Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
ArskaMa
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Varoitus: Älä usko myyjään, että kahdella digiboksillasi voit katsoa kanavia yhtäaikaa

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Myyjän kehotuksessa vaihdoin molemmat digiboksimme DV8919 digibokseiksi. Virhe.
"Kaikkia kanavia voi katsoa molemmilla digibokseilla, jos kirjautuu samalla tunnuksella" oli myyntipuhe.
Totuus: jos katsoo molemmilla yhtäaikaa kanavia, tuloksena on liian monta käyttäjjä. Chattiin olen ollut yhteydessä kolme kertaa, tehnyt vikailmoituksen (Siihen ei ole mitenkään reagoitu Telian puolelta) sekä soittanut puhelipalveluun.

Lopputulos "liian monta käyttäjää" ja katsomisesta ei tule mitään.

14 vastausta
Se_Jesse
Moderaattori
Moderaattori
  • 29 custom-general.kudos
  • 60 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@ArskaMa  kirjoitti:

Myyjän kehotuksessa vaihdoin molemmat digiboksimme DV8919 digibokseiksi. Virhe.
"Kaikkia kanavia voi katsoa molemmilla digibokseilla, jos kirjautuu samalla tunnuksella" oli myyntipuhe.
Totuus: jos katsoo molemmilla yhtäaikaa kanavia, tuloksena on liian monta käyttäjjä. Chattiin olen ollut yhteydessä kolme kertaa, tehnyt vikailmoituksen (Siihen ei ole mitenkään reagoitu Telian puolelta) sekä soittanut puhelipalveluun.

Lopputulos "liian monta käyttäjää" ja katsomisesta ei tule mitään.


Nyt kuulostaa kyllä kummalliselta tilanteelta. Missä kanavassa tai  mitä kautta tämä asiointi oli tapahtunut ensimmäisen kerran, jolloin puhuttiin digiboksien vaihtamisesta? Tosiaan kahdella boksilla ei voi käyttää samoja tunnuksia, niin kuin kerroitkin. Jäin myös miettimään sitä, että oliko teillä nyt yksi Telia TV digiboksi -tilaus ja kaksi Telia TV digiboksia kotona, kun tosiaan Telia TV digiboksi vaatii aina Telia TV digiboksi -palvelun tilauksen. Eli jos teillä on kotona kaksi digiboksia, niin tällöin teillä pitäisi olla myös voimassa kaksi Telia TV digiboksi -palvelutilausta, jolloin molemmilla bokseilla pystyy katsomaan kanavia.

| Telia Yhteisön moderaattori | Urheilu ja elokuvat |
ArskaMa
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Triplan myymälä ehdotti reitittimen ja digiboksin vaihtoa, koska reititin oli hybrid-reititin ja kuparilangat katoavat jollain aikataululla. En tiedä miksi ehdotettiin reitittimen lisäksi myös uudemman digiboksinkin vaihtoa.
Meillä on ollut kaksi digiboksia, joita on käytetty erillisillä tunnuksilla ja lähes kaikkia kanavapaketteja pystyi katsomaan molemmilla.(puhelinpalvelu monisti paketit molempiin). Nyt meillä on kaksi uutta digiboksia.
Telia Tv digiboksipalveluja piti jäädä kaksi, (päättyvät 2024) ja vanhojen palvelujen poistua (päättyy tänä vuonna). Jostain syystä toinen vanhoista näkyy yhä aktiivisena TV digiboksipalveluna, vaikka piti olla poistettu, jotta ei tule tuplalaskutusta.
Myymälässä ja chatissä ja puhelinpalvelussa sanottiin, että kirjautumalla molempiin samalla tunnuksella, kanavapaketit näkyvät molemmilla digibokseilla kuten tähänkin asti. Käyttäjätieto palveluissa on eri, mutta kirjautumisessa käytettiin samaa.
Lopetin netissä kaikki tunnuksen istunnot ja kirjauduimme samalla tunnukselle molempiin digibokseihin. Pienen hetken kaikki näytti hyvältä, mutta sitten alkoi taas tulla virheilmoitusta yli kahdesta käyttäjästä. Käyttäjiä oli oikeasti vain nuo kaksi.
Nyt kanavapaketit ovat "Minun Telian" mukaan 2022 poistuvassa palvelussa (joka piti olla jo lopetettuna) sekä toisessa uusista palveluita. Toisessa uusissa ei näy yksikään maksukanava eikä tallennus toimi.

Se_Jesse
Moderaattori
Moderaattori
  • 29 custom-general.kudos
  • 60 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@ArskaMa  kirjoitti:

Triplan myymälä ehdotti reitittimen ja digiboksin vaihtoa, koska reititin oli hybrid-reititin ja kuparilangat katoavat jollain aikataululla. En tiedä miksi ehdotettiin reitittimen lisäksi myös uudemman digiboksinkin vaihtoa.


Aivan, tietty jos teillä on ollut aikaisemmin Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelu, mikä vaatii toimiakseen myös Telian kiinteän laajakaistan ja nyt ollaan pelit ja vehkeet päivitetty jo tulevaa ajatellen siten, että jatkossa Telia TV digiboksi -palvelu toimii myös ilman Telian kiinteää yhteyttä. Tämä selittäisi tuota vaihdosta.

 

 


@ArskaMa  kirjoitti:

Nyt meillä on kaksi uutta digiboksia.
Telia Tv digiboksipalveluja piti jäädä kaksi, (päättyvät 2024) ja vanhojen palvelujen poistua (päättyy tänä vuonna). Jostain syystä toinen vanhoista näkyy yhä aktiivisena TV digiboksipalveluna, vaikka piti olla poistettu, jotta ei tule tuplalaskutusta.


Tähän liittyen kannattaa vielä olla yhteydessä meidän asiakaspalveluun, josta päästään tarkemmin katsomaan asiaa, sillä kerroitkin, että Telia TV digiboksipalveluita piti jäädä kaksi voimaan ja tällöinhän teillä olisi tosiaan kahdet tunnukset, molempiin digibokseihin omansa.

 

 


@ArskaMa  kirjoitti:

Nyt kanavapaketit ovat "Minun Telian" mukaan 2022 poistuvassa palvelussa (joka piti olla jo lopetettuna) sekä toisessa uusista palveluita. Toisessa uusissa ei näy yksikään maksukanava eikä tallennus toimi.


Tässä vielä sama juttu, että nyt selkeästi tuota täytyisi vielä katsoa asiakaspalvelun kautta, jotta Telia TV digiboksi -palveluihin saataisiin oikeat kanavapaketit näkyviin.

| Telia Yhteisön moderaattori | Urheilu ja elokuvat |
ArskaMa
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kiitos vastauksistasi!
Langan poistumisen vuoksi on koko ajan ollut täysin ymmärrettävää, että reititin tulee vaihtaa.

TV-palveluista ja digibokseista.
Asiakaspalvelu olin jo yhteydessä ja he eivät kuulemma voi auttaa, vaan pitää mennä myyjäliikkeeseen. Käynti liikkeessä on sitten kolmas kerta, jossa yritetään saada tilaus myymäänne vastaavaksi.  En kovinkaan paljon usko, että myyntiliikeessä käynti auttaa, koska edellisellä kertaa, kun yritin ylimääräistä TV-palvelua saada pois, sanottiin sen olevan "läppärin nettikäyttöä" varten. En kylläkään ymmärrä, millä perusteella se päättyisi tämän vuoden lokakuussa.


Ei muuta kai voi, kuin mennä huomenna taas yrittämään.... Kerron sitten miten kävi.
Arvaus: Seuraava vaihe on sitten saada laskutus kohdalleen, mutta toivotaan, että se kuitenkin menee oikein,

Se_Jesse
Moderaattori
Moderaattori
  • 29 custom-general.kudos
  • 60 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@ArskaMa  kirjoitti:

Kiitos vastauksistasi!
Langan poistumisen vuoksi on koko ajan ollut täysin ymmärrettävää, että reititin tulee vaihtaa.


Jes ei mitään ja aivan!

 

 


@ArskaMa  kirjoitti:

Ei muuta kai voi, kuin mennä huomenna taas yrittämään.... Kerron sitten miten kävi.
Arvaus: Seuraava vaihe on sitten saada laskutus kohdalleen, mutta toivotaan, että se kuitenkin menee oikein,


Joko olet käynyt asioimassa liikkeessä. Jäin tosiaan odottamaan viestiäsi siitä, että kertoisit miten tänään meni? Saatiinko asiaasi eteenpäin? Ja varmasti, jos asioita on nyt katsottu kuntoon, niin laskutuksen oikeellisuudesta on myös pidetty huolta.

| Telia Yhteisön moderaattori | Urheilu ja elokuvat |
ArskaMa
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ennen kuin menin liikkeeseen huomasin, että ajokortti jäi kotiin, ei kannattanut mennä. Huomenna sitten uusi yritys.

ArskaMa
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Nyt myymälässä selvisi tilanne eli otsikon varoitus on oikein.

  • TV-palvelu muuttui hieman huonommaksi, koska
    • Nyt vain toisella digiboksilla voi katsoa maksukanavia toisin kuin ennen. Läppärillä yhä pystyy katsomaan eli tämän kanssa on elettävä pari vuotta.
    • Toisesta digiboksista nyt puuttuu maksuton tallennus, joten live-katselua ei voi enää pysäyttää hetkeksi ja jatkaa kätevästi myöhemmin.  Tämä on selvä huononnus palvelun laatuun. En muistanut myymälässä vaatia tallennusta molempiin digibokseihin.   
    • Jos edellä olevat huononnukset olisin tiennyt, olisi vanha sopimus ja laitteet jääneet vähintään sopimuskauden loppuun.
  • TV-Palvelussa/digiboksissa, joka piti olla lopetettuna, oli laskutus yhä päällä. Nämä luvattiin sulkea ja hyvittää liika laskutus.
  • Nyt vielä katsotaan pari laskutuskautta, miltä näyttää, niin sitten vasta tietää lopullisesti

 

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 154 custom-general.kudos
  • 810 custom-general.replies
  • 66 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hieman haluaisin vielä tarkentaa tätä tilannetta. DV8919 mallin boksin tullessa meille myyntiin tilanne oli se, että samaa palvelutunnusta pystyi käyttämään kahdella boksilla samanaikaisesti. Samoin palvelun tunnuksia pystyi ja edelleen pystyy käyttämään kahdella eri Telia TV-sovelluksella samanaikaisesti. Tähän on muutosta tullut nyt kevään aikana. Palvelutunnukset eivät toimi kuin yhdellä boksilla kerrallaan. 

Tarkoitus on alusta saakka ollut, että asiakkaalle palvelu myydään toimimaan vain yhdellä boksilla kerrallaan ja tarvittaessa asiakas voi tunnusta käyttää myös mobiililaitteella Telia TV -sovelluksen tai tietokoneella tv.telia.fi -sivuston kautta.

 

Mikäli palvelu on myyty niillä argumenteilla, että pystyt koko sopimuskauden käyttämään kahta boksia yhden sopimuksen tunnuksilla on myyntitapahtumassa annettu vakavaa virheellistä tietoa palvelun toiminnasta. Tämän vuoksi näkisin, että Telia TV-palvelu voidaan tarvittaessa irtisanoa kesken sopimuskauden vaikka määräaikainen sopimus olisi voimassa. 

 

 

ArskaMa
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kiitos vastaksestasi!

Sopeudumme tilanteeseen ja ensi kerralla pitää olla tarkempi, mitä "parannuksia" uudessa sopimuksessa palveluista on, kun sopimus vaihtuu. Tallennuksen katoaminen toiselta digiboksilta haittaa eniten.

Pieni korjaus ohjelmistoon olisi paikalllaan, miksi virheilmoitus väittää yhteyksiä olevan yli kaksi, kun niitä oli vain kaksi? Aluksi ajattelin sen johtuvan siitä, että  teillä palvelinpäässä luullaan istuntoja olevan enemmän kuin kaksi, kun kuormantasaaja vaihtaa palvelun toiselle palvelimelle. 

 

Olisin viikko sitten lopettanut kaiken yhteistyön Telian kanssa heti, kun se olisi ollut mahdollista, ellei meillä olisi pp.inet.fi sähköposteja käytössä.

Tänään luin, että niille saattaa tulla jatkoaikaa. Jos pp.inet.fi lopetaan, on todennäköistä, että kahden vuoden päästä vaihdamme kilpailijanne "...:n" palveluihin, jolla on paremmmat yhteydet kuin teillä niin kotona kuin Inarin mökillämme.


Kiitosta voin antaa tämän päivän palvelulle Triplan myymälassä, todella hyvää ja asiaan paneutuvaa! Saa välittää kiitokset!

 

Merkitsen tämän ratkaistuksi sitten, kun totean laskutuksen menneen oikein. Lähes 30 vuoden yhteistyö kanssanne on opettanut tämän. Uskon kuitenkin ja toivon tämän päivän jälkeen, että nyt kaikki on kunnossa seuraavaksi kahdeksi vuodeksi.