Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Hessuho
Kommentaattori
  • 6 custom-general.kudos
  • 49 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Telia TV digiboksi mobiiliyhteydellä pätkii

Tv-kuva pysähtyy ja ääni häviää,toimii lähes koko illan ok,yhtäkkiÄ kuva seisahtuu ja ääni katoaa,mikä avuksi?

 

 

Edit AaTanja: muokattu otsikkoa kuvaavammaksi ja poistettu tekstin lihavointi.

16 vastausta
AnneAn
Telialainen
Telialainen
  • 117 custom-general.kudos
  • 392 custom-general.replies
  • 41 custom-general.solutions

Moikka @Hessuho ja tervetuloa Telia Yhteisöön keskustelemaan!

 

Ensimmäisenä kannattaa tarkistaa onko digiboksi kytketty 2,4GHz vai 5GHz langattomaan verkkoon ja kytkeä se 5GHz verkkoon, mikäli mobiilireiitittimessäsi on sellainen käytettävissä. Mikäli sinulla on jo 5GHz langaton verkko käytössä tai sitä ei ole, niin suosittelen testaamaan ihan verkkokaapelia digiboksin ja mobiilireitttimen väliseen yhteyteen. Vieläkö pätkintää ilmenee näiden testauksien jälkeen?

Hessuho
Kommentaattori
  • 6 custom-general.kudos
  • 49 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Mistäs tuo namikka löytyy jos löytyy? 

MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 110 custom-general.kudos
  • 491 custom-general.replies
  • 40 custom-general.solutions

Tuohon langattomaan verkkoon ei kaikista laitteista löydy erillistä painiketta(WPS). Jolla kytkennän voi tehdä automaattisesti. Löydät tarkemmat ohjeet miten reitittimen asetuksista voi tarkistaa tuon langattoman verkon asetukset, käyttämäsi laitteen mallila, täältä.

 

Täältä löytyy myös tarkempia ohjeita tuohon digiboksille.

Hessuho
Kommentaattori
  • 6 custom-general.kudos
  • 49 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kiitoksia!Verkkokaapeli on digiboksin ja reitittimen välillä,koitan illalla muuttaa asetuksia.Katsotaan miten käy.

Hessuho
Kommentaattori
  • 6 custom-general.kudos
  • 49 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kiitoksia! Kokeilen illalla,katsotaan miten käy.🤔

Hessuho
Kommentaattori
  • 6 custom-general.kudos
  • 49 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Mikäs olisi sopivin hertsiluku tuohon 4g verkkoon?

MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 110 custom-general.kudos
  • 491 custom-general.replies
  • 40 custom-general.solutions

Tarkoitatko taajuutta mihin sen reitittimen voisi lukita? Tuo 2,4Ghz ja 5Ghz ovat sen langattoman verkon taajuuksia. Niitä itsessää ei pysty muuttamaan. Joissakin malleissa voi valita tarkemmin sitten noiden sisältä mitä hertzitaajuutta käyttää. Esim 20/40 Hz. Suosittelen kuitenkin käyttämään tuota verkkokaapeli kytkentää. Silloin se digiboksi saa parhaimman yhteyden siihen reitittimeen.

 

4G:n puolella taas puhutaan taajuuksista kuten LTE800, LTE1800 ja LTE2600. Suosittelen ensiksi testaamaan siinä "vain 4G" lukitusta. Silloin se reititin käyttää kaikkia noita taajuuksia mutta sulkee sieltä 3G:n kokonaan pois. Noita taajuuslukituksiakin voi testata. Voit kysäistä meiltä tarkemmin mitä taajuuksia sieltä lähialueen tukiasemista löytyy. 

Hessuho
Kommentaattori
  • 6 custom-general.kudos
  • 49 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kiitos,teen ohjeesi mukaan kun pääsen läppärin ääreen.👍

Hessuho
Kommentaattori
  • 6 custom-general.kudos
  • 49 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

No nyt mobiiliverkko vaihdettu ja tallennettu vain 4g,tv toimii tällä hetkellä,kysyisin tuosta  reitittimen (Huawei B 5305) merkkivalosta 2,palaa sinisenä,kun ohjeessa sanotaan jos sininen on 3g,jos vaaleansininen on 4g.Onko näin?