Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64273
Kirjoituksia 174813

Netflix ja areena pätkii



Highlighted

Netflix ja areena pätkii

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

Netflix ja areena pätkii

1/16

onko muilla ongelmia?
Kaikki muu toimii ok, tein vikailmoituksen telialle ja pojat kävivät vaihtamassa kuitumuuntimen

sovittiin että seuraillaan tilannetta, no eipäs se parantunut, tein uuden vikailmoituksen (chatti asiakas palvelija ei halunnut ottaa minua tosissaan tai sitten ei tiennyt että mikä on reititin) seuraavana päivänä sain ilmoituksen että kaikki on kuulemma kunnossa 🙂

Kuulemma vika langattomassa verkossa, ahaa minulla toimii langaton verkko vallan mainiosti mutta langallinen ei näiden palveluiden osalta alkuunkaan

 

No ei ole..

mikä eteen? irtisanoa liittymät ja kokeilla toista tilalle?

Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?

0 tykkäystä
15 vastausta
Highlighted

Velho
Velho
Viestejä 2 390 kpl

2/16

Hei!

 

Nyt kannattaa lähteä selvittelemään pätkintää vaikka tällä tavalla:

 

Katsotko Areenaa ja Netflixiä millä laitteella? Esim. PC-tietokone, Mac, älypuhelin, äly-tv, Chromecast?

 

Jos katsot vaikka tietokoneella, niin jos voit testata vaikkapa puhelinta, että toimiiko sillä?

 

Jos pätkintää ei sitten esiinny puhelimella, niin ongelma lienee tietokoneessa. Ja taas jos toisin päin, niin sitten puhelimessa. Jos taas kummallakin pätkii, niin vika voi olla itse palvelussa tai nettiyhteydessä tai verkkolaitteessa.

 

Kuitumuuntimen lisäksihän täytyy olla jokin reititin. Tulee mieleen, että pätkintä voisi olla vaikka langattoman lähiverkon häiriöllisyydestä/hitaudesta/heikosta kuuluvuudesta johtuvaa. Siksi jos käytät tietokonetta ja pätkintää sillä on esiintynyt, niin kokeilisin sitten ihan piuhan kanssa. Kirjoitit, että tosiaan piuhalla pätkii... mutta toimiiko se piuhalla muutenkaan? Kokeile toista verkkopiuhaa?

 

---

 

On vielä vaihtoehto, että tietokone on kovin vanha eikä sen tehot riitä liikkuvan kuvan katseluun täydellä laadulla. Kokeile siis laskea kuvanlaatua niin areenassa kuin Netflixissä. Voit myös katsoa tehtävienhallinnasta, että jos tietokoneella katsot, niin hakkaako prosessorin (CPU) käyttö 100%, jolloin tosiaan ongelmia voi ilmentyä.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

3/16

Katson netflixiä ja areenaa televisiolla.

Telian mielestä ei ole reititintä. viallinen kuitumuunnin jo vaihdettu mutta vika ei korjaantunut. Nyt heidän mielestään kaikki on kunnossa.

Johtoa pitkin siirtyy data kuitumuuntimelta reitittimelle ja tästä johtoa pitkin boxiin ja tästä johtoa pitkin televisoon

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 347 kpl

4/16

@aripal1@  kirjoitti:

Katson netflixiä ja areenaa televisiolla.

Johtoa pitkin siirtyy data kuitumuuntimelta reitittimelle ja tästä johtoa pitkin boxiin ja tästä johtoa pitkin televisoon


Eli reitti on nyt verkkokaapelilla aina tuohon digiboksiin asti ja digiboksista sitten HDMI-kaapeli televisioon? Katsotko Netflixiä nyt digiboksilla vai telkkarin sovelluksilla? Mikä digiboksi sinulla on käytössä?

 

Jos yllämainittu scenaario kyseessä niin tuossa on vielä tuo digiboksin osuus vähän kysymysmerkkinä toiminnan suhteen. Testaus toisella laitteella esim. Tietokoneella / telkkarin sovelluksella kertoisi lisää.

 

Jos taas digiboksista menee ihan nettipiuha tuohon televisioon niin vedä kuitumuuntimelta mieluummin vielä oma nettipiuha ihan yksinään telkkaria varten niin ei sekoita tuo digiboksi välissä mitenkään palvelun toimivuutta.

0 tykkäystä
Highlighted

Velho
Velho
Viestejä 2 390 kpl

5/16

Tuli nyt mieleen, että voisikohan pätkintä jotua siitä, että tuo boxi ei saa Telian DHCP -palvelimelta IP-ossaa uusittua niin, että yhteydet pysyisivät pystyssä. Joskus apuna on routerin hommaaminen, jossa on kylliksi "älyä", että hoitaa tuon ip-ossan hakemisen kyllin älykkäästi Telian palvelimelta.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

6/16

Netflix on alkanut pätkimään...viimeisten BOXI päivitysten myötä. Areenaa en katso.

Mulla reittimestä -> boxiin -> HDMI monitoriin.

 

Ja katson flixiä joko boxin kautta tai PC:n kautta. Eli leffat ja sarjat pätkivät aina samoissa kohdissa jos katson boxin kautta. PC:llä ei mitään ongelmaa ole. Näyttää olevan jotain bufferoitiin liittyvää.

 

esim.

1) Katson juuri tullutta Bleach leffaa boxilla. Leffa pätki noin 35min kohdalla..kelasin taakse pari kertaa ja aina samassa kodassa pätkii.

2) Käynnistin PC:n katsoin saman kohdan 35min kohdalla ja mitään ongelmaa ei ollut.

3) Käynnistin boxin uudestaan ja edelleen se pätkäisee samassa 35min kohdalla.

 

Thomson TG789vn Palvelureititin

Arris VIP4302 Digiboxi Digiboksi

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

7/16

Kokeilin vielä uudestaan windows storen ilmaisella ohjelmalla, jolla saa varmasti myös 1080p kuten digiboxilla..Ei pätkinyt, mutta tuolla boxilla pätkii edelleen sama kohta, eli 35 min...

 

Jotain erikoista sielä on viritelty.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

8/16

Testasin tänään uudestaan samasta 35 min kohdasta elokuvaa, niin edelleen pätkäisee, mutta ei niin huomattavasti kuin eilen.

Joten testasin onko myös Archer Season 9 korjaantunut, joka on pätkiny aikasemmin todella paljon, niin se pätkii edelleen useita kertoja..

 

Windosin Netfilx ohjelmalla ei pätkinyt.

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 531 kpl

9/16

@Napalm, digiboksin kautta Netflixiä katsottaessa on osalla käyttäjistä havaittu pätkimistä. Asia on selvityksessä ja tästä on myös häiriötiedote.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

10/16

@Pekka_Koo@  kirjoitti:

@Napalm, digiboksin kautta Netflixiä katsottaessa on osalla käyttäjistä havaittu pätkimistä. Asia on selvityksessä ja tästä on myös häiriötiedote.


No kiva tietää ja kolme viikkoa ei ole pitkä aika jos ei tiedä mitä tekee? Vaivaantunut-hymiö

 

Mistä voin lukea pävitykset ongelman suhteen?

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.