Kuikakohan kauan vielä pahoittelette alla olevaa vikaa ?
Häiriön alkamisaika: 25.05.2022 10:55:00
Osalla asiakkaista havaittu häiriö Telia TV DV8919 -digiboksin verkkoyhteyden muodostamisen kanssa. Digiboksi ei tunnista verkkoyhteyttä verkkokaapelin kautta. Wlan -yhteyden kautta yhteys muodostuu kuitenkin ongelmitta.
Verkkokaapeli kannattaa kytkeä irti ja yhdistää digiboksi verkkoon langattomasti.
Pahoittelemme häiriötä.
---
Muokkaus Se_Jesse: siirretty aiheeseen liittyvään ketjuun
@JaKo08500 kirjoitti:
Kuikakohan kauan vielä pahoittelette alla olevaa vikaa ?
Häiriön alkamisaika: 25.05.2022 10:55:00
Osalla asiakkaista havaittu häiriö Telia TV DV8919 -digiboksin verkkoyhteyden muodostamisen kanssa. Digiboksi ei tunnista verkkoyhteyttä verkkokaapelin kautta. Wlan -yhteyden kautta yhteys muodostuu kuitenkin ongelmitta.
Verkkokaapeli kannattaa kytkeä irti ja yhdistää digiboksi verkkoon langattomasti.
Pahoittelemme häiriötä.
---
Muokkaus Se_Jesse: siirretty aiheeseen liittyvään ketjuun
Tarkempaa tietoa korjauksen valmistumisajankohdasta ei ole. Korjaus tehdään toki mahdollisimman pian ja siitä ilmoitetaan kyllä heti tuolla kyseisellä häiriötiedotteella.
Koska julkaistaan päivitys boxille joka piti tulla jo ennen kesää, mutta siirrettiin julkaistavaksi lomien jälkeen?
@Eeros kirjoitti:
Koska julkaistaan päivitys boxille joka piti tulla jo ennen kesää, mutta siirrettiin julkaistavaksi lomien jälkeen?
Ohjelmistopäivitys julkaistiin heinäkuun alussa. Pääset päivittämään digiboksin uusimpaan versioon (versio 10.3.65) valitsemalla digiboksilla Asetukset -> Järjestelmäasetukset -> Laitteen asetukset -> Tietoja -> Järjestelmäpäivitys.
@VeraEk kirjoitti:
@Eeros kirjoitti:
Koska julkaistaan päivitys boxille joka piti tulla jo ennen kesää, mutta siirrettiin julkaistavaksi lomien jälkeen?
Ohjelmistopäivitys julkaistiin heinäkuun alussa. Pääset päivittämään digiboksin uusimpaan versioon (versio 10.3.65) valitsemalla digiboksilla Asetukset -> Järjestelmäasetukset -> Laitteen asetukset -> Tietoja -> Järjestelmäpäivitys.
Koskas päästään kunnolliseen mediaan? Onko mitään eta:a?
@VeraEk kirjoitti:
@Eeros kirjoitti:
Koska julkaistaan päivitys boxille joka piti tulla jo ennen kesää, mutta siirrettiin julkaistavaksi lomien jälkeen?
Ohjelmistopäivitys julkaistiin heinäkuun alussa. Pääset päivittämään digiboksin uusimpaan versioon (versio 10.3.65) valitsemalla digiboksilla Asetukset -> Järjestelmäasetukset -> Laitteen asetukset -> Tietoja -> Järjestelmäpäivitys.
@Eerostarkoitti varmaan Telia TV-sovelluksen päivitystä. @LuMaria lupasi "Telia TV - kerro mikä toimii.."-ketjussa, että lomien jälkeen tulee uusi ohjelmaopas digiboksiin.
Juurikin tuota tarkoitin, mistä @Tomppa_1 mainitsi. Boxin käytettävyys paranee huomattavvasti kun ohjelmaopas on toimiva ja saadaan takaisin "katso alusta" nappi .
@Eeros kirjoitti:
Juurikin tuota tarkoitin, mistä @Tomppa_1 mainitsi. Boxin käytettävyys paranee huomattavvasti kun ohjelmaopas on toimiva ja saadaan takaisin "katso alusta" nappi .
Aivan! Pahoittelut, meni päivitykset keskenään sekaisin. Kyselin päivitetystä aikataulusta, muttei minulla ole antaa tarkkaa arviota siitä milloin päivitys saadaan julki. Nyt syksyn aikana on kuitenkin tarkoitus saada nämäkin päivitykset kuntoon.
Jos vielä verkkokaapelin kanssa on ongelmia, tässä ohjeet ja pari vinkkiä Wifin käyttöön.
Kun verkkokaapelin nykäisee irti, digiboksin pitäisi kysyä automaattisesti, mihin langattomaan verkkoon haluat yhdistää.
Jos näin ei jostain syystä tapahdu, verkon pääsee valitsemaan näin:
- Mene päävalikosta kohtaan Asetukset.
- Valitse Järjestelmän asetukset.
- Valitse Verkko ja internet, niin näet listan saatavilla olevista wifi-yhteyksistä. Valitse oma verkkosi listasta ja syötä sen salasana pyydettäessä.
Yleensä oman verkon nimen ja salasanan voi tarkistaa nettiyhteydenn päätelaitteesta. Esimerkiksi itselläni reitittimen pohjaan on kiinnitetty tarra, jossa lukee verkon nimi ja verkon salasana. Verkon nimi on yleensä kohdassa ”SSID”, ”Network Name” tai ”wifi name”, ja salasana kohdassa ”Network Key”, ”wifi key” tai ”Password”.
Työstämme edelleen korjausta tähän verkkokaapeliongelmaan. Valitettavasti en osaa vielä sanoa, milloin saamme päivityksen tulille, mutta korjaus on edistynyt hyvin kesän aikana.
@Hannele2022 kirjoitti:
Onko tällä uudella digiboksilla oikeasti ominaisuus, että se katkaisee virran aina laitteesta itsekseen, kun tv on suljettuna? Minulle vaihdettiin juuri toinen boksi, kun ekassa oli ongelmia. Mutta tämä uudempikin katkaisee aina virran. Se ei siis mene mihinkään valmiustilaan vaan siihen pitää aina käydä itse laittamassa virta päälle. Kaukosäätimellä ei onnistu. Onko muilla samoin? Minulla on nyt kahdessa boksissa ollut sama ongelma.
Vieläkö tämä ongelma on jatkunut? Tähän liittyen tuli mieleeni, että oletko kokeillut painaa digiboksin kaukosäätimen virtanäppäintä pitkään? Oletusasetuksilla pitkä virtanäppäimen painallus käynnistää/sammuttaa sekä digiboksin että television.
Tässä vielä linkki digiboksin kaukosäätimen ohjeisiin, joiden avulla voit kokeilla myös kaukosäätimen uudelleenparitusta.
@LuMaria kirjoitti:
@Hannele2022 kirjoitti:
Onko tällä uudella digiboksilla oikeasti ominaisuus, että se katkaisee virran aina laitteesta itsekseen, kun tv on suljettuna? Minulle vaihdettiin juuri toinen boksi, kun ekassa oli ongelmia. Mutta tämä uudempikin katkaisee aina virran. Se ei siis mene mihinkään valmiustilaan vaan siihen pitää aina käydä itse laittamassa virta päälle. Kaukosäätimellä ei onnistu. Onko muilla samoin? Minulla on nyt kahdessa boksissa ollut sama ongelma.
Vieläkö tämä ongelma on jatkunut? Tähän liittyen tuli mieleeni, että oletko kokeillut painaa digiboksin kaukosäätimen virtanäppäintä pitkään? Oletusasetuksilla pitkä virtanäppäimen painallus käynnistää/sammuttaa sekä digiboksin että television.
Tässä vielä linkki digiboksin kaukosäätimen ohjeisiin, joiden avulla voit kokeilla myös kaukosäätimen uudelleenparitusta.
Edelleen sammuu. Juuri äsken laitoin siihen virran takaisin. Oli sammunut vaikka tv oli auki. Tosin ei mikään kanava ollut päällä. Tv on aina silloin auki, kun muistan, että boksiin pitää laittaa virta. Eli siinä vaiheessa on sama nousta laittamaan virta boksiin. Jos pitkä painallus silloin sammuttaisi tv:n ja avaisi boksin. Tää on aika kumma jos olen ainoa jolla on tämä ongelma. Ja minulla oli se kahdessa boksissa. Oletin tietysti, että se on vain yksi einiinhyvä ominaisuus.
On tämä digiboksi osoittautunut melko heikommaksi kuin edellinen. Ominaisuuksiltaan rajusti karsitun kaukosäätimen lisäksi myös toiminta on ennalta arvaamatonta (katselu katkeaa välillä ilmoitukseen drm virheeseen tms).
Mitä tarkoittaa virhekoodi 8231? Eilen illalla ei antanut katsoa Cmorea vaan antoi tuon virhekoodin.
@Hannele2022 kirjoitti:
@LuMaria kirjoitti:
@Hannele2022 kirjoitti:
Onko tällä uudella digiboksilla oikeasti ominaisuus, että se katkaisee virran aina laitteesta itsekseen, kun tv on suljettuna? Minulle vaihdettiin juuri toinen boksi, kun ekassa oli ongelmia. Mutta tämä uudempikin katkaisee aina virran. Se ei siis mene mihinkään valmiustilaan vaan siihen pitää aina käydä itse laittamassa virta päälle. Kaukosäätimellä ei onnistu. Onko muilla samoin? Minulla on nyt kahdessa boksissa ollut sama ongelma.
Vieläkö tämä ongelma on jatkunut? Tähän liittyen tuli mieleeni, että oletko kokeillut painaa digiboksin kaukosäätimen virtanäppäintä pitkään? Oletusasetuksilla pitkä virtanäppäimen painallus käynnistää/sammuttaa sekä digiboksin että television.
Tässä vielä linkki digiboksin kaukosäätimen ohjeisiin, joiden avulla voit kokeilla myös kaukosäätimen uudelleenparitusta.
Edelleen sammuu. Juuri äsken laitoin siihen virran takaisin. Oli sammunut vaikka tv oli auki. Tosin ei mikään kanava ollut päällä. Tv on aina silloin auki, kun muistan, että boksiin pitää laittaa virta. Eli siinä vaiheessa on sama nousta laittamaan virta boksiin. Jos pitkä painallus silloin sammuttaisi tv:n ja avaisi boksin. Tää on aika kumma jos olen ainoa jolla on tämä ongelma. Ja minulla oli se kahdessa boksissa. Oletin tietysti, että se on vain yksi einiinhyvä ominaisuus.
Tarkista digiboksin asetuksista (Asetukset - Järjestelmän asetukset - HDMI CEC), onko sinulla HDMI CEC -valinta päällä. Kun valinta on päällä, saa digiboksi HDMI -johtoa pitkin käskyn sammuttaa laite kokonaan tai laittaa se valmiustilaan kun sammutuspainiketta painetaan.
Kun digiboksi käynnistetään uudelleen, on hyvä huomioida, että käynnistymisessä saattaa esiintyä pientä viivettä television käynnistymiseen verrattuna. Eli vaikka televisio käynnistyy heti, saattaa digiboksin heräämisessä kestää noin 10-30 sekuntia. Jos otat HDMI CEC -valinnan pois, voit sulkea molemmat laitteet erikseen omilla kaukosäätimillään.
Jos havaitset ongelmaa edelleen, suosittelen että paritat digiboksin kaukosäätimen uudelleen, kaukosäätimen ohjeista löytyvän ohjeen mukaisesti! Ohjeessa on kaksi eri kohtaa, ja suosittelen että teet molemmat.
@Hannele2022 kirjoitti:
Mitä tarkoittaa virhekoodi 8231? Eilen illalla ei antanut katsoa Cmorea vaan antoi tuon virhekoodin.
Kyseinen virhekoodi kielii Androidin ja C More -palvelun välisestä heikosta signaalista. Tämä tarkoittaa sitä, ettei laitteesi saa tarpeeksi vahvaa, tai lainkaan yhteyttä C Moren palvelimeen. Tilanteen tullessa eteen, suosittelen että käytät digiboksin virtajohtoa irti seinästä hetken aikaa.
@Memyself kirjoitti:
On tämä digiboksi osoittautunut melko heikommaksi kuin edellinen. Ominaisuuksiltaan rajusti karsitun kaukosäätimen lisäksi myös toiminta on ennalta arvaamatonta (katselu katkeaa välillä ilmoitukseen drm virheeseen tms).
Onko digiboksisi yhdistettynä verkkoon langattomasti, vai verkkokaapelilla? Suosittelemme toistaiseksi käyttämään digiboksia langattomalla verkkoyhteydellä, sillä olemme havainneet toimintahäiriöitä verkkokaapelilla käytettäessä. Mainitsemaasi DRM virheilmoitusta voi esimerkiksi esiintyä, jos digiboksi on yhdistettynä verkkokaapelilla.
@VeraEk kirjoitti:
@Hannele2022 kirjoitti:
Mitä tarkoittaa virhekoodi 8231? Eilen illalla ei antanut katsoa Cmorea vaan antoi tuon virhekoodin.
Kyseinen virhekoodi kielii Androidin ja C More -palvelun välisestä heikosta signaalista. Tämä tarkoittaa sitä, ettei laitteesi saa tarpeeksi vahvaa, tai lainkaan yhteyttä C Moren palvelimeen. Tilanteen tullessa eteen, suosittelen että käytät digiboksin virtajohtoa irti seinästä hetken aikaa.
Katsoin eilen ensimmäistä kertaa Cmorea ja taas uusi ongelma. Olen tällä uudella boksilla joutunut irroittelemaan johtoa tuon tuostakin. Vanhalla ei juuri koskaan. Lisäksi nettiyhteyteni huononi uuden reitittimen myötä joka tuli uuden boksin kanssa. Myös puhelimeni ilmoittelee vähänväliä että ei nettiyhteyttä.
@Hannele2022 kirjoitti:
@VeraEk kirjoitti:
@Hannele2022 kirjoitti:
Mitä tarkoittaa virhekoodi 8231? Eilen illalla ei antanut katsoa Cmorea vaan antoi tuon virhekoodin.
Kyseinen virhekoodi kielii Androidin ja C More -palvelun välisestä heikosta signaalista. Tämä tarkoittaa sitä, ettei laitteesi saa tarpeeksi vahvaa, tai lainkaan yhteyttä C Moren palvelimeen. Tilanteen tullessa eteen, suosittelen että käytät digiboksin virtajohtoa irti seinästä hetken aikaa.
Katsoin eilen ensimmäistä kertaa Cmorea ja taas uusi ongelma. Olen tällä uudella boksilla joutunut irroittelemaan johtoa tuon tuostakin. Vanhalla ei juuri koskaan. Lisäksi nettiyhteyteni huononi uuden reitittimen myötä joka tuli uuden boksin kanssa. Myös puhelimeni ilmoittelee vähänväliä että ei nettiyhteyttä.
Onko sinulla käytössäsi mobiiliyhteys vai kiinteä laajakaista? Ymmärsinkö oikein, että sinulla vaihtui tekniikka laitteiden vaihdon yhteydessä, vai vaihtuiko pelkkä laite? Nettiyhteyden laatu vaikuttaa digiboksin ja Telia TV palvelun laatuun, joten on hyvä selvittää, miksi nettiyhteys on heikonlaatuinen.
On pakko todeta, että ulkopuolisena en voi olla ihmettelemättä, miten kehnolta uusi digiboksi viestien perusteella vaikuttaa. Tuskin ainuttakaan kehuvaa kirjoitusta löytyy. Onneksi olen pitäytynyt vanhassa Arriksessa, ja Xiaomi-TV-tikun kanssa kaikki Google Play -sovellukset sekä Chromecast ovat käytössäni, ja olen tyytyväinen. En siis lainkaan väitä omaavani kokemusta "uudesta raudasta", mutta kirjoitusten perusteella vaikuttaa vahvasti siltä, että keskeneräinen ja hankalakäyttöinen tuote on laskettu ennen aikojaan markkinoille.
@ericrose kirjoitti:
On pakko todeta, että ulkopuolisena en voi olla ihmettelemättä, miten kehnolta uusi digiboksi viestien perusteella vaikuttaa. Tuskin ainuttakaan kehuvaa kirjoitusta löytyy. Onneksi olen pitäytynyt vanhassa Arriksessa, ja Xiaomi-TV-tikun kanssa kaikki Google Play -sovellukset sekä Chromecast ovat käytössäni, ja olen tyytyväinen. En siis lainkaan väitä omaavani kokemusta "uudesta raudasta", mutta kirjoitusten perusteella vaikuttaa vahvasti siltä, että keskeneräinen ja hankalakäyttöinen tuote on laskettu ennen aikojaan markkinoille.
Olet niin oikeassa.
Minulla oli sama asia, eli Prime Video puuttui pitkään valikoimasta kokonaan. Nyt sovellus on valikoimassa, mutta sen videon toisto ei toimi. Kaikki muut sovellukset toimivat moitteetta, mutta Prime pyytää tarkistamaan HDMI-kaapelin.
@Myrcc kirjoitti:
Minulla oli sama asia, eli Prime Video puuttui pitkään valikoimasta kokonaan. Nyt sovellus on valikoimassa, mutta sen videon toisto ei toimi. Kaikki muut sovellukset toimivat moitteetta, mutta Prime pyytää tarkistamaan HDMI-kaapelin.
Voisiko olla hdcp, jota kaivataan? Onko hdmi laitteen mukana tullut?
Muokkaus TeroRe: Lisäsin mukaan lainauksen
@Eeros kirjoitti:
Koska julkaistaan päivitys boxille joka piti tulla jo ennen kesää, mutta siirrettiin julkaistavaksi lomien jälkeen?
Seuraava päivitys ja sitä myötä uusi ohjelmaopas julkaistaan lähipäivinä! Näyttäisi siltä, että ensimmäiset asiakkaat saavat päivityksen jo tässä loppuviikosta tai ensi viikon alussa, ja siitä seuraavien 1-7 päivän aikana päivitys tulee pikkuhiljaa kaikkien saataville.
@Hannele2022 kirjoitti:
@LuMaria kirjoitti:
@Hannele2022 kirjoitti:
Onko tällä uudella digiboksilla oikeasti ominaisuus, että se katkaisee virran aina laitteesta itsekseen, kun tv on suljettuna? Minulle vaihdettiin juuri toinen boksi, kun ekassa oli ongelmia. Mutta tämä uudempikin katkaisee aina virran. Se ei siis mene mihinkään valmiustilaan vaan siihen pitää aina käydä itse laittamassa virta päälle. Kaukosäätimellä ei onnistu. Onko muilla samoin? Minulla on nyt kahdessa boksissa ollut sama ongelma.
Vieläkö tämä ongelma on jatkunut? Tähän liittyen tuli mieleeni, että oletko kokeillut painaa digiboksin kaukosäätimen virtanäppäintä pitkään? Oletusasetuksilla pitkä virtanäppäimen painallus käynnistää/sammuttaa sekä digiboksin että television.
Tässä vielä linkki digiboksin kaukosäätimen ohjeisiin, joiden avulla voit kokeilla myös kaukosäätimen uudelleenparitusta.
Edelleen sammuu. Juuri äsken laitoin siihen virran takaisin. Oli sammunut vaikka tv oli auki. Tosin ei mikään kanava ollut päällä. Tv on aina silloin auki, kun muistan, että boksiin pitää laittaa virta. Eli siinä vaiheessa on sama nousta laittamaan virta boksiin. Jos pitkä painallus silloin sammuttaisi tv:n ja avaisi boksin. Tää on aika kumma jos olen ainoa jolla on tämä ongelma. Ja minulla oli se kahdessa boksissa. Oletin tietysti, että se on vain yksi einiinhyvä ominaisuus.
Minulla on vielä yksi ajatus jota voisit kokeilla. 🙂> Voit ottaa digiboksista pois säädöt, jotka mahdollistavat television ohjaamisen digiboksin kaukosäätimellä. Kun digiboksin kaukosäädin ei enää yrittäisi ohjailla sekä telkkaria että digiboksia, digiboksi voisi sammuttuaan käynnistyä varmemmin.
Asetuksissa on kaksi kohtaa, jotka pitäisi pistää pois päältä.
Ensimmäinen löytyy kohdasta Asetukset -> Kaukosäädin. Käännä vipu "Käytä TV:tä digiboksin kaukosäätimellä" pois päältä.
Toinen vipu löytyy kun selaiset Asetukset-valikkoa pidemmälle kohtaan Järjestelmän asetukset. Oikealle avautuvasta sivupalkista valitse kohta "TV asetukset" ja sieltä kohta HDMI CEC. Laita vipu pois päältä ylimmässä kohdassa "Aktivoi CEC - salli digiboksin ohjata televisiotasi".
@LuMaria kirjoitti:
@Hannele2022 kirjoitti:
@LuMaria kirjoitti:
@Hannele2022 kirjoitti:
Onko tällä uudella digiboksilla oikeasti ominaisuus, että se katkaisee virran aina laitteesta itsekseen, kun tv on suljettuna? Minulle vaihdettiin juuri toinen boksi, kun ekassa oli ongelmia. Mutta tämä uudempikin katkaisee aina virran. Se ei siis mene mihinkään valmiustilaan vaan siihen pitää aina käydä itse laittamassa virta päälle. Kaukosäätimellä ei onnistu. Onko muilla samoin? Minulla on nyt kahdessa boksissa ollut sama ongelma.
Vieläkö tämä ongelma on jatkunut? Tähän liittyen tuli mieleeni, että oletko kokeillut painaa digiboksin kaukosäätimen virtanäppäintä pitkään? Oletusasetuksilla pitkä virtanäppäimen painallus käynnistää/sammuttaa sekä digiboksin että television.
Tässä vielä linkki digiboksin kaukosäätimen ohjeisiin, joiden avulla voit kokeilla myös kaukosäätimen uudelleenparitusta.
Edelleen sammuu. Juuri äsken laitoin siihen virran takaisin. Oli sammunut vaikka tv oli auki. Tosin ei mikään kanava ollut päällä. Tv on aina silloin auki, kun muistan, että boksiin pitää laittaa virta. Eli siinä vaiheessa on sama nousta laittamaan virta boksiin. Jos pitkä painallus silloin sammuttaisi tv:n ja avaisi boksin. Tää on aika kumma jos olen ainoa jolla on tämä ongelma. Ja minulla oli se kahdessa boksissa. Oletin tietysti, että se on vain yksi einiinhyvä ominaisuus.
Minulla on vielä yksi ajatus jota voisit kokeilla. 🙂> Voit ottaa digiboksista pois säädöt, jotka mahdollistavat television ohjaamisen digiboksin kaukosäätimellä. Kun digiboksin kaukosäädin ei enää yrittäisi ohjailla sekä telkkaria että digiboksia, digiboksi voisi sammuttuaan käynnistyä varmemmin.
Asetuksissa on kaksi kohtaa, jotka pitäisi pistää pois päältä.
Ensimmäinen löytyy kohdasta Asetukset -> Kaukosäädin. Käännä vipu "Käytä TV:tä digiboksin kaukosäätimellä" pois päältä.
Toinen vipu löytyy kun selaiset Asetukset-valikkoa pidemmälle kohtaan Järjestelmän asetukset. Oikealle avautuvasta sivupalkista valitse kohta "TV asetukset" ja sieltä kohta HDMI CEC. Laita vipu pois päältä ylimmässä kohdassa "Aktivoi CEC - salli digiboksin ohjata televisiotasi".
Jos nyt oikein ymmärrän asian, mitä epäilen, niin sitten en voisi käyttää telia tv:a ollenkaan. Ehdotat siis etten voi käyttää digiboksin kapulaa telkkariin ollenkaan? No millä minä sitten käytän sitä?