Skip to main content

21184iA28A019B0D7B519F.jpg

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

Telia Play digiboksi uudistui. Nykyiset Arris-digiboksit säilyvät edelleen käytössä ja niidenkin kehitys jatkuu, mutta uusinta uutta on nyt boksi, joka kulkee lempinimellä DV8919.

DV8919 on Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuva digiboksi. Android-alusta mahdollistaa uudenlaisia ominaisuuksia ja aiempaa yhtenäisemmän käyttökokemuksen digiboksin, sovelluksen ja tv.telia.fi:n välillä.

 

Mitä uutta DV8919 tarjoaa käytännössä?

 

  • Sovelluksia! Digiboksille on esiasennettu useita suosikkisovelluksia, kuten Yle Areena, C More, MTV, Netflix, Youtube… Lisäksi digiboksille voi ladata Google Play Kaupasta lisää haluamiaan sovelluksia Google-tilin avulla.
  • Laaja kattaus katsottavaa: Kanavapaketeista löytyy samat vaihtoehdot kuin Telia Play digiboksi -palvelusta, esimerkiksi C Moren suositut kanavapaketit. Näet kaikki saatavilla olevat kanavapaketit kanavakartasta.
  • Uusi käyttöliittymä
  • Uusi pienempi kaukosäädin. Kaukosäätimessä on painike myös Google Assistant -ääniohjaukselle. Google Assistant ei tue Suomea, mutta sitä voi hyödyntää englanniksi. Äänikomentojen ystäville toiminnallisuus on varmasti hyödyllinen.
  • Digiboksi on todella pieni, vain 12 cm x 12 cm x 2,5 cm. Koska kaukosäädin toimii bluetoothilla niin voit halutessasi laittaa boxin kaappiin piiloon. Tai pitää sen esillä, mielestämme se on kyllä makeen näköinen boxi!
  • Vanhat Arris-maailmasta tutut ominaisuudet ovat tietenkin myös mukana, esimerkkeinä mainittakoon elokuvien vuokraus ja tallennuspalvelu.
  • Olette toivoneet, että tallenteita voisi selailla listanäkymässä ja tässä boxissa se on mahdollista 😉

 

Lisää uuden boxin ominaisuuksista

 

Rauta, käyttöjärjestelmä, sovellukset ja päivitykset

 

  • Prosessori, muisti ja Flash: Quad-core Cortex-A55 24000+ DMIPS, 3G RAM, 16G Flash 
  • Voit yhdistää digiboksin nettiin joko verkkokaapelilla tai wlanin avulla langattomasti. Boksi on Wi-Fi 6 sertifioitu.
  • Digiboksi tukee Dolby Soundia ja se ei tue Dolby Atmosta. Jos katseltavan ohjelman oletusääni kuitenkin on Dolby Atmos -ääni, ohjelman pitäisi automaattisesti kuulua vaihtoehtoisella ääniraidalla. Ohjelmasta/sovelluksesta riippuen tätä vaihtoehtoa ei kuitenkaan aina ole tarjolla.  
  • Digiboksi tukee HDMI-CEC-ominaisuutta ja digiboksin asetuksista saat sen halutessasi pois/päälle.
  • Digiboksin käyttöjärjestelmänä toimii Androidin versio 10 ja päivitämme sen uusiin versioihin tulevaisuudessa aina tarpeen mukaan 
    • Androidin turvapäivitykset tulevat boksille laiteohjelmistopäivityksien yhteydessä ja muut turvapäivitykset Telia TV:n päivitysten yhteydessä.
    • Android-käyttöjärjestelmän, Telia TV:n ja esiasennettujen sovellusten päivittäminen tapahtuu automaattisesti, eikä sinun tarvitse olla kirjautunut digiboksille Google-tilillä päivitysten saamiseksi.
    • Jos ohjelmisto- tai sovelluspäivitykset eivät jostain syystä toimisi, voit etsiä päivityksiä Asetukset-valikon kautta.
  •  Google-tili:
    • Voit käyttää Telia TV:tä sekä boksin esiasennettuja sovelluksia ilman, että kirjaudut digiboksille Google-tiliäsi käyttäen. 
    • Jos haluat ladata boksille myös muita sovelluksia Google Play -kaupasta, sinun pitää kirjautua Google-tiliäsi käyttäen tai rekisteröityä Google-käyttäjäksi. Google Play -kaupasta ladatut sovellukset päivittyvät asetustesi mukaisesti, joten suosittelen, että laitat sovellusten automaattiset päivitykset päälle. Näin sinun ei tarvitse erikseen hakea päivityksiä, vaan boksissa on aina automaattisesti sovellusten uusimmat versiot.

 

 

Kuvanlaatu

 

  • Muistathan, että kuvalaatu riippuu digiboksin lisäksi televisiosi ominaisuuksista sekä käyttämäsi netistä ja sen nopeudesta.
    • Telkkarin pitää olla HD/UHD-yhteensopiva.
    • Tarvitset noin 7mbit/s-nopeudella toimivan netin HD-kanavien toistoa varten. Paras saatavilla oleva kuvanlaatu edellyttää noin 15mbit/s tai suurempaa nopeutta. 
    • UHD-kanavien toistoon tarvitset noin 18mbit/s-nopeuden, mutta nopeutta olisi hyvä olla 25mbit/s tai enemmän.
    • Jos netin nopeus vaihtelee, myös ohjelman kuvanlaatu vaihtelee. Tämä koskee erityisesti mobiilitekniikalla (4G, 5G) toteutettuja yhteyksiä, joissa nopeuden vaihtelut ovat tyypillisiä. 
  • Sovelluksissa, esimerkiksi suoratoistopalveluissa kuten Netflix ja C More, kuvanlaatu riippuu boksin, netin ja telkkarin ominaisuuksien lisäksi myös sovelluksen itsensä tarjoamasta kuvanlaadusta.

  • Perustelevisiokanavista lähes kaikki kanavat ovat HD-laatua (720p50, jotkin kanavat 1080p50). Kanavakartoissamme ei ole HD-merkintää peruskanavien kohdalla. 

  • Kaikilla kanavilla ei ole tarjolla HD-laatua, joten nämä näkyvät matalampilaatuisina käytetystä tekniikasta riippumatta:  
    • Peruskanavista TV7, TV7 Himlen ja France 24 eivät ole HD-laatuisia  
    • Maksukanavista jotkin lastenkanavista, SF-kanalen, V-Film Family, V Sport live 1-5, Venäjän kanavat, MTV00, BBC World, CNN ja Al Jazeera eivät ole HD-laatuisia 
  • Liiga UHD on tällä hetkellä ainoa tarjolla oleva UHD-kanavamme.
  • Antennitelkkariin verrattuna uuden digiboksin peruskanavien kuvanlaatu on suunnilleen samaa kuin antenniverkon HD-laatu, ja parempaa kuin antenniverkon SD-laatu.  
  • Kaapeli-TV- ja Telia TV digiboksi laajakaistalla -palveluihin verrattuna kuvanlaatu on heikompaa. Näissä palveluissa resoluutio on 1080i50, mutta tätä lomitettua kuvaa Telia TV digiboksi -palvelu ei tue.  
  • DV8919:n ja Arris 5305:n kuvanlaatu on sama. Kuvanlaatu riippuu palvelusta, kuten yllä mainitsin.  

 

 

Löydät tietoa tämän digiboksin ohjelmistopäivityksistä täältä.

Kerro mikä sinun mielestäsi kuulostaa parhaalta ominaisuudelta, ja mitä haluaisit nähdä DV8919-boksilla seuraavaksi?

@HenriLie Mä olenkin aina ollut sitä mieltä, että ongelmat tulevat aina ensin mulle ja viikon parin päästä muille. Näin on käynyt niin usein. Olen tottunut siihen kun aspassa sanotaan, ettei kenelläkään muulla ole sitä kyseistä juttua niin vika on täällä päässä. Kirjoittelenkin sitten vain yleensä tänne. 🙂

Ja hienoa onkin, että kirjoitat täällä, kiitos siitä 🤝

Asiakaspalvelussamme häiriöilmoituksia käsitellään samalla kaavalla ja ongelmaa rajataan aluksi eri kysymyksin. Jos Telia Play -palvelun ongelma ei toistu samalla laitteella testatessa (esim meillä asiakaspalvelun toimesta), ongelman syytä lähdetään herkästi etsimään muualta. Tietysti tämä on harmillista ja aiheuttaa viivettä itse korjaukseen, jos häiriö onkin vain osaa asiakkaista koskevaa. Selvästi tässä on parantamisen varaa.


Kyseessä siis DV8919 ja Jatka katsomista kohdalla mennään. En tiedä, että onko ongelma vain minulla, kun kukaan muu ei koskaan asiasta kirjoita. Eli tallennokset eivät pääosin vieläkään poistu.

Eli olen tallentanut ja katsonut sekä poistanut esim ohjelmat A, B, C ja D. Ja ne ovat jääneet edelleen Jatka katsomista sivulle. Tätä myöten siihen ei tietysti koskaan tule ohjelmien A, B, C ja D ohjelmien seuraavia jaksoja, mikä on nykyään tämän sivun tarkoitus.

Minulle on sanottu täällä, että jos ohjelmaa ei ole katsottu kokonaan, niin se voi  siksi jäädä. Kuvassa on pari ohjelmaa jotka näyttävät etten ole katsonut kokonaan, mutta olen katsonut ja kun katsottuun ohjelmaan ei tule mitään merkkiä, josta tietäisin sen olevan katsottu, minun pitää katsoa siitä vähän jotta tiedän voinko sen poistaa. Onko se silloin ylikatsottu eikä poistu?

 



___

Muokkaus AaTanja: siirretty oma aloituksensa ketjuun. 


Kyseessä siis DV8919 ja Jatka katsomista kohdalla mennään. En tiedä, että onko ongelma vain minulla, kun kukaan muu ei koskaan asiasta kirjoita. Eli tallennokset eivät pääosin vieläkään poistu.

Kyseinen ongelma on meilläkin havaittu, toistettu ja viety korjaukseen. Vielä korjaus on kuitenkin kesken eli tallenteet voivat poistamisesta huolimatta jäädä näkyville “Jatka katsomista” listaan. Osa poistetuista tallenteista poistuu listalta viiveellä. Mutta ongelmaa tässä toiminnassa kiistamättä on.

 

Kuvassa on pari ohjelmaa jotka näyttävät etten ole katsonut kokonaan, mutta olen katsonut ja kun katsottuun ohjelmaan ei tule mitään merkkiä, josta tietäisin sen olevan katsottu, minun pitää katsoa siitä vähän jotta tiedän voinko sen poistaa. Onko se silloin ylikatsottu eikä poistu?

 

Sinisen palkin, joka kertoo paljonko tallenteesta on katsottu, on havaittu myös toimivan välillä virheellisesti, kuten kuvailet. Eli kyllä, ongelmaksi voi muodostua juuri tämä, että tallenteen joutuu avaamaan ja tarkistamaan, onko sen oikeasti katsonut loppuun asti. Kiistämättä tämäkin on ärsyttävä häiriö palvelun käyttöä ajatellen. Tämäkin toki korjataan mahdollisimman pian.


Viikko sitten huomasin, että hbomax yhtäkkiä jotkut leffat äänetömät. Viaplay tänään kokonaan mykkä.

Puhelimesta "heittämällä" kaikki ok. Kaikkea tehty, restart, äppi pois ja takaisin, koko laitteen nollaus ja siltiki hbomaxjotkut leffat äänetömät. Viaplay tuli laitteen nollauksella kuntoon.

Sitten huomasin että, äänetömät on hbomaxissa dolby atmos leffat. Kun ääni laitettu boxista manuaalisesti atmos pois, niin ääni tulee, kun leffa sisällä vaihta äänenraita niin ääni tulee, kun on automaatisella, niin on mykkä. Ja taas, ongelma on vaan telia digiboxilla, ei muualla- ei telkkarin kautta, ei pleikkari, ei nvidia, ei puhelimen kautta mihin vaan heittamalla…

Miksi nyt yhtäkki näin?

 

Ja edelleen, kuvanlaatu on surkea. 


Viikko sitten huomasin, että hbomax yhtäkkiä jotkut leffat äänetömät. Viaplay tänään kokonaan mykkä.

Puhelimesta "heittämällä" kaikki ok. Kaikkea tehty, restart, äppi pois ja takaisin, koko laitteen nollaus ja siltiki hbomaxjotkut leffat äänetömät. Viaplay tuli laitteen nollauksella kuntoon.

Sitten huomasin että, äänetömät on hbomaxissa dolby atmos leffat. Kun ääni laitettu boxista manuaalisesti atmos pois, niin ääni tulee, kun leffa sisällä vaihta äänenraita niin ääni tulee, kun on automaatisella, niin on mykkä. Ja taas, ongelma on vaan telia digiboxilla, ei muualla- ei telkkarin kautta, ei pleikkari, ei nvidia, ei puhelimen kautta mihin vaan heittamalla…

Miksi nyt yhtäkki näin?

 

Ja edelleen, kuvanlaatu on surkea. 

Raportoin havaintosi Atmos monikanavaäänten ongelmasta eteenpäin. Testaamme ja korjaamme tämän mahdollisimman pian. 


Viikko sitten huomasin, että hbomax yhtäkkiä jotkut leffat äänetömät. Viaplay tänään kokonaan mykkä.

Puhelimesta "heittämällä" kaikki ok. Kaikkea tehty, restart, äppi pois ja takaisin, koko laitteen nollaus ja siltiki hbomaxjotkut leffat äänetömät. Viaplay tuli laitteen nollauksella kuntoon.

Sitten huomasin että, äänetömät on hbomaxissa dolby atmos leffat. Kun ääni laitettu boxista manuaalisesti atmos pois, niin ääni tulee, kun leffa sisällä vaihta äänenraita niin ääni tulee, kun on automaatisella, niin on mykkä. Ja taas, ongelma on vaan telia digiboxilla, ei muualla- ei telkkarin kautta, ei pleikkari, ei nvidia, ei puhelimen kautta mihin vaan heittamalla…

Miksi nyt yhtäkki näin?

 

Ja edelleen, kuvanlaatu on surkea. 

 

Tähän ongelmaan sain lisätietoa Telia Play -palvelun kehityksestä vastaavalta. Vaikka boksin Android asetuksista löytyy Atmos monikanavaäänen asetukset ei SDMC DV8919 -digiboksi tue kyseistä äänimuotoa. 


Viikko sitten huomasin, että hbomax yhtäkkiä jotkut leffat äänetömät. Viaplay tänään kokonaan mykkä.

Puhelimesta "heittämällä" kaikki ok. Kaikkea tehty, restart, äppi pois ja takaisin, koko laitteen nollaus ja siltiki hbomaxjotkut leffat äänetömät. Viaplay tuli laitteen nollauksella kuntoon.

Sitten huomasin että, äänetömät on hbomaxissa dolby atmos leffat. Kun ääni laitettu boxista manuaalisesti atmos pois, niin ääni tulee, kun leffa sisällä vaihta äänenraita niin ääni tulee, kun on automaatisella, niin on mykkä. Ja taas, ongelma on vaan telia digiboxilla, ei muualla- ei telkkarin kautta, ei pleikkari, ei nvidia, ei puhelimen kautta mihin vaan heittamalla…

Miksi nyt yhtäkki näin?

 

Ja edelleen, kuvanlaatu on surkea. 

 

Tähän ongelmaan sain lisätietoa Telia Play -palvelun kehityksestä vastaavalta. Vaikka boksin Android asetuksista löytyy Atmos monikanavaäänen asetukset ei SDMC DV8919 -digiboksi tue kyseistä äänimuotoa. 

Okei, mutta miksi se surkimus nyt yhtäkkiä ei osa auto. asetuksella toimia vaikka auto. on suositeltavaa ? 


Okei, mutta miksi se surkimus nyt yhtäkkiä ei osa auto. asetuksella toimia vaikka auto. on suositeltavaa ? 

En osaa antaa vastausta siihen, että mikä nyt on muuttunut ettei HBO -sovellus tunnista laitteen ääniasetuksia oikein. Olemme tästä laittaneet joitain kuukausia sitten palautetta HBO:n suuntaan aiheesta, joten ongelma ei ole aivan tuore. 

Joka tapauksessa palaute on mennyt eteenpäin boksin/Telia play -palvelun kehitykselle asiasta. Valitettavasti nopeaa korjausta tilanteeseen ei ole tulossa. 


Miksi ei enään pysty poistamaan kaukosäätimellä tallennettuja ohjelmia kun painaa ok nappia pitempää alkaa aina toistamaan ennen tuli valikko poista ohjelma tai lopeta tallennus.

Ja sama tv puolella ei enään pääse selaan tulevia ohjelmia niin kuin ennen.


Miksi ei enään pysty poistamaan kaukosäätimellä tallennettuja ohjelmia kun painaa ok nappia pitempää alkaa aina toistamaan ennen tuli valikko poista ohjelma tai lopeta tallennus.

Ja sama tv puolella ei enään pääse selaan tulevia ohjelmia niin kuin ennen.

Kävin äsken kokeilemassa poistaa tallenteita eri osioista ja painamalla ok → poista tallenne. Onko sinulla uusin digiboksi käytössäsi eli DV8919? 


Miksi ei enään pysty poistamaan kaukosäätimellä tallennettuja ohjelmia kun painaa ok nappia pitempää alkaa aina toistamaan ennen tuli valikko poista ohjelma tai lopeta tallennus.

Ja sama tv puolella ei enään pääse selaan tulevia ohjelmia niin kuin ennen.

Kävin äsken kokeilemassa poistaa tallenteita eri osioista ja painamalla ok → poista tallenne. Onko sinulla uusin digiboksi käytössäsi eli DV8919? 

Juu kyllä on ja mielestäni viime päivityksen jälkeen hävisi toi mahdollisuus.


Miksi ei enään pysty poistamaan kaukosäätimellä tallennettuja ohjelmia kun painaa ok nappia pitempää alkaa aina toistamaan ennen tuli valikko poista ohjelma tai lopeta tallennus.

Ja sama tv puolella ei enään pääse selaan tulevia ohjelmia niin kuin ennen.

Kävin äsken kokeilemassa poistaa tallenteita eri osioista ja painamalla ok → poista tallenne. Onko sinulla uusin digiboksi käytössäsi eli DV8919? 

Juu kyllä on ja mielestäni viime päivityksen jälkeen hävisi toi mahdollisuus.

Kokeilepa resetoida kaukosäädin. Vaikuttaisi sille, etttä bluetooth on tipahtanut jostakin syystä pois päältä. Ohjeet kaukosäätimen resetointiin ja uudelleenparitukseen löytyy Asiakastukemme käyttöohjeista


Resetointi ja uudelleen paritus auttoi empä tiennyt että kaukosäätimenkin voi resetoida.

Rupesi toimimaan niin kuin ennenkin.


En tiedä, onko boksiin tullut uusi päivitys, mutta nyt meni pahasti pieleen. Kyse siis DV8919:stä.

Otetaan välilehti Nyt ja tulevat. Ei näy enää muuta kuin kelloajat ohjelmista. Viikonpäivä ja pvm takaisin!!!

 

Ja kuten kuvassa näkyy, on Kovan viikon ilta kahdesti, eli uusinta. Mutta tuolta listalta EI VOI POISTAA enää mitään. Tässä versio 1. Kun yritin poistaa.

 

 Ja tässä versio 2. Eli ei poistella.

Eli nämä on ensimmäiset jutut mitkä tuli vastaan. En aio enempää nyt katsoa. Mutta pahoin pelkään, että huomenna jatkoa seuraa. Ja mikä ihme on Minun listani? Ja tuossa on ilmeisesti ennakoitu tulevaisuus, kun ohjelma on jo tallennettu 12.11.


Katsoin tässä tallennoksia ja pystyin poistamaan aluksi ohjelmia. En hoksannut ottaa kuvaa siitä millainen sivu oli hetken aikaa käytössä. Nyt ei voi poistaa mistään tallennoksia. Ainoa vaihtoehto on tämä.




____
Muokkaus AaTanja: siirretty tämä ja edellinen omasta aloitusketjustaan tänne ketjuun. 


Tein kysymyksen, mitä harvoin teen, niin onko oikein poistaa mun kysymys ja siirtää ongelma tänne listan jatkoksi mihin kukaan ei täällä vastaa!!! Telia Playn tallennuspuoli on nyt yksi ISO ONGELMA. Haluan tietää Kuuluuko tämä taas sarjaan "kun ei kenelläkään muulla ole tätä" vai tehdäänkö asialle jotain eli onko ongelma yleinen? Kyseessä siis kaksi ylläolevaa kirjoitusta.


En tiedä, onko boksiin tullut uusi päivitys, mutta nyt meni pahasti pieleen. Kyse siis DV8919:stä.

Otetaan välilehti Nyt ja tulevat. Ei näy enää muuta kuin kelloajat ohjelmista. Viikonpäivä ja pvm takaisin!!!

 

Ja kuten kuvassa näkyy, on Kovan viikon ilta kahdesti, eli uusinta. Mutta tuolta listalta EI VOI POISTAA enää mitään. Tässä versio 1. Kun yritin poistaa.

 

 Ja tässä versio 2. Eli ei poistella.

Eli nämä on ensimmäiset jutut mitkä tuli vastaan. En aio enempää nyt katsoa. Mutta pahoin pelkään, että huomenna jatkoa seuraa. Ja mikä ihme on Minun listani? Ja tuossa on ilmeisesti ennakoitu tulevaisuus, kun ohjelma on jo tallennettu 12.11.

Kiitos huomiostasi @Hannele2022 Ilmoitin näistä puutteista eteenpäin. Päivämäärä näissä ehdottomasti pitäisi olla näkyvissä. Vein palautteen eteenpäin myös näistä muista havainnoistasi. 

 

Tein kysymyksen, mitä harvoin teen, niin onko oikein poistaa mun kysymys ja siirtää ongelma tänne listan jatkoksi mihin kukaan ei täällä vastaa!!! Telia Playn tallennuspuoli on nyt yksi ISO ONGELMA. Haluan tietää Kuuluuko tämä taas sarjaan "kun ei kenelläkään muulla ole tätä" vai tehdäänkö asialle jotain eli onko ongelma yleinen? Kyseessä siis kaksi ylläolevaa kirjoitusta.

Pyrimme täällä yhteisössä pitämään keskustelut tietyissä ketjuissa ja sen vuoksi uusia aloituksia/kysymyksiä voidaan yhdistää olemassa olevaan ketjuun.Tässäkin ketjussa pyrimme jokaisen kysymyksiin vastaamaan. 


En tiedä, onko boksiin tullut uusi päivitys, mutta nyt meni pahasti pieleen. Kyse siis DV8919:stä.

Otetaan välilehti Nyt ja tulevat. Ei näy enää muuta kuin kelloajat ohjelmista. Viikonpäivä ja pvm takaisin!!!

 

Ja kuten kuvassa näkyy, on Kovan viikon ilta kahdesti, eli uusinta. Mutta tuolta listalta EI VOI POISTAA enää mitään. Tässä versio 1. Kun yritin poistaa.

 

 Ja tässä versio 2. Eli ei poistella.

Eli nämä on ensimmäiset jutut mitkä tuli vastaan. En aio enempää nyt katsoa. Mutta pahoin pelkään, että huomenna jatkoa seuraa. Ja mikä ihme on Minun listani? Ja tuossa on ilmeisesti ennakoitu tulevaisuus, kun ohjelma on jo tallennettu 12.11.

Kiitos huomiostasi @Hannele2022 Ilmoitin näistä puutteista eteenpäin. Päivämäärä näissä ehdottomasti pitäisi olla näkyvissä. Vein palautteen eteenpäin myös näistä muista havainnoistasi. 

 

Tein kysymyksen, mitä harvoin teen, niin onko oikein poistaa mun kysymys ja siirtää ongelma tänne listan jatkoksi mihin kukaan ei täällä vastaa!!! Telia Playn tallennuspuoli on nyt yksi ISO ONGELMA. Haluan tietää Kuuluuko tämä taas sarjaan "kun ei kenelläkään muulla ole tätä" vai tehdäänkö asialle jotain eli onko ongelma yleinen? Kyseessä siis kaksi ylläolevaa kirjoitusta.

Pyrimme täällä yhteisössä pitämään keskustelut tietyissä ketjuissa ja sen vuoksi uusia aloituksia/kysymyksiä voidaan yhdistää olemassa olevaan ketjuun.Tässäkin ketjussa pyrimme jokaisen kysymyksiin vastaamaan. 

 

Onko tämä ongelma vain minulla? Tai mun boksilla. 


Onko tämä ongelma vain minulla? Tai mun boksilla. 

Ei ole vain sinulla. Viimeisimmässä päivityksessä päivämäärän näyttäminen on poistunut mikäli kyseessä on kuluvan päivän tallenne. 

Yksittäisen jakson saat poistettua lyhyellä painalluksella sarjatallennukset valikon kautta. Poista tallenne -toiminne löytyy vaihtoehtona Lopeta sarjan tallennus -toiminteen jälkeen. Emme kuitenkaan suosittele yksittäisten jaksojen poistamista sarjatallenteista. 

 


Onko tämä ongelma vain minulla? Tai mun boksilla. 

Ei ole vain sinulla. Viimeisimmässä päivityksessä päivämäärän näyttäminen on poistunut mikäli kyseessä on kuluvan päivän tallenne. 

Yksittäisen jakson saat poistettua lyhyellä painalluksella sarjatallennukset valikon kautta. Poista tallenne -toiminne löytyy vaihtoehtona Lopeta sarjan tallennus -toiminteen jälkeen. Emme kuitenkaan suosittele yksittäisten jaksojen poistamista sarjatallenteista. 

 

Jes!!! Nyt on tullut poisto mahdollisuus Kaikki välilehdelle, mitä pääasiassa käytän. 😁 Ihan uudenlainen, mutta kaikkeen tottuu. Toivottavasti se nyt pysyy. 

Tarkoitatko, että et suosittele sarjatallenteiden katsottujen jaksojen poistamista ollenkaan? Mistään? 🤔


Jes!!! Nyt on tullut poisto mahdollisuus Kaikki välilehdelle, mitä pääasiassa käytän. 😁 Ihan uudenlainen, mutta kaikkeen tottuu. Toivottavasti se nyt pysyy. 

Tarkoitatko, että et suosittele sarjatallenteiden katsottujen jaksojen poistamista ollenkaan? Mistään? 🤔

Toistaiseksi emme suosittele yksittäisten jaksojen poistamista sarjatallenteista. Yksittäisen jakson poisto estää kyseisen ohjelman tallennuksen tulevaisuudessa, jos esimerkiksi ajastat ohjelman uusinnan myöhemmin tallennukseen. Tämä vika ei haittaa ja tiedät ettet ohjelmaa halua tulevaisuudessa katsoa niin yksittäisen ohjelman voi poistaa sarjatallenteista.


Jes!!! Nyt on tullut poisto mahdollisuus Kaikki välilehdelle, mitä pääasiassa käytän. 😁 Ihan uudenlainen, mutta kaikkeen tottuu. Toivottavasti se nyt pysyy. 

Tarkoitatko, että et suosittele sarjatallenteiden katsottujen jaksojen poistamista ollenkaan? Mistään? 🤔

Toistaiseksi emme suosittele yksittäisten jaksojen poistamista sarjatallenteista. Yksittäisen jakson poisto estää kyseisen ohjelman tallennuksen tulevaisuudessa, jos esimerkiksi ajastat ohjelman uusinnan myöhemmin tallennukseen. Tämä vika ei haittaa ja tiedät ettet ohjelmaa halua tulevaisuudessa katsoa niin yksittäisen ohjelman voi poistaa sarjatallenteista.

Sarjatallennos = Tallentaa kaikki aina itsestään?  Jos näin, niin en saa koskaan poistaa mitään?


Toistaiseksi emme suosittele yksittäisten jaksojen poistamista sarjatallenteista. Yksittäisen jakson poisto estää kyseisen ohjelman tallennuksen tulevaisuudessa, jos esimerkiksi ajastat ohjelman uusinnan myöhemmin tallennukseen. Tämä vika ei haittaa ja tiedät ettet ohjelmaa halua tulevaisuudessa katsoa niin yksittäisen ohjelman voi poistaa sarjatallenteista.

Sarjatallennos = Tallentaa kaikki aina itsestään?  Jos näin, niin en saa koskaan poistaa mitään?

Sarjatallennos on yksi sarjasta tallennettu tallenne eli jakso. Emme suosittele yksittäisen jakson poistamista  @KaPetri  mainitseman mahdollisen myöhemmin ilmenevän ongelman vuoksi, eli silloin se kyseinen jakso ei tallentuisi. Sarjan muut jaksot tallentuu normaalisti. Mutta ei poistaminen kiellettyäkään ole.

Tähän tulikin oikaisevaa tietoa nyt jälkikäteen, eli sarjatallennuksia ei voi poistaa vaan se valinta todella lopettaa sarjatallentamisen. “Poista tallenne” on siis ainakin kirjoitusvirhe, varmistamme myös vielä onko tämä uusi haluttu ominaisuus. Käytännössä siis yhden tallenteen poistaminen sarjatallennuksista ei ole mahdollista, jos haluaa sarjaa tallentaa jatkossakin. Pahoittelut vääristä tiedoista aiemmin ja sekaannuksista.


@HenriLie Nyt voi tuntua, että jankutan, mutta vielä tämä samaan asiaan liittyen. Siis eikö kannata käyttää tätä Poista tallenne namiskaa ollenkaan? Olen siis välilehdellä Kaikki. Katson siis aina kaikki sarjatallennokset Kaikki välilehden kautta.

 


@HenriLie Nyt voi tuntua, että jankutan, mutta vielä tämä samaan asiaan liittyen. Siis eikö kannata käyttää tätä Poista tallenne namiskaa ollenkaan? Olen siis välilehdellä Kaikki. Katson siis aina kaikki sarjatallennokset Kaikki välilehden kautta.

 

 

Emme suosittele tallenteiden poistoa. 

Olemme tällä hetkellä selvittämässä sarjatallenteiden poistoon liityvää ominaisuutta palvelukehityksen kanssa. Palaamme tähän ketjuun, kun saamme varmuuden miten yksittäisten ja sarjatallenteiden poistamisen kuuluisi toimia tällä uusimmalla ohjelmistoversiolla. Tällä hetkellä vaikuttaa testausten perusteella, että Poista tallenne -painikkeesta painamalla koko sarjatallennus poistuu.