Skip to main content

21184iA28A019B0D7B519F.jpg

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

Telia Play digiboksi uudistui. Nykyiset Arris-digiboksit säilyvät edelleen käytössä ja niidenkin kehitys jatkuu, mutta uusinta uutta on nyt boksi, joka kulkee lempinimellä DV8919.

DV8919 on Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuva digiboksi. Android-alusta mahdollistaa uudenlaisia ominaisuuksia ja aiempaa yhtenäisemmän käyttökokemuksen digiboksin, sovelluksen ja tv.telia.fi:n välillä.

 

Mitä uutta DV8919 tarjoaa käytännössä?

 

  • Sovelluksia! Digiboksille on esiasennettu useita suosikkisovelluksia, kuten Yle Areena, C More, MTV, Netflix, Youtube… Lisäksi digiboksille voi ladata Google Play Kaupasta lisää haluamiaan sovelluksia Google-tilin avulla.
  • Laaja kattaus katsottavaa: Kanavapaketeista löytyy samat vaihtoehdot kuin Telia Play digiboksi -palvelusta, esimerkiksi C Moren suositut kanavapaketit. Näet kaikki saatavilla olevat kanavapaketit kanavakartasta.
  • Uusi käyttöliittymä
  • Uusi pienempi kaukosäädin. Kaukosäätimessä on painike myös Google Assistant -ääniohjaukselle. Google Assistant ei tue Suomea, mutta sitä voi hyödyntää englanniksi. Äänikomentojen ystäville toiminnallisuus on varmasti hyödyllinen.
  • Digiboksi on todella pieni, vain 12 cm x 12 cm x 2,5 cm. Koska kaukosäädin toimii bluetoothilla niin voit halutessasi laittaa boxin kaappiin piiloon. Tai pitää sen esillä, mielestämme se on kyllä makeen näköinen boxi!
  • Vanhat Arris-maailmasta tutut ominaisuudet ovat tietenkin myös mukana, esimerkkeinä mainittakoon elokuvien vuokraus ja tallennuspalvelu.
  • Olette toivoneet, että tallenteita voisi selailla listanäkymässä ja tässä boxissa se on mahdollista 😉

 

Lisää uuden boxin ominaisuuksista

 

Rauta, käyttöjärjestelmä, sovellukset ja päivitykset

 

  • Prosessori, muisti ja Flash: Quad-core Cortex-A55 24000+ DMIPS, 3G RAM, 16G Flash 
  • Voit yhdistää digiboksin nettiin joko verkkokaapelilla tai wlanin avulla langattomasti. Boksi on Wi-Fi 6 sertifioitu.
  • Digiboksi tukee Dolby Soundia ja se ei tue Dolby Atmosta. Jos katseltavan ohjelman oletusääni kuitenkin on Dolby Atmos -ääni, ohjelman pitäisi automaattisesti kuulua vaihtoehtoisella ääniraidalla. Ohjelmasta/sovelluksesta riippuen tätä vaihtoehtoa ei kuitenkaan aina ole tarjolla.  
  • Digiboksi tukee HDMI-CEC-ominaisuutta ja digiboksin asetuksista saat sen halutessasi pois/päälle.
  • Digiboksin käyttöjärjestelmänä toimii Androidin versio 10 ja päivitämme sen uusiin versioihin tulevaisuudessa aina tarpeen mukaan 
    • Androidin turvapäivitykset tulevat boksille laiteohjelmistopäivityksien yhteydessä ja muut turvapäivitykset Telia TV:n päivitysten yhteydessä.
    • Android-käyttöjärjestelmän, Telia TV:n ja esiasennettujen sovellusten päivittäminen tapahtuu automaattisesti, eikä sinun tarvitse olla kirjautunut digiboksille Google-tilillä päivitysten saamiseksi.
    • Jos ohjelmisto- tai sovelluspäivitykset eivät jostain syystä toimisi, voit etsiä päivityksiä Asetukset-valikon kautta.
  •  Google-tili:
    • Voit käyttää Telia TV:tä sekä boksin esiasennettuja sovelluksia ilman, että kirjaudut digiboksille Google-tiliäsi käyttäen. 
    • Jos haluat ladata boksille myös muita sovelluksia Google Play -kaupasta, sinun pitää kirjautua Google-tiliäsi käyttäen tai rekisteröityä Google-käyttäjäksi. Google Play -kaupasta ladatut sovellukset päivittyvät asetustesi mukaisesti, joten suosittelen, että laitat sovellusten automaattiset päivitykset päälle. Näin sinun ei tarvitse erikseen hakea päivityksiä, vaan boksissa on aina automaattisesti sovellusten uusimmat versiot.

 

 

Kuvanlaatu

 

  • Muistathan, että kuvalaatu riippuu digiboksin lisäksi televisiosi ominaisuuksista sekä käyttämäsi netistä ja sen nopeudesta.
    • Telkkarin pitää olla HD/UHD-yhteensopiva.
    • Tarvitset noin 7mbit/s-nopeudella toimivan netin HD-kanavien toistoa varten. Paras saatavilla oleva kuvanlaatu edellyttää noin 15mbit/s tai suurempaa nopeutta. 
    • UHD-kanavien toistoon tarvitset noin 18mbit/s-nopeuden, mutta nopeutta olisi hyvä olla 25mbit/s tai enemmän.
    • Jos netin nopeus vaihtelee, myös ohjelman kuvanlaatu vaihtelee. Tämä koskee erityisesti mobiilitekniikalla (4G, 5G) toteutettuja yhteyksiä, joissa nopeuden vaihtelut ovat tyypillisiä. 
  • Sovelluksissa, esimerkiksi suoratoistopalveluissa kuten Netflix ja C More, kuvanlaatu riippuu boksin, netin ja telkkarin ominaisuuksien lisäksi myös sovelluksen itsensä tarjoamasta kuvanlaadusta.

  • Perustelevisiokanavista lähes kaikki kanavat ovat HD-laatua (720p50, jotkin kanavat 1080p50). Kanavakartoissamme ei ole HD-merkintää peruskanavien kohdalla. 

  • Kaikilla kanavilla ei ole tarjolla HD-laatua, joten nämä näkyvät matalampilaatuisina käytetystä tekniikasta riippumatta:  
    • Peruskanavista TV7, TV7 Himlen ja France 24 eivät ole HD-laatuisia  
    • Maksukanavista jotkin lastenkanavista, SF-kanalen, V-Film Family, V Sport live 1-5, Venäjän kanavat, MTV00, BBC World, CNN ja Al Jazeera eivät ole HD-laatuisia 
  • Liiga UHD on tällä hetkellä ainoa tarjolla oleva UHD-kanavamme.
  • Antennitelkkariin verrattuna uuden digiboksin peruskanavien kuvanlaatu on suunnilleen samaa kuin antenniverkon HD-laatu, ja parempaa kuin antenniverkon SD-laatu.  
  • Kaapeli-TV- ja Telia TV digiboksi laajakaistalla -palveluihin verrattuna kuvanlaatu on heikompaa. Näissä palveluissa resoluutio on 1080i50, mutta tätä lomitettua kuvaa Telia TV digiboksi -palvelu ei tue.  
  • DV8919:n ja Arris 5305:n kuvanlaatu on sama. Kuvanlaatu riippuu palvelusta, kuten yllä mainitsin.  

 

 

Löydät tietoa tämän digiboksin ohjelmistopäivityksistä täältä.

Kerro mikä sinun mielestäsi kuulostaa parhaalta ominaisuudelta, ja mitä haluaisit nähdä DV8919-boksilla seuraavaksi?


@mickem  kirjoitti:

@Hannele2022  kirjoitti:

Onko tällä uudella digiboksilla oikeasti ominaisuus, että se katkaisee virran aina laitteesta itsekseen, kun tv on suljettuna? Minulle vaihdettiin juuri toinen boksi, kun ekassa oli ongelmia. Mutta tämä uudempikin katkaisee aina virran. Se ei siis mene mihinkään valmiustilaan vaan siihen pitää aina käydä itse laittamassa virta päälle. Kaukosäätimellä ei onnistu. Onko muilla samoin? Minulla on nyt kahdessa boksissa ollut sama ongelma. 


Tämä ominaisuus riippuu käyttämäsi television tavasta "käskyttää" digiboksia, kun HDMI CEC -asetus on käytössä digiboksilta. Tämä löytyy digiboksilta valitsemalla Asetukset - Järjestelmän asetukset - TV asetukset - HDMI CEC. Kun HDMI CEC on käytössä ja TV:n kaukosäätimen sammutuspainiketta painetaan, digiboksi saa HDMI-johtoa pitkin käskyn joko laittaa myös digiboksin valmiustilaan tai sammuttaa kokonaan. Television asetuksista voi löytyä mallista riippuen mahdollisuus muuttaa tätä. Tässä kuulostaa siltä, että televisiosi käskyttää digiboksia sammumaan kokonaan.

 

Kun televisio käynnistetään valmiustilasta, on hyvä huomioida, että digiboksin käynnistymisessä saattaa olla hetken viive (10-30 sekuntia) verrattuna television käynnistymiseen, jos digiboksi on sammunut kokonaan. Poistamalla HDMI CEC käytöstä, voit sulkea molemmat laitteet erikseen omilla kaukosäätimillään valmiustilaan.


Olen ottanut pois käytöstä HDMI CEC:n mutta ei sillä ollut mitään merkitystä. Edelleen digiboksi sammuu, kun tv on jonkun tietyn ajan kiinni. Tai ei tarvi olla edes kiinni. Jos minulla on jäänyt tv esim tallennusten puolelle ja tv on auki, niin jonkun ajan kuluttua boksi menee kiinni. Onko se ominaisuus vai vika?



@Hannele2022  kirjoitti:

@mickem  kirjoitti:

@Hannele2022  kirjoitti:

Onko tällä uudella digiboksilla oikeasti ominaisuus, että se katkaisee virran aina laitteesta itsekseen, kun tv on suljettuna? Minulle vaihdettiin juuri toinen boksi, kun ekassa oli ongelmia. Mutta tämä uudempikin katkaisee aina virran. Se ei siis mene mihinkään valmiustilaan vaan siihen pitää aina käydä itse laittamassa virta päälle. Kaukosäätimellä ei onnistu. Onko muilla samoin? Minulla on nyt kahdessa boksissa ollut sama ongelma. 


Tämä ominaisuus riippuu käyttämäsi television tavasta "käskyttää" digiboksia, kun HDMI CEC -asetus on käytössä digiboksilta. Tämä löytyy digiboksilta valitsemalla Asetukset - Järjestelmän asetukset - TV asetukset - HDMI CEC. Kun HDMI CEC on käytössä ja TV:n kaukosäätimen sammutuspainiketta painetaan, digiboksi saa HDMI-johtoa pitkin käskyn joko laittaa myös digiboksin valmiustilaan tai sammuttaa kokonaan. Television asetuksista voi löytyä mallista riippuen mahdollisuus muuttaa tätä. Tässä kuulostaa siltä, että televisiosi käskyttää digiboksia sammumaan kokonaan.

 

Kun televisio käynnistetään valmiustilasta, on hyvä huomioida, että digiboksin käynnistymisessä saattaa olla hetken viive (10-30 sekuntia) verrattuna television käynnistymiseen, jos digiboksi on sammunut kokonaan. Poistamalla HDMI CEC käytöstä, voit sulkea molemmat laitteet erikseen omilla kaukosäätimillään valmiustilaan.


Olen ottanut pois käytöstä HDMI CEC:n mutta ei sillä ollut mitään merkitystä. Edelleen digiboksi sammuu, kun tv on jonkun tietyn ajan kiinni. Tai ei tarvi olla edes kiinni. Jos minulla on jäänyt tv esim tallennusten puolelle ja tv on auki, niin jonkun ajan kuluttua boksi menee kiinni. Onko se ominaisuus vai vika?


Onko sinulla kohdasta Asetukset/Kaukosäädin liukukytkin pois päältä ?



@Tomppa_1  kirjoitti:

@Hannele2022  kirjoitti:

@mickem  kirjoitti:

@Hannele2022  kirjoitti:

Onko tällä uudella digiboksilla oikeasti ominaisuus, että se katkaisee virran aina laitteesta itsekseen, kun tv on suljettuna? Minulle vaihdettiin juuri toinen boksi, kun ekassa oli ongelmia. Mutta tämä uudempikin katkaisee aina virran. Se ei siis mene mihinkään valmiustilaan vaan siihen pitää aina käydä itse laittamassa virta päälle. Kaukosäätimellä ei onnistu. Onko muilla samoin? Minulla on nyt kahdessa boksissa ollut sama ongelma. 


Tämä ominaisuus riippuu käyttämäsi television tavasta "käskyttää" digiboksia, kun HDMI CEC -asetus on käytössä digiboksilta. Tämä löytyy digiboksilta valitsemalla Asetukset - Järjestelmän asetukset - TV asetukset - HDMI CEC. Kun HDMI CEC on käytössä ja TV:n kaukosäätimen sammutuspainiketta painetaan, digiboksi saa HDMI-johtoa pitkin käskyn joko laittaa myös digiboksin valmiustilaan tai sammuttaa kokonaan. Television asetuksista voi löytyä mallista riippuen mahdollisuus muuttaa tätä. Tässä kuulostaa siltä, että televisiosi käskyttää digiboksia sammumaan kokonaan.

 

Kun televisio käynnistetään valmiustilasta, on hyvä huomioida, että digiboksin käynnistymisessä saattaa olla hetken viive (10-30 sekuntia) verrattuna television käynnistymiseen, jos digiboksi on sammunut kokonaan. Poistamalla HDMI CEC käytöstä, voit sulkea molemmat laitteet erikseen omilla kaukosäätimillään valmiustilaan.


Olen ottanut pois käytöstä HDMI CEC:n mutta ei sillä ollut mitään merkitystä. Edelleen digiboksi sammuu, kun tv on jonkun tietyn ajan kiinni. Tai ei tarvi olla edes kiinni. Jos minulla on jäänyt tv esim tallennusten puolelle ja tv on auki, niin jonkun ajan kuluttua boksi menee kiinni. Onko se ominaisuus vai vika?


Onko sinulla kohdasta Asetukset/Kaukosäädin liukukytkin pois päältä ?


Ei ole.


Muuten hyvä, mutta kaukosäädin on ominaisuuksiltaan aika miniatyyri aiempiin verrattuna. Ohjelmien infot ja tallennuspalvelun käyttö on monen näppäilyn takana. Ennen näille oli omat näppäimet. Eikä ole enää numeroita kapulassa.

 

Muuten siis hyvä digiboksi eikä ole ongelmia. Mutta oliko kaukosäätimen näppäimiä pakko karsia näin rajusti?



@Memyself  kirjoitti:

Muuten hyvä, mutta kaukosäädin on ominaisuuksiltaan aika miniatyyri aiempiin verrattuna. Ohjelmien infot ja tallennuspalvelun käyttö on monen näppäilyn takana. Ennen näille oli omat näppäimet. Eikä ole enää numeroita kapulassa.

 

Muuten siis hyvä digiboksi eikä ole ongelmia. Mutta oliko kaukosäätimen näppäimiä pakko karsia näin rajusti?


Jos löytyy Android-kännykkä, sen voi laittaa etälaitteisiin ja lisävarusteisiin.


Tallensin digiboksilla viime yönä yleisurheilun mm-kisalähetyksen Telian pilveen. Kun tänään katsoin tallennetta, niin se katkesi verkkovirheeseen, ja uudelleenkäynnistin reitittimen. Tämän jälkeen kun aloin katsoa tallennetta, niin se alkoi alusta, eikä ollut mahdollista jatkaa siitä mihin jäätiin. C Moren sovelluksessa tämä toimii. Digiboksi on wifi-yhteydellä reitittimeen.



@Tomppa_1  kirjoitti:


Tallensin digiboksilla viime yönä yleisurheilun mm-kisalähetyksen Telian pilveen. Kun tänään katsoin tallennetta, niin se katkesi verkkovirheeseen, ja uudelleenkäynnistin reitittimen. Tämän jälkeen kun aloin katsoa tallennetta, niin se alkoi alusta, eikä ollut mahdollista jatkaa siitä mihin jäätiin. C Moren sovelluksessa tämä toimii. Digiboksi on wifi-yhteydellä reitittimeen.






Kaikki kanavat ei näytä tarjoavan "jatka katselua" -mahdollisuutta, jolloin tallenne jatkuisi siitä mihin katselu on edellisellä kerralla jäänyt. C More Sport 1 ja C More Sport 2 näyttävät kuuluvan tähän kastiin. Selvitän vielä millä kanavilla tämä tilanne on, ja laitan palautetta eteenpäin!



 



Pääsetkö kuitenkin normaalisti kelaamaan eteenpäin tallenteen alusta, niin että pääset siihen kohtaan mihin jäit? 



 



@VeraEk  kirjoitti:

@Tomppa_1  kirjoitti:

Tallensin digiboksilla viime yönä yleisurheilun mm-kisalähetyksen Telian pilveen. Kun tänään katsoin tallennetta, niin se katkesi verkkovirheeseen, ja uudelleenkäynnistin reitittimen. Tämän jälkeen kun aloin katsoa tallennetta, niin se alkoi alusta, eikä ollut mahdollista jatkaa siitä mihin jäätiin. C Moren sovelluksessa tämä toimii. Digiboksi on wifi-yhteydellä reitittimeen.


Kaikki kanavat ei näytä tarjoavan "jatka katselua" -mahdollisuutta, jolloin tallenne jatkuisi siitä mihin katselu on edellisellä kerralla jäänyt. C More Sport 1 ja C More Sport 2 näyttävät kuuluvan tähän kastiin. Selvitän vielä millä kanavilla tämä tilanne on, ja laitan palautetta eteenpäin!

 

Pääsetkö kuitenkin normaalisti kelaamaan eteenpäin tallenteen alusta, niin että pääset siihen kohtaan mihin jäit? 

 


Kelaaminen toimi.

Testasin vielä tallentamista eli tallensin Yle TV2- ja MTV3-kanavilta ohjelman. Nyt "jatka katselua"-toiminto toimi molemmilla kanavilla.

Aikaisempi ongelma ilmeisesti johtui nettiyhteyden katkeamisesta eli digiboksi ilmoitti "Ei yhteyttä" kesken tallenteen katsomista. Voisiko tälläiseen tilanteeseen saada jotain teknistä ratkaisua ?

 



@Tomppa_1  kirjoitti:



@VeraEk  kirjoitti:



@Tomppa_1  kirjoitti:


Tallensin digiboksilla viime yönä yleisurheilun mm-kisalähetyksen Telian pilveen. Kun tänään katsoin tallennetta, niin se katkesi verkkovirheeseen, ja uudelleenkäynnistin reitittimen. Tämän jälkeen kun aloin katsoa tallennetta, niin se alkoi alusta, eikä ollut mahdollista jatkaa siitä mihin jäätiin. C Moren sovelluksessa tämä toimii. Digiboksi on wifi-yhteydellä reitittimeen.






Kaikki kanavat ei näytä tarjoavan "jatka katselua" -mahdollisuutta, jolloin tallenne jatkuisi siitä mihin katselu on edellisellä kerralla jäänyt. C More Sport 1 ja C More Sport 2 näyttävät kuuluvan tähän kastiin. Selvitän vielä millä kanavilla tämä tilanne on, ja laitan palautetta eteenpäin!



 



Pääsetkö kuitenkin normaalisti kelaamaan eteenpäin tallenteen alusta, niin että pääset siihen kohtaan mihin jäit? 



 






Kelaaminen toimi.



Testasin vielä tallentamista eli tallensin Yle TV2- ja MTV3-kanavilta ohjelman. Nyt "jatka katselua"-toiminto toimi molemmilla kanavilla.



Aikaisempi ongelma ilmeisesti johtui nettiyhteyden katkeamisesta eli digiboksi ilmoitti "Ei yhteyttä" kesken tallenteen katsomista. Voisiko tälläiseen tilanteeseen saada jotain teknistä ratkaisua ?



 






Okei, hyvä että jälleen toimii! Yle TV2- ja MTV3 -kanavilla kuuluu olla "jatka katselua" -toiminto, ymmärsin virheellisesti aikaisemmasta viestistäsi että kyse oli C Moren kanavasta. Tarkoitatko että toivoisit teknistä ratkaisua siihen ettei yhteys katkeaisi kesken kaiken? Kyseessä on varmasti ollut jokin hetkellinen katkos yhteydessä, eikä yhteyden tule katkeilla kaiken aikaa. Onko käytössäsi mobiili -vai kiinteä laajakaista, ja toimiiko yhteys yleensä kuitenkin käytössä normaalisti?



@VeraEk  kirjoitti:

@Tomppa_1  kirjoitti:

@VeraEk  kirjoitti:

@Tomppa_1  kirjoitti:

Tallensin digiboksilla viime yönä yleisurheilun mm-kisalähetyksen Telian pilveen. Kun tänään katsoin tallennetta, niin se katkesi verkkovirheeseen, ja uudelleenkäynnistin reitittimen. Tämän jälkeen kun aloin katsoa tallennetta, niin se alkoi alusta, eikä ollut mahdollista jatkaa siitä mihin jäätiin. C Moren sovelluksessa tämä toimii. Digiboksi on wifi-yhteydellä reitittimeen.


Kaikki kanavat ei näytä tarjoavan "jatka katselua" -mahdollisuutta, jolloin tallenne jatkuisi siitä mihin katselu on edellisellä kerralla jäänyt. C More Sport 1 ja C More Sport 2 näyttävät kuuluvan tähän kastiin. Selvitän vielä millä kanavilla tämä tilanne on, ja laitan palautetta eteenpäin!

 

Pääsetkö kuitenkin normaalisti kelaamaan eteenpäin tallenteen alusta, niin että pääset siihen kohtaan mihin jäit? 

 


Kelaaminen toimi.

Testasin vielä tallentamista eli tallensin Yle TV2- ja MTV3-kanavilta ohjelman. Nyt "jatka katselua"-toiminto toimi molemmilla kanavilla.

Aikaisempi ongelma ilmeisesti johtui nettiyhteyden katkeamisesta eli digiboksi ilmoitti "Ei yhteyttä" kesken tallenteen katsomista. Voisiko tälläiseen tilanteeseen saada jotain teknistä ratkaisua ?

 


Okei, hyvä että jälleen toimii! Yle TV2- ja MTV3 -kanavilla kuuluu olla "jatka katselua" -toiminto, ymmärsin virheellisesti aikaisemmasta viestistäsi että kyse oli C Moren kanavasta. Tarkoitatko että toivoisit teknistä ratkaisua siihen ettei yhteys katkeaisi kesken kaiken? Kyseessä on varmasti ollut jokin hetkellinen katkos yhteydessä, eikä yhteyden tule katkeilla kaiken aikaa. Onko käytössäsi mobiili -vai kiinteä laajakaista, ja toimiiko yhteys yleensä kuitenkin käytössä normaalisti?


Käytössä 5G-mobiililaajakaista ZTE MC801A-reitittimellä. Muutaman kerran olen joutunut uudelleenkäynnistämään reitittimen.

 

Teknisellä ratkaisulla tarkoitan sitä, että tallenteen keskeytyskohta jäisi muistiin, kun nettiyhteys katkeaa.



@Tomppa_1  kirjoitti:



@VeraEk  kirjoitti:



@Tomppa_1  kirjoitti:



@VeraEk  kirjoitti:



@Tomppa_1  kirjoitti:


Tallensin digiboksilla viime yönä yleisurheilun mm-kisalähetyksen Telian pilveen. Kun tänään katsoin tallennetta, niin se katkesi verkkovirheeseen, ja uudelleenkäynnistin reitittimen. Tämän jälkeen kun aloin katsoa tallennetta, niin se alkoi alusta, eikä ollut mahdollista jatkaa siitä mihin jäätiin. C Moren sovelluksessa tämä toimii. Digiboksi on wifi-yhteydellä reitittimeen.






Kaikki kanavat ei näytä tarjoavan "jatka katselua" -mahdollisuutta, jolloin tallenne jatkuisi siitä mihin katselu on edellisellä kerralla jäänyt. C More Sport 1 ja C More Sport 2 näyttävät kuuluvan tähän kastiin. Selvitän vielä millä kanavilla tämä tilanne on, ja laitan palautetta eteenpäin!



 



Pääsetkö kuitenkin normaalisti kelaamaan eteenpäin tallenteen alusta, niin että pääset siihen kohtaan mihin jäit? 



 






Kelaaminen toimi.



Testasin vielä tallentamista eli tallensin Yle TV2- ja MTV3-kanavilta ohjelman. Nyt "jatka katselua"-toiminto toimi molemmilla kanavilla.



Aikaisempi ongelma ilmeisesti johtui nettiyhteyden katkeamisesta eli digiboksi ilmoitti "Ei yhteyttä" kesken tallenteen katsomista. Voisiko tälläiseen tilanteeseen saada jotain teknistä ratkaisua ?



 






Okei, hyvä että jälleen toimii! Yle TV2- ja MTV3 -kanavilla kuuluu olla "jatka katselua" -toiminto, ymmärsin virheellisesti aikaisemmasta viestistäsi että kyse oli C Moren kanavasta. Tarkoitatko että toivoisit teknistä ratkaisua siihen ettei yhteys katkeaisi kesken kaiken? Kyseessä on varmasti ollut jokin hetkellinen katkos yhteydessä, eikä yhteyden tule katkeilla kaiken aikaa. Onko käytössäsi mobiili -vai kiinteä laajakaista, ja toimiiko yhteys yleensä kuitenkin käytössä normaalisti?






Käytössä 5G-mobiililaajakaista ZTE MC801A-reitittimellä. Muutaman kerran olen joutunut uudelleenkäynnistämään reitittimen.



 



Teknisellä ratkaisulla tarkoitan sitä, että tallenteen keskeytyskohta jäisi muistiin, kun nettiyhteys katkeaa.






Aivan. Siihen ei minulla ikävä kyllä ole tarjota ratkaisua, että saataisiin tallenteen keskeytyskohta jäämään muistiin vaikkakin yhteys katkeaa kesken katselun. Toiveena kuitenkin on ettei yhteys katkeilisi kesken kaiken! 


Nyt yht'äkkiä eilen kaikkia kanavia ei ollut mahdollista katsoa ilman tallennusta. Eikä muuten onnistu tänäänkään.



@Memyself  kirjoitti:


Nyt yht'äkkiä eilen kaikkia kanavia ei ollut mahdollista katsoa ilman tallennusta. Eikä muuten onnistu tänäänkään.






Oletko kerennyt jo käyttää boksia virrattomana virtajohtoa irroittamalla? Mitkä kanavat nyt vaativat virheellisesti tallentamista ennen katselun aloittamista?


Jaaha, ongelma katosi. Jospa ei tule takaisin.


 Katselin elokuvan bluray-soittimella ja myöskin kotiteatteri oli käytössä. Tämän jälkeen Telian purkki ei näyttänyt minkäänlaista kuvaa. Irrotin sähköt ja huomasin, että purkki oli niin kuuma, että tasokin oli lämmennyt. Jäähdyttyään kuva tulee normaalisti, mutta laite vaatii tallentamaan kaikki muut, paitsi Ylen kanavat. Ei haittaa minua, koska en käytä tätä susi rautaa, mutta rouva tykkää huonoa.



@madass  kirjoitti:


 Katselin elokuvan bluray-soittimella ja myöskin kotiteatteri oli käytössä. Tämän jälkeen Telian purkki ei näyttänyt minkäänlaista kuvaa. Irrotin sähköt ja huomasin, että purkki oli niin kuuma, että tasokin oli lämmennyt. Jäähdyttyään kuva tulee normaalisti, mutta laite vaatii tallentamaan kaikki muut, paitsi Ylen kanavat. Ei haittaa minua, koska en käytä tätä susi rautaa, mutta rouva tykkää huonoa.






No onpas erikoista, että boksi on tuolla tavalla kuumentunut ja se vaatii muiden paitsi Ylen kanavien tallennusta, kun laite käytetty virrattomana. Ilmeisesti aikaisemmin peruskanavat on näkyneet ilman tallennuksia? Onhan muuten boksilla uusin järjestelmäpäivitys käytössä? Jos ei ole, niin suosittelen tekemään päivityksen: valitse Asetukset -> Järjestelmäasetukset -> Laitteen asetukset -> Tietoja -> Järjestelmäpäivitys. Korjaus voi astua voimaan pienellä viiveellä (noin 5 min) päivityksen jälkeen. Jos edellä mainittu toimenpide ei auta, ottaisitko yhteyttä asiakaspalveluumme, niin saadaan laitettua asia sitä kautta selvitykseen.


 Järjestelmä sanoo olevansa ajan tasalla.

 


Tervehdys!

 

Toimiiko nyt siis kaikki kanavat HD laadulla Telian liittymissä? Myös 4g:llä toimivien nettiliittymien läpi, vai onko vielä sama systeemi kun arriksen boksilla että tulevat huonompilaatuisina? 



@madass  kirjoitti:


 Järjestelmä sanoo olevansa ajan tasalla.



 






Kiitos tiedosta! Nyt kannattaakin olla asiakaspalveluun yhteydessä, että saadaan kirjattua häiriöilmoitusta tuosta. Järjestelmän ollessa ajan tasalla ja käytettäessä wifin kautta kun ongelmia ei pitäisi olla.



@Aretus84  kirjoitti:


Tervehdys!



 



Toimiiko nyt siis kaikki kanavat HD laadulla Telian liittymissä? Myös 4g:llä toimivien nettiliittymien läpi, vai onko vielä sama systeemi kun arriksen boksilla että tulevat huonompilaatuisina? 





Hellurei! Tuolla ketjun aloitusviestissä lukee huomattavasti tarkemmin, mutta lyhyesti:  Perustelevisiokanavista lähes kaikki kanavat ovat HD-laatua (720p50, jotkin kanavat 1080p50). Tämä siis ihan yhteydestä riippumatta, mutta yhteysnopeus toki vaikuttaa koettuun kuvanlaatuun.


Joo, mutta tuokaan ei ole tarkka vastaus, koska on lähes kaikki... aikaisemminkin oli noin mutta peruskanavat tulivat SD:nä 4g:ssä ja ainoastaan maksukanavat sai HD:nä..   mua vaihto maxivisionista tähän kiinnostaa, mut voiko tätä jotenkin testatata ja mikäli ei toimi halutusti niin palauttaa? 



@Aretus84  kirjoitti:


Joo, mutta tuokaan ei ole tarkka vastaus, koska on lähes kaikki... aikaisemminkin oli noin mutta peruskanavat tulivat SD:nä 4g:ssä ja ainoastaan maksukanavat sai HD:nä..   mua vaihto maxivisionista tähän kiinnostaa, mut voiko tätä jotenkin testatata ja mikäli ei toimi halutusti niin palauttaa? 






Voit tilata digiboksin verkkokaupastamme ja kokeilla laitetta 14 päivän peruutusoikeuden ajan. Jos et ole tyytyväinen tuotteeseen, niin voit perua tilauksesi.


Taas on hävinnyt mahdollisuus katsoa kanavia tallentamatta. Ykkönen ja kakkonen ja teema ainakin näkyivät. Eikä auta enää töpselin irroitus, vaikka antaa olla sen reilun aikaa virratta. Ennen se auttoi. Tää uus boksi on kyllä niin susi kuin vain olla voi. Voisi sanoa, että harvassa on ne viat mitä tästä ei löydy. Televisio ohjelmien katsominen vähenee koko ajan, kun ohjelmalistat on niin vaikeita ja hitaita selata. Ja sattumalta hyviä ohjelmia ei löydy, kun pitää katsoa tallenteiden kautta. Harmittaa. 



@Hannele2022  kirjoitti:


Taas on hävinnyt mahdollisuus katsoa kanavia tallentamatta. Ykkönen ja kakkonen ja teema ainakin näkyivät. Eikä auta enää töpselin irroitus, vaikka antaa olla sen reilun aikaa virratta. Ennen se auttoi. Tää uus boksi on kyllä niin susi kuin vain olla voi. Voisi sanoa, että harvassa on ne viat mitä tästä ei löydy. Televisio ohjelmien katsominen vähenee koko ajan, kun ohjelmalistat on niin vaikeita ja hitaita selata. Ja sattumalta hyviä ohjelmia ei löydy, kun pitää katsoa tallenteiden kautta. Harmittaa. 






Olethan päivittänyt laitteelle viimeisimmän ohjelmistoversion? Voit päivittää uuteen ohjelmistoversioon valitsemalla Asetukset -> Järjestelmäasetukset -> Laitteen asetukset -> Tietoja -> Järjestelmäpäivitys. Korjaus voi astua voimaan lyhyellä viiveellä (noin 5 min) päivityksen jälkeen. Meneillä olevan häiriön vuoksi suosittelemme käyttämään laitetta WiFillä.


Ns. asiakaspalvelija antoi chatissä linkin käyttöohjeisiin ja häipyi linjalta. Teette jatkuvasti kaikkenne, että en enää ikinä harkitsisi yhtiönne tuotteita.