TV pätkii ja pikselöi

  • 27 May 2021
  • 3 kommenttia
  • 224 katselukertaa

Kunniamerkki +3

Terve. 

Digiboksi (musta kiekko, Arris?) on käyttäytynyt oudosti. 

Olen viime aikoina suurkuluttanut Netflixiä. Se toimii ilman ongelmia. Ei mitään pätkintää tai muuta. Kun sen jälkeen laitan TV:n puolelle, kuva pikselöityy ja pysähtelee, myös ääni. Sammutin boksin ja käynnistyi uudestaan. Nyt toimi. Näin toissapäivänä ja eilen. 

Tänään meni tappeluksi. Mikään ei auttanut. Kokeilin jopa wifin kautta (nyt piuha), mutta ei tuonut edes sitä Wi-Fi-valikkoa. 

Huh. Puoli tuntia laittelin johtoja takaisin ja pois ennen kuin toimi!

 

missä vika? Boksi hajoamassa? Lanipiuha hajoamassa? Jokin muu hajoamassa… ja miksi ei tullut sitä wifivalikkoa?

 

Ja vielä. Boksin punainen tai vihreä valo -ilmaisin oli joko keltaisena tai sinisenä eikä totellut mitään. 

jelppiä, kiitos. 


3 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

@Luuripulu@  kirjoitti:

Terve. 

Digiboksi (musta kiekko, Arris?) on käyttäytynyt oudosti. 


Olen viime aikoina suurkuluttanut Netflixiä. Se toimii ilman ongelmia. Ei mitään pätkintää tai muuta. Kun sen jälkeen laitan TV:n puolelle, kuva pikselöityy ja pysähtelee, myös ääni. Sammutin boksin ja käynnistyi uudestaan. Nyt toimi. Näin toissapäivänä ja eilen. 


Tänään meni tappeluksi. Mikään ei auttanut. Kokeilin jopa wifin kautta (nyt piuha), mutta ei tuonut edes sitä Wi-Fi-valikkoa. 


Huh. Puoli tuntia laittelin johtoja takaisin ja pois ennen kuin toimi!


 


missä vika? Boksi hajoamassa? Lanipiuha hajoamassa? Jokin muu hajoamassa… ja miksi ei tullut sitä wifivalikkoa?


 


Ja vielä. Boksin punainen tai vihreä valo -ilmaisin oli joko keltaisena tai sinisenä eikä totellut mitään. 


jelppiä, kiitos. 




Ehdottomasti kannattaa toista lanipiuhaa kokeilla, jos sellainen on saatavilla. Jos langatonta verkkoa on kokeiltu kovinkin pian lanipiuhan irrottamisen jälkeen, boksi ei välttämättä hoksaa wifivalikkoa tarjota. Wifin käyttöönotto vaatii virtajohdon irtikäyttämisen, jos boksi on ollut piuhan päässä aiemmin kiinni.


 


Suosittelen palauttamaan digiboksin tehdasasetukset asiakastuen ohjeen avulla. Mikäli ongelma jatkuu, ota ihmeessä meihin yhteyttä, niin katsotaan tilannetta yhdessä tarkemmin. Kyllä tähän ratkaisu löydetään. Kerrothan myös täällä, miten kävi.

Kunniamerkki +3

Kiitos ohjeista; tänään laite on toiminut tähän saakka nyt kiltisti, mutta teen tuon tehdasasetusten palautuksen kyllä jossain vaiheessa varmuuden vuoksi. Ja jos oikuttelu jatkuu, otan yhteyttä. Tähän mennessä ei siis raportoitavaa. Ethernet-johto vaihtui uuteen. 

missä on muuten saatavilla lisää tietoa tuon digiboksin sielunelämästä, kuten selitys näille aiemmin näkemättömilleni siniselle ja keltaiselle merkkivalolle?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +15

@Luuripulu  kirjoitti:

 


missä on muuten saatavilla lisää tietoa tuon digiboksin sielunelämästä, kuten selitys näille aiemmin näkemättömilleni siniselle ja keltaiselle merkkivalolle?




Ihan suoraa linkkiä minulla ei ole antaa missä olisi tarkemmin avattu näitä boksin valoja, mutta esimerkiksi digiboksin ongelmatilanteet -sivustolla on kerrottu toimenpiteet jos keltainen tai punainen valo jää palamaan laitetta asennettaessa. 


 


Keltainen valo yleisesti ottaessa palaa käynnistys-vaiheessa digiboksilla, ja sillä ei ole muita merkityksiä. Sininen valokaan ei viittaa itsessään ongelmatilanteeseen, vaan se palaa etupaneelissa jos langaton yhteys on käytössä. Jos käytät boksia ethernet-kaapelilla, niin siinä tapauksessa valo on vihreä. 


 


Täällä digiboksin käyttöönoton -ohjeissa tuo sininen valo on mainittu otsikon "Digiboksin yhdistaminen reitittimeen wifillä (5 Ghz) " alla kohdassa 8.:



  • "Kun langaton yhteys on käytössä, digiboksin etupaneelin merkkivalo on sininen. Ethernet-kaapelia käytettäessä valo palaa vihreänä."

Vastaa