Skip to main content

21184iA28A019B0D7B519F.jpg

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

Telia Play digiboksi uudistui. Nykyiset Arris-digiboksit säilyvät edelleen käytössä ja niidenkin kehitys jatkuu, mutta uusinta uutta on nyt boksi, joka kulkee lempinimellä DV8919.

DV8919 on Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuva digiboksi. Android-alusta mahdollistaa uudenlaisia ominaisuuksia ja aiempaa yhtenäisemmän käyttökokemuksen digiboksin, sovelluksen ja tv.telia.fi:n välillä.

 

Mitä uutta DV8919 tarjoaa käytännössä?

 

  • Sovelluksia! Digiboksille on esiasennettu useita suosikkisovelluksia, kuten Yle Areena, C More, MTV, Netflix, Youtube… Lisäksi digiboksille voi ladata Google Play Kaupasta lisää haluamiaan sovelluksia Google-tilin avulla.
  • Laaja kattaus katsottavaa: Kanavapaketeista löytyy samat vaihtoehdot kuin Telia Play digiboksi -palvelusta, esimerkiksi C Moren suositut kanavapaketit. Näet kaikki saatavilla olevat kanavapaketit kanavakartasta.
  • Uusi käyttöliittymä
  • Uusi pienempi kaukosäädin. Kaukosäätimessä on painike myös Google Assistant -ääniohjaukselle. Google Assistant ei tue Suomea, mutta sitä voi hyödyntää englanniksi. Äänikomentojen ystäville toiminnallisuus on varmasti hyödyllinen.
  • Digiboksi on todella pieni, vain 12 cm x 12 cm x 2,5 cm. Koska kaukosäädin toimii bluetoothilla niin voit halutessasi laittaa boxin kaappiin piiloon. Tai pitää sen esillä, mielestämme se on kyllä makeen näköinen boxi!
  • Vanhat Arris-maailmasta tutut ominaisuudet ovat tietenkin myös mukana, esimerkkeinä mainittakoon elokuvien vuokraus ja tallennuspalvelu.
  • Olette toivoneet, että tallenteita voisi selailla listanäkymässä ja tässä boxissa se on mahdollista 😉

 

Lisää uuden boxin ominaisuuksista

 

Rauta, käyttöjärjestelmä, sovellukset ja päivitykset

 

  • Prosessori, muisti ja Flash: Quad-core Cortex-A55 24000+ DMIPS, 3G RAM, 16G Flash 
  • Voit yhdistää digiboksin nettiin joko verkkokaapelilla tai wlanin avulla langattomasti. Boksi on Wi-Fi 6 sertifioitu.
  • Digiboksi tukee Dolby Soundia ja se ei tue Dolby Atmosta. Jos katseltavan ohjelman oletusääni kuitenkin on Dolby Atmos -ääni, ohjelman pitäisi automaattisesti kuulua vaihtoehtoisella ääniraidalla. Ohjelmasta/sovelluksesta riippuen tätä vaihtoehtoa ei kuitenkaan aina ole tarjolla.  
  • Digiboksi tukee HDMI-CEC-ominaisuutta ja digiboksin asetuksista saat sen halutessasi pois/päälle.
  • Digiboksin käyttöjärjestelmänä toimii Androidin versio 10 ja päivitämme sen uusiin versioihin tulevaisuudessa aina tarpeen mukaan 
    • Androidin turvapäivitykset tulevat boksille laiteohjelmistopäivityksien yhteydessä ja muut turvapäivitykset Telia TV:n päivitysten yhteydessä.
    • Android-käyttöjärjestelmän, Telia TV:n ja esiasennettujen sovellusten päivittäminen tapahtuu automaattisesti, eikä sinun tarvitse olla kirjautunut digiboksille Google-tilillä päivitysten saamiseksi.
    • Jos ohjelmisto- tai sovelluspäivitykset eivät jostain syystä toimisi, voit etsiä päivityksiä Asetukset-valikon kautta.
  •  Google-tili:
    • Voit käyttää Telia TV:tä sekä boksin esiasennettuja sovelluksia ilman, että kirjaudut digiboksille Google-tiliäsi käyttäen. 
    • Jos haluat ladata boksille myös muita sovelluksia Google Play -kaupasta, sinun pitää kirjautua Google-tiliäsi käyttäen tai rekisteröityä Google-käyttäjäksi. Google Play -kaupasta ladatut sovellukset päivittyvät asetustesi mukaisesti, joten suosittelen, että laitat sovellusten automaattiset päivitykset päälle. Näin sinun ei tarvitse erikseen hakea päivityksiä, vaan boksissa on aina automaattisesti sovellusten uusimmat versiot.

 

 

Kuvanlaatu

 

  • Muistathan, että kuvalaatu riippuu digiboksin lisäksi televisiosi ominaisuuksista sekä käyttämäsi netistä ja sen nopeudesta.
    • Telkkarin pitää olla HD/UHD-yhteensopiva.
    • Tarvitset noin 7mbit/s-nopeudella toimivan netin HD-kanavien toistoa varten. Paras saatavilla oleva kuvanlaatu edellyttää noin 15mbit/s tai suurempaa nopeutta. 
    • UHD-kanavien toistoon tarvitset noin 18mbit/s-nopeuden, mutta nopeutta olisi hyvä olla 25mbit/s tai enemmän.
    • Jos netin nopeus vaihtelee, myös ohjelman kuvanlaatu vaihtelee. Tämä koskee erityisesti mobiilitekniikalla (4G, 5G) toteutettuja yhteyksiä, joissa nopeuden vaihtelut ovat tyypillisiä. 
  • Sovelluksissa, esimerkiksi suoratoistopalveluissa kuten Netflix ja C More, kuvanlaatu riippuu boksin, netin ja telkkarin ominaisuuksien lisäksi myös sovelluksen itsensä tarjoamasta kuvanlaadusta.

  • Perustelevisiokanavista lähes kaikki kanavat ovat HD-laatua (720p50, jotkin kanavat 1080p50). Kanavakartoissamme ei ole HD-merkintää peruskanavien kohdalla. 

  • Kaikilla kanavilla ei ole tarjolla HD-laatua, joten nämä näkyvät matalampilaatuisina käytetystä tekniikasta riippumatta:  
    • Peruskanavista TV7, TV7 Himlen ja France 24 eivät ole HD-laatuisia  
    • Maksukanavista jotkin lastenkanavista, SF-kanalen, V-Film Family, V Sport live 1-5, Venäjän kanavat, MTV00, BBC World, CNN ja Al Jazeera eivät ole HD-laatuisia 
  • Liiga UHD on tällä hetkellä ainoa tarjolla oleva UHD-kanavamme.
  • Antennitelkkariin verrattuna uuden digiboksin peruskanavien kuvanlaatu on suunnilleen samaa kuin antenniverkon HD-laatu, ja parempaa kuin antenniverkon SD-laatu.  
  • Kaapeli-TV- ja Telia TV digiboksi laajakaistalla -palveluihin verrattuna kuvanlaatu on heikompaa. Näissä palveluissa resoluutio on 1080i50, mutta tätä lomitettua kuvaa Telia TV digiboksi -palvelu ei tue.  
  • DV8919:n ja Arris 5305:n kuvanlaatu on sama. Kuvanlaatu riippuu palvelusta, kuten yllä mainitsin.  

 

 

Löydät tietoa tämän digiboksin ohjelmistopäivityksistä täältä.

Kerro mikä sinun mielestäsi kuulostaa parhaalta ominaisuudelta, ja mitä haluaisit nähdä DV8919-boksilla seuraavaksi?

Toista porttia, toista johtoa, toista porttia toisen johdon kanssa jne, pksi on tyhjennetty ja aloitetty nollasta ym. Boksi vaan on täysin susi... 

 

 

Sitten tosiaan kannattaa jättää ihan häiriöilmoitusta asiakaspalveluun, jotta asiaa päästään katsomaan tarkemmin. Tuollaista oireilua kun ei ole vastaan tullut. 


Sitten tosiaan kannattaa jättää ihan häiriöilmoitusta asiakaspalveluun, jotta asiaa päästään katsomaan tarkemmin. Tuollaista oireilua kun ei ole vastaan tullut. 

Kaksi kerta on sitäki tehty, mutta jotain semmosta että "ollan pian yhteydessä"   vastauksesta s-postissa ei ole pidemmälle päästy

 

--

Muokkaus SonjaNii: Siistitty lainauksia


Kaksi kerta on sitäki tehty, mutta jotain semmosta että "ollan pian yhteydessä"   vastauksesta s-postissa ei ole pidemmälle päästy

 

24/7 auki olevan chatin kautta tai soittamalla ei kyllä pitäisi sähköpostia tulla lainkaan, vaan ihan asiakasneuvoja, joka kirjaa tarvittaessa tiketin eteenpäin, jonka tiimoilta ollaan sitten sinuun yhteydessä. Mitä kautta olet häiriöilmoituksen jättänyt, kun tuollainen viesti on tullut? 

Yhteisössä emme harmi kyllä pääse asiakastietoihin käsiksi ja siksi chatin tai puhelun avulla asiaa olisi hyvä lähteä selvittämään.


Chat sanoi voivoivoi ja annoi linkin, et sitä kauta sitä ja tätä täytämällä on paras mennä etenpäin


Nämä asiat ovat edelleen auki tai niitä ei ole korjattu kommenteista huolimatta. Kuittaisiko joku, kun kaikki viety eteenpäin? Tärkeysjärjestyksessä:

  1. Käyttäjä ei voi tehdä omaa kanavalistaa
  2. Guide (ohjelmaopas) → valitse tv1 → back (ohjelmaoppaaseen) → tv2 → back → mtv3 → back → Nyt kun painaa edellinen kanava näppäintä se surffaa kanavien tv1 ja mtv3 välillä → Pitäisi surffata tv2 ja mtv3 (Tämä on selkeä bugi)
  3. Guidesta kanavan valinta → OK → aukeaa valintaikkuna Katso, tallenna sarja, tallenna jakso jne. → Pitäisi mennä suoraan kanavalle ilman ylimääräistä valintaikkunaa! (Telian netti)
  4. Kanavia ei pääse ns. “ympäri” guidessa eikä kanavaselauksessa eli viimeisestä kanavasta pitäisi päästä tv1 ja toisinpäin.
  5. Kanava on blurrilla yllättävän kauan (5s) kun vaihtaa kanavia (Arris oli aina tarkka kuva, ilman blurria)

 

 

 


Nämä asiat ovat edelleen auki tai niitä ei ole korjattu kommenteista huolimatta. Kuittaisiko joku, kun kaikki viety eteenpäin? Tärkeysjärjestyksessä:

  1. Käyttäjä ei voi tehdä omaa kanavalistaa
  2. Guide (ohjelmaopas) → valitse tv1 → back (ohjelmaoppaaseen) → tv2 → back → mtv3 → back → Nyt kun painaa edellinen kanava näppäintä se surffaa kanavien tv1 ja mtv3 välillä → Pitäisi surffata tv2 ja mtv3 (Tämä on selkeä bugi)
  3. Guidesta kanavan valinta → OK → aukeaa valintaikkuna Katso, tallenna sarja, tallenna jakso jne. → Pitäisi mennä suoraan kanavalle ilman ylimääräistä valintaikkunaa! (Telian netti)
  4. Kanavia ei pääse ns. “ympäri” guidessa eikä kanavaselauksessa eli viimeisestä kanavasta pitäisi päästä tv1 ja toisinpäin.
  5. Kanava on blurrilla yllättävän kauan (5s) kun vaihtaa kanavia (Arris oli aina tarkka kuva, ilman blurria)

 

 

 

Välitin nämä kehittäjille eteenpäin! En uskalla tosin luvata että kaikkiin tulee äkillistä muutosta, mutta ainakin toiveet on heille esitetty!


Chat sanoi voivoivoi ja annoi linkin, et sitä kauta sitä ja tätä täytämällä on paras mennä etenpäin

En kyllä nyt ollenkaan ymmärrä miksi he eivät ole chatissa tästä kirjanneet kanssasi häiriöilmoitusta ja olen omalta osaltani pahoillani ja hieman ärsyyntynyt moisesta. Ymmärrän erittäin hyvin jos tämä ehdotus ei tässä kohtaa enää herätä luottamusta… mutta olisiko sinun mahdollista kokeilla ottaa uudestaan yhteyttä chatin kautta tai puhelimitse? Haluan uskoa että kyseessä on ollut yksittäinen virhearviointi asiakasneuvojan suunnalta.


Nämä asiat ovat edelleen auki tai niitä ei ole korjattu kommenteista huolimatta. Kuittaisiko joku, kun kaikki viety eteenpäin? Tärkeysjärjestyksessä:

  1. Käyttäjä ei voi tehdä omaa kanavalistaa
  2. Guide (ohjelmaopas) → valitse tv1 → back (ohjelmaoppaaseen) → tv2 → back → mtv3 → back → Nyt kun painaa edellinen kanava näppäintä se surffaa kanavien tv1 ja mtv3 välillä → Pitäisi surffata tv2 ja mtv3 (Tämä on selkeä bugi.... 

Mulla edellinen kanava näppäin vie aina mtv3 kanavalle, vaikka ei olis semmosta monta päivä katsonutkaan, ikinä ei vie sinne mikä todellisuudessa oli viimeksi katsottu


--

Muokkaus katjane: korjattu lainausta


Moikka,

Piti ihan kirjautua yhteisöön tätä varten. Jos tämä digiboxi on saanut Mikrobitiltä kehuja niin se kertoo enemmän lehden laskeneesta tasosta kuin hyvästä boxista. On tullut käytettyä maxivisionia ja elisaa ja vanhempia telian boxseja ja tämä on käyttökokemukselta pohjanoteeraus. Suurin ongelma on tuo tallenna ja katso muulla kuin telian laajakaistaliittymällä. Oli ”sopimustekniset asiat” miten tahansa niin se että koodataan niin että ohjelma alkaa ns. Livenä pitäisi olla lasten leikkiä. Lisäksi:

  • kanavalistan pitäisi olla sellainen että ykkösestä voi mennä listan viimeiseen kanavaa ja takaisin. 
  • kirjastoissa pitäisi olla haku
  • kun kaukosäädin hajoaa itsestään olisi näppärää että uuden saisi tilalle nopeammin kuin kahdessa viikossa. 

Moikka @Sklyrpo ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Kiva kun löysit tänne, ja tuot esiin mielipiteesi. 

Ymmärrän täysin kummaksuntasi kyseisiä seikkoja kohtaan. Laitoin palautteen eteenpäin palvelun kehittäjille, ja toivon mukaan voimme palata ensi viikosta juttuun heidän kommenttien kera. 

Noniin @Sklyrpo palaan aikaisempaan keskusteluumme. Kävimme keskustelua palvelun kehittäjien kanssa mainitsemistasi seikoista. Juurikin sopimusteknisistä syistä tallennettavan kanavan ohjelma alkaa alusta. Voisimme koodata ohjelman alkamaan livehetkestä vaikkapa kaikilla laitteilla, mutta tv-ohjelmien oikeudenhaltijoilla ja tv-kanavilla on oikeus rajoittaa tällaista katselua. Ohjelmaa voi kuitenkin kelata eteenpäin niin halutessaan.

On ihan totta, että eri toimijoiden digibokseissa on eroja. Meilläkin Telian nettiyhteydellä käytetty boksi toimii eri tavalla kuin toisen operaattorin nettiyhteydellä toimiva boksi. Telian nettiyhteydellä peruskanavia (kuten Ylen, MTV:n ja Nelosen kanavia) voi katsella suorana, ja ohjelma alkaa live-hetkestä. Toisen operaattorin yhteydellä esimerkiksi MTV:n ja Nelosen kanavien ohjelmat täytyy tallentaa ennen katselua, ja katselu alkaa ohjelman alusta. Jos olet käyttänyt Elisan digiboksia Elisan yhteydellä, olet mahdollisesti voinut katsella kaikkia ohjelmia suorana.

Vastatakseni bullet point -toiveisiisi:

  • Kanavalistan selailun parannus on toivelistalla eli kehittäjillä korvan takana.
  • Tarkoitatko kirjastojen haulla sitä, että toivoisit että jokaisessa kirjastossa olisi erikseen haku jotta kyseisen kirjaston sisältöä pääsisi hakemaan? Kirjastojen sisällöt löytyvät tällä hetkellä päävalikon hausta. 
  • Mainitsemasi viive kaukosäätimen toimituksessa kuulostaa erikoiselta. Meiltä lähtee paketit nopealla aikataululla ja saapuvat yleensä perillekin varsin sutjakkaasti. Tietämättä mitä tilanteessasi on käynyt on vaikea kommentoida asiaa sen enempää.

Haluan vielä kiittää siitä että tuot mielipiteesi ja huomiosi esiin palvelustamme! Palaute on meille tärkeää. 


Kuva ei näy, vaan tulee pikselimössöä ja harmaata ainakin mtv3 ja mtv sub kanavilla. Uudelleen käynnistyksestä ei apua.


Kuva ei näy, vaan tulee pikselimössöä ja harmaata ainakin mtv3 ja mtv sub kanavilla. Uudelleen käynnistyksestä ei apua.



Viikonlopun ja heinäkuun alun harmiksi olemme huomanneet, että osalla asiakkaista MTV:n kanavat eivät valitettavasti näy. Pahoittelut omasta puolestani, ja samaan hengenvetoon kerrottakoon, että häiriö on korjauksessa ja siitä infoamme tässä häiriötiedotteessa. Päivitämme tuota iedotetta sitä mukaa, kun tilanne edistyy. Toistaiseksi ei ole antaa arvioitua korjausaikaa


DV8919:n rauta tukee HDR-kuvanlaatua, mutta ohjelmaoppaassa olevat ilmaiskanavat, CMore-/Liiga-kanavat ovat ilmeisesti SDR-laatua ? Entä CMore-sovellus ? Jos nämä tukevat SDR-laatua, niin sitten täytyy Samsungin älytelkkarista valita myös SDR-tila.

Onko tähän ( https://yhteiso.telia.fi/telia-play-keskustelut-11/dv8919-pakotettu-hdr-34767 ) ongelmaan tullut ratkaisua ?

 


DV8919:n rauta tukee HDR-kuvanlaatua, mutta ohjelmaoppaassa olevat ilmaiskanavat, CMore-/Liiga-kanavat ovat ilmeisesti SDR-laatua ? Entä CMore-sovellus ? Jos nämä tukevat SDR-laatua, niin sitten täytyy Samsungin älytelkkarista valita myös SDR-tila.

Onko tähän ( https://yhteiso.telia.fi/telia-play-keskustelut-11/dv8919-pakotettu-hdr-34767 ) ongelmaan tullut ratkaisua ?

 

Ohjelmaoppaan kanavien lähetykset lähetetään mahdollisimman hyvällä kuvanlaadulla. Jos kuvanlaadun kanssa kokee jotakin ongelmia niin voi olla hyvä idea kokeilla HDR:n poisottamista, juurikin tuloasetuksista sen poiskytkemällä. SDR tilaa ei käsittääkseni tarvitse erikseen valita televisiosta. 

 

Mitä C More -sovellukseen tulee, tai muihinkaan sovelluksiin, niin se on sisältö- ja sovelluskohtaista.


Joko alkaisi pikku hiljaa tulemaan päivityksiä, että pystyisi tekemään omia kanavalistoja? 

Hieman turhauttavaa kun joutuu selaamaan Himlen yms. diipadaapakanavat läpi että löytyy mm. Viasatin kanavat. Todella turhauttavaa kun ei ikinä tule katsottua. Tämä ominaisuus pitäisi olla päivästä yksi mahdollista.


DV8919-digiboksiin tuli päivitys versio  7.11. Mikä on sen sisältö ?


Joko alkaisi pikku hiljaa tulemaan päivityksiä, että pystyisi tekemään omia kanavalistoja? 

Hieman turhauttavaa kun joutuu selaamaan Himlen yms. diipadaapakanavat läpi että löytyy mm. Viasatin kanavat. Todella turhauttavaa kun ei ikinä tule katsottua. Tämä ominaisuus pitäisi olla päivästä yksi mahdollista.

Tätä Kiinalaista digiboksia ei kenenkään pitäisi tilata (kokeilin) tai vaihtaa jos käytössä on tuo pyöreä Arrisin boksi joka on ollut minulla useita vuosia enkä ota tuota Kinuski skeidaa itselle ikinä. Kehityksenhän aina pitäisi kulkea eteenpäin, mutta tässä se menee vuosia taaksepäin. Minulla on useita maksukanavia joita et voi tällä tallentaa, ajansiiron käytössä takapakkia, et voi tallentaa kuin verkkoon ainoastaan ilmaiskanavia ym..ym, Arris boksilla voin tallentaa verkkoon tai omalle tallennusboksille ja yhtä aikaa eri kanavia. Joka kerta kun soitan Telialle jossain asiassa niin aletaan seuraavaksi kauppaamaan tätä mopo boksia hienona uutuutena.


Taas jumittuu "poistetut" tallennokset. Tai itseasiassa jää vain tallennusten nimet. Niitä ei voi enää katsoa.

 

 


DV8919-digiboksiin tuli päivitys versio  7.11. Mikä on sen sisältö ?


Kyseisen boksin ohjelmistopäivitykset on listattu täällä, joten käyhän kurkkaamassa.


Taas jumittuu "poistetut" tallennokset. Tai itseasiassa jää vain tallennusten nimet. Niitä ei voi enää katsoa.

 

 

Oletko käynyt muissa valikoissa ja mennyt takaisin tähän listaukseen, niin näkyykö vieläkin kyseiset tallennukset? Sen pitäisi olla poistunut sen jälkeen. 


Taas jumittuu "poistetut" tallennokset. Tai itseasiassa jää vain tallennusten nimet. Niitä ei voi enää katsoa.

 

 

Oletko käynyt muissa valikoissa ja mennyt takaisin tähän listaukseen, niin näkyykö vieläkin kyseiset tallennukset? Sen pitäisi olla poistunut sen jälkeen. 

Kyllä ne edelleen on siellä ja olen käynyt muissa valikoissakin. Eilen siis alkoi taas tuo. Ei mua periaatteessa se juurikaan haittaa, ilmoitinpa vain. Tosin just nyt en pääse katsomaan sillä televisioni ei näytä muuta kuin ohjelmaa Piiri pieni pyörii. Nettiyhteys on taas sieltä syvältä..

 


Taas jumittuu "poistetut" tallennokset. Tai itseasiassa jää vain tallennusten nimet. Niitä ei voi enää katsoa.

Oletko käynyt muissa valikoissa ja mennyt takaisin tähän listaukseen, niin näkyykö vieläkin kyseiset tallennukset? Sen pitäisi olla poistunut sen jälkeen. 

Kyllä ne edelleen on siellä ja olen käynyt muissa valikoissakin. Eilen siis alkoi taas tuo. Ei mua periaatteessa se juurikaan haittaa, ilmoitinpa vain. Tosin just nyt en pääse katsomaan sillä televisioni ei näytä muuta kuin ohjelmaa Piiri pieni pyörii. Nettiyhteys on taas sieltä syvältä..


Testeissämme poistettujen tallenteiden nimet katosivat normaalisti, eli ongelma ei vaikuttaisi olevan kaikille sama. Hidas ja/tai pätkivä nettiyhteys varmasti vaikuttaa tässäkin tapauksessa, eli yhteys Telia Play -palveluun ei toimi normaalisti ja siksi ongelmia esiintyy.

Palvelua toki päivitetään ja parannetaan jatkuvasti ohjelmistopäivityksin. Kiitos jokatapauksessa tästäkin ilmoituksesta, tämä on välitetty eteenpäin tiedoksi.


Moikka, 

Koska tuohon ”tallenna ja katso” ongelmaan(ei telian nettiliittymä) ei voida toteuttaa teknistä ratkaisua olisiko mahdollista viedä se sopimus-tiimin ratkaistavaksi?


@HenriLie Itse en oikein usko tuohon huonoon nettiyhteyteen syynä. Mut en ole asiantuntija. Kaksi viikkoa sitten se alkoi ja jatkuu edelleen. Uusi juttu mitä en silloin vielä hoksannut, alkoi yhtäaikaa. Tai ehkä se on muille normaalia. Eli jos olen katsonut jostakin sarjasta kaikki jaksot niin uuden jakson tullessa se menee suoraan Jatka katsomista listalle. Kuuluuko sen ollakin niin? Kuvassa on kaksi tallennosta tullut siten listalle. Ja huomenna siihen tulee suoraan Emmerdale. 

 

 


@HenriLie Itse en oikein usko tuohon huonoon nettiyhteyteen syynä. Mut en ole asiantuntija. Kaksi viikkoa sitten se alkoi ja jatkuu edelleen. Uusi juttu mitä en silloin vielä hoksannut, alkoi yhtäaikaa. Tai ehkä se on muille normaalia. Eli jos olen katsonut jostakin sarjasta kaikki jaksot niin uuden jakson tullessa se menee suoraan Jatka katsomista listalle. Kuuluuko sen ollakin niin? Kuvassa on kaksi tallennosta tullut siten listalle. Ja huomenna siihen tulee suoraan Emmerdale. 

 

 

Jos et tunne itseäsi asiantuntijaksi, niin et sinä kaukanakaan siitä ole. Tämä nimittäin on eilen tunnistettu laajemmaksi häiriöksi ja tämä on tutkinnassa. Aiemmin sanomani oli siis väärin, heikko nettiyhteys ei ole yksin syyllinen tähän ongelmana vaikka se paljon ongelmia aiheuttaakin. Ongelma on vain osalla asiakkaista ja tietyissä tilanteissa, eikä se esim. meillä useamman laitteen testeillä toistunut. Pahoittelut ettei ongelma tullut jo silloin korjaukseen.

Jatka katsomista -listauksen toiminta kuvassa on ominaisuuksien mukaista. Eli kun uusi jakso tulee, se ilmestyy Jatka katselua -listaan. Kuvassa olevat “to 1 tammik. 02:00” leimalla olevat tallenteet on virheellisesti vielä listassa, vaikka ne olisi jo pitänyt poistua. Eli se on tiedossa oleva häiriö ja korjauksessa myös.


@HenriLie Mä olenkin aina ollut sitä mieltä, että ongelmat tulevat aina ensin mulle ja viikon parin päästä muille. Näin on käynyt niin usein. Olen tottunut siihen kun aspassa sanotaan, ettei kenelläkään muulla ole sitä kyseistä juttua niin vika on täällä päässä. Kirjoittelenkin sitten vain yleensä tänne. 🙂