Telia Play digiboksin uusi rauta DV8919 – kysy ja kommentoi täällä **ketju on lukittu kommenteilta**



Näytä ensimmäinen kirjoitus
Aihe on suljettu kommenteilta.

1056 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

Tänään päivittyi boksin Telia TV Box-sovellus. Uutta oli se, että mtv3, sub, TV 5 ja monia muita kanavia ei enää voi katsoa "suoraan", vaan tallenteina. Miksi näin ?

 

Jos katsoo livenä esimerkiksi mvt3-kanavan tallennetta, ja haluaa vaihtaa esimerkiksi Yle TV 1:lle, niin ainoa keino on mennä kotinäppäimen kautta kanavavalikkoon, ja valita sieltä kanava. Kaukosäätimen kanavanvaihtopainikkeet ei tällöin toimi. Tähän olisi hyvä saada parannusta.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +15

@Tomppa_1  kirjoitti:

Tänään päivittyi boksin Telia TV Box-sovellus. Uutta oli se, että mtv3, sub, TV 5 ja monia muita kanavia ei enää voi katsoa "suoraan", vaan tallenteina. Miksi näin ?


 




Boksin päivityksen myötä tosiaan kanavat MTV, Nelonen, Sub, Viisi, Kutonen, Jim, Ava, Liv  ja Hero näkyvät vain Tallennuspalvelun kautta, jos sinulla on käytössäsi Telia TV -boksi jonkun muun operaattorin laajakaistalla. Tämä ominaisuus on pakollinen kanavilla, joilla sisältöoikeuksien haltija sitä vaatii. 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

Minulla on Telialta Yhteys mukaan 5G 300 M liittymä.  Miksi minulla sitten boksi vaatii tallennuspalvelun käyttämistä esimerkiksi mtv3:n katsomista varten ?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Tomppa_1  kirjoitti:

Minulla on Telialta Yhteys mukaan 5G 300 M liittymä.  Miksi minulla sitten boksi vaatii tallennuspalvelun käyttämistä esimerkiksi mtv3:n katsomista varten ?




Kyseisen kanavan pitäisi näkyä sinulla ilman tallennuspalvelun käyttöä, koska sinulla on käytössäsi meidän laajakaista. Jonkin verran voi olla viivettä digiboksin käynnistyessä, että se hoksaa käytössä olevan yhteyden olevan meidän. Suosittelen käynnistelemään digiboksin uudestaan ja kokeilemaan kanavien katsomista uudelleen. Jos uudelleenkäynnistyksenkin jälkeen boksi pyytää käyttämään tallennuspalvelua, otathan yhteyttä meidän asiakaspalveluun, niin päästään tutkimaan asiaa tarkemmin.

sama homma meikäläisellä. eilen oli boksi ilmeisesti päivittynyt, kun kanavia ei pystynyt katsomaan kuin tallennuspalvelun kautta! telian laajakaista käytössä (VIELÄ!).

pari kolme viikkoa ollut käytössä uusi digiboksi ja reititin (pelkkä 4G mahdollisuus). päivittäin on joutunut olemaan yhteydessä teliaan. ainakaan minä en ymmärrä mihin näillä "uudistuksilla" pyritään! taitaa olla elisan tai dnan suunnittelijoita soluttautunut telia-tiimiin tekemään näitä muutoksia.

uuden digiboksin mukana kaupassa tuli c-more total. aiemmin oli käytössä c-moreTV, jonka sitten lopetin kun sain "ilmaisen" totaalin. jouduin ottamaan uudelleen käyttöön tuon c-moreTV-palvelun, kun totaali-palvelu oli mun mielestä ihan outo. onneksi sain kännyliittymän päivityksen jälkeen tv-palvelun 12kk/0€. on tullut mieleen, että onkohan mulla sittenkään tuo totaali vielä käytössä? en ainakaan joutunut sitä ottamaan käyttöön, niin kuin tuon tv-palvelun.

 

sitten vielä tuosta reitittimestä. vanha oli liitetty kiinteään verkkoon vaikka siinäkin oli 4G mahdollisuus ja hyvin on pelittänyt. myyjä suositteli vaihtamaan, kun 4G on huomattavasti parempi kuin vanha kuparipiuha. telia tietysti katkaisi kiinteän linjan, kun sopimus oli tehty. olisin halunnut palata käyttämään vanhaa reititintä, mutta se ei enää ollut mahdollista, kuulemma.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@rv26031960  kirjoitti:

sama homma meikäläisellä. eilen oli boksi ilmeisesti päivittynyt, kun kanavia ei pystynyt katsomaan kuin tallennuspalvelun kautta! telian laajakaista käytössä (VIELÄ!).


pari kolme viikkoa ollut käytössä uusi digiboksi ja reititin (pelkkä 4G mahdollisuus). päivittäin on joutunut olemaan yhteydessä teliaan. ainakaan minä en ymmärrä mihin näillä "uudistuksilla" pyritään! taitaa olla elisan tai dnan suunnittelijoita soluttautunut telia-tiimiin tekemään näitä muutoksia.


uuden digiboksin mukana kaupassa tuli c-more total. aiemmin oli käytössä c-moreTV, jonka sitten lopetin kun sain "ilmaisen" totaalin. jouduin ottamaan uudelleen käyttöön tuon c-moreTV-palvelun, kun totaali-palvelu oli mun mielestä ihan outo. onneksi sain kännyliittymän päivityksen jälkeen tv-palvelun 12kk/0€. on tullut mieleen, että onkohan mulla sittenkään tuo totaali vielä käytössä? en ainakaan joutunut sitä ottamaan käyttöön, niin kuin tuon tv-palvelun.


 


sitten vielä tuosta reitittimestä. vanha oli liitetty kiinteään verkkoon vaikka siinäkin oli 4G mahdollisuus ja hyvin on pelittänyt. myyjä suositteli vaihtamaan, kun 4G on huomattavasti parempi kuin vanha kuparipiuha. telia tietysti katkaisi kiinteän linjan, kun sopimus oli tehty. olisin halunnut palata käyttämään vanhaa reititintä, mutta se ei enää ollut mahdollista, kuulemma.




Kanavien pitäisi näkyä ilman tallennuspalvelua, kun sulla käytössä on meidän laajakaistayhteys. Tee digiboksillesi uudelleenkäynnistys ja jos sen jälkeen boksi vaatii tallennuspalvelun käyttöä, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, niin voidaan sitä kautta tarkistella tilannetta. Nyt on hieman vaikea sanoa näkemättä asiakastietojasi ollenkaan, onko sinulle tilattu C More Total -kanavapaketti vai C More Total+ -suoratoistopalvelu tuon uuden digiboksin yhteydessä. Kertomasi perusteella voisin kuitenkin veikata, että tuohon oli tilattu kanavapaketti eli silloin olet saanut esimerkiksi C Moren ohjelmakirjaston käyttöön. Täältä pääset lukemaan lisätietoa kanavapaketista. Jos sinulla on epäilys, voiko tuo C More Total -paketti olla vielä voimassa, pääset katsomaan ja hallinnoimaan kaikkia palveluitasi esimerkiksi kirjautumalla Minun Teliaan tai olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme.

Hei!

Toivoisin että tämä uusi digiboksi saataisiin Telia TV Kake tai vastaavan sovelluksen piiriin, jolloin boksia pystyisi ohjaamaan kännykällä. Nyt meillä hajosi jo yksi kaukosäädin aika pienestä impaktista, kun koira potkaisi kaukosäädintä sohvalla niin, että se ei edes lentänyt lattialle, vaan puolen metrin matkan sohvan etuosasta takaosaan. Siinä oltiin sitten pari päivää ilman mahdollisuutta käyttää boksia, ennenkuin uusi kaukosäädin tuli postissa...

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Luulin, että vihdoin voisi katsoa tallenteita saumattomasti digiboksin sekä selaimen/älypuhelimen välillä... mutta ei! Jostain käsittämättömästä syystä katselussa olevat tallenteet eivät tallennu digiboksilla "Jatka katsomista"-listaan! Katselussa olevat tallenteet löytyy helposti Jatka katsomista-listalta selaimella sekä älypuhelimella, mutta ei digiboksilla. Mitä järkeä?! Korjausta kiitos!

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

Asun vanhassa rintamamiestalossa ja omistan vanhan ranskassa valmistetun henkilöauton. Luulisi että tuossa on harmia tarpeeksi mutta ei, tänään tilasin tämän ihmeellisen Android boxin.

Luultavasti kaikenlaisia mielenkiintoisia asioita tiedossa kun tuota alkaa liittämään kotiteatteriin ja televisioon. Onko teillä jotka olette liittänyt boxin kotiteatteriin ollut ongelmia huulisynkan kanssa?

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

@Anony  kirjoitti:

Hei!

Toivoisin että tämä uusi digiboksi saataisiin Telia TV Kake tai vastaavan sovelluksen piiriin, jolloin boksia pystyisi ohjaamaan kännykällä. Nyt meillä hajosi jo yksi kaukosäädin aika pienestä impaktista, kun koira potkaisi kaukosäädintä sohvalla niin, että se ei edes lentänyt lattialle, vaan puolen metrin matkan sohvan etuosasta takaosaan. Siinä oltiin sitten pari päivää ilman mahdollisuutta käyttää boksia, ennenkuin uusi kaukosäädin tuli postissa...

 



Täältä myös vahva suositus tälle Kake-sovellukselle.

Otimme uuden digiboksin käyttöön ja haimme Play - storesta mm. Apple TV:n ja Crunchyrollin. Tarvitsemme lisäksi Amazon Prime Video -sovelluksen, mutta sitä ei vaan löydy millään? Onko Prime Video appin käyttö estetty Telian digiboksissa?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Heiskan  kirjoitti:

Otimme uuden digiboksin käyttöön ja haimme Play - storesta mm. Apple TV:n ja Crunchyrollin. Tarvitsemme lisäksi Amazon Prime Video -sovelluksen, mutta sitä ei vaan löydy millään? Onko Prime Video appin käyttö estetty Telian digiboksissa?




Kyseinen sovellus löytyy sovelluskaupasta nimellä Prime Video. Olitko sillä jo kokeillut tehdä hakua? Testasimme asiaa vielä täältä päästä, niin sillä löytyy eli tuo Amazon -sana tulee jättää pois. 🙂>

Tiedän toki, että se on sovelluskaupassa. Meillä on myös Mi:n Android-boksi, ja siinä se löytyy. Telian boksilla se ei löytynyt. No, mikäs tässä, vieläkään ei saa kaikkea yhteen laitteeseen näköjään.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@Heiskan  kirjoitti:

Tiedän toki, että se on sovelluskaupassa. Meillä on myös Mi:n Android-boksi, ja siinä se löytyy. Telian boksilla se ei löytynyt. No, mikäs tässä, vieläkään ei saa kaikkea yhteen laitteeseen näköjään.




Mystinen tilanne. Muutamalla kollegalla kyseiseltä boksilta löytyy Prime-sovellus ja se on toiminut heillä ok, mutta tuota demotessa toisella boksilla ei kyseistä sovellusta näytä löytyvän. Selvitämme tilannetta. Varmaankin pääsiäisen jälkeen olemme asian kanssa viisaampia.

Kunniamerkki

Muutama viikko on nyt takana uuden boksin käyttöä, enkä toistaiseksi keksi yhtäkään asiaa, mikä olisi paremmin kuin vanhassa Arriksessa. Käyttäminen on todella kömpelöä ja hidasta, mikä on joiltain osin varmasti myös omaa malttamattomuutta, mutta eniten raivostuttaa jatkuvat takkuamiset yhteyksissä. Viimeisimpänä tuli ilmoitus, että jokin meni pieleen. Ai jaa? Sen kyllä huomaa kun yksikään kanava ei enää näy. Tapahtui (DRM) virhe, sanoo laite. No, onpa pitkäperjantai vielä pidempi.

 

Kaduttaa todella paljon koko vaihdos. On erittäin huijattu olo koko hommasta kun käyttäminen on näin *******n vaikeeta.

 

Jos joku harkitsee android-laatikkoon vaihtamista, niin en todellakaan suosittele.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@koohoosilta  kirjoitti:

Muutama viikko on nyt takana uuden boksin käyttöä, enkä toistaiseksi keksi yhtäkään asiaa, mikä olisi paremmin kuin vanhassa Arriksessa. Käyttäminen on todella kömpelöä ja hidasta, mikä on joiltain osin varmasti myös omaa malttamattomuutta, mutta eniten raivostuttaa jatkuvat takkuamiset yhteyksissä. Viimeisimpänä tuli ilmoitus, että jokin meni pieleen. Ai jaa? Sen kyllä huomaa kun yksikään kanava ei enää näy. Tapahtui (DRM) virhe, sanoo laite. No, onpa pitkäperjantai vielä pidempi.


 


Kaduttaa todella paljon koko vaihdos. On erittäin huijattu olo koko hommasta kun käyttäminen on näin *******n vaikeeta.


 


Jos joku harkitsee android-laatikkoon vaihtamista, niin en todellakaan suosittele.




Mikäli nuo ongelmat toistuvat niin suosittelen jättämään Minun Telian kautta häiriöilmoitusta. Saadaan siten katsottua boksille tulevaa yhteyttä tarkemmin. 


Toki kannattaa ensin varmistaa ettei esimerkiksi langaton yhteys voi aiheuttaa ongelmia boksin toimivuudelle. DRM ilmoitukset eivätkä järjestelmän hidastelu tietenkään johdu yhteydestä, mutta mikäli kuvanlaadussa tms ongelmaa on niin yhteys reitittimen ja boksin välillä on hyvä tarkistaa.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Miksi tällä uudella digiboksilla ei tallennu katselussa olevat tallenteet "Jatka katsomista"-listaan? Puhelimen Telia tv-sovelluksella sekä Apple tv:n Telia tv-sovelluksella katselussa olevat tallenteet on helposti löydettävissä "Jatka katsomista"- listalta, mutta ei tällä uudella Telia tv digiboksilla. Miksi näin? Ei ole oikein sulavaa aloittaa tallenteen katselua puhelimella reissun päällä, kun kotona katselussa olevaa tallennetta ei tahdo millään löytää!

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

Nyt on tämä hieno Android boxi laitettu tulille. Asennus sujui vaivattomasti ja boxi asensi heti alkuun päivityksen, joka toi varmaan parannuksia ainakin kanavan vaihdon nopeuteen . Kun kävin taannoin Telia-myymälässä tutustumassa kyseiseen boxiin niin kanavat vaihtui todella hitaasti, nyt omassa boxissa kanavat vaihtuuu huomattavasti nopeammin. 

Parin tunnin otannalla kaikki toimii hyvin ja tallenteet on minusta selkeämmin kuin Arriksessa. Se hieman oudoksuttaa kun kakessa ei ole numeronäppäimiä, mutta aika näyttää miten siihen tottuu ja pärjääkö tosiaan ilman niitä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@jarkko35  kirjoitti:

Miksi tällä uudella digiboksilla ei tallennu katselussa olevat tallenteet "Jatka katsomista"-listaan? Puhelimen Telia tv-sovelluksella sekä Apple tv:n Telia tv-sovelluksella katselussa olevat tallenteet on helposti löydettävissä "Jatka katsomista"- listalta, mutta ei tällä uudella Telia tv digiboksilla. Miksi näin? Ei ole oikein sulavaa aloittaa tallenteen katselua puhelimella reissun päällä, kun kotona katselussa olevaa tallennetta ei tahdo millään löytää!




Tarkoitus on kyllä tuon toiminnallisuuden löytyvän myös uudesta digiboksista. Lähdetäänpäs selvittämään asiaa! 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

Sellainen ehdotus olisi että kun vaihdat kanavaa ja haluisit katsoa siellä menevän ohjelman alusta, niin sellainen vaihtoehto olisi painalluksen päässä eikä sitä tarvitsisi mennä ohjelmaoppaaseen tallentamaan erikseen.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

@Anony  kirjoitti:

Hei!

Toivoisin että tämä uusi digiboksi saataisiin Telia TV Kake tai vastaavan sovelluksen piiriin, jolloin boksia pystyisi ohjaamaan kännykällä. Nyt meillä hajosi jo yksi kaukosäädin aika pienestä impaktista, kun koira potkaisi kaukosäädintä sohvalla niin, että se ei edes lentänyt lattialle, vaan puolen metrin matkan sohvan etuosasta takaosaan. Siinä oltiin sitten pari päivää ilman mahdollisuutta käyttää boksia, ennenkuin uusi kaukosäädin tuli postissa...

 


Tuon Google TV sovelluksen kun asentaa puhelimeen niin boxin ohjaus toimii loistavasti. Tuossa ohjeet.

Puhelimen käyttäminen Android TV:n kaukosäätimenä - Android TV Ohjeet (google.com)

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

Miksi tämän digiboksin Teksti-TV sovelluksessa ei ole MTV3:n teksti-TV:tä ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Tomppa_1  kirjoitti:

Miksi tämän digiboksin Teksti-TV sovelluksessa ei ole MTV3:n teksti-TV:tä ?




Kiitos kysymyksestä! Tämä tilanne on tiedossa ja selvityksessä. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Katjane  kirjoitti:


@Tomppa_1  kirjoitti:

Miksi tämän digiboksin Teksti-TV sovelluksessa ei ole MTV3:n teksti-TV:tä ?




Kiitos kysymyksestä! Tämä tilanne on tiedossa ja selvityksessä. 




Ottaisitko @Tomppa_1  yhteyttä asiakaspalvelun häiriöilmoituksiin, niin saisimme tästä muutamia tietoja ylös tarkempaa selvitystä varten. 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

@Katjane 

 

Ei tässä kai mitään häiriötä ole. Vaatii vaan sovelluspäivityksen. Jos on jotain kysyttävää, niin sitten tässä ketjussa.