Skip to main content

Telia Play digiboksin uusi rauta DV8919 – kysy ja kommentoi täällä **ketju on lukittu kommenteilta**


Näytä ensimmäinen kirjoitus

Tämä aihe on suljettu kommenteilta.

Käytä hakua löytääksesi muita kirjoituksia tästä aiheesta, tai aloita uusi aihe.

HeikkiSul
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+3
  • Ex-telialainen
  • 16. kesäkuuta 2023
Rusakas kirjoitti:

Toista porttia, toista johtoa, toista porttia toisen johdon kanssa jne, pksi on tyhjennetty ja aloitetty nollasta ym. Boksi vaan on täysin susi... 

 

 

Sitten tosiaan kannattaa jättää ihan häiriöilmoitusta asiakaspalveluun, jotta asiaa päästään katsomaan tarkemmin. Tuollaista oireilua kun ei ole vastaan tullut. 


  • Morsettaja
  • 16. kesäkuuta 2023
HeikkiSul kirjoitti:

Sitten tosiaan kannattaa jättää ihan häiriöilmoitusta asiakaspalveluun, jotta asiaa päästään katsomaan tarkemmin. Tuollaista oireilua kun ei ole vastaan tullut. 

Kaksi kerta on sitäki tehty, mutta jotain semmosta että "ollan pian yhteydessä"   vastauksesta s-postissa ei ole pidemmälle päästy

 

--

Muokkaus SonjaNii: Siistitty lainauksia


HeikkiSul
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+3
  • Ex-telialainen
  • 16. kesäkuuta 2023
Rusakas kirjoitti:

Kaksi kerta on sitäki tehty, mutta jotain semmosta että "ollan pian yhteydessä"   vastauksesta s-postissa ei ole pidemmälle päästy

 

24/7 auki olevan chatin kautta tai soittamalla ei kyllä pitäisi sähköpostia tulla lainkaan, vaan ihan asiakasneuvoja, joka kirjaa tarvittaessa tiketin eteenpäin, jonka tiimoilta ollaan sitten sinuun yhteydessä. Mitä kautta olet häiriöilmoituksen jättänyt, kun tuollainen viesti on tullut? 

Yhteisössä emme harmi kyllä pääse asiakastietoihin käsiksi ja siksi chatin tai puhelun avulla asiaa olisi hyvä lähteä selvittämään.


  • Morsettaja
  • 16. kesäkuuta 2023

Chat sanoi voivoivoi ja annoi linkin, et sitä kauta sitä ja tätä täytämällä on paras mennä etenpäin


  • Savumerkittäjä
  • 17. kesäkuuta 2023

Nämä asiat ovat edelleen auki tai niitä ei ole korjattu kommenteista huolimatta. Kuittaisiko joku, kun kaikki viety eteenpäin? Tärkeysjärjestyksessä:

  1. Käyttäjä ei voi tehdä omaa kanavalistaa
  2. Guide (ohjelmaopas) → valitse tv1 → back (ohjelmaoppaaseen) → tv2 → back → mtv3 → back → Nyt kun painaa edellinen kanava näppäintä se surffaa kanavien tv1 ja mtv3 välillä → Pitäisi surffata tv2 ja mtv3 (Tämä on selkeä bugi)
  3. Guidesta kanavan valinta → OK → aukeaa valintaikkuna Katso, tallenna sarja, tallenna jakso jne. → Pitäisi mennä suoraan kanavalle ilman ylimääräistä valintaikkunaa! (Telian netti)
  4. Kanavia ei pääse ns. “ympäri” guidessa eikä kanavaselauksessa eli viimeisestä kanavasta pitäisi päästä tv1 ja toisinpäin.
  5. Kanava on blurrilla yllättävän kauan (5s) kun vaihtaa kanavia (Arris oli aina tarkka kuva, ilman blurria)

 

 

 


HeikkiSul
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+3
  • Ex-telialainen
  • 18. kesäkuuta 2023
Doomik kirjoitti:

Nämä asiat ovat edelleen auki tai niitä ei ole korjattu kommenteista huolimatta. Kuittaisiko joku, kun kaikki viety eteenpäin? Tärkeysjärjestyksessä:

  1. Käyttäjä ei voi tehdä omaa kanavalistaa
  2. Guide (ohjelmaopas) → valitse tv1 → back (ohjelmaoppaaseen) → tv2 → back → mtv3 → back → Nyt kun painaa edellinen kanava näppäintä se surffaa kanavien tv1 ja mtv3 välillä → Pitäisi surffata tv2 ja mtv3 (Tämä on selkeä bugi)
  3. Guidesta kanavan valinta → OK → aukeaa valintaikkuna Katso, tallenna sarja, tallenna jakso jne. → Pitäisi mennä suoraan kanavalle ilman ylimääräistä valintaikkunaa! (Telian netti)
  4. Kanavia ei pääse ns. “ympäri” guidessa eikä kanavaselauksessa eli viimeisestä kanavasta pitäisi päästä tv1 ja toisinpäin.
  5. Kanava on blurrilla yllättävän kauan (5s) kun vaihtaa kanavia (Arris oli aina tarkka kuva, ilman blurria)

 

 

 

Välitin nämä kehittäjille eteenpäin! En uskalla tosin luvata että kaikkiin tulee äkillistä muutosta, mutta ainakin toiveet on heille esitetty!


HeikkiSul
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+3
  • Ex-telialainen
  • 18. kesäkuuta 2023
Rusakas kirjoitti:

Chat sanoi voivoivoi ja annoi linkin, et sitä kauta sitä ja tätä täytämällä on paras mennä etenpäin

En kyllä nyt ollenkaan ymmärrä miksi he eivät ole chatissa tästä kirjanneet kanssasi häiriöilmoitusta ja olen omalta osaltani pahoillani ja hieman ärsyyntynyt moisesta. Ymmärrän erittäin hyvin jos tämä ehdotus ei tässä kohtaa enää herätä luottamusta… mutta olisiko sinun mahdollista kokeilla ottaa uudestaan yhteyttä chatin kautta tai puhelimitse? Haluan uskoa että kyseessä on ollut yksittäinen virhearviointi asiakasneuvojan suunnalta.


  • Morsettaja
  • 18. kesäkuuta 2023
Doomik kirjoitti:

Nämä asiat ovat edelleen auki tai niitä ei ole korjattu kommenteista huolimatta. Kuittaisiko joku, kun kaikki viety eteenpäin? Tärkeysjärjestyksessä:

  1. Käyttäjä ei voi tehdä omaa kanavalistaa
  2. Guide (ohjelmaopas) → valitse tv1 → back (ohjelmaoppaaseen) → tv2 → back → mtv3 → back → Nyt kun painaa edellinen kanava näppäintä se surffaa kanavien tv1 ja mtv3 välillä → Pitäisi surffata tv2 ja mtv3 (Tämä on selkeä bugi.... 

Mulla edellinen kanava näppäin vie aina mtv3 kanavalle, vaikka ei olis semmosta monta päivä katsonutkaan, ikinä ei vie sinne mikä todellisuudessa oli viimeksi katsottu


--

Muokkaus katjane: korjattu lainausta


VeraEk
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • 22. kesäkuuta 2023
VeraEk kirjoitti:
Sklyrpo kirjoitti:

Moikka,

Piti ihan kirjautua yhteisöön tätä varten. Jos tämä digiboxi on saanut Mikrobitiltä kehuja niin se kertoo enemmän lehden laskeneesta tasosta kuin hyvästä boxista. On tullut käytettyä maxivisionia ja elisaa ja vanhempia telian boxseja ja tämä on käyttökokemukselta pohjanoteeraus. Suurin ongelma on tuo tallenna ja katso muulla kuin telian laajakaistaliittymällä. Oli ”sopimustekniset asiat” miten tahansa niin se että koodataan niin että ohjelma alkaa ns. Livenä pitäisi olla lasten leikkiä. Lisäksi:

  • kanavalistan pitäisi olla sellainen että ykkösestä voi mennä listan viimeiseen kanavaa ja takaisin. 
  • kirjastoissa pitäisi olla haku
  • kun kaukosäädin hajoaa itsestään olisi näppärää että uuden saisi tilalle nopeammin kuin kahdessa viikossa. 

Moikka @Sklyrpo ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Kiva kun löysit tänne, ja tuot esiin mielipiteesi. 

Ymmärrän täysin kummaksuntasi kyseisiä seikkoja kohtaan. Laitoin palautteen eteenpäin palvelun kehittäjille, ja toivon mukaan voimme palata ensi viikosta juttuun heidän kommenttien kera. 

Noniin @Sklyrpo palaan aikaisempaan keskusteluumme. Kävimme keskustelua palvelun kehittäjien kanssa mainitsemistasi seikoista. Juurikin sopimusteknisistä syistä tallennettavan kanavan ohjelma alkaa alusta. Voisimme koodata ohjelman alkamaan livehetkestä vaikkapa kaikilla laitteilla, mutta tv-ohjelmien oikeudenhaltijoilla ja tv-kanavilla on oikeus rajoittaa tällaista katselua. Ohjelmaa voi kuitenkin kelata eteenpäin niin halutessaan.

On ihan totta, että eri toimijoiden digibokseissa on eroja. Meilläkin Telian nettiyhteydellä käytetty boksi toimii eri tavalla kuin toisen operaattorin nettiyhteydellä toimiva boksi. Telian nettiyhteydellä peruskanavia (kuten Ylen, MTV:n ja Nelosen kanavia) voi katsella suorana, ja ohjelma alkaa live-hetkestä. Toisen operaattorin yhteydellä esimerkiksi MTV:n ja Nelosen kanavien ohjelmat täytyy tallentaa ennen katselua, ja katselu alkaa ohjelman alusta. Jos olet käyttänyt Elisan digiboksia Elisan yhteydellä, olet mahdollisesti voinut katsella kaikkia ohjelmia suorana.

Vastatakseni bullet point -toiveisiisi:

  • Kanavalistan selailun parannus on toivelistalla eli kehittäjillä korvan takana.
  • Tarkoitatko kirjastojen haulla sitä, että toivoisit että jokaisessa kirjastossa olisi erikseen haku jotta kyseisen kirjaston sisältöä pääsisi hakemaan? Kirjastojen sisällöt löytyvät tällä hetkellä päävalikon hausta. 
  • Mainitsemasi viive kaukosäätimen toimituksessa kuulostaa erikoiselta. Meiltä lähtee paketit nopealla aikataululla ja saapuvat yleensä perillekin varsin sutjakkaasti. Tietämättä mitä tilanteessasi on käynyt on vaikea kommentoida asiaa sen enempää.

Haluan vielä kiittää siitä että tuot mielipiteesi ja huomiosi esiin palvelustamme! Palaute on meille tärkeää. 


Forum|alt.badge.img+1
  • Faxaaja
  • 1. heinäkuuta 2023

Kuva ei näy, vaan tulee pikselimössöä ja harmaata ainakin mtv3 ja mtv sub kanavilla. Uudelleen käynnistyksestä ei apua.


AaTanja
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 1. heinäkuuta 2023
Tomppa_1 kirjoitti:

Kuva ei näy, vaan tulee pikselimössöä ja harmaata ainakin mtv3 ja mtv sub kanavilla. Uudelleen käynnistyksestä ei apua.



Viikonlopun ja heinäkuun alun harmiksi olemme huomanneet, että osalla asiakkaista MTV:n kanavat eivät valitettavasti näy. Pahoittelut omasta puolestani, ja samaan hengenvetoon kerrottakoon, että häiriö on korjauksessa ja siitä infoamme tässä häiriötiedotteessa. Päivitämme tuota iedotetta sitä mukaa, kun tilanne edistyy. Toistaiseksi ei ole antaa arvioitua korjausaikaa


Forum|alt.badge.img+1
  • Faxaaja
  • 12. heinäkuuta 2023

DV8919:n rauta tukee HDR-kuvanlaatua, mutta ohjelmaoppaassa olevat ilmaiskanavat, CMore-/Liiga-kanavat ovat ilmeisesti SDR-laatua ? Entä CMore-sovellus ? Jos nämä tukevat SDR-laatua, niin sitten täytyy Samsungin älytelkkarista valita myös SDR-tila.

Onko tähän ( https://yhteiso.telia.fi/telia-play-keskustelut-11/dv8919-pakotettu-hdr-34767 ) ongelmaan tullut ratkaisua ?

 


VeraEk
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • 12. heinäkuuta 2023
Tomppa_1 kirjoitti:

DV8919:n rauta tukee HDR-kuvanlaatua, mutta ohjelmaoppaassa olevat ilmaiskanavat, CMore-/Liiga-kanavat ovat ilmeisesti SDR-laatua ? Entä CMore-sovellus ? Jos nämä tukevat SDR-laatua, niin sitten täytyy Samsungin älytelkkarista valita myös SDR-tila.

Onko tähän ( https://yhteiso.telia.fi/telia-play-keskustelut-11/dv8919-pakotettu-hdr-34767 ) ongelmaan tullut ratkaisua ?

 

Ohjelmaoppaan kanavien lähetykset lähetetään mahdollisimman hyvällä kuvanlaadulla. Jos kuvanlaadun kanssa kokee jotakin ongelmia niin voi olla hyvä idea kokeilla HDR:n poisottamista, juurikin tuloasetuksista sen poiskytkemällä. SDR tilaa ei käsittääkseni tarvitse erikseen valita televisiosta. 

 

Mitä C More -sovellukseen tulee, tai muihinkaan sovelluksiin, niin se on sisältö- ja sovelluskohtaista.


  • Savumerkittäjä
  • 29. heinäkuuta 2023

Joko alkaisi pikku hiljaa tulemaan päivityksiä, että pystyisi tekemään omia kanavalistoja? 

Hieman turhauttavaa kun joutuu selaamaan Himlen yms. diipadaapakanavat läpi että löytyy mm. Viasatin kanavat. Todella turhauttavaa kun ei ikinä tule katsottua. Tämä ominaisuus pitäisi olla päivästä yksi mahdollista.


Forum|alt.badge.img+1
  • Faxaaja
  • 28. elokuuta 2023

DV8919-digiboksiin tuli päivitys versio  7.11. Mikä on sen sisältö ?


  • Morsettaja
  • 28. elokuuta 2023
Doomik kirjoitti:

Joko alkaisi pikku hiljaa tulemaan päivityksiä, että pystyisi tekemään omia kanavalistoja? 

Hieman turhauttavaa kun joutuu selaamaan Himlen yms. diipadaapakanavat läpi että löytyy mm. Viasatin kanavat. Todella turhauttavaa kun ei ikinä tule katsottua. Tämä ominaisuus pitäisi olla päivästä yksi mahdollista.

Tätä Kiinalaista digiboksia ei kenenkään pitäisi tilata (kokeilin) tai vaihtaa jos käytössä on tuo pyöreä Arrisin boksi joka on ollut minulla useita vuosia enkä ota tuota Kinuski skeidaa itselle ikinä. Kehityksenhän aina pitäisi kulkea eteenpäin, mutta tässä se menee vuosia taaksepäin. Minulla on useita maksukanavia joita et voi tällä tallentaa, ajansiiron käytössä takapakkia, et voi tallentaa kuin verkkoon ainoastaan ilmaiskanavia ym..ym, Arris boksilla voin tallentaa verkkoon tai omalle tallennusboksille ja yhtä aikaa eri kanavia. Joka kerta kun soitan Telialle jossain asiassa niin aletaan seuraavaksi kauppaamaan tätä mopo boksia hienona uutuutena.


Hannele2022
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+3

Taas jumittuu "poistetut" tallennokset. Tai itseasiassa jää vain tallennusten nimet. Niitä ei voi enää katsoa.

 

 


Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • 31. elokuuta 2023
Tomppa_1 kirjoitti:

DV8919-digiboksiin tuli päivitys versio  7.11. Mikä on sen sisältö ?


Kyseisen boksin ohjelmistopäivitykset on listattu täällä, joten käyhän kurkkaamassa.


Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 31. elokuuta 2023
Hannele2022 kirjoitti:

Taas jumittuu "poistetut" tallennokset. Tai itseasiassa jää vain tallennusten nimet. Niitä ei voi enää katsoa.

 

 

Oletko käynyt muissa valikoissa ja mennyt takaisin tähän listaukseen, niin näkyykö vieläkin kyseiset tallennukset? Sen pitäisi olla poistunut sen jälkeen. 


Hannele2022
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+3
PiaJo kirjoitti:
Hannele2022 kirjoitti:

Taas jumittuu "poistetut" tallennokset. Tai itseasiassa jää vain tallennusten nimet. Niitä ei voi enää katsoa.

 

 

Oletko käynyt muissa valikoissa ja mennyt takaisin tähän listaukseen, niin näkyykö vieläkin kyseiset tallennukset? Sen pitäisi olla poistunut sen jälkeen. 

Kyllä ne edelleen on siellä ja olen käynyt muissa valikoissakin. Eilen siis alkoi taas tuo. Ei mua periaatteessa se juurikaan haittaa, ilmoitinpa vain. Tosin just nyt en pääse katsomaan sillä televisioni ei näytä muuta kuin ohjelmaa Piiri pieni pyörii. Nettiyhteys on taas sieltä syvältä..

 


Forum|alt.badge.img+6
  • Telialainen
  • 4. syyskuuta 2023
Hannele2022 kirjoitti:
PiaJo kirjoitti:
Hannele2022 kirjoitti:

Taas jumittuu "poistetut" tallennokset. Tai itseasiassa jää vain tallennusten nimet. Niitä ei voi enää katsoa.

Oletko käynyt muissa valikoissa ja mennyt takaisin tähän listaukseen, niin näkyykö vieläkin kyseiset tallennukset? Sen pitäisi olla poistunut sen jälkeen. 

Kyllä ne edelleen on siellä ja olen käynyt muissa valikoissakin. Eilen siis alkoi taas tuo. Ei mua periaatteessa se juurikaan haittaa, ilmoitinpa vain. Tosin just nyt en pääse katsomaan sillä televisioni ei näytä muuta kuin ohjelmaa Piiri pieni pyörii. Nettiyhteys on taas sieltä syvältä..


Testeissämme poistettujen tallenteiden nimet katosivat normaalisti, eli ongelma ei vaikuttaisi olevan kaikille sama. Hidas ja/tai pätkivä nettiyhteys varmasti vaikuttaa tässäkin tapauksessa, eli yhteys Telia Play -palveluun ei toimi normaalisti ja siksi ongelmia esiintyy.

Palvelua toki päivitetään ja parannetaan jatkuvasti ohjelmistopäivityksin. Kiitos jokatapauksessa tästäkin ilmoituksesta, tämä on välitetty eteenpäin tiedoksi.


  • Savumerkittäjä
  • 13. syyskuuta 2023

Moikka, 

Koska tuohon ”tallenna ja katso” ongelmaan(ei telian nettiliittymä) ei voida toteuttaa teknistä ratkaisua olisiko mahdollista viedä se sopimus-tiimin ratkaistavaksi?


Hannele2022
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+3

@HenriLie Itse en oikein usko tuohon huonoon nettiyhteyteen syynä. Mut en ole asiantuntija. Kaksi viikkoa sitten se alkoi ja jatkuu edelleen. Uusi juttu mitä en silloin vielä hoksannut, alkoi yhtäaikaa. Tai ehkä se on muille normaalia. Eli jos olen katsonut jostakin sarjasta kaikki jaksot niin uuden jakson tullessa se menee suoraan Jatka katsomista listalle. Kuuluuko sen ollakin niin? Kuvassa on kaksi tallennosta tullut siten listalle. Ja huomenna siihen tulee suoraan Emmerdale. 

 

 


Forum|alt.badge.img+6
  • Telialainen
  • 14. syyskuuta 2023
Hannele2022 kirjoitti:

@HenriLie Itse en oikein usko tuohon huonoon nettiyhteyteen syynä. Mut en ole asiantuntija. Kaksi viikkoa sitten se alkoi ja jatkuu edelleen. Uusi juttu mitä en silloin vielä hoksannut, alkoi yhtäaikaa. Tai ehkä se on muille normaalia. Eli jos olen katsonut jostakin sarjasta kaikki jaksot niin uuden jakson tullessa se menee suoraan Jatka katsomista listalle. Kuuluuko sen ollakin niin? Kuvassa on kaksi tallennosta tullut siten listalle. Ja huomenna siihen tulee suoraan Emmerdale. 

 

 

Jos et tunne itseäsi asiantuntijaksi, niin et sinä kaukanakaan siitä ole. Tämä nimittäin on eilen tunnistettu laajemmaksi häiriöksi ja tämä on tutkinnassa. Aiemmin sanomani oli siis väärin, heikko nettiyhteys ei ole yksin syyllinen tähän ongelmana vaikka se paljon ongelmia aiheuttaakin. Ongelma on vain osalla asiakkaista ja tietyissä tilanteissa, eikä se esim. meillä useamman laitteen testeillä toistunut. Pahoittelut ettei ongelma tullut jo silloin korjaukseen.

Jatka katsomista -listauksen toiminta kuvassa on ominaisuuksien mukaista. Eli kun uusi jakso tulee, se ilmestyy Jatka katselua -listaan. Kuvassa olevat “to 1 tammik. 02:00” leimalla olevat tallenteet on virheellisesti vielä listassa, vaikka ne olisi jo pitänyt poistua. Eli se on tiedossa oleva häiriö ja korjauksessa myös.


Hannele2022
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+3

@HenriLie Mä olenkin aina ollut sitä mieltä, että ongelmat tulevat aina ensin mulle ja viikon parin päästä muille. Näin on käynyt niin usein. Olen tottunut siihen kun aspassa sanotaan, ettei kenelläkään muulla ole sitä kyseistä juttua niin vika on täällä päässä. Kirjoittelenkin sitten vain yleensä tänne. 🙂