Skip to main content

21184iA28A019B0D7B519F.jpg

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

Telia Play digiboksi uudistui. Nykyiset Arris-digiboksit säilyvät edelleen käytössä ja niidenkin kehitys jatkuu, mutta uusinta uutta on nyt boksi, joka kulkee lempinimellä DV8919.

DV8919 on Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuva digiboksi. Android-alusta mahdollistaa uudenlaisia ominaisuuksia ja aiempaa yhtenäisemmän käyttökokemuksen digiboksin, sovelluksen ja tv.telia.fi:n välillä.

 

Mitä uutta DV8919 tarjoaa käytännössä?

 

  • Sovelluksia! Digiboksille on esiasennettu useita suosikkisovelluksia, kuten Yle Areena, C More, MTV, Netflix, Youtube… Lisäksi digiboksille voi ladata Google Play Kaupasta lisää haluamiaan sovelluksia Google-tilin avulla.
  • Laaja kattaus katsottavaa: Kanavapaketeista löytyy samat vaihtoehdot kuin Telia Play digiboksi -palvelusta, esimerkiksi C Moren suositut kanavapaketit. Näet kaikki saatavilla olevat kanavapaketit kanavakartasta.
  • Uusi käyttöliittymä
  • Uusi pienempi kaukosäädin. Kaukosäätimessä on painike myös Google Assistant -ääniohjaukselle. Google Assistant ei tue Suomea, mutta sitä voi hyödyntää englanniksi. Äänikomentojen ystäville toiminnallisuus on varmasti hyödyllinen.
  • Digiboksi on todella pieni, vain 12 cm x 12 cm x 2,5 cm. Koska kaukosäädin toimii bluetoothilla niin voit halutessasi laittaa boxin kaappiin piiloon. Tai pitää sen esillä, mielestämme se on kyllä makeen näköinen boxi!
  • Vanhat Arris-maailmasta tutut ominaisuudet ovat tietenkin myös mukana, esimerkkeinä mainittakoon elokuvien vuokraus ja tallennuspalvelu.
  • Olette toivoneet, että tallenteita voisi selailla listanäkymässä ja tässä boxissa se on mahdollista 😉

 

Lisää uuden boxin ominaisuuksista

 

Rauta, käyttöjärjestelmä, sovellukset ja päivitykset

 

  • Prosessori, muisti ja Flash: Quad-core Cortex-A55 24000+ DMIPS, 3G RAM, 16G Flash 
  • Voit yhdistää digiboksin nettiin joko verkkokaapelilla tai wlanin avulla langattomasti. Boksi on Wi-Fi 6 sertifioitu.
  • Digiboksi tukee Dolby Soundia ja se ei tue Dolby Atmosta. Jos katseltavan ohjelman oletusääni kuitenkin on Dolby Atmos -ääni, ohjelman pitäisi automaattisesti kuulua vaihtoehtoisella ääniraidalla. Ohjelmasta/sovelluksesta riippuen tätä vaihtoehtoa ei kuitenkaan aina ole tarjolla.  
  • Digiboksi tukee HDMI-CEC-ominaisuutta ja digiboksin asetuksista saat sen halutessasi pois/päälle.
  • Digiboksin käyttöjärjestelmänä toimii Androidin versio 10 ja päivitämme sen uusiin versioihin tulevaisuudessa aina tarpeen mukaan 
    • Androidin turvapäivitykset tulevat boksille laiteohjelmistopäivityksien yhteydessä ja muut turvapäivitykset Telia TV:n päivitysten yhteydessä.
    • Android-käyttöjärjestelmän, Telia TV:n ja esiasennettujen sovellusten päivittäminen tapahtuu automaattisesti, eikä sinun tarvitse olla kirjautunut digiboksille Google-tilillä päivitysten saamiseksi.
    • Jos ohjelmisto- tai sovelluspäivitykset eivät jostain syystä toimisi, voit etsiä päivityksiä Asetukset-valikon kautta.
  •  Google-tili:
    • Voit käyttää Telia TV:tä sekä boksin esiasennettuja sovelluksia ilman, että kirjaudut digiboksille Google-tiliäsi käyttäen. 
    • Jos haluat ladata boksille myös muita sovelluksia Google Play -kaupasta, sinun pitää kirjautua Google-tiliäsi käyttäen tai rekisteröityä Google-käyttäjäksi. Google Play -kaupasta ladatut sovellukset päivittyvät asetustesi mukaisesti, joten suosittelen, että laitat sovellusten automaattiset päivitykset päälle. Näin sinun ei tarvitse erikseen hakea päivityksiä, vaan boksissa on aina automaattisesti sovellusten uusimmat versiot.

 

 

Kuvanlaatu

 

  • Muistathan, että kuvalaatu riippuu digiboksin lisäksi televisiosi ominaisuuksista sekä käyttämäsi netistä ja sen nopeudesta.
    • Telkkarin pitää olla HD/UHD-yhteensopiva.
    • Tarvitset noin 7mbit/s-nopeudella toimivan netin HD-kanavien toistoa varten. Paras saatavilla oleva kuvanlaatu edellyttää noin 15mbit/s tai suurempaa nopeutta. 
    • UHD-kanavien toistoon tarvitset noin 18mbit/s-nopeuden, mutta nopeutta olisi hyvä olla 25mbit/s tai enemmän.
    • Jos netin nopeus vaihtelee, myös ohjelman kuvanlaatu vaihtelee. Tämä koskee erityisesti mobiilitekniikalla (4G, 5G) toteutettuja yhteyksiä, joissa nopeuden vaihtelut ovat tyypillisiä. 
  • Sovelluksissa, esimerkiksi suoratoistopalveluissa kuten Netflix ja C More, kuvanlaatu riippuu boksin, netin ja telkkarin ominaisuuksien lisäksi myös sovelluksen itsensä tarjoamasta kuvanlaadusta.

  • Perustelevisiokanavista lähes kaikki kanavat ovat HD-laatua (720p50, jotkin kanavat 1080p50). Kanavakartoissamme ei ole HD-merkintää peruskanavien kohdalla. 

  • Kaikilla kanavilla ei ole tarjolla HD-laatua, joten nämä näkyvät matalampilaatuisina käytetystä tekniikasta riippumatta:  
    • Peruskanavista TV7, TV7 Himlen ja France 24 eivät ole HD-laatuisia  
    • Maksukanavista jotkin lastenkanavista, SF-kanalen, V-Film Family, V Sport live 1-5, Venäjän kanavat, MTV00, BBC World, CNN ja Al Jazeera eivät ole HD-laatuisia 
  • Liiga UHD on tällä hetkellä ainoa tarjolla oleva UHD-kanavamme.
  • Antennitelkkariin verrattuna uuden digiboksin peruskanavien kuvanlaatu on suunnilleen samaa kuin antenniverkon HD-laatu, ja parempaa kuin antenniverkon SD-laatu.  
  • Kaapeli-TV- ja Telia TV digiboksi laajakaistalla -palveluihin verrattuna kuvanlaatu on heikompaa. Näissä palveluissa resoluutio on 1080i50, mutta tätä lomitettua kuvaa Telia TV digiboksi -palvelu ei tue.  
  • DV8919:n ja Arris 5305:n kuvanlaatu on sama. Kuvanlaatu riippuu palvelusta, kuten yllä mainitsin.  

 

 

Löydät tietoa tämän digiboksin ohjelmistopäivityksistä täältä.

Kerro mikä sinun mielestäsi kuulostaa parhaalta ominaisuudelta, ja mitä haluaisit nähdä DV8919-boksilla seuraavaksi?


@aikuishuvitus  kirjoitti:





mulle sanottiin ettei android-boxille saa pin-kyselyä, mutta jos se on tehty mahdolliseksi, pysyn telialla. antakeehan tarkemmat



ohojeet kuin se pin-kysely pannahan piälle.



Meikä ossoo jo kaikki murtehet



 






Pääset laittamaan PIN-koodikyselyn päälle osoitteessa tv.telia.fi. Eli kirjaudu kyseisessä osoitteeseen käyttäen Telia TV -tunnuksillasi. Tämän jälkeen klikkaa itsesi vasemmasta yläkulmasta löytyvän kolmen viivan kautta asetuksiin ja sieltä löytyy kohta "PIN-koodit". Sieltä saat muokattua kyselyn päälle, ja määriteltyä haluamasi PIN-koodin.



 



Saitko tehtyä tuon näillä ohjeilla? 😁>


en uskalla kokeilla painaa kolmannen kerran ok-ta koska siinä lukee: vahvista 5e. Pin-kysely on päällä mutta androiti ei sitä kysy,

vai kysyykö kolmannen ok-painalluksen jälkeen



@aikuishuvitus  kirjoitti:

en uskalla kokeilla painaa kolmannen kerran ok-ta koska siinä lukee: vahvista 5e. Pin-kysely on päällä mutta androiti ei sitä kysy,

vai kysyykö kolmannen ok-painalluksen jälkeen


Kyllä, hieman epäloogisen petollisesti vasta lopuksi (itselläni selaimessa): 1. "Vuokraa" 2. "Vahvista (summa)" ja vasta 3. klikkaus, niin kysyy PIN-koodin.

 

Maksussa/vuokraamisessa "Vahvista" - termiä pitäisi käyttää vasta aivan lopuksi, eli PIN-koodin syöttämisen jälkeen. Toiminnot ovat loogisesti väärässä järjestyksessä. 

Mitään vahvistustahan ei nimittäin vielä tapahdu ennen koodin syöttämistä ja hyväksymistä.

Paitsi, jos PIN-koodin kysely ei jostain syystä (vahingossa) olisikaan päällä, niin tuossa on periaatteessa mahdollisuus vahinkomaksulle. 


24.6. yöllä päivittyi ZTE MC801A-reitittimen ohjelmisto. Tänään aamulla kun avasin digiboksin, niin vasemman valikon TV-kohta ei avannut kanavavalikkoa, vaan tuli violetti ruutu, ja vähän ajan päästä ilmoitus "Tietoja ei voitu noutaa - Yritä myöhemmin uudelleen". Sama tapahtui myös Urheilu-kohdalla. Resetoin reitittimen ja tein myös uudelleenkäynnistyksen, mutta se ei auttanut. Testattu sekä 5G- että 4G-yhteydellä. Myös tietokoneen nettiyhteys toimii. Sitten otin virtajohdon irti digiboksista 20 sekunniksi, niin sain digiboksin toimimaan jotenkin. Edelleenkin TV-kohdan avaaminen kanavavalikkoon kestää kauan, ja myös kanavien vaihtaminen on hidasta. Edit: Äsken toistui tuo yllämainittu virheilmoitus. Mikähän on ongelmana ?

 

Toimiiko muilla digiboksi ?



@Tomppa_1  kirjoitti:


24.6. yöllä päivittyi ZTE MC801A-reitittimen ohjelmisto. Tänään aamulla kun avasin digiboksin, niin vasemman valikon TV-kohta ei avannut kanavavalikkoa, vaan tuli violetti ruutu, ja vähän ajan päästä ilmoitus "Tietoja ei voitu noutaa - Yritä myöhemmin uudelleen". Sama tapahtui myös Urheilu-kohdalla. Resetoin reitittimen ja tein myös uudelleenkäynnistyksen, mutta se ei auttanut. Testattu sekä 5G- että 4G-yhteydellä. Myös tietokoneen nettiyhteys toimii. Sitten otin virtajohdon irti digiboksista 20 sekunniksi, niin sain digiboksin toimimaan jotenkin. Edelleenkin TV-kohdan avaaminen kanavavalikkoon kestää kauan, ja myös kanavien vaihtaminen on hidasta. Edit: Äsken toistui tuo yllämainittu virheilmoitus. Mikähän on ongelmana ?



 



Toimiiko muilla digiboksi ?






Meille ainakaan ei ole tullut tietoomme vastaavanlaista tilannetta. Ensi yönä tulee jokatapauksessa DV8919-digiboksiin päivitys 



Tämän jälkeen voi olla, että kannattaa ottaa vielä reitittimen kanssa johto irti seinästä ja seurata auttaako se viimeistään asiaan. Kannattaa tuossa kokeilla vielä nettikaapelin kanssa laitteiden yhdistämistä, jollet sitä ole jo kokeillut. 


jos löytyy vielä hytti nro 6 niin voisin kokeilla koska sen haluaisin nähdä


Miten (onnettomalla) DV8919 kaukosäätimellä pikakelataan tallennettuja tai CMore ohjelmia?? Kapulasta löytyy vain eteenpäin/stop -näppäin!?



@Lilamarja  kirjoitti:

Miten (onnettomalla) DV8919 kaukosäätimellä pikakelataan tallennettuja tai CMore ohjelmia?? Kapulasta löytyy vain eteenpäin/stop -näppäin!?


Pistä tallenteen toisto päälle, ja paina sitten OK-näppäintä, ja tämän jälkeen kelaa nuolinäppäimillä.


Tekstitys V Film-kirjaston elokuvissa toimii kuten pitääkin kun katsoo sisältöjä tietokoneen kautta nettiselaimella sivulla tv.telia.fi. Olisiko mahdollista tuoda sama "soitin"(player) millä sisältöjä toistetaan selaimella myös digiboksille sekä puhelimen sovellukselle? Näin tekstitykset toimisivat kaikilla laitteilla.



@VeraEk  kirjoitti:


@amon68  kirjoitti:

Kaiken lisäksi minulle kerrottiin, että DV8919 digiboksi pystyisi nauhoittamaan USB-kovalevylle, joka oli valhe millä digiboksi myytii minulle. 


Virheellisen informaation antaminen ei tietenkään missään nimessä ole sallittua, ja pahoittelen että näin on päässyt käymään. Emme voikaan vaatia asiakasta pitämään virheellisillä argumenteillä myytyä palvelua, määräaikaisuudesta huolimatta. Suosittelen reklamaation tekemistä tilanteesta, mikäli toivot palvelun irtisanomista tähän vedoten. Tuota vanhaa Motorolan digiboksia ei kuitenkaan saada enää toimintaan.


Molemmat digiboxit on edelleen, käytössä ja toiminnassa, mutta nyt uusi este, kun soitin numeroon mistä tilataan taloyhtiönettiin sopivia nettilaitteita, niin sieltä sanottiin, että Motorola VIP 1963 IPTV digiboksi ei toimi kaapelimodeemi yhteyksissä, eli se lakkaisi toimimasta, kun Telia yhteys vaihdetaan toimimaan kaapeliverkossa. Tarkoitan siis huoneistojen TV-pistoketta, eli siihen liitettävä reititin ei osaa välittää IPTV liikennettä jota Motorola VIP 1963 IPTV digiboksi vaatii toimiakseen. Tästäkään ei ollut mitään mainintaa koko taloyhtiönetissä. Uusi DV8919 digiboksi toimisi, mutta ei osaa nauhoittaa kovalevylle. Olisi helpompi valita näitä yhteyksiä ja laitteita, kun näitä asioita olisi etukäteen lueteltu, niin hyvin, että asiakkaatkin sen ymmärtäisivät. Vielä on tietysti yksi vaihtoehto olemassa, eli tavalliseen HD-digiboksiin sopiva HD TV-kortti, jonka maksaa 5,5/kk€ ilman maksukanavia. Minulla on yksi Samsung digiboksi missä voi nauhoittaa sisäiselle tai ulkoiselle kovalevylle. Tavallaan sama systeemi, kuin maaseudulla, mutta kaapeli-TV versiona toteutettuna. TV-kortinlukijan tiedot ilmoitin jo Telialle.

 

 

Se oli minulle uutta, että DNA:n kaapelimodeemi toimisi taloyhtiönetissä, minulla on Sagemcom FAST 3686AC DNA tai F-3686AC kaapelimodeemi. MAC numero piti ilmoittaa Telialle. Onneksi on vielä vanha pakkauslaatikko tallella siinä on CM MAC numero itse laitteesta se on hankalasti merkitty koska se löytyy MODEM sanan perästä, eikä laitetarroissa mainita MAC sanaa missään. Tietysti tuossa on vanhemman sukupolven WLAN, eli on olemassa uudempi ja nopeampi WLAN versio. Maanantaiksi sovin yhteyden vaihdon. Vanha puhelinkaapelin kautta välitettävä VDSL2 nopeus ei oikein pärjää mitenkään kaapeliverkon kautta välitettävälle 1Gb yhteydelle.


Onko tällä uudella digiboksilla oikeasti ominaisuus, että se katkaisee virran aina laitteesta itsekseen, kun tv on suljettuna? Minulle vaihdettiin juuri toinen boksi, kun ekassa oli ongelmia. Mutta tämä uudempikin katkaisee aina virran. Se ei siis mene mihinkään valmiustilaan vaan siihen pitää aina käydä itse laittamassa virta päälle. Kaukosäätimellä ei onnistu. Onko muilla samoin? Minulla on nyt kahdessa boksissa ollut sama ongelma. 



@Hannele2022  kirjoitti:


Onko tällä uudella digiboksilla oikeasti ominaisuus, että se katkaisee virran aina laitteesta itsekseen, kun tv on suljettuna? Minulle vaihdettiin juuri toinen boksi, kun ekassa oli ongelmia. Mutta tämä uudempikin katkaisee aina virran. Se ei siis mene mihinkään valmiustilaan vaan siihen pitää aina käydä itse laittamassa virta päälle. Kaukosäätimellä ei onnistu. Onko muilla samoin? Minulla on nyt kahdessa boksissa ollut sama ongelma. 






Tämä ominaisuus riippuu käyttämäsi television tavasta "käskyttää" digiboksia, kun HDMI CEC -asetus on käytössä digiboksilta. Tämä löytyy digiboksilta valitsemalla Asetukset - Järjestelmän asetukset - TV asetukset - HDMI CEC. Kun HDMI CEC on käytössä ja TV:n kaukosäätimen sammutuspainiketta painetaan, digiboksi saa HDMI-johtoa pitkin käskyn joko laittaa myös digiboksin valmiustilaan tai sammuttaa kokonaan. Television asetuksista voi löytyä mallista riippuen mahdollisuus muuttaa tätä. Tässä kuulostaa siltä, että televisiosi käskyttää digiboksia sammumaan kokonaan.



 



Kun televisio käynnistetään valmiustilasta, on hyvä huomioida, että digiboksin käynnistymisessä saattaa olla hetken viive (10-30 sekuntia) verrattuna television käynnistymiseen, jos digiboksi on sammunut kokonaan. Poistamalla HDMI CEC käytöstä, voit sulkea molemmat laitteet erikseen omilla kaukosäätimillään valmiustilaan.



@mickem  kirjoitti:

@Hannele2022  kirjoitti:

Onko tällä uudella digiboksilla oikeasti ominaisuus, että se katkaisee virran aina laitteesta itsekseen, kun tv on suljettuna? Minulle vaihdettiin juuri toinen boksi, kun ekassa oli ongelmia. Mutta tämä uudempikin katkaisee aina virran. Se ei siis mene mihinkään valmiustilaan vaan siihen pitää aina käydä itse laittamassa virta päälle. Kaukosäätimellä ei onnistu. Onko muilla samoin? Minulla on nyt kahdessa boksissa ollut sama ongelma. 


Tämä ominaisuus riippuu käyttämäsi television tavasta "käskyttää" digiboksia, kun HDMI CEC -asetus on käytössä digiboksilta. Tämä löytyy digiboksilta valitsemalla Asetukset - Järjestelmän asetukset - TV asetukset - HDMI CEC. Kun HDMI CEC on käytössä ja TV:n kaukosäätimen sammutuspainiketta painetaan, digiboksi saa HDMI-johtoa pitkin käskyn joko laittaa myös digiboksin valmiustilaan tai sammuttaa kokonaan. Television asetuksista voi löytyä mallista riippuen mahdollisuus muuttaa tätä. Tässä kuulostaa siltä, että televisiosi käskyttää digiboksia sammumaan kokonaan.

 

Kun televisio käynnistetään valmiustilasta, on hyvä huomioida, että digiboksin käynnistymisessä saattaa olla hetken viive (10-30 sekuntia) verrattuna television käynnistymiseen, jos digiboksi on sammunut kokonaan. Poistamalla HDMI CEC käytöstä, voit sulkea molemmat laitteet erikseen omilla kaukosäätimillään valmiustilaan.


Miksi tv:ni ei "käskyttänyt" aiempaa pyöreän mallista boksia? Vain tätä uutta. Pitänee alkaa etsimään paikkaa josta saisin toiminnan pois päältä.


 Olen lopettanut uuden raudan käytön, rouva vielä katselee sarjojansa, kiroilee kyllä hänkin tyhmää kakea. *******an möivät, sanottiin aikanaan laulussakin. Katselen tallenteet antenniverkon boxilta, koska sieltä ne voi katsomisen jälkeen poistaa.

 Voisitte rakentaa sen 5G-verkon tähänkin, kun kerran 5G-modeemin myitte. Myyjä sanoo, että juu juu, varmasti toimii, vaikkei tyypillä ole asiasta mitään käsitystä. Provikat vain mielessä. Pöytäkone on paljon hitaampi nyt kuin aiemmin lankamodeemilla. Sähköpostin avaaminen kestää minuutteja.  Vi tuttaa tällainen.








Miksi tv:ni ei "käskyttänyt" aiempaa pyöreän mallista boksia? Vain tätä uutta. Pitänee alkaa etsimään paikkaa josta saisin toiminnan pois päältä.






Arris-digiboksissa ei ollut käytössä HDMI CEC-asetusta. Siinä hyödynnettiin vain television ja Arriksen välistä Hallinnoi TV:tä digiboksin kaukosäätimellä -toiminnetta. Toteutustapa näissä digiboksimalleissa oli siis hieman erilainen.



@Hannele2022  kirjoitti:

En vielä hallitse täysin uutta boxia joten on jotain asioita vielä hakusessa. Olen todennäköisesti katsonut jotain sarjoja, kun sinistä palkkia ei ole tullut. Siis jakson loppuun tietty, kun sen poistan. En osaa sanoa, että millaisissa tilanteissa se tulee. Kun lopetan tallennoksen katsomisen, niin olen yrittänyt olla vain mahdollisimman nopea, että ehdin poistaa sen, kun lista menee aina heti alkuun eikä jää siihen ohjelmaan jonka katsoin. Jos tuo korjattaisiin niin sitten ei tarvisi lähteä poistamaan sitä muualta. 

Eli pitää mennä poistamaan se katsotuista. 

 

Kaipaan niin kapulaan Stop  ja Rec nappuloita.


Kiitos palautteesta, pistin nämä toiveiden listalle 🙂> 



@Tomppa_1  kirjoitti:

24.6. yöllä päivittyi ZTE MC801A-reitittimen ohjelmisto. Tänään aamulla kun avasin digiboksin, niin vasemman valikon TV-kohta ei avannut kanavavalikkoa, vaan tuli violetti ruutu, ja vähän ajan päästä ilmoitus "Tietoja ei voitu noutaa - Yritä myöhemmin uudelleen". Sama tapahtui myös Urheilu-kohdalla. Resetoin reitittimen ja tein myös uudelleenkäynnistyksen, mutta se ei auttanut. Testattu sekä 5G- että 4G-yhteydellä. Myös tietokoneen nettiyhteys toimii. Sitten otin virtajohdon irti digiboksista 20 sekunniksi, niin sain digiboksin toimimaan jotenkin. Edelleenkin TV-kohdan avaaminen kanavavalikkoon kestää kauan, ja myös kanavien vaihtaminen on hidasta. Edit: Äsken toistui tuo yllämainittu virheilmoitus. Mikähän on ongelmana ?

 

Toimiiko muilla digiboksi ?


Onko digiboksisi jo päivittynyt, ja vieläkö tämä ongelma on jatkunut? 



@LuMaria  kirjoitti:

@Tomppa_1  kirjoitti:

24.6. yöllä päivittyi ZTE MC801A-reitittimen ohjelmisto. Tänään aamulla kun avasin digiboksin, niin vasemman valikon TV-kohta ei avannut kanavavalikkoa, vaan tuli violetti ruutu, ja vähän ajan päästä ilmoitus "Tietoja ei voitu noutaa - Yritä myöhemmin uudelleen". Sama tapahtui myös Urheilu-kohdalla. Resetoin reitittimen ja tein myös uudelleenkäynnistyksen, mutta se ei auttanut. Testattu sekä 5G- että 4G-yhteydellä. Myös tietokoneen nettiyhteys toimii. Sitten otin virtajohdon irti digiboksista 20 sekunniksi, niin sain digiboksin toimimaan jotenkin. Edelleenkin TV-kohdan avaaminen kanavavalikkoon kestää kauan, ja myös kanavien vaihtaminen on hidasta. Edit: Äsken toistui tuo yllämainittu virheilmoitus. Mikähän on ongelmana ?

 

Toimiiko muilla digiboksi ?


Onko digiboksisi jo päivittynyt, ja vieläkö tämä ongelma on jatkunut? 


Firmware päivittyi lauantaina. Digiboksi ei edelleenkään toimi verkkokaapelilla. En tiedä kummassa on vika, ZTE MC801A-reitittimessä vai digiboksissa. Voisitteko testata seuraavaa: Reitittimen alemmasta ethernet-portista kaapeli tietokoneeseen, ja ylemmästä portista digiboksiin. Reitittimen nykyinen tila "Reititin-tila". Toimiiko tämä teillä ?



@Tomppa_1  kirjoitti:

@LuMaria  kirjoitti:

@Tomppa_1  kirjoitti:

24.6. yöllä päivittyi ZTE MC801A-reitittimen ohjelmisto. Tänään aamulla kun avasin digiboksin, niin vasemman valikon TV-kohta ei avannut kanavavalikkoa, vaan tuli violetti ruutu, ja vähän ajan päästä ilmoitus "Tietoja ei voitu noutaa - Yritä myöhemmin uudelleen". Sama tapahtui myös Urheilu-kohdalla. Resetoin reitittimen ja tein myös uudelleenkäynnistyksen, mutta se ei auttanut. Testattu sekä 5G- että 4G-yhteydellä. Myös tietokoneen nettiyhteys toimii. Sitten otin virtajohdon irti digiboksista 20 sekunniksi, niin sain digiboksin toimimaan jotenkin. Edelleenkin TV-kohdan avaaminen kanavavalikkoon kestää kauan, ja myös kanavien vaihtaminen on hidasta. Edit: Äsken toistui tuo yllämainittu virheilmoitus. Mikähän on ongelmana ?

 

Toimiiko muilla digiboksi ?


Onko digiboksisi jo päivittynyt, ja vieläkö tämä ongelma on jatkunut? 


Firmware päivittyi lauantaina. Digiboksi ei edelleenkään toimi verkkokaapelilla. En tiedä kummassa on vika, ZTE MC801A-reitittimessä vai digiboksissa. Voisitteko testata seuraavaa: Reitittimen alemmasta ethernet-portista kaapeli tietokoneeseen, ja ylemmästä portista digiboksiin. Reitittimen nykyinen tila "Reititin-tila". Toimiiko tämä teillä ?


Kiitos tiedosta, selvittelen tätä. 🙂>


Viime viikolla julkaistu digiboksin päivitys korjasi ongelman, jossa MTV:n ja Nelosen kanavat piti tallentaa, vaikka digiboksia käytti Telian nettiliittymällä. Jos digiboksi edelleen Telian netissäkin vaatii tallentamista, kannattaa ottaa virtapiuha irti toviksi ja kokeilla uudelleen. Kannattaa myös tarkistaa, että digiboksi on päivittynyt. Mene Päävalikon Asetuksista kohtaan "Tietoa palvelusta" ja avautuvasta näkyvästä valitse "Tekniset tiedot". Tässä pitäisi näkyä Firmware-otsikon kohdalla versionumero 10.3.65. 


Muuallakin asiasta marisin, mutta tämä lienee paras paikka. Käytän F1.com:in sovellusta (valkoinen teksti punaisella pohjalla) formuloiden katseluun. Ongelmana on muutaman sekunnin välein tuleva nykiminen, joka vaikuttaisi siltä, että joitain ruutuja ei ehditä toistaa ja ne hypätään yli.

Toiminta ja ääni etenee sinänsä normaalisti, mutta nykiminen tapahtuu 5-10 sekunnin välein. Tietystikään staattisellla ruudulla sitä ei huomaa/sitä ei tapahdu.

Jos taasen castaan kännykällä saman lähetyksen samalla softalla joko chromecasteihin tai TeliaTV:n chromecastiin, niin kyseistä nykimistä ei tapahdu/ole havaittavissa.

Mistään mitään tietenkään tietämättä vedän maallikon varmuudella analyysin, että laitteesta loppuu puhti ja sen purkaessa bufferia tapahtuu kyseinen ilmiö.



@LuMaria  kirjoitti:

Viime viikolla julkaistu digiboksin päivitys korjasi ongelman, jossa MTV:n ja Nelosen kanavat piti tallentaa, vaikka digiboksia käytti Telian nettiliittymällä. Jos digiboksi edelleen Telian netissäkin vaatii tallentamista, kannattaa ottaa virtapiuha irti toviksi ja kokeilla uudelleen. Kannattaa myös tarkistaa, että digiboksi on päivittynyt. Mene Päävalikon Asetuksista kohtaan "Tietoa palvelusta" ja avautuvasta näkyvästä valitse "Tekniset tiedot". Tässä pitäisi näkyä Firmware-otsikon kohdalla versionumero 10.3.65. 


Kun ei ole päivittynyt niin miten sen päivityksen saa?



@Lanttilo  kirjoitti:

Muuallakin asiasta marisin, mutta tämä lienee paras paikka. Käytän F1.com:in sovellusta (valkoinen teksti punaisella pohjalla) formuloiden katseluun. Ongelmana on muutaman sekunnin välein tuleva nykiminen, joka vaikuttaisi siltä, että joitain ruutuja ei ehditä toistaa ja ne hypätään yli.

Toiminta ja ääni etenee sinänsä normaalisti, mutta nykiminen tapahtuu 5-10 sekunnin välein. Tietystikään staattisellla ruudulla sitä ei huomaa/sitä ei tapahdu.

Jos taasen castaan kännykällä saman lähetyksen samalla softalla joko chromecasteihin tai TeliaTV:n chromecastiin, niin kyseistä nykimistä ei tapahdu/ole havaittavissa.

Mistään mitään tietenkään tietämättä vedän maallikon varmuudella analyysin, että laitteesta loppuu puhti ja sen purkaessa bufferia tapahtuu kyseinen ilmiö.


Käsi pystyyn virheen merkiksi. ✋> Kun otin pois kehittäjätilan, niin ongelma minimoitui/hävisi kokonaan.

Ehkä ei pitäisi käännellä kaikkia vipuja ihan vaan vanhasta muistista.




 

Kun ei ole päivittynyt niin miten sen päivityksen saa?


Asetukset/Järjestelmän asetukset/Laitteen asetukset/Tietoja/Järjestelmäpäivitys


Osalla asiakkaista digiboksi ei toimi, jos sen yhdistää nettiin LAN-kaapelilla. Tästä virheestä löytyy myös häiriötiedote. Jos digiboksi oikuttelee, kannattaa LAN-kaapeli ottaa irti ja yhdistää boksi nettiin WiFillä. Oikkuihin saattaa kuulua esimerkiksi seuraavia: 

  • Digiboksi ei toimi ollenkaan
  • Live-kanavat (esim. Yle 1) jää vain pyörittämään latausikonia
  • Ohjelmakirjastot tai sovellukset eivät aukea
  • Tallentamisessa voi olla häiriöitä
  • Digiboksi ilmoittaa olevansa offline-tilassa

Langattoman verkon pääsee valitsemaan kohdasta Asetukset > Järjestelmän asetukset > Verkko ja internet. 

 

Jos törmäätte näihin ongelmiin, kuulisin mielelläni miten digiboksi oireili ja korjaantuiko ongelma langatonta yhteyttä käyttämällä. 🙂>

Pahoittelemme häiriötä ja työstämme siihen korjausta.