Kirjoitettu
15-06-2022
00:17
Muokattu
15-06-2022
11:48
SakuMik
Moi,.
Jouduin viemään läppärini huoltoon. Siihen asennettiin inet-postin lisäksi toinen sähköposti. Hyvää työtä tehnyt asentaja laittoi kummallekin postille uuden salasanan. Vasta kotona kokeillessani postin toimintaa sain ilmoituksen: inet ei pystynyt lähettämään viestiä; päivitä salasanasi. Mikään tarjoamani salasana ei kelvannut. Lopulta täräytin salasanaksi Soneralta aikoinaan saamani salasanan. Heti alkoi pelittää!. Nyt kuitenkin olisin valmis muuttamaan sen uudeksi. Se vaan ei taida olla mikään yksinkertainen juttu. Telian ohjeen mukaan se on mahdotonta. Ohjeissa nimittäin sanotaan, että voit muuttaa ainoastaan salasanan alkuosaa. Tutuu varsin kummalliselta jos näin on asia. Kyllä sillä vanhalla salasanalla hyvin pärjää postin loppumiseen asti. Kovasti vaan ihmetyttää, että tänä päivänä on palvelu jonka salasanaa ei saa muutettua.
---
Muokkaus Sakumik: muokattu otsikko kuvaavammaksi sekä poistettu allekirjoitus viestin lopusta
Ratkaistu! Siirry kohtaan Ratkaisu.
15-06-2022 11:56
@Heikkijuhani42 kirjoitti:
Vasta kotona kokeillessani postin toimintaa sain ilmoituksen: inet ei pystynyt lähettämään viestiä; päivitä salasanasi. Mikään tarjoamani salasana ei kelvannut. Lopulta täräytin salasanaksi Soneralta aikoinaan saamani salasanan. Heti alkoi pelittää!. Nyt kuitenkin olisin valmis muuttamaan sen uudeksi. Se vaan ei taida olla mikään yksinkertainen juttu. Telian ohjeen mukaan se on mahdotonta. Ohjeissa nimittäin sanotaan, että voit muuttaa ainoastaan salasanan alkuosaa. Tutuu varsin kummalliselta jos näin on asia. Kyllä sillä vanhalla salasanalla hyvin pärjää postin loppumiseen asti. Kovasti vaan ihmetyttää, että tänä päivänä on palvelu jonka salasanaa ei saa muutettua.
Seurasitko siis tätä ohjetta vaihtaessasi salasanaa? Sinun pitäisi pystyä kyllä muuttamaan koko salasana kerralla. Lisäksi mainitsisin, että sähköpostipalvelumme saattaakin olla jäämässä meille käyttöön, eli siitä ei todennäköisesti tarvitsekaan luopua. 😊
15-06-2022 17:20
Kiitos nopeasta vastauksesta!
Ehkä esitin asiani hiukan virheellisesti: tarkoitukseni ei ole muuttaa sähköpostia vaan sen salasanaa. Ohjeessa jonka likin lähetit sanotaan että pystyt muuttamaan vain sähköpostin alkuosaa . Salasanan muuttamisesta ei ole minkäänlaista ohjetta. Jos sellainen kuitenkin on mahdollista, niin voisitko ystävällisesti kertoa miten se tehdään,
Terveisin
Heikki
15-06-2022 18:12
@Heikkijuhani42 kirjoitti:
Kiitos nopeasta vastauksesta!
Ehkä esitin asiani hiukan virheellisesti: tarkoitukseni ei ole muuttaa sähköpostia vaan sen salasanaa. Ohjeessa jonka likin lähetit sanotaan että pystyt muuttamaan vain sähköpostin alkuosaa . Salasanan muuttamisesta ei ole minkäänlaista ohjetta. Jos sellainen kuitenkin on mahdollista, niin voisitko ystävällisesti kertoa miten se tehdään,
Hmm, tuossa ohjeessa nimenomaan pitäisi olla polku salasanan vaihtoon. Sähköpostiosoitetta ei tosiaan voi muuttaa kuin sen alun, mutta salasanan vaihdos onnistuu toki ihan kokonaisuudessaan! Mutta laitan vielä polun tähän jos tuo linkki ohjaa virheelliseen paikkaan:
Pääsitkö näillä ohjein vaihtamaan sähköpostisi salasanan?
Telia Yhteisö moderaattori | Samsung Galaxy S21 | Garmin Venu 2S | Lukutoukka | TV-sarjat
16-06-2022 12:58
Suurkiitos, SannaMKoo!
Nyt asiat ovat kunnossa; töitä se kyllä teetti, mutta minulla eläkeläisenä on kyllä aikaa. Ohjeittesi mukaan sain salasanan vaihdettua, mutta kun sitten kirjoitin sen tilien hallinnoinnissa olevaan valikkoon, niin siinä olen tehnyt varmaankin virheen. Sain s-postilta ilmoituksen "Emme voineet käyttää tätä tiliä: Sinun on ehkä päivitettävä salasanasi." Päivittelin aikani eikä homma edennyt. Soitin Telian asiakaspalveluun ja sain uuden salasanan.
Nyt pelittää ihan niin kuin pitääkin. Jatkossa yritä olla koskematta mihinkään asetuksiin jos ja kun systeemi toimii oikein.
Hyvää ja aurinkoista kesää!
16-06-2022 13:15
@Heikkijuhani42 kirjoitti:
Nyt asiat ovat kunnossa; töitä se kyllä teetti, mutta minulla eläkeläisenä on kyllä aikaa. Ohjeittesi mukaan sain salasanan vaihdettua, mutta kun sitten kirjoitin sen tilien hallinnoinnissa olevaan valikkoon, niin siinä olen tehnyt varmaankin virheen. Sain s-postilta ilmoituksen "Emme voineet käyttää tätä tiliä: Sinun on ehkä päivitettävä salasanasi." Päivittelin aikani eikä homma edennyt. Soitin Telian asiakaspalveluun ja sain uuden salasanan.
Nyt pelittää ihan niin kuin pitääkin. Jatkossa yritä olla koskematta mihinkään asetuksiin jos ja kun systeemi toimii oikein.
Hyvää ja aurinkoista kesää!
Hyvä että asia ratkesi vaikka menikin vielä pienen mutkan kautta! Kiitos kun tulit vielä huikkaamaan että salasanan vaihto kunnossa ja millä toimenpiteillä se lopulta onnistui. Ketjusta on varmasti hyötyä jos joku muukin kamppailee vielä saman asian kanssa!
Kiitos ja aurinkoista kesää sinnekin suunnalle!
Telia Yhteisö moderaattori | Samsung Galaxy S21 | Garmin Venu 2S | Lukutoukka | TV-sarjat