Skip to main content

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

 

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omista ketjuistaan: Arris-digiboksien ohjelmistopäivitykset & SDMC DV8919 -digiboksin ohjelmistopäivitykset. Ketjut on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 

 

--

 

Muokkaus TeroRe 20.12.2021

 

Tuoreimmat kuulumiset Telia TV -tiimistä:

 

@LuMaria  kirjoitti 20.12.2021
Heipähei, pitkästä aikaa olisi tarjolla väliaikatietoa siitä missä Telia TV:n kehityksessä mennään ja mitä on tulossa. 🙂
Heti alkuun hienoja uutisia - pääsen lopultakin kertomaan, että olemme rakentaneet tuolla kulisseissa jo hyvän aikaa uutta tulevaa Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuvaa Telia TV digiboksia. Android TV -käyttöjärjestelmä tuo mukanaan, kuten tiedättekin, lähes rajattoman sovellusten kirjon sekä kaikkea muutakin uutta ja kivaa.

Alkuperäinen suunnitelmamme oli julkaista uusi digiboksi aivan tämän vuoden lopussa. Päätimme nyt kuitenkin siirtää digiboksin julkaisua alkuvuoteen 2022, sillä löysimme vielä muutamia asioita, jotka pitää hioa kuntoon ennen boksin julkaisua jotta julkaistava digiboksi on käyttäjäkokemukseltaan ensiluokkainen. Palaan siis tarkemman aikataulun osalta vielä asiaan.

Varmasti osaattekin päätellä, että nyt, kun meiltä tulee uusi Android-pohjainen digiboksi niin meiltä tulee saataville myös todella kauan odotettu Telia TV sovellus Android TV:lle. Sovelluksen julkaisu Android Smart TV:ssä tulee tapahtumaan uuden digiboksin julkaisun jälkeen.

Isoja ja kauan odottamianne uudistuksia on siis tulossa.

Android-pohjaisen digiboksin kehitys on ollut syksyllä yksi tärkeimmistä kehityshankkeistamme ja kehittäjämme ovat työskennelleet ahkerasti projektin parissa. Valitettavasti tämä tarkoittaa, että osa keväällä arvioimistani sovellusten julkaisuista olemassa oleville bokseille viivästyy hieman. Julkaisemme kuitenkin kaksi toivomaanne sovellusta (mm. Yle Areenan) Arris 5305-digiboksille alkuvuodesta. Netflix ei valitettavasti tässä yhteydessä ole tulossa Arris 5305-bokseille.

Tähän lopuksi vielä siitä, kun aiemmin kerroin, että tavoitteemme on yhtenäistää Telia TV -palvelua sekä sen käyttökokemusta. Tämä tarkoittaa käytännössä esimerkiksi sitä, että Telia TV:n selainversion marraskuussa julkaistu uusi ilme on lähellä tulevia Android-pohjaisia alustojamme eli uutta digiboksia ja Android TV -sovellusta. Uuden Android-version kehitys näkyy myös Arris-digibokseillamme modernimpana käyttöliittymänä, jota on päivitetty syksyn mittaan.

Telia TV -käyttäjätunnus tulee myös linkittämään tulevan Android TV-pohjaisen digiboksin, selainversion ja sovellukset saumattomaksi kokonaisuudeksi: kun käytät tulevaa Telia TV digiboksia Telia TV -käyttäjätunnuksella, saat samat sisällöt ja tallennukset käyttöön myös esimerkiksi Telia TV mobiilisovelluksella.

Kaikki tämä herättää varmasti paljon kysymyksiä. Tarkempia tietoja esimerkiksi saatavuudesta ja sovelluksista kerromme myöhemmin.

Uusi yhteisö - vanhat ropleemat…..

 

Lukuisten palstalla esitettyjen tallennusongelmien lisäksi YLE.n ohjelmien kohdalla pelannut erinomainen ohjelmatyyppikohtainen haku on ollut pimeänä suunnilleen elo-syyskuusta saakka…

 

Mulla on 15v vanha Humax-boxi, missä tämä ominaisuus pelaa yhä hienosti!!!

 

Arris-Boxissa nyt tämä ohjelmaversio (tarkemmin ottaen 8_11_72):

 

Päivitys 3.11. 2022

Päivitys versioon 8.11

  • Parannettu TV-ruudulla näkyvien ilmoitusten ulkoasua
  • Muita pieniä korjauksia ja viilauksia

Vastattiinkin sulle tähän samaiseen viestiin tässä ketjussa. Eli tallennuspalvelu ei tällä hetkellä toimi kuten sen kuuluisi ja emme ole tyytyväisiä palvelun nykyiseen laatuun. Etsimme edelleen tähän ratkaisua.


Vastattiinkin sulle tähän samaiseen viestiin tässä ketjussa. Eli tallennuspalvelu ei tällä hetkellä toimi kuten sen kuuluisi ja emme ole tyytyväisiä palvelun nykyiseen laatuun. Etsimme edelleen tähän ratkaisua.

 

Eli jos jopa teidän mielestä tallennuspalvelu ei toimi kuten sen kuuluisi, minkä takia minun - asíakkaana - tulisi siitä maksaa täyttä hintaa?

 


Muokkaus Merja_J: muokattu lainauksia


Uusi yhteisö - vanhat ropleemat…..

 

Lukuisten palstalla esitettyjen tallennusongelmien lisäksi YLE.n ohjelmien kohdalla pelannut erinomainen ohjelmatyyppikohtainen haku on ollut pimeänä suunnilleen elo-syyskuusta saakka…

 

Mulla on 15v vanha Humax-boxi, missä tämä ominaisuus pelaa yhä hienosti!!!

 

Arris-Boxissa nyt tämä ohjelmaversio (tarkemmin ottaen 8_11_72):

 

Päivitys 3.11. 2022

Päivitys versioon 8.11

  • Parannettu TV-ruudulla näkyvien ilmoitusten ulkoasua
  • Muita pieniä korjauksia ja viilauksia

Vastattiinkin sulle tähän samaiseen viestiin tässä ketjussa. Eli tallennuspalvelu ei tällä hetkellä toimi kuten sen kuuluisi ja emme ole tyytyväisiä palvelun nykyiseen laatuun. Etsimme edelleen tähän ratkaisua.

Eli jos jopa teidän mielestä tallennuspalvelu ei toimi kuten sen kuuluisi, minkä takia minun - asíakkaana - tulisi siitä maksaa täyttä hintaa?

Olemme tehnyt viime viikolla parannuksia toimivuuteen tallennuspalvelun osalta. Korjauksen jälkeen kun olemme saaneet vahvistuksen asiaan toimivuudesta, käsittelemme asiakaskohtaisesti tilanteet eli silloin yhteys asiakaspalvelun puolelle. 


Areenan suorat lähetykset lakkasivat toimimasta joskus viime viikolla. Arris VIP4302 Digiboxi


Areenan suorat lähetykset lakkasivat toimimasta joskus viime viikolla. Arris VIP4302 Digiboxi

 

Asiasta laitoimme selvitystä eteenpäin. Korjauksessa tämä kuitenkin nyt on. 


Areenan suorat lähetykset lakkasivat toimimasta joskus viime viikolla. Arris VIP4302 Digiboxi

 

Kyseinen häiriö on nyt korjattu. Korjaus tapahtui eilen iltapäivällä. Jos tuntuu, että häiriö vielä päällä niin irroita virtajohto digiboksista seinästä pois ja kytke takaisin päälle n.15sekunnin kuluttua. 


Ei sitten mikään toimi, ensin jatkuvasti satunnaisia virhe 722. Nyt ei mitään tallennuksessa, ei tallennettuja, tukevia eikä mitään. Arris VIP4302 Digiboxi kyseessä. resetoitu, käynnistetty monesti. Ainoa mitä ei vielä ole käytetty on kirves. Mikä oikeesti nyt mättää? Tietokoneella näkyvät kyllä tallennukset. Mutta kuka haluaa katsoa tietokoneelta kun on iso ja hieno tv sitä varten??

 


Ei sitten mikään toimi, ensin jatkuvasti satunnaisia virhe 722. Nyt ei mitään tallennuksessa, ei tallennettuja, tukevia eikä mitään. Arris VIP4302 Digiboxi kyseessä. resetoitu, käynnistetty monesti. Ainoa mitä ei vielä ole käytetty on kirves. Mikä oikeesti nyt mättää? Tietokoneella näkyvät kyllä tallennukset. Mutta kuka haluaa katsoa tietokoneelta kun on iso ja hieno tv sitä varten??

 

Ja nyt digiboksi nappas television hallintaansa, ei voi muuta kun nauraa. Eli tv jää jumiin kun telia tv on päällä. Kun virran digiboxista ottaa pois toimii tv jälleen.

Update: Ja chatissa todettiin että Arriksissa joku vika päällä, taas kerran..

 

 


 

Update: Ja chatissa todettiin että Arriksissa joku vika päällä, taas kerran..

Jep, näin oli. Onneksi tällä kertaa kyse oli melko lyhytaikaisesta katkoksesta. Nyt palvelu toimii taas normaalisti.


Niinhä tuo tuntu taas olevan.Ajoittan se tekee tätä jumitusta.Mulla on boxi piuhan päässä,kun mitään wifejähän näissä ei uskalla ees ajatellakkaa,jotta saa vähän enemmän toimivuutta.Nyt en tehny mitään,oottelin tunnin ja sit pääsi taas tallennuksiin.En ole tyytyväinen😠


Jep, näin oli. Onneksi tällä kertaa kyse oli melko lyhytaikaisesta katkoksesta. Nyt palvelu toimii taas normaalisti.

Ja kun ei toimi. Jos arriksen boxsin laittaa virrat päälle, televisio jämähtää paikoilleen. Eli tv ei tottele kaukosäädöstä. Kun virrat sammuttaa arriksesta, tv toimii taas kuten pitää. Vaikeaa tuntuu olevan..

Edit: pienellä kikkailulla pääsin resetoimaan arriksen uudestaan, parin resetoinnin jälkeen alkoi toimimaan. Kukaan ei tosin tiedä kuinka kauan. Kunhan kehitys tiimi pääsee taas vauhtiin..

 


Muokkaus Merja_J: muokattu lainauksia


Ja kun ei toimi. Jos arriksen boxsin laittaa virrat päälle, televisio jämähtää paikoilleen. Eli tv ei tottele kaukosäädöstä. Kun virrat sammuttaa arriksesta, tv toimii taas kuten pitää. Vaikeaa tuntuu olevan..

Jos virta on sammutettu siten, että virtajohto on otettu dgiboksista irti hetkellisesti ja ongelma sen jälkeenkin jatkuu, kannattaa kokeilla vaihtaa HDMI-porttia toiseen. Jos tämäkään ei avita, tee ihmeessä häiriöilmoitus, jotta asiaa päästään tutkimaan tarkemmin!


Mukavaa, että noita erinäisiä App.eja tuupattiin taannoin myös Arris VIP4302 Digiboxiin.  Lieveilmiönä se tosin toi sen, että boxi alkoi enemmän tai vähemmän takeltelemaan toiminnoista toiseen siirryttäessä vs. aika ennen noita Areenoita ja MTV ym. -appeja…

 

Ihan parin päivän ajan nyt myös Yle Areena (siis ko. boxilla käytettäessä) on takkuillut pahasti tiedotteella “Hups, nyt meni jotain pieleen” varustettuna… ...ehkä tämä kuitenkin on Areenan joku sisäinen vika….


Mukavaa, että noita erinäisiä App.eja tuupattiin taannoin myös Arris VIP4302 Digiboxiin.  Lieveilmiönä se tosin toi sen, että boxi alkoi enemmän tai vähemmän takeltelemaan toiminnoista toiseen siirryttäessä vs. aika ennen noita Areenoita ja MTV ym. -appeja…

 

Ihan parin päivän ajan nyt myös Yle Areena (siis ko. boxilla käytettäessä) on takkuillut pahasti tiedotteella “Hups, nyt meni jotain pieleen” varustettuna… ...ehkä tämä kuitenkin on Areenan joku sisäinen vika….

Ongelma todennäköisesti johtuu itse sovelluksesta tai sovelluksen ylläpitäjän palvelimesta, jos sovelluksen sisällä navigoidessa tulee häiriöilmoituksia.

Ongelman jatkuessa sovellus on hyvä poistaa/palauttaa oletusasetuksille.


Versio 8.12.72 saapui…

Mikään ei ole korjaantunut mutta “vastineeksi” talletettujen ja talletuslistalla olevien ohjelmien päiväykset / tunti-minuuttiajat katosivat..

Kiitos taas...


Androitiin voisi laittaa tallenteiden listan esitys-valikkoon uusin ensin, vanhin ensin, a-ö ja ö-a. kun on kaikki katsottu pian poistuvista,

ja haluaa katsoa lisää vanhimmasta päästä, pääsisi nopeasti vanhimpiin. kolmen kk:n tallenteiden lista on piiiiitkä.

 

----

Muokkaus HannaMarikaL: Siirretty viesti saman aiheen ketjuun


“ Ongelman jatkuessa sovellus on hyvä poistaa/palauttaa oletusasetuksille. “

 

Miten YleAreena poistetaan ja palautetaan TeliaTV.ssä?? :-)


“ Ongelman jatkuessa sovellus on hyvä poistaa/palauttaa oletusasetuksille. “

 

Miten YleAreena poistetaan ja palautetaan TeliaTV.ssä?? :-)

SDMC DV8919 -digiboksi on toistaiseksi ainoa, josta voi poistaa ja uudelleenasentaa sovelluksia. Tämä ohje taisi olla enemmänkin kaikki boksit kattava, jos tuota kauttaviivaa on uskominen. 🙂 eli jos käytössä on Arris VIP4302, tehdasasetusten palautusta kannattaa koittaa. Oireilu tosin kuulostaa, kuten jo itsekin arvelit, Areenan sisäiseltä haasteelta.


Androitiin voisi laittaa tallenteiden listan esitys-valikkoon uusin ensin, vanhin ensin, a-ö ja ö-a. kun on kaikki katsottu pian poistuvista,

ja haluaa katsoa lisää vanhimmasta päästä, pääsisi nopeasti vanhimpiin. kolmen kk:n tallenteiden lista on piiiiitkä.

Tämä olisikin hyvä uudistus nykyiseen listaukseen. Kiitos tästä ehdotuksesta, vien sen eteenpäin! 😊


SDMC DV8919 -digiboksi on toistaiseksi ainoa, josta voi poistaa ja uudelleenasentaa sovelluksia. Tämä ohje taisi olla enemmänkin kaikki boksit kattava, jos tuota kauttaviivaa on uskominen. 🙂 eli jos käytössä on Arris VIP4302, tehdasasetusten palautusta kannattaa koittaa. Oireilu tosin kuulostaa, kuten jo itsekin arvelit, Areenan sisäiseltä haasteelta.

Jees - vika on sen verran häiritsevä, että jos se on Areenan sisäinen, niin luulisi Ylen(kin) saavan siitä nopsaan palautetta. 

Tällä hetkellä (Arris 4302) - kun siis mistä tahansa YleAreenan ohjelmasta palaa siihen Areena-päänäkymään, tulee se joku “Hups - nyt meni jotain pieleen” -ilmoitus, minkä jälkeen Areena pitää sammuttaa ja käynnistää uudelleen, jotta voi jatkaa Areena-tarjonnan selaamista. 

 

TeliaTV-ohjelmapäivityksien Yhteisö-sisältötiedotteessa voisi myös mainita, mitkä App.it ovat päivittyneet ja mitkä eivät - sitä tietoahan ei nykyisellään näe mistään.

 


Muokkaus Merja_J: muokattu lainauksia


Teliaväki voisi vaihteeksi itse ilmoittaa kansalle, jotta mitkä TeliaTV.n tunnetut viat tällä hetkellä ovat ja että koska niihin on odotettavissa korjauksia.

Kokolailla mukavasti aiemmin toimineet TeliaTV.n erinäiset toiminteet ovat hajonneet yks toisensa jälkeen syyskesästä lähtien ja nykytilanne on surullinen.

Miten ihmeessä TeliaTV.n softa on saatu näin hajalle, kuten se esim. tässä tuoreessa 8.12.72 -versiossa on???


Teliaväki voisi vaihteeksi itse ilmoittaa kansalle, jotta mitkä TeliaTV.n tunnetut viat tällä hetkellä ovat ja että koska niihin on odotettavissa korjauksia.

Kokolailla mukavasti aiemmin toimineet TeliaTV.n erinäiset toiminteet ovat hajonneet yks toisensa jälkeen syyskesästä lähtien ja nykytilanne on surullinen.

Laajemmin palvelussa tai alueellisesti esiintyvät häiriöt ilmoitetaan aina häiriötiedotteet sivullamme. Pienemmät ja esim. yksittäistä sisältöä tai laitetta koskevat häiriöt ei ole listattuna verkkosivuilla vaan ne käydään läpi esim. asiakaspalvelumme kautta tai täällä Yhteisössä, kun saadaan tarkemmat tiedot käytettävästä palvelusta ja laitteista. Osa ongelmista voi koskea vain selainta, osa vain tiettyä digiboksimallilla ja käytettävä nettiyhteyskin voi vaikuttaa. Siksi näitä ei listata kaikkia erikseen, ettei väärinymmärryksiä tule ja häiriöt, joita ei vielä meillä ole huomattu, saadaan korjaukseen.

Kyllä, Telia TV -palvelussa on ollut ongelmia ja häiriöitä, mutta on niitä myös korjattu. Tällä hetkellä erityisesti korjauksessa on tallennuspalveluun liittyvät häiriöt. Tallennuspalveluun on korjauksia tehtykin jo, mutta vielä maalissa ei olla.

Korjaukset tehdään aina mahdollisimman pian sen jälkeen, kun häiriö havaitaan. Tätä tarkemmin korjaushetkeä on erittäin haastavaa ennakoida, se voi olla tunnista viikkoihin, jos korjaus esim. vaatii laajempaa ohjelmistopäivitystä vs. palvelimen päässä tehtyyn pieneen muokkaukseen.

 

Miten ihmeessä TeliaTV.n softa on saatu näin hajalle, kuten se esim. tässä tuoreessa 8.12.72 -versiossa on???

Mitä tässä ohjelmistoversiossa on hajalla? Voidaan itsekkin tarkistaa ongelmat ja jos ne toistuu samalla tavalla, voimme kirjata suoraan häiriöilmoituksen eteenpäin. Muutoin ongelmaa voidaan joutua vielä rajaamaan.


“ Mitä tässä ohjelmistoversiossa on hajalla? “

Tän täytyy olla jotain Telia-huumoria…

...koko syksyn täällä palstoilla on paukuteltu ja ilmoiteltu ilmenneitä vikoja - ihan siis näissä tarinointiryhmissä teille telialaisille...


Teliaväki voisi vaihteeksi itse ilmoittaa kansalle, jotta mitkä TeliaTV.n tunnetut viat tällä hetkellä ovat ja että koska niihin on odotettavissa korjauksia.

Eräs toinen nimimerkki tiivisti tämän tilanteen hyvin tällä lauseella: Telia haluaa asiakkaiden sopivan yksityisesti korvauksesta. Näin uuvutetaan asiakas, sekä ettemme tiedä mitä muille on luvattu ja sanottu.


Eli sen sijaan, että Telia ilmoittaisi laajemmin (ja avoimemmin) ongelmistaan niin käytetään väsytystaktiikkaa jossa toivotaan ettei (liian) moni valittaisi asioista. Tämän vuoksi käytetään tätä “ole yhteydessä asiakaspalveluumme-korttia”.


“Päivitys 28.11.2022

Päivitys versioon 8.12 

  • Parannettu joidenkin urheilusisältöjen linkitystä Telia TV:stä C More -sovellukseen
  • Muita parannuksia ja korjauksia

 

NIIN, siis mitä on parannettu ja korjattu?

Mä en huomaa muuta “paranneltua ja korjattua” kuin että ton version myötä talletuslistan kuvaversiosta on päiväykset ja tulevien talletusten ajankohdat kadonneet (Arris 4302, softaversio 8.12.72).