@DigiHate kirjoitti:
Onkoos tietoa, tuliko tämän Telia-tv-digiboxi -päivityksen..
Päivitys 16.8.2022
Päivitys versioon 8.7
..mukana joku uusi versio YLE Areenasta? (Päivitysketjun ko. päivitysinfo-postaus ei mainitse tuosta mitään)
Näköjään Areenan ohjelmat ei suostu nyt menemään suosikeiksi, eikä poispäinkään...
(Muinaisdigiboxi Samsungissa muinainen Areena-sovellus pelaa tuon osalta ihan ok).
Muutenkin Areena-sovelluksessa näköjään kummallisia uudistuksia: Esim. käynnissä oleva ohjelma ei enää stoppaa STOP-nappulasta, vaan vain BACK-namiskasta...
Nämä ehkä Ylen juttuja tietysti, mutta Areenan päivityksen voisi päivitysinfossa mainita, jos siihen on tullut säätöjä....
Kyse on tosiaan Ylen sovelluksesta, joka on saatavilla Google Play -sovelluskaupan kautta. Telia TV -digiboksi tai sen ohjelmiston päivitys ei vaikuta Areena -sovelluksen toimintaan, joten emme ota kantaa sen päivityksiin. Suosittelen olemaan yhteydessä Ylen kanaviin.
Menee ehkä hieman ohi aiheen, mutta Telia-TV lisäpalvelujen laskutus ja virheellisen laskun selvitys ei ainakaan toimi.
Minulta on laskutettu C-More tuplana kesäkuusta lähtien ja kun soitin asiasta aspaan, niin vastaus oli suuurinpiirtein että kappas niinpä näkyy olevan.
Asia on nyt jossain selvityksessä ja jos ja kun se sieltä joskus palaa niin kuullemma voin saada palautusta. Siis ehkä voin saada????
Tuon kun sain vastaukseksi niin asiakaspalvelia totesi että oliko sulla vielä jotain muuta asiaa? Kysäisin sitten tältä "ystävälliseltä" asiakaspalvelijalta että eikös tämmöisessä tapauksessa ole tapana saada leffalippu tai pari, kun olen kuitenkin tämmöisen riiston kohteeksi joutunut? Vastaus oli että ei mulla tässä mitään leffalippuja ole!!! No minäpä siihen sitten totesin että termospullo tai sateenvarjokin olisi ihan kiva, johon tämä asiakaspalvelun ammattilainen totesi että ämpäreitä voisi löytyä.
Saisinkohan joltain toiselta operaattorilta pikkuisen asiallisempaa palvelua? Ihan vaikka tuon uuden digiboxin kehitys suunnan takia joka tuntuu joka päivityksen jälkeen menevän huonompaan suuntaan, taidanpa kokeilla.
@Eeros kirjoitti:
Menee ehkä hieman ohi aiheen, mutta Telia-TV lisäpalvelujen laskutus ja virheellisen laskun selvitys ei ainakaan toimi.
Minulta on laskutettu C-More tuplana kesäkuusta lähtien ja kun soitin asiasta aspaan, niin vastaus oli suuurinpiirtein että kappas niinpä näkyy olevan.
Asia on nyt jossain selvityksessä ja jos ja kun se sieltä joskus palaa niin kuullemma voin saada palautusta. Siis ehkä voin saada????
Tuon kun sain vastaukseksi niin asiakaspalvelia totesi että oliko sulla vielä jotain muuta asiaa? Kysäisin sitten tältä "ystävälliseltä" asiakaspalvelijalta että eikös tämmöisessä tapauksessa ole tapana saada leffalippu tai pari, kun olen kuitenkin tämmöisen riiston kohteeksi joutunut? Vastaus oli että ei mulla tässä mitään leffalippuja ole!!! No minäpä siihen sitten totesin että termospullo tai sateenvarjokin olisi ihan kiva, johon tämä asiakaspalvelun ammattilainen totesi että ämpäreitä voisi löytyä.
Saisinkohan joltain toiselta operaattorilta pikkuisen asiallisempaa palvelua? Ihan vaikka tuon uuden digiboxin kehitys suunnan takia joka tuntuu joka päivityksen jälkeen menevän huonompaan suuntaan, taidanpa kokeilla.
Yleensä näissä tapauksissa on tapana antaa kanavapaketin "ilmaiseksi" kuukauden tai parin pienellä kynnyksellä, koska tämä on se sama mitä tarjotaan uusille asiakkaille.
Surullista lukea tässä(kin) miten huonosti meidän nykyisiä asiakkaita kohdellaan. Mutta sitä se määräaikainen asiakkuus on näköjään....
@Eeros kirjoitti:
Menee ehkä hieman ohi aiheen, mutta Telia-TV lisäpalvelujen laskutus ja virheellisen laskun selvitys ei ainakaan toimi.
Minulta on laskutettu C-More tuplana kesäkuusta lähtien ja kun soitin asiasta aspaan, niin vastaus oli suuurinpiirtein että kappas niinpä näkyy olevan.
Asia on nyt jossain selvityksessä ja jos ja kun se sieltä joskus palaa niin kuullemma voin saada palautusta. Siis ehkä voin saada????
Tuon kun sain vastaukseksi niin asiakaspalvelia totesi että oliko sulla vielä jotain muuta asiaa? Kysäisin sitten tältä "ystävälliseltä" asiakaspalvelijalta että eikös tämmöisessä tapauksessa ole tapana saada leffalippu tai pari, kun olen kuitenkin tämmöisen riiston kohteeksi joutunut? Vastaus oli että ei mulla tässä mitään leffalippuja ole!!! No minäpä siihen sitten totesin että termospullo tai sateenvarjokin olisi ihan kiva, johon tämä asiakaspalvelun ammattilainen totesi että ämpäreitä voisi löytyä.
Saisinkohan joltain toiselta operaattorilta pikkuisen asiallisempaa palvelua? Ihan vaikka tuon uuden digiboxin kehitys suunnan takia joka tuntuu joka päivityksen jälkeen menevän huonompaan suuntaan, taidanpa kokeilla.
En nyt pysty sanomaan näkemättä tilannetta miksi sinua on kahdesta paketista veloitettu. Luonnollisestikaan kahdesta samasta kanavapaketista ei voi laskuttaa, mutta jos näin on käynyt ja jokin virhe meidän osalta, tämä ylimääräinen veloitus ilman muuta korjataan. Mahdolliset kompensaatiot katsotaan ja sovitaan aina siinä vaiheessa kun asia on tarkistettu meiltä, sekä järjestelmät että laskutus, että mistä tilanne johtui. Hyvä kuulla kuitenkin, että asia on nyt tutkinnassa ja sinulle on luvattu palata.
Miten on mahdollista että mahdollisuus luoda oma kanava lista tai edes järjestää kanavat haluamaansa järjestykseen ei ole mahdollista? Tämä toiminto on ollut peruskauraa vuosikymmeniä televisioissa ja boxeissa. En edes mene rautaan liittyviin ongelmiin koska tiedän että varmaan liian kalliita toteuttaa mutta edellä mainitsemani on ihan täysin ohjelma pohjainen. Herää kysymys miten tämmönen on mennyt testaajilla ohitse.
@Lappala1nen kirjoitti:
Miten on mahdollista että mahdollisuus luoda oma kanava lista tai edes järjestää kanavat haluamaansa järjestykseen ei ole mahdollista? Tämä toiminto on ollut peruskauraa vuosikymmeniä televisioissa ja boxeissa. En edes mene rautaan liittyviin ongelmiin koska tiedän että varmaan liian kalliita toteuttaa mutta edellä mainitsemani on ihan täysin ohjelma pohjainen. Herää kysymys miten tämmönen on mennyt testaajilla ohitse.
DV8919-boksilla kanavalistojen tekeminen ei ole mahdollista. Tästä on kuitenkin viety palaute eteenpäin kehitykseen, mutta tällä hetkellä ei ole tietoa sen suhteen, saadaanko kanavalistaa uudelle boksille ja jos saadaan, niin milloin se mahdollisesti tapahtuu.
Olen huvittuneena (oikeasti vähemmän huvittuneena) seurannut tätä räpellystä Viaplayn puuttumisen tiimoilta. Telia TV:n oma ohjelmasirkus on mielestäni huonoin mahdollinen purkkaviritys korvaamaan Viaplay ja nämä palstoilla aistittavat tuskan parahdukset vain vahvistavat omaa käsitystäni.
Olen Telian valokuitu- ja kaapelitv -asiakas, ja tällä hetkellä ilman Telian maksukanavia (syynä etenkin Viaplayn puuttuminen) ja käyn aina silloin tällöin tarkistamassa, josko ihme olisi tapahtunut ja Telia-Viaplat sopimus olisi saatu aikaiseksi. Kuinkahan monta harhailevaa kohtalontoveria minulla mahtaakaan olla? Kovastihan sitä sopimusta olette jo ainakin viisi (tai ehkäpä jo melkein kymmenen) vuotta yrittäneet leipoa. Olettekohan miten tarkkaan laskeneet tuon hyöty-tappio -suhteen? Ymmärtääkseni samaan aikaan jonkinlainen lehtolapsenne, vähemmän kauniilta nimeltään C More:n temmeltämään muiden palveluntarjoajien vällyjen väleissä, kilpailijoiden tarjontaa kasvattaen. Epäsuhtaa havaittavissa.
Olen henkisesti varautunut ostamaan kalleimman tarjoamanne kanavapaketin, jos Viaplay-ihme todella tapahtuisi.
Olisi kiva saada viimeiset päivitykset sopimusneuvottelujen tilanteesta?
@elast kirjoitti:
Olisi kiva saada viimeiset päivitykset sopimusneuvottelujen tilanteesta?
Telian puolesta tein puppegeneraattorin mitä Telia voi käyttää vastaamaan näihin Viaplay-tiedusteluihin:
Tiedustelin tilannetta missä tämän osalta mennään, ja harmikseni täytyy sanoa ettei tähän ole tässä kohtaa uutta kerrottavaa. Viaplay ei sisälly meidän V -kanavapakettien tilaukseen. Syitä on varmasti monia, mutta niitä en pysty tarkemmin tässä avaamaan. Toivon itsekin, että Viaplay tulisi vielä joku päivä meidänkin tarjontaan, mutta tässä hetkessä se ei valitettavasti ole mahdollista.
Mutta never say never vai miten sitä sanotaan. Vielä ei olla saatu palikoita sopimaan kohdalleen, jotta Viaplay meille tulisi tarjolle. Rohkenen silti sanoa, ettei toisen operaattorin toimet ole syy siihen, että emme haluaisi Viaplayta tuoda tarjolle. Harmihan se on, ettemme pysty tällä hetkellä vastaamaan tarpeeseen, joka Viaplayn kohdalla on, mutta toivon, että sekin päivä vielä koittaa. Teidän asiakkaiden toiveet on kuitenkin kuultu ja viety eteenpäin. Asiakkaiden ääni kyllä kuullaan nyt ja jatkossakin!
Sarkasmi näemmä kukkii kauniisti myös näin syksyn alla. Vaan mitä itse asiaan tulee, lienee ilmaissut nykyään(kin) vallitsevan asiantilan jotakuinkin niin täsmällisesti, ettei sitä tarvitse kenenkään moderaattorin yrittää uusin samoin sanoin ilmaista. Telian puolelta ensimmäiset "asiaa eteenpäin" laittaneet ihmiset lienevät jo vanhuuseläkkeellä.
Itse en viitsinyt enää odotella odottamattoman tapahtumista, vaan lopetin kanavapakettitilaukseni Telian kautta. Vaihtoehtoja kun kuitenkin on. Taloyhtiölleni, jonka kautta siis olen Telian asiakas, olen esittänyt toiveen, että jatkossa vaihdettaisiin operaattoria.
Hyvää syksyä kaikille kaikesta huolimatta!
---
Muokkaus Se_Jesse: lisätty tägäys
@Toivo_Turha kirjoitti:
Sarkasmi näemmä kukkii kauniisti myös näin syksyn alla. Vaan mitä itse asiaan tulee, LaTe lienee ilmaissut nykyään(kin) vallitsevan asiantilan jotakuinkin niin täsmällisesti, ettei sitä tarvitse kenenkään moderaattorin yrittää uusin samoin sanoin ilmaista. Telian puolelta ensimmäiset "asiaa eteenpäin" laittaneet ihmiset lienevät jo vanhuuseläkkeellä.
Itse en viitsinyt enää odotella odottamattoman tapahtumista, vaan lopetin kanavapakettitilaukseni Telian kautta. Vaihtoehtoja kun kuitenkin on. Taloyhtiölleni, jonka kautta siis olen Telian asiakas, olen esittänyt toiveen, että jatkossa vaihdettaisiin operaattoria.
Hyvää syksyä kaikille kaikesta huolimatta!
Nyt näin vakavasti puhuen, niin huomioiden sen, että:
- Telia tarjoaa digiboksin jonka toimivuus on kyseenalainen, kun se pätkii ja pitää resetoida lähes joka toinen päivä
- "TeliaTV" konsepti on kokonaisuutena kovin sekava esim sillä, että en voi katsoa kaikkia tilaamiani kanavia mobiilisti, on eri tallennusmetodeja eri laitteilla
- Telia TV EPG on toiminnaltaan puutteellinen
- Ohjelmakirjastot eivät toimi: puutteelliset kirjastot, ohjelmia jää kesken, toimimattomat tekstitykset yms
... niin olisi tästä huolimatta valmis jatkamaan Telia-asiakkuuttani jos Viaplay olisi tarjolla. Yllä olevat asiat yhdistettynä siihen, että puuttuvan Viaplayn myötä minulta jää haluamani paljon live-urheilua (ihan UHD laadulla) näkemättä - ja tästä huolimatta maksan mitä saman kun mitä muut operaattorit jotka tarjoavat oikean Viaplayn - painavat vaakakupissa sen puoleen, että jatkossa ostan kanavani suoraa palveluntuottajalta joilla on myös joustavammat sopparit. Aina niin, unohdin mainita Telian harhaanjohtavan mainonnankin listastani.
kirjoitti:
Nyt näin vakavasti puhuen, niin huomioiden sen, että:
- Telia tarjoaa digiboksin jonka toimivuus on kyseenalainen, kun se pätkii ja pitää resetoida lähes joka toinen päivä
- "TeliaTV" konsepti on kokonaisuutena kovin sekava esim sillä, että en voi katsoa kaikkia tilaamiani kanavia mobiilisti, on eri tallennusmetodeja eri laitteilla
- Telia TV EPG on toiminnaltaan puutteellinen
- Ohjelmakirjastot eivät toimi: puutteelliset kirjastot, ohjelmia jää kesken, toimimattomat tekstitykset yms
... niin olisi tästä huolimatta valmis jatkamaan Telia-asiakkuuttani jos Viaplay olisi tarjolla. Yllä olevat asiat yhdistettynä siihen, että puuttuvan Viaplayn myötä minulta jää haluamani paljon live-urheilua (ihan UHD laadulla) näkemättä - ja tästä huolimatta maksan mitä saman kun mitä muut operaattorit jotka tarjoavat oikean Viaplayn - painavat vaakakupissa sen puoleen, että jatkossa ostan kanavani suoraa palveluntuottajalta joilla on myös joustavammat sopparit. Aina niin, unohdin mainita Telian harhaanjohtavan mainonnankin listastani.
Harmi kuulla, että sulle on jäänyt tuollainen fiilis meidän uudesta boksista. Millaisissa tilanteissa sulla tulee eteen tuo digiboksin resetointi, kun joudut jatkuvasti sitä tekemään. Toistuuko joku sama asia usein, minkä seurauksena joudut resetoinnin suorittamaan? Mieluusti otamme myös kehitysehdotuksia vastaan, eli millä tavalla sinun mielestäsi ohjelmaoppaan tulisi toimia? Oletkin aikaisemmin maininnut noista ohjelmakirjastojen haasteista, etenkin tekstityksien osalta ja tämä häiriö onkin ikävä kyllä kestänyt jo pidempään. Jäin myös miettimään, että millainen kanavapakettivalikoima sulla on muuten käytössä, kun tosi monet kanavapaketit ovat kyllä saatavilla sekä sovellukselle että digiboksille.
Hei, "hybridi-tv"-ominaisuus, jolla esim. BBC:n uutiset on voinut kelata alkuun on ollut loistava. Mutta....
Se lakkasi tänään toimimasta. Miksi, vai onko tämä ohimenevä häiriö ? Saisiko sen uudelleen toimimaan, ehkä myös CNN:lle, 3sat:ille ja tve:lle ... Kyseessä siis kanavapaketti Mix-M. Aivan oleellinen ominaisuus uutisaddiktille, joka ei aina kerkiä olemaan paikalla just kun ohjelma alkaa...
@Se_Jesse kirjoitti:
Vastaan kohtakohdalta tuohon alle:
Millaisissa tilanteissa sulla tulee eteen tuo digiboksin resetointi, kun joudut jatkuvasti sitä tekemään. Toistuuko joku sama asia usein, minkä seurauksena joudut resetoinnin suorittamaan?
Joudun resetoimaan boksin lähes joka kerta, kun tulee päivitys. Lisäksi joudun buuttaamaan boksin lähes päivittäin: yleensä boksi menee jumiin kanavanvaihdon yhteydessä, jossa kanavat menevät yllättäen vain mustaksi mutta kanavan "info-tiedot" näkyvät. Tällöin keskeytyy kaikki mahdolliset tallennukset yms, kun pitää vetää virtajohto irti.
Mieluusti otamme myös kehitysehdotuksia vastaan, eli millä tavalla sinun mielestäsi ohjelmaoppaan tulisi toimia?
Hassua kertoa tämä, mutta ohjelmatiedon päätarkoitus, että on käyttäjä näkee mikä ohjelma alkaa milloinkin, jotta hän voi joko katsoa haluamansa ohjelmaa tai vaihtoehtoisesti tallentaa sitä. Isossa osassa kanavia tämä toimii mutta ei kaikissa. Lisäksi jatkuva tallennus jättää tallentamatta joitain jaksoja välistä mikä on ikävä yllätys jos on säästänyt jonkun sarjan katsomista pitempään. Tällöin tulee miettineeks miksi ihmeessä käyttäisin Telian palvelua, kun voin suoraan käyttää vaikka Yle Areenaa, Ruutua, Katsomoa, Discoverya, Viaplay:ta... etc.
Oletkin aikaisemmin maininnut noista ohjelmakirjastojen haasteista, etenkin tekstityksien osalta ja tämä häiriö onkin ikävä kyllä kestänyt jo pidempään.
Tuo yllä mainittu ongelma jossa ohjelmat jäävät kesken vaikuttaa Telian ohjelmakirjastoihin myös (kuten esim V Explorer) ja lisäksi tosiaan ohjelmakirjaston tekstitysten ongelmat ovat olleet voimassa jo kauan ilman korjausta (lue: "välitetty eteenpäin"). Unohtamatta puutteelliset ohjelmakirjastot.
Jäin myös miettimään, että millainen kanavapakettivalikoima sulla on muuten käytössä, kun tosi monet kanavapaketit ovat kyllä saatavilla sekä sovellukselle että digiboksille.
Minulla on Viasat sekä MIX S-kanavat: tosiaan monet kanavat toimivat sekä digiboksilla mutta ei kaikki kuten olen tuonut ilmi.
Mutta tosiaan minun isoin päänsärky on Viaplay:n puute, sillä Viaplay:n kirjasto on ylivertainen verrattuna Telian omaan purkkaviritelmään unohtamatta sitä, että Viaplay tarjoaa huomattavasti enemmän live-urheilua jopa UHD-laadulla mitä Telia ei tarjoa. Ikävää viime kaudella oli myös sekin, että Telian EPG:n mukaan piti tulla peli X, mutta sitten sitä ei näytetty / lähetys alkoi jostain toisen erän kohdalta. Liveurheilun osalta kuluttaja sijoittaa omaa aikaansa siihen, että voi katsoa peliä suorana lähetyksenä, niin oli ikävää vaan odottaa, että "mahtaakohan se peli näkyä" ja sekään ei lohduta, että Telia pesee kätensä ongelmasta sillä, että "olemme riippuvaisia siitä mitä Viasat tarjoaa" tai "EPG-tiedot tulee meidän palveluntarjoajalta" saati sitten paras vastaus "voit katsoa haluamasi pelin seuraavana päivänä meidän kirjastosta". Tällöin väkisin tulee mieleen se, että miksi ihmeessä käytän Teliaa välikätenä, kun te ette tuota minulle lisäarvoa ja olette lopulta riippuvaisia mm Viasat:lle ja teidän palvelun tarjoajalle... varsinkin Telia pyytää minulta määräaikaisesti täyttä hintaa puutteellisesta tuotteestaan. Ei teitä me vanhat asiakkaat ja meidän ongelmat teitä kiinnosta, kun saatte sen vajaan satasen minulta joka kuukausi, toki silloin soittaa iloinen asiakaspalvelija kun sopimukseni on katkolla ja harhaanjohtavasti myy tuotetta jossa "katsot mitä haluat missä haluat milloin haluat".
Sen verran jatkan yksinpuheluani, että tein vertailun Viaplay:n ja Telian V Film-kirjastojen välillä ja esimerkiksi kategoriassa "Komedia" niin:
- Telian kirjastossa on 83 (kahdeksankymmentäkolme) elokuvaa...
- ...kun taas vastaavasti Viaplay:n puolella elokuvia on 680 (kuusisataakahdeksankymmentä).
Jokainen voi omalta taholtaan arvioida onko ero merkittävä vai ei, varsinkin kun kumpikin maksavat yhtä paljon - toki Viaplay:n osalta voit irtisanoa sopparin milloin haluat, kun taas Telian osalta sopparit ovat pääsääntöisesti määräaikaisia - tässäkin voi jokainen arvioida kumpi on heille/meille joustavampi vaihtoehto. Saati sitten, että kaikille muille operaattorille Viaplay kuuluu heidän pakettiensa hintaan ilman lisäkustannuksia.
Toki Telian asiakkaana minä maksan saman hinnan siitä, että on puutteellinen kirjasto ja sisältö ja lisäksi maksan ylimääräistä mm sähkön osalta, kun käytän Telian tarjoamaan heikosti toimivaa laitteistoa TV-nautinnon takaamiseksi. No onhan se kiva ottaa virtajohtoa pois seinästä ja välillä kokeilla onko toimivuus parempi WLANin vai piuhan kautta. Pikku juttuja siis.Unohtamatta sitä, että saan jännitystä arkeeni sillä, pitävätkö Telian tarjoama EPG:n tiedot mahdollisesti paikkaansa vai ei, että saanko katsoa haluamani ohjelmaa silloin kun minä haluan vai en. Ja toki ainahan illan jännittävän jääkiekko-ottelun voi katsoa seuraavana päivänä Telian kirjastosta, että eihän tämä iso ongelma ole, täytyy vaan yrittää olla pois uutissivuistolta ettei tulos selviä, mutta pieni vaivahan tämä on näin vuonna 2022. Lisäksi on äärimmäisen jännittävää huomata, että kun on sarjatallenuksena tallentanut sarjaa, niin joskus sillä välin on ollut joillain kanavilla häikkää etteivät ohjelmat ole tallentuneet sarjana, niin niitä puuttuvia jaksoja saa sitten metsästää eri palveluista - onhan se minun vika, että olen ollut sinisilmäinen etten ole kytännyt Telian häiriöilmoituksia. Sekin, että kun varaan itselleni hieman vapaa-aikaa ja alan katsomaan elokuvaa, niin jännitystä lisää sekin, että toimiiko elokuvan tekstitykset vai ei. Ja jos vaikka olisi se äärimmäinen tilanne, että olisin tyytymätön saamani palveluun, niin silti maksan koko summan laskusta koko sopimuskauden ajalta, koska olen määräaikainen asiakas. Mikäs tässä maksaessa laskuja, onhan ääntäni kuultu ja toiveitani viety eteenpäin!
Jaahas - versio 8.8.74 on saapunut TeliaTV-boksiin (Arris pyöreä)
Aina tietyt toimet jaksaa ihmetyttää:
Nyt se, että pienentyneiden kuvaikonien myötä mielestäni yx tärkee ja hyvä ominaisuus on kadonnut - nimittäin se, että tähän saakka tallennettujen ohjelmien ikonien yhteydessä oli "kellotaulu", mistä yhdellä silmäyksellä näki, että onko ohjelman katsominen kesken vai ei...
MIKSI HELSVETISSÄ TOI ON NYT POISTETTU????
Etenkin tuo häiritsee sarjojen talletuksissa, missä tähän mennessä heti listalta on nähnyt, jotta minkä verran jaksoista on katsottu ja että mistä seuraavaksi jatketaan. Lisäksi NÄKÖJÄÄN IKONILISTANÄKYMÄSTA ON MYÖS JAKSOJEN NUMEROT KADONNEET - ON VAIN KASA IKONEITA JA TALLETUS-PVM...
Pienempi - mutta myös inhoittava - haitta on, että päävalikkko näköjään hyppää nyt suoraan "Etusivunäkymään sisään" - eli kun haluaa lähtöruudusta mihin tahansa muualle, pitää nyt startata "askel takasinpäin" päävalikkoon - ja vasta sitten pääsee siirtymään haluamaansa paikkaan...
...eikä tietenkään tuoreista päivityksistä mainita yleensäkään mitään tuossa aihepiirin nimenomaisessa ketjussa(??????)
@DigiHate kirjoitti:
Jaahas - versio 8.8.74 on saapunut TeliaTV-boksiin (Arris pyöreä)
Aina tietyt toimet jaksaa ihmetyttää:
Nyt se, että pienentyneiden kuvaikonien myötä mielestäni yx tärkee ja hyvä ominaisuus on kadonnut - nimittäin se, että tähän saakka tallennettujen ohjelmien ikonien yhteydessä oli "kellotaulu", mistä yhdellä silmäyksellä näki, että onko ohjelman katsominen kesken vai ei...
MIKSI HELSVETISSÄ TOI ON NYT POISTETTU????
Etenkin tuo häiritsee sarjojen talletuksissa, missä tähän mennessä heti listalta on nähnyt, jotta minkä verran jaksoista on katsottu ja että mistä seuraavaksi jatketaan. Lisäksi NÄKÖJÄÄN IKONILISTANÄKYMÄSTA ON MYÖS JAKSOJEN NUMEROT KADONNEET - ON VAIN KASA IKONEITA JA TALLETUS-PVM...
Pienempi - mutta myös inhoittava - haitta on, että päävalikkko näköjään hyppää nyt suoraan "Etusivunäkymään sisään" - eli kun haluaa lähtöruudusta mihin tahansa muualle, pitää nyt startata "askel takasinpäin" päävalikkoon - ja vasta sitten pääsee siirtymään haluamaansa paikkaan...
...eikä tietenkään tuoreista päivityksistä mainita yleensäkään mitään tuossa aihepiirin nimenomaisessa ketjussa(??????)
Tässä on hyviä pointteja, ja laitan näistä palautetta eteenpäin. Olisi myös hyvä, että näistä päivityksistä ilmoitettaisiin tarkemmin, kurkkasin tuon ketjun ja näyttäisi olevan vain maininta tuosta, että toimintavarmuutta olisi tuunattu. Talletuksen suhteen voidaan tarvittaessa jatkaa keskustelua ketjussa johon olitkin jo avannut asiaa viasta.
@SakuMik kirjoitti:
@DigiHate kirjoitti:
Jaahas - versio 8.8.74 on saapunut TeliaTV-boksiin (Arris pyöreä)
Olisi myös hyvä, että näistä päivityksistä ilmoitettaisiin tarkemmin, kurkkasin tuon ketjun ja näyttäisi olevan vain maininta tuosta, että toimintavarmuutta olisi tuunattu.
Missä tuossa ketjussa on maininta versiosta 8.8.74, sillä minulla näkyy viimeisenä viestinä maininta versiosta 8.7 elokuulta?
kirjoitti:
@SakuMik kirjoitti:
@DigiHate kirjoitti:
Jaahas - versio 8.8.74 on saapunut TeliaTV-boksiin (Arris pyöreä)
Olisi myös hyvä, että näistä päivityksistä ilmoitettaisiin tarkemmin, kurkkasin tuon ketjun ja näyttäisi olevan vain maininta tuosta, että toimintavarmuutta olisi tuunattu.
Missä tuossa ketjussa on maininta versiosta 8.8.74, sillä minulla näkyy viimeisenä viestinä maininta versiosta 8.7 elokuulta?
Tässä kävi mulla moka, pahoittelut tästä. Olin katsovinani aiemmin, että versio olisi alkanut 8.7... jolloin tuolla olisi viitattu kyseiseen versioon, mutta tosiaan puuttuukin tästä versio päivityksestä kokonaan ilmoitus. Laitan tuon osalta siis myös viestiä eteenpäin!
Versio 8.8.74 "uusine ominaisuuksineen" siis latautui eilen... ...nyt tänään näköjään tapahtui taas joku lataus - ja tuloksena Arriksessa on vanhempi versio 8.7.04, missä mm. talletettujen ohjelmien ikonit palautuivat isommiksi + ne ikonien kelpo-"kellotaulut" palautuivat...
Myös päämenu palautui paremmaksi eli mikään valinta ei ole pakko-oletettuna, kun menun starttaa....
...saas nähdä mitä koppulointia seuraavaksi näemme.
Versio 8.8.74.stä ei näkynyt olevan missään mitään mainintaa - mut siis tarkastin tuon eilen latautuneen version boxin asetuksista....
** Tämä siis latautui eilen - ja palautui elokuun versioon tänään **
Mielestäni nuo päivitysinfot ovat todella laiskasti esitettyjä!!!! Mikä ihmeen info tuollainen on?????
Päivitys 6.9.2022
Päivitys versioon 8.8
- Pääsivun uudistunut ilme
- Muuta pientä viilausta
** Elokuun versio-infon tiedoissa ihmetyttää tuo väritetty osuus - mitä ihmettä se tarkoittaa???
Mä ymmärrän tuon niin, että voin vaikka mennä valkkaamaan ohjelmaoppaasta jonkun siellä näkyvän tulevan ohjelman ja starttaamaan sen, jos kyseessä on uusinta - noin asia kuitenkaan ei ainakaan mun boxilla pelaa mut en siis tiä tajuanko tuon viestin oikein...
Päivitys 16.8.2022
Päivitys versioon 8.7
- Ohjelmien uusintojen katselun voi nyt aloittaa suoraan ohjelmaoppaasta
@DigiHate kirjoitti:
Versio 8.8.74 "uusine ominaisuuksineen" siis latautui eilen... ...nyt tänään näköjään tapahtui taas joku lataus - ja tuloksena Arriksessa on vanhempi versio 8.7.04, missä mm. talletettujen ohjelmien ikonit palautuivat isommiksi + ne ikonien kelpo-"kellotaulut" palautuivat...
Myös päämenu palautui paremmaksi eli mikään valinta ei ole pakko-oletettuna, kun menun starttaa....
...saas nähdä mitä koppulointia seuraavaksi näemme.
Versio 8.8.74.stä ei näkynyt olevan missään mitään mainintaa - mut siis tarkastin tuon eilen latautuneen version boxin asetuksista....
Vedimme version 8.8 takaisin, koska siinä oli virheitä, ja tämän vuoksi digiboksisi on palautunut versioon 8.7. Kuten @SakuMik jo sanoikin, sinulla oli hyvää palautetta uuteen päivitykseen liittyen, ja palaute on viety eteenpäin. Kellotaulujen ja jaksonumeroiden puuttuminen ovat virheitä. Selvitän vielä tuota pakkovalintaa päävalikon suhteen.
Eikö päivitysversioita voi tsekata / läpikäydä ENNEN kuin ne laitetaan asiakkaille tuskailtaviksi?????
Btw: Tuleeko nää softaviritykset pääkallonpaikalta Ruotsista vai onko Suomen TeliaTV-softaan joku oma suomalainen kehityssakki eli mahtavatko toiminteet olla maakohtaisia - muutenkin kuin kielen osalta siis?
@DigiHate kirjoitti:
Eikö päivitysversioita voi tsekata / läpikäydä ENNEN kuin ne laitetaan asiakkaille tuskailtaviksi?????
Btw: Tuleeko nää softaviritykset pääkallonpaikalta Ruotsista vai onko Suomen TeliaTV-softaan joku oma suomalainen kehityssakki eli mahtavatko toiminteet olla maakohtaisia - muutenkin kuin kielen osalta siis?
Välillä tuntuu, että nämä päivitykset tehdään vaan insinöörien iloksi ja sitten loppukäyttäjien tehtävänä on toimia betatestaajina.
@DigiHate kirjoitti:
Eikö päivitysversioita voi tsekata / läpikäydä ENNEN kuin ne laitetaan asiakkaille tuskailtaviksi?????
Btw: Tuleeko nää softaviritykset pääkallonpaikalta Ruotsista vai onko Suomen TeliaTV-softaan joku oma suomalainen kehityssakki eli mahtavatko toiminteet olla maakohtaisia - muutenkin kuin kielen osalta siis?
Pävitysversiot käydään toki aina läpi ennen julkaisua, mutta joskus virheitä tai puutoksia voi siitä huolimatta jäädä. Näinhän se ei saisi olla, mutta näinkin voi joskus käydä. Ohjelmistoa kehitetään molemmissa maissa, Suomessa ja Ruotsissa. Eli päivitykset eivät tule suoraan Ruotsista.
Luulis, että muutokset käydään läpi + sitten joku perussetti normitoiminnoista, jolloin mahdolliset isommat bugit kävisi heti ilmi - eikä bugiversioo laitettais eetteriin... Jos edes päävalikkoon ilmaantunutta oleellista virhettä ei huomata, niin on testeissä jotain pahasti vialla.
Btw: Ainakin eilen ja tänään taas vaihteeksi TeliaTV.n kautta alueuutiset ovat pakkosyöttönä versioo Uusimaa, vaikka esim. mulla noi paikallisohjelmat ovat väännettyinä moodiin "Pirkanmaa" tai "Tampere"... Sitä en tiä liittyykö tämä TeliaTV-softaversioihin vaiko johonkin muuhun???
@DigiHate kirjoitti:
Btw: Ainakin eilen ja tänään taas vaihteeksi TeliaTV.n kautta alueuutiset ovat pakkosyöttönä versioo Uusimaa, vaikka esim. mulla noi paikallisohjelmat ovat väännettyinä moodiin "Pirkanmaa" tai "Tampere"... Sitä en tiä liittyykö tämä TeliaTV-softaversioihin vaiko johonkin muuhun???
Onko tänään omat paikallisuutiset palautuneet?
Mitä jos haet ne asetuksista uudelleen, lähtisikö näkymään? Vähän järeämpi keino olisi resetoida boksi.