telia tv tallennusrajoitukset

  • 19 February 2022
  • 10 kommenttia
  • 18 katselukertaa

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +9

boxillahan ei voi tallentaa kovalevylle ja katsoa samalla muuta kanavaa,vai voiko,onko tämä ominaisuus tarkoituksella tehty?monta kertaa olen huomannut kun olen avannut boxin ja ajastettu kovalevytallennus on menossa niin boxi aukeaa (ehkä viimeksi katsotulle)toiselle kanavalle kuin mitä tallennetaan.eli tallentaa kovalevylle maksukanavaa ja näkyy samaaan aikaan joku suomen ilmaiskanava,tämä ei onnistu jos laitan tallentamaan maksukanavaa ja koitan vaihtaa katseltavaksi toisen kanavan.olen ollut luulossa että rajoitus johtuu virittimestä tms,mutta boxi pystyy näköjään näyttämään eri kanavaa kuin tallennettava,onko tämä ominaisuus(rajoite)tarkoituksella ohjelmoitu boxiin ja miksi?


10 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

@arttu1971  kirjoitti:

boxillahan ei voi tallentaa kovalevylle ja katsoa samalla muuta kanavaa,vai voiko,onko tämä ominaisuus tarkoituksella tehty?monta kertaa olen huomannut kun olen avannut boxin ja ajastettu kovalevytallennus on menossa niin boxi aukeaa (ehkä viimeksi katsotulle)toiselle kanavalle kuin mitä tallennetaan.eli tallentaa kovalevylle maksukanavaa ja näkyy samaaan aikaan joku suomen ilmaiskanava,tämä ei onnistu jos laitan tallentamaan maksukanavaa ja koitan vaihtaa katseltavaksi toisen kanavan.olen ollut luulossa että rajoitus johtuu virittimestä tms,mutta boxi pystyy näköjään näyttämään eri kanavaa kuin tallennettava,onko tämä ominaisuus(rajoite)tarkoituksella ohjelmoitu boxiin ja miksi?




Ymmärsinkö oikein, että tallentaessa kovalevylle et voisi katsoa toista kanavaa? Kyllä tämän pitäisi onnistua ihan mallikkaasti. Tuleeko tuossa jokin herja kun koittaa vaihtaa kanavaa? 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +9

ei meidän boxilla ole ikinä voinut,jos laitan tallentamaan jotain maksukanavaa kovalevylle ja yritän vaihtaa kanavaa tulee ilmoitus että tallennus on pysäytettävä jos haluan vaihtaa toiselle kanavalle.jos boxi on kiinni ja on aloittanut ajastetun tallennuksen kovolle niin kun aukaisee boxin niin saattaa aueta jollekkin muulle kuin tallennettavalle kanavalle ja jatkaa silti tallennusta,muistaakseni tässäkään tapauksessa ei voi vaihtaa kanavaa vaan heti tulee herja että tallennus katkaistava.kun otimme boxin vuosia sitten ihmettelin ja kritisoin tuota että mitä järkeä tuossa tallentamisessa on jos kuitenkin pitää katsoa samaa kanavaa...

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +9

aikoinaan narisin tuosta aspaan mut en muista mikä oli selitys,siksipä olin yllättynyt kun huomasin tuon porsaanreiän ja että boxi pystyy näyttämään toista kanavaa yhtäaikaa että onko tuo ominaisuus tehty tuonne tarkoituksella rajoittamaan jostain kumman syystä..

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +9

sama rajoite on jos tallennat kovalevylle et voi katsoa pilvitallenteita samaan aikaan mutta kovalevytallenteita voi katsoa..

tuntuu oudolta että heikki sul telialaisena tiedä tätä ominaisuutta,tuntuu myös ettei boxin ominaisuuksista ole perillä kuin pieni osa telialla,esim aspa chatin kautta on yleensä pihalla kuin lumiukko koko systeemistä ja tästä syystä olenkin jättänyt chatin muille...

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@arttu1971  kirjoitti:

aikoinaan narisin tuosta aspaan mut en muista mikä oli selitys,siksipä olin yllättynyt kun huomasin tuon porsaanreiän ja että boxi pystyy näyttämään toista kanavaa yhtäaikaa että onko tuo ominaisuus tehty tuonne tarkoituksella rajoittamaan jostain kumman syystä..




 


Telia TV -digboksin kovalevytallennuksiin liittyy tiettyjä poikkeuksia riippuen kiinteän laajakaistan yhteysnopeudesta. Jos käytössä on ollut esim. ADSL -tekniikan kiintä laajakaista, jonka teoreettinen latausnopeus voi olla vain 24Mbit/s, silloin ei voi tallentaa yhtä ja katsoa toista kanavaa yhtä aikaa. Yhden kanavan tallentaminen ja toisen kanavan katsominen samaan aikaan vaatii sen, että laajakaistan nopeus on vähintään 50Mbit/s. Tallentava kovalevy on mahdollista ottaa käyttöön vain meidän kiinteän laajakaistan yhteyksissä, pl. kaapelinetti. Eli myöskään mobiiliverkosta ei olisi apua, vaikka siellä latausnopeus olisi yli 50Mbit/s.

Onko sinulla vaihtunut laajakaistan tekniikka ja/tai nopeus? Se voisi selittää, miksi tallennus ei ole toiminut aiemmin. Kyseessä on siis ominaisuus, joka on tehty palvelun toimivuuden varmistamiseksi.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +9

ennen oli adsl mut nyt hybridi ja nopeus 20-100...,aika usein mittaan 60-70 nopeuksia muttei ilmeisesti riitä sekään..

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +9

ei ole toiminut aiemmin eikä siis toimi nytkään,eli ei auta vaihtaa 5g liittymään joka lupaa 200M mutta ei auta koska mobiili yhteys..?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

@arttu1971  kirjoitti:

ei ole toiminut aiemmin eikä siis toimi nytkään,eli ei auta vaihtaa 5g liittymään joka lupaa 200M mutta ei auta koska mobiili yhteys..?




Mobiiliyhteyden kanssa ei tosiaan voi käyttää kovalevytallennusta ja kuten Henri tuossa kertoikin, yhden kanavan tallentaminen ja toisen kanavan katsominen samaan aikaan vaatii sen, että kiinteän laajakaistan nopeus on vähintään 50Mbit/s.

Toki voimme kirjata häiriöilmoituksen tuosta mainitsemastasi porsaanreiästä, jos olet yhteydessä asiakaspalveluumme. 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +9

tuon meidän hybridin nopeushan pitäisi riittää mut pitääkö siitä laskea tuo langaton puoli mobiiliksi?

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Hybrid -yhteyksissä Telia TV digiboksi käyttää pelkästään kiinteää laajakaistaa, jos kiinteä laajakaista on käytettävissä. Kovalevyä voi käyttää ainoastaan silloin, kun kiinteä laajakaista on käytettävissä.


 


Yhteys kotiin Hybrid L 20-100Mbit/s nopeudella käytössä on ADSL, jonka maksimi nopeus on 24Mbit/s.  Yhden kanavan tallentaminen ja toisen kanavan katsominen samaan aikaan vaatii sen, että kiinteän ADSL laajakaistan nopeus on vähintään 50Mbit/s. Vaikka mobiiliyhteydellä nopeus nouseekin nyt mukavasti, niin kovalevyllisen Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelun toimintaan sillä ei ole vaikutusta.

Vastaa