Telia Play digiboksin uusi rauta DV8919 – kysy ja kommentoi täällä **ketju on lukittu kommenteilta**



Näytä ensimmäinen kirjoitus
Aihe on suljettu kommenteilta.

1056 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Muistan @Hannele2022 kun tuli vastaavanlainen häiriötilanne näissä vastaan. Oletko irrottanut virtajohtoa seinästä 10-15sek ja laittanut takaisin digiboksin osalta? Temppuileeko vielä sen jälkeen? 

Nyt on korjaantunut ongelma 🥰 Saa poistettua katsotut tallennokset, eivätkä ne enää jää "roikkumaan" näkyville. Ehkä eilen oli jotain korjaustöitä siellä, kun välillä hävisi kaikki tallennokset yms

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Ikävä kuulla. Täytyy ehkä alkaa vielä harkitsemaan sopimuksen irtisanomista. 2v jatkot ja niin kovasti tätä kehuivat parempana jne, onkohan Arris boksi vielä käytettävissä? 

Arriksen bokseja voi kyllä vielä edelleen olla käytössä, mutta uusmyynnissä niitä ei enää ole saatavilla. Eli kun tilaa uuden Telia TV digiboksi -palvelun, tulee sen mukana tämä DV8919-boksi.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +2

Ikävä kuulla. Täytyy ehkä alkaa vielä harkitsemaan sopimuksen irtisanomista. 2v jatkot ja niin kovasti tätä kehuivat parempana jne, onkohan Arris boksi vielä käytettävissä? 

Arriksen bokseja voi kyllä vielä edelleen olla käytössä, mutta uusmyynnissä niitä ei enää ole saatavilla. Eli kun tilaa uuden Telia TV digiboksi -palvelun, tulee sen mukana tämä DV8919-boksi.

Ok, kiitos vastauksesta. Täytyy siis mahdollisesti vaihtaa siihen. Osaatko vastata tuohon kanavalistojen hallintaan uudessa boksissa, mitä kysyin alla? 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Muistan @Hannele2022 kun tuli vastaavanlainen häiriötilanne näissä vastaan. Oletko irrottanut virtajohtoa seinästä 10-15sek ja laittanut takaisin digiboksin osalta? Temppuileeko vielä sen jälkeen? 

Nyt on korjaantunut ongelma 🥰 Saa poistettua katsotut tallennokset, eivätkä ne enää jää "roikkumaan" näkyville. Ehkä eilen oli jotain korjaustöitä siellä, kun välillä hävisi kaikki tallennokset yms

Nyt nuolasin ennen kuin tipahti 🥺

 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +4

 

Ei ole mitään hyvää sanottava uudesta boxista. Puhumatta tästä, että kuvan laatu on huono, on huono myös sovellusten toiminta, varsinkin YouTube. YouTube musavideoiden autom. vaihduessa häipyy kuvasignaali jne, sama myös puhelimesta peilatessa. Nvidia shield, ps5 ja digiboxi kytketty denonin kautta samsung tvseen ja ongelma vain uudessa digiboxissa ja myös  sovellusten kuvanlaatu huono vain uudessa digiboxissa.

Vain netflix on ok.

 

pahoittelut kirjoitusvirheista


___

Muokkaus AaTanja: lyhennetty lainauksia.

Nyt ei ole myös netflix kunnossa, tule vaan sd ja hd kuva, puhumatta äänimaailmasta.

Mutta tällä hetkellä on cmore kuva ja ääni ihan ookoo.

Edelleen, pahoittelut kirjoitusvirheista 

edit,: autoi virtajohdon irroitus 

 

--

Muokkaus katjane: lisätty edit tähän kommenttiin toisesta poistetusta kommentista

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Muistan @Hannele2022 kun tuli vastaavanlainen häiriötilanne näissä vastaan. Oletko irrottanut virtajohtoa seinästä 10-15sek ja laittanut takaisin digiboksin osalta? Temppuileeko vielä sen jälkeen? 

Nyt on korjaantunut ongelma 🥰 Saa poistettua katsotut tallennokset, eivätkä ne enää jää "roikkumaan" näkyville. Ehkä eilen oli jotain korjaustöitä siellä, kun välillä hävisi kaikki tallennokset yms

Nyt nuolasin ennen kuin tipahti 🥺

 

Kuvassa näkyvät tallenteet, mitkä ovat jääneet listalle ilmeisesti sen takia, kun kesken jäänyttä tallennetta on yritetty poistaa. Sen takia tallenne jää roikkumaan samaisella tammikuun 1.päivämäärällä. Meillä kyseinen häiriö on korjauksessa eli asia on tiedossamme.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Muistan @Hannele2022 kun tuli vastaavanlainen häiriötilanne näissä vastaan. Oletko irrottanut virtajohtoa seinästä 10-15sek ja laittanut takaisin digiboksin osalta? Temppuileeko vielä sen jälkeen? 

Nyt on korjaantunut ongelma 🥰 Saa poistettua katsotut tallennokset, eivätkä ne enää jää "roikkumaan" näkyville. Ehkä eilen oli jotain korjaustöitä siellä, kun välillä hävisi kaikki tallennokset yms

Nyt nuolasin ennen kuin tipahti 🥺

 

Kuvassa näkyvät tallenteet, mitkä ovat jääneet listalle ilmeisesti sen takia, kun kesken jäänyttä tallennetta on yritetty poistaa. Sen takia tallenne jää roikkumaan samaisella tammikuun 1.päivämäärällä. Meillä kyseinen häiriö on korjauksessa eli asia on tiedossamme.

Tallenteet eivät ole kesken jääneitä. Tallennusaika ei lopu siihen, kun ohjelma loppuu, tietenkään.

Kunniamerkki +5

Onko Telia TV: hen tulossa ihan lähiviikkoina uusi Arris tasoinen digipoksi tämän DV8919: n ( välimallin ) tilalle 😛?

Jos ei, niin täytyy sitten tilata Elisa viihde ja laittaa tämä DV8919 naftaliiniin odottamaan määräaikaisen sopimuksen päättymistä että voi sen palauttaa Telialle.

Voi minua pässinpäätä kun menin vaihtamaan Arriksen huippupoksin tähän koiranjätökseen.😭

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Onko Telia TV: hen tulossa ihan lähiviikkoina uusi Arris tasoinen digipoksi tämän DV8919: n ( välimallin ) tilalle 😛?

Jos ei, niin täytyy sitten tilata Elisa viihde ja laittaa tämä DV8919 naftaliiniin odottamaan määräaikaisen sopimuksen päättymistä että voi sen palauttaa Telialle.

Voi minua pässinpäätä kun menin vaihtamaan Arriksen huippupoksin tähän koiranjätökseen.😭

Eiköhän ne kehittele ja yritä tehdä toimivampaa ja parempaa tästä DV8919 mallista. 😃

Kunniamerkki +5

Onko Telia TV: hen tulossa ihan lähiviikkoina uusi Arris tasoinen digipoksi tämän DV8919: n ( välimallin ) tilalle 😛?

Jos ei, niin täytyy sitten tilata Elisa viihde ja laittaa tämä DV8919 naftaliiniin odottamaan määräaikaisen sopimuksen päättymistä että voi sen palauttaa Telialle.

Voi minua pässinpäätä kun menin vaihtamaan Arriksen huippupoksin tähän koiranjätökseen.😭

Eiköhän ne kehittele ja yritä tehdä toimivampaa ja parempaa tästä DV8919 mallista. 😃

 

Aivan ensimmäiseksi siihen pitäisi saada uusi kaukosäädin missä on tarvittavat napit, tuolla kaukosäätimellä siitä ei voi saada mitenkään toimivampaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Onko Telia TV: hen tulossa ihan lähiviikkoina uusi Arris tasoinen digipoksi tämän DV8919: n ( välimallin ) tilalle 😛?

Jos ei, niin täytyy sitten tilata Elisa viihde ja laittaa tämä DV8919 naftaliiniin odottamaan määräaikaisen sopimuksen päättymistä että voi sen palauttaa Telialle.

Voi minua pässinpäätä kun menin vaihtamaan Arriksen huippupoksin tähän koiranjätökseen.😭

Eiköhän ne kehittele ja yritä tehdä toimivampaa ja parempaa tästä DV8919 mallista. 😃

 

Aivan ensimmäiseksi siihen pitäisi saada uusi kaukosäädin missä on tarvittavat napit, tuolla kaukosäätimellä siitä ei voi saada mitenkään toimivampaa.

Minäkään en pidä kaukosäätimestä, mutta olen sitä vuoden käyttänyt ja tottunut siihen. Toki kaipaisin vieläkin siihen muutaman nappulan lisää. Toivotaan, että siihenkin tulisi joskus päivitystä. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Minä en ole koskaan huomioinut tai edes hoksannut, että olisi huono kuva tv:ssa. Mutta nyt on kolmosella tosi huono, kun lätkää katsoo. Oli eilen myös. Sellainen tunne, että pitäisi hieroa silmiä, jotta näkisi paremmin. 🥺

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +4

Onko Telia TV: hen tulossa ihan lähiviikkoina uusi Arris tasoinen digipoksi tämän DV8919: n ( välimallin ) tilalle 😛?

Jos ei, niin täytyy sitten tilata Elisa viihde ja laittaa tämä DV8919 naftaliiniin odottamaan määräaikaisen sopimuksen päättymistä että voi sen palauttaa Telialle.

Voi minua pässinpäätä kun menin vaihtamaan Arriksen huippupoksin tähän koiranjätökseen.😭

Sama juttu. Vain Netflixi kuvalaatu on siedettävä. Enä ei toimi myös spotify ja youtube tökkii edellen jne. 99% sovellusten kuva on kun liikuva minecraft. Jalkapallo ja semmoset jutut liiku kuin meteoori häntä perässä jne. Samat sovellukset toimii nvidia ja muissa laiteissa ongelmitta.

Elisa kyllä soittaa  joka viikko, niin  ensi soitto tuo nille varmaan uuden vanhan asiakaan. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Sama juttu. Vain Netflixi kuvalaatu on siedettävä. Enä ei toimi myös spotify ja youtube tökkii edellen jne. 99% sovellusten kuva on kun liikuva minecraft. Jalkapallo ja semmoset jutut liiku kuin meteoori häntä perässä jne. Samat sovellukset toimii nvidia ja muissa laiteissa ongelmitta.

Elisa kyllä soittaa  joka viikko, niin  ensi soitto tuo nille varmaan uuden vanhan asiakaan. 

Nyt boksin ja palvelun toiminta ei kuulosta normaalilta. Suosittelen ensin varmistamaan, että häiriöt eivät voi johtua heikosta verkkoyhteydestä tai heikosta reitittimen ja boksin välisestä yhteydestä. Ongelman jatkuessa kirjaathan meille häiriöilmoituksen, jotta pääsemme tutkimaan tarkemmin miksi kuvanlaatu on näin heikkoa. 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +4

Nyt boksin ja palvelun toiminta ei kuulosta normaalilta. Suosittelen ensin varmistamaan, että häiriöt eivät voi johtua heikosta verkkoyhteydestä tai heikosta reitittimen ja boksin välisestä yhteydestä. Ongelman jatkuessa kirjaathan meille häiriöilmoituksen, jotta pääsemme tutkimaan tarkemmin miksi kuvanlaatu on näin heikkoa. 

On joku Telia reitittin,  boksin käytäytymisessä ei ole eroa että on se wifin tai piuhan kautta. Samsung tv ja nvidia shield on wifissa kiinni ja no problemo. ps5 ja digiboxi on piuhassa ja ongelma vain digiboxissa. Toisessa huonessa ps4, ps3 ja Panasonic ja no probleemo. Arrisen kanssa ei olnut ongelmia.

Tv kanavaien vahtamisessa tapahtuva hitaus on jo oman luokan juttu- lähes 10sec on kuva huonompi ku vanhoissa putkitelkuissa. Sama kaikkien sovellusten kanssa, va netflix. Uudessa Digiboxissa  kaikki pysy sama huonona, vaikka kaikki muut netin käyttäjät on kytketty pois tai kaikki on päällä.

Netflix näyttä kyllä 4k ja hdr+ ym. eli netin laatu olis lähes sopiva. 

YouTube soittolistassa biisin tai videon autom. vaihduessa signaali häviä hetkeksi ja ressiiveri mene sekaisin, kun itse napista vaihtat tai räplät, on kaikki ok. muilla laiteilla sitä ongelma ei tapahtu. Nyt spotify, painat biisin soimaan ja max 5sec ja biisi stop, muilla laiteilla näin ei ole.

 

Asiakaspalvelu ohjestas tekemään häiriöilmoituksen /palvelupyynnön, ja se on tehty about kk sitten ja ei ole soittanut kukaan.

 

Edelleen, pahoittelut kirjoitusvirheista 🖖

 

----
Muokkaus Merja_J: lyhennetty lainauksia

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Asiakaspalvelu ohjestas tekemään häiriöilmoituksen /palvelupyynnön, ja se on tehty about kk sitten ja ei ole soittanut kukaan.

Häiriöilmoituksesi olisi pitänyt tuilla jo käsittelyyn viikkoja sitten. Jotain on nyt mennyt pieleen ilmoituksen lähettämisen tai käsittelyn kanssa. Kirjaathan meille uuden häiriöilmoituksen täältä https://www.telia.fi/asiakastuki/lomakkeet/yhteydenottopyynto 

Laita ilmoitukseen mukaan vaikka tämä yhteisöketju lisätiedoksi.

 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +4

Asiakaspalvelu ohjestas tekemään häiriöilmoituksen /palvelupyynnön, ja se on tehty about kk sitten ja ei ole soittanut kukaan.

Häiriöilmoituksesi olisi pitänyt tuilla jo käsittelyyn viikkoja sitten. Jotain on nyt mennyt pieleen ilmoituksen lähettämisen tai käsittelyn kanssa. Kirjaathan meille uuden häiriöilmoituksen täältä https://www.telia.fi/asiakastuki/lomakkeet/yhteydenottopyynto 

Laita ilmoitukseen mukaan vaikka tämä yhteisöketju lisätiedoksi.

 

Katsotaan nyt ekana mitä se elisa tarjoa, on kuitenkin elisan taloyhtiö piuhat ym  olemassa. Elisal ainaki mtv ja etv jne mahdollisuudet, mitä telian uuten boksin vieläkään ei saa. Europa paketissa kuvanlaatu nii huono että sen irtisanoin nopsasti

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +7

Onko Telia TV: hen tulossa ihan lähiviikkoina uusi Arris tasoinen digipoksi tämän DV8919: n ( välimallin ) tilalle 😛?

Jos ei, niin täytyy sitten tilata Elisa viihde ja laittaa tämä DV8919 naftaliiniin odottamaan määräaikaisen sopimuksen päättymistä että voi sen palauttaa Telialle.

Voi minua pässinpäätä kun menin vaihtamaan Arriksen huippupoksin tähän koiranjätökseen.😭

 

Tuli tästä “pässinpäästä”mieleen,että saako vikaantuneen Arriksen tilalle sitten vielä Arriksen?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Tuli tästä “pässinpäästä”mieleen,että saako vikaantuneen Arriksen tilalle sitten vielä Arriksen?

Kyllä, samanlainen tulee sitten vaihdossa jos boksi lopettaa yhteistyön. 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +7

Tuli tästä “pässinpäästä”mieleen,että saako vikaantuneen Arriksen tilalle sitten vielä Arriksen?

Kyllä, samanlainen tulee sitten vaihdossa jos boksi lopettaa yhteistyön. 

 

Huoks...alko jo hirvittään tuleeko se uus sätös tilalle.Arris on kuitenkin tv-käytössä iha mainio.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +2

Moi. 

Alla pari kysymystä ja kommentteja tästä digiboksista, 5+ vuotta olen omistanut Telia TV palvelun ja tv aktiivisessa käytössä. 

1) Miten voi muokata kanavalistaa/tehdä omia suosikkikanavalistoja?

2) Paluu edelliseen kanavaan kestää mielestäni ainakin tuplasti enemmän kuin Arris-digiboksilla, lisäksi siirtymäanimaatio ja himmennys ovat häiritseviä ja turhia. 

3) Häiritsee guide näppäimen puuttuminen kaukosäätimestä, tosin back näppäimellä pääsee takaisin guideen. Kaukosäätimen näppäimiä on myös vaikea navigoida katsomatta säätimeen. Ei ole oikein mitään tuntua näppäimistä. 

4) Guiden kautta tai muuten kanavaa vaihdettaessa kuva on aluksi häiritsevän rakeinen ja epäselvä. Tarkentuu vasta n. 5-10 s kuluttua. Arris-boksilla kuva oli aina tarkka. 

5) Guidesta kun vaihtaa kanavaa ja painaa ok, tulee valikko ja täytyy tehdä ylimääräinen ok että pääsee katsomaan kanavaa kun ehdottaa tallennusta jne.

6) En tiedä miksi kutsua mutta kun painaa ylöspäin nuolta aukeaa uusi kanavien listaus. Tämä on mielestäni erinomainen parannus. Kuitenkin sama ongelma kuin guidessa eli ei pääse kanavalistaa ympäri vaan pitää siirtyä oikeasta reunasta vasempaa tai toisin päin.

7) Guiden kautta edellinen kanavavalinta ei toimi oikein. Jos on esim 3 päällä ja menee guideen ja valitsee 4 kanavan - > edellinen kanava ei mene 3 vaan johonkin ihan toiseen mikä ollut aikasemmin päällä. Ei toimi samanlailla kuin ylöspäin nuolta kanavia valittaessa. 

8) Mikä hyöty sovelluksista on? Miksi käyttäisi niitä vs älytv:n omat appsit? Kuvanlaatu? 

9) Miksi palvelu ei toimi lähes ollenkaan verkkokaapelin kautta vaan pitää olla WLAN? 

 

Pienoinen pettymys tämä boksi kyllä on. Parannuksia tv:n katsomiseen ei juuri ole. Kolme tai neljä eri Telia TV digiboksia olen omistanut ja Arris digiboksi oli kyllä paras. Ehkäpä tähän tottuu ja päivityksiä saataisiin. 

 

 

Eikö Telialaiset osaa vastata näihin? 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Moi. 

Alla pari kysymystä ja kommentteja tästä digiboksista, 5+ vuotta olen omistanut Telia TV palvelun ja tv aktiivisessa käytössä. 

1) Miten voi muokata kanavalistaa/tehdä omia suosikkikanavalistoja?

Uusimmassa digiboksissa ei voi kanavalistoja tai suosikkikanavalistoja tehdä, ainakaan tällä hetkellä. Kyseinen asia on viety toivetta eteenpäin kehityspuolelle. 

2) Paluu edelliseen kanavaan kestää mielestäni ainakin tuplasti enemmän kuin Arris-digiboksilla, lisäksi siirtymäanimaatio ja himmennys ovat häiritseviä ja turhia. 

Olen käyttänyt digiboksia alusta asti ja todennut sen olevan parempi ja nopeampi kuin Arris-digiboksit. Hidastelut, himmennykset ja kuvan rakeisuudet johtuvat suuresti nettiyhteydestä tai langattoman verkon aiheuttavista häiriötekijöistä. Poikkeuskin löytyy eli häiriö Urheilulähetyksissä maksullisten kanavien osalta. Asiasta tarkemmin Ajankohtaisista Häiriötiedotteista

3) Häiritsee guide näppäimen puuttuminen kaukosäätimestä, tosin back näppäimellä pääsee takaisin guideen. Kaukosäätimen näppäimiä on myös vaikea navigoida katsomatta säätimeen. Ei ole oikein mitään tuntua näppäimistä. 

Kaukosäädin on huomattavasti erilainen kuin aiemmat. Numeronäppäimet puuttuvat ja sellaiset mihin on tottunut, esim. guide. Kaukosäädintä kun käyttää, niin tottuu sen tuomiin uusiin ominaisuuksiin paremmin. 

4) Guiden kautta tai muuten kanavaa vaihdettaessa kuva on aluksi häiritsevän rakeinen ja epäselvä. Tarkentuu vasta n. 5-10 s kuluttua. Arris-boksilla kuva oli aina tarkka. 

Kohdassa kaksi on vastaus tähän eli nettiyhteys kannattaa tarkastaa ja poistaa langattoman verkon tuomat mahdolliset häiriötekijät. 

5) Guidesta kun vaihtaa kanavaa ja painaa ok, tulee valikko ja täytyy tehdä ylimääräinen ok että pääsee katsomaan kanavaa kun ehdottaa tallennusta jne.

Voit valita katsotko alusta vai livenä suoraan. Toiminnetta ei tule Telian yhteyksillä, vaan toisen operaattorin käyttämällä nettiyhteydellä. 

6) En tiedä miksi kutsua mutta kun painaa ylöspäin nuolta aukeaa uusi kanavien listaus. Tämä on mielestäni erinomainen parannus. Kuitenkin sama ongelma kuin guidessa eli ei pääse kanavalistaa ympäri vaan pitää siirtyä oikeasta reunasta vasempaa tai toisin päin.

Tarkoitatko TV-kanavanäkymää? Eikös se ole ollut sellainen kuitenkin jo aiemminkin. 

7) Guiden kautta edellinen kanavavalinta ei toimi oikein. Jos on esim 3 päällä ja menee guideen ja valitsee 4 kanavan - > edellinen kanava ei mene 3 vaan johonkin ihan toiseen mikä ollut aikasemmin päällä. Ei toimi samanlailla kuin ylöspäin nuolta kanavia valittaessa. 

En saanut ihan kiinni, mitä tällä tarkoitat? En saa kaukosäädintä samalla tavalla toimimaan. 

8) Mikä hyöty sovelluksista on? Miksi käyttäisi niitä vs älytv:n omat appsit? Kuvanlaatu? 

Kaikilla ei ole käytössä älytv:ta, joten on hyvä että digiboksiin saa valikoida omat sovellukset. Lisäksi ei tarvitse erikseen vaihdella sourcea/input:ia, kun ovat saatavilla heti. Kuvanlaatu on yleensä sama kuin DV8919-digiboksillakin (osa kanavista toimii vielä SD-tasoisina).

9) Miksi palvelu ei toimi lähes ollenkaan verkkokaapelin kautta vaan pitää olla WLAN? 

Yhteys toimii sekä että, aiemmin meillä oli pariin otteeseen häiriötilanne ettei verkkokaapelin kanssa yhteys toiminut. Nyt voit käyttää langattomana tai verkkokaapelin kanssa. Langaton yhteys on helpompi, kun ei ole piuhaa välissä ja on huolettomampi. Sen kanssa voi tulla tosin ongelmatilanne, että joku häiritsee langatonta yhteyttä. Kannattaa lukaista vaikka meidän Asiakastuen ohjeet, olisiko siitä hyötyä.

Pienoinen pettymys tämä boksi kyllä on. Parannuksia tv:n katsomiseen ei juuri ole. Kolme tai neljä eri Telia TV digiboksia olen omistanut ja Arris digiboksi oli kyllä paras. Ehkäpä tähän tottuu ja päivityksiä saataisiin. 

DV8919 -digiboksi on meillä ollut reilun vuoden verran. Käytin hetki sitten Arris 5305-boksia toisessa telkkarissani ja yllätyin sen hitaudesta. Mielestäni on hyvä, että saadaan erilaisia tuotteita välillä markkinoille. Meitä on moneksi, toinen tykkää ja toinen ei. Digiboksia kehitämme myös asiakastoiveiden mukaisesti toimivaksi kokonaisuudeksi. Kaikki ei tapahdu vaan kerralla. 

 

Eikö Telialaiset osaa vastata näihin? 

 

----
Muokkaus Merja_J: korostettu vastauksia

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +2

Moi. 

Alla pari kysymystä ja kommentteja tästä digiboksista, 5+ vuotta olen omistanut Telia TV palvelun ja tv aktiivisessa käytössä. 

1) Miten voi muokata kanavalistaa/tehdä omia suosikkikanavalistoja?

Uusimmassa digiboksissa ei voi kanavalistoja tai suosikkikanavalistoja tehdä, ainakaan tällä hetkellä. Kyseinen asia on viety toivetta eteenpäin kehityspuolelle.

Perustoiminto joka pitäisi olla jo, esim. kaikki ei halua katsoa Himlen TV7 yms. kanavia. Haluan kategorisoida kanavalistat ja karsia turhat jota en ikinä katso. Ohjelmaopas selkeytyy ja kanavasurffailu nopeutuu. 

2) Paluu edelliseen kanavaan kestää mielestäni ainakin tuplasti enemmän kuin Arris-digiboksilla, lisäksi siirtymäanimaatio ja himmennys ovat häiritseviä ja turhia. 

Olen käyttänyt digiboksia alusta asti ja todennut sen olevan parempi ja nopeampi kuin Arris-digiboksit. Hidastelut, himmennykset ja kuvan rakeisuudet johtuvat suuresti nettiyhteydestä tai langattoman verkon aiheuttavista häiriötekijöistä. Poikkeuskin löytyy eli häiriö Urheilulähetyksissä maksullisten kanavien osalta. Asiasta tarkemmin Ajankohtaisista Häiriötiedotteista

Testaan langallisella jos kerran nyt toimii. Aikasemmin ei toiminut suoraan piuhalla vaan kuva meni mustaksi usein yms. muita käsittämättömiä näkyvyysongelmia. Nopean testin mukaan nopeampi piuhalla. 

3) Häiritsee guide näppäimen puuttuminen kaukosäätimestä, tosin back näppäimellä pääsee takaisin guideen. Kaukosäätimen näppäimiä on myös vaikea navigoida katsomatta säätimeen. Ei ole oikein mitään tuntua näppäimistä. 

Kaukosäädin on huomattavasti erilainen kuin aiemmat. Numeronäppäimet puuttuvat ja sellaiset mihin on tottunut, esim. guide. Kaukosäädintä kun käyttää, niin tottuu sen tuomiin uusiin ominaisuuksiin paremmin. 

Hyvin mahdollista, plussaa pienestä koosta. 

4) Guiden kautta tai muuten kanavaa vaihdettaessa kuva on aluksi häiritsevän rakeinen ja epäselvä. Tarkentuu vasta n. 5-10 s kuluttua. Arris-boksilla kuva oli aina tarkka. 

Kohdassa kaksi on vastaus tähän eli nettiyhteys kannattaa tarkastaa ja poistaa langattoman verkon tuomat mahdolliset häiriötekijät.

 Ei enää ongelmia langallisella yhteydellä. Toivotaan että nyt toimii niinkuin pitäisi langallinen yhteys. Ks. Kohta 2)

 

5) Guidesta kun vaihtaa kanavaa ja painaa ok, tulee valikko ja täytyy tehdä ylimääräinen ok että pääsee katsomaan kanavaa kun ehdottaa tallennusta jne.

Voit valita katsotko alusta vai livenä suoraan. Toiminnetta ei tule Telian yhteyksillä, vaan toisen operaattorin käyttämällä nettiyhteydellä. 

Minulla on Telian laajakaista ja tulee katso alusta, tallenna sarja jne. valikko guiden kautta kanavaa vaihdettaessa. 

6) En tiedä miksi kutsua mutta kun painaa ylöspäin nuolta aukeaa uusi kanavien listaus. Tämä on mielestäni erinomainen parannus. Kuitenkin sama ongelma kuin guidessa eli ei pääse kanavalistaa ympäri vaan pitää siirtyä oikeasta reunasta vasempaa tai toisin päin.

Tarkoitatko TV-kanavanäkymää? Eikös se ole ollut sellainen kuitenkin jo aiemminkin. 

Tarkoitan kun kanava on päällä ja painaa ylöspäin nuolta, josta voi selata muita kanavia taustalla. Sekä tämä näkymä että ohjelmaopas on ongelma että kun selaa kanavat läpi se ei aloita listaa alusta vaan pysähtyy esim oikeaan reunaan tai ohjelmaoppaan alalaitaan. Ohjelmaoppaassa pysähtyy alimmaiseen kanavaan eikä "hyppää ympäri" viimeisestä kanavasta ensimmäiseen. 

7) Guiden kautta edellinen kanavavalinta ei toimi oikein. Jos on esim 3 päällä ja menee guideen ja valitsee 4 kanavan - > edellinen kanava ei mene 3 vaan johonkin ihan toiseen mikä ollut aikasemmin päällä. Ei toimi samanlailla kuin ylöspäin nuolta kanavia valittaessa. 

En saanut ihan kiinni, mitä tällä tarkoitat? En saa kaukosäädintä samalla tavalla toimimaan. 

V1) Mene ohjelmaopas, valitse tv1, back, valitse tv2, back, valitse mtv3. Paina edellinen kanava painiketta - > menee yle tv1 ja mtv3 välillä (väärin!) 

V2) Paina kanava päällä ylöspäin nuolta kanavien selaukseen, valitse tv1, ylöspäin nuolta, valitse tv2, ylöspäin nuolta, valitse mtv3, paina edellinen kanava painiketta -> menee yle tv2 ja mtv3 välillä  (oikein!) 

8) Mikä hyöty sovelluksista on? Miksi käyttäisi niitä vs älytv:n omat appsit? Kuvanlaatu? 

Kaikilla ei ole käytössä älytv:ta, joten on hyvä että digiboksiin saa valikoida omat sovellukset. Lisäksi ei tarvitse erikseen vaihdella sourcea/input:ia, kun ovat saatavilla heti. Kuvanlaatu on yleensä sama kuin DV8919-digiboksillakin (osa kanavista toimii vielä SD-tasoisina).

Ok. 99 % ei siis hyötyä mutta hyvä että vähemmistötkin huomioidaan. 

9) Miksi palvelu ei toimi lähes ollenkaan verkkokaapelin kautta vaan pitää olla WLAN? 

Yhteys toimii sekä että, aiemmin meillä oli pariin otteeseen häiriötilanne ettei verkkokaapelin kanssa yhteys toiminut. Nyt voit käyttää langattomana tai verkkokaapelin kanssa. Langaton yhteys on helpompi, kun ei ole piuhaa välissä ja on huolettomampi. Sen kanssa voi tulla tosin ongelmatilanne, että joku häiritsee langatonta yhteyttä. Kannattaa lukaista vaikka meidän Asiakastuen ohjeet, olisiko siitä hyötyä.

Minusta langallinen on varma toimisempi ja huolettomampi. Toivotaan että nyt toimisi langallinen niinkuin pitäisi. Arriksen kanssa oli viimeisen 2v aikana ainoastaa kerran hetkellinen ongelma. Muuten toimi 24/7

Pienoinen pettymys tämä boksi kyllä on. Parannuksia tv:n katsomiseen ei juuri ole. Kolme tai neljä eri Telia TV digiboksia olen omistanut ja Arris digiboksi oli kyllä paras. Ehkäpä tähän tottuu ja päivityksiä saataisiin. 

DV8919 -digiboksi on meillä ollut reilun vuoden verran. Käytin hetki sitten Arris 5305-boksia toisessa telkkarissani ja yllätyin sen hitaudesta. Mielestäni on hyvä, että saadaan erilaisia tuotteita välillä markkinoille. Meitä on moneksi, toinen tykkää ja toinen ei. Digiboksia kehitämme myös asiakastoiveiden mukaisesti toimivaksi kokonaisuudeksi. Kaikki ei tapahdu vaan kerralla. 

 

Eikö Telialaiset osaa vastata näihin? 

 

Kiitos Pia vastauksista

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +4

No kuinka paljon parempi se netti pitäisi olla, että sais rakeisuuden ja katkoliikeet pois ja myös sovellukset toimimaan? Digiboksi nyt wifissa kiinni ja näyttä näin, vaikka mitä olis vielä wifissä. 

 

----
Muokkaus Merja_J: poistettu lainaukset

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

No kuinka paljon parempi se netti pitäisi olla, että sais rakeisuuden ja katkoliikeet pois ja myös sovellukset toimimaan? Digiboksi nyt wifissa kiinni ja näyttä näin, vaikka mitä olis vielä wifissä. 

 

 

Ei näyttäisi tilanteessasi olevan yhteysnopeudesta kiinni. Tilannetta olisi syytä tutkia häiriöilmoituksella. Kuten aiemmin ketjussa onkin mainittu, pääset kirjaamaan häiriöilmoituksen esimerkiksi tämän linkin kautta, tai asiakaspalvelumme kautta. On hyvä linkata tämä Yhteisöketju ilmoitukseesi!