Jos käytät Telia TV palvelua MAC tai PC-tietokoneella, kannattaa käydä tarkistamassa uudet selainsuositukset Asiakastuki-ohjeistamme.
Ongelmanratkaisuun Telia TV-sovelluksen kanssa kannatttaa aloittaa ihan muutamista pienistä tarkistuksista.
- Nettiyhteyden nopeus. Varmista että nopeus on käyttämälläsi laitteella vähintään n. 6-8mbit. Nopeustestin voi tehdä www.speedtest.net tai Speedtest-applikaatiolla joka on ladattavissa sovelluskaupasta (Android / iOs)
- tv.telia.fi - sivuston kautta käyttäminen. Käyttökokemus voi vaihdella vähän riippuen käytössä olevasta selaimesta sekä koneesi suorituskyvystä. Suositukset lyhkäisyydessään seuraavalla tavalla
- Windows 7 = Internet Explorer + Silverlight
- Windos 8 = Internet Explorer + Silverlight
- Windows 10 = Telia TV -sovellus
- Apple MAC = Chrome + Telia TV-laajennus
- Jos ongelma jatkuu näiden varmistusten jälkeen, testaa toimivuus vielä mahdollisuuksien mukaan toisella laitteella esim. Tabletilla / tietokoneella tai puhelimella.
- Chromecast. Jos ongelmia ilmenee Chromecast-laitteen kanssa peilatessa, kannattaa ensin rajata ongelma pelkällä laitteella millä kuvaa yrittää televisioon siirtää, jos ongelma ilmenee jo laitteesta katsottaessa niin silloin kannattaa aloittaa tämän viestin alusta olevista ohjeista.
- AppleTV. Samat ohjeet koskettaa myös AppleTV kautta peilatessa kuin Chromecastin kautta. Eli testaus ensin pelkästä laitteesta ennenkuin kuvaa yrittää peilata televisioon.
Jonkun verran on itselläkin ollut ongelmia tuon Chrome-selaimen kanssa vaikka "tehokas" kone on käytössä. Ongelma on toistaiseksi aina korjaantunut kun on sulkenut ylimääräiset selaimet pois sekä asentanut pariinkiin otteeseen Windowsin Media Feature Packin uusiksi kun sovellus ei ole suostunut käynnistymään.
Jos tiedät jotain hyviä vinkkejä / huomioita mitä olet itse huomannut selaimen tai sovelluksen osalta niin osallistu keskusteluun!
Edit: JoonasLam Lisätty tekstiä ongelmanratkaisuun