Skip to main content

21184iA28A019B0D7B519F.jpg

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

Telia Play digiboksi uudistui. Nykyiset Arris-digiboksit säilyvät edelleen käytössä ja niidenkin kehitys jatkuu, mutta uusinta uutta on nyt boksi, joka kulkee lempinimellä DV8919.

DV8919 on Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuva digiboksi. Android-alusta mahdollistaa uudenlaisia ominaisuuksia ja aiempaa yhtenäisemmän käyttökokemuksen digiboksin, sovelluksen ja tv.telia.fi:n välillä.

 

Mitä uutta DV8919 tarjoaa käytännössä?

 

  • Sovelluksia! Digiboksille on esiasennettu useita suosikkisovelluksia, kuten Yle Areena, C More, MTV, Netflix, Youtube… Lisäksi digiboksille voi ladata Google Play Kaupasta lisää haluamiaan sovelluksia Google-tilin avulla.
  • Laaja kattaus katsottavaa: Kanavapaketeista löytyy samat vaihtoehdot kuin Telia Play digiboksi -palvelusta, esimerkiksi C Moren suositut kanavapaketit. Näet kaikki saatavilla olevat kanavapaketit kanavakartasta.
  • Uusi käyttöliittymä
  • Uusi pienempi kaukosäädin. Kaukosäätimessä on painike myös Google Assistant -ääniohjaukselle. Google Assistant ei tue Suomea, mutta sitä voi hyödyntää englanniksi. Äänikomentojen ystäville toiminnallisuus on varmasti hyödyllinen.
  • Digiboksi on todella pieni, vain 12 cm x 12 cm x 2,5 cm. Koska kaukosäädin toimii bluetoothilla niin voit halutessasi laittaa boxin kaappiin piiloon. Tai pitää sen esillä, mielestämme se on kyllä makeen näköinen boxi!
  • Vanhat Arris-maailmasta tutut ominaisuudet ovat tietenkin myös mukana, esimerkkeinä mainittakoon elokuvien vuokraus ja tallennuspalvelu.
  • Olette toivoneet, että tallenteita voisi selailla listanäkymässä ja tässä boxissa se on mahdollista 😉

 

Lisää uuden boxin ominaisuuksista

 

Rauta, käyttöjärjestelmä, sovellukset ja päivitykset

 

  • Prosessori, muisti ja Flash: Quad-core Cortex-A55 24000+ DMIPS, 3G RAM, 16G Flash 
  • Voit yhdistää digiboksin nettiin joko verkkokaapelilla tai wlanin avulla langattomasti. Boksi on Wi-Fi 6 sertifioitu.
  • Digiboksi tukee Dolby Soundia ja se ei tue Dolby Atmosta. Jos katseltavan ohjelman oletusääni kuitenkin on Dolby Atmos -ääni, ohjelman pitäisi automaattisesti kuulua vaihtoehtoisella ääniraidalla. Ohjelmasta/sovelluksesta riippuen tätä vaihtoehtoa ei kuitenkaan aina ole tarjolla.  
  • Digiboksi tukee HDMI-CEC-ominaisuutta ja digiboksin asetuksista saat sen halutessasi pois/päälle.
  • Digiboksin käyttöjärjestelmänä toimii Androidin versio 10 ja päivitämme sen uusiin versioihin tulevaisuudessa aina tarpeen mukaan 
    • Androidin turvapäivitykset tulevat boksille laiteohjelmistopäivityksien yhteydessä ja muut turvapäivitykset Telia TV:n päivitysten yhteydessä.
    • Android-käyttöjärjestelmän, Telia TV:n ja esiasennettujen sovellusten päivittäminen tapahtuu automaattisesti, eikä sinun tarvitse olla kirjautunut digiboksille Google-tilillä päivitysten saamiseksi.
    • Jos ohjelmisto- tai sovelluspäivitykset eivät jostain syystä toimisi, voit etsiä päivityksiä Asetukset-valikon kautta.
  •  Google-tili:
    • Voit käyttää Telia TV:tä sekä boksin esiasennettuja sovelluksia ilman, että kirjaudut digiboksille Google-tiliäsi käyttäen. 
    • Jos haluat ladata boksille myös muita sovelluksia Google Play -kaupasta, sinun pitää kirjautua Google-tiliäsi käyttäen tai rekisteröityä Google-käyttäjäksi. Google Play -kaupasta ladatut sovellukset päivittyvät asetustesi mukaisesti, joten suosittelen, että laitat sovellusten automaattiset päivitykset päälle. Näin sinun ei tarvitse erikseen hakea päivityksiä, vaan boksissa on aina automaattisesti sovellusten uusimmat versiot.

 

 

Kuvanlaatu

 

  • Muistathan, että kuvalaatu riippuu digiboksin lisäksi televisiosi ominaisuuksista sekä käyttämäsi netistä ja sen nopeudesta.
    • Telkkarin pitää olla HD/UHD-yhteensopiva.
    • Tarvitset noin 7mbit/s-nopeudella toimivan netin HD-kanavien toistoa varten. Paras saatavilla oleva kuvanlaatu edellyttää noin 15mbit/s tai suurempaa nopeutta. 
    • UHD-kanavien toistoon tarvitset noin 18mbit/s-nopeuden, mutta nopeutta olisi hyvä olla 25mbit/s tai enemmän.
    • Jos netin nopeus vaihtelee, myös ohjelman kuvanlaatu vaihtelee. Tämä koskee erityisesti mobiilitekniikalla (4G, 5G) toteutettuja yhteyksiä, joissa nopeuden vaihtelut ovat tyypillisiä. 
  • Sovelluksissa, esimerkiksi suoratoistopalveluissa kuten Netflix ja C More, kuvanlaatu riippuu boksin, netin ja telkkarin ominaisuuksien lisäksi myös sovelluksen itsensä tarjoamasta kuvanlaadusta.

  • Perustelevisiokanavista lähes kaikki kanavat ovat HD-laatua (720p50, jotkin kanavat 1080p50). Kanavakartoissamme ei ole HD-merkintää peruskanavien kohdalla. 

  • Kaikilla kanavilla ei ole tarjolla HD-laatua, joten nämä näkyvät matalampilaatuisina käytetystä tekniikasta riippumatta:  
    • Peruskanavista TV7, TV7 Himlen ja France 24 eivät ole HD-laatuisia  
    • Maksukanavista jotkin lastenkanavista, SF-kanalen, V-Film Family, V Sport live 1-5, Venäjän kanavat, MTV00, BBC World, CNN ja Al Jazeera eivät ole HD-laatuisia 
  • Liiga UHD on tällä hetkellä ainoa tarjolla oleva UHD-kanavamme.
  • Antennitelkkariin verrattuna uuden digiboksin peruskanavien kuvanlaatu on suunnilleen samaa kuin antenniverkon HD-laatu, ja parempaa kuin antenniverkon SD-laatu.  
  • Kaapeli-TV- ja Telia TV digiboksi laajakaistalla -palveluihin verrattuna kuvanlaatu on heikompaa. Näissä palveluissa resoluutio on 1080i50, mutta tätä lomitettua kuvaa Telia TV digiboksi -palvelu ei tue.  
  • DV8919:n ja Arris 5305:n kuvanlaatu on sama. Kuvanlaatu riippuu palvelusta, kuten yllä mainitsin.  

 

 

Löydät tietoa tämän digiboksin ohjelmistopäivityksistä täältä.

Kerro mikä sinun mielestäsi kuulostaa parhaalta ominaisuudelta, ja mitä haluaisit nähdä DV8919-boksilla seuraavaksi?

Tänään päivittyi boksin Telia TV Box-sovellus. Uutta oli se, että mtv3, sub, TV 5 ja monia muita kanavia ei enää voi katsoa "suoraan", vaan tallenteina. Miksi näin ?

 

Jos katsoo livenä esimerkiksi mvt3-kanavan tallennetta, ja haluaa vaihtaa esimerkiksi Yle TV 1:lle, niin ainoa keino on mennä kotinäppäimen kautta kanavavalikkoon, ja valita sieltä kanava. Kaukosäätimen kanavanvaihtopainikkeet ei tällöin toimi. Tähän olisi hyvä saada parannusta.



@Tomppa_1  kirjoitti:


Tänään päivittyi boksin Telia TV Box-sovellus. Uutta oli se, että mtv3, sub, TV 5 ja monia muita kanavia ei enää voi katsoa "suoraan", vaan tallenteina. Miksi näin ?



 






Boksin päivityksen myötä tosiaan kanavat MTV, Nelonen, Sub, Viisi, Kutonen, Jim, Ava, Liv  ja Hero näkyvät vain Tallennuspalvelun kautta, jos sinulla on käytössäsi Telia TV -boksi jonkun muun operaattorin laajakaistalla. Tämä ominaisuus on pakollinen kanavilla, joilla sisältöoikeuksien haltija sitä vaatii. 


Minulla on Telialta Yhteys mukaan 5G 300 M liittymä.  Miksi minulla sitten boksi vaatii tallennuspalvelun käyttämistä esimerkiksi mtv3:n katsomista varten ?



@Tomppa_1  kirjoitti:


Minulla on Telialta Yhteys mukaan 5G 300 M liittymä.  Miksi minulla sitten boksi vaatii tallennuspalvelun käyttämistä esimerkiksi mtv3:n katsomista varten ?






Kyseisen kanavan pitäisi näkyä sinulla ilman tallennuspalvelun käyttöä, koska sinulla on käytössäsi meidän laajakaista. Jonkin verran voi olla viivettä digiboksin käynnistyessä, että se hoksaa käytössä olevan yhteyden olevan meidän. Suosittelen käynnistelemään digiboksin uudestaan ja kokeilemaan kanavien katsomista uudelleen. Jos uudelleenkäynnistyksenkin jälkeen boksi pyytää käyttämään tallennuspalvelua, otathan yhteyttä meidän asiakaspalveluun, niin päästään tutkimaan asiaa tarkemmin.


sama homma meikäläisellä. eilen oli boksi ilmeisesti päivittynyt, kun kanavia ei pystynyt katsomaan kuin tallennuspalvelun kautta! telian laajakaista käytössä (VIELÄ!).

pari kolme viikkoa ollut käytössä uusi digiboksi ja reititin (pelkkä 4G mahdollisuus). päivittäin on joutunut olemaan yhteydessä teliaan. ainakaan minä en ymmärrä mihin näillä "uudistuksilla" pyritään! taitaa olla elisan tai dnan suunnittelijoita soluttautunut telia-tiimiin tekemään näitä muutoksia.

uuden digiboksin mukana kaupassa tuli c-more total. aiemmin oli käytössä c-moreTV, jonka sitten lopetin kun sain "ilmaisen" totaalin. jouduin ottamaan uudelleen käyttöön tuon c-moreTV-palvelun, kun totaali-palvelu oli mun mielestä ihan outo. onneksi sain kännyliittymän päivityksen jälkeen tv-palvelun 12kk/0€. on tullut mieleen, että onkohan mulla sittenkään tuo totaali vielä käytössä? en ainakaan joutunut sitä ottamaan käyttöön, niin kuin tuon tv-palvelun.

 

sitten vielä tuosta reitittimestä. vanha oli liitetty kiinteään verkkoon vaikka siinäkin oli 4G mahdollisuus ja hyvin on pelittänyt. myyjä suositteli vaihtamaan, kun 4G on huomattavasti parempi kuin vanha kuparipiuha. telia tietysti katkaisi kiinteän linjan, kun sopimus oli tehty. olisin halunnut palata käyttämään vanhaa reititintä, mutta se ei enää ollut mahdollista, kuulemma.



@rv26031960  kirjoitti:


sama homma meikäläisellä. eilen oli boksi ilmeisesti päivittynyt, kun kanavia ei pystynyt katsomaan kuin tallennuspalvelun kautta! telian laajakaista käytössä (VIELÄ!).



pari kolme viikkoa ollut käytössä uusi digiboksi ja reititin (pelkkä 4G mahdollisuus). päivittäin on joutunut olemaan yhteydessä teliaan. ainakaan minä en ymmärrä mihin näillä "uudistuksilla" pyritään! taitaa olla elisan tai dnan suunnittelijoita soluttautunut telia-tiimiin tekemään näitä muutoksia.



uuden digiboksin mukana kaupassa tuli c-more total. aiemmin oli käytössä c-moreTV, jonka sitten lopetin kun sain "ilmaisen" totaalin. jouduin ottamaan uudelleen käyttöön tuon c-moreTV-palvelun, kun totaali-palvelu oli mun mielestä ihan outo. onneksi sain kännyliittymän päivityksen jälkeen tv-palvelun 12kk/0€. on tullut mieleen, että onkohan mulla sittenkään tuo totaali vielä käytössä? en ainakaan joutunut sitä ottamaan käyttöön, niin kuin tuon tv-palvelun.



 



sitten vielä tuosta reitittimestä. vanha oli liitetty kiinteään verkkoon vaikka siinäkin oli 4G mahdollisuus ja hyvin on pelittänyt. myyjä suositteli vaihtamaan, kun 4G on huomattavasti parempi kuin vanha kuparipiuha. telia tietysti katkaisi kiinteän linjan, kun sopimus oli tehty. olisin halunnut palata käyttämään vanhaa reititintä, mutta se ei enää ollut mahdollista, kuulemma.






Kanavien pitäisi näkyä ilman tallennuspalvelua, kun sulla käytössä on meidän laajakaistayhteys. Tee digiboksillesi uudelleenkäynnistys ja jos sen jälkeen boksi vaatii tallennuspalvelun käyttöä, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, niin voidaan sitä kautta tarkistella tilannetta. Nyt on hieman vaikea sanoa näkemättä asiakastietojasi ollenkaan, onko sinulle tilattu C More Total -kanavapaketti vai C More Total+ -suoratoistopalvelu tuon uuden digiboksin yhteydessä. Kertomasi perusteella voisin kuitenkin veikata, että tuohon oli tilattu kanavapaketti eli silloin olet saanut esimerkiksi C Moren ohjelmakirjaston käyttöön. Täältä pääset lukemaan lisätietoa kanavapaketista. Jos sinulla on epäilys, voiko tuo C More Total -paketti olla vielä voimassa, pääset katsomaan ja hallinnoimaan kaikkia palveluitasi esimerkiksi kirjautumalla Minun Teliaan tai olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme.


Hei!

Toivoisin että tämä uusi digiboksi saataisiin Telia TV Kake tai vastaavan sovelluksen piiriin, jolloin boksia pystyisi ohjaamaan kännykällä. Nyt meillä hajosi jo yksi kaukosäädin aika pienestä impaktista, kun koira potkaisi kaukosäädintä sohvalla niin, että se ei edes lentänyt lattialle, vaan puolen metrin matkan sohvan etuosasta takaosaan. Siinä oltiin sitten pari päivää ilman mahdollisuutta käyttää boksia, ennenkuin uusi kaukosäädin tuli postissa...

 


Luulin, että vihdoin voisi katsoa tallenteita saumattomasti digiboksin sekä selaimen/älypuhelimen välillä... mutta ei! Jostain käsittämättömästä syystä katselussa olevat tallenteet eivät tallennu digiboksilla "Jatka katsomista"-listaan! Katselussa olevat tallenteet löytyy helposti Jatka katsomista-listalta selaimella sekä älypuhelimella, mutta ei digiboksilla. Mitä järkeä?! Korjausta kiitos!


Asun vanhassa rintamamiestalossa ja omistan vanhan ranskassa valmistetun henkilöauton. Luulisi että tuossa on harmia tarpeeksi mutta ei, tänään tilasin tämän ihmeellisen Android boxin.

Luultavasti kaikenlaisia mielenkiintoisia asioita tiedossa kun tuota alkaa liittämään kotiteatteriin ja televisioon. Onko teillä jotka olette liittänyt boxin kotiteatteriin ollut ongelmia huulisynkan kanssa?



@Anony  kirjoitti:

Hei!

Toivoisin että tämä uusi digiboksi saataisiin Telia TV Kake tai vastaavan sovelluksen piiriin, jolloin boksia pystyisi ohjaamaan kännykällä. Nyt meillä hajosi jo yksi kaukosäädin aika pienestä impaktista, kun koira potkaisi kaukosäädintä sohvalla niin, että se ei edes lentänyt lattialle, vaan puolen metrin matkan sohvan etuosasta takaosaan. Siinä oltiin sitten pari päivää ilman mahdollisuutta käyttää boksia, ennenkuin uusi kaukosäädin tuli postissa...

 



Täältä myös vahva suositus tälle Kake-sovellukselle.


Otimme uuden digiboksin käyttöön ja haimme Play - storesta mm. Apple TV:n ja Crunchyrollin. Tarvitsemme lisäksi Amazon Prime Video -sovelluksen, mutta sitä ei vaan löydy millään? Onko Prime Video appin käyttö estetty Telian digiboksissa?



@Heiskan  kirjoitti:


Otimme uuden digiboksin käyttöön ja haimme Play - storesta mm. Apple TV:n ja Crunchyrollin. Tarvitsemme lisäksi Amazon Prime Video -sovelluksen, mutta sitä ei vaan löydy millään? Onko Prime Video appin käyttö estetty Telian digiboksissa?






Kyseinen sovellus löytyy sovelluskaupasta nimellä Prime Video. Olitko sillä jo kokeillut tehdä hakua? Testasimme asiaa vielä täältä päästä, niin sillä löytyy eli tuo Amazon -sana tulee jättää pois. 🙂>


Tiedän toki, että se on sovelluskaupassa. Meillä on myös Mi:n Android-boksi, ja siinä se löytyy. Telian boksilla se ei löytynyt. No, mikäs tässä, vieläkään ei saa kaikkea yhteen laitteeseen näköjään.



@Heiskan  kirjoitti:


Tiedän toki, että se on sovelluskaupassa. Meillä on myös Mi:n Android-boksi, ja siinä se löytyy. Telian boksilla se ei löytynyt. No, mikäs tässä, vieläkään ei saa kaikkea yhteen laitteeseen näköjään.






Mystinen tilanne. Muutamalla kollegalla kyseiseltä boksilta löytyy Prime-sovellus ja se on toiminut heillä ok, mutta tuota demotessa toisella boksilla ei kyseistä sovellusta näytä löytyvän. Selvitämme tilannetta. Varmaankin pääsiäisen jälkeen olemme asian kanssa viisaampia.


Muutama viikko on nyt takana uuden boksin käyttöä, enkä toistaiseksi keksi yhtäkään asiaa, mikä olisi paremmin kuin vanhassa Arriksessa. Käyttäminen on todella kömpelöä ja hidasta, mikä on joiltain osin varmasti myös omaa malttamattomuutta, mutta eniten raivostuttaa jatkuvat takkuamiset yhteyksissä. Viimeisimpänä tuli ilmoitus, että jokin meni pieleen. Ai jaa? Sen kyllä huomaa kun yksikään kanava ei enää näy. Tapahtui (DRM) virhe, sanoo laite. No, onpa pitkäperjantai vielä pidempi.

 

Kaduttaa todella paljon koko vaihdos. On erittäin huijattu olo koko hommasta kun käyttäminen on näin *******n vaikeeta.

 

Jos joku harkitsee android-laatikkoon vaihtamista, niin en todellakaan suosittele.



@koohoosilta  kirjoitti:


Muutama viikko on nyt takana uuden boksin käyttöä, enkä toistaiseksi keksi yhtäkään asiaa, mikä olisi paremmin kuin vanhassa Arriksessa. Käyttäminen on todella kömpelöä ja hidasta, mikä on joiltain osin varmasti myös omaa malttamattomuutta, mutta eniten raivostuttaa jatkuvat takkuamiset yhteyksissä. Viimeisimpänä tuli ilmoitus, että jokin meni pieleen. Ai jaa? Sen kyllä huomaa kun yksikään kanava ei enää näy. Tapahtui (DRM) virhe, sanoo laite. No, onpa pitkäperjantai vielä pidempi.



 



Kaduttaa todella paljon koko vaihdos. On erittäin huijattu olo koko hommasta kun käyttäminen on näin *******n vaikeeta.



 



Jos joku harkitsee android-laatikkoon vaihtamista, niin en todellakaan suosittele.






Mikäli nuo ongelmat toistuvat niin suosittelen jättämään Minun Telian kautta häiriöilmoitusta. Saadaan siten katsottua boksille tulevaa yhteyttä tarkemmin. 



Toki kannattaa ensin varmistaa ettei esimerkiksi langaton yhteys voi aiheuttaa ongelmia boksin toimivuudelle. DRM ilmoitukset eivätkä järjestelmän hidastelu tietenkään johdu yhteydestä, mutta mikäli kuvanlaadussa tms ongelmaa on niin yhteys reitittimen ja boksin välillä on hyvä tarkistaa.


Miksi tällä uudella digiboksilla ei tallennu katselussa olevat tallenteet "Jatka katsomista"-listaan? Puhelimen Telia tv-sovelluksella sekä Apple tv:n Telia tv-sovelluksella katselussa olevat tallenteet on helposti löydettävissä "Jatka katsomista"- listalta, mutta ei tällä uudella Telia tv digiboksilla. Miksi näin? Ei ole oikein sulavaa aloittaa tallenteen katselua puhelimella reissun päällä, kun kotona katselussa olevaa tallennetta ei tahdo millään löytää!


Nyt on tämä hieno Android boxi laitettu tulille. Asennus sujui vaivattomasti ja boxi asensi heti alkuun päivityksen, joka toi varmaan parannuksia ainakin kanavan vaihdon nopeuteen . Kun kävin taannoin Telia-myymälässä tutustumassa kyseiseen boxiin niin kanavat vaihtui todella hitaasti, nyt omassa boxissa kanavat vaihtuuu huomattavasti nopeammin. 

Parin tunnin otannalla kaikki toimii hyvin ja tallenteet on minusta selkeämmin kuin Arriksessa. Se hieman oudoksuttaa kun kakessa ei ole numeronäppäimiä, mutta aika näyttää miten siihen tottuu ja pärjääkö tosiaan ilman niitä.



@jarkko35  kirjoitti:


Miksi tällä uudella digiboksilla ei tallennu katselussa olevat tallenteet "Jatka katsomista"-listaan? Puhelimen Telia tv-sovelluksella sekä Apple tv:n Telia tv-sovelluksella katselussa olevat tallenteet on helposti löydettävissä "Jatka katsomista"- listalta, mutta ei tällä uudella Telia tv digiboksilla. Miksi näin? Ei ole oikein sulavaa aloittaa tallenteen katselua puhelimella reissun päällä, kun kotona katselussa olevaa tallennetta ei tahdo millään löytää!






Tarkoitus on kyllä tuon toiminnallisuuden löytyvän myös uudesta digiboksista. Lähdetäänpäs selvittämään asiaa! 


Sellainen ehdotus olisi että kun vaihdat kanavaa ja haluisit katsoa siellä menevän ohjelman alusta, niin sellainen vaihtoehto olisi painalluksen päässä eikä sitä tarvitsisi mennä ohjelmaoppaaseen tallentamaan erikseen.



@Anony  kirjoitti:

Hei!

Toivoisin että tämä uusi digiboksi saataisiin Telia TV Kake tai vastaavan sovelluksen piiriin, jolloin boksia pystyisi ohjaamaan kännykällä. Nyt meillä hajosi jo yksi kaukosäädin aika pienestä impaktista, kun koira potkaisi kaukosäädintä sohvalla niin, että se ei edes lentänyt lattialle, vaan puolen metrin matkan sohvan etuosasta takaosaan. Siinä oltiin sitten pari päivää ilman mahdollisuutta käyttää boksia, ennenkuin uusi kaukosäädin tuli postissa...

 


Tuon Google TV sovelluksen kun asentaa puhelimeen niin boxin ohjaus toimii loistavasti. Tuossa ohjeet.

Puhelimen käyttäminen Android TV:n kaukosäätimenä - Android TV Ohjeet (google.com)


Miksi tämän digiboksin Teksti-TV sovelluksessa ei ole MTV3:n teksti-TV:tä ?



@Tomppa_1  kirjoitti:


Miksi tämän digiboksin Teksti-TV sovelluksessa ei ole MTV3:n teksti-TV:tä ?






Kiitos kysymyksestä! Tämä tilanne on tiedossa ja selvityksessä. 



@Katjane  kirjoitti:



@Tomppa_1  kirjoitti:


Miksi tämän digiboksin Teksti-TV sovelluksessa ei ole MTV3:n teksti-TV:tä ?






Kiitos kysymyksestä! Tämä tilanne on tiedossa ja selvityksessä. 






Ottaisitko @Tomppa_1  yhteyttä asiakaspalvelun häiriöilmoituksiin, niin saisimme tästä muutamia tietoja ylös tarkempaa selvitystä varten. 


@Katjane 

 

Ei tässä kai mitään häiriötä ole. Vaatii vaan sovelluspäivityksen. Jos on jotain kysyttävää, niin sitten tässä ketjussa.