Skip to main content

Telia Play digiboksin uusi rauta DV8919 – kysy ja kommentoi täällä **ketju on lukittu kommenteilta**


Näytä ensimmäinen kirjoitus

Tämä aihe on suljettu kommenteilta.

Käytä hakua löytääksesi muita kirjoituksia tästä aiheesta, tai aloita uusi aihe.

  • Morsettaja
  • 25. toukokuuta 2023
Rusakas kirjoitti:

Tä on sitten tä menu, mikä tule esiin heti käynnistymisvaihessa virtajohdon uudellen kytkemisen jälkeen ja kun valosilmä on vielä keltainen ja käske etsiä wifi verkon... Ei pääse varsinaiseen menu valikoiman asti

Ja kaapelissa olessa saa näkyviin vaan semmose

 

--

Muokkaus SonjaNii: Lainauksia siistitty


  • Savumerkittäjä
  • 27. toukokuuta 2023

Guiden kautta kaikki ohjelmatiedot eivät näy kun näyttää “...” → Kanavan kun valitsee ja painaa ylöspäin nuolta se näyttää eri ohjelmatiedot. Miten saa kaikki ohjelmatiedot näkyviin ja miksei ne vastaa toisiaan? Ks. kuvat.

 

 


  • Morsettaja
  • 27. toukokuuta 2023
Doomik kirjoitti:

Guiden kautta kaikki ohjelmatiedot eivät näy kun näyttää “...” → Kanavan kun valitsee ja painaa ylöspäin nuolta se näyttää eri ohjelmatiedot. Miten saa kaikki ohjelmatiedot näkyviin ja miksei ne vastaa toisiaan? Ks. kuvat.

 

 

Alimaisessa versiossa on saman kanavan tulossa olevat ohjelmat. 

Toiseasa, huomenta suomi ohjelman sisältö


  • Morsettaja
  • 27. toukokuuta 2023

Toiseasa = toisessa


  • Savumerkittäjä
  • 27. toukokuuta 2023
Rusakas kirjoitti:

Alimaisessa versiossa on saman kanavan tulossa olevat ohjelmat. 

Toiseasa, huomenta suomi ohjelman sisältö

En kyllä sitä tarkoita…

 

--

Muokkaus SonjaNii: Lainauksia siistitty


Hannele2022
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+3

@Doomik Tarkennatko, mitä tarkoitat kaikilla ohjelmatiedoilla?

Toinen tapa katsoa ohjelmatietoja on, kun menet ylemmässä kuvassa kohtaan Tv-kanavat. Sieltä saat ensin näkyviin kaikki kanavat ja voit valita haluamasi kanavan ohjelmatiedot, kun painat ok nappulan kohdalla hieman pidempään sormella. Siten näet yhden kanavan viikon ohjelmat kerrallaan. 

Ihan kaikkia ohjelmatietoja ei saa ruutuun kerralla vaan pitää liikkua ylemmässä kuvassa nuolilla alaspäin tai mihin suuntaan haluatkin. Vain viikon ohjelmat voi nähdä kerralla tässäkin.


  • Savumerkittäjä
  • 28. toukokuuta 2023
Hannele2022 kirjoitti:

@Doomik Tarkennatko, mitä tarkoitat kaikilla ohjelmatiedoilla?

Toinen tapa katsoa ohjelmatietoja on, kun menet ylemmässä kuvassa kohtaan Tv-kanavat. Sieltä saat ensin näkyviin kaikki kanavat ja voit valita haluamasi kanavan ohjelmatiedot, kun painat ok nappulan kohdalla hieman pidempään sormella. Siten näet yhden kanavan viikon ohjelmat kerrallaan. 

Ihan kaikkia ohjelmatietoja ei saa ruutuun kerralla vaan pitää liikkua ylemmässä kuvassa nuolilla alaspäin tai mihin suuntaan haluatkin. Vain viikon ohjelmat voi nähdä kerralla tässäkin.

Tarkoitan ohjelmatiedoilla tässä esimerkissä Huomenta Suomen sisältöä. Näyttää eri kuvassa eri sisältöä ohjelmasta Huomenta Suomi vaikka pitäisi olla sama. Myöskään kaikkia tietoja ei näy guidessa kun loppuu tila yms kesken. 


Forum|alt.badge.img
  • Irkkaaja
  • 29. toukokuuta 2023

Miksi tälle boksille ei saa ladattua Google Playsta kaikkia sovelluksia, kuten esimerkiksi Apple tv- sovellusta? Miksi tällainen rajoitus? Olisiko mahdollista saada tuo Apple tv- sovellus boksille?


Forum|alt.badge.img+2
  • Ex-telialainen
  • 29. toukokuuta 2023
jarkko35 kirjoitti:

Miksi tälle boksille ei saa ladattua Google Playsta kaikkia sovelluksia, kuten esimerkiksi Apple tv- sovellusta? Miksi tällainen rajoitus? Olisiko mahdollista saada tuo Apple tv- sovellus boksille?

Apple TV -sovellus on saatavilla Google Play -kaupassa, mutta ei tällä hetkellä tue meidän DV8919-digiboksia. Kiitokset palautteestasi, otimme tilanteen selvitykseen. 


  • Morsettaja
  • 2. kesäkuuta 2023

Ärsyttä, että ei ole vaan katso vaihtoehtoa ja sitten katso alusta. 


  • Morsettaja
  • 3. kesäkuuta 2023

??? 


Forum|alt.badge.img+1
  • Faxaaja
  • 3. kesäkuuta 2023
Rusakas kirjoitti:

??? 

Onko siinulla käytössä Telian laajakaista ? Jos ei, niin sitten joutuu tallentamaan katsottaessa. MTV:n ja Nelosen kanavia. Jos Telian laajakaista käytössä, niin siitten kannattaisi nollata boksi eli asetukset / järjestelmän asetukset / laitteen asetukset / tietoja / nollaus


  • Morsettaja
  • 3. kesäkuuta 2023
Tomppa_1 kirjoitti:

Onko siinulla käytössä Telian laajakaista ? Jos ei, niin sitten joutuu tallentamaan katsottaessa. MTV:n ja Nelosen kanavia. Jos Telian laajakaista käytössä, niin siitten kannattaisi nollata boksi eli asetukset / järjestelmän asetukset / laitteen asetukset / tietoja / nollaus

On telian laajakaista

 

__

Muokkaus AaTanja: muokattu lainausta.


  • Savumerkittäjä
  • 3. kesäkuuta 2023

Tähän ei vielä tullut vastausta eli miksei alla olevien kuvien info vastaa toisiaan (vaikka pitäisi kaiken järjen mukaan). Ja miksi se ei näytä guidessa kaikkea infoa vaan sisältö loppuu kesken? Sisältö pitäisi olla kuten viimeinen kuva iltapulusta.

 

Guide
Kanavavalikko
Kuvakaappaus Iltapulusta

 


Hannele2022
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+3

Tuossa ylempänä jo kysyttiinkin tätä, mitä olen aikonut kysyä jo aiemmin. Eli mistä saan luettua tekstin kokonaan mikä ei mahdu kuvan alle?

 


mickem
Telialainen
Forum|alt.badge.img
  • Telialainen
  • 4. kesäkuuta 2023
Doomik kirjoitti:

Tähän ei vielä tullut vastausta eli miksei alla olevien kuvien info vastaa toisiaan (vaikka pitäisi kaiken järjen mukaan).

 

Laitan tuosta esimerkistäsi tiedon eteenpäin Telia Playsta vastaavalle taholle. Kiitokset!

 

Doomik kirjoitti:

Ja miksi se ei näytä guidessa kaikkea infoa vaan sisältö loppuu kesken? Sisältö pitäisi olla kuten viimeinen kuva iltapulusta.

Hannele2022 kirjoitti:

Tuossa ylempänä jo kysyttiinkin tätä, mitä olen aikonut kysyä jo aiemmin. Eli mistä saan luettua tekstin kokonaan mikä ei mahdu kuvan alle?

 

Tarkastin omalta laitteeltani tuon. Näyttää tosiaan siltä, että tuo ohjelmaoppaan näkymä näyttää vain tietyn merkkimäärän esikatselun ohjelman kuvauksesta. Täyden kuvauksen saa esiin avaamalla kanavan. Tässä näkymässä voi myös rullata sivuille muita kanavia ja nähdä niiden tällä hetkellä olevien ohjelmien kuvaukset. Laitan tästäkin esimerkistä palautetta eteenpäin! Kiitos nostoista.

 


Hannele2022
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+3

@mickem Tunnustan tyhmyyteni... Mitä tarkoittaa "avaamalla kanavan?"


mickem
Telialainen
Forum|alt.badge.img
  • Telialainen
  • 4. kesäkuuta 2023
Hannele2022 kirjoitti:

@mickem Tunnustan tyhmyyteni... Mitä tarkoittaa "avaamalla kanavan?"

Tarkoitan siis sitä, että avaat kyseisen kanavan painamalla ohjelmatiedoissa OK-painiketta ja sitten valitset Katso tai Tallenna ja katso. Kun ohjelma on käynnissä, paina kerran nuolta ylös. Näin näet sillä hetkellä käynnissä olevan ohjelman ohjelmatiedot ja voit sivulle selaamalla nuolilla katsoa myös muiden kanavapaikkojen sen hetkisten ohjelmien ohjelmatietoja.


Hannele2022
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+3
mickem kirjoitti:
Hannele2022 kirjoitti:

@mickem Tunnustan tyhmyyteni... Mitä tarkoittaa "avaamalla kanavan?"

Tarkoitan siis sitä, että avaat kyseisen kanavan painamalla ohjelmatiedoissa OK-painiketta ja sitten valitset Katso tai Tallenna ja katso. Kun ohjelma on käynnissä, paina kerran nuolta ylös. Näin näet sillä hetkellä käynnissä olevan ohjelman ohjelmatiedot ja voit sivulle selaamalla nuolilla katsoa myös muiden kanavapaikkojen sen hetkisten ohjelmien ohjelmatietoja.

Kiitos, tää olikin ihan uus juttu mulle. 👍Ton voisi tehdä kyllä helpommaksi yhden klikkauksen päässä olevaksi. 


  • Savumerkittäjä
  • 9. kesäkuuta 2023

Moikka,

Piti ihan kirjautua yhteisöön tätä varten. Jos tämä digiboxi on saanut Mikrobitiltä kehuja niin se kertoo enemmän lehden laskeneesta tasosta kuin hyvästä boxista. On tullut käytettyä maxivisionia ja elisaa ja vanhempia telian boxseja ja tämä on käyttökokemukselta pohjanoteeraus. Suurin ongelma on tuo tallenna ja katso muulla kuin telian laajakaistaliittymällä. Oli ”sopimustekniset asiat” miten tahansa niin se että koodataan niin että ohjelma alkaa ns. Livenä pitäisi olla lasten leikkiä. Lisäksi:

  • kanavalistan pitäisi olla sellainen että ykkösestä voi mennä listan viimeiseen kanavaa ja takaisin. 
     
  • kirjastoissa pitäisi olla haku
  • kun kaukosäädin hajoaa itsestään olisi näppärää että uuden saisi tilalle nopeammin kuin kahdessa viikossa. 

VeraEk
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • 10. kesäkuuta 2023
Sklyrpo kirjoitti:

Moikka,

Piti ihan kirjautua yhteisöön tätä varten. Jos tämä digiboxi on saanut Mikrobitiltä kehuja niin se kertoo enemmän lehden laskeneesta tasosta kuin hyvästä boxista. On tullut käytettyä maxivisionia ja elisaa ja vanhempia telian boxseja ja tämä on käyttökokemukselta pohjanoteeraus. Suurin ongelma on tuo tallenna ja katso muulla kuin telian laajakaistaliittymällä. Oli ”sopimustekniset asiat” miten tahansa niin se että koodataan niin että ohjelma alkaa ns. Livenä pitäisi olla lasten leikkiä. Lisäksi:

  • kanavalistan pitäisi olla sellainen että ykkösestä voi mennä listan viimeiseen kanavaa ja takaisin. 
  • kirjastoissa pitäisi olla haku
  • kun kaukosäädin hajoaa itsestään olisi näppärää että uuden saisi tilalle nopeammin kuin kahdessa viikossa. 

Moikka @Sklyrpo ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Kiva kun löysit tänne, ja tuot esiin mielipiteesi. 

Ymmärrän täysin kummaksuntasi kyseisiä seikkoja kohtaan. Laitoin palautteen eteenpäin palvelun kehittäjille, ja toivon mukaan voimme palata ensi viikosta juttuun heidän kommenttien kera. 


  • Savumerkittäjä
  • 10. kesäkuuta 2023
PihlaHei kirjoitti:
JulissiL kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Käytössä on Arris vielä jonkin aikaa. Otan DV8919:n käyttöön ja palautan Arrisin Telialle, kun ehdin. Maanantaina puhelintuki vahvisti, että Arrisin boksi saattaa toimia, vaikka sopimus vaihtui. Sitä eivät tienneet kertoa, että kovalevy on silti menetetty. Sen luin myöhemmin foorumilta.

Myönnän olleeni varomaton, kun en tarkistanut kovalevyasiaa ja perunut sopimusta kahden viikon kuluessa. Yhdellä soitolla olisi selvinnyt, että Arris toimii toistaiseksi eikä kiirettä ollut. Myyjille voi sattua myös tahattomia virheitä, vaikka tässä tässä tapauksessa katson tulleeni lievästi harhaan johdetuksi. Täytyy sopeutua tilanteeseen, ei se niin vakavaa ole.

Näinhän se on. Inhimillisiä virheitä sattuu, vaikka koitammekin ne minimoida. Tarkoituksena ei kuitenkaan koskaan ole saada oloa huijatuksi. Toivottavasti asia saadaan selvitettyä, kuulen mielelläni lisää miten selvitys etenee! Mukavaa loppuviikkoa kuitenkin 🌞

Asia hoitui Telian liikkeessä. Palvelu oli ystävällistä ja nopeaa. Tässä tapauksessa IPTV:n palautus oli mahdollista. Sain muutaman päivän kuluttua tunnukset, joilla Arrisin kovalevy heräsi eloon. Katson tärkeimmät tallenteet pois ja siirryn uuteen boksiin toivottavasti loppukesällä. Kiitos avusta.


  • Morsettaja
  • 16. kesäkuuta 2023

Ruutu sovellus ja pluto tv. Kanavalta toiselle vaihtaessa boksi hukka hetkeksi signaalin ja ressiveri mene sekaisin, auttanut on ressiiverin kanavan edestakas vaihto. Mutta, kun mennä plutosta pois vaikka koti nappi painamalla, nii jää taustaksi pluto kanava ääni ja kun mennä mihin vaan kanavalle tai sovellukseen, on kaksi ääntä päällekkäin. Auttanut on kun mennä uudestaan sinne pluto kanavalle ja poistua sieltä takaisin nappi käytämällä. Edelleen, youtube, jonkun videon vaihtuessa seuraavan on 50/50 hukkaako signaalin tai ei. Semmoset viat on esintyy vaan tässä boksissa.

 

Pahoittelut kirjoitusvirheista. 


HeikkiSul
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+3
  • Ex-telialainen
  • 16. kesäkuuta 2023
Rusakas kirjoitti:

Ruutu sovellus ja pluto tv. Kanavalta toiselle vaihtaessa boksi hukka hetkeksi signaalin ja ressiveri mene sekaisin, auttanut on ressiiverin kanavan edestakas vaihto. Mutta, kun mennä plutosta pois vaikka koti nappi painamalla, nii jää taustaksi pluto kanava ääni ja kun mennä mihin vaan kanavalle tai sovellukseen, on kaksi ääntä päällekkäin. Auttanut on kun mennä uudestaan sinne pluto kanavalle ja poistua sieltä takaisin nappi käytämällä. Edelleen, youtube, jonkun videon vaihtuessa seuraavan on 50/50 hukkaako signaalin tai ei. Semmoset viat on esintyy vaan tässä boksissa.

 

Pahoittelut kirjoitusvirheista. 

Oletko ehtinyt vielä ihan ottaa Telia Play -boksin virtajohtoa irti ja kytkeä takaisin? Kannattaa myös koittaa toista HDMI-porttia televisiossa, jos hävittää yhteyden kokonaan boksin ja television välillä. Jos näistä ei ole apua, kannattaa olla asiakaspalveluumme yhteydessä.


  • Morsettaja
  • 16. kesäkuuta 2023
HeikkiSul kirjoitti:

Oletko ehtinyt vielä ihan ottaa Telia Play -boksin virtajohtoa irti ja kytkeä takaisin? Kannattaa myös koittaa toista HDMI-porttia televisiossa, jos hävittää yhteyden kokonaan boksin ja television välillä. Jos näistä ei ole apua, kannattaa olla asiakaspalveluumme yhteydessä.

Toista porttia, toista johtoa, toista porttia toisen johdon kanssa jne, pksi on tyhjennetty ja aloitetty nollasta ym. Boksi vaan on täysin susi... 

 

--

Muokkaus SonjaNii: Siistitty lainauksia