Skip to main content

Miten lähetys voi pätkiä jopa kahdeksan kertaa yhden erän aikana?



Tästäkö maksan?



 



Edit SannaMKoo: Otsikko muutettu ja yhdistetään muita samasta aiheesta avattuja keskusteluja tähän ketjuun.

Luulen niin, näen sen vasta JYP:in seuraavassa pelissä. Kiitos sinulle opastamisessa!



@Ceausescu@  kirjoitti:


Luulen niin, näen sen vasta JYP:in seuraavassa pelissä. Kiitos sinulle opastamisessa!






Eipä kestä. :)  Toivottavasti ongelma ratkesi. Toki voit mennä sovelluksessa "Liiga" -välilehdelle ja sieltä valita tämän päivän peleistä tuon JYP-HIFK pelin ja sitten klikata "katso", jolloin toisto pitäisi alkaa.



 



Toki myös löydät "Kirjastot" -lehdeltä tilaamasi kirjastot, eli siellä pitäisi olla tuo JYP:in kirjasto, ja sieltä edelleen löytyy tämän päivän peli.


Kiitos neuvoista, mennään nukkumaan. Katson pelit vaikka VHSltä. Hyvää yötä. -pekka



@Ceausescu@  kirjoitti:


Kiitos neuvoista, mennään nukkumaan. Katson pelit vaikka VHSltä. Hyvää yötä. -pekka






Jep, se olisi kyllä hyvä aika käydä nukkumaan. Huomennahan JYP taas pelaa, joten silloin tuo viimeistään nähdään.



@zirkoni@  kirjoitti:



@Purnipsi@  kirjoitti:



@zirkoni@  kirjoitti:


Sama vika täällä. IPadilla yritän katsoa. 10 minuutin aikana pätkäisi sovelluksen 5 kertaa. Enpä tuota jaksanut uudelleen käynnistellä sen jälkeen...






Lähtisin epäilemään joko mobiiliverkon tai sitten langattoman lähiverkon yhteyden laatua ja vakautta. Erityisesti, jos ollaan kaukana Wifi-tukiasemasta/reitittimestä/modeemista.








Mobiiliverkkona Telian 4G, nopeus Nettitutkan mukaan 41667 kbit/s......






Okei, pikaisella arviolla tuo nopeus kyllä pitäisi riittää toistamiseen. Elikkäs siis iPadissa on suoraan Telian SIM ? Ei ole mitään mokkulaa tai reititintä välissä? Jos nyt kokeilet Telian kirjastosta toistaa jotain ottelua, niin katkeaako sekin samalla tavalla? Jossain tapauksessa Telia TV -sovelluksen uudelleenasennus voi auttaa.


vastaus nimimerkille tuosta sony tv asiasta



Jatkoaika palstalla ainakin monesti mainittu telian puolelta ,että tv sisäinen chromecast ei ole virallisesti tuettujen laitteiden listalla joten tämän käyttö ei ole suositeltavaa kun ei toimi kunnolla. Pitää olla erillinen laite jotta ei ole tuota pätkimistä. Se johtuu juuri tuosta 50/60 hz assetuksesta mikä aiheuttaa tuota pätkimistä kun sisäinen toimii tuolla 60hz ja pitäisi olla 50hz käytössä miknkä saa ulkoiseesa asetuksita päälle.



PS. Purnipsi meni sinulla näköjään vahingossa sekaisin tuo 50/60 fps juttuun sekoitus. chromecastissa siinä on kyse tuosta 50/60 Hz jutsta kysymys eikä tuosta 50fps mikä taas on 25fps ja 50 fps. Olet hyvin vastaillut kaikille ja hyviä neuvoja ja aikaa käytät niin voi käydä lipsahdus vahingossa. Jollen nyt itse aivan väärässä ole.


Hyvä huomio @peekotu .Aloituspostaajan viestistä ei kuitenkaan käynyt selville se, että onko toisto kokonaan katkennut vai onko tuo pätkintä juurikin sellaista "stuttering" -tyylistä, eli kuvat eivät piirry tasaiseen näytölle ja välillä pari kehystä putoaa välistä ---> toisto on epätasainen ja tökkii, eli juurikin tuosta mainitsemastasi asetuksesta.



 



2.nd gen Chromecast tietääkseni tulee 720p@50 ja 60fps. Tuon pitäisi olla kyllin älykäs valitsemaan jokaiselle medialle oikea asetus. Sisäisestä chromecastista on paha mennä sanomaan yhtään mitään, että riittääkö siinä älliä valita sopiva tila. Mutta eipä se automatiikkakaan aina aukotonta ole.


Jep, tässä ketjussa voi olla kaksi eri ongelmaa joten eri asioita voidaan käsitellä samaan aikaan kahdella kuvauksella Jatka hyviä neuvojen antamista kiitos niistä,tässä nyt tosiaan ongelmia vähän joka ketjussa löytyy niin vaikea pysyä perässä kaikkea. Toivotaan noihin ongelmiin pikaisia ratkaisuja ja nautitaan liigasta.



 



Oma neuvoni koskee tosiaan  holaa jonka sony telkun ongelmaan pystyin itse vastaamaan koska tosiaan sisäisessä chromecastissa ei ole mahdollisuutta tuota 50 Hz tilaa valita(heidän oman tukisivuston mukaan myös) niin hänen ongelmansa olisi tuo 60 Hz asetus joka aiheuttaa ongelmaa kuvalle. Tuohon on kuulemma myös jokin ratkaisu mutta vaatisi tv omien asetuksien muuttamisen jollain uudella appsilla ja on aika riski altista hommaa, voi sotkea koko telkun pahasti joten en suosittele tuota mistä ikinä sen löytäisikin.


Kiitos. :smilehappy: Tosiaan nämä vaikuttavat olevan usean eri pienemmän ongelman summia. Ei yllättäisi,vaikka juurikin Chromecastin oikut yhdistyisivät nettiyhteyden hetkelliseen hidastumiseen. Mutta toivottavasti saadaan ongelmat ratkaistua.



 



Tosiaan eri laitteisiin, kuten telkkuihinkin voi löytyä vaikka mitä säätösovelluksia. Jos noita tosiaan kokeilee, niin voi olla laite verkonpaino, joten omalla vastuulla, kuten kirjoititkin.


Hizi, jo kolme maalii jääny näkemättä, kyllä liiga toimii todella huonosti, prkl, ku ottaa päähän, taidan seuraavax mennä hallille.



 



Edit SannaMKoo: Otsikkoa muutettu hieman kuvaavammaksi


mulla ny näkyy hyvin eikä pätki mutta ei viekää väliaika tietoja muista peleistä eikä studio vakuuta pitkiä taukoja näytetää vaa jotain ihme kuvaa 



@Hifk65@  kirjoitti:


Miten lähetys voi pätkiä jopa kahdeksan kertaa yhden erän aikana?



Tästäkö maksan?







mulla ny näkyy hyvin eikä pätki mutta ei viekää väliaika tietoja muista peleistä eikä studio vakuuta pitkiä taukoja näytetää vaa jotain ihme kuvaa 


Täysin samaa mieltä.


Moi,



 



Koska saadaan kunnon kuva kaapelitv:lle kanavalle 402 resoluutio 720p on surkee. Tv5 oli paljon parempi kuva resoluutio oli 1080i. Kovasti mainostettiin parempaa kuvaa mainoksissa. Toivon mukaan ei tarvi maksaa täyttä maksua, niin kauaa, kuin kuva on surkea. Ääni pätki alussa jonkin aikaa. 


Sama tunkkainen kuva taas tänään. Hyvä kun tilannemonitorista näkyi tilannetiedot, pelaajia ei voinut tunnistaa kasvoista eikä selkäteksteistä. Huonompaa kuin UrhoTV:llä, he antoivat reilusti korvauksia.


Pätkinnän syitä voi olla:



 





  • Epävakaa internet-yhteys, yhteys liian hidas


  • Heikkolaatuinen ja häiriöllinen Wifi tai jokin lähiverkon laite rikki


  • Epävakaa päätelaite, päivittämättä jätetty, tai muuten vaan heikko suorituskyky, ettei jaksa videoa pyörittää




 



Millä laitteella olet peliä yrittänyt katsella? Ja mitä peliä? 



 



Itse olen katsellut puhelimella ja sitten Arris-boksilla eri otteluita, eikä pätkintää ole esiintynyt. Vaikuttaisi siis, että pätkintä ei ole yleistä.


Katson ipadillä ja pätkii ainakin 50 kertaa Jukurit-HIFK ottelussa. Katsoin ennen ottelu jalkapalloa dnatv:ssä



eikä pätkinyt ollenkaan , latausnopeus näitti olevan noin 40 eli internetistä se ei ole kiinni. Myös HBO, katsomo ym toimii moitettomasti. Eli ongelma kyllä Telian lähtyksien puolella



@Purnipsi@  kirjoitti:



@zirkoni@  kirjoitti:



@Purnipsi@  kirjoitti:



@zirkoni@  kirjoitti:


Sama vika täällä. IPadilla yritän katsoa. 10 minuutin aikana pätkäisi sovelluksen 5 kertaa. Enpä tuota jaksanut uudelleen käynnistellä sen jälkeen...






Lähtisin epäilemään joko mobiiliverkon tai sitten langattoman lähiverkon yhteyden laatua ja vakautta. Erityisesti, jos ollaan kaukana Wifi-tukiasemasta/reitittimestä/modeemista.








Mobiiliverkkona Telian 4G, nopeus Nettitutkan mukaan 41667 kbit/s......






Okei, pikaisella arviolla tuo nopeus kyllä pitäisi riittää toistamiseen. Elikkäs siis iPadissa on suoraan Telian SIM ? Ei ole mitään mokkulaa tai reititintä välissä? Jos nyt kokeilet Telian kirjastosta toistaa jotain ottelua, niin katkeaako sekin samalla tavalla? Jossain tapauksessa Telia TV -sovelluksen uudelleenasennus voi auttaa.






Juuri palasimme mökiltä ja koska iPad unohtui kotiin, en ole päässyt testaamaan eilisten pelien aikana, joko toimisi... Ja kyllä, iPadissa on Telian SIM ilman mitään välissä olevia vehkeitä. Kirjastosta kokeilin kahta ottelua katsoa iPadilla ja molemmat toistuivat normaalisti ilman pätkimisiä. Telia TV:kin on nyt asennettu uudelleen, joten seuraavat pelit pitäisi näkyä kunnolla (ehkä)?


Katsoitko pelin nyt tuon Telia TV-sovelluksen kautta windows 10 laitteellasi? Jos kuva oli edelleen tunkkainen, kannattaa vielä varmistua internet-yhteyden nopeudesta vaikka Speedtestillä. Nopeus olisi hyvä olla vähintään 6-8Mbit luokkaa.




Jos ongelma edelleen jatkuu niin vielä on vaihtoehtona testata Internet Explorer selain tuon tv.telia.fi - sivuston kautta. Näitä kuvanlaatu /nykimisongelmia on pyritty ratkomaan myös tässä toisessa ketjussa jos sieltä löytyisi apua.


Moi @Cockeri ja tervetuloa yhteisöön!

iPadilla oli ilmennyt muillakin käyttäjillä ongelmia mutta nyt ongelmaa rajataan johtuuko se uudesta iOS-järjestelmäpäivityksesta vai onko ongelmaa pelkästään vanhemmilla Applen laitteilla. Oliko sinulla mikä laite nyt käytössä (Malli, iOS-järjestelmäversio) ?



 



Kannattaa muistaa että mikäli lähetys pätkisi, näkyisi ongelma ihan millä tahansa laitteella / alustalla käytettäessä, kannattaa siis testata aina mahdollisuuksien mukaan toiminta myös toisella laitteella / tehdä tarkka vianmääritys omalle kokoonpanolle.


Hei! 



Millä laitteella koitit Liigaa katsella? Pätkikö kuva vai häviääkö se kokonaan?



Kannattaa täältä ainakin heti tarkistaa selainyhteensopivuudet jos katselit peliä sovelluksen / selaimen kautta.



 



Mutta kerro tosiaan ihmeessä lisätietoa näistä häiriöistä, niin mietitään mitä niihin on tehtävissä :smileyhappy:



 


Olen yhdistellyt muutamia samasta aiheesta tulleita keskustelun aloituksia tähän yhteen ketjuun, jotta mahdollinen apu löytyy helposti yhdestä paikkaa :smileyhappy: 



 



Tänne ketjuun voi siis jatkossakin laitella mahdollisista haasteista Liiga-lähetyksien näkymisessä; mikäli kuva pätkii, on epäselvä, ei näy, äänet ei kuulu, yms. 


Hei



Minulla on ipad air 64 gb ja ios 11.4.1, sekä testattu myös ipad pro 128gb ios 11.4.1 .



Kuvanlaatu on ihan ok kunhan se ei heittäsi ulos jatkuvastl. Olin mukana testaamassa silloin aikoinaan silloin sen toiminta oli ok, myös cromecastin toiminta oli ok. En ole edes vielä viittinyt testata jos cromecast toimii.



 



@Cockeri@  kirjoitti:


Hei



Minulla on ipad air 64 gb ja ios 11.4.1, sekä testattu myös ipad pro 128gb ios 11.4.1 .



Kuvanlaatu on ihan ok kunhan se ei heittäsi ulos jatkuvastl. Olin mukana testaamassa silloin aikoinaan silloin sen toiminta oli ok, myös cromecastin toiminta oli ok. En ole edes vielä viittinyt testata jos cromecast toimii.



 






Heittääkö Telia TV -sovellus ulos vähän väliä? Jos näin on, niin kenties sovelluksen poisto ja uudelleen lataaminen voisi auttaa. Kerrotko vielä vähän tarkemmin, niin voidaan kenties olla avuksi:smileyhappy:


Moro. Pari päivää siten (lauantaina) tilasin telian liiga-paketin ja olen ainostaan saanut sähköpostiini tilausvahvistuksen. Luvatuista tunnuskisista ei tietoakaan. Ymmärrän että perjantaina ei toiminu mikään mutta että en pääse vielä tänäänkään katsomaan liigaa on kyllä täysin käsittämätöntä. Kuinka vaikeeta voi tämmönen olla? Alkaa muistuttamaan jo puuhastelulta tämä kun jopa urhotv toimi aikanaan paremmin. Alkaa pinna olemaan jo sen veraan kireä koko tätä hommaa kohtaan etten enää tiedä mitä sanoa. Tääkin palsta on todella vaikeakäyttöinen kirjautumisesta puhumattakaan. 



 



Ja tämäkin viesti meni täysin väärään osioon eikä sinne minne kuulu. Huhhu


Vastaa