peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
54693 Jäsentä
155518 Kirjoitusta
Uusi käyttäjä, aloita täältä
^

Keskustele. Kerro kokemuksistasi. Ratko ongelmia. Testaile uusia makeita juttuja.

ALOITA HAUSTA

Etsimästäsi aiheesta voi löytyä jo valmiita keskusteluita tai artikkeleita. Jos ei, aloita uusi keskustelu.

HAKUUN

VERTAISTUKI

Yhteisössämme jäsenet ovat tähtiä. Törmäät nopeasti VIP-jäseniimme. Mukana on ajoittain myös telialaisia.

TUTUSTU

OLE AVULIAS

Paina peukkua hyville kommenteille. Merkitse ratkaisuksi vastaus, joka ratkaisi ongelmasi. Neuvo muita.

YHTEISÖN SÄÄNNÖT

Häiriöt kuvassa

Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎02-04-2015
Kirjoituksia: 64
11/15

Vs: Häiriöt kuvassa

@klontti  kirjoitti:

Mulla tekee venäjän kanava(maksullinen) hetkellistä pikselöitymistä kun kylppäriin laittaa valot. Aiheuttaisiko katkaisin tai loistevalaisin. Kun valot ovat syttyneet, pikselöitymien loppuu.

Itsellä oli samanlaisia oireita television kuvan kanssa ja esim lamppujen kanssa. Asia oli niinkin yksinkertainen kuin rikkoutunut antennijakaja (antennihaaroitin). Niinkin pieni jakaja jossa jonkun näköinen häiriönpoisto niin aiheutti vastaavia ongelmia.. Jakajan vaihto pistokkeeseen korjasi vian.

0 tykkäystä
Kommentaattori
12/15

@MaxPayne  kirjoitti:

@klontti  kirjoitti:

Mulla tekee venäjän kanava(maksullinen) hetkellistä pikselöitymistä kun kylppäriin laittaa valot. Aiheuttaisiko katkaisin tai loistevalaisin. Kun valot ovat syttyneet, pikselöitymien loppuu.

Itsellä oli samanlaisia oireita television kuvan kanssa ja esim lamppujen kanssa. Asia oli niinkin yksinkertainen kuin rikkoutunut antennijakaja (antennihaaroitin). Niinkin pieni jakaja jossa jonkun näköinen häiriönpoisto niin aiheutti vastaavia ongelmia.. Jakajan vaihto pistokkeeseen korjasi vian.

Ja vielä tähän lisättynä se konfiguraatio mitä itsellä oli. Eli oli kaapelimodeemi kytkettynä samaan antennirasiaan kuin digiboksi... Lamppujen päälle pois aiheutti joissain kanavissa pikselöitymistä...myös netin käyttö aiheutti joissain kanavissa pikselöitymistä. Ehkä ei tähän "keissiin" tuo ratkaisua mutta jollekkin joka painii samanalaisten ongelmien kanssa voi tuoda ratkaisun. 

Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2016
Kirjoituksia: 6
13/15

Ei vaan kuulu mitään, joten olen aika varma että Telia ei edes yritä korjata vikaa. 

Taas eilen uusimman GOT katsomine on silkkaa tuskaa, kun virheitä tulee kuvaan jatkuvalla syötöllä. 

Miksi edes joudun maksamaan tuollaisesta kuvasta 10€/kk?

Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎22-01-2019
Kirjoituksia: 93
14/15

Ikävä kuulla että häiriö jatkuu edelleen vaikka laitteita ja muunninta olikin jo vaihdettu. Tuossa ei muu oikein auta kuin tehdä uusi häiriöilmoitus tilanteesta. Sitä kautta päästään tutkimaan ja korjaamaan tilannetta. Erikoisen tuosta tekee että vain kirjastoissa on ongelmaa, ei live kanavissa.

Kommentaattori
15/15

@Tumpeelo  kirjoitti:

Ei vaan kuulu mitään, joten olen aika varma että Telia ei edes yritä korjata vikaa. 

Taas eilen uusimman GOT katsomine on silkkaa tuskaa, kun virheitä tulee kuvaan jatkuvalla syötöllä. 

Miksi edes joudun maksamaan tuollaisesta kuvasta 10€/kk?

Itsellä oli samaa vikaa.. Siihen auttoi itse boksin vaihtaminen. vikakoodit olivat 723,722. Mikään muu ei auttanut.. Teknisesti en osaa sanoa tarkemmin mutta olen aika varma että telialla on vielä hieman hiomista tässä ns. aiptv putkessa (softassa)... latency...feedback from box..yms.. live kuvan siirto..

0 tykkäystä