Skip to main content

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

 

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omista ketjuistaan: Arris-digiboksien ohjelmistopäivitykset & SDMC DV8919 -digiboksin ohjelmistopäivitykset. Ketjut on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 

 

--

 

Muokkaus TeroRe 20.12.2021

 

Tuoreimmat kuulumiset Telia TV -tiimistä:

 

@LuMaria  kirjoitti 20.12.2021
Heipähei, pitkästä aikaa olisi tarjolla väliaikatietoa siitä missä Telia TV:n kehityksessä mennään ja mitä on tulossa. 🙂
Heti alkuun hienoja uutisia - pääsen lopultakin kertomaan, että olemme rakentaneet tuolla kulisseissa jo hyvän aikaa uutta tulevaa Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuvaa Telia TV digiboksia. Android TV -käyttöjärjestelmä tuo mukanaan, kuten tiedättekin, lähes rajattoman sovellusten kirjon sekä kaikkea muutakin uutta ja kivaa.

Alkuperäinen suunnitelmamme oli julkaista uusi digiboksi aivan tämän vuoden lopussa. Päätimme nyt kuitenkin siirtää digiboksin julkaisua alkuvuoteen 2022, sillä löysimme vielä muutamia asioita, jotka pitää hioa kuntoon ennen boksin julkaisua jotta julkaistava digiboksi on käyttäjäkokemukseltaan ensiluokkainen. Palaan siis tarkemman aikataulun osalta vielä asiaan.

Varmasti osaattekin päätellä, että nyt, kun meiltä tulee uusi Android-pohjainen digiboksi niin meiltä tulee saataville myös todella kauan odotettu Telia TV sovellus Android TV:lle. Sovelluksen julkaisu Android Smart TV:ssä tulee tapahtumaan uuden digiboksin julkaisun jälkeen.

Isoja ja kauan odottamianne uudistuksia on siis tulossa.

Android-pohjaisen digiboksin kehitys on ollut syksyllä yksi tärkeimmistä kehityshankkeistamme ja kehittäjämme ovat työskennelleet ahkerasti projektin parissa. Valitettavasti tämä tarkoittaa, että osa keväällä arvioimistani sovellusten julkaisuista olemassa oleville bokseille viivästyy hieman. Julkaisemme kuitenkin kaksi toivomaanne sovellusta (mm. Yle Areenan) Arris 5305-digiboksille alkuvuodesta. Netflix ei valitettavasti tässä yhteydessä ole tulossa Arris 5305-bokseille.

Tähän lopuksi vielä siitä, kun aiemmin kerroin, että tavoitteemme on yhtenäistää Telia TV -palvelua sekä sen käyttökokemusta. Tämä tarkoittaa käytännössä esimerkiksi sitä, että Telia TV:n selainversion marraskuussa julkaistu uusi ilme on lähellä tulevia Android-pohjaisia alustojamme eli uutta digiboksia ja Android TV -sovellusta. Uuden Android-version kehitys näkyy myös Arris-digibokseillamme modernimpana käyttöliittymänä, jota on päivitetty syksyn mittaan.

Telia TV -käyttäjätunnus tulee myös linkittämään tulevan Android TV-pohjaisen digiboksin, selainversion ja sovellukset saumattomaksi kokonaisuudeksi: kun käytät tulevaa Telia TV digiboksia Telia TV -käyttäjätunnuksella, saat samat sisällöt ja tallennukset käyttöön myös esimerkiksi Telia TV mobiilisovelluksella.

Kaikki tämä herättää varmasti paljon kysymyksiä. Tarkempia tietoja esimerkiksi saatavuudesta ja sovelluksista kerromme myöhemmin.

“Päivitys 28.11.2022

Päivitys versioon 8.12 

  • Parannettu joidenkin urheilusisältöjen linkitystä Telia TV:stä C More -sovellukseen
  • Muita parannuksia ja korjauksia

 

NIIN, siis mitä on parannettu ja korjattu?

Mä en huomaa muuta “paranneltua ja korjattua” kuin että ton version myötä talletuslistan kuvaversiosta on päiväykset ja tulevien talletusten ajankohdat kadonneet (Arris 4302, softaversio 8.12.72).

Laitetaanpas tästä kysymystä ja palataan asiaan kun saadaan lisätietoja! :) 


“Päivitys 28.11.2022

Päivitys versioon 8.12 

  • Parannettu joidenkin urheilusisältöjen linkitystä Telia TV:stä C More -sovellukseen
  • Muita parannuksia ja korjauksia

 

NIIN, siis mitä on parannettu ja korjattu?

Mä en huomaa muuta “paranneltua ja korjattua” kuin että ton version myötä talletuslistan kuvaversiosta on päiväykset ja tulevien talletusten ajankohdat kadonneet (Arris 4302, softaversio 8.12.72).

Parannukset voivat erilaisia ja joko huomattavia tai pienempiä viilauksia, kuten esimerkiksi kirjoitusvirheiden tai asiavirheiden korjauksia teksteissä, asiatiedon täsmennyksiä, kuvien tai logojen päivityksiä jne. Parannukset voivat siis olla myös sellaisia, jotka eivät suoraan käytettävyyten vaikuta, mutta epäsuorasti varmasti parantavat kokonaisuutta. 


by TeroRe:

Päivitys 12.12.

Päivitys versioon 8.13

  • Pieniä viilauksia ja parannuksia

 

Edelleen - Konkretiaa pliiiiiiiiiiis….

Syksyllä ilmaantuneisiin kestovikoihin näköjään ei korjauksia tipu(???)

...seuraavaksi täällä varmaan taas kysytään (by Telia): “Mikä nyt on vikana?”

 

 


Edelleen - Konkretiaa pliiiiiiiiiiis….

Syksyllä ilmaantuneisiin kestovikoihin näköjään ei korjauksia tipu(???)

...seuraavaksi täällä varmaan taas kysytään (by Telia): “Mikä nyt on vikana?”

 

Konkretiaa ei nyt taida tämänkään vastauksen myötä tulla, mutta “tarkempi” info kertoo että päivitys piti sisällään virheiden korjauksia ja vakauttavia toimenpiteitä. 


Ainakin viikon ajan on TeliaTV.n MTV-app jymähtänyt heti app.n käynnistämisen jälkeen.

Vain koko pyöreän Arris-boxin buutti päästää pälkähästä….

 

TeliaTV -softaversio 8_13_03


En tiedä onko tämä tullut jo aiemmin täällä, mutta ärsyttävä ongelma AppleTV:n kanssa.

Kun kirjaudun Cmoreen käyttämällä TeliaTV:n valtuutusta (käytä muita tunnuksia), Cmore hävittää käyttöoikeuden about kerran viikkoon. Itsellä onnistuu tuo uloskirjautuminen ja takaisin sisäänkirjautuminen, mutta osalla perheestä tuottaa vaikeuksia.


Ainakin viikon ajan on TeliaTV.n MTV-app jymähtänyt heti app.n käynnistämisen jälkeen.

Vain koko pyöreän Arris-boxin buutti päästää pälkähästä….

 

TeliaTV -softaversio 8_13_03

 

Oma jatko:

Myös ko. Arris-masiinan YLE-Areenaan on taas palannut se “HUPS - NYT MENI JOTAIN PIELEEN” -ilmoitus, kun ohjelman katseltuaan palaa päävalikkoon.  Tuosta pääsee vain ku sammuttaa ja käynnistää Areenan uudelleen… 

Vika oli olemassa n kk sitten jonkin aikaa, sitten poistui - ja nyt muutaman päivän taas ollut aktiivina…

 

 


En tiedä onko tämä tullut jo aiemmin täällä, mutta ärsyttävä ongelma AppleTV:n kanssa.

Kun kirjaudun Cmoreen käyttämällä TeliaTV:n valtuutusta (käytä muita tunnuksia), Cmore hävittää käyttöoikeuden about kerran viikkoon. Itsellä onnistuu tuo uloskirjautuminen ja takaisin sisäänkirjautuminen, mutta osalla perheestä tuottaa vaikeuksia.

C More sovellukseen kirjautuminen operaattoritunnuksilla on kerrallaan aina voimassa 7 päivän ajan. Minkälaisia ongelmia kirjautumisen kanssa osalla perheestäsi ilmenee? Minulla on itselläni käytössä iPhone ja siinä sekä Telia TV sovellus, että C More sovellus. Kun C More sovellus on uloskirjautunut, avaan Telia TV sovelluksen taustalle > palaan C More sovellukseen ja valitsen operaattoritunnuksilla kirjautumisen > sovellukset tekevät kirjautumisen taustalla.

 

Eli tuo 7 vuorokauden uloskirjautuminen tapahtuu ainoastaan C Moren sovelluksessa, Telia TV sovellus pysyy sisäänkirjautuneena. Kun siis haluan kirjautua C More sovellukseen, minun ei tarvitse näppäillä tunnuksia erikseen, kun kirjautuminen tapahtuu laitteen taustalla, kun molemmat sovellukset (Telia TV & C More) ovat auki.


Ainakin viikon ajan on TeliaTV.n MTV-app jymähtänyt heti app.n käynnistämisen jälkeen.

Vain koko pyöreän Arris-boxin buutti päästää pälkähästä….

 

TeliaTV -softaversio 8_13_03

 

Oma jatko:

Myös ko. Arris-masiinan YLE-Areenaan on taas palannut se “HUPS - NYT MENI JOTAIN PIELEEN” -ilmoitus, kun ohjelman katseltuaan palaa päävalikkoon.  Tuosta pääsee vain ku sammuttaa ja käynnistää Areenan uudelleen… 

Vika oli olemassa n kk sitten jonkin aikaa, sitten poistui - ja nyt muutaman päivän taas ollut aktiivina…

Laitan tästä tietoa eteenpäin meidän palvelunkehittäjille. Se johtuuko ongelma nyt meidän boksin ohjelmistosta vai Yle-Areenasta on epäselvää, mutta tutkitaan, jotta saadaan Areena toimimaan ilman ylimääräisiä käynnistelyjä. 


En tiedä onko tämä tullut jo aiemmin täällä, mutta ärsyttävä ongelma AppleTV:n kanssa.

Kun kirjaudun Cmoreen käyttämällä TeliaTV:n valtuutusta (käytä muita tunnuksia), Cmore hävittää käyttöoikeuden about kerran viikkoon. Itsellä onnistuu tuo uloskirjautuminen ja takaisin sisäänkirjautuminen, mutta osalla perheestä tuottaa vaikeuksia.

C More sovellukseen kirjautuminen operaattoritunnuksilla on kerrallaan aina voimassa 7 päivän ajan. Minkälaisia ongelmia kirjautumisen kanssa osalla perheestäsi ilmenee? Minulla on itselläni käytössä iPhone ja siinä sekä Telia TV sovellus, että C More sovellus. Kun C More sovellus on uloskirjautunut, avaan Telia TV sovelluksen taustalle > palaan C More sovellukseen ja valitsen operaattoritunnuksilla kirjautumisen > sovellukset tekevät kirjautumisen taustalla.

 

Eli tuo 7 vuorokauden uloskirjautuminen tapahtuu ainoastaan C Moren sovelluksessa, Telia TV sovellus pysyy sisäänkirjautuneena. Kun siis haluan kirjautua C More sovellukseen, minun ei tarvitse näppäillä tunnuksia erikseen, kun kirjautuminen tapahtuu laitteen taustalla, kun molemmat sovellukset (Telia TV & C More) ovat auki.

Ongelma on se, että kaikki eivät osaa käyttää noita laitteita riittävän hyvin kirjautuakseen kerran viikossa sisään jos uloskirjautuminen sattuu omalle kohdalle. Miksei se voi vaan pysyä sisällä?


Ainakin viikon ajan on TeliaTV.n MTV-app jymähtänyt heti app.n käynnistämisen jälkeen.

Vain koko pyöreän Arris-boxin buutti päästää pälkähästä….

 

TeliaTV -softaversio 8_13_03

 

Oma jatko:

Myös ko. Arris-masiinan YLE-Areenaan on taas palannut se “HUPS - NYT MENI JOTAIN PIELEEN” -ilmoitus, kun ohjelman katseltuaan palaa päävalikkoon.  Tuosta pääsee vain ku sammuttaa ja käynnistää Areenan uudelleen… 

Vika oli olemassa n kk sitten jonkin aikaa, sitten poistui - ja nyt muutaman päivän taas ollut aktiivina…

Laitan tästä tietoa eteenpäin meidän palvelunkehittäjille. Se johtuuko ongelma nyt meidän boksin ohjelmistosta vai Yle-Areenasta on epäselvää, mutta tutkitaan, jotta saadaan Areena toimimaan ilman ylimääräisiä käynnistelyjä. 

Onko nykyinen Arriksen boksi mallia 4302? Koetin tuota samaa ongelmaa demota ja en saanut ongelmaa toistettua. Toimiiko Areena laitteella paremmin sen jälkeen kun boksista on käytetty virtajohtoa irti?


Onko nykyinen Arriksen boksi mallia 4302? Koetin tuota samaa ongelmaa demota ja en saanut ongelmaa toistettua. Toimiiko Areena laitteella paremmin sen jälkeen kun boksista on käytetty virtajohtoa irti?

 

Ainakin esim. juuri nyt vieläkin tämä ongelma aktiivinen.

Yle Areena FB.ssä oli tänään ollut joku häikkä ja sen kerrottiin olevan nyt korjattu (liittyi joidenkin tallenteiden starttaamisongelmiin tms….)

Mä kirjoitin sinne kommentin tästä TeliaTV.n Areena-APP.ista seuraavasti:

 

Ainakin TeliaTV.n (ver 8-13-03) Areena-APP.issa (versiosta ei infoa/tietoa) ollut taas pari viikkoa sellainen vika, että kun ohjelman katselusta palaa päävalikkoon, tulee teksti

"VOI EI - TAPAHTUI VIRHE!!"
Tuon jälkeen Areena pitää sammuttaa ja käynnistää, jotta katselu voi jatkua.
Sarjamuotoisen ohjelman peräkkäisten jaksojen käynnistäminen ja katsominen onnistuu, kun silloin ei tarvi käydä päävalikon kautta.
Tuskallinen "pikkuvika", mihin Telia ei oikein innostuneesti tartu, kun asiasta niille kertoo... ...tarttuisko YLE?
 
Boxina siis pyöreä Arris 4302.
En tiedä, onko APP.seista omat versionsa eri Telian tarjoamille boxeille.  APP.ien päivittyvyystahti TeliaTV.n omien softapäivyksien yhteydessä täysin hämärän peitossa, koska päivitystiedoissa (siis siinä omassa ketjussaan) ei mainita koskaan APP.ien mahdollisesta päivityksestä mitään….
 
----
Muokkaus Merja_J: lyhennetty lainauksia

Onko nykyinen Arriksen boksi mallia 4302? Koetin tuota samaa ongelmaa demota ja en saanut ongelmaa toistettua. Toimiiko Areena laitteella paremmin sen jälkeen kun boksista on käytetty virtajohtoa irti?

 

Ainakin esim. juuri nyt vieläkin tämä ongelma aktiivinen.

 
Boxina siis pyöreä Arris 4302.
En tiedä, onko APP.seista omat versionsa eri Telian tarjoamille boxeille.  APP.ien päivittyvyystahti TeliaTV.n omien softapäivyksien yhteydessä täysin hämärän peitossa, koska päivitystiedoissa (siis siinä omassa ketjussaan) ei mainita koskaan APP.ien mahdollisesta päivityksestä mitään….
 

Suosittelemme tekemään digiboksille tehdasasteuksien palautuksen, se auttaa yleensä sisäisten sovelluksien ongelmatilanteissa. Kohdassa 5. suosittelen valitsemaan Factory Reset, Remove Softwaren sijasta. Yleensä pelkkä ohjelmiston poisto auttaa mutta tässä tilanteessa suosittelen Factory Resettiä.

Testasimme myös tänään Arriksen 4302 ja 5305 digibokseilla Ylen Areena -sovellusta, kuvailemaasi häiriötä ei saatu toistettua. Ongelma ei ole siis kovin yleinen tai laajasti esiintyvä ja siksi tästä tarvitaan vielä lisää tietoja. Kertoisitko tarkalleen (vaikka kuvien avulla) mitä nappia / valintaa käytät ennenkuin häiriö esiintyy? Itse testasin sekä “edellinen” -nappia kaukosäätimellä, sekä nuolinäppäimillä valitisin vasemman laidan nuolen, jossa painoin ok nappia ja päädyin YLE Areena -sovelluksen päävalikkoon onnistuneesti. Näissäkin on siis eroja miten navigoi ja on tärkeää tietää tarkalleen mitä tapahtuu ennen virhettä. Kertoisitko myös jonkin esimerkin sisällöstä, jonka katselun jälkeen virheilmoitus tulee?

 

Sovellukset Arris -digibokseilla saa omat päivitykset (vs. Google play kaupan Areena -sovellus) ja ne päivittyvät digiboksin uudelleenkäynnistyksen yhteydessä, jos uusi versio on saatavilla.
 


 

Testasimme myös tänään Arriksen 4302 ja 5305 digibokseilla Ylen Areena -sovellusta, kuvailemaasi häiriötä ei saatu toistettua. Ongelma ei ole siis kovin yleinen tai laajasti esiintyvä ja siksi tästä tarvitaan vielä lisää tietoja. Kertoisitko tarkalleen (vaikka kuvien avulla) mitä nappia / valintaa käytät ennenkuin häiriö esiintyy? Itse testasin sekä “edellinen” -nappia kaukosäätimellä, sekä nuolinäppäimillä valitisin vasemman laidan nuolen, jossa painoin ok nappia ja päädyin YLE Areena -sovelluksen päävalikkoon onnistuneesti. Näissäkin on siis eroja miten navigoi ja on tärkeää tietää tarkalleen mitä tapahtuu ennen virhettä. Kertoisitko myös jonkin esimerkin sisällöstä, jonka katselun jälkeen virheilmoitus tulee?

 

Sovellukset Arris -digibokseilla saa omat päivitykset (vs. Google play kaupan Areena -sovellus) ja ne päivittyvät digiboksin uudelleenkäynnistyksen yhteydessä, jos uusi versio on saatavilla.
 

Esim. tänä ehtoona, kun mistä tahansa katsellusta ohjelmasta (vaikkapa sarja Hiljainen Todistaja, jaksot 9 ja 10) palaa takaisin päävalikkotasolle, niin aina tuo vika ilmaantuu.  Ei ole väliä, onko katsellut jakson kokonaan tai vain pätkän. 

Tiltti tulee siis vasta, kun palataan koko Areenan päänäkymään, mihin paluu siis onnistuu mut sit tulee tuo ilmoitus mustalla tekstillä valkoisessa palkissa ruudun alareunaan.  Tämän jälkeen ruudulla siirtyily ei onnistu mut Areenan sulkeminen onnistuu.

Navigointitapa ohjelmasta päävalikkoon ei vaikuta, vaan yleisesti paluu päävalikkoon ohjelman katsomisen jälkeen aiheuttaa tiltin.
 

Vika ei vielä esiiny palatessa jakson katselusta esim. kyseisen sarjan päänäkymään, mistä katseltavan jakson voi valita….

Tapahtumat Areenaan kirjautuneena.

 

Areena-APP.in tän hetkinen VIP4302.ssa oleva ongelma-versio on 2.0.3691 - löytyi tuokin, kun vain osasi kaivaa esiin... 😊
 

Kuten jossain kohtaa aiemmin mainitsin, tämä ongelma välillä jo poistui jonkun TeliaTV-softapäivityksen myötä, mutta sitten taas ilmaantui tässä vuodenvaihteen päivityksen myötä.

Mulle on siis arvoitus eri appien päivitys TeliaTV-softapäivityksen ohessa, kun niistä ei mainita missään...


 

Testasimme myös tänään Arriksen 4302 ja 5305 digibokseilla Ylen Areena -sovellusta, kuvailemaasi häiriötä ei saatu toistettua. Ongelma ei ole siis kovin yleinen tai laajasti esiintyvä ja siksi tästä tarvitaan vielä lisää tietoja. Kertoisitko tarkalleen (vaikka kuvien avulla) mitä nappia / valintaa käytät ennenkuin häiriö esiintyy? Itse testasin sekä “edellinen” -nappia kaukosäätimellä, sekä nuolinäppäimillä valitisin vasemman laidan nuolen, jossa painoin ok nappia ja päädyin YLE Areena -sovelluksen päävalikkoon onnistuneesti. Näissäkin on siis eroja miten navigoi ja on tärkeää tietää tarkalleen mitä tapahtuu ennen virhettä. Kertoisitko myös jonkin esimerkin sisällöstä, jonka katselun jälkeen virheilmoitus tulee?

 

Sovellukset Arris -digibokseilla saa omat päivitykset (vs. Google play kaupan Areena -sovellus) ja ne päivittyvät digiboksin uudelleenkäynnistyksen yhteydessä, jos uusi versio on saatavilla.
 

Esim. tänä ehtoona, kun mistä tahansa katsellusta ohjelmasta (vaikkapa sarja Hiljainen Todistaja, jaksot 9 ja 10) palaa takaisin päävalikkotasolle, niin aina tuo vika ilmaantuu.  Ei ole väliä, onko katsellut jakson kokonaan tai vain pätkän. 

Tiltti tulee siis vasta, kun palataan koko Areenan päänäkymään, mihin paluu siis onnistuu mut sit tulee tuo ilmoitus mustalla tekstillä valkoisessa palkissa ruudun alareunaan.  Tämän jälkeen ruudulla siirtyily ei onnistu mut Areenan sulkeminen onnistuu.

Navigointitapa ohjelmasta päävalikkoon ei vaikuta, vaan yleisesti paluu päävalikkoon ohjelman katsomisen jälkeen aiheuttaa tiltin.
 

Vika ei vielä esiiny palatessa jakson katselusta esim. kyseisen sarjan päänäkymään, mistä katseltavan jakson voi valita….

Tapahtumat Areenaan kirjautuneena.

 

Areena-APP.in tän hetkinen VIP4302.ssa oleva ongelma-versio on 2.0.3691 - löytyi tuokin, kun vain osasi kaivaa esiin... 😊
 

Kuten jossain kohtaa aiemmin mainitsin, tämä ongelma välillä jo poistui jonkun TeliaTV-softapäivityksen myötä, mutta sitten taas ilmaantui tässä vuodenvaihteen päivityksen myötä.

Mulle on siis arvoitus eri appien päivitys TeliaTV-softapäivityksen ohessa, kun niistä ei mainita missään...

Tosi hyvät lisätiedot @DigiHate, kiitos niistä. Näillä tiedoilla saatiin ongelma toistettua ja laitettua korjaukseen eteenpäin. Minulla on sama muistikuva kuin sinulla, että tämä samainen ongelma olisi ollut jo aiemmin ja korjattukin jo kertaalleen mutta uusiksi ilmaantui tuo ongelma. Jos ei aivan samanlaisena niin ainakin hyvin saman kaltaisena.


Tosi hyvät lisätiedot @DigiHate, kiitos niistä. Näillä tiedoilla saatiin ongelma toistettua ja laitettua korjaukseen eteenpäin. Minulla on sama muistikuva kuin sinulla, että tämä samainen ongelma olisi ollut jo aiemmin ja korjattukin jo kertaalleen mutta uusiksi ilmaantui tuo ongelma. Jos ei aivan samanlaisena niin ainakin hyvin saman kaltaisena.

 

Jepjep - ootellaan fixiä…  ...tää sama infottu Ylen FB.ssä ja siellä ainakin joku muukin oli saanut vian toistettua.

Päivitysketjuun voisitte kyllä lisätä ainakin oleellisimpien App.ien päivitysmaininnat edes tyyliin “Areena päivitetty ver. x.xx > y.yy”, jotta tuon huomaisi.

 

 

 

 


meillä esim jim kanava pikselöityi koko ajan ja katsoin kanavalistaa ja huomasin et meillä valittuna jim eikä jim hd,sama homma oli myös nelosella,livillä ja jollain muullakin kavalla,noh muutin käyttöön hd versiot ja kuva parani mutta ei pysty näitä hd versioita tallentamaan pilveen,ei anna kuin kovalevy vaihtoehdon…,nuo ei hd versiot kyllä tallentuu pilveen.nyt on siis vaihtoehdot katsoa pikselimössöä pilvestä tai hyvää kuvaa kovalevyltä..?eikös kaikki ilmaiskanavat pitäisi pystyä tallentamaan pilveen..?


meillä esim jim kanava pikselöityi koko ajan ja katsoin kanavalistaa ja huomasin et meillä valittuna jim eikä jim hd,sama homma oli myös nelosella,livillä ja jollain muullakin kavalla,noh muutin käyttöön hd versiot ja kuva parani mutta ei pysty näitä hd versioita tallentamaan pilveen,ei anna kuin kovalevy vaihtoehdon…,nuo ei hd versiot kyllä tallentuu pilveen.nyt on siis vaihtoehdot katsoa pikselimössöä pilvestä tai hyvää kuvaa kovalevyltä..?eikös kaikki ilmaiskanavat pitäisi pystyä tallentamaan pilveen..?

Sinulla kun erikseen näkyy tuo Jim HD -kanava, niin käytössäsi taitaapi olla Digiboksi Laajakaistalla (IPTV). Nelosen, Jimin, Livin ja Heron voi tosiaankin tässä tapauksessa tallentaa normilaatuisena pilveen. Kovalevylle taas saa hoodeena. Tuo pikselimössö hieman kummastuttaa, mutta tietenkin nykytelevisioilla se taitaa näkyä heikompana vielä.


TeroRe:

“Päivitys 17.1. ja 24.1.

Päivitys versioon 8.14

  • Päivitämme 17.1. alkaen Telia TV digiboksiasiakkaiden ja 24.1. alkaen Telia TV digiboksi laajakaistalla -asiakkaiden digiboksit

  • Päivitys parantaa digiboksin yleistä toimintaa, se ei sisällä mitään ulospäin näkyvää uudistusta

  • Lisäksi päivitys sisältää tavanomaista pientä viilausta ja virheiden korjausta”

 

Noh - katsotaas….

Arris VIP4302.een tuon myötä eilen latautui versio 8.14.72.

En tiä mitä toi “ulospäin”-käsite tässä on tarkoittavinaan mut pieni parannus tuli: Nyt taas tallennukseen liittyviin ohjelmakuvakkeisiin tuli ne aikaleimat takaisin - ees yks korjauskin siis saatiin…

Huomattavia puutteita yhä (mitkä ilmaantuivat siinä jossain elo-syyskuun surullisen kuuluisassa päivityksessä, missä suunnilleen kaikki hajosi):

  • Ohjelmatyyppikohtainen haku ei toimi
  • Ohjelmanimikkeissä paljon otsikkona vain jakson nimi - ei varsinaisen ohjelman / sarjan nimeä

Btw:

YleAreenan versio (2.0.3691) ei näköjään tämän myötä päivittynyt mut (jostain syystä) se “VOI EI! TAPAHTUI VIRHE” -vika ei ainakaan nyt ole ilmaantunut tän 8.14.72.n latautumisen jälkeen… ...saas nähdä miten jatkossa...

 


Päivitysketjuun voisitte kyllä lisätä ainakin oleellisimpien App.ien päivitysmaininnat edes tyyliin “Areena päivitetty ver. x.xx > y.yy”, jotta tuon huomaisi.

Nappaan tästä kiinni ja kerron väliaikatietona, että tutkimme tätä mahdollisuutta. En lupaa tästä mitään vielä tässä vaiheessa mutta palaan asiaan, kun tiedän lisää. Voi mennä hetki mutta palaan kyllä.


Päivitysketjuun voisitte kyllä lisätä ainakin oleellisimpien App.ien päivitysmaininnat edes tyyliin “Areena päivitetty ver. x.xx > y.yy”, jotta tuon huomaisi.

Nappaan tästä kiinni ja kerron väliaikatietona, että tutkimme tätä mahdollisuutta. En lupaa tästä mitään vielä tässä vaiheessa mutta palaan asiaan, kun tiedän lisää. Voi mennä hetki mutta palaan kyllä.

Tulisi olla ihan alusta alkaen peruskauraa, että TeliaTV-pääpäivityksen ohessa olisi luettelo App.eista ja niiden versioista - ja siten, että selkeästi näkisi, mitkä App.it on päivitetty ko. TeliaTV-version ohessa ja mitkä pysyvät ennallaan. 

Täten väki osaisi selkeästi infota, missä softaversiossa mikäkin kummajainen esiintyy.

 

…ettäkö oikein “tutkimme tätä mahdollisuutta”…  Ei näin!!

 

 


Tulisi olla ihan alusta alkaen peruskauraa, että TeliaTV-pääpäivityksen ohessa olisi luettelo App.eista ja niiden versioista - ja siten, että selkeästi näkisi, mitkä App.it on päivitetty ko. TeliaTV-version ohessa ja mitkä pysyvät ennallaan. 

Täten väki osaisi selkeästi infota, missä softaversiossa mikäkin kummajainen esiintyy.

 

…ettäkö oikein “tutkimme tätä mahdollisuutta”…  Ei näin!!

Kyllä, tutkimme tätä mahdollisuutta :)

Näen tämän hyödyn kyllä, mutta en suoriltaan pysty lupaamaan, että voimme tähän tarpeeseen vastata. Palaan asiaan kun tiedän enemmän.


Hei,

 

Tänään tulleen päivityksen myötä uudemmasta 5-sarjan Arris-boksista katosi kaikki suoratoistopalvelut; ei pääse enää esim YLE areenaan tai lasten areenaan. Mitään muitakaan ei löydy enää. Mikäs tähän auttaisi. 

 

Toinen huomio, että koko syksyn aikana tallenteiden selailu on mennyt jatkuvasti huonommaksi, kun rivitys menee aina yli ruudun laitojen. Mutta tämä ei nyt ole niin kriittinen ongelma.

 

-Teemu


Hei @Teemu222 ja tervetuloa Telia Yhteisöön keskustelemaan!

Tänään tulleen päivityksen myötä uudemmasta 5-sarjan Arris-boksista katosi kaikki suoratoistopalvelut; ei pääse enää esim YLE areenaan tai lasten areenaan. Mitään muitakaan ei löydy enää. Mikäs tähän auttaisi. 

Digiboksin päivittymisen jälkeen suoratoistopalvelut löytyvät rullaamalla kaukosäätimellä aivan alas tai painamalla kerran ylös.

Ohjelmat ja sarjat -valikosta sovellukset löytyvät Tilatut kirjastot -kohdasta valitsemalla Katso kaikki. Uudella sivulla sovellukset löytyvät alimpana, joten kannattaa painaa kerran ylöspäin nappia, niin pääsee nopeasti alimmaisten kohdalle.

Toinen huomio, että koko syksyn aikana tallenteiden selailu on mennyt jatkuvasti huonommaksi, kun rivitys menee aina yli ruudun laitojen. Mutta tämä ei nyt ole niin kriittinen ongelma.

Tämä onkin korjauksessa mutta korjaus on vielä kesken. Tulevissa päivityksissä sekin korjautuu mutta tarkempaa aikataulua ei ole vielä tiedossa.. 

 


Hei,

Kiitos vastauksesta, auttoi löytämään areenat sun muut!