Telia TV - kerro mikä toimii ja mikä ei **ketju on lukittu kommenteilta**



Näytä ensimmäinen kirjoitus
Aihe on suljettu kommenteilta.

772 kommenttia

Jouduin tekniseksi tueksi vanhemmalle sukulaiselle (koska formulat) ja veikkaan, etten ole ihan ainoa, joka tuskailee digiboksin käyttöliittymän kanssa. Tai siis sukulainen tuskailee. Jos näihin on jo nykyisellään olemassa jotain asetuksia, niin saa neuvoa. Ja jos ei ole, niin jonkinlaista boomer-moodia kaipailisin asetuksiin.

 

Kun digiboksin laittaa käyntiin, niin sen pitäisi automaattisesti mennä sille kanavalle, jota on viimeksi katsottu. Ja sitten voisi kanava ylös/alas -näppäimillä selata kanavia. Vanhemmille ihmisille valikkokäyttöliittymät on tosi vaikeita, jotenkin pitäisi pystyä toimimaan peruskäytössä ilman niitä. 

 

Lisäbonuksena vielä, jos on jotain syitä, että kaikki kanavat eivät sopimusteknisistä syistä digiboksin kautta näy, niin jotenkin ne pitää pystyä ohittamaan asetuksissa. Jos kerta toisensa jälkeen tulee kanava ylös -napin painalluksesta "hups, tallennus epäonnistui", niin käyttöliittymä on kyllä siinä kohtaa epäonnistunut.


@Fillaristi  kirjoitti:

Jouduin tekniseksi tueksi vanhemmalle sukulaiselle (koska formulat) ja veikkaan, etten ole ihan ainoa, joka tuskailee digiboksin käyttöliittymän kanssa. Tai siis sukulainen tuskailee. Jos näihin on jo nykyisellään olemassa jotain asetuksia, niin saa neuvoa. Ja jos ei ole, niin jonkinlaista boomer-moodia kaipailisin asetuksiin.

 

Kun digiboksin laittaa käyntiin, niin sen pitäisi automaattisesti mennä sille kanavalle, jota on viimeksi katsottu. Ja sitten voisi kanava ylös/alas -näppäimillä selata kanavia. Vanhemmille ihmisille valikkokäyttöliittymät on tosi vaikeita, jotenkin pitäisi pystyä toimimaan peruskäytössä ilman niitä. 

 

Lisäbonuksena vielä, jos on jotain syitä, että kaikki kanavat eivät sopimusteknisistä syistä digiboksin kautta näy, niin jotenkin ne pitää pystyä ohittamaan asetuksissa. Jos kerta toisensa jälkeen tulee kanava ylös -napin painalluksesta "hups, tallennus epäonnistui", niin käyttöliittymä on kyllä siinä kohtaa epäonnistunut.


Itsellä Arriksen "kiekko" UHD tuella (mallia en muista) niin kyllä se käynnistettäessa menee edelliselle katsomalle kanavalle, poikkeuksena tilanteet jolloin softapäivitys asennettu laite käynnistyy Yle TV1 kanavalle.

Myös kanavasurffaus onnistuu ylös-alas nuolia käyttämällä 

Lieneekö eroja boxien tai kaukosäätimien kesken jos ei ko.ominaisuutta ole käytössä?

Purkkiin mahdollista tehdä oma kanavalista josta voi jättää pois ne tallennuksen vaativat kanavat, tämä siis workaroundina

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

Olisiko mahdollista lisätä tuonne boxien  päivitysketjuihin sellainen kohta, missä näkyy mitä asiaa kehitetään/mahdollisesti päivitetään seuraavaksi.

Nyt pitää aina kahlata kaikki keskustelut läpi että mahdollisesti löytää puheena olleen mahdollisen korjauksen. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Eeros  kirjoitti:

Olisiko mahdollista lisätä tuonne boxien  päivitysketjuihin sellainen kohta, missä näkyy mitä asiaa kehitetään/mahdollisesti päivitetään seuraavaksi.


Nyt pitää aina kahlata kaikki keskustelut läpi että mahdollisesti löytää puheena olleen mahdollisen korjauksen. 




Mä vien tämän sun ehdotuksen meillä eteenpäin, niin katsotaan mitä saadaan aikaiseksi 🙂> Kiitos palautteesta!

Kunniamerkki +3

Mitenkäs ne äänet saisi Netflixiin? Perheellä ja itsellä menee hermo. Eli kun käynnistät Netflixissä ohjelman eipä kuulu ääntä. Takaisin alkuun ja pitää valita joku muu kuin 5.1 äänet ja takaisin ohjelmaan... onko ainoa tapa saada nämä äänet vaihtaa DNA tai Elisa?

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

@Likis  kirjoitti:

Mitenkäs ne äänet saisi Netflixiin? Perheellä ja itsellä menee hermo. Eli kun käynnistät Netflixissä ohjelman eipä kuulu ääntä. Takaisin alkuun ja pitää valita joku muu kuin 5.1 äänet ja takaisin ohjelmaan... onko ainoa tapa saada nämä äänet vaihtaa DNA tai Elisa?


Mikä boxi sulla on käytössä ja onko se kytketty kotiteatteriin vai televisioon.

Mulla on tuo uusin Android-boxi ja siinä ainakin toimii Netflix ihan normaalisti niin television kuin kotiteatterin kautta.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +15

@Likis  kirjoitti:

Mitenkäs ne äänet saisi Netflixiin? Perheellä ja itsellä menee hermo. Eli kun käynnistät Netflixissä ohjelman eipä kuulu ääntä. Takaisin alkuun ja pitää valita joku muu kuin 5.1 äänet ja takaisin ohjelmaan... onko ainoa tapa saada nämä äänet vaihtaa DNA tai Elisa?




Tässä on itseasiassa kyseessä harmillinen häiriötilanne Arrisin boksilla. Eli pyrimme saamaan äänet Netflixin osalta mahdollisimman pikaisesti kuntoon!  

Hei, onko uuteen Android-digiboksiin tulossa kunnollinen ohjelmaopas, jonka kautta voi valita tallennettavat ohjelmat? Ja sitä odotellessa, mistä ne tallennettavat tällä hetkellä valitaan? Kaukosäätimessä ei näytä olevan "rec"-painiketta, johon jossain ohjeessa viitattiin. Tämä siis kysymys/palaute toivotusta ominaisuudesta.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@Fillaristi  kirjoitti:

Jouduin tekniseksi tueksi vanhemmalle sukulaiselle (koska formulat) ja veikkaan, etten ole ihan ainoa, joka tuskailee digiboksin käyttöliittymän kanssa. Tai siis sukulainen tuskailee. Jos näihin on jo nykyisellään olemassa jotain asetuksia, niin saa neuvoa. Ja jos ei ole, niin jonkinlaista boomer-moodia kaipailisin asetuksiin.

 

Kun digiboksin laittaa käyntiin, niin sen pitäisi automaattisesti mennä sille kanavalle, jota on viimeksi katsottu. Ja sitten voisi kanava ylös/alas -näppäimillä selata kanavia. Vanhemmille ihmisille valikkokäyttöliittymät on tosi vaikeita, jotenkin pitäisi pystyä toimimaan peruskäytössä ilman niitä. 

 

Lisäbonuksena vielä, jos on jotain syitä, että kaikki kanavat eivät sopimusteknisistä syistä digiboksin kautta näy, niin jotenkin ne pitää pystyä ohittamaan asetuksissa. Jos kerta toisensa jälkeen tulee kanava ylös -napin painalluksesta "hups, tallennus epäonnistui", niin käyttöliittymä on kyllä siinä kohtaa epäonnistunut.


Kertoisitko vielä mikä digiboksi on kyseessä (pyöreä Arris vai neliskanttinen DV8919) niin voin tarkemmin tutkia asiaa. 🙂>

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@Rimmox  kirjoitti:

Hei, onko uuteen Android-digiboksiin tulossa kunnollinen ohjelmaopas, jonka kautta voi valita tallennettavat ohjelmat? Ja sitä odotellessa, mistä ne tallennettavat tällä hetkellä valitaan? Kaukosäätimessä ei näytä olevan "rec"-painiketta, johon jossain ohjeessa viitattiin. Tämä siis kysymys/palaute toivotusta ominaisuudesta.


Ohjelmaoppaasta on kehitteillä uusi versio, jonka toivottavasti voimme julkaista kesään mennessä. 

 

Voit asentaa tallenteita näin: Mene päävalikosta TV-osioon, ja paina OK-painiketta pitkään haluamasi kanavan kohdalla. Näin pääset kyseisen kanavan laajempiin ohjelmatietoihin. Selaa ohjelmatietoja haluamasi ohjelman kohdalle, ja siirry sitten kaukosäätimen nuolinäppäimillä oikean laidan tallennuspainikkeisiin asettaaksesi yksittäisen tallennuksen tai sarjatallennuksen. 

 

Muistatko missä ohjeessa viitattiin rec-painikkeeseen? Kaukosäätimessä ei tosiaan ole erillistä rec-painiketta, eli korjaan ohjeen pikimmiten 🙂>

Kyseessä on neliskanttinen DV8919.

 

Edellisessä viestissä väittämästäni poiketen tänään boksi tosiaan sammutuksen jälkeen käynnistyy sille kanavalle, jossa se viimeksi oli. Tämä on erittäin hyvä ominaisuus.

 

Ongelma on kanavien selailu. Eli siellä Mtv3 jne. aiheuttavat "hups, tallennus epäonnistui" -virheen. Kotinäppäimen kautta kanavien selailuun meneminen ja oikean kanavan valinta on aika haastavaa. 

 

Yksi lisäongelmakin löytyi. "Kaikki kanavat" -listassa selaillessa OK-napin nopea painallus vaihtaa kyseiselle kanavalle. OK-napin "pitkään" pohjassa pitäminen näyttää ohjelmalistauksen. Tämmöset "kaksi toimintoa saman napin takana" -ominaisuudet pitäisi jotenkin saada optionaalisesti kytkettyä pois siinä toivomassani boomer-moodissa. 

 

Yritin löytää jotain kanavalista-toimintoa, jolla olisin saanut hävitettyä nämä tallennuskanavat listalta, mutta en keksinyt. Käyttötapaus tosiaan on formulat, joten olisi näppärää poistaa turhat kanavat näkyvistä, jolloin kanavien selausnäppäimillä pärjäisi pitkälle.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

@Rimmox  kirjoitti:

Hei, onko uuteen Android-digiboksiin tulossa kunnollinen ohjelmaopas, jonka kautta voi valita tallennettavat ohjelmat? Ja sitä odotellessa, mistä ne tallennettavat tällä hetkellä valitaan? Kaukosäätimessä ei näytä olevan "rec"-painiketta, johon jossain ohjeessa viitattiin. Tämä siis kysymys/palaute toivotusta ominaisuudesta.


Ohjelmaopas pitäisi muuttua kesän aikana samanlaiseksi kuin vanhemmissa boxseissa on nyt, ja hyvä niin. 

Kiitos! Saatoin katsella jonkun vanhemman digiboksiversion tallennusohjetta, kun en tälle suoraan sellaista löytänyt.

Onko tässä uudessa Android boxissa enää sitä mahdollisuutta (versus vanhaan Arrikseen), että voi aloittaa ohjelman alusta vaikka viimeisellä minuutilla painamalla OK:ta? Oli meinaan todella kätevä toiminto, mutta tästä uudesta en ole sellaista keksinyt....

 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

@MIKKOE85  kirjoitti:

Onko tässä uudessa Android boxissa enää sitä mahdollisuutta (versus vanhaan Arrikseen), että voi aloittaa ohjelman alusta vaikka viimeisellä minuutilla painamalla OK:ta? Oli meinaan todella kätevä toiminto, mutta tästä uudesta en ole sellaista keksinyt....

 


Ei taida olla vielä, tai en ole vielä minäkään löytänyt. 

Toivottavasti tuo tulee jo seuraavassa päivityksessä, koska nyt pitää mennä erikseen ohjelmaoppaan kautta ensin tallentamaan ohjelma jotta voi katsoa alusta. 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

 On se taas Telia järjestänyt mukavaa ajanvietettä. Uusi routteri tuli postissa ja käyttöönotto sujui sulavasti. Niinku muuten, mutta TV ei suostu näkymään. Aluksi kaikki valikot avautuivat ja näkyivät, mutta livekuvaa ei tullut miltään kanavalta. Uudelleenkäynnistin boxin ja onnistuin jossain vaiheessa loggaamaan itseni niin ulos, että kone kysyy käyttistä ja salasanaa. Käyttis on ulkomuistissa, mutta salasana ei ollutkaan. Tilasin netissä uuden, ilmoittivat, että uusi on lähetetty sähköpostiin. Avasin sähköpostin, sinne oli tullut vain mahtavia uutisia asiakaseduista. No, kiitos. Mutta ei kiitos. Chatti auki aspaan, ja sieltä sain uuden salasanan. Paitsi että se ei kelpaa sinne, vaikka sen tavaa numero kerrallaan, että varmasti on oikein. Taas se sama neuvo: johdot irti 10 minuutiksi. Jonain päivänä jätän Telian johdot lopullisesti irti.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

 No niin. Tänä aamuna taas yhteys aspaan. Reilun tunnin chattailun jälkeen tv taas näkyy. Tämänpäiväinen aspa tiesi, että vanha Arris ei toimi uuden routterin kanssa. Puhelinmyyjäkään ei tiennyt tätä, joten panee miettimään, että koulutetaanko niitä edes?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Laitan tämän saman kysymyksen kahteen ketjuun:

Olemme nyt jo jonkin aikaa käyneet keskustelua kanssanne Telia TV:n ominaisuuksista ja uudistuksista sekä mahdollisista bugeista yms yms. Meillä on tällä hetkellä nämä ketjut:


 



 


Näissä on yhteensä noin 500 kommenttia. Kysymykset sinulle:


 



  1. Mitä mieltä olet tästä jaosta, onko se selkeä vai pitäisikö olla joku muu ja onko kaikille ketjuille mielestäsi tarvetta?

  2. Miten helposti löydät niistä oleellisen tiedon?


Olemme saaneet muutamia kommentteja siitä, että osa teistä kokee vaikeaksi löytää näistä sitä mitä on hakemassa. Aloimme miettimään, että millainen rakenne / jako / tai muu toteutus auttaisi teitä täällä Yhteisössä paremmin.


 


Haluaisimme kuulla ajatuksiasi pohdinnan tueksi 🙂>

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

@TeroRe  kirjoitti:

Laitan tämän saman kysymyksen kahteen ketjuun:

Olemme nyt jo jonkin aikaa käyneet keskustelua kanssanne Telia TV:n ominaisuuksista ja uudistuksista sekä mahdollisista bugeista yms yms. Meillä on tällä hetkellä nämä ketjut:

 

 

Näissä on yhteensä noin 500 kommenttia. Kysymykset sinulle:

 

  1. Mitä mieltä olet tästä jaosta, onko se selkeä vai pitäisikö olla joku muu ja onko kaikille ketjuille mielestäsi tarvetta?
  2. Miten helposti löydät niistä oleellisen tiedon?

Olemme saaneet muutamia kommentteja siitä, että osa teistä kokee vaikeaksi löytää näistä sitä mitä on hakemassa. Aloimme miettimään, että millainen rakenne / jako / tai muu toteutus auttaisi teitä täällä Yhteisössä paremmin.

 

Haluaisimme kuulla ajatuksiasi pohdinnan tueksi 🙂>


1. Itselleni suht selkeä, mutta mielummin olisi yksi ketju boksien päivityksille etenkin kun on saanut kuulla/lukea, että ihmisiä kehotetaan vaihtamaan pois arriksesta(eikä uusmyyntiäkään taida olla?) jolloin voi olettaa ettei sinne mitään merkittävää enää tule. Eli uudelle boksille tapahtuva kehitys ja siinä alempana sitten arrikselle tulevat "korjauksia ja muita viilauksia" setit jotka mahtuu hyvin. Eli yleisketju Telia TV bokseille.

 

2. Löytyy helposti kun tietää mitä etsii, mutta tavan asiakkaalle voi olla hankala löytää omaa boksia koskevat uudistukset, siksi olisi hyvä jos laitteista olisi kuvat siinä yhdessä ketjussa ja sen alle tapahtuvat uudistukset.

 

Toki nuo verisopäivitysketjut voi olla olemassa lukittuina, mutta kommentoinnille avoin ketju voisi olla sellainen jossa ei ole boksillä väliä, olettaen että vahnat lootat aktiivisesti vaihdetaan uusiin.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@madass  kirjoitti:

 No niin. Tänä aamuna taas yhteys aspaan. Reilun tunnin chattailun jälkeen tv taas näkyy. Tämänpäiväinen aspa tiesi, että vanha Arris ei toimi uuden routterin kanssa. Puhelinmyyjäkään ei tiennyt tätä, joten panee miettimään, että koulutetaanko niitä edes?


Kerrotko mikä reititin on kyseessä? 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Uusi reititin on ZTE MC801A. Ei tullut kuvaa tuon kautta, valikot kuitenkin näkyivät. Narut takaisin kiinni vanhaan Sagencomiin, niin taas näkyy.

Telia Tv-sovelluksessa mobiililla ei toimi CMore -sarjan jaksoissa tekstitykset eikä niitä pääse valitsemaan mistään?

Kyseessä Youngrr Kausi 7 jaksot 2&3

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@Kissanminttuinen  kirjoitti:

Telia Tv-sovelluksessa mobiililla ei toimi CMore -sarjan jaksoissa tekstitykset eikä niitä pääse valitsemaan mistään?


Kyseessä Youngrr Kausi 7 jaksot 2&3




Hei @Kissanminttuinen ja tervetuloa Yhteisöön! Laitetaanpas Younger-sarja kyseisten jaksojen tektityksen puuttuminen korjaukseen. 

Hei ja kiitos nopeasta vastauksesta.

 

Myös muiden kauden 7 jaksojen tekstitykset puuttuvat. 

Ja ongelma on myös uudella boksilla katsottaessa, ei pelkästään puhelimen mobiilisovelluksella

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

@Kissanminttuinen  kirjoitti:

Hei ja kiitos nopeasta vastauksesta.


 


Myös muiden kauden 7 jaksojen tekstitykset puuttuvat. 


Ja ongelma on myös uudella boksilla katsottaessa, ei pelkästään puhelimen mobiilisovelluksella




Kiitos tarkennuksesta! Huolehdimme että nämä tulevat nyt kerralla kuntoon.