Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 63189
Kirjoituksia 172480

Roskaposti tulva jatkuu!

Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎26-10-2015
Kirjoituksia: 10
1/23

Roskaposti tulva jatkuu!

Kävin pitkästä aikaa katsomassa viestisaldoa webmailissa. Ajalla 28.11.2015-10.01.2016 tullut 2212 viestiä.

Villi veikkaus että näistä yli 2000 on roskapostia!!! Ja tuosta ajasta olen ollut lomallakin jo n. 3 vkoa.

Mutta niin on tainnu lomailla se soneran väki jonka pitäisi painia tuon roskaposti ongelman parissa!

Olis kovin suotavaa että palveluntarjoajakin ottaisi tuosta jotain vastuuta.

Tai edes kertoisi mitä ovat asian eteen tehneet, eivätkä vain pahoittelisi tilannetta.

0 tykkäystä
22 vastausta
Highlighted
Uusi keskustelija
2/23

Vs: Roskaposti tulva jatkuu!

HAA! Pieni (?) korjaus viestien määrään! Katsoin vielä roskaposti kansioonkin, siellä oli 1103 viestiä tuolta samalta ajalta. Viestejä joidenka ei kuuluisi tulla läpi lainkaan.

0 tykkäystä
Highlighted
Vakiokalustoa ☆☆
Rekisteröitynyt: ‎06-04-2009
Kirjoituksia: 348
3/23

Muutaman viime kuukauden aikana roskapostittajat ovat innostuneet. Ihan suomenkielistä saastaa tulee satakunta viestiä päivässä. Nyt käytän Microsoft-tilin postilaatikkoa, siinä toimii suodatus ilman että minun tarvitsee mitään tehdä, noin 1 roskaposti tulee päivässä läpi. Sähköpostiosoitettani en ala vaihtamaan, kun sama osoite on ollut jo 20 vuotta käytössä.
0 tykkäystä
Highlighted
Ex-telialainen
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 1 346
4/23

Miten ois @Jaho63 suodattimien luonti kansioon? Täältä löytyy ohjetta niiden luontiin.

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi keskustelija
5/23

Olen luonnut niitä vaikka kuinka paljon! Olisi mukavaa jos palvelun tarjoaja tekisi jotain asian eteen.

On tosi turhauttavaa, ja työlästä, luoda suodatin jokaista saamaasi viestiä varten.

Highlighted
Konkari
Rekisteröitynyt: ‎28-12-2014
Kirjoituksia: 671
6/23

Olen kyllä edellisen kirjoittajan kanssa täysin samaa mieltä.

Tuo suodatin on minullakin käytössä, mutta nämä roskapostittajat vaihtavat aina uuteen väylään. Näin ollen saat olla koko ajan päivittämässä suodatinta. Eikä se suodattimen käyttö ole tehty tosiaankaan mitenkään näppäräkäyttöiseksi.

Se on ihme homma miten esim. gmail osaa tämän asian tehdä niin paljon paremmin. Siellä ei tule roskapostia läpi kuin ehkä kerran tai kaksi kuukaudessa.

Tästä asiasta olen kirjoittanut ennenkin, mutta .... Hymiö Surullinen

Mitä mieltä noin niinkuin itse olet RaMaria, onko mielestäsi nykytoteutuksella roskasuodatinta kätevä päivittää vaikka noilla 1100 roskapostilla?

Riittääkö yksi työpäivä, mitä arvelet?

Highlighted
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 3 392
7/23

Hei Jaho63! Roskapostit ovat todella turhauttavia. Tässä olisi vähän asiantuntijan vinkkejä postilaatikon puhtaanapitoon : http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/11/06/asiantuntijan-vinkit-postilaatikon-puhtaanapitoon

Tosiaan jotkut sähköpostit kuten Gmail, Outlook osaavat tehokkaasti suodattaa roskapostia.

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎27-07-2015
8/23

totta puhut, roskien määrä tuntuu kasvavan todella hurjaa vauhtia

joku mainitsi gmailin ja sen puhtaana pysymisen, ihmeellistä. että sieltä ei tule läpi juuri mitään

sääntöjen ja muitten luominen postilaatikkoon on turhauttavaa puuhaa, kuten joku ketjussa mainitsi

yksi keino, jota olen tutuille, joilla ei ole ollut soneran postilaatikkoa, tehnyt on ollut kierrättää saapuva posti gmailin kautta, mutta toivoisin, ettei minu tarvitse tehdä samaa omalle sonera -laatikolleni

Highlighted
Vakiokalustoa ☆☆
Rekisteröitynyt: ‎16-02-2015
Kirjoituksia: 457
9/23

kyllä käyttäjäkin  käyttäytymisellään pystyy   vaikuttaan  siihen paljonko roskapostia tulee   ettei anna osoitettaan   kaiken maailman arvontoihin sun muihin   mitkä välittää sitten osoitteet eteenpäin   mulla ei koskaan ole ollu  paljoo  roskapostia jos  ei  lueta luukku.comia  mikä on täysivitsi       koska  siihen ei muuta  tuukkaan   siksi  lopetin sen käytön heti alkuunsa

en sitten väitä että  tässä  keskustelussa  olevat käyttäjät olis toiminu väärin

ei edes soneran sähköpostiin tuu  paljoo roska postia

Highlighted
Velho
Velho
Rekisteröitynyt: ‎15-08-2015
Kirjoituksia: 2 327
10/23

@MMALINEN kirjoitti:

kyllä käyttäjäkin  käyttäytymisellään pystyy   vaikuttaan  siihen paljonko roskapostia tulee   ettei anna osoitettaan   kaiken maailman arvontoihin sun muihin   mitkä välittää sitten osoitteet eteenpäin   mulla ei koskaan ole ollu  paljoo  roskapostia jos  ei  lueta luukku.comia  mikä on täysivitsi       koska  siihen ei muuta  tuukkaan   siksi  lopetin sen käytön heti alkuunsa

en sitten väitä että  tässä  keskustelussa  olevat käyttäjät olis toiminu väärin

ei edes soneran sähköpostiin tuu  paljoo roska postia

Kompaan käyttäjää Mmalinen. Mulla ollut pari pp.inet.fi -osoitetta, yksi lähes palvelun alusta asti, ja toinen hieman vähemmän aikaa. Kumpaankin tulleiden roskaviestien määrän voi laskea yhden käden sormilla. En ole antanut osoitteita esim. arvontoihin tai lehtitilauksiin. Arvonnat yms. käyttäjän omat toimet ovat kyllä suurimmat syyt, miksi spämmiä postiin tulee.