Skip to main content

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

 

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omista ketjuistaan: Arris-digiboksien ohjelmistopäivitykset & SDMC DV8919 -digiboksin ohjelmistopäivitykset. Ketjut on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 

 

--

 

Muokkaus TeroRe 20.12.2021

 

Tuoreimmat kuulumiset Telia TV -tiimistä:

 

@LuMaria  kirjoitti 20.12.2021
Heipähei, pitkästä aikaa olisi tarjolla väliaikatietoa siitä missä Telia TV:n kehityksessä mennään ja mitä on tulossa. 🙂
Heti alkuun hienoja uutisia - pääsen lopultakin kertomaan, että olemme rakentaneet tuolla kulisseissa jo hyvän aikaa uutta tulevaa Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuvaa Telia TV digiboksia. Android TV -käyttöjärjestelmä tuo mukanaan, kuten tiedättekin, lähes rajattoman sovellusten kirjon sekä kaikkea muutakin uutta ja kivaa.

Alkuperäinen suunnitelmamme oli julkaista uusi digiboksi aivan tämän vuoden lopussa. Päätimme nyt kuitenkin siirtää digiboksin julkaisua alkuvuoteen 2022, sillä löysimme vielä muutamia asioita, jotka pitää hioa kuntoon ennen boksin julkaisua jotta julkaistava digiboksi on käyttäjäkokemukseltaan ensiluokkainen. Palaan siis tarkemman aikataulun osalta vielä asiaan.

Varmasti osaattekin päätellä, että nyt, kun meiltä tulee uusi Android-pohjainen digiboksi niin meiltä tulee saataville myös todella kauan odotettu Telia TV sovellus Android TV:lle. Sovelluksen julkaisu Android Smart TV:ssä tulee tapahtumaan uuden digiboksin julkaisun jälkeen.

Isoja ja kauan odottamianne uudistuksia on siis tulossa.

Android-pohjaisen digiboksin kehitys on ollut syksyllä yksi tärkeimmistä kehityshankkeistamme ja kehittäjämme ovat työskennelleet ahkerasti projektin parissa. Valitettavasti tämä tarkoittaa, että osa keväällä arvioimistani sovellusten julkaisuista olemassa oleville bokseille viivästyy hieman. Julkaisemme kuitenkin kaksi toivomaanne sovellusta (mm. Yle Areenan) Arris 5305-digiboksille alkuvuodesta. Netflix ei valitettavasti tässä yhteydessä ole tulossa Arris 5305-bokseille.

Tähän lopuksi vielä siitä, kun aiemmin kerroin, että tavoitteemme on yhtenäistää Telia TV -palvelua sekä sen käyttökokemusta. Tämä tarkoittaa käytännössä esimerkiksi sitä, että Telia TV:n selainversion marraskuussa julkaistu uusi ilme on lähellä tulevia Android-pohjaisia alustojamme eli uutta digiboksia ja Android TV -sovellusta. Uuden Android-version kehitys näkyy myös Arris-digibokseillamme modernimpana käyttöliittymänä, jota on päivitetty syksyn mittaan.

Telia TV -käyttäjätunnus tulee myös linkittämään tulevan Android TV-pohjaisen digiboksin, selainversion ja sovellukset saumattomaksi kokonaisuudeksi: kun käytät tulevaa Telia TV digiboksia Telia TV -käyttäjätunnuksella, saat samat sisällöt ja tallennukset käyttöön myös esimerkiksi Telia TV mobiilisovelluksella.

Kaikki tämä herättää varmasti paljon kysymyksiä. Tarkempia tietoja esimerkiksi saatavuudesta ja sovelluksista kerromme myöhemmin.


@wTemeW  kirjoitti:

@LuMaria  kirjoitti:

@wTemeW  kirjoitti:

@LuMaria  kirjoitti:

@wTemeW  kirjoitti:

AppleTV appin kautta lähetyksen tarkkuutta tarvitsee nostaa, se lienee tällä hetkellä 720p?

streamin valinta käytettävän alustan mukaan, esim AppleTV 4K voi käyttää korkeinta UHD


Tällä hetkellä suurin streamin koko on suurimmassa osassa sisältöä 720p50, koska lähtömateriaalikaan ei pääsääntöisesti ole sen tarkempaa Lisäksi 720p50 toistaa urheilun paremmin kuin 1080p25. Haasteena on se, että jos lähtömateriaali on HD-tasoista, sen konvertointi ylöspäin ei auta kuvan laatuun. Streamin laatu vaihtelee tottakai myös nettiyhteyden nopeuden mukaan.


vertaamalla Telia TV (UHD)  digiboxin kuvaa Apple TV 4K / Telia TV appin kuvaan, niin boxissa vaikuttaa oleva korkeampi tarkkuus ja bitstream kuin appin kautta tulevassa streamissa, vai mistä kyse? 


Multicastia käyttävässä digiboksissa on tosiaan isompi streamikoko käytössä. Eli Telia TV digiboksi Telian laajakaistalla käyttää hiukan isompia ja parempia streameja kuin Telia TV sovellus.


Onko tulossa muutosta siihen että sovelluksella päästään samaan kuvanlaatuun kuin boxilla? Eteenkin kun Android tv-sovellus tulee, niin myös appleTV käyttäjät toivoo saavansa uudistusta mukana


Applen laitteissa on 720p50 ja 4Mb streamikoko ja samaa tullaan käyttämään myös Android TV -käyttöjärjestelmään perustuvassa digiboksissa.

 

Apple TV:n Telia TV -sovelluksesta on muuten tässä alkuvuonna tulossa teknisesti kokonaan uusi versio. 🙂>



@Poksuvau  kirjoitti:

Kun luin tästä niin kulmat nousi kiinnostuksesta, säästelin innostusta ja ihan aiheesta. Tämä DIGIBOKSIpohjainen viihdepalvelu on Telioitu heti siinä kun kiintolevy jätetään pois. Onko teillä joku muu keino toteuttaa ajansiirto ja maksukanavien tallennus eli tallentavan digiboksin perusominaisuudet? Ilmeisesti vieläkin jatketaan rinnakkaisten palveluiden tarjoamista, tosin tällä kertaa otsakkeella "Digiboksin perusominaisuudet tai sovellukset käyttöön"


Palataan näihin ominaisuuksiin lähempänä julkaisua. 

 


@Poksuvau  kirjoitti:

Eniten harmittaa edelleen tyyli millä näitä asioita hoidetaan - toisaalla kerrottiin että tämän vuoden paukut(viisi vuotta myöhässä) on olleet Android boksin kehityksessä ja sen sijaan että asiakkaat olisi alusta asti napattu mukaan kehittämään laitetta, valitsitte hoitaa niin että homma hoidetaan viittä vaille valmiiksi tyrkätään ulos ja katsotaan miten käy. No eipä yllättänyt.


Teemme jatkuvasti töitä sen eteen, että asiakkailta kerättäisiin palautetta ja asiakkaiden kanssa keskusteltaisiin jo tuotteiden kehitysvaiheessa nykyistä enemmän. Saamme luonnollisesti palautetta mm. asiakaspalvelukanavien, kyselyiden ja yhteisön kautta. Viime vuonna olen laittanut yhteisöön joitakin kuvia tulevista ominaisuuksista kommentoitavaksi, ja uskon että tulemme kysymään kommentteja jatkossakin. Kehittäjät ovat aivan innoissaan tästä palautteesta. 🙂> Mietimme myös muita tapoja kerätä palautetta ja keskustella asiakkaiden kanssa. 


Yle Areena tuli Arriksen boxille ja hyvä niin. Olen miettinyt mitä lisäarvoa tuo koko boxi tuo meidän talouteen ja tulinkin sellaiseen johtopäätökseen että eipä juuri mitään. Maksan reilu 20€/kuukaudessa siitä että että en näe paikallisuutisia 🤣> Samat kanavat saan HD-laatuisena antenniverkosta kuin tuosta boxista, joten ainoa "lisäarvo" on tuo kökkö tallennuspalvelu. Käytössä on Android-TV joten tuolla parilla kympillä voisi ottaa vaikka Ruutu ja CMoren palvelut, jolloin tallennuksen tarvekkin on vähäinen. 9kk on vielä sopimusta jäljellä jonka jälkeen taidan siirtyä antennipuolelle🤔>


Kerroitte, että julkaisette kaksi asiakkaiden toivomaa sovellusta Arriksen digiboksille alkuvuodesta. Nyt boksille saapui vihdoin ja viimein Yle Areena, kiitos siitä! Mutta minkä sovelluksen aiotte nyt lähiaikoina tuoda boksille?



@Eeros  kirjoitti
Olen miettinyt mitä lisäarvoa tuo koko boxi tuo meidän talouteen ja tulinkin sellaiseen johtopäätökseen että eipä juuri mitään.

Täsmälleen samat aatokset mielessä.
Okei, kaikkien kanavien tallennus vaikka yhtäaikaa jää pois, mutta kun tallennusnäkymästä ei voi hakea, niin selailu on yhtään tuskaa.

Ja kun telkkarissa on tuplaviritin, niin ei tallennus rajoita suorakatselua. Telkkarin kylkeen laatikosta Usb-kiintolevy, niin tallennustilaa riittää. Eikä häviä 90-päivän päästä tallennukset.


Tämän luettuani hetken jo luulin, mutta varoin innostumasta ja hyvä niin. Ei näy mitään Areenaa minun boxilla.



@madass  kirjoitti:


Tämän luettuani hetken jo luulin, mutta varoin innostumasta ja hyvä niin. Ei näy mitään Areenaa minun boxilla.






Onhan sinulla Arris-digiboksin malli 4302 tai 5305 käytössä? Onko Areena jo ilmestynyt boksille? Jos ei, kokeilehan irrottaa boksin virtapiuha hetkeksi seinästä. Yleensä se auttaa ja uudet ominaisuudet päivittyvät boksille. 


Siirsimme Yle Areenan ja Lasten Areenan julkaisua 4302-digibokseille myöhempään ajankohtaan. Palaan aiheeseen kunhan uusi julkaisupäivä selkiytyy.

Arris 5305 sai Yle Areenan tiistaina 25.1. 🙂>


Onko jotakin tiettyä syytä, miksi 4302-mallille ei Areenaa viitsitä tarjota? Pitkäaikaisella asiakkaalla vanhempi malli, voi siis syrjiä vapaasti. Tarkoituksellisen epämääräisesti "kunhan uusi julkaisupäivä selkiytyy " - voi tarkoittaa mitä tahansa kuukauden tai vuoden välillä. Telian on jostain syystä mahdoton kohdella asiakkaitaan tasapuolisesti.


Malli on 4302 ja virtapiuhan irrotus ei auta. Näkyy olevan jo syykin selvillä uudemmassa kirjoituksessa. Thanks for nothing.


 



@ericrose  kirjoitti:


Onko jotakin tiettyä syytä, miksi 4302-mallille ei Areenaa viitsitä tarjota? Pitkäaikaisella asiakkaalla vanhempi malli, voi siis syrjiä vapaasti. 





Jos mietitään tätä tilannetta vaikka iOS-päivityksien kautta niin ei ne ole aina kaikkiin iOS-laitteisiin heti tarjolla vaan usein Apple porrastaa jollain tietyllä logiikalla / tietystä syystä.



 



Tämän Areena-sovelluksen tuonnin Arris-boxeille näkisin myös samoin, normaalina softakehitysprosessina joka etenee tietyn kaavan mukaan. 


No kun ei kerta kaikkiaan toimi! Jatkuvasti virhe 723. Tuki käskee resetoimaan, olen tehnyt sitä kyllästymiseen asti. Auttaa hetkeksi ja taas 723. P*ska palvelu!


Hei @JKS62 ja tervetuloa Telia Yhteisöön keskustelemaan!



 




@JKS62  kirjoitti:


No kun ei kerta kaikkiaan toimi! Jatkuvasti virhe 723. Tuki käskee resetoimaan, olen tehnyt sitä kyllästymiseen asti. Auttaa hetkeksi ja taas 723. P*ska palvelu!






Virhekoodi kertoo siitä, ettei ohjelmaa tai tallennetta pystytty toistamaan. Kerroitkin, että resetointeja on tehty jo useasti ohjeiden mukaan. Verkkopäätelaite eli modeemi tai reititin kannattaa myös kokeilla resetoida, jos sitä et vielä ollut tehnyt.



 



Jos käytössäsi on langaton yhteys digiboksin ja modeemin välillä, voisi digiboksin ja modeemin välille kokeilla verkkokaapelia, mikäli se on mahdollista. Digiboksin ja modeemin välistä langatonta yhteyttä saattaa häiritä jokin ulkoinen tekijä mutta kaapelilla kokeilemalla sekin selviää.


Tuo kaikki on jo niin moneen kertaan tehty.... Ja taas lähetys katkeaa. Modeemista boksiin langallinen yhteys. 



@JKS62  kirjoitti:


Tuo kaikki on jo niin moneen kertaan tehty.... Ja taas lähetys katkeaa. Modeemista boksiin langallinen yhteys. 






Tässä tilanteessa kannattaakin seuraavaksi jättää meille häiriöilmoitus Minun Telian kautta. Pääsemme siten tutkimaan ja korjaamaan tilannetta.


Tekstiviesti vika lähetetty jo perjantaina... 


Tekstari "vika" lähetetty jo perjantaina



@JKS62  kirjoitti:


Tekstari "vika" lähetetty jo perjantaina






Hyvä juttu, sitten se on varmasti meillä jo tutkinnassa ja sinulle palataan kun asia etenee. 


Muiden häiriöiden muassa on uusimman päivityksen jälkeen ainakin Ylen ja Telia konsernin kanavilla tekstitykset alkaneet hävitä tallenteiden katselun aikana.



@Ocxid  kirjoitti:

Muiden häiriöiden muassa on uusimman päivityksen jälkeen ainakin Ylen ja Telia konsernin kanavilla tekstitykset alkaneet hävitä tallenteiden katselun aikana.


Ongelmaa korjataan, aiheesta löytyy häiriötiedote. Pahoittelen virheestä aiheutuvaa harmia. 


"Pikkasen paremman" pitäisi pystyä parempaan... 


Ei minkäänlaista edistystä asiassa.... Ongelma vaan jatkuu. 


Onnistuuko jotenkin tehdä jollekkin kanavalle jatkuva tallennus joka tallentaa kyseisen kanavan elokuvat, tosi työlästä selata läpi ja naputella aina elokuvat erikseen. Vanhalla webbi ohjelmaoppaallahan näitä pystyi tekemään.



@Jackman  kirjoitti:

Onnistuuko jotenkin tehdä jollekkin kanavalle jatkuva tallennus joka tallentaa kyseisen kanavan elokuvat, tosi työlästä selata läpi ja naputella aina elokuvat erikseen. Vanhalla webbi ohjelmaoppaallahan näitä pystyi tekemään.


MItä ihmettä!

Nyt katsoin omaa tallennuslistaani. Milloin tämä on muuttunut, ettei nämä jatkuvat tallennukset mene enää talteen?
Mulla on ollut joka kanavalla näin:

 

Jatkuvia tallennuksia 57, mutta enää nämä ei mene talteen. Onkos tästä ollut jossain tiedotteessa? Itseltä mennyt tosiaan täysin ohi tällainen muutos.
Jackmanin kysymykseen olisi kiva saada vastaus, kun ei vanha jatkuva tallennus tosiaan toimi.


@Jackman ja @Japeaa : Minun Telian kautta toiminut tallennusominaisuus on poistunut käytöstä tammi-helmikuun vaihteessa. Tallentaminen hakusanan perusteella ei tällä hetkellä onnistu Telia TV:n selainversiossa eikä Telia TV digibokseilla. Tämä ominaisuus onkin jo toivelistoillamme. 🙂>