Eipä tänäkään yönä töiden jälkeen tarvinnut kattoa Telia tv:tä. Kaksi kertaa käynnistin uudestaan ja kerran töpselit irti, yrittää, yrittää yhdistää...Ei yhdisty. Ja joo langaton on käytössä ja muut vehkeet kyllä toimii samalla netillä. Ei ole nettiyhteydessä vika.
On langaton netti ja vedetty töpselit irti ja käynnistetty uudestaan.
Tänä aamuna suututti. Telia tv ei ollut tallentanut kakkoselta Uutta päivää vaikka on aina tehnyt niin. Ja oli poistanut tulevalta viikolta kyseisen ohjelman tallennokset kokonaan. Kun laitoin huomiselle tiistaille Tallenna sarja, niin tallennus tuli vain kyseiselle päivälle. Piti laittaa jokaiselle päivälle erikseen. ????? 🤔>😡>
Muut kakkosen tallenteet olivat edelleen, vain Uusi päivä poistui.
Lisäksi televisioni on oppinut (?) että iltapäivän Uutta päivää en katso, niin sitä uusintaa se ei enää ole tallentanut vähään aikaan. Tänään en ole kotona silloin niin jää katsomatta nyt tämä jakso.
Nämä ongelmat sarjatallennuksissa taitavat olla ihan Telia TV -palvelun ongelmia. Ja ylipäänsä valtavasti ongelmia tallennuksissa jotka ihan laiteriippumattomia
Niitä näkynyt hiljattain tulleen entisten lisäksi.
@Traveller kirjoitti:
Nämä ongelmat sarjatallennuksissa taitavat olla ihan Telia TV -palvelun ongelmia. Ja ylipäänsä valtavasti ongelmia tallennuksissa jotka ihan laiteriippumattomia
Niitä näkynyt hiljattain tulleen entisten lisäksi.
Tuo oli yksi syy miksi halusin vaihtaa uuden boksin. Mutta näkyy tulevan tähän samat ongelmat. 😡>
@Hannele2022 kirjoitti:
@Traveller kirjoitti:
Nämä ongelmat sarjatallennuksissa taitavat olla ihan Telia TV -palvelun ongelmia. Ja ylipäänsä valtavasti ongelmia tallennuksissa jotka ihan laiteriippumattomia
Niitä näkynyt hiljattain tulleen entisten lisäksi.
Tuo oli yksi syy miksi halusin vaihtaa uuden boksin. Mutta näkyy tulevan tähän samat ongelmat. 😡>
Nämä virheet ovat siellä ns. taustajärjestelmissä - Telian konesaleissa (pilvessä) pyörivissä järjestelmissä. Eivät korjaannu laitetta vaihtaen. Asiakaspalvelun kautta selvinnyt että Telialla vastikään tehty palveluun kovasti isoa remppaa liittyen ohjelmatietoihin ja se ei kuulemma mennyt ihan kuin Strömsössä.. Sitä satoa nyt nähdään joukossa uusia ongelmia. Mulla on vielä vanha Arris-rauta ja siellä ne tallennukset ja ohjelmaopas vasta sekaisin onkin näiden viimeaikaisten päivitysten takia🤢>
Nyt tapahtuikin ihan uusi juttu. Avasin telkkarin. Minulla oli vain lila tyhjä ruutu. No fiksuna tyttönä tietysti boksin töpseli pois seinästä hetkeksi aikaa. No sitten alkoi hyvin hitaasti tv heräilemään. Todellakin hitaasti. On näköjään uusi fontti laitettu, enkä kyllä ymmärrä miksi. Jos tuo muutettaisiin käsinkirjoitetuksi niin vastaisi eka luokalla kirjoitusta opettelevaa. Vieläkään ei ole kaikki tullut esiin. Tallenteet palautuivat juuri ja nyt toimii eli näkyy kanavat.
Fontti on paksua ja osa on sitten paljon pienempää, kun ei mahdu ruutuun.
Onko tämä joku pieleen mennyt päivitys?
Minusta Telialta olisi tässä kohtaa asiallista kostaa käsi virheen merkiksi ylös, esim. lähettää asiakkaille joille tämä matopurkki on lähetetty pahoittelut, joku kompensaatio (sillä tämä maksaa /on maksanut meille), ja selvitys mitä asialle ollaan tekemässä. Luulisi Teliankin aspan pääsevän helpommalla kuin vastailla eri foorumeilla että kokeilitko ottaa virtatöpselin jo pois.
@Kyreasser kirjoitti:
Minusta Telialta olisi tässä kohtaa asiallista kostaa käsi virheen merkiksi ylös, esim. lähettää asiakkaille joille tämä matopurkki on lähetetty pahoittelut, joku kompensaatio (sillä tämä maksaa /on maksanut meille), ja selvitys mitä asialle ollaan tekemässä. Luulisi Teliankin aspan pääsevän helpommalla kuin vastailla eri foorumeilla että kokeilitko ottaa virtatöpselin jo pois.
Tämä "matopurkki" on toki virhe Telialta. Samanlaista virhettä katsoin aikani DNA:n televisiopalveluissa, siellä sen "matopurkin" nimi on TV-hubi. Samanmoinen alamittainen Android-TV-purkki niinkuin tämä Telian vastaava. Olisi luullut Teliankin oppineen DNA:n mokasta.. No ei oppinut vaan lähti myös tarjoamaan AndroidTV-pohjaista palvelua ja Google-sovelluskauppaa, unelmia jostain mitä kukaan asiakkaista ei ole edes haluamassa.. Pelejä ja sovelluksia televisoon🙄> ja TV-palveluilla ei niin väliä.
En ole edelleenkään nähnyt hyvin toimivaa AndoidTV-pohjalle tehtyä televisiota tai TV-palvelua. Valitettavasti nämä operaattorit Suomessakin yksi toisensa perään on menossa siihen kaupalliseen maailmaan joissa pelin määräävät Google ja Apple. Apple on sulkenut väylät vapaalta kilpailulta, Google tarjoaa omaansa reilummin - Android vain alkuperinkin optimoitu kosketusnäyttöisen puhelimen hanskaukseen, ei TV-palvelulle jota varten AndroidTV viilattu. Nämä oikeasti toimivat, kuten se vanhempi Arris ja oikeat televisiot kuten LG on rakennettu linuxin päälle. Siinä maailmassa on rajatumpi setti sovelluksia tarjolla mutta TV-palvelut sentään toimii. Ja löytyvät kaikki ne sovellukset joita oikeasti TV:ssä tarvitaan.
Taitavat olla ainoastaan Elisa ja Ålcom jotka eivät ainakaan toistaiseksi ole Google-ketkuun sortuneet vaan tarjoavat oikeasti toimivia TV-palveluita. Ålcom laajenee jatkuvasti valokuituverkon laajenemisen kautta. Useat valokuituoperaattoreista tarjoavat käytännössä Ålcomin TV-palveluita.
Telia ei hyvitä eikä asiakkailleen korvaa yhtään mitään. Valitettavasti täältä Suomen perukoilta ei voida yhtään mitään sille mitä päätöksiä tehdään - pääkonttori on Ruåtsissa Solnassa. Jos haluaa saada korvausta tai hyvitystä, ainoa väylä on tehdä reklamaatio. Toki sillekään ei ole olemassa mitään oikeaa tahoa saati väylää Telian sivuilta löydettävissä. Käsittääkseni sille paikka on: https://www.telia.fi/kirjautuneille/lomakkeet/palvelupyynto?&path=2 - ei edes aukea nyt kun yritin. Taannoin tein reklamaation ja kun kyselin kahden viikon jälkeen (reklamaatioon vastausaika), mistään ei reklamaatiota sitten löytynytkään enää vaikka asiakaspalvelusta sanottiin että reklamaatio tullut perille. Toivotan onnea.
@Kyreasser kirjoitti:
Minusta Telialta olisi tässä kohtaa asiallista kostaa käsi virheen merkiksi ylös, esim. lähettää asiakkaille joille tämä matopurkki on lähetetty pahoittelut, joku kompensaatio (sillä tämä maksaa /on maksanut meille), ja selvitys mitä asialle ollaan tekemässä. Luulisi Teliankin aspan pääsevän helpommalla kuin vastailla eri foorumeilla että kokeilitko ottaa virtatöpselin jo pois.
Täysin samaa mieltä, eli nyt Telialaiset reilusti vaan myönnätte että täysin raakiletta boxia olette asiakkaillenne tyrkyttäneet. Vai onko Telialle asiakastyytyväisyys tärkeää? Tällaisella toiminnalla sitä ette ainakaan saa.
No tuskin Telia vastaan tulee millään muotoa. Korkeintaan seuraavassa versiossa on kaukosäätimestä viety virtanäppäin turhana, koska boxia joutuu buuttaamaan niin usein virtajohtoa iroittamalla. Oi niitä aikoja kun oli nappulat 0-9, rec ja Teksti-TV. Ja kaikki tapahtui nopeasti.
@Kyreasser kirjoitti:
Minusta Telialta olisi tässä kohtaa asiallista kostaa käsi virheen merkiksi ylös, esim. lähettää asiakkaille joille tämä matopurkki on lähetetty pahoittelut, joku kompensaatio (sillä tämä maksaa /on maksanut meille), ja selvitys mitä asialle ollaan tekemässä.
Hyvitykset selvitetään asiakaspalvelussa aina tapauskohtaisesti. Siksi neuvoisinkin olemaan mahdollisia hyvityksiä koskien asiakaspalveluumme yhteydessä.
Arris boksin ominaisuuksista kaipaan erityisesti ohjelman haku ohjelmaoppaasen ja jakson poisto "toistuvat" tallennukset kohtaan. Nyt joutuu poistamaan "kaikki" kohdasta.
Koko ajan huononee. Tallennoslistat eivät kaikki näy, kelaus ei toimi tallennoksissa. Aivankuin telkkarini olisi eilen täyttänyt 103v ja hidastanut kaikki toiminnot sen mukaan. 😡>
@SakuMik kirjoitti:
@Kyreasser kirjoitti:
Minusta Telialta olisi tässä kohtaa asiallista kostaa käsi virheen merkiksi ylös, esim. lähettää asiakkaille joille tämä matopurkki on lähetetty pahoittelut, joku kompensaatio (sillä tämä maksaa /on maksanut meille), ja selvitys mitä asialle ollaan tekemässä.
Hyvitykset selvitetään asiakaspalvelussa aina tapauskohtaisesti. Siksi neuvoisinkin olemaan mahdollisia hyvityksiä koskien asiakaspalveluumme yhteydessä.
Tämän tiesin. Siksi kirjoitin konditionaalimuodossa lauseessa miten tulISI toimia.
Aivan todella surkeaa asiakaspalvelua juuri tällainen, ja että täällä jossain Telian omalla keskustelupalstalla saa Telian valtuuttama työntekijä olla poliisina ja päättää että asia jää tänne palstalle tällä vastauksella eikä lähteä esittämään asiaa eteenpäin että hei, pitäiskö oikeasti antaa joku yleinen tiedote asiasta kun kerta uusi digiboksi on oikeasti täyttä kuraa.
---
Muokkaus Se_Jesse: lisätty lainaus
Yritän katsoa telkkaria silleen ihan vanhanaikaisesti, että laitan kanavan päälle. Mutta telia tv on asiasta eri mieltä kanssani. 😡>😡>😡> Ei siis toimi mikään. Ja olen käyttänyt töpselin irti ja käynnistänyt asetuksista uudelleen. Mikään ei toimi. Menenpä siis jonottamaan aspaan. Vain 33 ihmistä ennen minua. 😡>😡>😡>
@Hannele2022 kirjoitti:
Yritän katsoa telkkaria silleen ihan vanhanaikaisesti, että laitan kanavan päälle. Mutta telia tv on asiasta eri mieltä kanssani. 😡>😡>😡> Ei siis toimi mikään. Ja olen käyttänyt töpselin irti ja käynnistänyt asetuksista uudelleen. Mikään ei toimi. Menenpä siis jonottamaan aspaan.
Eikö televisiota voi katsoa ihan TV:n omalla virittimellä? Vaihtaa pois digiboksin HDMI-sisääntulosta TV:lle?
Jääkö minulta jotain ymmärtämättä, kun kaikissa televisioissa on antenni- ja kaapeliviritin, niin mihin sitä ulkoista digiboksia aina vaaditaan? 🤔>
Tyyliin:
@Yaria kirjoitti:
@Hannele2022 kirjoitti:
Yritän katsoa telkkaria silleen ihan vanhanaikaisesti, että laitan kanavan päälle. Mutta telia tv on asiasta eri mieltä kanssani. 😡>😡>😡> Ei siis toimi mikään. Ja olen käyttänyt töpselin irti ja käynnistänyt asetuksista uudelleen. Mikään ei toimi. Menenpä siis jonottamaan aspaan.
Eikö televisiota voi katsoa ihan TV:n omalla virittimellä? Vaihtaa pois digiboksin HDMI-sisääntulosta TV:lle?
Jääkö minulta jotain ymmärtämättä, kun kaikissa televisioissa on antenni- ja kaapeliviritin, niin mihin sitä ulkoista digiboksia aina vaaditaan? 🤔>
Tyyliin:
Vaikka et ymmärräkkään, niin minä katson kaikki ohjelmat tallennusten kautta. Paitsi nyt. Kun ei mikään toimi. Ei auta asiaa vaikka katsoisin telkkaria antennin kautta, sillä se ei ole tässä pointti. Minä maksan telia tv:sta ja sen pitää silloin toimia.
@Hannele2022 kirjoitti:
@Yaria kirjoitti:
@Hannele2022 kirjoitti:
Yritän katsoa telkkaria silleen ihan vanhanaikaisesti, että laitan kanavan päälle. Mutta telia tv on asiasta eri mieltä kanssani. 😡>😡>😡> Ei siis toimi mikään. Ja olen käyttänyt töpselin irti ja käynnistänyt asetuksista uudelleen. Mikään ei toimi. Menenpä siis jonottamaan aspaan.
Eikö televisiota voi katsoa ihan TV:n omalla virittimellä? Vaihtaa pois digiboksin HDMI-sisääntulosta TV:lle?
Jääkö minulta jotain ymmärtämättä, kun kaikissa televisioissa on antenni- ja kaapeliviritin, niin mihin sitä ulkoista digiboksia aina vaaditaan? 🤔>
Tyyliin:
Vaikka et ymmärräkkään, niin minä katson kaikki ohjelmat tallennusten kautta. Paitsi nyt. Kun ei mikään toimi. Ei auta asiaa vaikka katsoisin telkkaria antennin kautta, sillä se ei ole tässä pointti. Minä maksan telia tv:sta ja sen pitää silloin toimia.
Jos minulla olisi jonkin laitteen kanssa noin paljon ongelmia, niin palautukseen lähtisi. Sama vaikka olisi joku sopimus... reklamaatio tarkoitettuun käyttöön kelvottomasta laitteesta, ja vaatimus sopparin purkamisesta/irtisanomisesta.
@Hannele2022 kirjoitti:
@Yaria kirjoitti:
@Hannele2022 kirjoitti:
Yritän katsoa telkkaria silleen ihan vanhanaikaisesti, että laitan kanavan päälle. Mutta telia tv on asiasta eri mieltä kanssani. 😡>😡>😡> Ei siis toimi mikään. Ja olen käyttänyt töpselin irti ja käynnistänyt asetuksista uudelleen. Mikään ei toimi. Menenpä siis jonottamaan aspaan.
Eikö televisiota voi katsoa ihan TV:n omalla virittimellä? Vaihtaa pois digiboksin HDMI-sisääntulosta TV:lle?
Jääkö minulta jotain ymmärtämättä, kun kaikissa televisioissa on antenni- ja kaapeliviritin, niin mihin sitä ulkoista digiboksia aina vaaditaan? 🤔>
Tyyliin:
Vaikka et ymmärräkkään, niin minä katson kaikki ohjelmat tallennusten kautta. Paitsi nyt. Kun ei mikään toimi. Ei auta asiaa vaikka katsoisin telkkaria antennin kautta, sillä se ei ole tässä pointti. Minä maksan telia tv:sta ja sen pitää silloin toimia.
Kuva itsessään näyttää vieraammalta, että miten olet siihen päätynyt. Telia TV -palvelussa ei ole yleistä häiriötilannetta. Auttaako sellainen, että mennessäsi takaisin päävalikkoon ja uudelleen hakemaan tallenteita, niin onnistuuko se?
@PiaJo kirjoitti:
@Hannele2022 kirjoitti:
@Yaria kirjoitti:
@Hannele2022 kirjoitti:
Yritän katsoa telkkaria silleen ihan vanhanaikaisesti, että laitan kanavan päälle. Mutta telia tv on asiasta eri mieltä kanssani. 😡>😡>😡> Ei siis toimi mikään. Ja olen käyttänyt töpselin irti ja käynnistänyt asetuksista uudelleen. Mikään ei toimi. Menenpä siis jonottamaan aspaan.
Eikö televisiota voi katsoa ihan TV:n omalla virittimellä? Vaihtaa pois digiboksin HDMI-sisääntulosta TV:lle?
Jääkö minulta jotain ymmärtämättä, kun kaikissa televisioissa on antenni- ja kaapeliviritin, niin mihin sitä ulkoista digiboksia aina vaaditaan? 🤔>
Tyyliin:
Vaikka et ymmärräkkään, niin minä katson kaikki ohjelmat tallennusten kautta. Paitsi nyt. Kun ei mikään toimi. Ei auta asiaa vaikka katsoisin telkkaria antennin kautta, sillä se ei ole tässä pointti. Minä maksan telia tv:sta ja sen pitää silloin toimia.
Kuva itsessään näyttää vieraammalta, että miten olet siihen päätynyt. Telia TV -palvelussa ei ole yleistä häiriötilannetta. Auttaako sellainen, että mennessäsi takaisin päävalikkoon ja uudelleen hakemaan tallenteita, niin onnistuuko se?
Päädyin siihen siten, että avasin tv:n. En saa päävalikosta tällä hetkellä mitään toimimaan. Aluksi päävalikko toimi, mutta nyt se on ihan kuollut. Kun vielä pääsin liikkumaan valikossa, niin tallenteita ei ollut yhtään.
se tapahtui taas. käytin boxia viereisestä huoneesta ääniohjauksella. oli sähkökatko tai boxi teki resetin itse ja siirtyi aloitussivulle.
olin painanut 3 x ok eikä se ollut kysynyt mitään pin-koodia. vuokraus tapahtui ja 6 euroa maksoi.
Tällainen on Väärin. Miksi se kursori on aina siinä mistä vuokraaminen etenee seuraavaan vaiheeseen.
Miksei ole kytkintä asetuksissa mistä vuokrauksen saisi pois päältä. Minun täytyy purkaa sopimus kahden vuoden kuluttua
ellei tuota korjata.
@Hannele2022 kirjoitti:
Päädyin siihen siten, että avasin tv:n. En saa päävalikosta tällä hetkellä mitään toimimaan. Aluksi päävalikko toimi, mutta nyt se on ihan kuollut. Kun vielä pääsin liikkumaan valikossa, niin tallenteita ei ollut yhtään.
Tuossa tilanteessa voisit kokeilla sitten tehdasasetuspalautusta digiboksille. Sen voi tehdä myös, jos päävalikko ei toimi. Tässä ohjeessa on miten tehdasasetuspalautus tehdään valikon kautta tai fyysisesti.
@Hannele2022 kirjoitti:
@PiaJo kirjoitti:
@Hannele2022 kirjoitti:
@Yaria kirjoitti:
@Hannele2022 kirjoitti:
Yritän katsoa telkkaria silleen ihan vanhanaikaisesti, että laitan kanavan päälle. Mutta telia tv on asiasta eri mieltä kanssani. 😡>😡>😡> Ei siis toimi mikään. Ja olen käyttänyt töpselin irti ja käynnistänyt asetuksista uudelleen. Mikään ei toimi. Menenpä siis jonottamaan aspaan.
Eikö televisiota voi katsoa ihan TV:n omalla virittimellä? Vaihtaa pois digiboksin HDMI-sisääntulosta TV:lle?
Jääkö minulta jotain ymmärtämättä, kun kaikissa televisioissa on antenni- ja kaapeliviritin, niin mihin sitä ulkoista digiboksia aina vaaditaan? 🤔>
Tyyliin:
Vaikka et ymmärräkkään, niin minä katson kaikki ohjelmat tallennusten kautta. Paitsi nyt. Kun ei mikään toimi. Ei auta asiaa vaikka katsoisin telkkaria antennin kautta, sillä se ei ole tässä pointti. Minä maksan telia tv:sta ja sen pitää silloin toimia.
Kuva itsessään näyttää vieraammalta, että miten olet siihen päätynyt. Telia TV -palvelussa ei ole yleistä häiriötilannetta. Auttaako sellainen, että mennessäsi takaisin päävalikkoon ja uudelleen hakemaan tallenteita, niin onnistuuko se?
Päädyin siihen siten, että avasin tv:n. En saa päävalikosta tällä hetkellä mitään toimimaan. Aluksi päävalikko toimi, mutta nyt se on ihan kuollut. Kun vielä pääsin liikkumaan valikossa, niin tallenteita ei ollut yhtään.
Pääsen netflixiin ja viaplayhin mutta en cmoreen. Näen kanavat antennin kautta. Eli vika ei ole telkkarissa. Epäilin jo sitäkin. Vieläkin ruudussa teksti: Tietoja ei voitu noutaa. Yritä myöhemmin uudelleen.
@aikuishuvitus kirjoitti:
se tapahtui taas. käytin boxia viereisestä huoneesta ääniohjauksella. oli sähkökatko tai boxi teki resetin itse ja siirtyi aloitussivulle.
olin painanut 3 x ok eikä se ollut kysynyt mitään pin-koodia. vuokraus tapahtui ja 6 euroa maksoi.
Tällainen on Väärin. Miksi se kursori on aina siinä mistä vuokraaminen etenee seuraavaan vaiheeseen.
Miksei ole kytkintä asetuksissa mistä vuokrauksen saisi pois päältä. Minun täytyy purkaa sopimus kahden vuoden kuluttua
ellei tuota korjata.
Kiitos palautteesta! Nämä ovat tärkeässä roolissa, kun parannamme ominaisuuksia ja käyttökokemusta. Mahdollisuus PIN-kyselyn asettamiselle suorittaessa vuokrausta on tulossa syksyn aikana!
Muokkaus: Tällä hetkellä PIN-koodin asettaminen onnistuu tilille vain tv.telia.fi -osoitteesta kirjautumalla Telia TV digiboksin tilillä ja sitten Asetuksista laittamalla kyselyn päälle. Tämä voi toimia ratkaisuna siihen asti, että saamme ominaisuuden digiboksille. Kysely on kuitenkin otettava pois käytöstä aina kun haluaa vuokrauksen tehdä.