@aikuishuvitus kirjoitti:
mulle sanottiin ettei android-boxille saa pin-kyselyä, mutta jos se on tehty mahdolliseksi, pysyn telialla. antakeehan tarkemmat
ohojeet kuin se pin-kysely pannahan piälle.
Meikä ossoo jo kaikki murtehet
Pääset laittamaan PIN-koodikyselyn päälle osoitteessa tv.telia.fi. Eli kirjaudu kyseisessä osoitteeseen käyttäen Telia TV -tunnuksillasi. Tämän jälkeen klikkaa itsesi vasemmasta yläkulmasta löytyvän kolmen viivan kautta asetuksiin ja sieltä löytyy kohta "PIN-koodit". Sieltä saat muokattua kyselyn päälle, ja määriteltyä haluamasi PIN-koodin.
Saitko tehtyä tuon näillä ohjeilla? 😁>
en uskalla kokeilla painaa kolmannen kerran ok-ta koska siinä lukee: vahvista 5e. Pin-kysely on päällä mutta androiti ei sitä kysy,
vai kysyykö kolmannen ok-painalluksen jälkeen
@aikuishuvitus kirjoitti:
en uskalla kokeilla painaa kolmannen kerran ok-ta koska siinä lukee: vahvista 5e. Pin-kysely on päällä mutta androiti ei sitä kysy,
vai kysyykö kolmannen ok-painalluksen jälkeen
Kyllä, hieman epäloogisen petollisesti vasta lopuksi (itselläni selaimessa): 1. "Vuokraa" 2. "Vahvista (summa)" ja vasta 3. klikkaus, niin kysyy PIN-koodin.
Maksussa/vuokraamisessa "Vahvista" - termiä pitäisi käyttää vasta aivan lopuksi, eli PIN-koodin syöttämisen jälkeen. Toiminnot ovat loogisesti väärässä järjestyksessä.
Mitään vahvistustahan ei nimittäin vielä tapahdu ennen koodin syöttämistä ja hyväksymistä.
Paitsi, jos PIN-koodin kysely ei jostain syystä (vahingossa) olisikaan päällä, niin tuossa on periaatteessa mahdollisuus vahinkomaksulle.
24.6. yöllä päivittyi ZTE MC801A-reitittimen ohjelmisto. Tänään aamulla kun avasin digiboksin, niin vasemman valikon TV-kohta ei avannut kanavavalikkoa, vaan tuli violetti ruutu, ja vähän ajan päästä ilmoitus "Tietoja ei voitu noutaa - Yritä myöhemmin uudelleen". Sama tapahtui myös Urheilu-kohdalla. Resetoin reitittimen ja tein myös uudelleenkäynnistyksen, mutta se ei auttanut. Testattu sekä 5G- että 4G-yhteydellä. Myös tietokoneen nettiyhteys toimii. Sitten otin virtajohdon irti digiboksista 20 sekunniksi, niin sain digiboksin toimimaan jotenkin. Edelleenkin TV-kohdan avaaminen kanavavalikkoon kestää kauan, ja myös kanavien vaihtaminen on hidasta. Edit: Äsken toistui tuo yllämainittu virheilmoitus. Mikähän on ongelmana ?
Toimiiko muilla digiboksi ?
@Tomppa_1 kirjoitti:
24.6. yöllä päivittyi ZTE MC801A-reitittimen ohjelmisto. Tänään aamulla kun avasin digiboksin, niin vasemman valikon TV-kohta ei avannut kanavavalikkoa, vaan tuli violetti ruutu, ja vähän ajan päästä ilmoitus "Tietoja ei voitu noutaa - Yritä myöhemmin uudelleen". Sama tapahtui myös Urheilu-kohdalla. Resetoin reitittimen ja tein myös uudelleenkäynnistyksen, mutta se ei auttanut. Testattu sekä 5G- että 4G-yhteydellä. Myös tietokoneen nettiyhteys toimii. Sitten otin virtajohdon irti digiboksista 20 sekunniksi, niin sain digiboksin toimimaan jotenkin. Edelleenkin TV-kohdan avaaminen kanavavalikkoon kestää kauan, ja myös kanavien vaihtaminen on hidasta. Edit: Äsken toistui tuo yllämainittu virheilmoitus. Mikähän on ongelmana ?
Toimiiko muilla digiboksi ?
Meille ainakaan ei ole tullut tietoomme vastaavanlaista tilannetta. Ensi yönä tulee jokatapauksessa DV8919-digiboksiin päivitys
Tämän jälkeen voi olla, että kannattaa ottaa vielä reitittimen kanssa johto irti seinästä ja seurata auttaako se viimeistään asiaan. Kannattaa tuossa kokeilla vielä nettikaapelin kanssa laitteiden yhdistämistä, jollet sitä ole jo kokeillut.
jos löytyy vielä hytti nro 6 niin voisin kokeilla koska sen haluaisin nähdä
Miten (onnettomalla) DV8919 kaukosäätimellä pikakelataan tallennettuja tai CMore ohjelmia?? Kapulasta löytyy vain eteenpäin/stop -näppäin!?
@Lilamarja kirjoitti:
Miten (onnettomalla) DV8919 kaukosäätimellä pikakelataan tallennettuja tai CMore ohjelmia?? Kapulasta löytyy vain eteenpäin/stop -näppäin!?
Pistä tallenteen toisto päälle, ja paina sitten OK-näppäintä, ja tämän jälkeen kelaa nuolinäppäimillä.
Tekstitys V Film-kirjaston elokuvissa toimii kuten pitääkin kun katsoo sisältöjä tietokoneen kautta nettiselaimella sivulla tv.telia.fi. Olisiko mahdollista tuoda sama "soitin"(player) millä sisältöjä toistetaan selaimella myös digiboksille sekä puhelimen sovellukselle? Näin tekstitykset toimisivat kaikilla laitteilla.
@VeraEk kirjoitti:
@amon68 kirjoitti:
Kaiken lisäksi minulle kerrottiin, että DV8919 digiboksi pystyisi nauhoittamaan USB-kovalevylle, joka oli valhe millä digiboksi myytii minulle.
Virheellisen informaation antaminen ei tietenkään missään nimessä ole sallittua, ja pahoittelen että näin on päässyt käymään. Emme voikaan vaatia asiakasta pitämään virheellisillä argumenteillä myytyä palvelua, määräaikaisuudesta huolimatta. Suosittelen reklamaation tekemistä tilanteesta, mikäli toivot palvelun irtisanomista tähän vedoten. Tuota vanhaa Motorolan digiboksia ei kuitenkaan saada enää toimintaan.
Molemmat digiboxit on edelleen, käytössä ja toiminnassa, mutta nyt uusi este, kun soitin numeroon mistä tilataan taloyhtiönettiin sopivia nettilaitteita, niin sieltä sanottiin, että Motorola VIP 1963 IPTV digiboksi ei toimi kaapelimodeemi yhteyksissä, eli se lakkaisi toimimasta, kun Telia yhteys vaihdetaan toimimaan kaapeliverkossa. Tarkoitan siis huoneistojen TV-pistoketta, eli siihen liitettävä reititin ei osaa välittää IPTV liikennettä jota Motorola VIP 1963 IPTV digiboksi vaatii toimiakseen. Tästäkään ei ollut mitään mainintaa koko taloyhtiönetissä. Uusi DV8919 digiboksi toimisi, mutta ei osaa nauhoittaa kovalevylle. Olisi helpompi valita näitä yhteyksiä ja laitteita, kun näitä asioita olisi etukäteen lueteltu, niin hyvin, että asiakkaatkin sen ymmärtäisivät. Vielä on tietysti yksi vaihtoehto olemassa, eli tavalliseen HD-digiboksiin sopiva HD TV-kortti, jonka maksaa 5,5/kk€ ilman maksukanavia. Minulla on yksi Samsung digiboksi missä voi nauhoittaa sisäiselle tai ulkoiselle kovalevylle. Tavallaan sama systeemi, kuin maaseudulla, mutta kaapeli-TV versiona toteutettuna. TV-kortinlukijan tiedot ilmoitin jo Telialle.
Se oli minulle uutta, että DNA:n kaapelimodeemi toimisi taloyhtiönetissä, minulla on Sagemcom FAST 3686AC DNA tai F-3686AC kaapelimodeemi. MAC numero piti ilmoittaa Telialle. Onneksi on vielä vanha pakkauslaatikko tallella siinä on CM MAC numero itse laitteesta se on hankalasti merkitty koska se löytyy MODEM sanan perästä, eikä laitetarroissa mainita MAC sanaa missään. Tietysti tuossa on vanhemman sukupolven WLAN, eli on olemassa uudempi ja nopeampi WLAN versio. Maanantaiksi sovin yhteyden vaihdon. Vanha puhelinkaapelin kautta välitettävä VDSL2 nopeus ei oikein pärjää mitenkään kaapeliverkon kautta välitettävälle 1Gb yhteydelle.
Onko tällä uudella digiboksilla oikeasti ominaisuus, että se katkaisee virran aina laitteesta itsekseen, kun tv on suljettuna? Minulle vaihdettiin juuri toinen boksi, kun ekassa oli ongelmia. Mutta tämä uudempikin katkaisee aina virran. Se ei siis mene mihinkään valmiustilaan vaan siihen pitää aina käydä itse laittamassa virta päälle. Kaukosäätimellä ei onnistu. Onko muilla samoin? Minulla on nyt kahdessa boksissa ollut sama ongelma.
@Hannele2022 kirjoitti:
Onko tällä uudella digiboksilla oikeasti ominaisuus, että se katkaisee virran aina laitteesta itsekseen, kun tv on suljettuna? Minulle vaihdettiin juuri toinen boksi, kun ekassa oli ongelmia. Mutta tämä uudempikin katkaisee aina virran. Se ei siis mene mihinkään valmiustilaan vaan siihen pitää aina käydä itse laittamassa virta päälle. Kaukosäätimellä ei onnistu. Onko muilla samoin? Minulla on nyt kahdessa boksissa ollut sama ongelma.
Tämä ominaisuus riippuu käyttämäsi television tavasta "käskyttää" digiboksia, kun HDMI CEC -asetus on käytössä digiboksilta. Tämä löytyy digiboksilta valitsemalla Asetukset - Järjestelmän asetukset - TV asetukset - HDMI CEC. Kun HDMI CEC on käytössä ja TV:n kaukosäätimen sammutuspainiketta painetaan, digiboksi saa HDMI-johtoa pitkin käskyn joko laittaa myös digiboksin valmiustilaan tai sammuttaa kokonaan. Television asetuksista voi löytyä mallista riippuen mahdollisuus muuttaa tätä. Tässä kuulostaa siltä, että televisiosi käskyttää digiboksia sammumaan kokonaan.
Kun televisio käynnistetään valmiustilasta, on hyvä huomioida, että digiboksin käynnistymisessä saattaa olla hetken viive (10-30 sekuntia) verrattuna television käynnistymiseen, jos digiboksi on sammunut kokonaan. Poistamalla HDMI CEC käytöstä, voit sulkea molemmat laitteet erikseen omilla kaukosäätimillään valmiustilaan.
@mickem kirjoitti:
@Hannele2022 kirjoitti:
Onko tällä uudella digiboksilla oikeasti ominaisuus, että se katkaisee virran aina laitteesta itsekseen, kun tv on suljettuna? Minulle vaihdettiin juuri toinen boksi, kun ekassa oli ongelmia. Mutta tämä uudempikin katkaisee aina virran. Se ei siis mene mihinkään valmiustilaan vaan siihen pitää aina käydä itse laittamassa virta päälle. Kaukosäätimellä ei onnistu. Onko muilla samoin? Minulla on nyt kahdessa boksissa ollut sama ongelma.
Tämä ominaisuus riippuu käyttämäsi television tavasta "käskyttää" digiboksia, kun HDMI CEC -asetus on käytössä digiboksilta. Tämä löytyy digiboksilta valitsemalla Asetukset - Järjestelmän asetukset - TV asetukset - HDMI CEC. Kun HDMI CEC on käytössä ja TV:n kaukosäätimen sammutuspainiketta painetaan, digiboksi saa HDMI-johtoa pitkin käskyn joko laittaa myös digiboksin valmiustilaan tai sammuttaa kokonaan. Television asetuksista voi löytyä mallista riippuen mahdollisuus muuttaa tätä. Tässä kuulostaa siltä, että televisiosi käskyttää digiboksia sammumaan kokonaan.
Kun televisio käynnistetään valmiustilasta, on hyvä huomioida, että digiboksin käynnistymisessä saattaa olla hetken viive (10-30 sekuntia) verrattuna television käynnistymiseen, jos digiboksi on sammunut kokonaan. Poistamalla HDMI CEC käytöstä, voit sulkea molemmat laitteet erikseen omilla kaukosäätimillään valmiustilaan.
Miksi tv:ni ei "käskyttänyt" aiempaa pyöreän mallista boksia? Vain tätä uutta. Pitänee alkaa etsimään paikkaa josta saisin toiminnan pois päältä.
Olen lopettanut uuden raudan käytön, rouva vielä katselee sarjojansa, kiroilee kyllä hänkin tyhmää kakea. *******an möivät, sanottiin aikanaan laulussakin. Katselen tallenteet antenniverkon boxilta, koska sieltä ne voi katsomisen jälkeen poistaa.
Voisitte rakentaa sen 5G-verkon tähänkin, kun kerran 5G-modeemin myitte. Myyjä sanoo, että juu juu, varmasti toimii, vaikkei tyypillä ole asiasta mitään käsitystä. Provikat vain mielessä. Pöytäkone on paljon hitaampi nyt kuin aiemmin lankamodeemilla. Sähköpostin avaaminen kestää minuutteja. Vi tuttaa tällainen.
Miksi tv:ni ei "käskyttänyt" aiempaa pyöreän mallista boksia? Vain tätä uutta. Pitänee alkaa etsimään paikkaa josta saisin toiminnan pois päältä.
Arris-digiboksissa ei ollut käytössä HDMI CEC-asetusta. Siinä hyödynnettiin vain television ja Arriksen välistä Hallinnoi TV:tä digiboksin kaukosäätimellä -toiminnetta. Toteutustapa näissä digiboksimalleissa oli siis hieman erilainen.
@Hannele2022 kirjoitti:
En vielä hallitse täysin uutta boxia joten on jotain asioita vielä hakusessa. Olen todennäköisesti katsonut jotain sarjoja, kun sinistä palkkia ei ole tullut. Siis jakson loppuun tietty, kun sen poistan. En osaa sanoa, että millaisissa tilanteissa se tulee. Kun lopetan tallennoksen katsomisen, niin olen yrittänyt olla vain mahdollisimman nopea, että ehdin poistaa sen, kun lista menee aina heti alkuun eikä jää siihen ohjelmaan jonka katsoin. Jos tuo korjattaisiin niin sitten ei tarvisi lähteä poistamaan sitä muualta.
Eli pitää mennä poistamaan se katsotuista.
Kaipaan niin kapulaan Stop ja Rec nappuloita.
Kiitos palautteesta, pistin nämä toiveiden listalle 🙂>
@Tomppa_1 kirjoitti:
24.6. yöllä päivittyi ZTE MC801A-reitittimen ohjelmisto. Tänään aamulla kun avasin digiboksin, niin vasemman valikon TV-kohta ei avannut kanavavalikkoa, vaan tuli violetti ruutu, ja vähän ajan päästä ilmoitus "Tietoja ei voitu noutaa - Yritä myöhemmin uudelleen". Sama tapahtui myös Urheilu-kohdalla. Resetoin reitittimen ja tein myös uudelleenkäynnistyksen, mutta se ei auttanut. Testattu sekä 5G- että 4G-yhteydellä. Myös tietokoneen nettiyhteys toimii. Sitten otin virtajohdon irti digiboksista 20 sekunniksi, niin sain digiboksin toimimaan jotenkin. Edelleenkin TV-kohdan avaaminen kanavavalikkoon kestää kauan, ja myös kanavien vaihtaminen on hidasta. Edit: Äsken toistui tuo yllämainittu virheilmoitus. Mikähän on ongelmana ?
Toimiiko muilla digiboksi ?
Onko digiboksisi jo päivittynyt, ja vieläkö tämä ongelma on jatkunut?
@LuMaria kirjoitti:
@Tomppa_1 kirjoitti:
24.6. yöllä päivittyi ZTE MC801A-reitittimen ohjelmisto. Tänään aamulla kun avasin digiboksin, niin vasemman valikon TV-kohta ei avannut kanavavalikkoa, vaan tuli violetti ruutu, ja vähän ajan päästä ilmoitus "Tietoja ei voitu noutaa - Yritä myöhemmin uudelleen". Sama tapahtui myös Urheilu-kohdalla. Resetoin reitittimen ja tein myös uudelleenkäynnistyksen, mutta se ei auttanut. Testattu sekä 5G- että 4G-yhteydellä. Myös tietokoneen nettiyhteys toimii. Sitten otin virtajohdon irti digiboksista 20 sekunniksi, niin sain digiboksin toimimaan jotenkin. Edelleenkin TV-kohdan avaaminen kanavavalikkoon kestää kauan, ja myös kanavien vaihtaminen on hidasta. Edit: Äsken toistui tuo yllämainittu virheilmoitus. Mikähän on ongelmana ?
Toimiiko muilla digiboksi ?
Onko digiboksisi jo päivittynyt, ja vieläkö tämä ongelma on jatkunut?
Firmware päivittyi lauantaina. Digiboksi ei edelleenkään toimi verkkokaapelilla. En tiedä kummassa on vika, ZTE MC801A-reitittimessä vai digiboksissa. Voisitteko testata seuraavaa: Reitittimen alemmasta ethernet-portista kaapeli tietokoneeseen, ja ylemmästä portista digiboksiin. Reitittimen nykyinen tila "Reititin-tila". Toimiiko tämä teillä ?
@Tomppa_1 kirjoitti:
@LuMaria kirjoitti:
@Tomppa_1 kirjoitti:
24.6. yöllä päivittyi ZTE MC801A-reitittimen ohjelmisto. Tänään aamulla kun avasin digiboksin, niin vasemman valikon TV-kohta ei avannut kanavavalikkoa, vaan tuli violetti ruutu, ja vähän ajan päästä ilmoitus "Tietoja ei voitu noutaa - Yritä myöhemmin uudelleen". Sama tapahtui myös Urheilu-kohdalla. Resetoin reitittimen ja tein myös uudelleenkäynnistyksen, mutta se ei auttanut. Testattu sekä 5G- että 4G-yhteydellä. Myös tietokoneen nettiyhteys toimii. Sitten otin virtajohdon irti digiboksista 20 sekunniksi, niin sain digiboksin toimimaan jotenkin. Edelleenkin TV-kohdan avaaminen kanavavalikkoon kestää kauan, ja myös kanavien vaihtaminen on hidasta. Edit: Äsken toistui tuo yllämainittu virheilmoitus. Mikähän on ongelmana ?
Toimiiko muilla digiboksi ?
Onko digiboksisi jo päivittynyt, ja vieläkö tämä ongelma on jatkunut?
Firmware päivittyi lauantaina. Digiboksi ei edelleenkään toimi verkkokaapelilla. En tiedä kummassa on vika, ZTE MC801A-reitittimessä vai digiboksissa. Voisitteko testata seuraavaa: Reitittimen alemmasta ethernet-portista kaapeli tietokoneeseen, ja ylemmästä portista digiboksiin. Reitittimen nykyinen tila "Reititin-tila". Toimiiko tämä teillä ?
Kiitos tiedosta, selvittelen tätä. 🙂>
Viime viikolla julkaistu digiboksin päivitys korjasi ongelman, jossa MTV:n ja Nelosen kanavat piti tallentaa, vaikka digiboksia käytti Telian nettiliittymällä. Jos digiboksi edelleen Telian netissäkin vaatii tallentamista, kannattaa ottaa virtapiuha irti toviksi ja kokeilla uudelleen. Kannattaa myös tarkistaa, että digiboksi on päivittynyt. Mene Päävalikon Asetuksista kohtaan "Tietoa palvelusta" ja avautuvasta näkyvästä valitse "Tekniset tiedot". Tässä pitäisi näkyä Firmware-otsikon kohdalla versionumero 10.3.65.
Muuallakin asiasta marisin, mutta tämä lienee paras paikka. Käytän F1.com:in sovellusta (valkoinen teksti punaisella pohjalla) formuloiden katseluun. Ongelmana on muutaman sekunnin välein tuleva nykiminen, joka vaikuttaisi siltä, että joitain ruutuja ei ehditä toistaa ja ne hypätään yli.
Toiminta ja ääni etenee sinänsä normaalisti, mutta nykiminen tapahtuu 5-10 sekunnin välein. Tietystikään staattisellla ruudulla sitä ei huomaa/sitä ei tapahdu.
Jos taasen castaan kännykällä saman lähetyksen samalla softalla joko chromecasteihin tai TeliaTV:n chromecastiin, niin kyseistä nykimistä ei tapahdu/ole havaittavissa.
Mistään mitään tietenkään tietämättä vedän maallikon varmuudella analyysin, että laitteesta loppuu puhti ja sen purkaessa bufferia tapahtuu kyseinen ilmiö.
@LuMaria kirjoitti:
Viime viikolla julkaistu digiboksin päivitys korjasi ongelman, jossa MTV:n ja Nelosen kanavat piti tallentaa, vaikka digiboksia käytti Telian nettiliittymällä. Jos digiboksi edelleen Telian netissäkin vaatii tallentamista, kannattaa ottaa virtapiuha irti toviksi ja kokeilla uudelleen. Kannattaa myös tarkistaa, että digiboksi on päivittynyt. Mene Päävalikon Asetuksista kohtaan "Tietoa palvelusta" ja avautuvasta näkyvästä valitse "Tekniset tiedot". Tässä pitäisi näkyä Firmware-otsikon kohdalla versionumero 10.3.65.
Kun ei ole päivittynyt niin miten sen päivityksen saa?
@Lanttilo kirjoitti:
Muuallakin asiasta marisin, mutta tämä lienee paras paikka. Käytän F1.com:in sovellusta (valkoinen teksti punaisella pohjalla) formuloiden katseluun. Ongelmana on muutaman sekunnin välein tuleva nykiminen, joka vaikuttaisi siltä, että joitain ruutuja ei ehditä toistaa ja ne hypätään yli.
Toiminta ja ääni etenee sinänsä normaalisti, mutta nykiminen tapahtuu 5-10 sekunnin välein. Tietystikään staattisellla ruudulla sitä ei huomaa/sitä ei tapahdu.
Jos taasen castaan kännykällä saman lähetyksen samalla softalla joko chromecasteihin tai TeliaTV:n chromecastiin, niin kyseistä nykimistä ei tapahdu/ole havaittavissa.
Mistään mitään tietenkään tietämättä vedän maallikon varmuudella analyysin, että laitteesta loppuu puhti ja sen purkaessa bufferia tapahtuu kyseinen ilmiö.
Käsi pystyyn virheen merkiksi. ✋> Kun otin pois kehittäjätilan, niin ongelma minimoitui/hävisi kokonaan.
Ehkä ei pitäisi käännellä kaikkia vipuja ihan vaan vanhasta muistista.
Kun ei ole päivittynyt niin miten sen päivityksen saa?
Asetukset/Järjestelmän asetukset/Laitteen asetukset/Tietoja/Järjestelmäpäivitys
Osalla asiakkaista digiboksi ei toimi, jos sen yhdistää nettiin LAN-kaapelilla. Tästä virheestä löytyy myös häiriötiedote. Jos digiboksi oikuttelee, kannattaa LAN-kaapeli ottaa irti ja yhdistää boksi nettiin WiFillä. Oikkuihin saattaa kuulua esimerkiksi seuraavia:
- Digiboksi ei toimi ollenkaan
- Live-kanavat (esim. Yle 1) jää vain pyörittämään latausikonia
- Ohjelmakirjastot tai sovellukset eivät aukea
- Tallentamisessa voi olla häiriöitä
- Digiboksi ilmoittaa olevansa offline-tilassa
Langattoman verkon pääsee valitsemaan kohdasta Asetukset > Järjestelmän asetukset > Verkko ja internet.
Jos törmäätte näihin ongelmiin, kuulisin mielelläni miten digiboksi oireili ja korjaantuiko ongelma langatonta yhteyttä käyttämällä. 🙂>
Pahoittelemme häiriötä ja työstämme siihen korjausta.