Telia Play digiboksi uudistui. Nykyiset Arris-digiboksit säilyvät edelleen käytössä ja niidenkin kehitys jatkuu, mutta uusinta uutta on nyt boksi, joka kulkee lempinimellä DV8919.
DV8919 on Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuva digiboksi. Android-alusta mahdollistaa uudenlaisia ominaisuuksia ja aiempaa yhtenäisemmän käyttökokemuksen digiboksin, sovelluksen ja tv.telia.fi:n välillä.
Mitä uutta DV8919 tarjoaa käytännössä?
Sovelluksia! Digiboksille on esiasennettu useita suosikkisovelluksia, kuten Yle Areena, C More, MTV, Netflix, Youtube… Lisäksi digiboksille voi ladata Google Play Kaupasta lisää haluamiaan sovelluksia Google-tilin avulla.
Laaja kattaus katsottavaa: Kanavapaketeista löytyy samat vaihtoehdot kuin Telia Play digiboksi -palvelusta, esimerkiksi C Moren suositut kanavapaketit. Näet kaikki saatavilla olevat kanavapaketit kanavakartasta.
Uusi käyttöliittymä
Uusi pienempi kaukosäädin. Kaukosäätimessä on painike myös Google Assistant -ääniohjaukselle. Google Assistant ei tue Suomea, mutta sitä voi hyödyntää englanniksi. Äänikomentojen ystäville toiminnallisuus on varmasti hyödyllinen.
Digiboksi on todella pieni, vain 12 cm x 12 cm x 2,5 cm. Koska kaukosäädin toimii bluetoothilla niin voit halutessasi laittaa boxin kaappiin piiloon. Tai pitää sen esillä, mielestämme se on kyllä makeen näköinen boxi!
Vanhat Arris-maailmasta tutut ominaisuudet ovat tietenkin myös mukana, esimerkkeinä mainittakoon elokuvien vuokraus ja tallennuspalvelu.
Olette toivoneet, että tallenteita voisi selailla listanäkymässä ja tässä boxissa se on mahdollista
Lisää uuden boxin ominaisuuksista
Rauta, käyttöjärjestelmä, sovellukset ja päivitykset
Voit yhdistää digiboksin nettiin joko verkkokaapelilla tai wlanin avulla langattomasti. Boksi on Wi-Fi 6 sertifioitu.
Digiboksi tukee Dolby Soundia ja se ei tue Dolby Atmosta. Jos katseltavan ohjelman oletusääni kuitenkin on Dolby Atmos -ääni, ohjelman pitäisi automaattisesti kuulua vaihtoehtoisella ääniraidalla. Ohjelmasta/sovelluksesta riippuen tätä vaihtoehtoa ei kuitenkaan aina ole tarjolla.
Digiboksi tukee HDMI-CEC-ominaisuutta ja digiboksin asetuksista saat sen halutessasi pois/päälle.
Digiboksin käyttöjärjestelmänä toimii Androidin versio 10 ja päivitämme sen uusiin versioihin tulevaisuudessa aina tarpeen mukaan
Androidin turvapäivitykset tulevat boksille laiteohjelmistopäivityksien yhteydessä ja muut turvapäivitykset Telia TV:n päivitysten yhteydessä.
Android-käyttöjärjestelmän, Telia TV:n ja esiasennettujen sovellusten päivittäminen tapahtuu automaattisesti, eikä sinun tarvitse olla kirjautunut digiboksille Google-tilillä päivitysten saamiseksi.
Jos ohjelmisto- tai sovelluspäivitykset eivät jostain syystä toimisi, voit etsiä päivityksiä Asetukset-valikon kautta.
Google-tili:
Voit käyttää Telia TV:tä sekä boksin esiasennettuja sovelluksia ilman, että kirjaudut digiboksille Google-tiliäsi käyttäen.
Jos haluat ladata boksille myös muita sovelluksia Google Play -kaupasta, sinun pitää kirjautua Google-tiliäsi käyttäen tai rekisteröityä Google-käyttäjäksi. Google Play -kaupasta ladatut sovellukset päivittyvät asetustesi mukaisesti, joten suosittelen, että laitat sovellusten automaattiset päivitykset päälle. Näin sinun ei tarvitse erikseen hakea päivityksiä, vaan boksissa on aina automaattisesti sovellusten uusimmat versiot.
Kuvanlaatu
Muistathan, että kuvalaatu riippuu digiboksin lisäksi televisiosi ominaisuuksista sekä käyttämäsi netistä ja sen nopeudesta.
Telkkarin pitää olla HD/UHD-yhteensopiva.
Tarvitset noin 7mbit/s-nopeudella toimivan netin HD-kanavien toistoa varten. Paras saatavilla oleva kuvanlaatu edellyttää noin 15mbit/s tai suurempaa nopeutta.
UHD-kanavien toistoon tarvitset noin 18mbit/s-nopeuden, mutta nopeutta olisi hyvä olla 25mbit/s tai enemmän.
Jos netin nopeus vaihtelee, myös ohjelman kuvanlaatu vaihtelee. Tämä koskee erityisesti mobiilitekniikalla (4G, 5G) toteutettuja yhteyksiä, joissa nopeuden vaihtelut ovat tyypillisiä.
Sovelluksissa, esimerkiksi suoratoistopalveluissa kuten Netflix ja C More, kuvanlaatu riippuu boksin, netin ja telkkarin ominaisuuksien lisäksi myös sovelluksen itsensä tarjoamasta kuvanlaadusta.
Perustelevisiokanavista lähes kaikki kanavat ovat HD-laatua (720p50, jotkin kanavat 1080p50). Kanavakartoissamme ei ole HD-merkintää peruskanavien kohdalla.
Kaikilla kanavilla ei ole tarjolla HD-laatua, joten nämä näkyvät matalampilaatuisina käytetystä tekniikasta riippumatta:
Peruskanavista TV7, TV7 Himlen ja France 24 eivät ole HD-laatuisia
Maksukanavista jotkin lastenkanavista, SF-kanalen, V-Film Family, V Sport live 1-5, Venäjän kanavat, MTV00, BBC World, CNN ja Al Jazeera eivät ole HD-laatuisia
Liiga UHD on tällä hetkellä ainoa tarjolla oleva UHD-kanavamme.
Antennitelkkariin verrattuna uuden digiboksin peruskanavien kuvanlaatu on suunnilleen samaa kuin antenniverkon HD-laatu, ja parempaa kuin antenniverkon SD-laatu.
Kaapeli-TV- ja Telia TV digiboksi laajakaistalla -palveluihin verrattuna kuvanlaatu on heikompaa. Näissä palveluissa resoluutio on 1080i50, mutta tätä lomitettua kuvaa Telia TV digiboksi -palvelu ei tue.
DV8919:n ja Arris 5305:n kuvanlaatu on sama. Kuvanlaatu riippuu palvelusta, kuten yllä mainitsin.
Löydät tietoa tämän digiboksin ohjelmistopäivityksistä täältä.
Kerro mikä sinun mielestäsi kuulostaa parhaalta ominaisuudelta, ja mitä haluaisit nähdä DV8919-boksilla seuraavaksi?
Sivu 37 / 43
Menin välilehdelle Toistuvat jossa halusin lopettaa erään ohjelman tallennoksen ja samalla poistaa jo tallennetut ohjelmat. Tekstit olivatkin vaihtuneet siellä. Tuossa keskimmäisessä luki aiemmin Lopeta tallentaminen ja poista kaikki tallennetut jaksot. (Ei välttämättä ollut täysin sanatarkkaan juuri näin) Mutta siis, jos poistaa tuosta jo tallennetut jaksot, niin lopettaako se tallennoksen siitä sarjasta?
Menin välilehdelle Toistuvat jossa halusin lopettaa erään ohjelman tallennoksen ja samalla poistaa jo tallennetut ohjelmat. Tekstit olivatkin vaihtuneet siellä. Tuossa keskimmäisessä luki aiemmin Lopeta tallentaminen ja poista kaikki tallennetut jaksot. (Ei välttämättä ollut täysin sanatarkkaan juuri näin) Mutta siis, jos poistaa tuosta jo tallennetut jaksot, niin lopettaako se tallennoksen siitä sarjasta?
Kyllä, keskimmäisen valinnan tekstiä on muokattu uusimassa päivityksessä. Testasin itse tuon ja kyllä sarjan tallennus päättyy, jos valitsee “Poista kaikki (n) jaksoa”. Näinhän se ei tietenkään toimi loogisesti, kun yllä on tallentamisen lopettamiselle oma nappi. Kiitos hyvästä huomiosta, tämä on viety eteenpäin tiedoksi ja korjattavaksi.
Hei! Meillä oli Arris VIP5305 -digiboksi, mutta sopimuksen uusinnan yhteydessä sanottiin, että se pitää vaihtaa. Uusi on SDMC DV8919X, jonka käyttö on kaikkea muuta kuin käyttäjäystävällistä - suoraan sanottuna kamalaa!
Perustoimintoja ei pysty tekemään enää yhdellä napin painalluksella. Esim. kanavaa ei voi vaihtaa numeroa valitsemalla eikä muutenkaan nopeasti, vaan pitää mennä kotivalikon kautta. Myös teksti-TV on piilotettu kotialikon Sovelluksiin. Vielä en ole löytänyt myöskään tapaa, jolla voi nähdä lisätietoa ohjelmasta. (Vanhan boksin kaukosäätimessä oli INFO-painike.)
Onko näihin tulossa muutosta?
Hei! Meillä oli Arris VIP5305 -digiboksi, mutta sopimuksen uusinnan yhteydessä sanottiin, että se pitää vaihtaa. Uusi on SDMC DV8919X, jonka käyttö on kaikkea muuta kuin käyttäjäystävällistä - suoraan sanottuna kamalaa!
Perustoimintoja ei pysty tekemään enää yhdellä napin painalluksella. Esim. kanavaa ei voi vaihtaa numeroa valitsemalla eikä muutenkaan nopeasti, vaan pitää mennä kotivalikon kautta. Myös teksti-TV on piilotettu kotialikon Sovelluksiin. Vielä en ole löytänyt myöskään tapaa, jolla voi nähdä lisätietoa ohjelmasta. (Vanhan boksin kaukosäätimessä oli INFO-painike.)
Onko näihin tulossa muutosta?
Minulla on DV8919 ja muutoksia olen odotellut kohta vuoden, eli ihan heti niitä ei ole tulossa. Reagoit samalla tavalla kuin minäkin kun aloin käyttämään tätä boksia.
Totta on, että mitään ei juurikaan pysty tekemään nopeasti yhdellä klikkauksella, mutta pikkuhiljaa "polut" oppii tuntemaan mitä kautta pääsee mihinkin. Vaikka olen aika kauan tätä boksia käyttänyt, niin en tiedä mistä löytää info tiedot ohjelmista. Pienen pätkän näkee aina ohjelmaluettelosta kun aktivoi ohjelman kohdan. Joku viisaampi tulee varmaan kertomaan miten saa koko tiedon näkymään ja mistä. Jos / kun sinulle tulee uusia ongelmia opetellessasi boksia käyttämään, niin tule vain aina kysymään täältä neuvoja ja vinkkejä.
Kyllä sinä opit tulemaan sen kanssa toimeen ja saat luvan välillä kiukutella, niin minäkin tein aluksi. No joo, ja välillä vieläkin. Mutta yleensä täällä aina joku osaa vastata asiantuntevasti mitä haluatkin tietää. Jos sinulla on noin vähän ongelmia, voin päätellä, että tosi moni asia on parantunut noin vuoden aikana.
Kiitos vastauksesta, @Hannele2022. Ongelmia on enemmänkin, mutta kirjoitin vain nuo pahimmat.
Kiitos vastauksesta, @Hannele2022. Ongelmia on enemmänkin, mutta kirjoitin vain nuo pahimmat.
Kysy kuitenkin aina, kun tulee eteen joku juttu joka tuntuu kummalliselta. Itse olen saanut täältä tosi paljon oppia ja vinkkejä.
Hei! Meillä oli Arris VIP5305 -digiboksi, mutta sopimuksen uusinnan yhteydessä sanottiin, että se pitää vaihtaa. Uusi on SDMC DV8919X, jonka käyttö on kaikkea muuta kuin käyttäjäystävällistä - suoraan sanottuna kamalaa!
Perustoimintoja ei pysty tekemään enää yhdellä napin painalluksella. Esim. kanavaa ei voi vaihtaa numeroa valitsemalla eikä muutenkaan nopeasti, vaan pitää mennä kotivalikon kautta. Myös teksti-TV on piilotettu kotialikon Sovelluksiin. Vielä en ole löytänyt myöskään tapaa, jolla voi nähdä lisätietoa ohjelmasta. (Vanhan boksin kaukosäätimessä oli INFO-painike.)
Onko näihin tulossa muutosta?
Kieltämättä uuden boksilla navigointi/kaukosäädin ei ole yhtä nopeaa/sujuvaa kuin Arriksen boksilla. Itse valikot avautuvat kyllä nopeasti, mutta palvelut ovat useammman painalluksen takana. Ohjelmaoppaan lisätiedot näkyvät DV8919 boksilla hieman suppeammin kuin vastaavasti Arriksen boksilla. Tämä ominaisuus on tiedossamme ja tähän ei ole luvassa korjausta ainakaan nopealla aikataululla.
Hei! Meillä oli Arris VIP5305 -digiboksi, mutta sopimuksen uusinnan yhteydessä sanottiin, että se pitää vaihtaa. Uusi on SDMC DV8919X, jonka käyttö on kaikkea muuta kuin käyttäjäystävällistä - suoraan sanottuna kamalaa!
Perustoimintoja ei pysty tekemään enää yhdellä napin painalluksella. Esim. kanavaa ei voi vaihtaa numeroa valitsemalla eikä muutenkaan nopeasti, vaan pitää mennä kotivalikon kautta. Myös teksti-TV on piilotettu kotialikon Sovelluksiin. Vielä en ole löytänyt myöskään tapaa, jolla voi nähdä lisätietoa ohjelmasta. (Vanhan boksin kaukosäätimessä oli INFO-painike.)
Onko näihin tulossa muutosta?
Kieltämättä uuden boksilla navigointi/kaukosäädin ei ole yhtä nopeaa/sujuvaa kuin Arriksen boksilla. Itse valikot avautuvat kyllä nopeasti, mutta palvelut ovat useammman painalluksen takana. Ohjelmaoppaan lisätiedot näkyvät DV8919 boksilla hieman suppeammin kuin vastaavasti Arriksen boksilla. Tämä ominaisuus on tiedossamme ja tähän ei ole luvassa korjausta ainakaan nopealla aikataululla.
Harmillista, että käytettävyys on oleellisesti heikentynyt. Toivon, että panostatte järjestelmän kehittämisessä ihan erityisesti käyttöliittymän helppokäyttöisyyteen ja asiakaskokemuksen parantamiseen. Navigoinnin sujuvuus/nopeus ja kaukosäätimen helppokäyttöisyys ovat mielestäni ensiarvoisen tärkeitä ominaisuuksia. On outoa, että niistä on tingitty.
Harmillista, että käytettävyys on oleellisesti heikentynyt. Toivon, että panostatte järjestelmän kehittämisessä ihan erityisesti käyttöliittymän helppokäyttöisyyteen ja asiakaskokemuksen parantamiseen. Navigoinnin sujuvuus/nopeus ja kaukosäätimen helppokäyttöisyys ovat mielestäni ensiarvoisen tärkeitä ominaisuuksia. On outoa, että niistä on tingitty.
Olen kanssasi täysin samaa mieltä, kiitos vielä palautteestasi. Palautteet palvelun käytettävyydestä ovat meille tärkeitä, ja nämä palautteet kyllä huomioidaan palvelua kehittäessä.
--
Muokkaus SonjaMelina: lyhennetty lainausta
@HenriLie Nyt voi tuntua, että jankutan, mutta vielä tämä samaan asiaan liittyen. Siis eikö kannata käyttää tätä Poista tallenne namiskaa ollenkaan? Olen siis välilehdellä Kaikki. Katson siis aina kaikki sarjatallennokset Kaikki välilehden kautta.
Emme suosittele tallenteiden poistoa.
Olemme tällä hetkellä selvittämässä sarjatallenteiden poistoon liityvää ominaisuutta palvelukehityksen kanssa. Palaamme tähän ketjuun, kun saamme varmuuden miten yksittäisten ja sarjatallenteiden poistamisen kuuluisi toimia tällä uusimmalla ohjelmistoversiolla. Tällä hetkellä vaikuttaa testausten perusteella, että Poista tallenne -painikkeesta painamalla koko sarjatallennus poistuu.
Joko katsottuja tallenteita voi poistaa "turvallisesti"?
@HenriLie Nyt voi tuntua, että jankutan, mutta vielä tämä samaan asiaan liittyen. Siis eikö kannata käyttää tätä Poista tallenne namiskaa ollenkaan? Olen siis välilehdellä Kaikki. Katson siis aina kaikki sarjatallennokset Kaikki välilehden kautta.
Emme suosittele tallenteiden poistoa.
Olemme tällä hetkellä selvittämässä sarjatallenteiden poistoon liityvää ominaisuutta palvelukehityksen kanssa. Palaamme tähän ketjuun, kun saamme varmuuden miten yksittäisten ja sarjatallenteiden poistamisen kuuluisi toimia tällä uusimmalla ohjelmistoversiolla. Tällä hetkellä vaikuttaa testausten perusteella, että Poista tallenne -painikkeesta painamalla koko sarjatallennus poistuu.
Joko katsottuja tallenteita voi poistaa "turvallisesti"?
Edelleen tuon napin kohdalla on sama virhetilanne ja se on korjauksen alla. Myös jos poistat yksittäisen jakson sarjatallennuksista ja haluat jatkossa tallentaa samaa sarjaa, ei tallentaminen onnistu. Eli tilanne näiden osalta on sama kuin aiemminkin.
@HenriLie Nyt voi tuntua, että jankutan, mutta vielä tämä samaan asiaan liittyen. Siis eikö kannata käyttää tätä Poista tallenne namiskaa ollenkaan? Olen siis välilehdellä Kaikki. Katson siis aina kaikki sarjatallennokset Kaikki välilehden kautta.
Emme suosittele tallenteiden poistoa.
Olemme tällä hetkellä selvittämässä sarjatallenteiden poistoon liityvää ominaisuutta palvelukehityksen kanssa. Palaamme tähän ketjuun, kun saamme varmuuden miten yksittäisten ja sarjatallenteiden poistamisen kuuluisi toimia tällä uusimmalla ohjelmistoversiolla. Tällä hetkellä vaikuttaa testausten perusteella, että Poista tallenne -painikkeesta painamalla koko sarjatallennus poistuu.
Joko katsottuja tallenteita voi poistaa "turvallisesti"?
Edelleen tuon napin kohdalla on sama virhetilanne ja se on korjauksen alla. Myös jos poistat yksittäisen jakson sarjatallennuksista ja haluat jatkossa tallentaa samaa sarjaa, ei tallentaminen onnistu. Eli tilanne näiden osalta on sama kuin aiemminkin.
Kiitti vastauksesta. Sillä kysyin, kun on vähän sekavaa etsiä listalta EI katsottua ohjelmaa. Mutta korjausta odotellessa.
Ihan siis muuten huomiona että Ylen kanavien moniääni (Dolby Digital) ei siis toimi vieläkään…
Ihan siis muuten huomiona että Ylen kanavien moniääni (Dolby Digital) ei siis toimi vieläkään…
Dolby digital on otettu aiemmin pois käytöstä, koska se aiheutti paljon ongelmia vanhempien laitteiden kanssa. Vien toki palautteen eteenpäin tästä, että Dolby Digital -ääntä toivottaisiin myös YLE:n kanaville.
Joko katsottuja tallenteita voi poistaa "turvallisesti"?
Edelleen tuon napin kohdalla on sama virhetilanne ja se on korjauksen alla. Myös jos poistat yksittäisen jakson sarjatallennuksista ja haluat jatkossa tallentaa samaa sarjaa, ei tallentaminen onnistu. Eli tilanne näiden osalta on sama kuin aiemminkin.
Kuuluuko samaan sarjaan tämä: Tallensin elokuvan ohjelmalistalta suoraan. Ok nappulasta hetken painallus ja tallennus merkattu. Sitten kun elokuva oli jo tallennettu, mutta en ollut vielä katsonut, niin poistin uusinnasta tallennoksen. No sitten hävisi samalla jo tallennettukin elokuva. Pitääkö siis antaa uusintojenkin tallentua, jotta saa pidettyä listalla jo tallennetun. Tämähän ei ollut sarjatallennos. Laitoin sitten elokuvan uusinnan takaisin tallentumaan.
--
Muokkaus SonjaMelina: lyhennetty lainausta
Edelleen tuon napin kohdalla on sama virhetilanne ja se on korjauksen alla. Myös jos poistat yksittäisen jakson sarjatallennuksista ja haluat jatkossa tallentaa samaa sarjaa, ei tallentaminen onnistu. Eli tilanne näiden osalta on sama kuin aiemminkin.
Kuuluuko samaan sarjaan tämä: Tallensin elokuvan ohjelmalistalta suoraan. Ok nappulasta hetken painallus ja tallennus merkattu. Sitten kun elokuva oli jo tallennettu, mutta en ollut vielä katsonut, niin poistin uusinnasta tallennoksen. No sitten hävisi samalla jo tallennettukin elokuva. Pitääkö siis antaa uusintojenkin tallentua, jotta saa pidettyä listalla jo tallennetun. Tämähän ei ollut sarjatallennos. Laitoin sitten elokuvan uusinnan takaisin tallentumaan.
Kyllä sama ongelma koskee elokuvia, eli jos tallennat ohjelman, poistat sen > Silloin ei myöskään uusinta tallennu, vaikka se näyttää tallennuksen merkin lähetyksen perässä. Eli uusinnat, joista aiempi on tallennettu&poistettu, ei tallennu oikein. Tämä on samaa häiriötä ja korjauksessa.
Edelleen tuon napin kohdalla on sama virhetilanne ja se on korjauksen alla. Myös jos poistat yksittäisen jakson sarjatallennuksista ja haluat jatkossa tallentaa samaa sarjaa, ei tallentaminen onnistu. Eli tilanne näiden osalta on sama kuin aiemminkin.
Kuuluuko samaan sarjaan tämä: Tallensin elokuvan ohjelmalistalta suoraan. Ok nappulasta hetken painallus ja tallennus merkattu. Sitten kun elokuva oli jo tallennettu, mutta en ollut vielä katsonut, niin poistin uusinnasta tallennoksen. No sitten hävisi samalla jo tallennettukin elokuva. Pitääkö siis antaa uusintojenkin tallentua, jotta saa pidettyä listalla jo tallennetun. Tämähän ei ollut sarjatallennos. Laitoin sitten elokuvan uusinnan takaisin tallentumaan.
Kyllä sama ongelma koskee elokuvia, eli jos tallennat ohjelman, poistat sen > Silloin ei myöskään uusinta tallennu, vaikka se näyttää tallennuksen merkin lähetyksen perässä. Eli uusinnat, joista aiempi on tallennettu&poistettu, ei tallennu oikein. Tämä on samaa häiriötä ja korjauksessa.
En osannut selittää asiaa ymmärrettävästi. En siis poistanut elokuvaa joka oli tallennettu, vaan otin tallennoksen pois ohjelmalistalta uusinta tallennoksesta, ettei se tallenna myös uusintaa. Tämä poisti jo tallennetun elokuvan. Mutta kuuluu varmaan samaan vikakastiin.
Kyllä sama ongelma koskee elokuvia, eli jos tallennat ohjelman, poistat sen > Silloin ei myöskään uusinta tallennu, vaikka se näyttää tallennuksen merkin lähetyksen perässä. Eli uusinnat, joista aiempi on tallennettu&poistettu, ei tallennu oikein. Tämä on samaa häiriötä ja korjauksessa.
En osannut selittää asiaa ymmärrettävästi. En siis poistanut elokuvaa joka oli tallennettu, vaan otin tallennoksen pois ohjelmalistalta uusinta tallennoksesta, ettei se tallenna myös uusintaa. Tämä poisti jo tallennetun elokuvan. Mutta kuuluu varmaan samaan vikakastiin.
Oletko joskus aiemmin tallentanut saman elokuvan ja poistanut sen, ennen tätä kertaa? Jos et ole aiemmin samaa elokuvaa poistanut koskaan, ei tulevan tallennuksen pitäisi poistaa jo tallennettua lähetystä, mutta se voi olla tätä samaa ongelmaa. Voin tätä selvittää myös meidän TV -puolen asiantuntijoiden kanssa tarkemmin alkuviikosta kun ovat taas paikalla.
Nämä tallennusten asettamiseen liittyvät ja tallennuksien poistumiset ovat todella harmillisia ongelmia ja valitettavan vaikeaa on myös tunnistaa ongelmaa heti, hyvä että tarkensit siis vielä viestiäsi.
Oletko joskus aiemmin tallentanut saman elokuvan ja poistanut sen, ennen tätä kertaa? Jos et ole aiemmin samaa elokuvaa poistanut koskaan, ei tulevan tallennuksen pitäisi poistaa jo tallennettua lähetystä, mutta se voi olla tätä samaa ongelmaa. Voin tätä selvittää myös meidän TV -puolen asiantuntijoiden kanssa tarkemmin alkuviikosta kun ovat taas paikalla.
Nämä tallennusten asettamiseen liittyvät ja tallennuksien poistumiset ovat todella harmillisia ongelmia ja valitettavan vaikeaa on myös tunnistaa ongelmaa heti, hyvä että tarkensit siis vielä viestiäsi.
En ole koskaan aiemmin tallentanut ja poistanut elokuvaa. Tallennoksen poistumisen jälkeen, kun laitoin uudelleen elokuvan tallentumaan, se tallentui. Enhän ollut sitä itse koskaan poistanutkaan, vaan poistui silloin, kun poistin ohjelmalistalta tallennoksen pois elokuvan uusinnasta.
--
muokkaus SonjaMelina: lyhennetty lainausta
Tähän tuli äsken joku kriittinen Android 12 päivitys. päivitys meni kai loppuun asti läpi. Sitten boottasi itsensä ja nyt lukee näytössä vain Telia eikä voi tehdä mitään.
Heittikö tämä boxi veivinsä?
Tähän tuli äsken joku kriittinen Android 12 päivitys. päivitys meni kai loppuun asti läpi. Sitten boottasi itsensä ja nyt lukee näytössä vain Telia eikä voi tehdä mitään.
Heittikö tämä boxi veivinsä?
Jos tilanne ei kohtuullisessa ajassa etene niin melkein boksi pitää virtajohtoa irroittamalla buutata. Jos tilanne ei parane niin kokeilethan laitteelle tehdasasetusten palautusta näiden ohjeiden avulla.
Ota digiboksista virtajohto irti.
Paina Reset-painike pohjaan ja laita virtajohto paikoilleen. Pidä painike pohjassa 30 sekuntia.
Valitse televisioruudulle avautuvasta valikosta nuolinäppäimillä Wipe data/factory reset ja paina OK. Vahvista valinta valitsemalla Factory data reset ja paina OK. Valitse sen jälkeen Reboot system now ja paina OK.
Digiboksi käynnistyy ja pääset asentamaan sitä uudestaan.
Muuten hyvä ohje, mutta tässä EI ole reset-nappulaa. Virtajohtoa on jo käytetty moneen otteeseen pois. Pidempiäkin aikoja
Muuten hyvä ohje, mutta tässä EI ole reset-nappulaa. Virtajohtoa on jo käytetty moneen otteeseen pois. Pidempiäkin aikoja
Sitä painoinkin, mutta kun se nappi ei ohjeiden mukaan reagoi mitenkään niin mietin että onko se reset painike. Ei tuon 30 sek jälkeen tapahdu mitään. Televiossa lukee vain Telia
Sitä painoinkin, mutta kun se nappi ei ohjeiden mukaan reagoi mitenkään niin mietin että onko se reset painike. Ei tuon 30 sek jälkeen tapahdu mitään. Televiossa lukee vain Telia
Jos laite ei reagoi edes reset -painikkeeseen niin jokin on mennyt pieleen ohjelmistopäivityksen yhteydessä. Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta saamme lähetettyä sinulle uuden boksin takuuseen.
Etkö löytänyt etsimääsi?
Kirjaudu sisään tai luo tunnukset ja kysy Yhteisöltä.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.