Copyright Telia Company 2020
18-02-2015
13:32
Muokattu
04-03-2015
09:31
Sonera Viihteen Netti- ja mobiilipalvelu tuo telkkarin taskuusi ja tietokoneellesi. Voit katsoa telkkaria puhelimella, tabletilla ja tietokoneella, missä ja milloin tahansa! Voit siis katsoa lempisarjojasi tai leffoja missä haluat, sillä tv kulkee aina mukanasi. Viihteen Netti- ja mobiilipalvelu toimii Suomessa millä tahansa suomalaisella internetillä (kiinteä tai mobiilinetti), ei siis pelkästään Soneran internetillä.
Netti- ja mobiilipalvelun tunnukset ovat maksuttomat ja maksat vain tilaamastasi sisällöstä. Voit vuokrata vaikka pelkkiä leffoja etkä maksa mistään muusta kuin näistä leffojen vuokrauksista, muutama euro/leffa. Jos lisäät palveluun kanavapaketteja, niistä menee palvelun mukainen kuukausimaksu. Usein kanavapaketeista on myös erilaisia tarjouksia. Joidenkin kanavapakettien mukana tulee myös ohjelmakirjasto, niiden käyttö sisältyy aina ko. kanavapaketin hintaan. Ohjelmakirjaston ansiosta voit katsoa ohjelmia silloin se sinulle parhaiten sopii.
Mikä parhainta, jos sinulla on Sonera Viihde ja siinä yksi useampi kanavapaketti, saat useimmat niistä myös Netti- ja mobiilipalveluun ilman eri maksua (yhdelle tunnukselle). Tilatessasi Viihteen Netti- ja Mobiilipalvelua järjestelmä tunnistaa automaattisesti mitä kanavapaketteja sinulla on Sonera Viihteessä ja se tarjoaa niitä maksutta tähän Netti- ja mobiilipalveluun (jos ne paketit ovat saatavilla Netti- ja mobiilipalveluun).
Jos sinulla on Soneran Kaapeli TV ja siinä yksi tai useampi kanavapaketti, tilaa Sonera Viihteen Netti- ja mobiiliipalvelu sekä haluamasi kanavapaketit tämän ohjeen mukaisesti. Ota yhteyttä tilauksen jälkeen asiakaspalveluun jolloin saat kaapelissa olevat kanavapaketit Netti- ja mobiilipalveluun maksutta (jos ne paketit ovat saatavilla Netti- ja mobiilipalveluun).
Viihteen Netti- ja mobiilipalveluun voit luoda useita tunnuksia, esimerkiksi perheen vanhemmille ja lapsille omansa. Voit tilata jokaiselle tunnukselle omat kanavapaketit, tai jättää ne tilaamatta kokonaan jolloin niillä tunnuksilla voidaan katsoa pelkästään vuokraleffoja.
Tai, yhteen tunnukseen voit tilata kanavapaketteja ja toiseen ei ollenkaan, näin maksat vain tuosta ensimmäisestä tunnuksesta ja kun ollaan tarkkoja niin siinäkin maksat vain kanavapaketista. Tässä esimerkissä voit tehdä niin että toisen tunnuksen kautta katsotaan telkkaria esim. puhelimella ja toisen tunnuksen kautta katsotaan tabletilla samaan aikaan leffaa. Tämä on se etu useampia tunnuksia luotaessa.
Minulla itselläni on tämä palvelu ja koska minulla on Sonera Viihteessä Discoveryn kanavapaketit saan ne samat kanavat myös Netti- ja mobiilipalveluun maksutta. Katson usein Discoveryn ohjelmakirjastoja tabletillani, sängyssä lokoisasti makoillen 🙂
Lisätietoja:
Sonera Viihde Netissä ja mobiilissa, lisätiedot ja tilaaminen
Sonera Viihteen Netti- ja mobiilipalvelun käyttäminen tietokoneella
Palvelu toimii myös tietokoneella osoitteessa http://www.soneraviihde.fi. Voit selata vaikka uusimpia vuokraleffoja ja katsoa sen tietokoneellasi tai tabletillasi.
Näin saat Viihteen Netti- ja mobiilipalvelun käyttöösi, kuvalliset ohjeet kohta kohdalta.
Pääset tilaamaan myös klikkaamalla tätä linkkiä --> linkki.
(lisätietoja Sonera Tunnuksen luomisesta, tai tunnuksen/salasanan vaihtamisesta Ohjeissa ja Vinkeissä --> linkki)
05-05-2015 18:08
Morjens Paiska!
Kokeilitko vielä asentaa sovellusta uudelleen puhelimeen. Tunnarit ilmeisesti muuten toimii oikein esimerkiksi selaimella ja toisto pelaa kuten pitääkin? Testaillaan vielä täälläkin päässä ton Lumian 735 mallin kanssa tää tilanne.
16-06-2015 11:53
laitoin tilauksen tästä viihdesysteemistä mobiiliin joskus toukokuussa. asiasta ei mitään kuulunut, ennenkuin eilen tuli tekstareita hulluna että aktivoi tunnus. kysäisin sitten chatissä että mitähän tässä ollaan aktivoimassa kun en ole mitään nyt tilannut niin vastaus oli että juuri tämä viihde mobiiliin...maksullisena ja muilla härpäkkeillä...silloin kun tilasin sen niin valitsin vain nolla euroa maksavat tuotteet ja silloin kun tilasin sen,niin se oli ilmainen viihde asiakkaille. nyt sitten vastaus oli että se tilaus on jäänyt jumiin teilöä siellä jonnekkin ja väärän laisena vielä, eikä sitä enää voi liittää maksuttomaksi siihen viihde pakettiin..peruin koko roskan. ymmärrykseni loppuu totaalisesti, tällaisessa kaupankäynnissä. siis jos tuote on tilattu tarjousaikana, mutta tavarantoimittajan syystä se toimitetaan myöhemmin, niin eikös se nyt pitäisi kuitenkin edelleen tulla sillä tarjoushinnalla. väärässähän tässä tietenkin olen..?...
16-06-2015 12:53
Hmm, täytyy kyllä sanoa että on nyt mennyt vähän monimutkaiseksi.
Aikaisemmin mobiiliviihteeseen sai mukaan Peruspaketin, tai Peruspaketti tallennuksella -ominaisuuden veloituksetta, jos käytössä oli jo Viihde kiinteän laajakaistan kyljessä, tai kaapelikortti.
Tällä hetkellä tuo hinnoittelu menee niin, että Peruspaketti kustantaa 3€/kk, peruspaketti tallennuksella 4,90€/kk. Mikäli käytössä on kaapelikortti tai Viihde, saa tallennusominaisuuden etuhintaan 3€/kk.
Mikäli esimerkiksi nykykäyttäjällä on peruspaketti 0€/kk, mutta haluaa mobiiliviihteeseen tehdä jotain muutoksia/tilata uusia kanavapaketteja, edellyttää se maksullisen peruspaketin tilausta.
Lisätietoa palvelusta sekä sen hinnoista täällä.
Täältä päästä on hiukan hankala kommentoida tuota tilannetta, sillä emme näe kokonaisuutta. Autamme mielellämme sellaisissa asioissa, jotka eivät vaadi asiakkaan tunnistamista.
Emme pääse siis tarkistamaan että missä toi sun tilaus on ollut jumissa, ja miksi se on valunut järjestelmiimme vasta eilen.
Mutta totta on, jos oot palvelun tilannut sillon kun sen on saanut veloituksetta, kuuluu se sinulle nytkin veloituksetta. Mikäli sitä ei suoraan veloituksetta ole kytkettävissä, niin sitten hyvityksellä.
Aspan kautta hoituu tuo, jos lähetät vaikkapa Omien Sivujen kautta palvelupyynnöllä viestiä. 🙂
17-06-2015 07:27
Laitoin palvelupyynnön niinkuin kehotit. Meni tovi ja tuli tekstari: sinulle on avattu viihdemobiili nönnönnöö...yksi kuukausi 0€ tämän jälkeen 3€kk....alkoi lämmittää ohimoa rajun puoleisesti, joten soitin aspaan. Sieltä täti sanoi tovin tarkastelun jälkeen, että kyllähän se kuuluu saada ilmaiseksi siihen kylkeen. Tämänhän olisi voinut myös chatissä oleva täti myöntää mutta kertoi vaan, että kyllä siitä nyt kuuluu maksaa. Eli loppu hyvin kaikki hyvin? no innoissani latailemaan aloin ja huomasin, että eipä ohjelma toimi windows-tableteilla >:/ puhelinkin on iänikuista lumiaa (800) joten eipä toimi silläkään. alkoi tykytys ohimolla kasvaa hallitsemattoman suureksi. onkohan tarkotus joskus tämän toimia kyseisillä tableteilla? pitäisi varmaan puhelin kalusto uusia, että saisi tuon kolmen euron hyödyn nyt sitten käytettyä..ei ole minun päivä/ viikko.
17-06-2015 07:33
tuossa vielä suora kopionti keskustelusta chätissä. vastaus kysymykseeni toimiiko muka windows- laitteissa
"Tähän on vielä valittu noita kanaviakin ja tilaus on tehty netin kautta. Tuossa on myös maksullinen peruspaketti tallennuksella mukana. Tuon pitäisi toimia kyllä kaikilla laitteilla, mutta jos et ole tätä tilannut itse, niin voidaan kyllä perua tämä tietty halutessasi"
17-06-2015 11:02
No ei kyllä ole mennyt putkeen nämä jutut! Ymmärrän harmituksesi, ihan samoin tavoin itselläni varmasti tykyttäisi.
Kaikkien Windows -laitteiden kanssa mobiiliviihde ei ole yhteensopiva.
Niistä lisää täällä kohdassa Tuetut laitteet ja käyttöjärjestelmät.
Eli Windows 8 -puhelimissa toimii, käyttöjärjestelmävaatimuksena on siis Windows phone 8.0 tai uudempi.
Windowsin tableteille/Windows RT -järjestelmille ei ole tukea.
Lähetin kysymystä tästä meidän tuotevastaavalle, että onko kehitystä noiden suuntaan tiedossa.
17-06-2015 12:46
Joo, eli ainakaan RT -järjestelmäversion tableteille ei tukea ole tulossa, kun ne ei tuon Silverlightin kanssa pelaa.
Windows 8 -käyttöjärjestelmän tableteille on tulossa tuki myöhemmässä vaiheessa. 🙂 Tiedotetaan siitä sitten lähempänä. 🙂
25-06-2015 19:48
Näköjään on muillakin NatGeo kanavalla ongelma tekstityksen kanssa. Sitten sen ohjelmakirjasto pätkäisee yleensä 10 minuutin päästä poikki, on niinkuin kiintiö täynnä. Vähemmän suosittua kun katsoo, niin saa katsoa yli puoli tuntia.
26-06-2015 09:55
@klontti kirjoitti:
Näköjään on muillakin NatGeo kanavalla ongelma tekstityksen kanssa. Sitten sen ohjelmakirjasto pätkäisee yleensä 10 minuutin päästä poikki, on niinkuin kiintiö täynnä. Vähemmän suosittua kun katsoo, niin saa katsoa yli puoli tuntia.
Oliko tämä ongelmatilanne Mobiiliviihteellä vai Viihdepaketilla? Onko tämä sama ongelma ollut aina vai ilmaantunut nyt hiljattain?
09-07-2015 10:00
Onkos teillä jo kertoa millä aikataululla me Sonera viihde mobiilissa -käyttäjät pääsemme tästä Silverlight-kurimuksesta eroon?
Johan Microsoft itsekin jo kehottaa kaikkia käyttäjiä lopettamaan sen käyttämisen (linkki) 🙂
Btw, muuten erinomainen palvelu tämä Viihde Mobiilissa ainakin minun käyttööni. Vielä kun toteutustekniikka saadaan ajantasalle.