Skip to main content

21184iA28A019B0D7B519F.jpg

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

Telia Play digiboksi uudistui. Nykyiset Arris-digiboksit säilyvät edelleen käytössä ja niidenkin kehitys jatkuu, mutta uusinta uutta on nyt boksi, joka kulkee lempinimellä DV8919.

DV8919 on Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuva digiboksi. Android-alusta mahdollistaa uudenlaisia ominaisuuksia ja aiempaa yhtenäisemmän käyttökokemuksen digiboksin, sovelluksen ja tv.telia.fi:n välillä.

 

Mitä uutta DV8919 tarjoaa käytännössä?

 

  • Sovelluksia! Digiboksille on esiasennettu useita suosikkisovelluksia, kuten Yle Areena, C More, MTV, Netflix, Youtube… Lisäksi digiboksille voi ladata Google Play Kaupasta lisää haluamiaan sovelluksia Google-tilin avulla.
  • Laaja kattaus katsottavaa: Kanavapaketeista löytyy samat vaihtoehdot kuin Telia Play digiboksi -palvelusta, esimerkiksi C Moren suositut kanavapaketit. Näet kaikki saatavilla olevat kanavapaketit kanavakartasta.
  • Uusi käyttöliittymä
  • Uusi pienempi kaukosäädin. Kaukosäätimessä on painike myös Google Assistant -ääniohjaukselle. Google Assistant ei tue Suomea, mutta sitä voi hyödyntää englanniksi. Äänikomentojen ystäville toiminnallisuus on varmasti hyödyllinen.
  • Digiboksi on todella pieni, vain 12 cm x 12 cm x 2,5 cm. Koska kaukosäädin toimii bluetoothilla niin voit halutessasi laittaa boxin kaappiin piiloon. Tai pitää sen esillä, mielestämme se on kyllä makeen näköinen boxi!
  • Vanhat Arris-maailmasta tutut ominaisuudet ovat tietenkin myös mukana, esimerkkeinä mainittakoon elokuvien vuokraus ja tallennuspalvelu.
  • Olette toivoneet, että tallenteita voisi selailla listanäkymässä ja tässä boxissa se on mahdollista 😉

 

Lisää uuden boxin ominaisuuksista

 

Rauta, käyttöjärjestelmä, sovellukset ja päivitykset

 

  • Prosessori, muisti ja Flash: Quad-core Cortex-A55 24000+ DMIPS, 3G RAM, 16G Flash 
  • Voit yhdistää digiboksin nettiin joko verkkokaapelilla tai wlanin avulla langattomasti. Boksi on Wi-Fi 6 sertifioitu.
  • Digiboksi tukee Dolby Soundia ja se ei tue Dolby Atmosta. Jos katseltavan ohjelman oletusääni kuitenkin on Dolby Atmos -ääni, ohjelman pitäisi automaattisesti kuulua vaihtoehtoisella ääniraidalla. Ohjelmasta/sovelluksesta riippuen tätä vaihtoehtoa ei kuitenkaan aina ole tarjolla.  
  • Digiboksi tukee HDMI-CEC-ominaisuutta ja digiboksin asetuksista saat sen halutessasi pois/päälle.
  • Digiboksin käyttöjärjestelmänä toimii Androidin versio 10 ja päivitämme sen uusiin versioihin tulevaisuudessa aina tarpeen mukaan 
    • Androidin turvapäivitykset tulevat boksille laiteohjelmistopäivityksien yhteydessä ja muut turvapäivitykset Telia TV:n päivitysten yhteydessä.
    • Android-käyttöjärjestelmän, Telia TV:n ja esiasennettujen sovellusten päivittäminen tapahtuu automaattisesti, eikä sinun tarvitse olla kirjautunut digiboksille Google-tilillä päivitysten saamiseksi.
    • Jos ohjelmisto- tai sovelluspäivitykset eivät jostain syystä toimisi, voit etsiä päivityksiä Asetukset-valikon kautta.
  •  Google-tili:
    • Voit käyttää Telia TV:tä sekä boksin esiasennettuja sovelluksia ilman, että kirjaudut digiboksille Google-tiliäsi käyttäen. 
    • Jos haluat ladata boksille myös muita sovelluksia Google Play -kaupasta, sinun pitää kirjautua Google-tiliäsi käyttäen tai rekisteröityä Google-käyttäjäksi. Google Play -kaupasta ladatut sovellukset päivittyvät asetustesi mukaisesti, joten suosittelen, että laitat sovellusten automaattiset päivitykset päälle. Näin sinun ei tarvitse erikseen hakea päivityksiä, vaan boksissa on aina automaattisesti sovellusten uusimmat versiot.

 

 

Kuvanlaatu

 

  • Muistathan, että kuvalaatu riippuu digiboksin lisäksi televisiosi ominaisuuksista sekä käyttämäsi netistä ja sen nopeudesta.
    • Telkkarin pitää olla HD/UHD-yhteensopiva.
    • Tarvitset noin 7mbit/s-nopeudella toimivan netin HD-kanavien toistoa varten. Paras saatavilla oleva kuvanlaatu edellyttää noin 15mbit/s tai suurempaa nopeutta. 
    • UHD-kanavien toistoon tarvitset noin 18mbit/s-nopeuden, mutta nopeutta olisi hyvä olla 25mbit/s tai enemmän.
    • Jos netin nopeus vaihtelee, myös ohjelman kuvanlaatu vaihtelee. Tämä koskee erityisesti mobiilitekniikalla (4G, 5G) toteutettuja yhteyksiä, joissa nopeuden vaihtelut ovat tyypillisiä. 
  • Sovelluksissa, esimerkiksi suoratoistopalveluissa kuten Netflix ja C More, kuvanlaatu riippuu boksin, netin ja telkkarin ominaisuuksien lisäksi myös sovelluksen itsensä tarjoamasta kuvanlaadusta.

  • Perustelevisiokanavista lähes kaikki kanavat ovat HD-laatua (720p50, jotkin kanavat 1080p50). Kanavakartoissamme ei ole HD-merkintää peruskanavien kohdalla. 

  • Kaikilla kanavilla ei ole tarjolla HD-laatua, joten nämä näkyvät matalampilaatuisina käytetystä tekniikasta riippumatta:  
    • Peruskanavista TV7, TV7 Himlen ja France 24 eivät ole HD-laatuisia  
    • Maksukanavista jotkin lastenkanavista, SF-kanalen, V-Film Family, V Sport live 1-5, Venäjän kanavat, MTV00, BBC World, CNN ja Al Jazeera eivät ole HD-laatuisia 
  • Liiga UHD on tällä hetkellä ainoa tarjolla oleva UHD-kanavamme.
  • Antennitelkkariin verrattuna uuden digiboksin peruskanavien kuvanlaatu on suunnilleen samaa kuin antenniverkon HD-laatu, ja parempaa kuin antenniverkon SD-laatu.  
  • Kaapeli-TV- ja Telia TV digiboksi laajakaistalla -palveluihin verrattuna kuvanlaatu on heikompaa. Näissä palveluissa resoluutio on 1080i50, mutta tätä lomitettua kuvaa Telia TV digiboksi -palvelu ei tue.  
  • DV8919:n ja Arris 5305:n kuvanlaatu on sama. Kuvanlaatu riippuu palvelusta, kuten yllä mainitsin.  

 

 

Löydät tietoa tämän digiboksin ohjelmistopäivityksistä täältä.

Kerro mikä sinun mielestäsi kuulostaa parhaalta ominaisuudelta, ja mitä haluaisit nähdä DV8919-boksilla seuraavaksi?

 

@LuMaria  kirjoitti:

@Kommentti123  kirjoitti:

Juu, päivitys paransi jotain, tuli ohjelmaluettelo, siitä tallentaminen helpottaa, jotain voi katsoa alusta, mutta edelleen tökkii mtv, nelosen kohdalla mm. että ei anna katsoa tallentamatta, milloin se saadaan korjattua

@Tomppa_1  kirjoitti:

Minullakin päivittyi ohjelmaopas. Ylen kanavilla toimii hyvin eli meneillään olevan ohjelman kohdalla kun painaa OK-näppäintä, niin tulee valikko, jossa on Katso- ja Tallenna-vaihtoehdot. Kun valitsee Tallenna, ja painaa vielä kerran OK-näppäintä, niin sitten tulee vaihtoehto Katso alusta. MTV3:n ja Nelosen kohdalla on meneillään olevan ohjelman kohdalla OK-painalluksen vaihtoehdot Tallenna ja katso, Tallenna sarja ja Tallenna tämä jakso. Ei kuitenkaan suoraa Katso-valintaa. Toisaalta kun valitsee Tallenna tämä jakso, ja tämän jälkeen kun painaa OK-näppäintä kerran, niin tulee vaihtoehdot Katso ja Katso alusta. Tv-kanavat valikosta pystyy suoraan katsomaan MTV3- ja Nelonen-kanavaa. Kehitettävää olisi siis vielä suora Katso-valinta MTV3- ja Nelosen kanaville.

Oliko teillä käytössä Telian vai muun palveluntarjoajan nettiyhteys? 

Telian nettiyhteydellä kanavia ei pitäisi joutua tallentamaan, mutta tässä on ollut häiriö. Tämä virhe korjattiin kesäkuun päivityksellä versioon 10.3.65, eli kannattaa vielä tarkistaa että digiboksi on päivittynyt kohdasta Asetukset -> Tietoja palvelusta -> Tekniset tiedot. Joissain tilanteissa digiboksi ei heti käynnistyessään tunnista yhteyttä oikein. Kannattaa siis odotella minuutti tai kaksi ja katsoa poistuuko ongelma. Aina voi myös kokeilla sitä, että käyttää virrat pois sekä reitittimestä että digiboksista. 

 

Digiboksin virran voi käynnistää uudelleen myös asetusvalikosta, joissain tapauksissa se riittää jos digiboksi temppuilee. Uudelleenkäynnistys löytyy kohdasta Asetukset -> Järjestelmän asetukset -> Laitteen asetukset -> Käynnistä uudelleen. 

 

 

Käytössä on mobiili liittymä, mikä tuli laajakaistan tilalle, kun puhelin pistorasian kautta ei voinut enää käyttää, näin teiltä myytiin tämä asia.

Juu, ja on versio 10.3.65.

Ja seuraavien kanavien kohdalla ilmoittaa tallenna ja katso:

MTV3

Nelonen

Sub tv

TV5

LIV

JIM

Kutonen

AVA

Hero

Onko tämä ihan todellista, että tv:n katselu voi olla näin vaikeaa !!!!!

 

 

 



@Kommentti123  kirjoitti:

 

@LuMaria  kirjoitti:

@Kommentti123  kirjoitti:

Juu, päivitys paransi jotain, tuli ohjelmaluettelo, siitä tallentaminen helpottaa, jotain voi katsoa alusta, mutta edelleen tökkii mtv, nelosen kohdalla mm. että ei anna katsoa tallentamatta, milloin se saadaan korjattua

@Tomppa_1  kirjoitti:

Minullakin päivittyi ohjelmaopas. Ylen kanavilla toimii hyvin eli meneillään olevan ohjelman kohdalla kun painaa OK-näppäintä, niin tulee valikko, jossa on Katso- ja Tallenna-vaihtoehdot. Kun valitsee Tallenna, ja painaa vielä kerran OK-näppäintä, niin sitten tulee vaihtoehto Katso alusta. MTV3:n ja Nelosen kohdalla on meneillään olevan ohjelman kohdalla OK-painalluksen vaihtoehdot Tallenna ja katso, Tallenna sarja ja Tallenna tämä jakso. Ei kuitenkaan suoraa Katso-valintaa. Toisaalta kun valitsee Tallenna tämä jakso, ja tämän jälkeen kun painaa OK-näppäintä kerran, niin tulee vaihtoehdot Katso ja Katso alusta. Tv-kanavat valikosta pystyy suoraan katsomaan MTV3- ja Nelonen-kanavaa. Kehitettävää olisi siis vielä suora Katso-valinta MTV3- ja Nelosen kanaville.

Oliko teillä käytössä Telian vai muun palveluntarjoajan nettiyhteys? 

Telian nettiyhteydellä kanavia ei pitäisi joutua tallentamaan, mutta tässä on ollut häiriö. Tämä virhe korjattiin kesäkuun päivityksellä versioon 10.3.65, eli kannattaa vielä tarkistaa että digiboksi on päivittynyt kohdasta Asetukset -> Tietoja palvelusta -> Tekniset tiedot. Joissain tilanteissa digiboksi ei heti käynnistyessään tunnista yhteyttä oikein. Kannattaa siis odotella minuutti tai kaksi ja katsoa poistuuko ongelma. Aina voi myös kokeilla sitä, että käyttää virrat pois sekä reitittimestä että digiboksista. 

 

Digiboksin virran voi käynnistää uudelleen myös asetusvalikosta, joissain tapauksissa se riittää jos digiboksi temppuilee. Uudelleenkäynnistys löytyy kohdasta Asetukset -> Järjestelmän asetukset -> Laitteen asetukset -> Käynnistä uudelleen. 

 

 

Käytössä on mobiili liittymä, mikä tuli laajakaistan tilalle, kun puhelin pistorasian kautta ei voinut enää käyttää, näin teiltä myytiin tämä asia.

Juu, ja on versio 10.3.65.

Ja seuraavien kanavien kohdalla ilmoittaa tallenna ja katso:

MTV3

Nelonen

Sub tv

TV5

LIV

JIM

Kutonen

AVA

Hero

Onko tämä ihan todellista, että tv:n katselu voi olla näin vaikeaa !!!!!

 

 

 


Miksi ei voinut käyttää puhelimen pistorasiaa? Kyllä minulle edelleen myytiin sen kautta netti. Tosin aika huonosti toimii. 


Alkaa pikkusen ottamaan pattiin tallennusten katsominen, kun se on yhtä odottamista ja sinisen ympyrän tuijottamista. Tai sitten musta ruutu sinisellä ympyrällä (onhan se tietysti fiksumman näköinen ) eikä pääse ohjelmaan ollenkaan. On minulla siitä videoo mutta varmaan uskotte ilman sitäkin. Tuskin olisin täällä kirjoittelemassa klo 23.39 jos voisin katsoa tallenteita.


Nyt siis joku Telialainen vastaamaan miksi myytiin ajatuksella ettei voi käyttää puhelimen pistorasian kautta,

digiboksi, joka on täysi p...

 


Eikait sen median (4G/5G tai lanka) siihen pitäisi vaikuttaa, jos se on Telialta ja tarpeeksi nopea? Jos se on jostain muualta, niin se taitaapi vaatia sen tallennuksen.


 Niin, mullekin myytiin sillä perusteella, että lankojen kautta ei enää nettiä tule. Oli sitten niinku vähän pakko ottaa 5g. EM-kisojen kuvanlaatu oli niin surkea, että katsoin mieluummin antennin kautta. 

 Telia veti taloutemme takaisin vuosituhannen alkuun, sillä jos yksi on pöytäkoneella, toinen tabletilla ja kolmas tvn ääressä, niin kaikki kärsii. Sinistä ympyrää toivotan kaikille syyllisille sinne.



@Kommentti123  kirjoitti:


Nyt siis joku Telialainen vastaamaan miksi myytiin ajatuksella ettei voi käyttää puhelimen pistorasian kautta,



digiboksi, joka on täysi p...



 






Tarkoitatko siis sitä, että aikaisemmin nettiyhteytesi tuli puhelinpistorasian kautta, mikä nyt päivitettiin mobiililaajakaistaksi? Puramme meidän kupariverkkoa ja tämän johdosta, kun kupariverkkoa puretaan niin nettiyhteyden saaminen sitä pitkin ei ole mahdollista. Tästä syystä tarkoituksemme onkin löytää asiakkaille korvaavat yhteydet näiden laajakaistaliittymien tilalle, jotka ovat tulleet puhelinpistorasian kuparia pitkin. Tässä tapauksessa on varmasti kyse siitä, että kupariverkko on alueellasi purettu tai sitä ollaan purkamassa, minkä seurauksena on ollut syytä päivittää vanha liittymäsi uudella. Oletan, että sinulla on siis käytössäsi meidän mobiililaajakaista niin toimiiko Telia TV digiboksi sillä heikosti?


Juu, mulla ainakin on teidän mobiilivehkeet ja heikosti toimii. Sorry @Kommentti123, kun vastasin sinulle esitettyyn kysymykseen.



 



 



 



---



Muokkaus Se_Jesse: lisätty tägäys




@Kommentti123 kirjoitti:



Nyt siis joku Telialainen vastaamaan miksi myytiin ajatuksella ettei voi käyttää puhelimen pistorasian kautta,



digiboksi, joka on täysi p...



 



@Se_Jesse kirjoitti:



Tarkoitatko siis sitä, että aikaisemmin nettiyhteytesi tuli puhelinpistorasian kautta, mikä nyt päivitettiin mobiililaajakaistaksi? Puramme meidän kupariverkkoa ja tämän johdosta, kun kupariverkkoa puretaan niin nettiyhteyden saaminen sitä pitkin ei ole mahdollista. Tästä syystä tarkoituksemme onkin löytää asiakkaille korvaavat yhteydet näiden laajakaistaliittymien tilalle, jotka ovat tulleet puhelinpistorasian kuparia pitkin. Tässä tapauksessa on varmasti kyse siitä, että kupariverkko on alueellasi purettu tai sitä ollaan purkamassa, minkä seurauksena on ollut syytä päivittää vanha liittymäsi uudella. Oletan, että sinulla on siis käytössäsi meidän mobiililaajakaista niin toimiiko Telia TV digiboksi sillä heikosti?



 



 





 



Tässä aiempi kommentointini



Käytössä on mobiili liittymä, mikä tuli laajakaistan tilalle, kun puhelin pistorasian kautta ei voinut enää käyttää, näin teiltä myytiin tämä asia.



Juu, ja on versio 10.3.65.



Ja seuraavien kanavien kohdalla ilmoittaa tallenna ja katso:



MTV3



Nelonen



Sub tv



TV5



LIV



JIM



Kutonen



AVA



Hero



Onko tämä ihan todellista, että tv:n katselu voi olla näin vaikeaa !!!!!



 



Eli onhan tämä nyt uskomatonta, että puolet kanavista on sellaisia mitä et katso tallentamatta ohjelmaa !!!



 



 



---



Muokkaus Se_Jesse: jatkettu lainausta



 



 



@Lanttilo  kirjoitti:


Eikait sen median (4G/5G tai lanka) siihen pitäisi vaikuttaa, jos se on Telialta ja tarpeeksi nopea? Jos se on jostain muualta, niin se taitaapi vaatia sen tallennuksen.






Voisin tähän vielä lisätä, että tällä hetkellä on käynnissä häiriö, joka liittyy siihen, että Telia TV digiboksi DV8919 vaatii virheellisesti tallennusta ohjelmien katseluun. Digiboksi vaatii virheellisesti tallennusta usealla kanavalla ohjelmien katseluun. Tämän voi vaihtaa toimivaan näkymään digiboksin tv-valikon yläosassa valitsemalla "Ohjelmaopas" sijasta "TV-kanavat". Häiriö onkin tällä hetkellä korjauksessa ja pahoittelen sen aiheuttamaa haittaa.



 



Tästä pääsee vielä suoraan kyseiseen häiriötiedotteeseen.


@Lanttilo  kirjoitti:


Eikait sen median (4G/5G tai lanka) siihen pitäisi vaikuttaa, jos se on Telialta ja tarpeeksi nopea? Jos se on jostain muualta, niin se taitaapi vaatia sen tallennuksen.



 



@Se_Jesse kirjoitti:



Voisin tähän vielä lisätä, että tällä hetkellä on käynnissä häiriö, joka liittyy siihen, että Telia TV digiboksi DV8919 vaatii virheellisesti tallennusta ohjelmien katseluun. Digiboksi vaatii virheellisesti tallennusta usealla kanavalla ohjelmien katseluun. Tämän voi vaihtaa toimivaan näkymään digiboksin tv-valikon yläosassa valitsemalla "Ohjelmaopas" sijasta "TV-kanavat". Häiriö onkin tällä hetkellä korjauksessa ja pahoittelen sen aiheuttamaa haittaa.





 



 



Ihan sama juttu onko ohjelmavalikko vai tv-kanavat, sama tallenna ja katso on valittavana. Kai te testaatte ennenkuin annatte tällaisia ohjeistuksia



 



 



---



Muokkaus Se_Jesse: jatkettu lainausta



 



@Kommentti123  kirjoitti:

Tässä aiempi kommentointini



Käytössä on mobiili liittymä, mikä tuli laajakaistan tilalle, kun puhelin pistorasian kautta ei voinut enää käyttää, näin teiltä myytiin tämä asia.



Juu, ja on versio 10.3.65.



Ja seuraavien kanavien kohdalla ilmoittaa tallenna ja katso:



MTV3



Nelonen



Sub tv



TV5



LIV



JIM



Kutonen



AVA



Hero



Onko tämä ihan todellista, että tv:n katselu voi olla näin vaikeaa !!!!!



 



Eli onhan tämä nyt uskomatonta, että puolet kanavista on sellaisia mitä et katso tallentamatta ohjelmaa !!!






Aivan! Olinkin vastaamassa tähän jo tätä vastausta, jonka kirjoitin hetki sitten.



 




@Se_Jesse  kirjoitti:

 



 



Voisin tähän vielä lisätä, että tällä hetkellä on käynnissä häiriö, joka liittyy siihen, että Telia TV digiboksi DV8919 vaatii virheellisesti tallennusta ohjelmien katseluun. Digiboksi vaatii virheellisesti tallennusta usealla kanavalla ohjelmien katseluun. Tämän voi vaihtaa toimivaan näkymään digiboksin tv-valikon yläosassa valitsemalla "Ohjelmaopas" sijasta "TV-kanavat". Häiriö onkin tällä hetkellä korjauksessa ja pahoittelen sen aiheuttamaa haittaa. Tästä pääsee vielä suoraan kyseiseen häiriötiedotteeseen.


Mutta olitkin tämän vastauksen jo löytänyt ja ehtinyt kommentoimaan siihen, joten jatketaan keskustelua uusimman kommenttisi kohdalla.






 



@madass  kirjoitti:


 Niin, mullekin myytiin sillä perusteella, että lankojen kautta ei enää nettiä tule. Oli sitten niinku vähän pakko ottaa 5g. EM-kisojen kuvanlaatu oli niin surkea, että katsoin mieluummin antennin kautta. 



 Telia veti taloutemme takaisin vuosituhannen alkuun, sillä jos yksi on pöytäkoneella, toinen tabletilla ja kolmas tvn ääressä, niin kaikki kärsii. Sinistä ympyrää toivotan kaikille syyllisille sinne.






Onko mobiiliyhteys jatkuvasti heikko, ja onko yhteys heikko vain kun käytössä on useampi laite samaan aikaan? Jos kuuluvuus alueella on heikko, on tilanteesta hyvä kirjata kuuluvuuspalaute. Kuuluvuuspalaute menee suoraan verkonsuunnittelulle, ja palaute on erittäin tärkeää verkon tulevien muutos- ja parannustöiden suunnittelua varten. Jos yhteyden toimivuus on erittäin heikko, on tietenkin hyvä idea kartoittaa tilannetta asiakaspalvelumme kanssa. 



@Kommentti123  kirjoitti:


@Lanttilo  kirjoitti:


Eikait sen median (4G/5G tai lanka) siihen pitäisi vaikuttaa, jos se on Telialta ja tarpeeksi nopea? Jos se on jostain muualta, niin se taitaapi vaatia sen tallennuksen.



 



@Se_Jesse kirjoitti:



Voisin tähän vielä lisätä, että tällä hetkellä on käynnissä häiriö, joka liittyy siihen, että Telia TV digiboksi DV8919 vaatii virheellisesti tallennusta ohjelmien katseluun. Digiboksi vaatii virheellisesti tallennusta usealla kanavalla ohjelmien katseluun. Tämän voi vaihtaa toimivaan näkymään digiboksin tv-valikon yläosassa valitsemalla "Ohjelmaopas" sijasta "TV-kanavat". Häiriö onkin tällä hetkellä korjauksessa ja pahoittelen sen aiheuttamaa haittaa.





 



 



Ihan sama juttu onko ohjelmavalikko vai tv-kanavat, sama tallenna ja katso on valittavana. Kai te testaatte ennenkuin annatte tällaisia ohjeistuksia



 






Kuulostaapa erikoiselta, ohjeistuksen mukaisen valinnan on kyllä todettu vaikuttavan juurikin tähän että digiboksi vaatii tallennusta usealla kanavalla. Tilanteeseen vaikuttaa toki useampikin seikka. Onko digiboksisi yhdistettynä WiFi -verkkoon, vai onko boksi yhdistettynä LAN -kaapelilla? Jos käytät verkkokaapelia, suosittelen vaihtamaan WiFiin.


 Mobiiliyhteydessä ei ole kehumista, vaikka olisi vain yksi laite käytössä. Useamman laitteen ollessa käytössä yhteys muuttuu surkeasta umpisurkeaksi. Kuuluvuuspalautteen anto on mahdotonta, sillä kirjoitettuani kuvauksen tuli ilmoitus; yhteys katkesi, palaa alkuun. Kahdesti. Kolmatta kertaa en yritä. Asiakaspalveluun otan yhteyttä sitten, kun minulla on paita, jossa on asbestihihat.



@madass  kirjoitti:


 Mobiiliyhteydessä ei ole kehumista, vaikka olisi vain yksi laite käytössä. Useamman laitteen ollessa käytössä yhteys muuttuu surkeasta umpisurkeaksi. Kuuluvuuspalautteen anto on mahdotonta, sillä kirjoitettuani kuvauksen tuli ilmoitus; yhteys katkesi, palaa alkuun. Kahdesti. Kolmatta kertaa en yritä. Asiakaspalveluun otan yhteyttä sitten, kun minulla on paita, jossa on asbestihihat.






Kuuluvuuspalautteen kirjaaminen kannattaa tehdä Mozilla Firefoxin kautta. Muiden selaimien osalta on havaittu pientä yskimistä ja palaute ei ole lähtenyt eteenpäin. 


Nyt kun on havaittu häiriö uudessa ohjelmaoppaassa, niin onko Telia TV-sovelluksen päivitys 6.4 vedetty pois jakelusta ? Itselläni ei ole vielä päivittynyt sovellus.


 Nyt tämä(-kin) boksi on alkanut tekemään samaa mitä edellinen malli. Näyttää siltä, että yksi jakso olisi jäänyt tallentamatta, mutta.. Kuten kuvasta näkyy, niin yksi jakso on laitettu väärälle kaudelle (5) ja jakson teksti kertoo jostakin muusta ohjelmasta ja kuva on väärä. Kuitenkin jakso on Casualty sarjan kaudelta 35 jakso 12.  

Edit. Tarkemmin asiaa kun tutkin, niin jakso nro 10 puuttuu ja nyt toivon, että tuo kuvan jakso on se. 



@Tomppa_1  kirjoitti:


Nyt kun on havaittu häiriö uudessa ohjelmaoppaassa, niin onko Telia TV-sovelluksen päivitys 6.4 vedetty pois jakelusta ? Itselläni ei ole vielä päivittynyt sovellus.






Sovellus ei ole vielä täydessä jakelussa ja sen vuoksi kaikille asiakkaille päivitystä ei ole vielä tullut. Mutta tulossa siis on, ei ole vedetty pois jakelusta. 



@Hannele2022  kirjoitti:




 Nyt tämä(-kin) boksi on alkanut tekemään samaa mitä edellinen malli. Näyttää siltä, että yksi jakso olisi jäänyt tallentamatta, mutta.. Kuten kuvasta näkyy, niin yksi jakso on laitettu väärälle kaudelle (5) ja jakson teksti kertoo jostakin muusta ohjelmasta ja kuva on väärä. Kuitenkin jakso on Casualty sarjan kaudelta 35 jakso 12.  



Edit. Tarkemmin asiaa kun tutkin, niin jakso nro 10 puuttuu ja nyt toivon, että tuo kuvan jakso on se. 






Olemme havainneet, että jo takaisin vedetyssä päivityksessä osaan ohjelmista on päätynyt väärää tietoa. Tämän virheen vuoksi ohjelman kausi, jakso tai kuvauksen lisätiedot voivat olla virheelliset tai puuttua kokonaan.  Itse ohjelman sisältö pitäisi kuitenkin olla oikea eli se mitä on ajastettu tallennukseen.


@Kommentti123  kirjoitti:
@Lanttilo  kirjoitti:

Eikait sen median (4G/5G tai lanka) siihen pitäisi vaikuttaa, jos se on Telialta ja tarpeeksi nopea? Jos se on jostain muualta, niin se taitaapi vaatia sen tallennuksen.

 

@Se_Jesse kirjoitti:

Voisin tähän vielä lisätä, että tällä hetkellä on käynnissä häiriö, joka liittyy siihen, että Telia TV digiboksi DV8919 vaatii virheellisesti tallennusta ohjelmien katseluun. Digiboksi vaatii virheellisesti tallennusta usealla kanavalla ohjelmien katseluun. Tämän voi vaihtaa toimivaan näkymään digiboksin tv-valikon yläosassa valitsemalla "Ohjelmaopas" sijasta "TV-kanavat". Häiriö onkin tällä hetkellä korjauksessa ja pahoittelen sen aiheuttamaa haittaa.

 

 

Ihan sama juttu onko ohjelmavalikko vai tv-kanavat, sama tallenna ja katso on valittavana. Kai te testaatte ennenkuin annatte tällaisia ohjeistuksia

 

Kuulostaapa erikoiselta, ohjeistuksen mukaisen valinnan on kyllä todettu vaikuttavan juurikin tähän että digiboksi vaatii tallennusta usealla kanavalla. Tilanteeseen vaikuttaa toki useampikin seikka. Onko digiboksisi yhdistettynä WiFi -verkkoon, vai onko boksi yhdistettynä LAN -kaapelilla? Jos käytät verkkokaapelia, suosittelen vaihtamaan WiFiin.

 

 

 

Juu, kyllä sitä WiFillä käytetään.. testasin jälleen, ja sama tilanne; tv-kanavat; tallenna ja katso, ohjelmaluettelo; tallenna ja katso


Tadaa.....Täällä sama vika, on tämä jo aika surullista. Ihminen on käynyt kuussa mutta ei osaa tehdä toimivaa digiboxia.





 



Juu, kyllä sitä WiFillä käytetään.. testasin jälleen, ja sama tilanne; tv-kanavat; tallenna ja katso, ohjelmaluettelo; tallenna ja katso






Saimme tämän toistettua testilaitteellamme. Tämä kuitenkin korjaantui, kun käynnistimme digiboksin uudelleen asetuksien kautta (Asetukset -> Järjestelmäasetukset -> Laitteen asetukset -> Käynnistä uudelleen). Jos siis Tallenna ja katso -valinta tulee myös TV-kanavat -näkymässä, kuten tiedotteessa ohjeistettu, valikon kautta tehdyllä digiboksin uudelleen käynnistyksellä ja odottamalla hetken (tavallisesti 1-5 min) tämä korjaantuu.


Päivä nyt näpytelty tätä uutta boxia ja pettymys on suuri. Kanavan vaihdon hitaus, etusivulle pakotettu boottaus jne. Yksi asia ylitse muiden ärsyttää suunnattomasti. Miten voi olla mahdollista että tässä uudessa boxissa ei ole mahdollista luoda omaa kanavalistaa tai edes järjestää kanavia uudelleen? 


Edelleen osan kanavien kanssa vaatii tallennusta ennenkuin voi katsoa. Yhdessä vaiheessa antoi katsoa ilman tallennusta, mutta nyt vaatii taas.

 

Myös drm virheilmoituksia tullut.

 

Ei auttanut vaihto langallisesta nettiyhteydestä wifiin.