävittää tallenteet. Kyseessä on tällöin viallinen tuote. Mikäli laitetta ei saada korjattua kohtuullisessa ajassa, sen voi vaihtaa tai purkaa kaupan. Sonera Viihteessä vaihto ei tule kyseeseen, eikä tuotetta ole korjattu kohtuullisessa ajassa, joten sopimuksen purku lienee oikeutettua.

Vastaa

Moderaattori
Viestejä 1 500 kpl

4/29

@JussiJokk kirjoitti:

Eiköhän vikapalvelukin ole varsin hyvin tietoinen kaikista ko tuotetta koskevista vioista. Tuskin palvelee ketään, jos kaikki asiakkaat ovat yhteydessä samoista ongelmista.

 

Vinkki: Ostan vaikkapa digiboxin, joka tallentaa milloin huvittaa ja mikäli tallennus onnistuu hävittää tallenteet. Kyseessä on tällöin viallinen tuote. Mikäli laitetta ei saada korjattua kohtuullisessa ajassa, sen voi vaihtaa tai purkaa kaupan. Sonera Viihteessä vaihto ei tule kyseeseen, eikä tuotetta ole korjattu kohtuullisessa ajassa, joten sopimuksen purku lienee oikeutettua.


Tähän ei ole antaa vielä varmaa vastausta, että oikeuttaako tämä vikatilanne irtisanomaan koko Viihdepaketin. Pitää huomioida kuitenkin, että palvelu ei ole kokonaan käyttökelvoton. Ymmärrän toki, että tallennus on tärkeä osa tätä tv-palvelua. Viestitään tästä asiasta tarkemmin, kunhan saadaan vastauksia, että miten tässä asiassa toimitaan.

Vastaa
0 tykkäystä

Kommentaattori
Viestejä 36 kpl

5/29

Saivarrellaan sitten lisää. Herra Sonera ostaa uuden auton, joka hyytyy tien päälle joka kymmenes ajokerta. Huolto ei saa autoa kuntoon, mutta kaupan peruminen ei tule kyseeseen koska auto ei ole kokonaan käyttökelvoton??

 

Ihan oikeastiko asioiden selvittämistä siirretään, siirretään, siirretään...????

Vastaa
0 tykkäystä

Moderaattori
Viestejä 1 500 kpl

6/29

Tuo auto esimerkki on hieman ontuva. Jatketaan kuitenkin sillä eteenpäin, kun otit sen tähän nyt esille. Jos tuossa on kuitenkin 100% varmuus, että auto tulee vielä kuntoon, niin mikä olisi kohtuullinen aika odottaa korjausta?

Tässä Soneran Viihdepaketissa kuitenkin on sellainen tilanne, että tekniikka laitetaan kuntoon ja palvelu saadaan toimimaan. Mitään muuta vaihtoehtoa ei ole. Viihdepaketti on yksi meidän tärkeimmistä palveluista, joten voit uskoa, että sen kimpussa tehdään töitä ja se laitetaan kuntoon.

Kuten tuossa edellisessä viestissäni sanoin, niin palaan heti asiaan kun saadan selvät toimintaohjeet, miten näiden irtisanomista miettivien asiakkaiden kanssa toimitaan.

Vastaa
0 tykkäystä

Kommentaattori
Viestejä 36 kpl

7/29

Nyt kun kysyt, niin jos olisi 100% varmuus, että auto (tai tässä tapauksessa Sonera Viihde) tulee kuntoon, niin voisin odottaa viikon tai pari, edellyttäen että käytössä olisi korvaava kulkuneuvo.

 

Ikävä kyllä, kuvittelin jo alkuvuoden ongelmien jälkeen että ongelmat olisi jo ratkaistu, mutta näköjään ei. Itse olen ottanut tämän palvelun vain ja ainoastaan TV:n katselun ja tallennusten takia. Molemmissa on, kuten hyvin tiedät enemmän tai vähemmän ongelmia. Huonoa käytettävyyttä ja puutteellisia ominaisuuksia en edes lue tässä ongelmiksi. Katoavat tallenteet ja ajastukset, sekä säännöllisen epäsäännölliset yhteysvirheet (jostain kumman syystä suurin osa klo 21 alkaen) ovat mielestäni selviä vikoja jotka haittaavat palvelun käyttöä.

 

Jossain toisessa ketjussa oli maininta joukosta ammattilaisia jotka työskentelevät näiden ongelmien kimpussa. Heille voisi laittaa palautetta, ettei maksevia asiakkaita käytettäisi beta-, jopa alfatestaajina. Kyllä koodarin hiekkalaatikko täytyy olla eristetty kuluttajalle suunnatusta tuotteesta. Samalla voisi kysyä mahdollisuudesta tuotteen downgreidaukseen jos päivitys menee syystä tai toisesta per**lleen. Jos tällöin menetetään pariksi viikoksi uusi, mullistava vuokraelokuvan pausetoiminto, on se huomattavasti parempi kuin että tuhansilta asiakkailta sekoaa laitteet viikoiksi.

 

Ja vielä lopuksi. Älkää asiakaspalvelun porukka ottako näistä itseenne. Ainakaan allekirjoittanut ei kohdista valitusvirsiään teitä vaan edustamaanne yritystä kohden. Ikävä kyllä, suurta taloa ei näytä kiinnostavan asiakkaiden ongelmat ennen kuin osakkeenomistajat alkavat kysellä asiakaskadon perään. Itse irtisanoin tänään perheen matkapuhelinliittymät ja seuraava tavoite on saada Viihteen sopimus purettua. Toivottavasti päättävä elin ilmoittaisi lähiaikoina menettelyohjeet...

Vastaa

Kommentaattori
Viestejä 40 kpl

8/29

korjaamot kyllä ilmottaa arvioidun korjausajan ja päivittävät asiakasta, mikäli tilanteessa tulee jotain muutoksia, täällä ei tiedä kukaan mitään ja vikailmotuksista saa saman vastauksen, että vika päällä, korjataan mahd. pian. pahoittelut. Ei taida puljussa kukaan tietää kauan vikojen paikantamisessa/korjausehdotuksissa/parivikaalisää/korjataankunehditään oikein menee...

 

itte irtisanoin jo viihteen määräaikaisuuden loppuun ja elisa tilattu jo tilalle. En voi tuotetta kenellekkään kehua, sen verta paljon vikoja ja ongelmia on tuotteen kanssa

Vastaa

Kommentaattori
Viestejä 36 kpl

9/29

Jokos tähän kysymykseen on löytynyt vastausta?

Vastaa
0 tykkäystä

Kommentaattori
Viestejä 40 kpl

10/29

liekkö edes vielä tajunnut koko kysymystä... uskomattoman hienoa toimintaa kyllä soneralta.

Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.