Sähköpostiongelma Office 365: ssa

  • 3 October 2017
  • 3 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Kunniamerkki +5

Hei

 

Minulla on Telian sähköpostiosoite Office 365 ohjelmiston sähköpostisovelluksessa, eli siis Outlook 2016: ssa.

 

Kun Office 365 päivittyi uusimpaan versioon pari viikkoa sitten, ei sähköposti ole siittä lähtien oikein toiminut.

 

Kun käynnistän Outlookin se kysyy normaalisti salasanaa ja sen kirjoitettuani se noutaa sähköpostit normaalisti. Mutta kun ohjelma tarkistaa sähköpostit automaattisesti 5 minuutin kuluttua, niin se kysyy taas salasanaa ?

 

Jollei salasanaa anna uudelleen niin ohjelma ei hae sähköposteja ja ilmoittaa virhettä 0x8004210A tai 0x800CCC17.

 

Ehdin toisesta tietokoneesta ottaa Office 365 asetuksista automaattiset päivitykset pois käytöstä ja siinä on vielä se vanhempi versio Office 365: sta ja siinä toimii sähköposti edelleen normaalisti.

 

Kaikki sähköpostiasetukset ovat molemmissa koneissa samat kun aikaisemminkin, palvelimet, portit.

 

Vikahan ilmeisesti on Office 365 uudessa versiossa, mutta olisiko täällä ketään kuka osaisi kertoa minulle korjauskeinot.

 

Asensin koneelle tuon Telia avustajan, niin se havaitsi heti ongelman sähköpostissa ja korjasi sen niin, että kun avaan sähköpostiohjelman, niin se ei kysy missään vaiheessa salasanaa, mutta noutaa kyllä sähköpostit, haluan kuitenkin tuon salasanan kyselyn päälle sillon kun avaan sen ohjelman.


3 kommenttia


@Pekka6 kirjoitti:

 

Kun käynnistän Outlookin se kysyy normaalisti salasanaa ja sen kirjoitettuani se noutaa sähköpostit normaalisti. Mutta kun ohjelma tarkistaa sähköpostit automaattisesti 5 minuutin kuluttua, niin se kysyy taas salasanaa ?


Kyseinen ohjelmaversio ei ole itselleni tuttu, mutta kun syötät salasanan uudelleen, niin onko siinä mitään semmosta täppää, että muista salasana tms.? Jos ei ole, niin kannattaa melkein kokeilla luoda tilin kokonaan uudelleen Outlookiin.

Kunniamerkki +5

Hei

 

Kyllä siinä on se täppä että "Tallenna salasana salasanaluetteloon", mutta jos siihen pistää rastin, niin sitten ohjelma käyttäytyy samoin kun Telia avustajan korjauksen jäljiltäkin, eli ei kysy salasanaa missään vaiheessa ja sitä minä en halua.

 

Olen luonut uuden tilin Outlookiin, olen poistanut Office 365 koneesta ja asentanut uudelleen, mutta vika pysyy.

 

Luonnollisesti, kun sen ohjelman asentaa kokonaan uudestaan niin sieltä tulee se Office 365 uusin versio, mitä en ole saanut toimimaan missään koneessani.

Okei, sitten en pysty kyllä sanomaan mikä tuossa mättää. Jos muilta saman ongelman kanssa painivilta ei tule vinkkejä, niin melkein suosittelisin olemaan Microsoftin tukeen yhteydessä, tai sitten Telia Helppi voisi osata myös avustaa.

Vastaa