Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
JaKo08500
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Telia tv:n tallennuspalvelu ja toisen operaattorin laajakaista

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi, 

Kuulin juuri asiakaspalvelusta että jos käytät muuta kuin Telia laajakaistaa niin et voi katsoa mtv:n ja nelosen kanavia tallentamatta niitä. Tämä on ilmoitettu vasta tänä aamuna asiakaspalveluun puhumattakaan että tilaajille olisi mitään ilmoitettu.

 

Screenshot_20220407-103148.jpg

 

Edit HannaMarikaL: Upotettu kuva, muokattu otsikkoa kuvaavammaksi

12 vastausta
PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 225 custom-general.kudos
  • 983 custom-general.replies
  • 72 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@JaKo08500  kirjoitti:

Moi, 

Kuulin juuri asiakaspalvelusta että jos käytät muuta kuin Telia laajakaistaa niin et voi katsoa mtv:n ja nelosen kanavia tallentamatta niitä. Tämä on ilmoitettu vasta tänä aamuna asiakaspalveluun puhumattakaan että tilaajille olisi mitään ilmoitettu.

 


Yhteyden tullessa muualta kuin Telian verkosta, niin silloin tarvitsee erikseen tallennuspalvelun. Sen tarvitsee näille MTV3 ja Nelosen kanaville (Sub, Viisi, Kutonen, Jim, Ava, Liv tai Hero)

JaKo08500
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi,

Eihän tuo ole mikään ratkaisu, eihän se poista ongelmaa se vaan toteaa että asia on näin.

Palataan alkuun.

Olin luopumassa Elisa Viihteestä ja etsin vastaavaa tai ehkä parempaa jossa voisi käyttää vain yhtä kauko-ohjainta jolla voisi katsella tv:tä cmorea ja netflixiä. Huomasin että nämä toteutuvat Telia tv:ssä, hyvä, varmistin vielä Telian sivuilta toimiiko tämä hienous kaikkien operaattoreiden laajakaistalla, en mistään löytänyt etteikö toimisi, tämä siksi että asun Lohjalla ja minulla on Lounea 500 M kiinteä lääjakaista. Varmistin myös ennen tilauksen tekoa asiakaspalvelusta toimiiko tämä ihme boksi Lounean kiinteällä laajakaistalla ja minulle vakuutettiin kyllä varmasti toimii.

Tilasin siis kaksi Telia tv Digi boksia cmorella Netflix minulla jo olikin. Sain digiboksit ja asensin ne ja kaikki toimi paremmin kuin osasin odottaakaan. Mutta sitten vajaa kuukauden katseltuani en voinutkaan katsella maikkarin ja nelosen kanavia niinkuin yleensä televisiolla katsellaan vaan minun pitäisi tallentaa ja katsella aina ohjelman alusta, haluan katsella kanavia eli surffailla kanavien välillä en tallentaa niitä. Nyt on selvinnyt että sen voi tehdä vai Telian kiinteällä verkolla, eli minua on *******ettu siitä että Telia tv digiboksit toimivat kaikkien operaattoreiden verkossa. 

Olen keskustellut asiakaspalvelun kanssa ja on luvattu että joku ottaa yhteyttä, milloinkohan tämä tapahtuu, jos mitään ei kuulu teen kirjallisen reklamaatio ja otan yhteyttä kuluttaja viranomaisiin. 

Tähän ongelmaan haluaisin ratkaisun! 

 

 

HannaMarikaL
Moderaattori
Moderaattori
  • 126 custom-general.kudos
  • 495 custom-general.replies
  • 24 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@JaKo08500  kirjoitti:

Moi,

Eihän tuo ole mikään ratkaisu, eihän se poista ongelmaa se vaan toteaa että asia on näin.

Palataan alkuun.

Olin luopumassa Elisa Viihteestä ja etsin vastaavaa tai ehkä parempaa jossa voisi käyttää vain yhtä kauko-ohjainta jolla voisi katsella tv:tä cmorea ja netflixiä. Huomasin että nämä toteutuvat Telia tv:ssä, hyvä, varmistin vielä Telian sivuilta toimiiko tämä hienous kaikkien operaattoreiden laajakaistalla, en mistään löytänyt etteikö toimisi, tämä siksi että asun Lohjalla ja minulla on Lounea 500 M kiinteä lääjakaista. Varmistin myös ennen tilauksen tekoa asiakaspalvelusta toimiiko tämä ihme boksi Lounean kiinteällä laajakaistalla ja minulle vakuutettiin kyllä varmasti toimii.

Tilasin siis kaksi Telia tv Digi boksia cmorella Netflix minulla jo olikin. Sain digiboksit ja asensin ne ja kaikki toimi paremmin kuin osasin odottaakaan. Mutta sitten vajaa kuukauden katseltuani en voinutkaan katsella maikkarin ja nelosen kanavia niinkuin yleensä televisiolla katsellaan vaan minun pitäisi tallentaa ja katsella aina ohjelman alusta, haluan katsella kanavia eli surffailla kanavien välillä en tallentaa niitä. Nyt on selvinnyt että sen voi tehdä vai Telian kiinteällä verkolla, eli minua on *******ettu siitä että Telia tv digiboksit toimivat kaikkien operaattoreiden verkossa. 

Olen keskustellut asiakaspalvelun kanssa ja on luvattu että joku ottaa yhteyttä, milloinkohan tämä tapahtuu, jos mitään ei kuulu teen kirjallisen reklamaatio ja otan yhteyttä kuluttaja viranomaisiin. 

Tähän ongelmaan haluaisin ratkaisun! 


Telia TV toimii kyllä millä tahansa laajakaistalla. Se voi olla kiinteä tai mobiili, tai kaista voi olla hankittu meiltä tai toiselta operaattorilta. Hieman kuitenkin toiminnallisia eroja on, jos käytössä on toisen operaattorin kaista vs. meidän kaista. Asiakkaalle tulisi ehdottomasti myyntitilanteessa kertoa, että toisen operaattorin kaistalla Telia TV digiboksi vaatii Tallennuspalvelun, jotta MTV:n ja Nelosen kanavia voi katsoa, ja katsominen tapahtuu tallennuksen kautta. Kyseiset kanavat eivät siis näy suorana, kun käytössä on jonkun toisen operaattorin yhteys.

 

Meidän digiboksilla (SDMC DV8919) on ollut virhe, jonka vuoksi Tallenna ja katso -ominaisuus ei ole toiminut oikein kaikilla kanavilla. Kyseinen virhe on korjattu 5.4.2022. Jatkossa siis toisen operaattorin laajakaistalla digiboksia käytettäessä vaatii palvelu Tallennuspalvelun. Tallenna ja katso -ominaisuus on pakollinen kanavilla, joilla sisältöoikeuksien haltija sitä vaatii. Ymmärrän, että tämä harmittaa, kun aikaisemmin kanavia on voinut surffailla ja pahoittelut, että Tallennuspalvelusta et ole ilmeisesti saanut asiakaspalvelusta riittävää tietoa.

| Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 12 | Sarjat | Musiikki | Kaikkea maan ja taivaan väliltä |

JaKo08500
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi,

Onhan se hyvä nyt pahoitella ja olla pahoillaan, mutta mitä nyt kun sopimusta on vielä 23 kuukautta ja digiboksi toimi vain kuukauden niin miten sen luvattiin toimia.

Toisekseen mulla on kännykässä Telian liittymä ja en kyllä silläkään pysty katsomaan maikkarin ja nelosen kanavia suoraan.

 

Kyllä tälläisten harhaan johtavien mainosten ja puheiden jälkeen pitäisi olla mahdollisuus purkaa sopimus, tämä kyllä turha toivo. 

JaKo08500
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi, 

Onhan sitä toinenkin ratkaisu:Telia toimittaa meille 500M laajakaistan samaan hintaan kuin saamme se Lounealta? 

HannaMarikaL
Moderaattori
Moderaattori
  • 126 custom-general.kudos
  • 495 custom-general.replies
  • 24 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@JaKo08500  kirjoitti:

Moi,

Onhan se hyvä nyt pahoitella ja olla pahoillaan, mutta mitä nyt kun sopimusta on vielä 23 kuukautta ja digiboksi toimi vain kuukauden niin miten sen luvattiin toimia.


Tätä kautta on mahdotonta sanoa, mitä myyntitilanteessa on tapahtunut tuon Tallennuspalvelun osalta. Kuten tuossa aikaisemmin kerroin, kyseessä on ollut virhe, jonka vuoksi Tallenna ja katso -ominaisuus ei ole toiminut siten, kuten sen on kuulunut toimia. Jos sinulle on luvattu jotain muuta myyntitilanteessa, niin voit halutessasi tehdä asiasta reklamaation asiakaspalvelumme kautta. 

 


@JaKo08500  kirjoitti:

Toisekseen mulla on kännykässä Telian liittymä ja en kyllä silläkään pysty katsomaan maikkarin ja nelosen kanavia suoraan.


Oletko siis koittanut jakaa puhelimesi nettiä digiboksille ja kanavat eivät ole näkyneet suoraan? Jos näin on, pitää odottaa hetki, että digiboksi tunnistaa kyseessä olevan meidän verkko. Jos hetken odottelun jälkeen ei siltikään noita kanavia pysty katsomaan suorana, tulisi sinulla olla yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta voimme tehdä asiasta häiriöilmoituksen.

| Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 12 | Sarjat | Musiikki | Kaikkea maan ja taivaan väliltä |

JaKo08500
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi,

Siinä "virhe " tilanteessa meni umpeen se 14vrk palutusoikeus, kas kun kävikin näin.

En kokeillut kytkeä digiboksin kautta vaan yritin katsoa suoraan kännykällä.

HannaMarikaL
Moderaattori
Moderaattori
  • 126 custom-general.kudos
  • 495 custom-general.replies
  • 24 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@JaKo08500  kirjoitti:

Moi,

Siinä "virhe " tilanteessa meni umpeen se 14vrk palutusoikeus, kas kun kävikin näin.

En kokeillut kytkeä digiboksin kautta vaan yritin katsoa suoraan kännykällä.


Eli onko sulla puhelimessa käytössä Telia TV sovellus ja oletko kirjautunut sinne samoilla tunnuksilla, jolla olet kirjautunut tuohon digiboksille? Sovelluksen kautta kanavien pitäisi näkyä, jos olet kirjautunut samoilla tunnuksilla sinne sekä digiboksille. 

| Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 12 | Sarjat | Musiikki | Kaikkea maan ja taivaan väliltä |

Eeros
Vakiokalustoa ☆
  • 105 custom-general.kudos
  • 174 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Piti itsekkin testata tuo asia ja toden totta kännykällä ei voi katsoa MTV:n eikä Nelosen kanavia ilman että ne tallentaa, kuuluko sen olla noin?

Digiboxissa (uusi Android boxi) kaikki kuitenkin näkyy livenä niin kuin pitääkin. Kotona Android boxissa on Telian 5G laajakaista ja kännykässä on myös Telian liittymä.

Olen kirjautunut molempiin laitteisiin samoilla TeliaTV tunnuksilla, kummallinen juttu miksi puhelimessa pitää nuo kanavat tallentaa😳