Skip to main content

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

 

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omista ketjuistaan: Arris-digiboksien ohjelmistopäivitykset & SDMC DV8919 -digiboksin ohjelmistopäivitykset. Ketjut on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 

 

--

 

Muokkaus TeroRe 20.12.2021

 

Tuoreimmat kuulumiset Telia TV -tiimistä:

 

@LuMaria  kirjoitti 20.12.2021
Heipähei, pitkästä aikaa olisi tarjolla väliaikatietoa siitä missä Telia TV:n kehityksessä mennään ja mitä on tulossa. 🙂
Heti alkuun hienoja uutisia - pääsen lopultakin kertomaan, että olemme rakentaneet tuolla kulisseissa jo hyvän aikaa uutta tulevaa Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuvaa Telia TV digiboksia. Android TV -käyttöjärjestelmä tuo mukanaan, kuten tiedättekin, lähes rajattoman sovellusten kirjon sekä kaikkea muutakin uutta ja kivaa.

Alkuperäinen suunnitelmamme oli julkaista uusi digiboksi aivan tämän vuoden lopussa. Päätimme nyt kuitenkin siirtää digiboksin julkaisua alkuvuoteen 2022, sillä löysimme vielä muutamia asioita, jotka pitää hioa kuntoon ennen boksin julkaisua jotta julkaistava digiboksi on käyttäjäkokemukseltaan ensiluokkainen. Palaan siis tarkemman aikataulun osalta vielä asiaan.

Varmasti osaattekin päätellä, että nyt, kun meiltä tulee uusi Android-pohjainen digiboksi niin meiltä tulee saataville myös todella kauan odotettu Telia TV sovellus Android TV:lle. Sovelluksen julkaisu Android Smart TV:ssä tulee tapahtumaan uuden digiboksin julkaisun jälkeen.

Isoja ja kauan odottamianne uudistuksia on siis tulossa.

Android-pohjaisen digiboksin kehitys on ollut syksyllä yksi tärkeimmistä kehityshankkeistamme ja kehittäjämme ovat työskennelleet ahkerasti projektin parissa. Valitettavasti tämä tarkoittaa, että osa keväällä arvioimistani sovellusten julkaisuista olemassa oleville bokseille viivästyy hieman. Julkaisemme kuitenkin kaksi toivomaanne sovellusta (mm. Yle Areenan) Arris 5305-digiboksille alkuvuodesta. Netflix ei valitettavasti tässä yhteydessä ole tulossa Arris 5305-bokseille.

Tähän lopuksi vielä siitä, kun aiemmin kerroin, että tavoitteemme on yhtenäistää Telia TV -palvelua sekä sen käyttökokemusta. Tämä tarkoittaa käytännössä esimerkiksi sitä, että Telia TV:n selainversion marraskuussa julkaistu uusi ilme on lähellä tulevia Android-pohjaisia alustojamme eli uutta digiboksia ja Android TV -sovellusta. Uuden Android-version kehitys näkyy myös Arris-digibokseillamme modernimpana käyttöliittymänä, jota on päivitetty syksyn mittaan.

Telia TV -käyttäjätunnus tulee myös linkittämään tulevan Android TV-pohjaisen digiboksin, selainversion ja sovellukset saumattomaksi kokonaisuudeksi: kun käytät tulevaa Telia TV digiboksia Telia TV -käyttäjätunnuksella, saat samat sisällöt ja tallennukset käyttöön myös esimerkiksi Telia TV mobiilisovelluksella.

Kaikki tämä herättää varmasti paljon kysymyksiä. Tarkempia tietoja esimerkiksi saatavuudesta ja sovelluksista kerromme myöhemmin.


@DigiHate  kirjoitti:

Luulis, että muutokset käydään läpi + sitten joku perussetti normitoiminnoista, jolloin mahdolliset isommat bugit kävisi heti ilmi - eikä bugiversioo laitettais eetteriin...  Jos edes päävalikkoon ilmaantunutta oleellista virhettä ei huomata, niin on testeissä jotain pahasti vialla.

Keskeneräinen tuote ulos ja asiakkaat toimivat maksavina beta-testaajina. Tuottoisaa "ulkoistamista" sen sijaan, että nämä testataan huolella koodareiden ym. kehitystiimien toimesta. Myös tuolla toisessa ketjussakin digiboksin uudesta raudasta ilmoitetuttuja vikoja ei kokeilla testata ja toisintaa, ja etsiä valmiita ratkaisuja pelkkien arvailujen sijaan, eli vikatilanteiden korjauksen kokeilutkin ovat asiakkaan tehtävä.

 

Sitten mahdollisesti pyydetään tukkimaan vielä valmiiksi tukkoinen aspa kaikenlaisilla vikailmoituksilla, vaikka asiantuntevia osaajia ei sieltä löydy.
Kaikki asiakkaat kun eivät myöskään ole teknisesti orientuneita, jotta voisivat toimia beta-testaajina, ja kaikki viat tulisivat koskaan edes ilmoitettua riittävillä tiedoilla.

 

"My two cents" tähän, vaikka eipä tuo toimintatapa "asiakkaat beta-testaajina" mitenkään harvinaista olekaan, ikävä kyllä. ?‍♂️>


Kerran päivässä telia tv jämähtää ja pitää ottaa virtajohto irti ja laittaa takaisin. Sitten taas pelaa seuraavaan jäätymiseen asti, todella rasittava.



@Janikahkola  kirjoitti:


Kerran päivässä telia tv jämähtää ja pitää ottaa virtajohto irti ja laittaa takaisin. Sitten taas pelaa seuraavaan jäätymiseen asti, todella rasittava.






Hei! Tämä ei tietenkään ole tarkoituksen mukaista. Yritetään selvittää mistä tuo voisi johtua.



 



Mikä nettiyhteys sinulla on käytössä? Jos on mobiiliyhteys, tapahtuuko tätä häiriötä johonkin tiettyyn aikaan päivästä, esim. iltaisin kun on ruuhkaisinta? Oletko huomannut, että jämähdyksen aikana Telia TV:lle jakavan reitittimen muut yhteydet putoaisivat myös? Jos vain Telia TV tekee tätä ja yhteys kuitenkin toimii muilla laitteilla samanaikaisesti, on tuo hyvä tutkia häiriöilmoituksella.



Voit olla meihin yhteydessä näitä kanavia pitkin. Ollessasi yhteydessä, on suositeltavaa, että häiriö on sillä hetkellä käynnissä ja olet laitteen äärellä. Näin saamme tehtyä heti tarvittavan vianrajauksen häiriöilmoituksen kirjaamista varten Telia TV:n asiantuntijoille. Voit myös kokeilla vielä uudelleen käynnistämistä Telia TV:n valikon kautta: Asetukset -> Järjestelmäasetukset -> Laitteen asetukset -> Käynnistä uudelleen.


Meillä on teidän valokuitu ja käynnistä uudelleen asetuksista ei auta. Joka kerta pitää ottaa virtajohto irti, se on ainoa millä alkaa taas pelaamaan.



@Janikahkola  kirjoitti:


Meillä on teidän valokuitu ja käynnistä uudelleen asetuksista ei auta. Joka kerta pitää ottaa virtajohto irti, se on ainoa millä alkaa taas pelaamaan.






Okei. Tämän Telia TV digiboksin ongelmatilanteet -ohjeen voi vilkaista vielä halutessaan läpi, mutta jos siitä ei ole apua, on hyvä olla yhteydessä meihin alempana mainitsemiani kanavia pitkin niin saadaan tutkittua mikä tämän aiheuttaa.


Kun tuo versio 8.7.04 siis palautui epäonnisen 8.8.xx tilalle, NIIN sellainen efekti näköjään on ilmaantunut, että monien sarjojen tapauksessa tulevien talletettavien ohjelmien nimenä onkin ko. jakson nimi, ei sarjan nimi.

Tästä on ainakin se haitta, että on hankalampaa siivilöidä ja poistaa etukäteen jaksojen uusintojen tallettamiset - ja muutenkin haittaa talletettavien ohjelmien tarkistamista...

En siis tiedä, onko toi palautettu 8.7.04 juuri sama (aliversioltaan) kuin se, mikä todellisuudessa oli ennen 8.8.xx -versiota, koska tässä kuvattu fiba ilmaantui - ainakin mun silmillä katottuna - vasta tuon 8.7.04.n tiimoilta....


Näköjään on yleistä, että kun täällä kysyy samassa postauksessa useempaa asiaa, niin Aspa tai Yhteisö tms. vastaa niistä vain ensimmäiseen - entiä mistä johtuu?? 🙂>

 

Kysytäänpä siis uusintana:

 

 

** Elokuun versio-infon tiedoissa ihmetyttää tuo väritetty osuus - mitä ihmettä se tarkoittaa???

Mä ymmärrän tuon niin, että voin vaikka mennä valkkaamaan ohjelmaoppaasta jonkun siellä näkyvän tulevan ohjelman ja starttaamaan sen, jos kyseessä on uusinta - noin asia kuitenkaan ei ainakaan mun boxilla pelaa mut en siis tiä tajuanko tuon viestin oikein...

 

Päivitys 16.8.2022

Päivitys versioon 8.7

 

  • Ohjelmien uusintojen katselun voi nyt aloittaa suoraan ohjelmaoppaasta

Jo viikon ajan paikallisuutiset Telia TV:n kautta ovat olleet Helsingin tai Uudenmaan uutisia. Oman alueen uutiset ovat hävinneet. Käytössäni on pyöreä Arris 4302W digiboksi ja Telian kiinteä laajakaista. Digiboksin asetuksissa lukee paikalliskanava oikein. Jos paikalliskanavaa haluaa vaihtaa, vaihtoehtona on vain Helsinki tai Uusimaa, ei Oulu. Olen irrottanut verkkojohdon ja käynnistänyt digiboksin uudelleen. Saman olen tehnyt reitittimelle. Digiboksin olen myös resetoinut. Ei vaikutusta.

Sama ongelma on myös eräällä tuttavallani.

 



@jrttv  kirjoitti:


Jo viikon ajan paikallisuutiset Telia TV:n kautta ovat olleet Helsingin tai Uudenmaan uutisia. Oman alueen uutiset ovat hävinneet. Käytössäni on pyöreä Arris 4302W digiboksi ja Telian kiinteä laajakaista. Digiboksin asetuksissa lukee paikalliskanava oikein. Jos paikalliskanavaa haluaa vaihtaa, vaihtoehtona on vain Helsinki tai Uusimaa, ei Oulu. Olen irrottanut verkkojohdon ja käynnistänyt digiboksin uudelleen. Saman olen tehnyt reitittimelle. Digiboksin olen myös resetoinut. Ei vaikutusta.



Sama ongelma on myös eräällä tuttavallani.



 






Moi! @jrttv ja tervetuloa Yhteisöön! Varsin erikoiselta oireilulta kyllä kieltämättä kuulostaa. Onko myös reititintä ehditty vielä ihan resetoida painamalla RESET-namiskaa jonkin aikaa pohjassa? Jotenkin tuo sijainti tuntuisi olevan nyt pielessä. Jos tämä ei ongelmaa poista, suosittelen olemaan asiakaspalveluun yhteydessä, jotta voidaan katsoa tuota tilannetta tarkemmin ihan asiakastietojen kera.


Ainakin mä tuosta alueuutis-fibasta laitoin infoa viime pe... ...ja nyt taas Yhteisön isännät "ovat hyvin hämillään", että tuollaista voi tapahtua... 🙂>

 

"Kirjoitettu perjantai

@DigiHate  kirjoitti:

Btw: Ainakin eilen ja tänään taas vaihteeksi TeliaTV.n kautta alueuutiset ovat pakkosyöttönä versioo Uusimaa, vaikka esim. mulla noi paikallisohjelmat ovat väännettyinä moodiin "Pirkanmaa" tai "Tampere"...   Sitä en tiä liittyykö tämä TeliaTV-softaversioihin vaiko johonkin muuhun???

Onko tänään omat paikallisuutiset palautuneet?

Mitä jos haet ne asetuksista uudelleen, lähtisikö näkymään? Vähän järeämpi keino olisi resetoida boksi."

** **

Fiba on näköjään korjaantunut eilen-tiistaina jossain vaiheessa - ja ihan ilman mitään Arris-4302.n buuttaamisia.... ...että varmaankin ihan on taas kerran ollut joku todellinen bitti poikittain Telian päässä - tai ainakin konehuoneessa... 🙂>

 

 

Oon yhä sitä mieltä, että liian usein, laiskasti ja helposti täällä Telia pyytää buuttaamaan boxin - oli fiba sit mikä tahansa...

...voisitte keskenään vaikka sopia, että "buuttauksen ehdottaminen asiakkaalle on kielletty - pitää löytää syy" !!!

 

** **

Ainoa fiba, mikä mulla säännöllisesti korjaantuu boksin uudelleenkäynnistämisellä on ohjelmatekstien palauttaminen normaalikokoiseksi.

Ohjelmatekstit siis (varmaan monilla muillakin ton Arris-4302.n kaa) aika usein muuttuu mikrokokoiseksi, kun on käynyt surffailemassa Areenassa ja/tai YouTubessa - ja sit ku palaa katsomaan Ylen tai MTV.n ohjelmia tai tallenteita.

Tekstityksen koon säätämiseksi en ainakaan vielä ole keksinyt valikosta mitään paikkaa, missä sitä voisi säätää...

 

Onkohan tämäkin nyt Telian väen muka taas joku aivan ennenkuulumaton fiba?? 🙂>

 

 

 



@DigiHate  kirjoitti:


Ainakin mä tuosta alueuutis-fibasta laitoin infoa viime pe... ...ja nyt taas Yhteisön isännät "ovat hyvin hämillään", että tuollaista voi tapahtua... 🙂>



 



 



Oon yhä sitä mieltä, että liian usein, laiskasti ja helposti täällä Telia pyytää buuttaamaan boxin - oli fiba sit mikä tahansa...



...voisitte keskenään vaikka sopia, että "buuttauksen ehdottaminen asiakkaalle on kielletty - pitää löytää syy" !!!



 



** **



Ainoa fiba, mikä mulla säännöllisesti korjaantuu boksin uudelleenkäynnistämisellä on ohjelmatekstien palauttaminen normaalikokoiseksi.



Ohjelmatekstit siis (varmaan monilla muillakin ton Arris-4302.n kaa) aika usein muuttuu mikrokokoiseksi, kun on käynyt surffailemassa Areenassa ja/tai YouTubessa - ja sit ku palaa katsomaan Ylen tai MTV.n ohjelmia tai tallenteita.



Tekstityksen koon säätämiseksi en ainakaan vielä ole keksinyt valikosta mitään paikkaa, missä sitä voisi säätää...



 



Onkohan tämäkin nyt Telian väen muka taas joku aivan ennenkuulumaton fiba?? 🙂>



 



 



 






Päätelaitteen virtajohdon irrottaminen ja takaisin kytkeminen on nopein ja tehokkain tapa varmistaa, että se käy varmasti virroitta ja käyttää yhteyden varmasti alhaalla. Syy häiröille varmasti aina löytyy, mutta tuo virroitta käyttäminen on aina oleellinen osa häiriön rajausta. 

Arriksen boksilla on tullut vastaan skaalausongelmia toistuvissa tallenteissa, mutta tekstitys näyttäisi omissa testeissä pysyvän normaalina vaikka käy YouTuben tai Areenan puolella. Olitko tästä siis jättänyt jo häiriöilmoituksen? Mikäänhän näissä hommissa ei ole ennenkuulumatonta, siitä ei ole huolta!



@HeikkiSul  kirjoitti:

@jrttv  kirjoitti:

Jo viikon ajan paikallisuutiset Telia TV:n kautta ovat olleet Helsingin tai Uudenmaan uutisia. Oman alueen uutiset ovat hävinneet. Käytössäni on pyöreä Arris 4302W digiboksi ja Telian kiinteä laajakaista. Digiboksin asetuksissa lukee paikalliskanava oikein. Jos paikalliskanavaa haluaa vaihtaa, vaihtoehtona on vain Helsinki tai Uusimaa, ei Oulu. Olen irrottanut verkkojohdon ja käynnistänyt digiboksin uudelleen. Saman olen tehnyt reitittimelle. Digiboksin olen myös resetoinut. Ei vaikutusta.

Sama ongelma on myös eräällä tuttavallani.

 


Moi! @jrttv ja tervetuloa Yhteisöön! Varsin erikoiselta oireilulta kyllä kieltämättä kuulostaa. Onko myös reititintä ehditty vielä ihan resetoida painamalla RESET-namiskaa jonkin aikaa pohjassa? Jotenkin tuo sijainti tuntuisi olevan nyt pielessä. Jos tämä ei ongelmaa poista, suosittelen olemaan asiakaspalveluun yhteydessä, jotta voidaan katsoa tuota tilannetta tarkemmin ihan asiakastietojen kera.


Meillä aivan sama ongelma ollut viikon verran. Paikalliskanavan valinta on Oulu niin kuin pitääkin, mutta tulee Uudenmaan uutiset. Jos yritän asettaa alueen uudelleen, ei ole meidän aluetta vaihtoehtona. On käynnistetty uudelleen, käytetty virrattomana ja resetoitu sekä reititin että digiboksi. Boksi on Arris ja reititin X2. Lisäksi kiinteä laajakaista. Voiko oikeasti olla sellainen vika, että kaikkien pitää erikseen olla yhteydessä asiakaspalveluun?



@Katti37  kirjoitti:



@HeikkiSul  kirjoitti:



@jrttv  kirjoitti:


Jo viikon ajan paikallisuutiset Telia TV:n kautta ovat olleet Helsingin tai Uudenmaan uutisia. Oman alueen uutiset ovat hävinneet. Käytössäni on pyöreä Arris 4302W digiboksi ja Telian kiinteä laajakaista. Digiboksin asetuksissa lukee paikalliskanava oikein. Jos paikalliskanavaa haluaa vaihtaa, vaihtoehtona on vain Helsinki tai Uusimaa, ei Oulu. Olen irrottanut verkkojohdon ja käynnistänyt digiboksin uudelleen. Saman olen tehnyt reitittimelle. Digiboksin olen myös resetoinut. Ei vaikutusta.



Sama ongelma on myös eräällä tuttavallani.



 






Moi! @jrttv ja tervetuloa Yhteisöön! Varsin erikoiselta oireilulta kyllä kieltämättä kuulostaa. Onko myös reititintä ehditty vielä ihan resetoida painamalla RESET-namiskaa jonkin aikaa pohjassa? Jotenkin tuo sijainti tuntuisi olevan nyt pielessä. Jos tämä ei ongelmaa poista, suosittelen olemaan asiakaspalveluun yhteydessä, jotta voidaan katsoa tuota tilannetta tarkemmin ihan asiakastietojen kera.






Meillä aivan sama ongelma ollut viikon verran. Paikalliskanavan valinta on Oulu niin kuin pitääkin, mutta tulee Uudenmaan uutiset. Jos yritän asettaa alueen uudelleen, ei ole meidän aluetta vaihtoehtona. On käynnistetty uudelleen, käytetty virrattomana ja resetoitu sekä reititin että digiboksi. Boksi on Arris ja reititin X2. Lisäksi kiinteä laajakaista. Voiko oikeasti olla sellainen vika, että kaikkien pitää erikseen olla yhteydessä asiakaspalveluun?






Emme ole toistaiseksi havainneet, että yleisestä ongelmasta johtuen paikallisuutiset olisivat määriytyneet väärin Telia TV-tilauksilla. Edelleen kyseessä vaikuttaisi olevan yksittäisten TV-tilien ongelma, joita pystymme korjaamaan manuaalisesti, kun asiakas ilmoittaa meille häiriöstä. 



 



Korjaus on erittäin nopea ja helppo suorittaa, mutta korjaus voidaan tehdä vain jos saamme tarkemmat tiedot kyseisestä Telia TV-tilistä. 



@DigiHate  kirjoitti:

Näköjään on yleistä, että kun täällä kysyy samassa postauksessa useempaa asiaa, niin Aspa tai Yhteisö tms. vastaa niistä vain ensimmäiseen - entiä mistä johtuu?? 🙂>

 

Kysytäänpä siis uusintana:

 

 

** Elokuun versio-infon tiedoissa ihmetyttää tuo väritetty osuus - mitä ihmettä se tarkoittaa???

Mä ymmärrän tuon niin, että voin vaikka mennä valkkaamaan ohjelmaoppaasta jonkun siellä näkyvän tulevan ohjelman ja starttaamaan sen, jos kyseessä on uusinta - noin asia kuitenkaan ei ainakaan mun boxilla pelaa mut en siis tiä tajuanko tuon viestin oikein...

 

Päivitys 16.8.2022

Päivitys versioon 8.7

 

  • Ohjelmien uusintojen katselun voi nyt aloittaa suoraan ohjelmaoppaasta

Tosiaan pitäisi pystyä aloittamaan tulevan ohjelman katselu, jos kyseessä on uusinta. Kerrotko mitä ohjelmaa olet yrittänyt katsoa, ja saatko jonkun virheilmoituksen, vai päädytkö vain kyseisen kanavan meneillään olevaan ohjelmaan? 



@LuMaria  kirjoitti:



Tosiaan pitäisi pystyä aloittamaan tulevan ohjelman katselu, jos kyseessä on uusinta. Kerrotko mitä ohjelmaa olet yrittänyt katsoa, ja saatko jonkun virheilmoituksen, vai päädytkö vain kyseisen kanavan meneillään olevaan ohjelmaan? 






 



Juu päädyn ko. kanavan meneillään olevaan ohjelmaan.



Useitakin ohjelmia oon koittanu - nyt juur koitin huomisen la TV2 klo 16 & 16:30 "Kohtaamiset ja erot" kahta uusintajaksoa mut eivät ne starttaa.



 



----



Muokkaus ReOlivia: Lisätty lainaus



@KaPetri  kirjoitti:






Emme ole toistaiseksi havainneet, että yleisestä ongelmasta johtuen paikallisuutiset olisivat määriytyneet väärin Telia TV-tilauksilla. Edelleen kyseessä vaikuttaisi olevan yksittäisten TV-tilien ongelma, joita pystymme korjaamaan manuaalisesti, kun asiakas ilmoittaa meille häiriöstä. 



 



Korjaus on erittäin nopea ja helppo suorittaa, mutta korjaus voidaan tehdä vain jos saamme tarkemmat tiedot kyseisestä Telia TV-tilistä. 






 



Kyllä tuo täällä korjaantui "ihan itsestään" - siis ilman mitään erillisiä buutteja tai piuhojen repimisiäkään... 🙂>



 



----



Muokkaus ReOlivia: Lisätty lainaus


Uusin ja ennenkokematon ilmiö minun TeliaTV & Arris 4302 -taipaleella:

 

Ainakin nyt viikonlopun aikaan boxin ohjelmatyyppikohtainen haku ei löydä mitään YLE1 ja YLE2 -kanavilta.  YLE TEEMA.lla pelaa.

Rautalangasta: Kun vaikka hakee ohjelmatyyppiä "Elokuvat" ja valitsee YLE1 tai YLE2, niin hakutulos on tyhjä.  Teemalla pelaa...

 

Jos hakee pelkästään YLE1 tai 2 ilman tyyppikohtaista hakua (jolloin jokainen ohjelma tulee listalle) TAI jos hakee ohjelmanimellä YLE1 tai 2 -kanavien ohjelmia, niin silloin haku pelaa.

 

Mitään TeliaTV.n softapäivitystä ei nyt ole tullut - se ver. 8.7.xx on koneessa...

...mistähän tällanen vois johtua?

 

 



@DigiHate  kirjoitti:


Uusin ja ennenkokematon ilmiö minun TeliaTV & Arris 4302 -taipaleella:



 



Ainakin nyt viikonlopun aikaan boxin ohjelmatyyppikohtainen haku ei löydä mitään YLE1 ja YLE2 -kanavilta.  YLE TEEMA.lla pelaa.



Rautalangasta: Kun vaikka hakee ohjelmatyyppiä "Elokuvat" ja valitsee YLE1 tai YLE2, niin hakutulos on tyhjä.  Teemalla pelaa...



 



Jos hakee pelkästään YLE1 tai 2 ilman tyyppikohtaista hakua (jolloin jokainen ohjelma tulee listalle) TAI jos hakee ohjelmanimellä YLE1 tai 2 -kanavien ohjelmia, niin silloin haku pelaa.



 



Mitään TeliaTV.n softapäivitystä ei nyt ole tullut - se ver. 8.7.xx on koneessa...



...mistähän tällanen vois johtua?






Ongelma on seurausta ohjelmaoppaassa esiintyvistä puutteista. Tässä tapauksessa tarkemmin osalla kanavista ohjelmatiedoista on puuttunut metadata, jonka avulla tallenne kategorisoidaan. Olemme ongelmasta tietoisia ja korjaus on rakenteilla. 


On tuossa jotain muutakin.

Tallennuksen listalla  ohjelmana on jakson nimi, vieressä kuvan kanssa jakson nimi, ei ohjelman nimeä. Oppaassa oli ohjelman nimi.

Aika hirveetä etsiä tallenteista mikä on mikäkin. 

Koska oppaassa oikein ja  kuvaversiossa oikein, mutta ei listaversiossa, niin listaversiota menty ronkkimaan virheelliseksi.

Jos on kaikki jaksot tallennus, niin porautumalla tarpeeksi sentään näkee - jee tää on "Ryhmä Hau", lapsen lapselle tehty tallennus.

Viimeisin tältä aamulta: jos katsot selaimella tai boksilla matriisikuvahässsäkällä, niin on Ryhmä hau, mutta kun käyttää listanäkymää - kuten käytämme TAI app:a, niin siinä lukeekin  viimeisen jakson nimi ilman ohjelman nimeä. 

Ei ole metadata ongelma vaan mitä teet metadatalla. Eri versiot toimii eri tavalla kuin muut.

 

Tallennuslistalta ei voinut arvata jakson nimestä.

 

* edelleen ihmettelen kovasti, miksi tallennustiedoissa ei näy miltä kanavalta tallennus tehty, vain pvm ja kellonaika.

 

 


 

Kirjoitin tästä myös viikko sitten tiistaina.

 

Btw: Miksei näihin julkaisuihin voisi tallettua selkeä pvm + klo-aika, eikä tuollaista epämääräistä "kirjoitettu tiistai" tai "viikko sitten"?

Olisi helppo viitata täsmällisen aikaleiman omistavaan aiempaan kirjoitukseen.

 

"Kirjoitettu tiistai (siis 13.9.2022)

 

Kun tuo versio 8.7.04 siis palautui epäonnisen 8.8.xx tilalle, NIIN sellainen efekti näköjään on ilmaantunut, että monien sarjojen tapauksessa tulevien talletettavien ohjelmien nimenä onkin ko. jakson nimi, ei sarjan nimi.

Tästä on ainakin se haitta, että on hankalampaa siivilöidä ja poistaa etukäteen jaksojen uusintojen tallettamiset - ja muutenkin haittaa talletettavien ohjelmien tarkistamista...

En siis tiedä, onko toi palautettu 8.7.04 juuri sama (aliversioltaan) kuin se, mikä todellisuudessa oli ennen 8.8.xx -versiota, koska tässä kuvattu fiba ilmaantui - ainakin mun silmillä katottuna - vasta tuon 8.7.04.n tiimoilta...."

 

Kaikenmoisia kiusallisia efektejä on taas viimeaikoina ilmaantunut...

 


Jep, onko tämä vika..

"(Ainakin nyt viikonlopun aikaan boxin ohjelmatyyppikohtainen haku ei löydä mitään YLE1 ja YLE2 -kanavilta.  YLE TEEMA.lla pelaa.)"

..siis kotoisin YLEltä eli puutteellinen EPG-info (metadata) - vaiko eikö TeliaTV-softa nyt jostain syystä osaa lukea/tulkita ohjelmatyyppibittejä (siis metadataa)?

 

Jatkokommentoin itse 🙂>

Ilmeisesti TeliaTV-fiba, koska noin 15v vanha HUMAX-boxi löytää hienosti TV1- ja TV2-ohjelmat(kin), kun tuon ohjelmatyypin perusteella hakee....



@DigiHate  kirjoitti:


 



Kirjoitin tästä myös viikko sitten tiistaina.



 



Btw: Miksei näihin julkaisuihin voisi tallettua selkeä pvm + klo-aika, eikä tuollaista epämääräistä "kirjoitettu tiistai" tai "viikko sitten"?



Olisi helppo viitata täsmällisen aikaleiman omistavaan aiempaan kirjoitukseen.



 





"Kirjoitettu tiistai (siis 13.9.2022)











 



Kun tuo versio 8.7.04 siis palautui epäonnisen 8.8.xx tilalle, NIIN sellainen efekti näköjään on ilmaantunut, että monien sarjojen tapauksessa tulevien talletettavien ohjelmien nimenä onkin ko. jakson nimi, ei sarjan nimi.



Tästä on ainakin se haitta, että on hankalampaa siivilöidä ja poistaa etukäteen jaksojen uusintojen tallettamiset - ja muutenkin haittaa talletettavien ohjelmien tarkistamista...



En siis tiedä, onko toi palautettu 8.7.04 juuri sama (aliversioltaan) kuin se, mikä todellisuudessa oli ennen 8.8.xx -versiota, koska tässä kuvattu fiba ilmaantui - ainakin mun silmillä katottuna - vasta tuon 8.7.04.n tiimoilta...."



 



Kaikenmoisia kiusallisia efektejä on taas viimeaikoina ilmaantunut...



 












Tällä hetkellä on tosiaan sellaista häiriötä, että tallenteiden nimissä voi olla virheitä ja tämähän ei hakua helpota missään nimessä. Mutta korjauksen alla on, ei hätää!


Nyt ilmaantui TeliaTV softaversio 8.9.x

 

Pienennetyt sarjatalletusten ikonit palasivat (mitkä siis kävi jo poisvedetyssä versiossa 8.8).

Nyt kuvakkeissa näkyy taas se "kellotaulu" eli yhdellä vilasulla selkiää, mikä jakso kateltu ja mikä ei ja mikä jossain puolivälissä.  Tämä hyvä!

 

Pikavilasulla nämä fibat eivät ole poistuneet:

1: "(Ainakin nyt viikonlopun aikaan boxin ohjelmatyyppikohtainen haku ei löydä mitään YLE1 ja YLE2 -kanavilta.  YLE TEEMA.lla pelaa.)"

2: Ohjelmanimen sijaan monissa näkyy vain jaksonimi - jotkut ohjelmat  (esim. Hiljainen todistaja) näkyy talletettavien listalla sekä jaksonimellä että sarjan nimellä - ja myös tallettuvat tuplana

 

3: Fibaksi myös luokittelen, että menussa mennään pakotetusti päävalikkoon sisään.  Nyt siis pitää aina ottaa alux askel taakse ja sit vasta pääsee esim. talletettuihin ohjelmiin - BUUU!! 🙂>

 

4: Iki-fibana (ja mitä joskus aiemminkin olen kommentoinut) on, että miksiköhän etenkin monet urheiluohjelmat ovat sellaisia, että niiden tallenteen katseleminen keskeytyskohdasta ei onnistu?  Kun ohjelman stoppaa, alkaa se aina alusta, kun sen uudelleen käynnistää..

Esimerkkejä: Menneet YU.n EM-kisat ja koripallokisat (YLE), eilinen "Tien päällä" (MTV3)

 

 

 

 

 



@DigiHate  kirjoitti:


Nyt ilmaantui TeliaTV softaversio 8.9.x



 



Pienennetyt sarjatalletusten ikonit palasivat (mitkä siis kävi jo poisvedetyssä versiossa 8.8).



Nyt kuvakkeissa näkyy taas se "kellotaulu" eli yhdellä vilasulla selkiää, mikä jakso kateltu ja mikä ei ja mikä jossain puolivälissä.  Tämä hyvä!



 



Pikavilasulla nämä fibat eivät ole poistuneet:



1: "(Ainakin nyt viikonlopun aikaan boxin ohjelmatyyppikohtainen haku ei löydä mitään YLE1 ja YLE2 -kanavilta.  YLE TEEMA.lla pelaa.)"



2: Ohjelmanimen sijaan monissa näkyy vain jaksonimi - jotkut ohjelmat  (esim. Hiljainen todistaja) näkyy talletettavien listalla sekä jaksonimellä että sarjan nimellä - ja myös tallettuvat tuplana



 



3: Fibaksi myös luokittelen, että menussa mennään pakotetusti päävalikkoon sisään.  Nyt siis pitää aina ottaa alux askel taakse ja sit vasta pääsee esim. talletettuihin ohjelmiin - BUUU!! 🙂>



 



4: Iki-fibana (ja mitä joskus aiemminkin olen kommentoinut) on, että miksiköhän etenkin monet urheiluohjelmat ovat sellaisia, että niiden tallenteen katseleminen keskeytyskohdasta ei onnistu?  Kun ohjelman stoppaa, alkaa se aina alusta, kun sen uudelleen käynnistää..



Esimerkkejä: Menneet YU.n EM-kisat ja koripallokisat (YLE), eilinen "Tien päällä" (MTV3)






Hyvä kuulla että sait uuden ohjelmistoversion ladattua! Kohdat 1 ja 2 liittyvät @KaPetri aikaisemmin vastauksessaan mainitsemaan ongelmaan puuttuvasta metadatasta osalla kanavista. Tallenteissa ohjelman nimi voi edelleen näkyä väärin, mutta nyt jo tulevien tallenteiden kohdalla ohjelmien nimien tulisi näkyä oikein ohjelmaoppaassa.



Pääsetkö katsomaan osaa tallennuksista siitä mihin olet jäänyt, vai alkaako kaikki tallenteet aina alusta?


"Pääsetkö katsomaan osaa tallennuksista siitä mihin olet jäänyt, vai alkaako kaikki tallenteet aina alusta?"

 

Juu suunnilleen muut kuin urheiluaiheiset ohjelmat (YLE, MTV) kaikki jatkavat stopin jälkeen paussikohdasta ihan oikein....

 

Mainittu "efekti" on ollut siis vaikka kuinka ja kauan olemassa.. ..en tiedä onko tuo joku vika vai ominaisuus(??)