Kysymys DV8919-digiboksin käyttäjille: asentuuko teillä Android-järjestelmän Webview-järjestelmäsovellus ? Viimeisin päivätty 2.12.2022. Löytyy Google Play Kaupasta.
Asentuu,itselläni on sen beta versio käytössä ja hyvin onnistui päivitys Android boksiin.
Nollasin digiboksin, ja järjestelmäsovellus päivittyi ongelmitta. Aikaisemmin oli kai jokin bitti poikittain.
Nyt havaittu pieni vika kun asettaa toistuvia tallenteita niin osaa ei enää sen jälkeen pysty poistamaan ajastuksista, ei boksilla eikä apin kautta. Tulee vaan errori hups jotain meni pieleen.
Tein tästä vikailmoituksen kyllä.
Menikö kyseiset ohjelmat virheen vuoksi tallennukseen? Tästä nyt on muutama päivä aikaa jatkuuko ongelma edelleen?
Ei menneet vaan iha itse ne olen ne sinne tallennukseen lisännyt mutta poistamaan ei pystynyt enää. Ongelma ei jatku koska tallennettava sarjakaan ei jatku käsittääkseni.
Nyt havaittu pieni vika kun asettaa toistuvia tallenteita niin osaa ei enää sen jälkeen pysty poistamaan ajastuksista, ei boksilla eikä apin kautta. Tulee vaan errori hups jotain meni pieleen.
Tein tästä vikailmoituksen kyllä.
Menikö kyseiset ohjelmat virheen vuoksi tallennukseen? Tästä nyt on muutama päivä aikaa jatkuuko ongelma edelleen?
Ei menneet vaan iha itse ne olen ne sinne tallennukseen lisännyt mutta poistamaan ei pystynyt enää. Ongelma ei jatku koska tallennettava sarjakaan ei jatku käsittääkseni.
Anteeksi muotoilin kysymykseni väärin. Tarkoitin tallentuivatko ohjelmat vaikka niiden ajastuksen poistit ja sait tämän virheilmoituksen. Oikein toimit kun häiriöilmoituksen tilanteesta kirjasit. Ongelma nyt on nyt tavallaan ratkennut, mutta juurisyytä on hyvä tutkia jottei ongelma toistu toisen ohjelman kohdalla.
Ei menneet vaan iha itse ne olen ne sinne tallennukseen lisännyt mutta poistamaan ei pystynyt enää. Ongelma ei jatku koska tallennettava sarjakaan ei jatku käsittääkseni.
Anteeksi muotoilin kysymykseni väärin. Tarkoitin tallentuivatko ohjelmat vaikka niiden ajastuksen poistit ja sait tämän virheilmoituksen. Oikein toimit kun häiriöilmoituksen tilanteesta kirjasit. Ongelma nyt on nyt tavallaan ratkennut, mutta juurisyytä on hyvä tutkia jottei ongelma toistu toisen ohjelman kohdalla.
Ohjelmat tallentuivat kyllä kun yritin poistaa ajastuksen joka ei onnistunut.
--
Muokkaus PihlaHei: lyhennetty lainauksia
Anteeksi muotoilin kysymykseni väärin. Tarkoitin tallentuivatko ohjelmat vaikka niiden ajastuksen poistit ja sait tämän virheilmoituksen. Oikein toimit kun häiriöilmoituksen tilanteesta kirjasit. Ongelma nyt on nyt tavallaan ratkennut, mutta juurisyytä on hyvä tutkia jottei ongelma toistu toisen ohjelman kohdalla.
Ohjelmat tallentuivat kyllä kun yritin poistaa ajastuksen joka ei onnistunut.
Olisikohan kyse ollut yksittäisen sarjan vaiva, tai sitten se koskee näitä pian loppuvia sarjoja. Vaikea sanoa tarkemmin, kun itse en häiriötä saanut toistettua. Ja toistan vieä aiemmin sanottua: häiriöilmoitus aiheesta oli hyvä, jotta esimerkki saatiin tietoon ja tutkintaan. Tätä ei ole havaittu ainakaan toistaseksi muilla eikä muita ilmoituksia aiheesta ole tullut.
Mikä vikana kun boxi ei välissä käynnistäessä löydä Wi-Fi yhteyttä ennenkuin laitteen käynnistää uudesta?
Mikä vikana kun boxi ei välissä käynnistäessä löydä Wi-Fi yhteyttä ennenkuin laitteen käynnistää uudesta?
Hmm.. Vaikea sanoa nopeasti mistä moinen voisi johtua. Tekeekö boksi joka käynnistyksen yhteydessä samaa? Ilmeisesti muilla wifiin liitetyillä laitteilla ei ole samaa ongelmaa?
Onko sinulla muuten boksina tämä DV8919 laite vai vanhempi Arris 5305W?
DV8919 boxi, ei tee aina sitä välissä käynnistäessä ei löydä verkkoa.
DV8919 boxi, ei tee aina sitä välissä käynnistäessä ei löydä verkkoa.
Vastaavaa yleistä ongelmaa kyseisellä boksilla ei ole toistaiseksi tunnistettu. Kun käynnistät boksia niin se tapahtuu vain kaukosäätimen virtapainikkeella? Eli laite pysyy valmiustilassa kun sitä ei käytetä.
Korjaantuuko tilanne pelkästään boksin virroitta käyttämisellä?
DV8919 boxi, ei tee aina sitä välissä käynnistäessä ei löydä verkkoa.
Vastaavaa yleistä ongelmaa kyseisellä boksilla ei ole toistaiseksi tunnistettu. Kun käynnistät boksia niin se tapahtuu vain kaukosäätimen virtapainikkeella? Eli laite pysyy valmiustilassa kun sitä ei käytetä.
Korjaantuuko tilanne pelkästään boksin virroitta käyttämisellä?Joo virtapainikkeella käynnistän ja kun ei löydä verkkoa menen boxin asetuksiin ja käynnistän sieltä uudelleen kun tiedän missä tuo asetuksissa on, sen jälkeen verkko löytyy.
DV8919 boxi, ei tee aina sitä välissä käynnistäessä ei löydä verkkoa.
Vastaavaa yleistä ongelmaa kyseisellä boksilla ei ole toistaiseksi tunnistettu. Kun käynnistät boksia niin se tapahtuu vain kaukosäätimen virtapainikkeella? Eli laite pysyy valmiustilassa kun sitä ei käytetä.
Korjaantuuko tilanne pelkästään boksin virroitta käyttämisellä?Joo virtapainikkeella käynnistän ja kun ei löydä verkkoa menen boxin asetuksiin ja käynnistän sieltä uudelleen kun tiedän missä tuo asetuksissa on, sen jälkeen verkko löytyy.
Kiitosta tarkennuksesta. Raportoin tämän meidän tuotekehtykselle, jospa he saisivat ongelman toistettua ja tulevassa ohjelmistopäivityksessä sille rakennettua korjauksen. Varmistathan vielä, että boksilla on viimeisin ohjelmistopäivitys asennettuna. Asetukset > Järjestelmän asetukset > Laitteen asetukset > Tietoja > Järjestelmäpäivitys.
DV8919 boxi, ei tee aina sitä välissä käynnistäessä ei löydä verkkoa.
Vastaavaa yleistä ongelmaa kyseisellä boksilla ei ole toistaiseksi tunnistettu. Kun käynnistät boksia niin se tapahtuu vain kaukosäätimen virtapainikkeella? Eli laite pysyy valmiustilassa kun sitä ei käytetä.
Korjaantuuko tilanne pelkästään boksin virroitta käyttämisellä?Joo virtapainikkeella käynnistän ja kun ei löydä verkkoa menen boxin asetuksiin ja käynnistän sieltä uudelleen kun tiedän missä tuo asetuksissa on, sen jälkeen verkko löytyy.
Kiitosta tarkennuksesta. Raportoin tämän meidän tuotekehtykselle, jospa he saisivat ongelman toistettua ja tulevassa ohjelmistopäivityksessä sille rakennettua korjauksen. Varmistathan vielä, että boksilla on viimeisin ohjelmistopäivitys asennettuna. Asetukset > Järjestelmän asetukset > Laitteen asetukset > Tietoja > Järjestelmäpäivitys.
Joo tarkistan asian.
Kiitosta tarkennuksesta. Raportoin tämän meidän tuotekehtykselle, jospa he saisivat ongelman toistettua ja tulevassa ohjelmistopäivityksessä sille rakennettua korjauksen. Varmistathan vielä, että boksilla on viimeisin ohjelmistopäivitys asennettuna. Asetukset > Järjestelmän asetukset > Laitteen asetukset > Tietoja > Järjestelmäpäivitys.
Joo tarkistan asian.
Oli viimeisin päivitys, tarkistin.
--
Muokkaus PihlaHei: lyhennetty lainauksia
Bugeja DV8919-digiboksissa
Bugi 1:
Asetusvalikko 1:
Asetukset=>Kaukosäädin
Asetusvalikko 2:
Asetukset=>Järjestelmän asetukset=>TV asetukset=>HDMI CEC
Jos asetusvalikossa 1 on valittuna "Käytä TV:tä digiboksin kaukosäätimellä", niin asetusvalikon 2 asetuksilla ei vaikuta olevan väliä, vaan kaikki HDMI-CEC toiminnot näyttäisi olevan pakotetusti päällä.
Jos
- asetusvalikosta 1 ei ole valittuna "Käytä TV:tä digiboksin kaukosäätimellä",
- asetusvalikossa 2 on valittuna "Aktivoi CEC", ja
- asetusvalikossa 2 ei ole valittuna "Laitteiden käynnistys ja sammutus yhdellä kaukosäätimellä",
niin viimeisen ranskalaisen viivan mukainen HDMI-CEC-toiminto poistuu odotetusti käytöstä.
Kuitenkin, koska "Käytä TV:tä digiboksin kaukosäätimellä" on otettu pois päältä, niin tällöin poistuu myös HDMI-CEC äänenvoimakkuuden säätö MPEG-stereoääntä lähettävillä kanavilla ja se korvaantuu digiboksin muuttaman PCM-äänen voimakkuudensäätämisellä. HDMI-CEC äänenvoimakkuuden säätö toimii kuitenkin odotetusti Dolby-ääntä käyttävillä kanavilla. (Tällä hetkellä: Yle TV1, Yle TV2 ja C More Hits)
=> On mahdotonta poistaa digiboksista HDMI CEC-virtakäskyjä toiminnasta ilman, että samalla menetetään mahdollisuus säätää TV:n tai soundbarin äänenvoimakkuutta HDMI-CEC-käskyillä MPEG-stereoääntä käyttävillä kanavilla.
Bugi 2:
Asetusvalikossa 1 väitetään, että lyhyt painaus digiboksin kaukosäätimessä sammuttaisi digiboksin ja vaadittaisiin pitkä painallus television ja/tai soundbarin sulkemiseksi.
Painalluksen pituudella ei ole kuitenkaan mitään väliä, vaan lyhyttä painallusta yrittämällä sammuu sekä digiboksi että televisio ja soundbar.
Bugi 3:
Yrittäessä paikallistaa yllä mainittua vikaa huomasin, että Yle Teema & Fem kanavalla ei ole käytössä Dolby-äänet, vaikka Yle tarjoaa nämä kaikille HD-laatuisille kanavilleen.
Kiitos @Anonyymi1 bugilistauksestasi! Viestisi sisältö on laitettu myös tuotepäälliköille tutkittavaksi. Kysymys vielä siihen, että minkämerkkinen televisiosi on ja onko se kuinka vanha? Käytätkö kotiteatteria tms.vahvistinta ja oletko kokeillut toista HDMI-porttia televisiostasi (muu kuin HDMI ARC)?
Kiitos @Anonyymi1 bugilistauksestasi! Viestisi sisältö on laitettu myös tuotepäälliköille tutkittavaksi. Kysymys vielä siihen, että minkämerkkinen televisiosi on ja onko se kuinka vanha? Käytätkö kotiteatteria tms.vahvistinta ja oletko kokeillut toista HDMI-porttia televisiostasi (muu kuin HDMI ARC)?
Televisio: LG OLED 55” C1 (v. 2021)
Soundbar LG SN10YG ja siihen langattomasti kytketyt takakaiuttimet LG SPK8-S
Soundbar on kytketty HDMI2 eli eARC-paikkaan. Digiboksi oli kytkettynä television HDMI4 liitentään.
Television HDMI1, HDMI3 ja HDMI4 ovat identtisiä HDMI 2.1 40 Gbps paikkoja eli kaistaa riittää 2160p120 kuvalle 10-bit RGB 4:4:4 väreillä sekä pakkaamattomalle PCM 7.1 äänelle tai kaikille Dolbyn äänikoodekeille. (Ts. ainoat pienet puutteet television HDMI paikoissa on, että mikään näistä ei tue DTS-äänen bitstreamausta, eikä 2160p120 12-bit RGB 4:4:4.)
Bugi 1:
HDMI-CEC käskyt toimii odotetusti kaikilla muilla HDMI-laiteilla kuin DV8919-boksilla kaikissa television HDMI-paikoissa. Kuvauksessani kaikki CEC-toiminnot sai sinäänsä kytkettyä päälle ja pois.
=> Se, että näihin toimintoihin ei saa toivottuja CEC-toimintojen kombinaatiota on väistämättä boksin softassa oleva ongelma, eikä television tai soundbarin.
Bugi 2:
Aikaisemman kuvaukseni voisi typistää siihen, että koko “pitkä painallus” toimintoa ei vaikuta olevan olemassa koko digiboksissa. Televisio tai soundbar ei sammu sattumalta samanaikaisesti digiboksin kanssa itsekseen, vaan se vaatii digiboksilta tulevaa CEC-käskyä sammua (tai sähkökatkon).
=> Tällä hetkellä digiboksin kaukosäätimen lyhyt painallus aiheuttaa CEC-sammutuskäskyn antamisen televisiolle.
Bugi 3:
Käsitykseni miten äänet toimivat tapauksessani:
Yle TV1, Yle TV2 ja C More Hits kanavien lähetys:
DD 2.0 tai 5.1 => DD:n bitstreamaus televisioon ja edelleen eARC:n välityksellä soundbariin.
Kaikilla muilla kanavilla (ml. Yle Teema & Fem):
MP2 2.0 => Digiboksi muuntaa PCM 2.0:ksi => PCM:nä televisioon ja eARC:n välityksellä soundbariin.
Uskoisin, että kaikki surround-kaiutinjärjestelmän omistavat Ylen IPTV-katsojat odottavat tänä päivänä, että kaikilla Ylen kanavilla olisi sama Dolby 2.0 tai Dolby 5.1 ääni kuin DVB-T ja DVB-C-verkkojen HD-kanavilla on.
===
18.12. lähettämäni viestin jälkeen kallistuin 14 vrk palautusoikeuden hyödyntämiselle ja digiboksi ei ole enää minulla jatkotestaamista varten.
Ensi syksynä talouteni VDSL=>5G siirtymisen yhteydessä annettu hyvin edullinen 5G-tarjoushinta umpeutuu. Kiitos Sanoman sopimuspoliitikan on nimittäin varsin mielekästä kilpailuttaa IPTV ja kodin 5G-SIM ratkaisut yhdessä. Telian vaihtoehto tälle kombolle vaikuttaisi olevan nykyisen tarjonnan kärkipäätä.
Toivottavasti saatte korjattua 9.12. ja 18.12. kuvaamani bugit ensi syksyyn mennessä. :)
PS. Olen samaa mieltä niiden yhteisöläisten kanssa, jotka toivoisivat V Premium-paketin kylkeen täysmittaisen Viaplay-palvelua. Yle antoi varsin laajamittaisen mainoksen televisio-operaattoreille 4K-futiksesta ja olisihan tuolla kuvalaadulla futista kiva seurata myös Ylen välittämien turnauksien välillä.
@Anonyymi1 Kiitoksia todella kattavasta kirjoituksestasi! Perehdymme näihin huolella.
Kiitos kaikille kuluneesta vuodesta ja kymmenistä sivuista kommentteja uuteen digiboksiin liittyen! Palautteenne on ollut äärimmäisen arvokasta ja auttanut meitä Telia TV:n kehityksessä ja virheiden korjauksessa.
Minun oli tarkoitus tässä joulukuussa kirjoittaa pidemmästi siitä, mitä kaikkea vuoteen kuuluikaan ja mitä Telia TV:n tulevaisuudessa on luvassa. Valitettavasti sinnikäs flunssa järjesteli aikataulut uusiksi, joten joudun palaamaan asiaan ensi vuoden puolella.
Rauhallista joulua!
Hei! Oliko tässä DV8919 boksissa Dolby Vision tukea katsellessa esim. Disney+ tai muuta vastaavaa suoratoistopalvelua jotka kyseistä formaattia tukee? Onko HDR tuettuna ylipäänsä tässä laitteessa?
Moikka @dafunga ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!
HDR on tuettuna SDMC DV8919 -digiboksissa mutta Dolby Vision ei ole tuettuna.
DV8919-digiboksiin on tullut firmware-päivitys 10.3.78 ja Telia TV Box-päivitys 7.2.1. Mikä on näiden päivitysten sisältö ?
DV8919-digiboksiin on tullut firmware-päivitys 10.3.78 ja Telia TV Box-päivitys 7.2.1. Mikä on näiden päivitysten sisältö ?
Molemmat päivitykset sisältävät pieniä bugikorjauksia, mutta tarkempaa listausta näistä ei ole tiedossa. Arris-boksille löytyy myös oma päivitysketjunsa täältä Yhteisöstä jossa listataan aina näkyvimmät muutokset. Kannattaa ottaa ketju seurantaan.
Mulla uusi TV boksi (se neliön muotoinen). Olen palauttanut boksin tehdasasetukset, ja äsken päivitin viimeisimmän ns. kriittisen päivityksen.
Miksi Nelonen, MTV Sub, LIV, JIM, MTV Ava ja Hero eivät näy HD-tasoisina? Vai eikö ko kanavien tunnuksiin vain ole lisätty HD-tunnusta? Jos näin, miksi sitten on esim TV1 HD ja TV2 HD?
Vanhassa bolsissa (ympyrän muotoinen) kaikki kanavat olivat HD-tasoa. Uudessa käyttömukavuus on huonontunut, esim tekstiteeveetä ei voi katsoa samanaikaisesti tv-lähetyksen kanssa. Palaisin vanhaan boksiin, jos voisin.
Mulla uusi TV boksi (se neliön muotoinen). Olen palauttanut boksin tehdasasetukset, ja äsken päivitin viimeisimmän ns. kriittisen päivityksen.
Miksi Nelonen, MTV Sub, LIV, JIM, MTV Ava ja Hero eivät näy HD-tasoisina? Vai eikö ko kanavien tunnuksiin vain ole lisätty HD-tunnusta? Jos näin, miksi sitten on esim TV1 HD ja TV2 HD?
Vanhassa bolsissa (ympyrän muotoinen) kaikki kanavat olivat HD-tasoa. Uudessa käyttömukavuus on huonontunut, esim tekstiteeveetä ei voi katsoa samanaikaisesti tv-lähetyksen kanssa. Palaisin vanhaan boksiin, jos voisin.
Käytössäsi on siis nykyään Telia TV digiboksilla palvelu.
Telia TV digiboksi -palvelussa on käytössä yhteyden mukaan skaalautuva kuvanlaatu. Kuvanlaatu vaihtelee kanavittain niiden pääsääntöisen sisällön perusteella. Esimerkiksi Yle 1 kanavalla maksimi on 1080p25, Yle 2 ja FEM kanavilla 720p50. MTV, SUB, Nelonen ja TV5 kanavilla maksimi on 720p50. Osalla kanavista kuvantarkkuutta on pienennetty normaalista 50Hz päivitys taajuudesta, jotta kuvan päivitys taajuutta saadaan nostettua ilman, että kaistan nopeusvaatimukset nousevat älyttömästi.
Telia TV digiboksi laajakaistalla palvelussa lähes kaikkien kanavien kuvantarkkuus on 1080p joitain poikkeuksia lukuunottamatta.
Kerro mikä sinun mielestäsi kuulostaa parhaalta ominaisuudelta, ja mitä haluaisit nähdä DV8919-boksilla seuraavaksi?
Kaapeli-TV- ja Telia TV digiboksi laajakaistalla -palveluihin verrattuna kuvanlaatu on heikompaa. Näissä palveluissa resoluutio on 1080i50, mutta tätä lomitettua kuvaa Telia TV digiboksi -palvelu ei tue.
ELI JOS VAIHTAA TELIA TV DIGIBOKSIIN NIIN KUVALAATU HEIKKENEE HUOMATTAVASTI VERRATTUNA KAAPELI-TV KANAVIIN. EIKÖ TÄTÄ LOMITETTUA KUVATEKNIIKKAA SAADA LAITETTUU DIGIBOKSIIN. TÄMÄHÄN ON TEKNILLISESTI AIKAMOISTA TAKAPAKKIA JOS MENNÄÄN KUVANLAADUSSA HUONOMPAAN SUUNTAN UUDELLA LAITTEELLA.
----
Muokkaus SonjaMelina: Siistitty lainausta.