Skip to main content

21184iA28A019B0D7B519F.jpg

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

Telia Play digiboksi uudistui. Nykyiset Arris-digiboksit säilyvät edelleen käytössä ja niidenkin kehitys jatkuu, mutta uusinta uutta on nyt boksi, joka kulkee lempinimellä DV8919.

DV8919 on Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuva digiboksi. Android-alusta mahdollistaa uudenlaisia ominaisuuksia ja aiempaa yhtenäisemmän käyttökokemuksen digiboksin, sovelluksen ja tv.telia.fi:n välillä.

 

Mitä uutta DV8919 tarjoaa käytännössä?

 

  • Sovelluksia! Digiboksille on esiasennettu useita suosikkisovelluksia, kuten Yle Areena, C More, MTV, Netflix, Youtube… Lisäksi digiboksille voi ladata Google Play Kaupasta lisää haluamiaan sovelluksia Google-tilin avulla.
  • Laaja kattaus katsottavaa: Kanavapaketeista löytyy samat vaihtoehdot kuin Telia Play digiboksi -palvelusta, esimerkiksi C Moren suositut kanavapaketit. Näet kaikki saatavilla olevat kanavapaketit kanavakartasta.
  • Uusi käyttöliittymä
  • Uusi pienempi kaukosäädin. Kaukosäätimessä on painike myös Google Assistant -ääniohjaukselle. Google Assistant ei tue Suomea, mutta sitä voi hyödyntää englanniksi. Äänikomentojen ystäville toiminnallisuus on varmasti hyödyllinen.
  • Digiboksi on todella pieni, vain 12 cm x 12 cm x 2,5 cm. Koska kaukosäädin toimii bluetoothilla niin voit halutessasi laittaa boxin kaappiin piiloon. Tai pitää sen esillä, mielestämme se on kyllä makeen näköinen boxi!
  • Vanhat Arris-maailmasta tutut ominaisuudet ovat tietenkin myös mukana, esimerkkeinä mainittakoon elokuvien vuokraus ja tallennuspalvelu.
  • Olette toivoneet, että tallenteita voisi selailla listanäkymässä ja tässä boxissa se on mahdollista 😉

 

Lisää uuden boxin ominaisuuksista

 

Rauta, käyttöjärjestelmä, sovellukset ja päivitykset

 

  • Prosessori, muisti ja Flash: Quad-core Cortex-A55 24000+ DMIPS, 3G RAM, 16G Flash 
  • Voit yhdistää digiboksin nettiin joko verkkokaapelilla tai wlanin avulla langattomasti. Boksi on Wi-Fi 6 sertifioitu.
  • Digiboksi tukee Dolby Soundia ja se ei tue Dolby Atmosta. Jos katseltavan ohjelman oletusääni kuitenkin on Dolby Atmos -ääni, ohjelman pitäisi automaattisesti kuulua vaihtoehtoisella ääniraidalla. Ohjelmasta/sovelluksesta riippuen tätä vaihtoehtoa ei kuitenkaan aina ole tarjolla.  
  • Digiboksi tukee HDMI-CEC-ominaisuutta ja digiboksin asetuksista saat sen halutessasi pois/päälle.
  • Digiboksin käyttöjärjestelmänä toimii Androidin versio 10 ja päivitämme sen uusiin versioihin tulevaisuudessa aina tarpeen mukaan 
    • Androidin turvapäivitykset tulevat boksille laiteohjelmistopäivityksien yhteydessä ja muut turvapäivitykset Telia TV:n päivitysten yhteydessä.
    • Android-käyttöjärjestelmän, Telia TV:n ja esiasennettujen sovellusten päivittäminen tapahtuu automaattisesti, eikä sinun tarvitse olla kirjautunut digiboksille Google-tilillä päivitysten saamiseksi.
    • Jos ohjelmisto- tai sovelluspäivitykset eivät jostain syystä toimisi, voit etsiä päivityksiä Asetukset-valikon kautta.
  •  Google-tili:
    • Voit käyttää Telia TV:tä sekä boksin esiasennettuja sovelluksia ilman, että kirjaudut digiboksille Google-tiliäsi käyttäen. 
    • Jos haluat ladata boksille myös muita sovelluksia Google Play -kaupasta, sinun pitää kirjautua Google-tiliäsi käyttäen tai rekisteröityä Google-käyttäjäksi. Google Play -kaupasta ladatut sovellukset päivittyvät asetustesi mukaisesti, joten suosittelen, että laitat sovellusten automaattiset päivitykset päälle. Näin sinun ei tarvitse erikseen hakea päivityksiä, vaan boksissa on aina automaattisesti sovellusten uusimmat versiot.

 

 

Kuvanlaatu

 

  • Muistathan, että kuvalaatu riippuu digiboksin lisäksi televisiosi ominaisuuksista sekä käyttämäsi netistä ja sen nopeudesta.
    • Telkkarin pitää olla HD/UHD-yhteensopiva.
    • Tarvitset noin 7mbit/s-nopeudella toimivan netin HD-kanavien toistoa varten. Paras saatavilla oleva kuvanlaatu edellyttää noin 15mbit/s tai suurempaa nopeutta. 
    • UHD-kanavien toistoon tarvitset noin 18mbit/s-nopeuden, mutta nopeutta olisi hyvä olla 25mbit/s tai enemmän.
    • Jos netin nopeus vaihtelee, myös ohjelman kuvanlaatu vaihtelee. Tämä koskee erityisesti mobiilitekniikalla (4G, 5G) toteutettuja yhteyksiä, joissa nopeuden vaihtelut ovat tyypillisiä. 
  • Sovelluksissa, esimerkiksi suoratoistopalveluissa kuten Netflix ja C More, kuvanlaatu riippuu boksin, netin ja telkkarin ominaisuuksien lisäksi myös sovelluksen itsensä tarjoamasta kuvanlaadusta.

  • Perustelevisiokanavista lähes kaikki kanavat ovat HD-laatua (720p50, jotkin kanavat 1080p50). Kanavakartoissamme ei ole HD-merkintää peruskanavien kohdalla. 

  • Kaikilla kanavilla ei ole tarjolla HD-laatua, joten nämä näkyvät matalampilaatuisina käytetystä tekniikasta riippumatta:  
    • Peruskanavista TV7, TV7 Himlen ja France 24 eivät ole HD-laatuisia  
    • Maksukanavista jotkin lastenkanavista, SF-kanalen, V-Film Family, V Sport live 1-5, Venäjän kanavat, MTV00, BBC World, CNN ja Al Jazeera eivät ole HD-laatuisia 
  • Liiga UHD on tällä hetkellä ainoa tarjolla oleva UHD-kanavamme.
  • Antennitelkkariin verrattuna uuden digiboksin peruskanavien kuvanlaatu on suunnilleen samaa kuin antenniverkon HD-laatu, ja parempaa kuin antenniverkon SD-laatu.  
  • Kaapeli-TV- ja Telia TV digiboksi laajakaistalla -palveluihin verrattuna kuvanlaatu on heikompaa. Näissä palveluissa resoluutio on 1080i50, mutta tätä lomitettua kuvaa Telia TV digiboksi -palvelu ei tue.  
  • DV8919:n ja Arris 5305:n kuvanlaatu on sama. Kuvanlaatu riippuu palvelusta, kuten yllä mainitsin.  

 

 

Löydät tietoa tämän digiboksin ohjelmistopäivityksistä täältä.

Kerro mikä sinun mielestäsi kuulostaa parhaalta ominaisuudelta, ja mitä haluaisit nähdä DV8919-boksilla seuraavaksi?


@Hannele2022  kirjoitti:

Voiko tällä digiboksilla katsoa meneillään olevia ohjelmia alusta, kuten vanhalla mallilla? Jos niin miten se onnistuu? Vai onko tämä yksi huono puoli lisää, jos ei voi.


Valitse vasemmasta valikosta TV. Paina tämän jälkeen halutun kanavan kohdalla OK-näppäintä pitkään. Sitten aukeaa ohjelmaopas. Valitse ohjelmaoppaasta haluttu ohjelma, ja paina navigointinäppäintä oikealle. Valitse sitten Tallenna tämä jakso. Tämä avaa valikon, josta löytyy Katso alusta.


Siis mun pitää tallentaa se ensin. Edellisellä boksilla pääsi suoraan katsomaan alusta tallentamatta. Kaikki mitä uudella kapulalla / boksilla tehdään, vaatii aikaa ja lukemattomia näppäilyjä. Kyllä oli susi vaihdos tähän uuteen versioon.



@Walttevi  kirjoitti:

Täysi susi koko laite. Käyttäjän puolesta toimii kankeasti. Edellinen oli parempi. Kaukosäädin tipahtaa helposti pois yhteydestä ja sitten pitää leikkiä telkkarin kakella. Nyt 200 minuuttia yrittänyt saada kaukoa toimimaan boxin kanssa, eikä vieläkään. En todellakaan tykkää pätkääkään tästä boxista. Voiko wanhempaan malliin palata? Tämä on kuraa. Eilen toimi, tänään ei. Mitvit?


Kaukosäätimen uudelleenparituksen lisäksi voit kokeilla kaukosäätimen resetointia. Digiboksin kyljestä USB-porttien välistä löytyy pieni kolonen, joka on reset-painike. Paina reset-nappulaa esimerkiksi neulalla, ja etupaneelin IR-valon pitäisi välkähtää sinisenä. Paina tämän jälkeen kaukosäätimen painiketta. Kaukosäätimen valo vilkkuu ensin punaisena ja kun se muuttuu vihreäksi, on resetointi onnistunut.

 

Mainitsit myös teksti-TV:n käyttöhaasteet, mutta tuleeko tämän ja kaukosäätimen haasteiden lisäksi mieleesi muitakin kehitysehdotuksia?

Voit tosiaan yhä käyttää myös vanhaa digiboksiasi. 



@Zipriina  kirjoitti:

Hyvää on se, että nyt on sovellukset käytössä. Käytän paljon "aloita ohjelma alusta ", kun monesti ehdin avaamaan tv:n vasta ohjelman alettua tai ihan lopussa. Tämän uuden boxin kanssa menee hermot, kun pitää näppäillä monta kertaa, ennen kuin pääsee tietyn ohjelman tallentamaan ja aloittamaan alusta! Takaisin se vanha systeemi!


Tämä ominaisuus on toivelistallamme. 🙂>



@Tomppa_1  kirjoitti:

@TeroRekirjoitti DV8919-digiboksin ohjelmistopäivitysketjussa, että boksille on julkaistu uusi päivitys v. 1.6. Boksi ei vielä ole automaattisesti päivittänyt sovellusta, eikä manuaalihaku Google Play kaupasta löydä päivitystä.

 

Milloin v. 1.6 päivitys tulee saataville ?


Olemme tehneet päivityksiä vaiheittain touko-kesäkuussa. Osa asiakkaista on siis saattanut saada päivityksen hiukan aiemmin kuin toiset. Joko sait uusimman version digiboksillesi? 



@Yaria  kirjoitti:

Ei ole ollut vielä käytössä. PC/TV -yhdistelmä on ollut niin ylivoimaisen monipuolinen, ja tietoturvaltaan paras (riippuen tietysti miten sen asentaa).

 

Puhukaa minut ympäri, miksi nykyisin pitää enää tallentaa mitään, kun lähes kaikki löytyy eri kanavien omista suoratoistopalveluista, joista ohjelmat voi katsoa milloin haluaa. Usein etukäteen ennen TV esitystäkin.

Telia TV toimii selaimessa. 

 

Sovelluksia löytyy tuhansittain ilman Google Playta. Ilman sen rajoituksia, ja tiliä... 


Itse tykkään tallentaa elokuvia ja joitakin suomalaisia sarjoja, joita ei käyttämistäni suoratoistopalveluista löydä. Suoratoistopalveluita ynnä muita on nykyään tarjolla niin paljon, ja sisältöä laidasta laitaan, että tallentaminen ei välttämättä tunnu mielekkäältä. Mutta tärkeintähän on, että itselle hankitut sisältöpalvelut ja katselutavat vastaavat omia tarpeita, haluaa sitten katsoa urheilua livenä isolta ruudulta tai viikko sitten telkkarista tulleen elokuvan kännykältä junamatkan aikana. 🙂>


Minä tallennan kaikki katsomani. Voin mennä mainosten yli. (Mikä oli helpompaa edellisellä versiolla) Ja voin katsoa ohjelmat milloin haluan. Kaikilla kanavilla ei ole omia palveluita mistä löytyisi se haluamani ohjelma. Ja on niin helppoa mennä omiin tallennoksiin, kun sieltä (yleensä) löytää kaiken tallennetun. Jos minulla ei olisi tallennus mahdollisuutta niin en varmaan katsoisi mitään tv:sta.



@LuMaria  kirjoitti:

@Yaria  kirjoitti:

Ei ole ollut vielä käytössä. PC/TV -yhdistelmä on ollut niin ylivoimaisen monipuolinen, ja tietoturvaltaan paras (riippuen tietysti miten sen asentaa).

 

Puhukaa minut ympäri, miksi nykyisin pitää enää tallentaa mitään, kun lähes kaikki löytyy eri kanavien omista suoratoistopalveluista, joista ohjelmat voi katsoa milloin haluaa. Usein etukäteen ennen TV esitystäkin.

Telia TV toimii selaimessa. 

 

Sovelluksia löytyy tuhansittain ilman Google Playta. Ilman sen rajoituksia, ja tiliä... 


Itse tykkään tallentaa elokuvia ja joitakin suomalaisia sarjoja, joita ei käyttämistäni suoratoistopalveluista löydä. Suoratoistopalveluita ynnä muita on nykyään tarjolla niin paljon, ja sisältöä laidasta laitaan, että tallentaminen ei välttämättä tunnu mielekkäältä. Mutta tärkeintähän on, että itselle hankitut sisältöpalvelut ja katselutavat vastaavat omia tarpeita, haluaa sitten katsoa urheilua livenä isolta ruudulta tai viikko sitten telkkarista tulleen elokuvan kännykältä junamatkan aikana. 🙂>


Tämä on toki se pointti, että mikä sopii omiin tarpeisiin. 🙂>

 

Kotitelevision äärellä ns. HTPC voi tallentaa TV-korteilla kiintolevylle lineaarisesti tulevia TV-lähetyksiä käytännössä ikuisiksi ajoiksi, jonka lisäksi toimivat myös kaikki haluamasi suoratoistopalvelut. VPN:n yli geoblokatutkin lähetykset... 

 

Toki useimmille sopii paremmin valmiit ratkaisut. Mutta tässäkin enemmän itsellä tulee ikävä "vanhan ajan" digibokseja, vaikka ongelmattomia eivät olleet nekään.

 

Mitään digiboksia ei tietenkään saa mukaansa, jos haluaa pilveen tallennettua TV-ohjelmaa katsoa mobiilisti reissussa. 🙂>



@outoa  kirjoitti:

Tuli tämä uusi digiboksi ja 4G reititin. Muuten ok mutta kuvan laatu ei ole vanhan tasoinen, ei niin terävä. Reitittimessä signaalit "tapissa". Toinen huononnus vanhaan on tallennuksien luettelon ulkonäkö. Uudessa yhdessä pötkössä, vanhassa oli kategorioittain järjestyksessä. Tulen palauttamaan tämän "Uuden raudan".


Selasitko edellisellä digiboksilla tallennuksia listanäkymässä vai kuvakenäkymässä? Selailumahdollisuudet ovat molemmissa samanlaiset, mutta osa pitää enemmän kuvakkeiden selailusta ja toisille tekstiluettelo on mieluisampi. 🙂>

Uudella digiboksilla pitäisi pystyä selaamaan tallenteita eri välilehdillä: Kaikki, Jatka katsomista, Toistuvat, Yksittäiset, Nyt ja tulevat ja Pian poistuvat. Minkälaisia kategorioita kaipaisit selailun helpottamiseksi? 

 



@Hannele2022  kirjoitti:

Vaihdoin sitten uuteen digiboksiin ja kahden vuoden määräajalla 😞>

Tässä uudessa  ei ole mitään hyvää. Minulla oli vanhassa pyöreän mallisessa kansiot, josta 4v osasi tallennoksia itse katsoa. Enää ei onnistu, kun palattiin tosi vanhaan malliin jossa ohjelmat kaikki allekkain listalla. Ja tietty pitää katsoa listaa alhaalta päin että ehtii katsoa, ennen kuin poistuu. Katson siis kaikki ohjelmat tallennoksen kautta. Tallennosaika saisi olla pidempi kuin vain kolme kuukautta. 

Kun katsoin ensimmäisen tallennoksen, (on ollut kesäkuun alusta)en ehtinyt poistaa sitä, sillä lista oli mennyt alkuun.  (iso miinus) Eli skrollaten listan loppupäähän ja etsimään katsottua ohjelmaa. Silloin löytää sen helposti, kun on tullut sininen palkki, mutta silloin ei kun palkkia ei tule. (miinusta jälleen) Kapulasta puuttui stop painike kokonaan, niin siinä hetken raavin päätäni ja mietin, että minkä nappulan alle se on piilotettu. Mutta ei, kapulassa ei ole sitä. Numerothan on niin vanahanaikaisia, että niitä ei tietysti kapulassa tarvita. Eikstihän kukaan enää käytä teksti tv:a ja olisi ollutkin ihan liian helppoa valita oma kanava numerolla. Kapulalla ei mihinkään pääse suoraan. Joka paikkaan on pitkien painallusten matka. Elokuva oli juuri tuossa paussilla niin yhdeksän klikkausta, että pääsin kanavalle Jim. 

Vanhalla kapulalla oli upeaa, kun pystyi mainokset kelaamaan yli joko puolen minuutin painalluksilla tai näkökelauksella. Tässä ei ole kumpaakaan. Kun klikkaan esim 60 sekuntia eteenpäin (10 sek painallus) saan odottaa kauan aikaa, että tallennos latautuu näkyville. Ja taas klikkaillaan ja odetaan ja tuijotan sinistä latausympyrää.  Arvatkaan kuin usein osuu kohdalleen mainosten loppuun. Ei koskaan. 

Olipa kerran meidän jo viisivuotias onnistunut klikkaamaan äänet pois. Siitä ei jääkään mitään merkkiä kuvaruutuun, kuten vanhassa, kun tv oli mykistetty. Siinä sitten piti tovi miettiä, että miksei volume anna ääniä.

Yön aikana digiboksista lähtee aina virta pois ja se pitää laittaa takaisin digiboksista. Ei auta kaukosäädin. Tämän tiedän, että näin ei pitäisi tehdä, mutta kun se tekee.

Kaukosäätimestä olisi paljon sanottavaa, mutta josko toisella kertaa. En ole vielä keksinyt mitään hyvää uudesta boksista ja vielä vähemmän kapulasta.


Tallenteita voi selata välilehdittäin, ja pian vanhenevien tallenteiden löytämisen helpottamiseksi yksi välilehdistä on "Pian poistumassa". 

Tallenteiden pitäisi myös tallentua Jatka katsomista -välilehdelle, mikäli tallennusta on aloitettu katsomaan. Osaatko arvioida kauanko katsoit tallennetta, joka ei tähän Jatka katsomista -listalle ilmestynyt? Voisin kokeilla saanko ongelman toistettua.

 

Kaukosäädin on aiempaa yksinkertaisempi malli, ja täällä yhteisössä osa on toivonut uudelle boksille kaukosäädintä, jossa olisi myös numeronäppäimet. Asia on siis toivelistalla, mutta en osaa sanoa toiveen mahdollisen toteutumisen aikataulusta vielä mitään. 

 

Mykistyksen saa päälle ja pois kaukosäätimen alimmalla rivillä olevalla erillisellä painikkeella. Tästä ei tosiaan näy jälkeäkään TV-ruudulla, joten pistän tämän palautteen eteenpäin.

 

Laitan myös tuosta kelaamisesta palautetta tiimille. 🙂>



@hietaol1  kirjoitti:

Tänä aamuna boksi taas vaati tallentamaan MTV3:n ohjelmaa. En vielä ehtinyt nollaamaan boksia, mutta edellisellä kerralla pari päivää sitten yllä oleva ohje auttoi ja ei enää vaatinut tallennuksia. Onneksi tiistaina taloyhtiö teki päätöksen liittyä valokuituun, niin sitten voi irtisanoa tämän boksin ja netin joka ei ota kunnolla toimiakseen.


Mikäli DV8919-digiboksia käytetään Telian laajakaistalla, MTV:n ja Nelosen kanavien pitäisi näkyä myös ilman Tallennuspalvelua. Voi olla, että verkon tunnistus on mennyt pieleen, joten kokeile ottaa digiboksista virtapiuha irti hetkeksi. 


@Hannele2022 , @Luuripulu ja @ericrose : Toivoitte tallenteille pidempää säilytysaikaa. Tämä asia löytyy toivelistalstamme, mutta en osaa sanoa onko tätä tooivetta mahdollista toteuttaa, ja jos on, niin millä aikataululla. Jatkan asian selvittelyä. 


@Purnipsi , @Eeros , @madass , @PJPie , @Traveller ja @Tomppa_1 : Olitte antaneet palautetta alueuutisiin liittyen. 

Aivan ensiksi kiitos kaikille arvokkaasta palautteesta. 🙂>

 

Ymmärrämme, että monille asiakkaistamme Uudenmaan uutiset ovat turhat, ja oman alueen uutisointi kiinnostaisi enemmän. Alueuutiset ovat toistaiseksi valittavissa vai Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelussa, mikä käytännössä tarkoittaa, että uusimmalla DV8919-digiboksilla oman alueen uutisia ei voi valita. DV8919-boksilla voimme näyttää vain yhden alueen uutisia, ja näytämme Uudenmaan uutisia, koska alueella asuu eniten ihmisiä. Muiden alueiden uutisia voi kuitenkikn katsella Yle Areena -sovelluksella, joka on digiboksilla valmiiksi asennettuna. Avaa Yle Areena ja kirjoita sen hakukenttään ”alueuutiset” ja pääset katsomaan haluamasi alueen tuoreimmat uutiset. 

 

Ylen alueuutisten tuominen Telia TV digiboksi -palveluun ja sitä myötä myös DV8919-digiboksille on toki mahdollista, ja teemme töitä niiden saamiseksi boksille. Koska haluamme kehittää digiboksille muitakin juttuja, esimerkiksi nykyistä paremman ohjelmaoppaan, emme voi pistää kaikkia paukkuja yhden ominaisuuden kehittämiseen ja joudumme tekemään valintoja eri ominaisuuksien ”marssijärjestyksen” suhteen. Valitettavasti en siis voi luvata, että alueuutisia saataisiin ihan lähiaikoina uudelle boksille. Olemme kuitenkin aloittaneet työn valmistelut, ja kerron kyllä yhteisössä lisää heti kun kerrottavaa on. 😁>

 

Olen pahoillani mahdollisista väärinymmärryksistä ja siitä että tieto alueuutisista ei ole ollut tarpeeksi selkeästi esillä. Teen töitä sen eteen, että viestintä olisi jatkossa nykyistä selkeämpää.


En vielä hallitse täysin uutta boxia joten on jotain asioita vielä hakusessa. Olen todennäköisesti katsonut jotain sarjoja, kun sinistä palkkia ei ole tullut. Siis jakson loppuun tietty, kun sen poistan. En osaa sanoa, että millaisissa tilanteissa se tulee. Kun lopetan tallennoksen katsomisen, niin olen yrittänyt olla vain mahdollisimman nopea, että ehdin poistaa sen, kun lista menee aina heti alkuun eikä jää siihen ohjelmaan jonka katsoin. Jos tuo korjattaisiin niin sitten ei tarvisi lähteä poistamaan sitä muualta. 

Eli pitää mennä poistamaan se katsotuista. 

 

Kaipaan niin kapulaan Stop  ja Rec nappuloita.


Miten saan vastauksen laitettua siten, että viesti johon vastaan, näkyy myös vastauksessani?



@Hannele2022  kirjoitti:

Miten saan vastauksen laitettua siten, että viesti johon vastaan, näkyy myös vastauksessani?


Painat vastaa nappia ja lainausmerkkejä siinä viestissä johon vastaat.

 


Filmin vuokraus: mökinkuvaa ja 3 x OK. Epähuomiossa vahingon mahdollisuus liian suuri. Miksi tätä ei ole vieläkään korjattu.

Tiedustelen muilta operaattoreilta miten he ovat ohjelmoineet tämän boxin. Ellei telia korjaa tätä, vaihdan operaattoria 2024

koska tämä on niin paha asia. Satavarmasti vaihdan! Perheessä on lapsia ja voi olla vanhuksia, vammaisia, humalaisia tai muuten epähuomiossa sattuu vahinko. Onneksi minulle ei ole humalassakaan enää sattunut vahinkoa koska deletoin mökkinappulan. Onko boxin ohjelmoijan taka-ajatuksena että tulisi vahinkoja. Tätä boxia voi ohjata myös ilman telkkaria mikä lisää vahingon mahdollisuutta.

Jos asetuksista saa vuokrauksen pois niin se korjaa asian.


Että toimis kaikki kanavat ilman tallennus palvelua.



@aikuishuvitus  kirjoitti:


Filmin vuokraus: mökinkuvaa ja 3 x OK. Epähuomiossa vahingon mahdollisuus liian suuri. Miksi tätä ei ole vieläkään korjattu.



Tiedustelen muilta operaattoreilta miten he ovat ohjelmoineet tämän boxin. Ellei telia korjaa tätä, vaihdan operaattoria 2024



koska tämä on niin paha asia. Satavarmasti vaihdan! Perheessä on lapsia ja voi olla vanhuksia, vammaisia, humalaisia tai muuten epähuomiossa sattuu vahinko. Onneksi minulle ei ole humalassakaan enää sattunut vahinkoa koska deletoin mökkinappulan. Onko boxin ohjelmoijan taka-ajatuksena että tulisi vahinkoja. Tätä boxia voi ohjata myös ilman telkkaria mikä lisää vahingon mahdollisuutta.



Jos asetuksista saa vuokrauksen pois niin se korjaa asian.






Jos haluat estää leffojen vuokrauksen, niin voit sovelluksen kautta pistää PIN-koodikyselyn päälle Telia Tv sovelluksessa, jolloin vuokraaminen ei onnistu lainkaan Telia tv:n kautta. Eli suoraan digiboksin kautta ei pysty tällä hetkellä laittamaan PIN-koodikyselyä päälle, mutta tämä onnistuu toisella laitteella esimerkiksi puhelimella. 


Eikö enää voi etsiä/hakea ohjelmia hakutoiminnolla vai enkö vain osaa? 


Hei!

Toimiiko DVB-ohjelmatekstitys tallennuksissa tässä uudessa boksissa? Siis YLE kotimaiset ohjelmat. Vanhoissa piti olla kovalevytallennus, mutta ehkä kehitys mennyt eteenpäin.



@wheeler  kirjoitti:

Hei!

Toimiiko DVB-ohjelmatekstitys tallennuksissa tässä uudessa boksissa? Siis YLE kotimaiset ohjelmat. Vanhoissa piti olla kovalevytallennus, mutta ehkä kehitys mennyt eteenpäin.


Uusi DV8919 -digiboksi ei tue DVB-tekstitystä, vaan tekstitykset ajetaan verkon yli.



@Hannele2022  kirjoitti:

Eikö enää voi etsiä/hakea ohjelmia hakutoiminnolla vai enkö vain osaa? 


Digiboksin kotivalikosta löytyy Etsi -kohta, josta pääset hakukenttään kirjoittamalla hakemaan ohjelmakirjaston sarjoja ja elokuvia. TV-lähetyksien hakutoimintoa ei tällä hetkellä ole, vaikka se kieltämättä olisi kätevä. Vein kehitysidean tätä koskien eteenpäin, mielenkiinnolla seuraamme miten toiminnallisuudet kehittyvät ajan saatossa!



@VeraEk  kirjoitti:

@Hannele2022  kirjoitti:

Eikö enää voi etsiä/hakea ohjelmia hakutoiminnolla vai enkö vain osaa? 


Digiboksin kotivalikosta löytyy Etsi -kohta, josta pääset hakukenttään kirjoittamalla hakemaan ohjelmakirjaston sarjoja ja elokuvia. TV-lähetyksien hakutoimintoa ei tällä hetkellä ole, vaikka se kieltämättä olisi kätevä. Vein kehitysidean tätä koskien eteenpäin, mielenkiinnolla seuraamme miten toiminnallisuudet kehittyvät ajan saatossa!


Tällä hetkellä TV-lähetysten hakuja voi tehdä MTV Katsomo/C More ja Yle Areena sovelluksissa.



@SonjaNii  kirjoitti:






Jos haluat estää leffojen vuokrauksen, niin voit sovelluksen kautta pistää PIN-koodikyselyn päälle Telia Tv sovelluksessa, jolloin vuokraaminen ei onnistu lainkaan Telia tv:n kautta. Eli suoraan digiboksin kautta ei pysty tällä hetkellä laittamaan PIN-koodikyselyä päälle, mutta tämä onnistuu toisella laitteella esimerkiksi puhelimella. 






 



mulle sanottiin ettei android-boxille saa pin-kyselyä, mutta jos se on tehty mahdolliseksi, pysyn telialla. antakeehan tarkemmat



ohojeet kuin se pin-kysely pannahan piälle.



Meikä ossoo jo kaikki murtehet



 



---



 



Muokkaus SannaMKoo: Lisätty lainaus