peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
50989 Jäsentä
148086 Kirjoitusta
Katso mitä kaikkea voit tehdä Yhteisössä
^

Hienoa, kun tulit Yhteisöön. Täältä löydät valtavasti keskusteluita, blogeja ja ratkaisuja. Voit keskustella yhdessä muiden samanhenkisten jäsenten sekä ajoittain myös työntekijöidemme kanssa. Kokosimme sinulle kolme vinkkiä jotta pääset nopeasti kartalle siitä, mistä Yhteisössä on kyse.

ETSI JA LUE

Etsi tietoa, selaa keskusteluita ja lue blogeja. Joku toinen on saattanut jo painia saman ongelman kanssa ja saada siihen ratkaisun. Jos et löydä etsimääsi, aloita uusi keskustelu ja kysy neuvoa osaavilta jäseniltämme.

HAKUUN

JÄSENET AUTTAVAT TOISIAAN

Yhteisössämme jäsenet neuvovat toisiaan ja keskustelevat keskenään. Törmäät nopeasti myös VIP-jäseniimme. He kaikki ovat tavallisia asiakkaita kuten sinäkin.

TUTUSTU

OSALLISTU JA KEHU

Osallistu keskusteluihin, skaboihin ja pilotteihin. Kerro kokemuksistasi, ratko muiden ongelmia. Samalla keräät arvomerkkejä ja etenet Yhteisössä pidemmälle. Sinulla on mahdollisuus päästä jopa VIP-jäseneksi.

LUE LISÄÄ

Kaapeli-TV:ssä osa HD-kanavista "nykii",. (Vanhemmat Sony HDTV:t)

Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎10-09-2018
Kirjoituksia: 3
11/17

Vs: Kaapeli-TV:ssä osa HD-kanavista "nykii",. (Vanhemmat Sony HDTV:t)

Omat pätkivät laitteet: 32"V4500, 40"W4000. Varmaan samat virittimet laitteissa mutta paneelit ovat eri.

0 tykkäystä
Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎18-12-2014
Kirjoituksia: 277
12/17

Ilmoitettu nämä mallit eteenpäin ja vinkkasin asiaa hoitavalle taholle tästä ketjusta niin voivat käydä aina tarvittaessa vilkaisemassa uusia viestejä.

0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎10-09-2018
Kirjoituksia: 3
13/17

Tämä asia varmaan jäi tähän vai onko tulossa mitään korjausta? Omituista touhua jos pitää tälläisen takia lähteä uusimaan kämpässä televisioita! Telialta vanhan television "romutus/kierrätyspalkkiota" odotellessa Hymiö Onnellinen

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎11-10-2018
Kirjoituksia: 2
14/17

@JuhoOlliLo  kirjoitti:

@tomjuh82  kirjoitti:

Terve.

Olen huomannut että HD kanavissa on tapahtunut jotain muutosta tämän vuoden puolella! En tiedä tarkkaan että milloin mutta tämä vika on pelkästään Telian verkossa havaittua.

Omistan muutaman vanhemman Sony merkkisen HDTV:n joissa muutama HD kanava pätkii/nykii, ei kuitenkaan sillälailla kuin perus ruutumallinen pixelöinti.

Kanavat 1,2,3,4 HD-laatusena toimii moitteetta..yle teema hd ja siitä eteenpäin pätkii. En muista nyt että pätkikö kaikki loput ilmaiset hd-kanavat mutta useampi niitä on!

Olen saanut tietooni että muillakin on samoja ongelmia. Toisen operaattorin verkossa tätä nykimistä/pätkimistä ei tapahdu, sen olen itse kokeillut. Ihan hirveesti ei tule itse kotona kanavia katseltua mutta onhan tämä nyt sen tason vika mikä täytyisi saada kuntoon. Ei voi vaan käskeä ostamaan uusia televisioita ehjien tilalle Hymiö Onnellinen

Tervehdys @tomjuh82 ja tervetuloa yhteisöön Hymiö Onnellinen

Samankaltaisesta ongelmasta on tullut joitakin vikailmoituksia. Yhteistä näissä on se että ongelma ilmenee vain vanhemmilla Sonyn televisioilla(n. 10 vuotta vanhoja malleja), muilla valmistajilla ja uudemmilla Sonyilla samaa ei tapahdu. 

Tämä on tutkinnassa verkonhallinnassa että onko siihen jotain tehtävissä meidän puolelta, aikataulua tai ratkaisua en pysty lupaamaan. Sony on tietoinen myös tästä.

Jos tarkkoja laitemalleja on antaa niin ne voidaan laittaa lisätietona eteenpäin. 

Sony KDL-46Z4500 on hyvä tv, mutta nyt keväällä 2018 tuli tämä ongelma. Miten voin saada hyvitystä kalliista kappeli-TV:n vuosimaksusta?

0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎11-10-2018
Kirjoituksia: 2
15/17

KDL-46Z4500 nykii. Ensin syksyllä 2017 nyki vain National Geographic HD, kun olin ostanut Telian elokuvakanavapaketin. Sanoin keväällä 2018 paketin irti, koska samat elokuvat pyörivät monta viikkoa ja muutenkin elokuvien taso oli ala-arvoista roskaa suurimmaksi osaksi. Sen jälkeen HD 1,2,3 ja 4 ovat toimineet hyvin, mutta kaikki muut nykívät ja ajoittain tulee teksti: Valittua ohjelmaa ei ole viritetty. Jos viitsii pitää nykivää ohjemaa näkyvissä vähän pitempään, häviää usein myös ääni ja usein pikselöintiä esiintyy niin kauan, että kuvaruutu muuttuu mustaksi. Vuosia aiemmin ollut myös paljon häiriöitä ja asia silloin korjaantunut sen jälkeen, kun huoltomies vaihtanut vahvistimen ja tehnyt säätöjä. Muutaman vuoden aikana vahvistin on vaihdettu 6 kertaa. Useat asentajamihet päivitelleet paikkakunnan maakaapeleitten huonoa kuntoa ja maastossa sijaitsevien jakolaatikoitten ala-arvoista teknistä tasoa ja kosteutta sekä  muurahaisten tekemiä vaurioita. Telia-Soneran aikanakin jo asentajat olivat sitä mieltä, ettei pienten paikkakuntie kaapeli-TV-verkkoja huolleta kunnolla. Vain täysin pimeä kuva yritetään korjata. Ei kuulema kannata alihankkijoita käyttää uusien kaapeleitten asennuksessa muualla kuin kaupunkien keskustoissa. Tänäänkin 11.10.2018 klo. 9,50 alkaen olivat kaikki kanavat pimeänä. Samoin toissa viikolla iltapäivällä muutaman tunnin. Muutamalta tutulta on tällä paikkakunnalla poistettu kaapeliyhteys kokonaan viime kuussa. Eikä makseta mitään hyvitystä aikanaan maksetusta liittymän avausmaksusta eikä autettu hankkimaan antennia tms.

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎24-04-2018
Kirjoituksia: 12
16/17

@Ixuspb  kirjoitti:

@JuhoOlliLo  kirjoitti:

@tomjuh82  kirjoitti:

Terve.

Olen huomannut että HD kanavissa on tapahtunut jotain muutosta tämän vuoden puolella! En tiedä tarkkaan että milloin mutta tämä vika on pelkästään Telian verkossa havaittua.

Omistan muutaman vanhemman Sony merkkisen HDTV:n joissa muutama HD kanava pätkii/nykii, ei kuitenkaan sillälailla kuin perus ruutumallinen pixelöinti.

Kanavat 1,2,3,4 HD-laatusena toimii moitteetta..yle teema hd ja siitä eteenpäin pätkii. En muista nyt että pätkikö kaikki loput ilmaiset hd-kanavat mutta useampi niitä on!

Olen saanut tietooni että muillakin on samoja ongelmia. Toisen operaattorin verkossa tätä nykimistä/pätkimistä ei tapahdu, sen olen itse kokeillut. Ihan hirveesti ei tule itse kotona kanavia katseltua mutta onhan tämä nyt sen tason vika mikä täytyisi saada kuntoon. Ei voi vaan käskeä ostamaan uusia televisioita ehjien tilalle Hymiö Onnellinen

Tervehdys @tomjuh82 ja tervetuloa yhteisöön Hymiö Onnellinen

Samankaltaisesta ongelmasta on tullut joitakin vikailmoituksia. Yhteistä näissä on se että ongelma ilmenee vain vanhemmilla Sonyn televisioilla(n. 10 vuotta vanhoja malleja), muilla valmistajilla ja uudemmilla Sonyilla samaa ei tapahdu. 

Tämä on tutkinnassa verkonhallinnassa että onko siihen jotain tehtävissä meidän puolelta, aikataulua tai ratkaisua en pysty lupaamaan. Sony on tietoinen myös tästä.

Jos tarkkoja laitemalleja on antaa niin ne voidaan laittaa lisätietona eteenpäin. 

Vika ilmeni kun Telia teki jotain verkkopäivitystä. Aluksi  oli yle 2 hd ja 4Hd myös vian piirissä, mutta Asentajat korjasivat nämä ja soittivat että korjantuiko nämä kanavat. mutta Sub hd Tv5 hd liv Hd Jim hd ja kuutonen Hd  ainakin pätkivät.  Mitään erillistä digiboxia ei ole kiinni vaan antenni kaapeli on suoraan kiinni seinä pistokkeessa. Nettinä on valokuitu. niin ja telkkari on todella vanha Sony KDL-40W4000.  

Ei erillistä digiboxi? Ongelmana taitaa olla etteivät nämä vanhat laitteet ole Cable Ready HD standardin mukaisia

0 tykkäystä
Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎05-04-2018
Kirjoituksia: 73
17/17

Tämä on mahdollista. Oletko tästä häiriöilmoituksiin jättänyt vikailmoituksen tutkintaan? Tämä on tärkeää että saamme vian tiedotettua verkon puolelle. Saat heihin yhteyden omien sivujen kautta. Chat palvelee sivuilla 24/7, tai tarvittaessa voit soittaa 020 690 400 ma-pe 8-20, la 9-1630 (mpm/pvm).