Ratkaistu

Kuinka ilmaisen elokuvalipun voi käyttää?

  • 17 January 2015
  • 17 kommenttia
  • 295 katselukertaa

Huh, löysin vaan ahkeran selailun kautta paikan missä saan itse kysyä jotain.. Täytyy sanoa että kahden käyttökerran jälkeen Soneran sivut voi virallisesti ristiä h**vetin vaikeiksi käyttää, puhumattakaan eri tunnuksista joita täytyy tehdä. Oli näköjään tämä Klaani uusi systeemi verrattuna viime käyntiin, eli jotain siellä on ainakin tehty, en tiedä mihin suuntaan sitten. Mahdollisesti löytyy jotain positiivisiä ominaisuuksia jos on aktiivikäyttäjä, mutta näin kun kerran kaksi vuodessa yrittää täällä jotain tehdä, niin huhhuh. Ei ole asiakasystävällistä puuhaa tämä.

 

Noh, yksinkertainen kysymykseni kuuluu: Miten ilmaisen elokuvan käyttö tapahtuu? Videovuokraamossa elokuvilla näkyy hinta, vaikka minulle tuli sähköposti että sain ilmaisen elokuvalipun Sonera videovuokraamoon. Löysin arkistoista jonkin samanlaisen kysymyksen vuodelta 2011, jossa oli silloiseen järjestelmään liittyen vastattu, että maksua ei vain veloiteta jos on ilmainen elokuvalippu, vaikka se maksu siinä näkyykin. Onko tämä näin myös nykyisellä järjestelmällä (Sonera videovuokraamo)? Siihen arkistokysymykseen ei  enää voinut osallistua, joten tein uuden viestin.

 

Jos tuo elokuvalippu toimii noin, niin voisin antaa siitäkin heti palautetta tässä samassa yhteydessä, että on kohtalaisen huono systeemi. Voisi kaikki leffat näyttää lähtökohtasesti sillon 0 euroa, ja ilmottaa vaikka jossain laidassa että montako elokuvalippua on jäljellä. Tai jos tuon koodailemisessa menee aikansa tai sitä ei koskaan tulla koodailemaankaan, niin välittäkää nyt edes infoa että laittavat siihen sähköpostiin, jossa ilmoittavat lipusta, että kuinka homma toimii ja jos jostain omilta sivuilta näkee paljoko niitä on jäljellä (niin kuin arkistokeskustelussa oli mainittu). Minä en ainakaan lähtökohtaisesti vuokraa elokuvaa, jos järjestelmän kertoo minulle, että se maksaa 5 euroa, vaikka minulla pitäisi olla ilmainen elokuva siellä.

 

Tsempit kuitenki teille, jotka joudutte vastailemaan näihin viesteihin :) Toivottavasti Soneralla viesti kehitysehdotuksista ja käyttäjäpalautteesta kulkee eteenpäin ja niihin reagoidaan, eikä sonta jää vain teidän niskaanne makoilemaan. Mukavaa viikonloppua.

 

----
Muokkaus Merja_J: muokattu otsikkoa kuvaavammaksi

icon

Ratkaisu jäseneltä RaMaria 19 January 2015, 07:11

Katso alkuperäinen viesti

17 kommenttia

Moikka @hamik ja tervetuloa Klaaniin! :)


Kiva että löysit tiesi tänne.


 


Elokuvalipun käyttö tapahtuu silleen, että vuokraat leffan, josta sinua ei sitten laskulla veloiteta.


Eli aivan kuten arvelitkin, normaalihinta näkyy vuokraamossa, vaikka sinulla onkin veloitukseton lippu käytettävissä.


 


Hyviä ideoita toit esille, välitän ne oikein mielelläni eteenpäin! 🙂 Ideat ja palautteet ohjataan aina eteenpäin semmoselle taholle joka näistä vastaa, eli ei jää meidän niskoihimme makoilemaan. ;) 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

Puhut siis Sonera Viihteestä (digiboksilla)... Eipä ole yllätys juttu ettei näy... 

 

Toivottavasti tulee (joskus) päivitys joka korjaisi tämän ongelman.

 

Ei digiboxilla, vaan nettisivujen kautta.

Hei! Kauanko maksuton elokuvalippu on voimassa? Tullut viihdetilauksen yhteydessä.

Moro @Sierra2015 ja tervetuloa Klaaniin!


 


Leffalippu on voimassa 3kk, eli hyvin on tilauksesta aikaa katsoa elokuva. :)

Mutta muistakaa mainita sekin että ne on voimassa vain 3kk, kun annatte näitä ilmaisia elokuvalippuja

Yhden elokuvan kerkesin kattoo, loput meni harakoille.

Kummastuttaa ettei minkäänmoista mainintaa esim. siinä tekstiviestissä minkä sain Soneralta

Juu täytyy sanoa, että tuo "pikkuseikoista" tiedottaminen on ollu huonoa noiden freebieiden kanssa. Tuo vanhentuminen varsinki, siitä ei tainnu olla tietoo missään ja itelläki jäi pari katsomatta =/

Mä laitoin näistä vinkkiä ja pyyntöä eteenpäin. Omasta mielestäni olisi hyvä saada viesteihin tuo 3kk maininta, kun joskus saattaa jokin juttu unohtua mainita, varsinkin jos sitä asiaa on paljon. :) 

Tallenteiden ja ohjelmakirjaston yhteysongelmien ja muiden seikkojen aikana maksavalle asiakkaalle lahjoitettiin 4 ilmaista elokuvaa (ennalta määrätyt,eli ei edes saanut itse valita haluamaansa), katosivat mystisesti noin viikon päästä, missään ei ollut mainintaa kauanko ennalta määrätyt leffat ovat käytettävissä. Leffoista mitä tarjottiin "hyvitykseksi" muistan vain suositun Mielensäpahoittajan.. jonka siis olisin halunnut katsoa
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

Löytyikin vanha aihepiirin ketju… :)

 

Oon ollu TeliaTV-asiakas noin 10 vuotta ja nyt ensimmäistä kertaa ilmaantui Arris-boxin elokuvanäkymään “sinulla on 1 elokuvalippu”-teksti. 

Sen verran kokeilin, että näköjään tuon käyttäminen (esim. Arris-boksin kanssa) nykyään on helppoa (vs. tämän ketjun muinaiset kommentit) eli elokuvalippu-vaihtoehto on omana painikkeenaan rahalla tilaamisen ja tilausvalikosta poistumisen ohella - hienoa!

 

Sen sijaan ihmettelen, että

  1. Miksi moinen elokuvalippu minulle on ilmaantunut?
  2. Kauanko elokuvalippu mahtaa olla voimassa siitä, kun se tarjolle ilmaantuu?
  3. Mistä/miten elokuvalipun voimassaoloajan ja DeadLinen näkee?
  4. Jos elokuvalipun DeadLine on olemassa, niin miksi?

Entä mistä “ansioista” yleensä noita lippuja jaellaan ja kenelle - itelle siis osunut “melko harvoin”? :-)

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

Joku (tykkääjä TeroRe?) näköjään on vaihtanut tämän muinaisen ketjun otsikon muotoon

Kuinka ilmaisen elokuvalipun voi käyttää?”, kun se alunperin oli “Elokuvalippu”.

 

Korjattu otsikko on sikäli harjaanjohtava, että tuoreessa kommentissani lähinnä ihmettelin tuota elokuvalippua noin niinkun yleensä - muutaman tarkentavan kysymyksen kera - en siis ihmetellyt, että miten lippu käytetään, mihin uusittu otsikko taas viittaa….

 

Ihmettelee nimimerkillä “Mitä ihmettä?” :)

 
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Löytyikin vanha aihepiirin ketju… :)

 

Oon ollu TeliaTV-asiakas noin 10 vuotta ja nyt ensimmäistä kertaa ilmaantui Arris-boxin elokuvanäkymään “sinulla on 1 elokuvalippu”-teksti. 

Sen verran kokeilin, että näköjään tuon käyttäminen (esim. Arris-boksin kanssa) nykyään on helppoa (vs. tämän ketjun muinaiset kommentit) eli elokuvalippu-vaihtoehto on omana painikkeenaan rahalla tilaamisen ja tilausvalikosta poistumisen ohella - hienoa!

 

Sen sijaan ihmettelen, että

  1. Miksi moinen elokuvalippu minulle on ilmaantunut?
  2. Kauanko elokuvalippu mahtaa olla voimassa siitä, kun se tarjolle ilmaantuu?
  3. Mistä/miten elokuvalipun voimassaoloajan ja DeadLinen näkee?
  4. Jos elokuvalipun DeadLine on olemassa, niin miksi?

Entä mistä “ansioista” yleensä noita lippuja jaellaan ja kenelle - itelle siis osunut “melko harvoin”? :-)   

 

Nyt en osaa aivan varmasti sanoa mistä leffalippu on peräisin. Yleisesti niitä annamme ns. lahjana, tilausten kaupanpäällisinä ja muina muistamisina. Voisiko jostain tällaisesta olla kyse? Ilmaisesta leffalipusta lähetetään myös aina vahvistus sähköpostilla. 

Voimassaoloaika vaihtelee 1-3kk välillä. Lippu on lahja, ja lyhyempi voimassaoloaika voi turvata sen, ettei niin helposti lahjan käyttäminen unohtuisi :) Oman lippusi voimassaolon näet Telia TV:n tiedoissa ja se ilmoitetaan myös tuossa sähköpostivahvistuksessa. Ilmaiset leffaliput ja niiden voimassaoloajat  näet Telia TV:seen kirjauduttuasi valikossa ja asetuksissa. 

 

 

 

 

Joku (tykkääjä TeroRe?) näköjään on vaihtanut tämän muinaisen ketjun otsikon muotoon

Kuinka ilmaisen elokuvalipun voi käyttää?”, kun se alunperin oli “Elokuvalippu”.

 

Korjattu otsikko on sikäli harjaanjohtava, että tuoreessa kommentissani lähinnä ihmettelin tuota elokuvalippua noin niinkun yleensä - muutaman tarkentavan kysymyksen kera - en siis ihmetellyt, että miten lippu käytetään, mihin uusittu otsikko taas viittaa….

 

Ihmettelee nimimerkillä “Mitä ihmettä?” :)

 

 

Otsikot muokataan tarvittaessa kuvaavammaksi meidän moderaattoreiden toimesta. Pyrimme otsikoimaan aiheet mahdollisimman lähelle sitä mistä ketjussa keskustellaan, sekä selkeiksi aiheiksi millaisia esim. googlehaussa käytetään. Näin tiedon etsijät löytävät tiedon äärelle mahdollisimman näppärästi :) 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

“ Oman lippusi voimassaolon näet Telia TV:n tiedoissa ja se ilmoitetaan myös tuossa sähköpostivahvistuksessa. Ilmaiset leffaliput ja niiden voimassaoloajat  näet Telia TV:seen kirjauduttuasi valikossa ja asetuksissa.  “

 

  • Mitä tarkoittaa “Telia TV.n tiedoissa”?  Siis box.issa jossain vai Telian Omien sivujen T-TV-osiossa - vai missä?
  • Mitään s-postia en ole saanut koskaan liipaten Telia TV.n elokuvalippuun

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

“ Oman lippusi voimassaolon näet Telia TV:n tiedoissa ja se ilmoitetaan myös tuossa sähköpostivahvistuksessa. Ilmaiset leffaliput ja niiden voimassaoloajat  näet Telia TV:seen kirjauduttuasi valikossa ja asetuksissa.  “

 

  • Mitä tarkoittaa “Telia TV.n tiedoissa”?  Siis box.issa jossain vai Telian Omien sivujen T-TV-osiossa - vai missä?
  • Mitään s-postia en ole saanut koskaan liipaten Telia TV.n elokuvalippuun

 

Siellä on ohjeissa nyt nähtävästi virheellistä informaatiota. Kiitos että kysyit tarkempia ohjeita niin päästiin tämänkin jäljille. Ohjeet tullaan päivittämään mahdollisimman pian. 

Elokuvalipuke on voimassa maksimissaan 1 vuoden ja voimassaolevat lipukkeet näet, kun siirryt elokuvan vuokraamisessa maksuvaiheeseen. Maksutavaksi voi valita laskun tai leffalipukkeen ja tuossa yhteydessä voimassaoloaika on sitten nähtävillä. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

“ Oman lippusi voimassaolon näet Telia TV:n tiedoissa ja se ilmoitetaan myös tuossa sähköpostivahvistuksessa. Ilmaiset leffaliput ja niiden voimassaoloajat  näet Telia TV:seen kirjauduttuasi valikossa ja asetuksissa.  “

 

  • Mitä tarkoittaa “Telia TV.n tiedoissa”?  Siis box.issa jossain vai Telian Omien sivujen T-TV-osiossa - vai missä?
  • Mitään s-postia en ole saanut koskaan liipaten Telia TV.n elokuvalippuun

 

(1) Siellä on ohjeissa nyt nähtävästi virheellistä informaatiota. Kiitos että kysyit tarkempia ohjeita niin päästiin tämänkin jäljille. Ohjeet tullaan päivittämään mahdollisimman pian. 

Elokuvalipuke on voimassa maksimissaan 1 vuoden ja voimassaolevat lipukkeet näet, kun siirryt elokuvan vuokraamisessa maksuvaiheeseen. (2) Maksutavaksi voi valita laskun tai leffalipukkeen ja tuossa yhteydessä voimassaoloaika on sitten nähtävillä. 

 

Pari boldausta edelliseen vastaukseen ja niihin liittyen lisää kysyttävää, kun vastauksistanne ei saa selvää:

(1) Siis missä nämä ohjeet ovat??

(2) Lipulla ostetun elokuvan jäljellä olevan katseluajan näkee, mutta käyttämättömän lipun voimassaoloaikaa ei näe - ainakaan siis Arris-boxin TeliaTV-elokuvalistanäkymässä.  Missä sen siis pitäisi näkyä?

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

(1) Siellä on ohjeissa nyt nähtävästi virheellistä informaatiota. Kiitos että kysyit tarkempia ohjeita niin päästiin tämänkin jäljille. Ohjeet tullaan päivittämään mahdollisimman pian. 

Elokuvalipuke on voimassa maksimissaan 1 vuoden ja voimassaolevat lipukkeet näet, kun siirryt elokuvan vuokraamisessa maksuvaiheeseen. (2) Maksutavaksi voi valita laskun tai leffalipukkeen ja tuossa yhteydessä voimassaoloaika on sitten nähtävillä. 

 

Pari boldausta edelliseen vastaukseen ja niihin liittyen lisää kysyttävää, kun vastauksistanne ei saa selvää:

(1) Siis missä nämä ohjeet ovat??

(2) Lipulla ostetun elokuvan jäljellä olevan katseluajan näkee, mutta käyttämättömän lipun voimassaoloaikaa ei näe - ainakaan siis Arris-boxin TeliaTV-elokuvalistanäkymässä.  Missä sen siis pitäisi näkyä?

 

  1. Ohjeet ovat täällä, mutta ne ovat virheelliset ja ne tullaan muokkaamaan mahdollisimman pian. 
  2. Jäljellä olevaa voimassaoloaikaa ei voi tarkistaa Telia TV:stä. Pahoittelut aiemmasta virheellisestä ohjeistuksesta. 😧 Täällä meni “puurot ja vellit” sekaisin. Sinun tapauksessasi (jos ja kun et ole saanut sähköpostia elokuvalipukkeen ilmestymisestä), ainoa keino tarkistaa lipukkeen voimassaoloaika on olla yhteydessä Asiakaspalveluumme. Esimerkiksi chatin kautta voidaan tarkistaa koska maksuton leffavuokraus on TV-tilillesi lisätty. 
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12
  1. Ohjeet ovat täällä, mutta ne ovat virheelliset ja ne tullaan muokkaamaan mahdollisimman pian. 
  2. Jäljellä olevaa voimassaoloaikaa ei voi tarkistaa Telia TV:stä. Pahoittelut aiemmasta virheellisestä ohjeistuksesta. 😧 Täällä meni “puurot ja vellit” sekaisin. Sinun tapauksessasi (jos ja kun et ole saanut sähköpostia elokuvalipukkeen ilmestymisestä), ainoa keino tarkistaa lipukkeen voimassaoloaika on olla yhteydessä Asiakaspalveluumme. Esimerkiksi chatin kautta voidaan tarkistaa koska maksuton leffavuokraus on TV-tilillesi lisätty. 

Noniin - nämä nyt vihdoin ymmärretty… :)

Entä millaisista “ansioista” noita lippuja voi saada - miksiköhän oon siis tuon “historiallisen” yhden ja ainoan leffalipun saanut n 10v -asiakkussaikana?

Miten niitä voi ansaita lisää?? :-)

 

 

 

 

Vastaa