Yhteisön päivityksen aikana tuli kaksi päivitystä Telia TV Box-sovellukseen. Voisiko @TeroRe lisätä ohjelmistopäivitysketjuun, että mitä uutta ja korjauksia ne sisältävät.
Joo, toki. Arris-boksien päivityksestä laitoinkin tietoa mutta tsekkaan DV-boksin tilanteen myös ajan tasalle.
Yhteisön päivityksen aikana tuli kaksi päivitystä Telia TV Box-sovellukseen. Voisiko @TeroRe lisätä ohjelmistopäivitysketjuun, että mitä uutta ja korjauksia ne sisältävät.
Joo, toki. Arris-boksien päivityksestä laitoinkin tietoa mutta tsekkaan DV-boksin tilanteen myös ajan tasalle.
Nyt on päivitystiedot ajan tasalla @Tomppa_1
Eikö televisiota voi katsoa ihan TV:n omalla virittimellä? Vaihtaa pois digiboksin HDMI-sisääntulosta TV:lle?
Jääkö minulta jotain ymmärtämättä, kun kaikissa televisioissa on antenni- ja kaapeliviritin, niin mihin sitä ulkoista digiboksia aina vaaditaan? >
Sepä se, kun ei aina voi!
Kun televisiolähetykset vaihtuivat analogisista digiaikaan, niin samea kuva muuttui sarjaksi pysäytyskuvia.
Digita kertoi, että asun katvealueella jota ei tulla korjaamaan. Ehdottivat satelliittia tai nettiä ohjelmalähteeksi. Canal Plus oli muutaman vuoden käytössä ja kun taloon sai Telian valokuidun porstuaan niin siirryin nettitelevisioon, Ensin Motorolan purkki ja sitten Arris. Kökköä se katselu noillakin oli mutta kuitenkin toimi ja niiden kanssa oppi pärjäämään.
Tässä syksyllä taas kerran nettisopimusta uusiessa tuli vastaan tämä uusi purkki johon Telian asiakaspalveluhenkilö kovasti suositteli siirtymään.
Siirryin… Tai siis vaimo ja lapset siirtyivät kun itse en ole muutamaan vuoteen koko televisiota katsonut. Nyt sitten on omakin television katselukokemukseni (=boxin valikoiden katselukokemus) laajentunut huomattavasti:
“Isä, tuu vaihtamaan kanava”, “tuu laittamaan tää ohjelma lähtemään alusta asti”, “Mitä ohjelmia nyt on menossa?”, “Tuu PRKL laittamaan Salkkarit tallentumaan”, “Missä V***ssa on tallennettu jakso?”
Välillä tulee mieleen että omassa nuoruudessa oli helppoa kun televisiosta laitettiin virta päälle ja TV lähetys näkyi ja ohjelman jälkeen laite sammutettiin virtakytkimestä. Myöhemmin homma monimutkaistui kun TV2 alkoi näkymään ja TV:n kaappiin asennettiin UHF lisälaite sen katsomista varten. Sitten piti jo kahden kanavan välillä taiteilla.
Mutta sitä en ymmärrä että kun tekniikka edistyy ja monipuolistuu niin uuden laitteen toiminta tehdään hankalammaksi ja laite huonommin toimivaksi perustarkoitukseensa.
Raha toki ratkaisee mutta tulee mieleen ajatukseni kun aikoinaan yhden asuntoni kylpyhuonetta katselin: “Olisikohan rakentajalla pari vuotta sitten tullut paljonkin työ kalliimmaksi jos lattiakaivo olisi laitettu vaakasuoraan ja laskettu lattiapinnan tasoon eikä jätetty 2 cm koholle ympäröivästä lattiasta?”
Saako tähän uuteen purkkiin liitettyä näppäimistöä. Kokeilin Applen bluetooth-näppäimistöllä jonka purkki löysi mutta ei saanut aikaiseksi yhteyttä.
Android-järjestelmän WebView ei päivity. Tulee virheilmoitus asentaminen epäonnistui. On kokeiltu virtajohdon poisottamista, ei auttanut.
Hyvin tyytyväinen olen ollut tähän uuteen boksiin. Hyvin vähän tulee live tv:tä katsottua joten siitä en osaa juurikaan mitään sanoa, mutta kaikki kirjastot ja apit toimii kuten pitääkin. Ainut että tallenteiden kelaus saisi 10s sijaan olla esimerkiksi 30s tai täyden minuutin.
Saako tähän uuteen purkkiin liitettyä näppäimistöä. Kokeilin Applen bluetooth-näppäimistöllä jonka purkki löysi mutta ei saanut aikaiseksi yhteyttä.
Ainakaan tällä hetkellä erillisten laitteiden käyttöä ei ole tuettu meidän tarjoaman digiboksin kanssa.
Android-järjestelmän WebView ei päivity. Tulee virheilmoitus asentaminen epäonnistui. On kokeiltu virtajohdon poisottamista, ei auttanut.
Tarkennatko mikä tämä WebView on jota yrität päivittää? Onko se jotain, jonka olet sovelluskaupasta asentanut ja nyt päivität, vai ehdottaako järjestelmä itse sen päivittämistä? Saatko kuvaa virheilmoituksesta laitettua tähän keskusteluun?
.
Android-järjestelmän WebView ei päivity. Tulee virheilmoitus asentaminen epäonnistui. On kokeiltu virtajohdon poisottamista, ei auttanut.
Tarkennatko mikä tämä WebView on jota yrität päivittää? Onko se jotain, jonka olet sovelluskaupasta asentanut ja nyt päivität, vai ehdottaako järjestelmä itse sen päivittämistä? Saatko kuvaa virheilmoituksesta laitettua tähän keskusteluun?
Näytössä lukee:
Android WebView on Googlen esiasennettu järjestelmäkomponetti, joka sallii Android-sovellusten näyttää verkkosisältöä.
Virheilmoitus: Android-järjestelmän WebView: Asentaminen epäonnistui
Ei asennu Android WebView-päivitys vieläkään. Voisiko joku Telialta kommentoida.
Ei asennu Android WebView-päivitys vieläkään. Voisiko joku Telialta kommentoida.
Tiedusteltu asiaa, että onko seominaisuus tässä digiboksissa. Vastauksen saatuani kirjoitan sen tänne. Joten selvitellään!
Tarkennatko vielä, että onko kyseessä järjestelmän vaatima päivitys vai yritätkö itse päivittää sovelluskaupan kautta? Onko palvelun tai jonkun sovelluksen käyttö estynyt tämän takia?
Ei asennu Android WebView-päivitys vieläkään. Voisiko joku Telialta kommentoida.
Tiedusteltu asiaa, että onko seominaisuus tässä digiboksissa. Vastauksen saatuani kirjoitan sen tänne. Joten selvitellään!
Tarkennatko vielä, että onko kyseessä järjestelmän vaatima päivitys vai yritätkö itse päivittää sovelluskaupan kautta? Onko palvelun tai jonkun sovelluksen käyttö estynyt tämän takia?
Kun menen Google Play Kauppaan, niin lukee Päivitykset / 1 odottaa.( ko. järjestelmäkomponentti ) Palvelun ym.estymisestä en osaa vielä sanoa mitään. Tähän järjestelmäkomponenttiin on aikaisemminkin tullut päivityksiä.
Ei asennu Android WebView-päivitys vieläkään. Voisiko joku Telialta kommentoida.
Tiedusteltu asiaa, että onko seominaisuus tässä digiboksissa. Vastauksen saatuani kirjoitan sen tänne. Joten selvitellään!
Tarkennatko vielä, että onko kyseessä järjestelmän vaatima päivitys vai yritätkö itse päivittää sovelluskaupan kautta? Onko palvelun tai jonkun sovelluksen käyttö estynyt tämän takia?
Kun menen Google Play Kauppaan, niin lukee Päivitykset / 1 odottaa.( ko. järjestelmäkomponentti ) Palvelun ym.estymisestä en osaa vielä sanoa mitään. Tähän järjestelmäkomponenttiin on aikaisemminkin tullut päivityksiä.
Kiitos lisätiedoista- selvittelemme, ja palaamme vielä tähän asiaan.
Tervehdys!Mulla tämä Telia digiboxi ja pari kuukautta vanha LG tv,boxi on siihen yhdistetty LG soundbarin kautta,soundbar on HMDI ARC liitännässä tv,ssä.Tv näyttää että boxista tulee koko ajan HDR kuvaa ja kun katsoin Areenan kautta 4K lähetystä jalkapallosta tv näytti kuvaksi HLG HDR,kuva on kyllä hyvä,lähinnä nyt mua kiinnostaa että tuleeko boxista koko ajan HDR tasoista kuvaa ja HLG on googlailun mukaan ilmeisesti joku uus juttu jota YLE käyttää 4K lähetyksissä.
Tervehdys!Mulla tämä Telia digiboxi ja pari kuukautta vanha LG tv,boxi on siihen yhdistetty LG soundbarin kautta,soundbar on HMDI ARC liitännässä tv,ssä.Tv näyttää että boxista tulee koko ajan HDR kuvaa ja kun katsoin Areenan kautta 4K lähetystä jalkapallosta tv näytti kuvaksi HLG HDR,kuva on kyllä hyvä,lähinnä nyt mua kiinnostaa että tuleeko boxista koko ajan HDR tasoista kuvaa ja HLG on googlailun mukaan ilmeisesti joku uus juttu jota YLE käyttää 4K lähetyksissä.
HDR HLG (High Dynamic Range). HDR-formaatteja on useita, kuten HLG, HDR10, HDR10+, Dolby Vision, eivätkä kaikki päätelaitteet tue niitä kaikkia. HLG on valittu tässä Areenan formaatiksi, koska se on samalla Fifan tuotannon käyttämä formaatti sen lisäksi, että se on laitteissa parhaiten tuettu livestriimien osalta samalla ollen alemman SDR formaatin kanssa yhteensopiva.
Jostain syystä kuva häviää alle sekunniksi ja palaa takaisin, silloin tv:ssä näkyy kuvatilan tekstk esim (HDR eloisa) jne. Eli ihan kuin boksi kadottaisi tv ja boksin välisen yhteyden nano sekunniksi silloin tällöin.
Kokeilin boksin asetuksista hdmi kalibrointia mutta ei auttanat, myös eri hdmi johtoja ja paikkoja kokeiltu eikä auta.
Ja edelliseen vielö lisäten, kuvassa näkyy myös pieniä valkoisia pisteitä siellä täällä.
Jostain syystä kuva häviää alle sekunniksi ja palaa takaisin, silloin tv:ssä näkyy kuvatilan tekstk esim (HDR eloisa) jne. Eli ihan kuin boksi kadottaisi tv ja boksin välisen yhteyden nano sekunniksi silloin tällöin.
Kokeilin boksin asetuksista hdmi kalibrointia mutta ei auttanat, myös eri hdmi johtoja ja paikkoja kokeiltu eikä auta.
Poistuuko ongelma, jos kytket television asetuksista HDR -tuen pois päältä? Entä toistuuko ongelma (kun sama HDR-tuki on päällä) muilla laitteilla samasta HDMI -portista, jos on käytössä esim. pelikonsoli tai jokin muu laite?
Kun menen Google Play Kauppaan, niin lukee Päivitykset / 1 odottaa.( ko. järjestelmäkomponentti ) Palvelun ym.estymisestä en osaa vielä sanoa mitään. Tähän järjestelmäkomponenttiin on aikaisemminkin tullut päivityksiä.
Kiitos lisätiedoista- selvittelemme, ja palaamme vielä tähän asiaan.
Onko tätä asiaa jo selvitetty ? Edellekään päivitys ei asennu.
Muokkaus Merja_J: lyhennetty lainauksia
Asia on @Tomppa_1 yhä käsittelyssä meidän puolella. Saattaa olla, että tässä vaiheessa puhutaan ehkä ominaisuudesta, mutta että saisimme tämän toimivaksi kokonaisuudeksi, menee hetki aikaa. Ilmoittelemme, mitä saamme tietää aiheen iimoilta.
Kun menen Google Play Kauppaan, niin lukee Päivitykset / 1 odottaa.( ko. järjestelmäkomponentti ) Palvelun ym.estymisestä en osaa vielä sanoa mitään. Tähän järjestelmäkomponenttiin on aikaisemminkin tullut päivityksiä.
Kiitos lisätiedoista- selvittelemme, ja palaamme vielä tähän asiaan.
Onko tätä asiaa jo selvitetty ? Edellekään päivitys ei asennu.
Noniin, nyt on saatu kommenttiakin tähän! Eli tuo Webview on Googlen esiasentama järjestelmäkomponentti, mutta sitä ei käytetä meidän DV8919-boksissa oikeastaan mihinkään. Sitä ei taida pystyä vallan poistamaan, mutta päivitykset voi napata pois ja ikäänkuin kokeilla aloittaa alusta.
Tilaamani DV8919 digiboksi toimii muuten hyvin, mutta tähän pitäisi tehdä yksi muutos, että jäisin tämän ratkaisun pitkäaikaiseksi käyttäjäksi vielä 12 kk määräaikaisuuden jälkeen.
Älytelevision omissa sovelluksissa, Chromecastissa ja Xboxissa HDR- tai Dolby Vision kuvatilat aktivoituvat ainoastaan silloin, kun televisiolle tarjotaan näytettäväksi HDR tai Dolby Vision kuvaa. DV8919-digiboksissa HDR-kuvatila on lähtökohtaisesti päällä koko ajan, myös SDR-laatuisista videota katsottaessa. Tällöin menetetään mahdollisuus säätää television asetuksissa kuvan kirkausasetukset erikseen SDR-kuvalle sekä HDR-kuvalle.
Tilapäisesti tämän ongelman voi kiertää poistamalla television asetuksista HDMI-liitennän tuen 10-/12-bit kuvalle. Tällöin digiboksin uudelleenkäynnistyksen jälkeen digiboksi siirtyy lähettämään normaalia 8-bit SDR-kuvaa koko ajan. Tällöin kuitenkin menetetään mahdollisuus katsoa HDR-kuvaa Netflixistä ja muista suoratoistoappeista, mikä johtaa älytelevision omia appien tai Chromecastin käyttöön.
Nyt havaittu pieni vika kun asettaa toistuvia tallenteita niin osaa ei enää sen jälkeen pysty poistamaan ajastuksista, ei boksilla eikä apin kautta. Tulee vaan errori hups jotain meni pieleen.
Tein tästä vikailmoituksen kyllä.
Kysymys DV8919-digiboksin käyttäjille: asentuuko teillä Android-järjestelmän Webview-järjestelmäsovellus ? Viimeisin päivätty 2.12.2022. Löytyy Google Play Kaupasta.
Kysymys DV8919-digiboksin käyttäjille: asentuuko teillä Android-järjestelmän Webview-järjestelmäsovellus ? Viimeisin päivätty 2.12.2022. Löytyy Google Play Kaupasta.
Asentuu,itselläni on sen beta versio käytössä ja hyvin onnistui päivitys Android boksiin.
Nyt havaittu pieni vika kun asettaa toistuvia tallenteita niin osaa ei enää sen jälkeen pysty poistamaan ajastuksista, ei boksilla eikä apin kautta. Tulee vaan errori hups jotain meni pieleen.
Tein tästä vikailmoituksen kyllä.
Menikö kyseiset ohjelmat virheen vuoksi tallennukseen? Tästä nyt on muutama päivä aikaa jatkuuko ongelma edelleen?