Skip to main content

Telia Play digiboksin uusi rauta DV8919 – kysy ja kommentoi täällä **ketju on lukittu kommenteilta**


Näytä ensimmäinen kirjoitus

Tämä aihe on suljettu kommenteilta.

Käytä hakua löytääksesi muita kirjoituksia tästä aiheesta, tai aloita uusi aihe.

1056 kommenttia

Forum|alt.badge.img+1
  • Faxaaja
  • 216 kommenttia
  • 27. marraskuuta 2023

@KaPetri Oletteko Telialla testanneet, että asentuuko tämä Android-päivitys ongelmitta ?

Entä muut käyttäjät ?


  • Savumerkittäjä
  • 13 kommenttia
  • 27. marraskuuta 2023

Tästä tuli tiiliskivi ainakin päivityksessä. Melko kriittinen päivitys vois sanoa.

Aspaan otin yhteyttä ja tästä tehtiin vikailmoitus. En saanut uutta boksia suoraan. Nyt katotaan kuin pitkään ollaan ilman tv-palveluita


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 1712 kommenttia
  • 27. marraskuuta 2023
Tomppa_1 kirjoitti:

@KaPetriOletteko Telialla testanneet, että asentuuko tämä Android-päivitys ongelmitta ?

Entä muut käyttäjät ?

Asensin Android 12 -päivityksen boksille viime torstaina. Muutama minuutti siinä meni, mutta asennus sujui ongelmitta, Toistaiseksi emme ole saaneet juurikaan häiriöilmoituksia, että päivitys olisi rikkonut/juminut boksin kokonaan. Käyttöjärjestelmän päivitys ei tämän hetken tietoni perusteella ole saatavilla kaikille bokseille vaan sen julkaisu tapahtuu porrastetusti.


  • Savumerkittäjä
  • 13 kommenttia
  • 27. marraskuuta 2023
KaPetri kirjoitti:
Tomppa_1 kirjoitti:

@KaPetriOletteko Telialla testanneet, että asentuuko tämä Android-päivitys ongelmitta ?

Entä muut käyttäjät ?

Asensin Android 12 -päivityksen boksille viime torstaina. Muutama minuutti siinä meni, mutta asennus sujui ongelmitta, Toistaiseksi emme ole saaneet juurikaan häiriöilmoituksia, että päivitys olisi rikkonut/juminut boksin kokonaan. Käyttöjärjestelmän päivitys ei tämän hetken tietoni perusteella ole saatavilla kaikille bokseille vaan sen julkaisu tapahtuu porrastetusti.

“juurikaan” , eli en ole yksin tämän kanssa. Näin voisi päätellä?


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 1712 kommenttia
  • 27. marraskuuta 2023
Tahtisiemen kirjoitti:
KaPetri kirjoitti:
Tomppa_1 kirjoitti:

@KaPetriOletteko Telialla testanneet, että asentuuko tämä Android-päivitys ongelmitta ?

Entä muut käyttäjät ?

Asensin Android 12 -päivityksen boksille viime torstaina. Muutama minuutti siinä meni, mutta asennus sujui ongelmitta, Toistaiseksi emme ole saaneet juurikaan häiriöilmoituksia, että päivitys olisi rikkonut/juminut boksin kokonaan. Käyttöjärjestelmän päivitys ei tämän hetken tietoni perusteella ole saatavilla kaikille bokseille vaan sen julkaisu tapahtuu porrastetusti.

“juurikaan” , eli en ole yksin tämän kanssa. Näin voisi päätellä?

Tietenkin suureen massaan mahtuu aina yksittäistapauksia missä päivitys ei mene putkeen. Toistaiseksi emme ole seurannassa huomanneet sellaista ongelmaa päivityksissä, jonka vuoksi päivityksen jakeluun pitäisi tehdä muutoksia. Luonnollisesti keräämme yhteydenottojen ja vikailmoitusten juurisyistä dataa ja seuraamme herkällä korvalla päivityksen etenemistä.


Forum|alt.badge.img+1
  • Faxaaja
  • 216 kommenttia
  • 27. marraskuuta 2023
KaPetri kirjoitti:
Tomppa_1 kirjoitti:

@KaPetriOletteko Telialla testanneet, että asentuuko tämä Android-päivitys ongelmitta ?

Entä muut käyttäjät ?

Asensin Android 12 -päivityksen boksille viime torstaina. Muutama minuutti siinä meni, mutta asennus sujui ongelmitta, Toistaiseksi emme ole saaneet juurikaan häiriöilmoituksia, että päivitys olisi rikkonut/juminut boksin kokonaan. Käyttöjärjestelmän päivitys ei tämän hetken tietoni perusteella ole saatavilla kaikille bokseille vaan sen julkaisu tapahtuu porrastetusti.

Asensin juuri päivityksen ongelmitta.


  • Morsettaja
  • 50 kommenttia
  • 30. marraskuuta 2023

Android 12 päivitys meni ongelmitta.

Mutta hei, miksi enää ei ol resoluutio 4K,  vaan on vain 2160p? Kyllä, ne ei ole sama asia. 


  • Morsettaja
  • 50 kommenttia
  • 30. marraskuuta 2023

Ja vieläkään on edellisen boksin kuvanlaatu parempi, terävämpi jne. Molemmat boksit on ressiiverin kautta samassa tv - ssä kiinni ja varsinkin tv kanavat on pakko katsoa sitä kautta. 


  • Morsettaja
  • 50 kommenttia
  • 30. marraskuuta 2023

1 kysymys vielä, miksi se pakko HDR jatkuvasti päällä ja pois ei saa mitenkään? 


  • Telialainen
  • 550 kommenttia
  • 1. joulukuuta 2023
Rusakas kirjoitti:

Android 12 päivitys meni ongelmitta.

Mutta hei, miksi enää ei ol resoluutio 4K,  vaan on vain 2160p? Kyllä, ne ei ole sama asia. 

Telia Playn näyttötarkkuus on Ultra HD, jonka resoluutio on 2160p. Ns puhdasta 4K tekniikkaa ei ole ollut meidän digibokseissa käytössä.

 

Rusakas kirjoitti:

Ja vieläkään on edellisen boksin kuvanlaatu parempi, terävämpi jne. Molemmat boksit on ressiiverin kautta samassa tv - ssä kiinni ja varsinkin tv kanavat on pakko katsoa sitä kautta. 

Vanhemmat boksit voivat olla Telia Play digiboksi laajakaistalla -palveluita, jolloin tekniikka, jolla TV-signaali tulee boksiin on eri kuin tällä uudella SDMC DV8919 -digiboksilla. Uuden digiboksin kuvanlaatuun vaikuttaa kaistan nopeus ja kapasiteetti. Mikäli sinulla on vanhassa digiboksissa samaan aikaan virtapäällä kun käytät tätä uutta, kannattaa kokeilla ottaa se täysin virrattomaksi, että vaikuttaako se kuvanlaatuun.

 

Rusakas kirjoitti:

1 kysymys vielä, miksi se pakko HDR jatkuvasti päällä ja pois ei saa mitenkään? 

Se on laitteen ominaisuus laitevalmistajalta, joten sitä ei voi poistaa käytöstä.


  • Savumerkittäjä
  • 13 kommenttia
  • 1. joulukuuta 2023

Uusi boxi tuli ja tämä kesti päivityksen!


  • Savumerkittäjä
  • 3 kommenttia
  • 3. joulukuuta 2023

olen vaihtamassa Elisa Viihteestä Telialle ja nyt tuli mieleen kysymyksiä Telian boksin ominaisuuksista. Onko siinä mahdollista järjestää kanavalistoja? Elisalla tämä oli mahdollista ja ainakin itselleni oleellinen ominaisuus.

Ja oliko tässäkin ketjussa useaan kertaan mainitut ongelmat tallennuksen kanssa korjattu? mm. yksittäisen tallennetun sarjan jakson poistaminen poistaa koko tallennuksen.


Hannele2022
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+3
  • Irkkaaja
  • 695 kommenttia
  • 3. joulukuuta 2023
Tommi7611 kirjoitti:

olen vaihtamassa Elisa Viihteestä Telialle ja nyt tuli mieleen kysymyksiä Telian boksin ominaisuuksista. Onko siinä mahdollista järjestää kanavalistoja? Elisalla tämä oli mahdollista ja ainakin itselleni oleellinen ominaisuus.

Ja oliko tässäkin ketjussa useaan kertaan mainitut ongelmat tallennuksen kanssa korjattu? mm. yksittäisen tallennetun sarjan jakson poistaminen poistaa koko tallennuksen.

 

Muistelen lukeneeni, että kanavalistoja ei voi tehdä. Joku varmaan varmistaa tämän asian. Tallennoksen kanssa on vielä ongelmia. Jos tallennetusta sarjasta poistaa yhden jakson, niin voi olla, että siitä sarjasta ei saa enää laitettua mitään tallennokseen. Minulla kävi siten, että kun poistin niin ja sarja muuttui toiselle kanavalle, en saanut sitä enää tallennettua.  En siinä vaiheessa tiennyt, ettei saa poistaa. Sitä odottelen, että saavat asian korjattua. 


Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • 1780 kommenttia
  • 4. joulukuuta 2023
Hannele2022 kirjoitti:

 

Muistelen lukeneeni, että kanavalistoja ei voi tehdä. Joku varmaan varmistaa tämän asian. Tallennoksen kanssa on vielä ongelmia. Jos tallennetusta sarjasta poistaa yhden jakson, niin voi olla, että siitä sarjasta ei saa enää laitettua mitään tallennokseen. Minulla kävi siten, että kun poistin niin ja sarja muuttui toiselle kanavalle, en saanut sitä enää tallennettua.  En siinä vaiheessa tiennyt, ettei saa poistaa. Sitä odottelen, että saavat asian korjattua. 


Muistat oikein. Kanavalistoista on juteltu muutama kuukausi sitten esimerkiksi tässä ketjussa.


  • Savumerkittäjä
  • 3 kommenttia
  • 4. joulukuuta 2023
Merja_J kirjoitti:
Hannele2022 kirjoitti:

 

Muistelen lukeneeni, että kanavalistoja ei voi tehdä. Joku varmaan varmistaa tämän asian. Tallennoksen kanssa on vielä ongelmia. Jos tallennetusta sarjasta poistaa yhden jakson, niin voi olla, että siitä sarjasta ei saa enää laitettua mitään tallennokseen. Minulla kävi siten, että kun poistin niin ja sarja muuttui toiselle kanavalle, en saanut sitä enää tallennettua.  En siinä vaiheessa tiennyt, ettei saa poistaa. Sitä odottelen, että saavat asian korjattua. 


Muistat oikein. Kanavalistoista on juteltu muutama kuukausi sitten esimerkiksi tässä ketjussa.

Kiitokset tiedosta. Tämä on aika harmillista. Olisipa tullut mieleeni selvitellä ja tutkia näitä etukäteen ennen kuin Telian myyjä sai puhuttua minut 12 kk määräaikaiseen sopimukseen. Tumtuu olevan aika tavalla step down Elisa Viihteen boksista.


Forum|alt.badge.img+4
  • Irkkaaja
  • 346 kommenttia
  • 5. joulukuuta 2023
Tommi7611 kirjoitti:

olen vaihtamassa Elisa Viihteestä Telialle ja nyt tuli mieleen kysymyksiä Telian boksin ominaisuuksista. Onko siinä mahdollista järjestää kanavalistoja? Elisalla tämä oli mahdollista ja ainakin itselleni oleellinen ominaisuus.

Ja oliko tässäkin ketjussa useaan kertaan mainitut ongelmat tallennuksen kanssa korjattu? mm. yksittäisen tallennetun sarjan jakson poistaminen poistaa koko tallennuksen.

Näissä kyllä pitäisi olla se 14 peruutus oikeus ( tietenkin vain jos satuit tekemään puhelimessa kun juttelit telian myyjän kanssa, liikkeessä tehdyssä ei ole ) jos haluaa vielä pitää vanhan.


  • Savumerkittäjä
  • 3 kommenttia
  • 5. joulukuuta 2023
peekotu kirjoitti:
Tommi7611 kirjoitti:

olen vaihtamassa Elisa Viihteestä Telialle ja nyt tuli mieleen kysymyksiä Telian boksin ominaisuuksista. Onko siinä mahdollista järjestää kanavalistoja? Elisalla tämä oli mahdollista ja ainakin itselleni oleellinen ominaisuus.

Ja oliko tässäkin ketjussa useaan kertaan mainitut ongelmat tallennuksen kanssa korjattu? mm. yksittäisen tallennetun sarjan jakson poistaminen poistaa koko tallennuksen.

Näissä kyllä pitäisi olla se 14 peruutus oikeus ( tietenkin vain jos satuit tekemään puhelimessa kun juttelit telian myyjän kanssa, liikkeessä tehdyssä ei ole ) jos haluaa vielä pitää vanhan.

Puhelimessa tein, mutta siitä on aikaa enemmän kuin 14 päivää. Palvelua en vielä ole saanut käyttööni, sopimus tehtiin etukäteen ja käyttöönotto ajoitettiin helmikuulle, koska silloin päättyy Elisa Viihteen määräaikaisuus. Sopimus on kuitenkin jo tehty.


Forum|alt.badge.img+2
  • Meilaaja
  • 485 kommenttia
  • 5. joulukuuta 2023
 
Mites tän uuden boxin käyttäjät - onkoos tuoreimmissa päivityksissä näitä “ominaisuuksia”, mitä me Arris-boxin käyttäjät ollaan taas saatu ihmeteltäväksi(??)
 
** **
Vanhaan Arris VIP4302-boxiinkin tuli pari vk siten päivitys (siellä ver. 8-28-24), missä mm. seuraavanlaisia "uutuuksia" ohjelmien tallenteiden hallinnassa:
 
(Kaikki nämä siis ovat toimineet kunnolla ennen em. päivitystä)
 
1: Ohjelmatekstitykset sekoilee vaihtelevasti - tarkoittaa, että monissa tallenteissa tekstejä tulee aluksi ryöppyämällä ja sitten on pitkiä taukoja ilman tekstejä.  Tämä ainakin niin Ylen kuin MTV3.n ohjelmissa.
 
2a: Tallennelistoilla "Kaikki" ja "Nyt ja seuraavaksi" kun on poistamassa sarjatallennuksessa olevaa yksittäistä ohjelmajaksoa, poistuukin nykyään koko sarjan tallennus, eikä vain ko. ohjelma.  Esim. tulevien tallenteiden listalta ei enää voi ennakkoon napsia tupla-/tripla- tms. haluamiaan jaksoja tai uusintoja pois.
 
2b: Tallennelistoilla "Kaikki" ja "Nyt ja seuraavaksi" kun selaa ja poistaa jonkun ohjelman (tai halutun sarjan jakson, kts myös 2a), niin poiston jälkeen kursori aina pompahtaa listan alkuun, mikä hidastaa huomattavasti listan läpikäyntiä, kun joka poiston jälkeen pitää taas kelata listalla edelliseen poistokohtaan.
 
3: Tallennelistoilla "Kaikki" ja "Nyt ja seuraavaksi" ei ohjelman kohdalla enää suoraan saa inforuutua näkyviin, vaan ohjelma pitää painaa "starttimoodiin" tai käynnistää se, jolloin vasta inforuudun saa näkyviin.
 
4: EPG.ssä talletukseen laitetut ohjelmat (siis punaiset pallurat) näkyvät vasta, kun nuolinäppäimillä niitä käy "klikkaamassa".
 
5: Ohjelmat tallettuvat vaihtelevasti joko tarkasti EPG-ajan mukaan tai siten, että niissä on 10min. vara-aika lopussa.  Ennen tuo vara-aika oli aina.
 
 
Aika virtuooseja ovat, ketkä tätä virittelee.. ..eituu koskaan kunnollisen valmista..
 
Onkohan kaikkien operaattoreiden nää netti-tv -touhut vuodesta toiseen samanlaista soosia - jokaisen päivityksen myötä liuta hyväksi koettuja ja sutjakkaita toiminteita hajoaa?
 
 
Näyttäisi, että sw-kehitysyksiköiden moraali tuotteensa laadusta on nykyään vanhan kansan kouluarvosanan noin 4,5 tasolla..
 
Ite muinaisena koodari-nörttiaikana oisin aikoinaan saanut potkut jo moneen kertaan, jos saman tuotteen kehitysversiot osaltani olisivat olleet jatkuvasti tällaista, mitä Telia esittää tän TeliaTVn/Playn tapauksessa. 
 
Uskomattomasti ihan perustoiminteetkin jatkuvasti sekoilevat liki jokaisen päivityksen jäljiltä...
 

Voisko se koodarisakki + pomonsa joskus tulla oikein esittäytymään asiakkailleen tänne TeeliaPlei-palstalle? 😁


Hannele2022
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+3
  • Irkkaaja
  • 695 kommenttia
  • 7. joulukuuta 2023

Taas ykkösellä ei riittänyt tallennusaika eduskunnan kyselytunnille. 🥺 


Forum|alt.badge.img+6
  • Telialainen
  • 1299 kommenttia
  • 7. joulukuuta 2023
Hannele2022 kirjoitti:

Taas ykkösellä ei riittänyt tallennusaika eduskunnan kyselytunnille. 🥺 

Valitettavasti meidän tallennuspalvelu ei tunnista ohjelmaoppaassa ilmoitettua ajan ylittävää lähetystä, kun kanavan palveluntarjoaja päättää muuttaa/pidentää lähetysaikoja. Tästä toki yhdessä palveluntarjoajien kanssa on keskusteltu, miten tallennukset saataisiin aina toimimaan tismalleen oikein, mutta toistaiseksi tilanne on tämä.


Forum|alt.badge.img
  • Faxaaja
  • 107 kommenttia
  • 7. joulukuuta 2023
HenriLie kirjoitti:
Hannele2022 kirjoitti:

Taas ykkösellä ei riittänyt tallennusaika eduskunnan kyselytunnille. 🥺 

Valitettavasti meidän tallennuspalvelu ei tunnista ohjelmaoppaassa ilmoitettua ajan ylittävää lähetystä, kun kanavan palveluntarjoaja päättää muuttaa/pidentää lähetysaikoja. Tästä toki yhdessä palveluntarjoajien kanssa on keskusteltu, miten tallennukset saataisiin aina toimimaan tismalleen oikein, mutta toistaiseksi tilanne on tämä.

Vanhaan hyvään aikaan, kun kaikki oli vielä hyvin, pystyi itse asettamaan lisäaikaa eteen sekä taakse.


Forum|alt.badge.img
  • Faxaaja
  • 107 kommenttia
  • 7. joulukuuta 2023
Hannele2022 kirjoitti:

Taas ykkösellä ei riittänyt tallennusaika eduskunnan kyselytunnille. 🥺 

Ei tainnut kyselytunti edes mennä yliajalle.?


Hannele2022
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+3
  • Irkkaaja
  • 695 kommenttia
  • 7. joulukuuta 2023
Ocxid kirjoitti:
Hannele2022 kirjoitti:

Taas ykkösellä ei riittänyt tallennusaika eduskunnan kyselytunnille. 🥺 

Ei tainnut kyselytunti edes mennä yliajalle.?

Ei mennyt. 


Hannele2022
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+3
  • Irkkaaja
  • 695 kommenttia
  • 7. joulukuuta 2023

En tiedä, että kuuluuko tämä asia tänne, mutta kokeillaan.

Eli ohjelma Treffit helvetistä freellä.  Kuva kertoo ohjelman pituuden 55min.

Mutta ohjelma kestää nyt kolmannen kerran puolisen tuntia ja sitten tulee vain tällaista kuvaa. En tiedä onko ajassa painovirhepaholainen vai kuuluiko ohjelmassa olla kahdet Treffit helvetistä.

 


Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 1444 kommenttia
  • 8. joulukuuta 2023
Hannele2022 kirjoitti:
Ocxid kirjoitti:
Hannele2022 kirjoitti:

Taas ykkösellä ei riittänyt tallennusaika eduskunnan kyselytunnille. 🥺 

Ei tainnut kyselytunti edes mennä yliajalle.?

Ei mennyt. 

Osaatko sanoa, että kuinka paljon lopusta jäi tallennuksen ulkopuolelle? Yle Areenan puolelta näkyy kokonaisuus, mutta ymmärrän, että tallenteet eivät saa mennä poikki ennen aikojaan.