Telia Play digiboksin uusi rauta DV8919 – kysy ja kommentoi täällä **ketju on lukittu kommenteilta**



Näytä ensimmäinen kirjoitus
Aihe on suljettu kommenteilta.

1056 kommenttia

Kunniamerkki +1

Moi , ihan hyvä pointti tuo peilaus mutta en siihen aio tarttua koska periaatteessa koen että olen tullut harhaanjohdetuksi , myyntitilanteessa ei boxien tuesta tai toiminnan loppumisesta puhuttu mitään , vanhojen boxien toiminnan lopettaminen tehtiin vasta 14 päivän jälkeen , näköjään siksi etten pysty valittamaan ja purkamaan sopimusta ja aion katsoa onko tässä jokin mahdollisuus kuluttajasuojan kautta saada tämä asia kuntoon jos ei muuten selviä ja se että puhelun aikana sanotaan asiakaspalvelusta että Arrista ei enää tueta , tuo on käsittääkseni harhaanjohtamista että kuluttaja ei enää kyselisi asioiden perään tai osaisi perätä oikeuksiaan .

Harmittava tapahtuma kaiken kaikkiaan ja jotkut nielevät tuon mukisematta mutta itselle heräsi epäilys tuon asian suhteen joten halusin selvittää puhutaanko minulle totta ja tilanne selvisi hyvin nopeasti kun aloin lukemaan Arrisin päivitys palstaa .
 

Kyllä minulla ainakin uusilla tv tunnuksilla sain vanhan arriksen toimimaan eli olisiko tunnus vaihtunut ja pitää kirjautua arriksesta pois ja takaisin sisään uudestaan (vaikka tunnukset eivät olisi muuttuneet niin silti uudelleen kirjautuminen). Samaan aikaan eivät kyllä toimi

 

--

Muokkaus PihlaHei: lyhennetty lainauksia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Moi , ihan hyvä pointti tuo peilaus mutta en siihen aio tarttua koska periaatteessa koen että olen tullut harhaanjohdetuksi , myyntitilanteessa ei boxien tuesta tai toiminnan loppumisesta puhuttu mitään , vanhojen boxien toiminnan lopettaminen tehtiin vasta 14 päivän jälkeen , näköjään siksi etten pysty valittamaan ja purkamaan sopimusta ja aion katsoa onko tässä jokin mahdollisuus kuluttajasuojan kautta saada tämä asia kuntoon jos ei muuten selviä ja se että puhelun aikana sanotaan asiakaspalvelusta että Arrista ei enää tueta , tuo on käsittääkseni harhaanjohtamista että kuluttaja ei enää kyselisi asioiden perään tai osaisi perätä oikeuksiaan .

Harmittava tapahtuma kaiken kaikkiaan ja jotkut nielevät tuon mukisematta mutta itselle heräsi epäilys tuon asian suhteen joten halusin selvittää puhutaanko minulle totta ja tilanne selvisi hyvin nopeasti kun aloin lukemaan Arrisin päivitys palstaa .
 

Pahoittelut puolestani, että koet tulleesi harhaanjohdetuksi. En kuitenkaan usko, että sellaisesta tässä on ollut kyse, vaan on hyvin paljon mahdollista, että asiakaspalvelijalla on käynyt inhimillinen virhe, koska kyseisiä Arriksen bokseja meillä ei enää uusmyynnissä ollenkaan ole. Mutta tämä on toki vain arvailua. Halutessasi voisit olla vielä yhteydessä meidän asiakaspalveluun, josta voidaan tutkia tätä tarkemmin ja onko Arrista vielä mahdollista herättää henkiin.

Kunniamerkki

Kyllä minulla ainakin uusilla tv tunnuksilla sain vanhan arriksen toimimaan eli olisiko tunnus vaihtunut ja pitää kirjautua arriksesta pois ja takaisin sisään uudestaan (vaikka tunnukset eivät olisi muuttuneet niin silti uudelleen kirjautuminen). Samaan aikaan eivät kyllä toimi

Hyvä neuvo , kokeilin sitä mutta Arris jää vain jumiin download software kohtaan eikä siitä mene eteenpäin vaikka buuttasin ja resetoin boxin ja samaa tekee tuo vanhin boxi , kokeilin myös vaihtaa rj45 reittimeltä boxille joten vika ei ole siinä . Näyttää siltä että linjassa ei ole noille mitään signaalia tai sitten niiden käytöstä poisto on jämäyttänyt ne tuohon kohtaan , kiitokset neuvosta

 

--

Muokkaus PihlaHei: lyhennetty lainauksia

Kunniamerkki

Moi , ihan hyvä pointti tuo peilaus mutta en siihen aio tarttua koska periaatteessa koen että olen tullut harhaanjohdetuksi , myyntitilanteessa ei boxien tuesta tai toiminnan loppumisesta puhuttu mitään , vanhojen boxien toiminnan lopettaminen tehtiin vasta 14 päivän jälkeen , näköjään siksi etten pysty valittamaan ja purkamaan sopimusta ja aion katsoa onko tässä jokin mahdollisuus kuluttajasuojan kautta saada tämä asia kuntoon jos ei muuten selviä ja se että puhelun aikana sanotaan asiakaspalvelusta että Arrista ei enää tueta , tuo on käsittääkseni harhaanjohtamista että kuluttaja ei enää kyselisi asioiden perään tai osaisi perätä oikeuksiaan .

Harmittava tapahtuma kaiken kaikkiaan ja jotkut nielevät tuon mukisematta mutta itselle heräsi epäilys tuon asian suhteen joten halusin selvittää puhutaanko minulle totta ja tilanne selvisi hyvin nopeasti kun aloin lukemaan Arrisin päivitys palstaa .
 

Pahoittelut puolestani, että koet tulleesi harhaanjohdetuksi. En kuitenkaan usko, että sellaisesta tässä on ollut kyse, vaan on hyvin paljon mahdollista, että asiakaspalvelijalla on käynyt inhimillinen virhe, koska kyseisiä Arriksen bokseja meillä ei enää uusmyynnissä ollenkaan ole. Mutta tämä on toki vain arvailua. Halutessasi voisit olla vielä yhteydessä meidän asiakaspalveluun, josta voidaan tutkia tätä tarkemmin ja onko Arrista vielä mahdollista herättää henkiin.

Moi , viime soittoni teidän asiakaspalveluun oli kyllä , palvelun kannalta niin ala-arvoista että ei tekisi mieli sinne enää ottaa yhteyttä ellen ole varma että langan päässä joku joka todella tietää asioista ja niiden kuntoon saattamisesta , harkitsen soittamista tai käymistä Telia liikkeessä , palaan tuohon myöhemmin miten kävi .

Ihan mielenkiinnosta kysyn että kumman omaisuutta nuo vanhat boxit ovat ? Olen käsittääkseni kuitenkin maksanut joka kuukausi jotakin teille noista laitteista , 4-5 vuoden ajan … ?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +14

Moi , viime soittoni teidän asiakaspalveluun oli kyllä , palvelun kannalta niin ala-arvoista että ei tekisi mieli sinne enää ottaa yhteyttä ellen ole varma että langan päässä joku joka todella tietää asioista ja niiden kuntoon saattamisesta , harkitsen soittamista tai käymistä Telia liikkeessä , palaan tuohon myöhemmin miten kävi .

Ihan mielenkiinnosta kysyn että kumman omaisuutta nuo vanhat boxit ovat ? Olen käsittääkseni kuitenkin maksanut joka kuukausi jotakin teille noista laitteista , 4-5 vuoden ajan … ?

Pidä meidät ihmeessä ajan tasalla miten asia etenee! 😊 Digiboksit ovat Telian omaisuutta ja ne ovat sopimuksen ajan asiakkaan käytössä. Sopimuksen purkautuessa digiboksit tulisi palauttaa takaisin Telialle.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +4

21184iA28A019B0D7B519F.jpg

Telia TV digiboksi uudistui. Nykyiset Arris-digiboksit säilyvät edelleen käytössä ja niidenkin kehitys jatkuu, mutta uusinta uutta on nyt boksi, joka kulkee lempinimellä DV8919.

DV8919 on Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuva digiboksi. Android-alusta mahdollistaa uudenlaisia ominaisuuksia ja aiempaa yhtenäisemmän käyttökokemuksen digiboksin, sovelluksen ja tv.telia.fi:n välillä.

 

Mitä uutta DV8919 tarjoaa käytännössä?

 

  • Sovelluksia! Digiboksille on esiasennettu useita suosikkisovelluksia, kuten Yle Areena, C More, MTV, Netflix, Youtube… Lisäksi digiboksille voi ladata Google Play Kaupasta lisää haluamiaan sovelluksia Google-tilin avulla.
  • Laaja kattaus katsottavaa: Kanavapaketeista löytyy samat vaihtoehdot kuin Telia TV digiboksi -palvelusta, esimerkiksi C Moren suositut kanavapaketit. Näet kaikki saatavilla olevat kanavapaketit kanavakartasta.
  • Uusi käyttöliittymä
  • Uusi pienempi kaukosäädin. Kaukosäätimessä on painike myös Google Assistant -ääniohjaukselle. Google Assistant ei tue Suomea, mutta sitä voi hyödyntää englanniksi. Äänikomentojen ystäville toiminnallisuus on varmasti hyödyllinen.
  • Digiboksi on todella pieni, vain 12 cm x 12 cm x 2,5 cm. Koska kaukosäädin toimii bluetoothilla niin voit halutessasi laittaa boxin kaappiin piiloon. Tai pitää sen esillä, mielestämme se on kyllä makeen näköinen boxi!
  • Vanhat Arris-maailmasta tutut ominaisuudet ovat tietenkin myös mukana, esimerkkeinä mainittakoon elokuvien vuokraus ja tallennuspalvelu.
  • Olette toivoneet, että tallenteita voisi selailla listanäkymässä ja tässä boxissa se on mahdollista 😉

 

Lisää uuden boxin ominaisuuksista

 

Rauta, käyttöjärjestelmä, sovellukset ja päivitykset

 

  • Prosessori, muisti ja Flash: Quad-core Cortex-A55 24000+ DMIPS, 3G RAM, 16G Flash 
  • Voit yhdistää digiboksin nettiin joko verkkokaapelilla tai wlanin avulla langattomasti. Boksi on Wi-Fi 6 sertifioitu.
  • Digiboksi tukee Dolby Soundia ja se ei tue Dolby Atmosta. Jos katseltavan ohjelman oletusääni kuitenkin on Dolby Atmos -ääni, ohjelman pitäisi automaattisesti kuulua vaihtoehtoisella ääniraidalla. Ohjelmasta/sovelluksesta riippuen tätä vaihtoehtoa ei kuitenkaan aina ole tarjolla.  
  • Digiboksi tukee HDMI-CEC-ominaisuutta ja digiboksin asetuksista saat sen halutessasi pois/päälle.
  • Digiboksin käyttöjärjestelmänä toimii Androidin versio 10 ja päivitämme sen uusiin versioihin tulevaisuudessa aina tarpeen mukaan 
    • Androidin turvapäivitykset tulevat boksille laiteohjelmistopäivityksien yhteydessä ja muut turvapäivitykset Telia TV:n päivitysten yhteydessä.
    • Android-käyttöjärjestelmän, Telia TV:n ja esiasennettujen sovellusten päivittäminen tapahtuu automaattisesti, eikä sinun tarvitse olla kirjautunut digiboksille Google-tilillä päivitysten saamiseksi.
    • Jos ohjelmisto- tai sovelluspäivitykset eivät jostain syystä toimisi, voit etsiä päivityksiä Asetukset-valikon kautta.
  •  Google-tili:
    • Voit käyttää Telia TV:tä sekä boksin esiasennettuja sovelluksia ilman, että kirjaudut digiboksille Google-tiliäsi käyttäen. 
    • Jos haluat ladata boksille myös muita sovelluksia Google Play -kaupasta, sinun pitää kirjautua Google-tiliäsi käyttäen tai rekisteröityä Google-käyttäjäksi. Google Play -kaupasta ladatut sovellukset päivittyvät asetustesi mukaisesti, joten suosittelen, että laitat sovellusten automaattiset päivitykset päälle. Näin sinun ei tarvitse erikseen hakea päivityksiä, vaan boksissa on aina automaattisesti sovellusten uusimmat versiot.

 

 

Kuvanlaatu

 

  • Muistathan, että kuvalaatu riippuu digiboksin lisäksi televisiosi ominaisuuksista sekä käyttämäsi netistä ja sen nopeudesta.
    • Telkkarin pitää olla HD/UHD-yhteensopiva.
    • Tarvitset noin 7mbit/s-nopeudella toimivan netin HD-kanavien toistoa varten. Paras saatavilla oleva kuvanlaatu edellyttää noin 15mbit/s tai suurempaa nopeutta. 
    • UHD-kanavien toistoon tarvitset noin 18mbit/s-nopeuden, mutta nopeutta olisi hyvä olla 25mbit/s tai enemmän.
    • Jos netin nopeus vaihtelee, myös ohjelman kuvanlaatu vaihtelee. Tämä koskee erityisesti mobiilitekniikalla (4G, 5G) toteutettuja yhteyksiä, joissa nopeuden vaihtelut ovat tyypillisiä. 
  • Sovelluksissa, esimerkiksi suoratoistopalveluissa kuten Netflix ja C More, kuvanlaatu riippuu boksin, netin ja telkkarin ominaisuuksien lisäksi myös sovelluksen itsensä tarjoamasta kuvanlaadusta.

  • Perustelevisiokanavista lähes kaikki kanavat ovat HD-laatua (720p50, jotkin kanavat 1080p50). Kanavakartoissamme ei ole HD-merkintää peruskanavien kohdalla. 

  • Kaikilla kanavilla ei ole tarjolla HD-laatua, joten nämä näkyvät matalampilaatuisina käytetystä tekniikasta riippumatta:  
    • Peruskanavista TV7, TV7 Himlen ja France 24 eivät ole HD-laatuisia  
    • Maksukanavista jotkin lastenkanavista, SF-kanalen, V-Film Family, V Sport live 1-5, Venäjän kanavat, MTV00, BBC World, CNN ja Al Jazeera eivät ole HD-laatuisia 
  • Liiga UHD on tällä hetkellä ainoa tarjolla oleva UHD-kanavamme.
  • Antennitelkkariin verrattuna uuden digiboksin peruskanavien kuvanlaatu on suunnilleen samaa kuin antenniverkon HD-laatu, ja parempaa kuin antenniverkon SD-laatu.  
  • Kaapeli-TV- ja Telia TV digiboksi laajakaistalla -palveluihin verrattuna kuvanlaatu on heikompaa. Näissä palveluissa resoluutio on 1080i50, mutta tätä lomitettua kuvaa Telia TV digiboksi -palvelu ei tue.  
  • DV8919:n ja Arris 5305:n kuvanlaatu on sama. Kuvanlaatu riippuu palvelusta, kuten yllä mainitsin.  

 

 

Löydät tietoa tämän digiboksin ohjelmistopäivityksistä täältä.

Kerro mikä sinun mielestäsi kuulostaa parhaalta ominaisuudelta, ja mitä haluaisit nähdä DV8919-boksilla seuraavaksi?

Ei ole mitään hyvää sanottava uudesta boxista. Puhumatta tästä, että kuvan laatu on huono, on huono myös sovellusten toiminta, varsinkin YouTube. YouTube musavideoiden autom. vaihduessa häipyy kuvasignaali jne, sama myös puhelimesta peilatessa. Nvidia shield, ps5 ja digiboxi kytketty denonin kautta samsung tvseen ja ongelma vain uudessa digiboxissa ja myös  sovellusten kuvanlaatu huono vain uudessa digiboxissa.

Vain netflix on ok.

 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +4

 

Ei ole mitään hyvää sanottava uudesta boxista. Puhumatta tästä, että kuvan laatu on huono, on huono myös sovellusten toiminta, varsinkin YouTube. YouTube musavideoiden autom. vaihduessa häipyy kuvasignaali jne, sama myös puhelimesta peilatessa. Nvidia shield, ps5 ja digiboxi kytketty denonin kautta samsung tvseen ja ongelma vain uudessa digiboxissa ja myös  sovellusten kuvanlaatu huono vain uudessa digiboxissa.

Vain netflix on ok.

 

pahoittelut kirjoitusvirheista


___

Muokkaus AaTanja: lyhennetty lainauksia.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

Kukahan sankari on taas organisoinut Android-purkin ohjelmapäivityksen?

Viime viikolla siihen latautui ohjelmapäivitys. Oikein hyvä, mutta…. Television ääni puuttuu kokonaan.

TV:n omila sovelluksillä ja Apple-TV_llä ääni toimii mutta dikipoksin kautta ei mitään..Kun sen ryökäleen valikkoja on pari iltaa plarannut ja hakenut ääntä TV:n lisäksi poksin kuulokeliittimestä ja bluetooth-kaiuttimesta ilman menestystä niin sitten huomasin kaukosäätimen asetuksissa kohdan jossa valitaan ohjataanko myös televisiota dikipoksin säätimellä. Sillähän sitä olen ohjannut niin kauan kuin purkki on minulla ollut. Laitoin ohjauksen pois päältä ja sittenhän näkyi että itse purkin äänenvoimakkuus oli säädetty pois. Se täysille, yhteiskäyttö TV:n kanssa päälle ja taas äänet tulevat.

Pitääkö tämän tökkivän sameakuvaisen digiboksin kanssa olla vielä ohjelmistoinsinööri jotta tämän kanssa pärjää? 

Onko Telialla minkäänlaista suunnitelmaa toteuttaa Digiboksia jossa olisi edes perusasia, eli kuva kunnossa? Kun AppleTV:n kautta katsoo 4K tai HD kuvaa ja sitten siirtyy TV-lähetystä katsomaan niin tuntuu että television ruutu on yhtä selkeä kuin keittiön liesituulettimen lasi makkaranpaiston jälkeen.

--
Muokkaus katjane: Siirretty tähän ketjuun 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Viime viikolla siihen latautui ohjelmapäivitys. Oikein hyvä, mutta…. Television ääni puuttuu kokonaan.

TV:n omila sovelluksillä ja Apple-TV_llä ääni toimii mutta dikipoksin kautta ei mitään..Kun sen ryökäleen valikkoja on pari iltaa plarannut ja hakenut ääntä TV:n lisäksi poksin kuulokeliittimestä ja bluetooth-kaiuttimesta ilman menestystä niin sitten huomasin kaukosäätimen asetuksissa kohdan jossa valitaan ohjataanko myös televisiota dikipoksin säätimellä. Sillähän sitä olen ohjannut niin kauan kuin purkki on minulla ollut. Laitoin ohjauksen pois päältä ja sittenhän näkyi että itse purkin äänenvoimakkuus oli säädetty pois. Se täysille, yhteiskäyttö TV:n kanssa päälle ja taas äänet tulevat.

Uuden boksin kaukosäätimessä ja boksissa on näitä uusia hienoja ominaisuuksia mitä vanha boksi ja kaukosäädin eivät tarjonneet. Luonnollisesti uudet ominaisuudet ovat myös mahdollisuus uusille häiriöille. Vastaavista tapauksista on meille jonkin verran palautteita tullut vikailmoitusten muodossa.  

Onneksi löysit ratkaisun omatoimisesti ja pahoitteluni ettei verkkosivuiltamme löytynyt ohjetta tilanteeseen. Teen tästä pyynnön, että boksin asiakastuen ohjeisiin lisätään ohjeet vastaavaan häiriöön liittyen.

Onko Telialla minkäänlaista suunnitelmaa toteuttaa Digiboksia jossa olisi edes perusasia, eli kuva kunnossa? Kun AppleTV:n kautta katsoo 4K tai HD kuvaa ja sitten siirtyy TV-lähetystä katsomaan niin tuntuu että television ruutu on yhtä selkeä kuin keittiön liesituulettimen lasi makkaranpaiston jälkeen.
 

Palautetta kuvanlaadun parantamisesta on meille tullut ja siitä on meillä keskusteluita käyty. Yhteysriippumaton Telia TV palvelu tarjoaa tällä hetkellä pääsääntöisesti 720p kuvaa 50Hz virkistystaajuudella. Osalla kanavista kuva on jo Full HD laatuista 10800p 25Hz virkistystaajuudella. Samoin vielä muutamia 576p kanavia löytyy tarjonnasta. Lupausta tai aikataulua muutoksille en pysty sanomaan tässä hetkessä.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

Miksei tuota suunnilleen kunnolla toimivaa VIP4302-boxia tarjota ja tueta edes vaihtoehtona uusillekin sopoimuksille, kunnes toi (palstakommenttien mukaan) Android-flop-boxi joskus alkaa toimimaan?

 

Ainakin vanhojen sopimusten jatkon tapauksessa as-pa.n tulisi infota/kysyä asiakasta selkeästi, että haluaako hän pitää (mahdollisesti hänellä olevan) 4302-boxin tominnassa vai haluaako hän uuden Androidin, EIKÄ mennä katkomaan noin-vain vanhan boxin toimintaa + tuuppaamaan uusi boxi starttimaksuineen asiakkaan postilooraan…

 

Btw: Jatko-soppari TeliaTV:

Itselläni loppuu 2v TeliaTV-soppari viikon päästä ja eilen kun koitin tehdä Chatissa jatkosopparia, niin as-pa -nainen “sekosi” ja sanoi, “tätä sopimusta ei voida jatkaa tässä, vaan pitää jonkun moderointiryhmän heiltä soittaa sulle” - soitto luvattiin heti eilen mut mitään eioo kuulunut…

Niin että mikähän ihmeen moderointiryhmä…???

 

** **

Päivitys tuohon em “Btw: Jatko-soppari TeliaTV:” -kohtaan:

Näköjään Telia-maailma muuttuu, kun nukkuu yön yli…

...tänään homma onnistui Chatissa (kun ihmettelin siellä luvatun soiton unohtumista), tosin IHMETTELEN SUURESTI, että vanhalla luotettavalla Arris VIP4302-boxilla sopimuksen jatko maksaa 20,40e/kk, kun tuon uuden - palstakommenttien mukaan hyvin epävarman - Android-boxin kanssa hinta ois ollut 14,90e/kk. 😢

Tosin Andoid-boxi itsessään ois maksanu kertaluonteisesti 30e. 

Btw. vielä muutama vuosi sitten uudistetun laitteen (modeemi tai digiboxi) sai ilmaiseksi, kun sopimus oli katkolla ja teki jatkosopparin.. ..nyt tällaisesta ei hiiskahdettukaan...

 

Mitä pahaa me Arris-fanit ollaan tehty, että meitä rankaistaan 37% korkeammalla kk-hinnalla Android-boxiin nähden??? (...mitä muuten Chat-palvelija ihan puoliväkisin yritti tyrkyttää ja kun se kuulemma on voittanut jonkun MikroBitin testinkin...) 😒

 

Ai tuo olikin Telia-Pravdan vääntämä kooste, minkä Chat-emäntä mulle linkkasi..

Luulis ihan eri boksiksi, kun lukee tämän palstan kommentteja asiakkailta.. 😁

 

Kunniamerkki +6

Android Boxin 14.90€ hintaan lisää tallennuksen 6.50€. Maksaa silloin 21.40€?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

Android Boxin 14.90€ hintaan lisää tallennuksen 6.50€. Maksaa silloin 21.40€?

Jep, no chatissa mä kerroin kriteerit eli “TeliaTV + tallennuspalvelu” niin tarjosivat vanhalla Arriksella 20,40e/kk, mut uudella Android-boxilla 14,90e.

En huomannut, että 14,90e onkin kenties pelkän TeliaTV.n hinta tuolla uudella boksilla, kun hintoja vertasin - tuo jää nyt arvoitukseksi…

Yleisesti ihmettelen, että mistähän TeliaTV.ssä lopulta oikein maksetaan peräti 15e perusmaksua, kun sieltä näkee samat kanavat kuin esim. suoraan kaapeli-TV.stäkin…  Ainoo ero taitaa olla, että tuolla perusmaksulla pääsee sit maksamaan lisää eli vuokrailemaan elokuvia tai kanavapaketteja. ..ja että tarjolla on “boonuksena” näkösällä muutama lisäkanava... 🤔

Oon tässä alkanut miettimään paluuta nurkissa lojuville tallentaville digiboxeille...

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

Pieni ehdotus ylläpidolle:

Voiskoos tän aiheen otsikkoon..

“Telia TV digiboksin uusi rauta – kysy ja kommentoi täällä”

..päivittää mukaan tuon laitteen konkreettisen mallinumeron, kun koskaan ei välttämättä tiedä, minkä aikakauden uudesta raudasta tässä nyt puhutaan… ???

Esim.

“Telia TV digiboksin uusi rauta DV8919 – kysy ja kommentoi täällä”

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Pieni ehdotus ylläpidolle:

Voiskoos tän aiheen otsikkoon..

“Telia TV digiboksin uusi rauta – kysy ja kommentoi täällä”

..päivittää mukaan tuon laitteen konkreettisen mallinumeron, kun koskaan ei välttämättä tiedä, minkä aikakauden uudesta raudasta tässä nyt puhutaan… ???

Esim.

“Telia TV digiboksin uusi rauta DV8919 – kysy ja kommentoi täällä”

 

Erittäin hyvä ehdotus, kiitos siitä. Otsikkoa on nyt muokattu!

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

Viikonvaihteessa innostuin katsomaan oikein elokuvan televisiokanavalta. Rambo. Vaan oli se yhtä tuskaa. Huono kuva kokoajan, ja kun vähänkään nopeampi siirtymä filmissä niin kaksi vierekkäistä kuvaa päällekkäin. Ei tällaista pa***aa tullut vanhalla Arriksen purkilla ruutuun.

Tarkistin jo nettiyhteyteni, 115 megaa ulos ja sisään joten pitäisi riittää TV-kuvalle. Purkki kaapelilla reitittimessä joka kaapelilla kuitupäätteessä.

Missä vika ja kuinka sen saa korjattua?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

Viikonvaihteessa innostuin katsomaan oikein elokuvan televisiokanavalta. Rambo. Vaan oli se yhtä tuskaa. Huono kuva kokoajan, ja kun vähänkään nopeampi siirtymä filmissä niin kaksi vierekkäistä kuvaa päällekkäin. Ei tällaista pa***aa tullut vanhalla Arriksen purkilla ruutuun.

Tarkistin jo nettiyhteyteni, 115 megaa ulos ja sisään joten pitäisi riittää TV-kuvalle. Purkki kaapelilla reitittimessä joka kaapelilla kuitupäätteessä.

Missä vika ja kuinka sen saa korjattua?

 

Oletko huomannut tuollaista samanlaista kuvan hitautta ja huonoa laatua muita ohjelmia kuin Ramboa katsoessa? 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Taas tulee takaisin tämä, ettei ohjelmat poistu. Tämä vika oli noin vuosi sitten ja se korjattiin. Ohjelmia ei saa poistettua. Tai on ohjelma poistunut, mutta teksti jää. Ei siis tapahdu mitään, kun sitä klikkaa. Päivämäärästä näkyy, mitkä ovat jämähtäneet. To 1 tammikuu. Jos tämä menee samoin, kuin n vuosi sitten, niin tuo tulee lisääntymään. Nyt jää silloin tällöin, mutta kohta jää kaikki. Tuo päiväys tarkoittaa viime vuoden tammikuuta. Oli sama päiväys n vuosi sitten.

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Muistan @Hannele2022 kun tuli vastaavanlainen häiriötilanne näissä vastaan. Oletko irrottanut virtajohtoa seinästä 10-15sek ja laittanut takaisin digiboksin osalta? Temppuileeko vielä sen jälkeen? 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Muistan @Hannele2022 kun tuli vastaavanlainen häiriötilanne näissä vastaan. Oletko irrottanut virtajohtoa seinästä 10-15sek ja laittanut takaisin digiboksin osalta? Temppuileeko vielä sen jälkeen? 

Käynnistin asetusten kautta uudelleen, mutta pahenee vain vika. Pitää kokeilla vielä töpselin irrotus, mutta epäilen vaikutusta, kun ei auttanut aiemminkaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Muistan @Hannele2022 kun tuli vastaavanlainen häiriötilanne näissä vastaan. Oletko irrottanut virtajohtoa seinästä 10-15sek ja laittanut takaisin digiboksin osalta? Temppuileeko vielä sen jälkeen? 

Käynnistin asetusten kautta uudelleen, mutta pahenee vain vika. Pitää kokeilla vielä töpselin irrotus, mutta epäilen vaikutusta, kun ei auttanut aiemminkaan.

Käytin töpselin irti ja hetkeen sen jälkeen ei mikään toiminut. Ei ollut tallennoksia, ei näkynyt tv, ei mitään. Alle 10min sisään kaikki kuitenkin palautui. Myös ne poistetut tallennokset ovat edelleen, kuten arvelinkin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Nyt alkaa vähän jo kiukuttaa. Tallennokset poistuu kaikki välillä kokonaan.  Ohjelmat pysähtelevät (tallennokset) Kestää kauan aina ladata kuva, kun kelaa mainoksia. 

Kyllä olen käyttänyt töpselin pois seinästä. Voiko digiboksilla vain olla tänään jotenkin huono päivä…

 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +2

Moi. 

Alla pari kysymystä ja kommentteja tästä digiboksista, 5+ vuotta olen omistanut Telia TV palvelun ja tv aktiivisessa käytössä. 

1) Miten voi muokata kanavalistaa/tehdä omia suosikkikanavalistoja?

2) Paluu edelliseen kanavaan kestää mielestäni ainakin tuplasti enemmän kuin Arris-digiboksilla, lisäksi siirtymäanimaatio ja himmennys ovat häiritseviä ja turhia. 

3) Häiritsee guide näppäimen puuttuminen kaukosäätimestä, tosin back näppäimellä pääsee takaisin guideen. Kaukosäätimen näppäimiä on myös vaikea navigoida katsomatta säätimeen. Ei ole oikein mitään tuntua näppäimistä. 

4) Guiden kautta tai muuten kanavaa vaihdettaessa kuva on aluksi häiritsevän rakeinen ja epäselvä. Tarkentuu vasta n. 5-10 s kuluttua. Arris-boksilla kuva oli aina tarkka. 

5) Guidesta kun vaihtaa kanavaa ja painaa ok, tulee valikko ja täytyy tehdä ylimääräinen ok että pääsee katsomaan kanavaa kun ehdottaa tallennusta jne.

6) En tiedä miksi kutsua mutta kun painaa ylöspäin nuolta aukeaa uusi kanavien listaus. Tämä on mielestäni erinomainen parannus. Kuitenkin sama ongelma kuin guidessa eli ei pääse kanavalistaa ympäri vaan pitää siirtyä oikeasta reunasta vasempaa tai toisin päin.

7) Guiden kautta edellinen kanavavalinta ei toimi oikein. Jos on esim 3 päällä ja menee guideen ja valitsee 4 kanavan - > edellinen kanava ei mene 3 vaan johonkin ihan toiseen mikä ollut aikasemmin päällä. Ei toimi samanlailla kuin ylöspäin nuolta kanavia valittaessa. 

8) Mikä hyöty sovelluksista on? Miksi käyttäisi niitä vs älytv:n omat appsit? Kuvanlaatu? 

9) Miksi palvelu ei toimi lähes ollenkaan verkkokaapelin kautta vaan pitää olla WLAN? 

 

Pienoinen pettymys tämä boksi kyllä on. Parannuksia tv:n katsomiseen ei juuri ole. Kolme tai neljä eri Telia TV digiboksia olen omistanut ja Arris digiboksi oli kyllä paras. Ehkäpä tähän tottuu ja päivityksiä saataisiin. 

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

 

 

Pienoinen pettymys tämä boksi kyllä on. Parannuksia tv:n katsomiseen ei juuri ole. Kolme tai neljä eri Telia TV digiboksia olen omistanut ja Arris digiboksi oli kyllä paras. Ehkäpä tähän tottuu ja päivityksiä saataisiin. 

 

 

Minulla on vuoden ollut ja voin sanoa, että ei totu. Minulla alkaa nyt tulemaan vajaa vuosi sitten korjattuja virheitä tai ongelmia uudelleen. Parempaa onnea Sinulle boksisi kanssa. 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +2

 

 

Pienoinen pettymys tämä boksi kyllä on. Parannuksia tv:n katsomiseen ei juuri ole. Kolme tai neljä eri Telia TV digiboksia olen omistanut ja Arris digiboksi oli kyllä paras. Ehkäpä tähän tottuu ja päivityksiä saataisiin. 

 

 

Minulla on vuoden ollut ja voin sanoa, että ei totu. Minulla alkaa nyt tulemaan vajaa vuosi sitten korjattuja virheitä tai ongelmia uudelleen. Parempaa onnea Sinulle boksisi kanssa. 

Ikävä kuulla. Täytyy ehkä alkaa vielä harkitsemaan sopimuksen irtisanomista. 2v jatkot ja niin kovasti tätä kehuivat parempana jne, onkohan Arris boksi vielä käytettävissä? 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

 

 

Pienoinen pettymys tämä boksi kyllä on. Parannuksia tv:n katsomiseen ei juuri ole. Kolme tai neljä eri Telia TV digiboksia olen omistanut ja Arris digiboksi oli kyllä paras. Ehkäpä tähän tottuu ja päivityksiä saataisiin. 

 

 

Minulla on vuoden ollut ja voin sanoa, että ei totu. Minulla alkaa nyt tulemaan vajaa vuosi sitten korjattuja virheitä tai ongelmia uudelleen. Parempaa onnea Sinulle boksisi kanssa. 

Ikävä kuulla. Täytyy ehkä alkaa vielä harkitsemaan sopimuksen irtisanomista. 2v jatkot ja niin kovasti tätä kehuivat parempana jne, onkohan Arris boksi vielä käytettävissä? 

Taisin lukea jostakin, että on Arris käytössä ja tulee päivityksiä siihen. Jos olen väärässä, niin kyllä joku korjaa asian.