Skip to main content

21184iA28A019B0D7B519F.jpg

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

Telia Play digiboksi uudistui. Nykyiset Arris-digiboksit säilyvät edelleen käytössä ja niidenkin kehitys jatkuu, mutta uusinta uutta on nyt boksi, joka kulkee lempinimellä DV8919.

DV8919 on Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuva digiboksi. Android-alusta mahdollistaa uudenlaisia ominaisuuksia ja aiempaa yhtenäisemmän käyttökokemuksen digiboksin, sovelluksen ja tv.telia.fi:n välillä.

 

Mitä uutta DV8919 tarjoaa käytännössä?

 

  • Sovelluksia! Digiboksille on esiasennettu useita suosikkisovelluksia, kuten Yle Areena, C More, MTV, Netflix, Youtube… Lisäksi digiboksille voi ladata Google Play Kaupasta lisää haluamiaan sovelluksia Google-tilin avulla.
  • Laaja kattaus katsottavaa: Kanavapaketeista löytyy samat vaihtoehdot kuin Telia Play digiboksi -palvelusta, esimerkiksi C Moren suositut kanavapaketit. Näet kaikki saatavilla olevat kanavapaketit kanavakartasta.
  • Uusi käyttöliittymä
  • Uusi pienempi kaukosäädin. Kaukosäätimessä on painike myös Google Assistant -ääniohjaukselle. Google Assistant ei tue Suomea, mutta sitä voi hyödyntää englanniksi. Äänikomentojen ystäville toiminnallisuus on varmasti hyödyllinen.
  • Digiboksi on todella pieni, vain 12 cm x 12 cm x 2,5 cm. Koska kaukosäädin toimii bluetoothilla niin voit halutessasi laittaa boxin kaappiin piiloon. Tai pitää sen esillä, mielestämme se on kyllä makeen näköinen boxi!
  • Vanhat Arris-maailmasta tutut ominaisuudet ovat tietenkin myös mukana, esimerkkeinä mainittakoon elokuvien vuokraus ja tallennuspalvelu.
  • Olette toivoneet, että tallenteita voisi selailla listanäkymässä ja tässä boxissa se on mahdollista 😉

 

Lisää uuden boxin ominaisuuksista

 

Rauta, käyttöjärjestelmä, sovellukset ja päivitykset

 

  • Prosessori, muisti ja Flash: Quad-core Cortex-A55 24000+ DMIPS, 3G RAM, 16G Flash 
  • Voit yhdistää digiboksin nettiin joko verkkokaapelilla tai wlanin avulla langattomasti. Boksi on Wi-Fi 6 sertifioitu.
  • Digiboksi tukee Dolby Soundia ja se ei tue Dolby Atmosta. Jos katseltavan ohjelman oletusääni kuitenkin on Dolby Atmos -ääni, ohjelman pitäisi automaattisesti kuulua vaihtoehtoisella ääniraidalla. Ohjelmasta/sovelluksesta riippuen tätä vaihtoehtoa ei kuitenkaan aina ole tarjolla.  
  • Digiboksi tukee HDMI-CEC-ominaisuutta ja digiboksin asetuksista saat sen halutessasi pois/päälle.
  • Digiboksin käyttöjärjestelmänä toimii Androidin versio 10 ja päivitämme sen uusiin versioihin tulevaisuudessa aina tarpeen mukaan 
    • Androidin turvapäivitykset tulevat boksille laiteohjelmistopäivityksien yhteydessä ja muut turvapäivitykset Telia TV:n päivitysten yhteydessä.
    • Android-käyttöjärjestelmän, Telia TV:n ja esiasennettujen sovellusten päivittäminen tapahtuu automaattisesti, eikä sinun tarvitse olla kirjautunut digiboksille Google-tilillä päivitysten saamiseksi.
    • Jos ohjelmisto- tai sovelluspäivitykset eivät jostain syystä toimisi, voit etsiä päivityksiä Asetukset-valikon kautta.
  •  Google-tili:
    • Voit käyttää Telia TV:tä sekä boksin esiasennettuja sovelluksia ilman, että kirjaudut digiboksille Google-tiliäsi käyttäen. 
    • Jos haluat ladata boksille myös muita sovelluksia Google Play -kaupasta, sinun pitää kirjautua Google-tiliäsi käyttäen tai rekisteröityä Google-käyttäjäksi. Google Play -kaupasta ladatut sovellukset päivittyvät asetustesi mukaisesti, joten suosittelen, että laitat sovellusten automaattiset päivitykset päälle. Näin sinun ei tarvitse erikseen hakea päivityksiä, vaan boksissa on aina automaattisesti sovellusten uusimmat versiot.

 

 

Kuvanlaatu

 

  • Muistathan, että kuvalaatu riippuu digiboksin lisäksi televisiosi ominaisuuksista sekä käyttämäsi netistä ja sen nopeudesta.
    • Telkkarin pitää olla HD/UHD-yhteensopiva.
    • Tarvitset noin 7mbit/s-nopeudella toimivan netin HD-kanavien toistoa varten. Paras saatavilla oleva kuvanlaatu edellyttää noin 15mbit/s tai suurempaa nopeutta. 
    • UHD-kanavien toistoon tarvitset noin 18mbit/s-nopeuden, mutta nopeutta olisi hyvä olla 25mbit/s tai enemmän.
    • Jos netin nopeus vaihtelee, myös ohjelman kuvanlaatu vaihtelee. Tämä koskee erityisesti mobiilitekniikalla (4G, 5G) toteutettuja yhteyksiä, joissa nopeuden vaihtelut ovat tyypillisiä. 
  • Sovelluksissa, esimerkiksi suoratoistopalveluissa kuten Netflix ja C More, kuvanlaatu riippuu boksin, netin ja telkkarin ominaisuuksien lisäksi myös sovelluksen itsensä tarjoamasta kuvanlaadusta.

  • Perustelevisiokanavista lähes kaikki kanavat ovat HD-laatua (720p50, jotkin kanavat 1080p50). Kanavakartoissamme ei ole HD-merkintää peruskanavien kohdalla. 

  • Kaikilla kanavilla ei ole tarjolla HD-laatua, joten nämä näkyvät matalampilaatuisina käytetystä tekniikasta riippumatta:  
    • Peruskanavista TV7, TV7 Himlen ja France 24 eivät ole HD-laatuisia  
    • Maksukanavista jotkin lastenkanavista, SF-kanalen, V-Film Family, V Sport live 1-5, Venäjän kanavat, MTV00, BBC World, CNN ja Al Jazeera eivät ole HD-laatuisia 
  • Liiga UHD on tällä hetkellä ainoa tarjolla oleva UHD-kanavamme.
  • Antennitelkkariin verrattuna uuden digiboksin peruskanavien kuvanlaatu on suunnilleen samaa kuin antenniverkon HD-laatu, ja parempaa kuin antenniverkon SD-laatu.  
  • Kaapeli-TV- ja Telia TV digiboksi laajakaistalla -palveluihin verrattuna kuvanlaatu on heikompaa. Näissä palveluissa resoluutio on 1080i50, mutta tätä lomitettua kuvaa Telia TV digiboksi -palvelu ei tue.  
  • DV8919:n ja Arris 5305:n kuvanlaatu on sama. Kuvanlaatu riippuu palvelusta, kuten yllä mainitsin.  

 

 

Löydät tietoa tämän digiboksin ohjelmistopäivityksistä täältä.

Kerro mikä sinun mielestäsi kuulostaa parhaalta ominaisuudelta, ja mitä haluaisit nähdä DV8919-boksilla seuraavaksi?






@LuMaria  kirjoitti:



@Eeros  kirjoitti:


Koska julkaistaan päivitys boxille joka piti tulla jo ennen kesää, mutta siirrettiin julkaistavaksi lomien jälkeen?






Seuraava päivitys ja sitä myötä uusi ohjelmaopas julkaistaan lähipäivinä! Näyttäisi siltä, että ensimmäiset asiakkaat saavat päivityksen jo tässä loppuviikosta tai ensi viikon alussa, ja siitä seuraavien 1-7 päivän aikana päivitys tulee pikkuhiljaa kaikkien saataville. 






Huippua 😃>



 



 



 



---



Muokkaus Se_Jesse: poistettu ylimääräinen lainaus, kun sama lainaus oli tullut kahteen kertaan


Milloin tulee päivitys joka korjaa kirjastoissa olevan tekstitysongelman? Eli jos puhuja on poissa kuvasta, eli jos puhe tulee kertojan äänenä tai puhelimesta, niin sitä ei ole tekstitetty. Vaivaa ainakin V Film- kirjastoa. Saisiko vähän vauhtia tämän asian korjaukseen, kun tästä kuitenkin täyttä hintaa maksetaan!


Yhdistin nyt langattomasti verkkoon. Näkee nyt sitten miten toimii.


Juu, päivitys paransi jotain, tuli ohjelmaluettelo, siitä tallentaminen helpottaa, jotain voi katsoa alusta, mutta edelleen tökkii mtv, nelosen kohdalla mm. että ei anna katsoa tallentamatta, milloin se saadaan korjattua



@Kommentti123  kirjoitti:

Juu, päivitys paransi jotain, tuli ohjelmaluettelo, siitä tallentaminen helpottaa, jotain voi katsoa alusta, mutta edelleen tökkii mtv, nelosen kohdalla mm. että ei anna katsoa tallentamatta, milloin se saadaan korjattua


Korjasiko wifi;n käyttöpakon?



@Hannele2022  kirjoitti: 

Huippua 😃>

Kunhan ei huiputusta.


Off topic, Elisan boksissa sama ominaisuus useilla kanavilla, tallenna ja katso.


Minullakin päivittyi ohjelmaopas. Ylen kanavilla toimii hyvin eli meneillään olevan ohjelman kohdalla kun painaa OK-näppäintä, niin tulee valikko, jossa on Katso- ja Tallenna-vaihtoehdot. Kun valitsee Tallenna, ja painaa vielä kerran OK-näppäintä, niin sitten tulee vaihtoehto Katso alusta. MTV3:n ja Nelosen kohdalla on meneillään olevan ohjelman kohdalla OK-painalluksen vaihtoehdot Tallenna ja katso, Tallenna sarja ja Tallenna tämä jakso. Ei kuitenkaan suoraa Katso-valintaa. Toisaalta kun valitsee Tallenna tämä jakso, ja tämän jälkeen kun painaa OK-näppäintä kerran, niin tulee vaihtoehdot Katso ja Katso alusta. Tv-kanavat valikosta pystyy suoraan katsomaan MTV3- ja Nelonen-kanavaa. Kehitettävää olisi siis vielä suora Katso-valinta MTV3- ja Nelosen kanaville.



@Tomppa_1  kirjoitti:

Minullakin päivittyi ohjelmaopas. Ylen kanavilla toimii hyvin eli meneillään olevan ohjelman kohdalla kun painaa OK-näppäintä, niin tulee valikko, jossa on Katso- ja Tallenna-vaihtoehdot. Kun valitsee Tallenna, ja painaa vielä kerran OK-näppäintä, niin sitten tulee vaihtoehto Katso alusta. MTV3:n ja Nelosen kohdalla on meneillään olevan ohjelman kohdalla OK-painalluksen vaihtoehdot Tallenna ja katso, Tallenna sarja ja Tallenna tämä jakso. Ei kuitenkaan suoraa Katso-valintaa. Toisaalta kun valitsee Tallenna tämä jakso, ja tämän jälkeen kun painaa OK-näppäintä kerran, niin tulee vaihtoehdot Katso ja Katso alusta. Tv-kanavat valikosta pystyy suoraan katsomaan MTV3- ja Nelonen-kanavaa. Kehitettävää olisi siis vielä suora Katso-valinta MTV3- ja Nelosen kanaville.


Minulle kävi eilen illalla siten, että laitoin tallennoksen meneillä olevaan elokuvaan. En muista mistä klikkasin. Mutta elokuva tallentui vain siitä eteenpäin kun laitoin tallennoksen. Aika lopusta. Jäi siis katsomatta. Onkohan siellä liikaa vaihtoehtoja?



@jarkko35  kirjoitti:


Milloin tulee päivitys joka korjaa kirjastoissa olevan tekstitysongelman? Eli jos puhuja on poissa kuvasta, eli jos puhe tulee kertojan äänenä tai puhelimesta, niin sitä ei ole tekstitetty. Vaivaa ainakin V Film- kirjastoa. Saisiko vähän vauhtia tämän asian korjaukseen, kun tästä kuitenkin täyttä hintaa maksetaan!






Työstössä on tuo V Film -kirjaston häiriö, niinkuin ollaan toisessa ketjussa juteltu. Toivotaan toki, että mahdollisimman pian!



@Hannele2022  kirjoitti:

@LuMaria  kirjoitti:

@Hannele2022  kirjoitti:

@LuMaria  kirjoitti:

@Hannele2022  kirjoitti:

Onko tällä uudella digiboksilla oikeasti ominaisuus, että se katkaisee virran aina laitteesta itsekseen, kun tv on suljettuna? Minulle vaihdettiin juuri toinen boksi, kun ekassa oli ongelmia. Mutta tämä uudempikin katkaisee aina virran. Se ei siis mene mihinkään valmiustilaan vaan siihen pitää aina käydä itse laittamassa virta päälle. Kaukosäätimellä ei onnistu. Onko muilla samoin? Minulla on nyt kahdessa boksissa ollut sama ongelma. 


Vieläkö tämä ongelma on jatkunut? Tähän liittyen tuli mieleeni, että oletko kokeillut painaa digiboksin kaukosäätimen virtanäppäintä pitkään? Oletusasetuksilla pitkä virtanäppäimen painallus käynnistää/sammuttaa sekä digiboksin että television.

Tässä vielä linkki digiboksin kaukosäätimen ohjeisiin, joiden avulla voit kokeilla myös kaukosäätimen uudelleenparitusta.


Edelleen sammuu. Juuri äsken laitoin siihen virran takaisin. Oli sammunut vaikka tv oli auki. Tosin ei mikään kanava ollut päällä. Tv on aina silloin auki, kun muistan, että boksiin pitää laittaa virta. Eli siinä vaiheessa on sama nousta laittamaan virta boksiin. Jos pitkä painallus silloin sammuttaisi tv:n ja avaisi boksin. Tää on aika kumma jos olen ainoa jolla on tämä ongelma. Ja minulla oli se kahdessa boksissa. Oletin tietysti, että se on vain yksi einiinhyvä ominaisuus.


Minulla on vielä yksi ajatus jota voisit kokeilla. 🙂> Voit ottaa digiboksista pois säädöt, jotka mahdollistavat television ohjaamisen digiboksin kaukosäätimellä. Kun digiboksin kaukosäädin ei enää yrittäisi ohjailla sekä telkkaria että digiboksia, digiboksi voisi sammuttuaan käynnistyä varmemmin. 

 

Asetuksissa on kaksi kohtaa, jotka pitäisi pistää pois päältä. 

Ensimmäinen löytyy kohdasta Asetukset -> Kaukosäädin. Käännä vipu "Käytä TV:tä digiboksin kaukosäätimellä" pois päältä. 

Toinen vipu löytyy kun selaiset Asetukset-valikkoa pidemmälle kohtaan Järjestelmän asetukset. Oikealle avautuvasta sivupalkista valitse kohta "TV asetukset" ja sieltä kohta HDMI CEC. Laita vipu pois päältä ylimmässä kohdassa "Aktivoi CEC - salli digiboksin ohjata televisiotasi".


Jos nyt oikein ymmärrän asian, mitä epäilen, niin sitten en voisi käyttää telia tv:a ollenkaan. Ehdotat siis etten voi käyttää digiboksin kapulaa telkkariin ollenkaan? No millä minä sitten käytän sitä? 


Jostain syystä ajattelin että sinulla oli telkkarille erillinen kaukosäädin! 😮> Tässä tapauksessa siis ehdottomasti kannattaa pitää nuo mainitsemani asetukset päällä. Nyt alkavat kyllä ideat loppua. Ainoa mikä enää mieleen tulee on se, että tarkistat digiboksin virransäästöasetuksen. Kun digiboksi on käyttämättä pitkään, se sammuu itsekseen. Oletusarvoisesti virransäästötila alkaa 3 tunnin käyttämättömyyden jälkeen. Viivettä voi pidentää ja ominaisuuden saa myös kokonaan pois päältä asetuksista. Päävalikon Asetuksista valitaan kohta Järjestelmän asetukset, sieltä Laitteen asetukset ja sitten Näytönsäästäjä. "Aseta laite virransäästötilaan"-kohdasta voit vaihtaa virransäästötilan viiveen. 



@Kommentti123  kirjoitti:

Juu, päivitys paransi jotain, tuli ohjelmaluettelo, siitä tallentaminen helpottaa, jotain voi katsoa alusta, mutta edelleen tökkii mtv, nelosen kohdalla mm. että ei anna katsoa tallentamatta, milloin se saadaan korjattua


@Tomppa_1  kirjoitti:

Minullakin päivittyi ohjelmaopas. Ylen kanavilla toimii hyvin eli meneillään olevan ohjelman kohdalla kun painaa OK-näppäintä, niin tulee valikko, jossa on Katso- ja Tallenna-vaihtoehdot. Kun valitsee Tallenna, ja painaa vielä kerran OK-näppäintä, niin sitten tulee vaihtoehto Katso alusta. MTV3:n ja Nelosen kohdalla on meneillään olevan ohjelman kohdalla OK-painalluksen vaihtoehdot Tallenna ja katso, Tallenna sarja ja Tallenna tämä jakso. Ei kuitenkaan suoraa Katso-valintaa. Toisaalta kun valitsee Tallenna tämä jakso, ja tämän jälkeen kun painaa OK-näppäintä kerran, niin tulee vaihtoehdot Katso ja Katso alusta. Tv-kanavat valikosta pystyy suoraan katsomaan MTV3- ja Nelonen-kanavaa. Kehitettävää olisi siis vielä suora Katso-valinta MTV3- ja Nelosen kanaville.


Oliko teillä käytössä Telian vai muun palveluntarjoajan nettiyhteys? 

Telian nettiyhteydellä kanavia ei pitäisi joutua tallentamaan, mutta tässä on ollut häiriö. Tämä virhe korjattiin kesäkuun päivityksellä versioon 10.3.65, eli kannattaa vielä tarkistaa että digiboksi on päivittynyt kohdasta Asetukset -> Tietoja palvelusta -> Tekniset tiedot. Joissain tilanteissa digiboksi ei heti käynnistyessään tunnista yhteyttä oikein. Kannattaa siis odotella minuutti tai kaksi ja katsoa poistuuko ongelma. Aina voi myös kokeilla sitä, että käyttää virrat pois sekä reitittimestä että digiboksista. 

 

Digiboksin virran voi käynnistää uudelleen myös asetusvalikosta, joissain tapauksissa se riittää jos digiboksi temppuilee. Uudelleenkäynnistys löytyy kohdasta Asetukset -> Järjestelmän asetukset -> Laitteen asetukset -> Käynnistä uudelleen. 


Kuten osa huomasikin, viimeisin päivitys tuli saataville eilisillasta alkaen. Uusimman version pitäisi näkyä kaikilla n. viikon sisään. Kertokaahan mitä tykkäätte uudesta ohjelmaoppaasta! 🙂> 

 

Tästä uudesta ohjelmaoppaasta tallennusten asettaminen on todella nopeaa, pitkä OK-napin painallus ohjelman kohdalla asettaa ohjelman tallentumaan. Jos kyseessä on yksittäinen ohjelma, se tallennetaan yksittäisenä, niin kuin arvata saattaa. Jos taas kyseessä on sarja, digiboksi hoksaa tämän ja asettaa tallennuksen sarjana. Uusi pitkä OK-napin painallus peruuttaa tallennuksen. Lyhyellä OK-napin painalluksella voi valita minkälaisen tallennuksen haluaa tehdä, vai haluaako siirtyä katselemaan ohjelmaa.

 

Uuden ja vanhan ohjelmaoppaan version välillä voi vaihtaa kätevästi ohjelmaoppaan ylälaidassa näkyvien painikkeiden avulla: "Ohjelmaopas"-valinta tarkoittaa tätä aikajanatyyppistä ohjelmaopasta ja "TV-kanavat"-valinta näyttää mitä kultakin kanavalta tulee juuri nyt ja seuraavaksi. 



@Aretus84  kirjoitti:

Joo, mutta tuokaan ei ole tarkka vastaus, koska on lähes kaikki... aikaisemminkin oli noin mutta peruskanavat tulivat SD:nä 4g:ssä ja ainoastaan maksukanavat sai HD:nä..   mua vaihto maxivisionista tähän kiinnostaa, mut voiko tätä jotenkin testatata ja mikäli ei toimi halutusti niin palauttaa? 


Tuossa ketjun aloituksessa on osio kuvalaatuun liittyen. Lähetämme HD-laadulla niitä kanavia, joista HD-laatu on tarjolla. Kaikilla kanavilla ei ole tarjolla HD-laatua, joten nämä näkyvät matalampilaatuisina käytetystä tekniikasta riippumatta:  Peruskanavista TV7, TV7 Himlen ja France 24 eivät ole HD-laatuisia. Maksukanavista jotkin lastenkanavista, SF-kanalen, V-Film Family, V Sport live 1-5, MTV00, BBC World, CNN ja Al Jazeera eivät ole HD-laatuisia. 

Jos nettiyhteys ei ole tarpeeksi nopea tai nopeus vaihtelee merkittävästi, kuvanlaatu saattaa olla parasta mahdollista laatua epätarkempi. Laatu kärsii jos yhteys on alle 10Mbit/s.

 

Käytössä oleva palvelu ja digiboksi vaikuttavat myös kuvanlaatuun. Jos sinulla on ollut Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelu ja Arris 5305-digiboksi, kuvanlaatu on ollut hiukan parempi kuin Telia TV digiboksi -palvelussa SDMC DV8919-digiboksilla. Telia TV digiboksi -palvelussa, eli myös DV8919-digiboksilla, bitit virtaavat hiukan alhaisemmalla tasolla kuin Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelussa. Käytännössä ero on pieni, mutta sen voi huomata esimerkiksi nopeasti liikkuvassa kuvassa.


Kuten @HenriLie sanoikin aiemmassa kirjoituksessaan, yhteisössä on tarkoitus jakaa vinkkejä, ohjeita ja havaintoja. Monet tulevat yhteisöön etsimään apua ongelmatilanteisiin, ja on mahtavaa että tässäkin ketjussa kaikki auttavat toisiaan. 🙂>


Harmi kyllä harva eksyy yhteisöön kertomaan positiivisia kokemuksia, esimerkiksi miten mukava eilinen leffailta digiboksin äärellä oli. Tunnustan että itsekin olen useimmiten yhteydessä yrityksiin kun palvelussa on jotain häikkää, enkä silloin kun kaikki toimii erinomaisesti. Keskusteluforumeilta voi siis jäädä kuva että kaikki asiakkaat ovat tyytymättömiä. En yritä väittää että digiboksi olisi täydellinen: tämän hetken kuuma peruna on tuo digiboksin yhdistäminen nettiin ethernet-kaapelilla, mikä ei todellakaan toimi niin kuin haluaisimme ja teemme kovasti hommia virheen korjaamiseksi. Saamme kuitenkin myös hurjan paljon positiivista palautetta ja näemme datasta, että tuhansilla asiakkaillamme on esimerkiksi niitä mukavia leffailtoja.


Jatketaan täällä yhteisössä entiseen malliin toisiamme auttaen. Kaikki palautteenne ja kehitysideanne ovat todella arvokkaita, ja niiden perusteella olemme mm. tuoneet tallenteille oman "Jatka katsomista"-osion ja uusitun ohjelmaoppaan. 🙂>



 

Käytössä oleva palvelu ja digiboksi vaikuttavat myös kuvanlaatuun. Jos sinulla on ollut Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelu ja Arris 5305-digiboksi, kuvanlaatu on ollut hiukan parempi kuin Telia TV digiboksi -palvelussa SDMC DV8919-digiboksilla. Telia TV digiboksi -palvelussa, eli myös DV8919-digiboksilla, bitit virtaavat hiukan alhaisemmalla tasolla kuin Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelussa. Käytännössä ero on pieni, mutta sen voi huomata esimerkiksi nopeasti liikkuvassa kuvassa.


 

Minulla on Telian valokuitu (valokuitusen kuitu) max nopeudella mitä siihen saa ja tämä uusin DV8919 digiboksi. Eli minulla on "Telia TV digiboksi laajakaistalla" palvelu ainakin teknisesti, mutta Minun Telia apistä kun katsoo niin minulla on Telia TV digiboksi. Ja sitten on laajakaistapalvelu siellä erikseen. Onko minulla siis "huonompi kuvanlaatu" vaikka käytän Telian parasta ja kalleinta liittymää mikä minulle on saatavilla ja Telia TV digiboksi.

 

 



@LuMaria  kirjoitti:

@Kommentti123  kirjoitti:

Juu, päivitys paransi jotain, tuli ohjelmaluettelo, siitä tallentaminen helpottaa, jotain voi katsoa alusta, mutta edelleen tökkii mtv, nelosen kohdalla mm. että ei anna katsoa tallentamatta, milloin se saadaan korjattua


@Tomppa_1  kirjoitti:

Minullakin päivittyi ohjelmaopas. Ylen kanavilla toimii hyvin eli meneillään olevan ohjelman kohdalla kun painaa OK-näppäintä, niin tulee valikko, jossa on Katso- ja Tallenna-vaihtoehdot. Kun valitsee Tallenna, ja painaa vielä kerran OK-näppäintä, niin sitten tulee vaihtoehto Katso alusta. MTV3:n ja Nelosen kohdalla on meneillään olevan ohjelman kohdalla OK-painalluksen vaihtoehdot Tallenna ja katso, Tallenna sarja ja Tallenna tämä jakso. Ei kuitenkaan suoraa Katso-valintaa. Toisaalta kun valitsee Tallenna tämä jakso, ja tämän jälkeen kun painaa OK-näppäintä kerran, niin tulee vaihtoehdot Katso ja Katso alusta. Tv-kanavat valikosta pystyy suoraan katsomaan MTV3- ja Nelonen-kanavaa. Kehitettävää olisi siis vielä suora Katso-valinta MTV3- ja Nelosen kanaville.


Oliko teillä käytössä Telian vai muun palveluntarjoajan nettiyhteys? 

Telian nettiyhteydellä kanavia ei pitäisi joutua tallentamaan, mutta tässä on ollut häiriö. Tämä virhe korjattiin kesäkuun päivityksellä versioon 10.3.65, eli kannattaa vielä tarkistaa että digiboksi on päivittynyt kohdasta Asetukset -> Tietoja palvelusta -> Tekniset tiedot. Joissain tilanteissa digiboksi ei heti käynnistyessään tunnista yhteyttä oikein. Kannattaa siis odotella minuutti tai kaksi ja katsoa poistuuko ongelma. Aina voi myös kokeilla sitä, että käyttää virrat pois sekä reitittimestä että digiboksista. 

 

Digiboksin virran voi käynnistää uudelleen myös asetusvalikosta, joissain tapauksissa se riittää jos digiboksi temppuilee. Uudelleenkäynnistys löytyy kohdasta Asetukset -> Järjestelmän asetukset -> Laitteen asetukset -> Käynnistä uudelleen. 


Käytössä on Telian 5G-mobiililaajakaista. Silti uudessa ohjelmaoppaassa MTV3:n ja Nelosen kohdalla OK-näppäimen painallus ei anna suoraan Katso-vaihtoehtoa vaan Tallenna sarja ja Tallenna tämä jakso vaihtoehdot.


 Onko tämä se uusi päivitys?

 

Edit. No olisihan se pitänyt arvata. Irrota töpseli. Sitten tuli näkyviin. Mutta pitää taas tallentaa että voi katsoa. Eikä enää auta irrottaa töpseliä. Kun käyn tv kanavalla niin enää ei pääse ohjelmaoppaaseen taaksepäin toiminnolla ennenkuin ns päivittää sivun käymällä jossakin muulla sivulla ja sitten pääsen vasta takaisin. Olikohan tuo nyt ymmärrettävää 🤔> Aika monimutkaiseksi menee. 


Se vaan kertoo, että kahden aikaan aamuyöstä pitää katsoa unia.



@Hannele2022  kirjoitti:

 Onko tämä se uusi päivitys?


Minullakin näkyi eilen samanlainen ohjelmaopas. Käynnistin digiboksin uudelleen, niin tiedot rupesi näkymään ohjelmaoppaassa.







@Tomppa_1  kirjoitti:



@Hannele2022  kirjoitti:




 Onko tämä se uusi päivitys?






Minullakin näkyi eilen samanlainen ohjelmaopas. Käynnistin digiboksin uudelleen, niin tiedot rupesi näkymään ohjelmaoppaassa.






Minulla ei auttanut uudelleenkäynnistys minkä tein asetusten kautta, mutta se jokapaikan korjaaja töpselin irrotus auttoi.



 



 



---------



Muokkaaja Merja_J: poistettu ylimääräinen lainaus


 Tää ei ehkä kuulu tänne, mutta mikä tämä on?? En saanut punaista liikutettua mihinkään ja sitten se lähti itsestään pois.



@Hannele2022  kirjoitti:




 Tää ei ehkä kuulu tänne, mutta mikä tämä on?? En saanut punaista liikutettua mihinkään ja sitten se lähti itsestään pois.






Itsellä tuli mieleen että samassa langattomassa verkossa oleva laite (ehkä Samsung Galaxy S21) on laittanut puhelimestaan näytönjaon päälle ja haluaa jakaa näytön televisioosi. Todennäköisesti tällainen on tapahtunut vahingossa. Hän on myös nimennyt laitteensä nimellä Simeon, tuo S21 on puhdas arvaus että kyse olisi tuollaisesta puhelimesta. Löytyykö perheestäsi joku joka olisi voinut tällaisen vahingossa tehdä? Nuolinäppäimilläkö ei valintaa päässyt tekemään? 



@Merja_J  kirjoitti:

@Hannele2022  kirjoitti:

 Tää ei ehkä kuulu tänne, mutta mikä tämä on?? En saanut punaista liikutettua mihinkään ja sitten se lähti itsestään pois.


Itsellä tuli mieleen että samassa langattomassa verkossa oleva laite (ehkä Samsung Galaxy S21) on laittanut puhelimestaan näytönjaon päälle ja haluaa jakaa näytön televisioosi. Todennäköisesti tällainen on tapahtunut vahingossa. Hän on myös nimennyt laitteensä nimellä Simeon, tuo S21 on puhdas arvaus että kyse olisi tuollaisesta puhelimesta. Löytyykö perheestäsi joku joka olisi voinut tällaisen vahingossa tehdä? Nuolinäppäimilläkö ei valintaa päässyt tekemään? 


Asun yksin. Mutta ehkä naapuri? Asun kerrostalossa. Mutta huojentaa, ettei ole sen vakavampaa. Kiitos sinulle. Niin ja ei toiminut nuolinäppäimet.


@Kommentti123  kirjoitti:

Juu, päivitys paransi jotain, tuli ohjelmaluettelo, siitä tallentaminen helpottaa, jotain voi katsoa alusta, mutta edelleen tökkii mtv, nelosen kohdalla mm. että ei anna katsoa tallentamatta, milloin se saadaan korjattua

Korjasiko wifi;n käyttöpakon?

 

 

 

Mitä tarkoitat ?