Hei!
Nyt kannattaa lähteä selvittelemään pätkintää vaikka tällä tavalla:
Katsotko Areenaa ja Netflixiä millä laitteella? Esim. PC-tietokone, Mac, älypuhelin, äly-tv, Chromecast?
Jos katsot vaikka tietokoneella, niin jos voit testata vaikkapa puhelinta, että toimiiko sillä?
Jos pätkintää ei sitten esiinny puhelimella, niin ongelma lienee tietokoneessa. Ja taas jos toisin päin, niin sitten puhelimessa. Jos taas kummallakin pätkii, niin vika voi olla itse palvelussa tai nettiyhteydessä tai verkkolaitteessa.
Kuitumuuntimen lisäksihän täytyy olla jokin reititin. Tulee mieleen, että pätkintä voisi olla vaikka langattoman lähiverkon häiriöllisyydestä/hitaudesta/heikosta kuuluvuudesta johtuvaa. Siksi jos käytät tietokonetta ja pätkintää sillä on esiintynyt, niin kokeilisin sitten ihan piuhan kanssa. Kirjoitit, että tosiaan piuhalla pätkii... mutta toimiiko se piuhalla muutenkaan? Kokeile toista verkkopiuhaa?
---
On vielä vaihtoehto, että tietokone on kovin vanha eikä sen tehot riitä liikkuvan kuvan katseluun täydellä laadulla. Kokeile siis laskea kuvanlaatua niin areenassa kuin Netflixissä. Voit myös katsoa tehtävienhallinnasta, että jos tietokoneella katsot, niin hakkaako prosessorin (CPU) käyttö 100%, jolloin tosiaan ongelmia voi ilmentyä.