Telian sähköposti ei ole Gmailissa salattu

  • 16 May 2018
  • 1 kommentti
  • 13 katselukertaa

Asiakkaaltani tuli viesti, että hänelle Gmailiin lähettämäni sähköposti ei ole luotettava.
Yritykseni luonne on sellainen, että viestien perässä ei saa lukea tuollaista tietoa, vaikka käytännössä viestit olisivatkin turvallisia. Siitä seurasikin pitkä ja vaivalloinen prosessi Telian kanssa. Jouduin itse maksamaan Telialle Telia Helpin palvelusta, jossa he totesivat, että minun puoleltani SSL salaukset ovat kunnossa (käyttämässäni Outlookissa myös SSL/TSL salaus käytössä) Ongelmana on siis se, että Telialla ei ole tällä hetkellä TLS-salausta käytettävissä, jonka seurauksena Gmailiin lähetetyssä viestissä lukee: inet.fi ei salannut tätä viestiä.

Olin puhelimitse yhteydessä Telian asiakaspalveluun (taas monen aikaa vievän viestittelyn jälkeen) ja sieltä todettiin, että Telia on jo pitkään yrittänyt ratkoa tätä ongelmaa ja menee kuulemma ainakin vuosi, ennen kuin asia ehkä korjaantuu. Sain kokemuksen, että Telia suhtautui asiaani hyvin välinpitämättömästi.  Lähetin jopa Ruotsiin Magnukselle, Marcusille ja Susannalle reklamaation, mutta eivät vastanneet :): No, ainakin ovat tietoisia asiasta.
Minulle ongelma on iso, en yrittäjänä halua enää saada asiakkailtani epäluottamusta tästä asiasta. 
Tämä varoittavana tietona muillekin, jotka eivät ehkä ole tietoisia asiasta.


1 kommentti

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Moi @Totuuson1234, Telialla työstetään parasta aikaa TLS:ää ja sen käyttöönottoa mutta sähköpostijärjestelmän erittäin monimutkaisesta luonteensa johtuen tämän käyttöönotto vie aikaa emmekä valitettavasti pysty lupaamaan, että milloin palvelu saadaan otettua käyttöön.

Vastaa