Uus päivitys saapui tänään - ja suunnilleen kaikki taas päin persettä talletusvalikossa, eikä näköjään talletuksessa olevaan ohjelmaa pysty katselemaan alusta alkaen, vaan aiheuttaa vain siirtymisen ko. kanavalle eli keskelle ohjelmaa….
Äkkiä takasin se edellinen versio!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
“KIITOS TAAS” oikein helsvetisti!!!!
Uus päivitys saapui tänään - ja suunnilleen kaikki taas päin persettä talletusvalikossa, eikä näköjään talletuksessa olevaan ohjelmaa pysty katselemaan alusta alkaen, vaan aiheuttaa vain siirtymisen ko. kanavalle eli keskelle ohjelmaa….
Äkkiä takasin se edellinen versio!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
“KIITOS TAAS” oikein helsvetisti!!!!
Kerrotko mikä digiboksi sinulla on käytössäsi? Kokeilin äsken DV8919 ja se toimii normaalisti eli pystyy tallentaa ja katsomaan samaan aikaan ohjelmaa.
Oletko ottanut virtajohdon vielä uudelleen irti seinästä ja laittanut takaisin, auttaako tähän tilanteeseen?
Uus päivitys saapui tänään - ja suunnilleen kaikki taas päin persettä talletusvalikossa, eikä näköjään talletuksessa olevaan ohjelmaa pysty katselemaan alusta alkaen, vaan aiheuttaa vain siirtymisen ko. kanavalle eli keskelle ohjelmaa….
Äkkiä takasin se edellinen versio!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
“KIITOS TAAS” oikein helsvetisti!!!!
Kerrotko mikä digiboksi sinulla on käytössäsi? Kokeilin äsken DV8919 ja se toimii normaalisti eli pystyy tallentaa ja katsomaan samaan aikaan ohjelmaa.
Oletko ottanut virtajohdon vielä uudelleen irti seinästä ja laittanut takaisin, auttaako tähän tilanteeseen?
Arris VIP4302 softaversio 8-14-73.
Havaintoja mm.:
1: Talletuksien päävalikosta on kadonnut keskeneräisten ohjelmien katselun jatkamismahdollisuus
2: Talletusvalikkoon on taas ilmaantunut se turha “Kaikki”-osasto häiritsemään. Piisaa ne “Sarjatalletukset” ja “Yksittäiset” + “Tulevat” + “Poistuvat”
3: Kun sarjatallenteista (siis siitä näkymästä, missä kaikki jaksot ovat) yrittää poistaa yhtä ohjelmaa (esim. juuri katsomansa), niin ainoa vaihtoehto on nyt, että kaikki jaksot poistuu JA tulevien jaksojen tallentaminen lopetetaan
4: Kun ohjelma on talletuksessa, niin sen starttaus siirtää suoraan ko. kanavalle - ei tallenteen alkuun. Iltapäivän Ylen “Onnenlahti” ja ehtoon Nelosen “Huutokauppakeisari” esimerkkeinä… Kuitenkin ehtoon YLEn “Kätevä emäntä” näköjään toimi vanhaan malliin oikein tätä testatessani.
5: Jo syksyllä ilmaantunut vika, ettei ohjelmatyyppikohtainen haku toimi - on yhä voimassa - kuten myös, että satunnaisesti ohjelmanimikkeenä yhä on joko ohjelman/sarjan nimi tai jakson nimi…
Tuskin mä tässä nyt kaikkee oon pikaselailulla huomannu mut yhtään parannusta en oo huomannu.
Ihmettelen, miten Telia hyväksyy tämän luvattoman surkean TeliaTV-päivitysten softan tason jatkuvalla syötöllä?? Tallennuspalvelusta vielä maksetaankin!!
Näköjään minkäänlaista tarkistuskierrosta ei tehdä, kun päästätte uuden softaversion asiakkaille… Tässäkin versiossa ainoastaan on uusia vikoja.
Noi on ihan kunnon vikoja - ei kaapeleiden repiminen softavikoja korjaa - uskokaa nyt jo!!!
Arris VIP4302 softaversio 8-14-73.
Havaintoja mm.:
1: Talletuksien päävalikosta on kadonnut keskeneräisten ohjelmien katselun jatkamismahdollisuus
2: Talletusvalikkoon on taas ilmaantunut se turha “Kaikki”-osasto häiritsemään. Piisaa ne “Sarjatalletukset” ja “Yksittäiset” + “Tulevat” + “Poistuvat”
3: Kun sarjatallenteista (siis siitä näkymästä, missä kaikki jaksot ovat) yrittää poistaa yhtä ohjelmaa (esim. juuri katsomansa), niin ainoa vaihtoehto on nyt, että kaikki jaksot poistuu JA tulevien jaksojen tallentaminen lopetetaan
4: Kun ohjelma on talletuksessa, niin sen starttaus siirtää suoraan ko. kanavalle - ei tallenteen alkuun. Iltapäivän Ylen “Onnenlahti” ja ehtoon Nelosen “Huutokauppakeisari” esimerkkeinä… Kuitenkin ehtoon YLEn “Kätevä emäntä” näköjään toimi vanhaan malliin oikein tätä testatessani.
5: Jo syksyllä ilmaantunut vika, ettei ohjelmatyyppikohtainen haku toimi - on yhä voimassa - kuten myös, että satunnaisesti ohjelmanimikkeenä yhä on joko ohjelman/sarjan nimi tai jakson nimi…
Tuskin mä tässä nyt kaikkee oon pikaselailulla huomannu mut yhtään parannusta en oo huomannu.
Ihmettelen, miten Telia hyväksyy tämän luvattoman surkean TeliaTV-päivitysten softan tason jatkuvalla syötöllä?? Tallennuspalvelusta vielä maksetaankin!!
Näköjään minkäänlaista tarkistuskierrosta ei tehdä, kun päästätte uuden softaversion asiakkaille… Tässäkin versiossa ainoastaan on uusia vikoja.
Noi on ihan kunnon vikoja - ei kaapeleiden repiminen softavikoja korjaa - uskokaa nyt jo!!!
Täältä lisäksi sellainen huomio, että pian poistuvien listalla ei nyt näy lainkaan kuinka kauan tallenne on vielä saatavilla.
----
Muokkaus HannaMarikaL: korjattu lainausta
Kiitos näistä huomioista @Katti37 ja @DigiHate. Laitoin palautteenne eteenpäin Telia TV-palvelun kehitykselle.
Kiitos näistä huomioista @Katti37 ja @DigiHate. Laitoin palautteenne eteenpäin Telia TV-palvelun kehitykselle.
Mun mielestä sieltä ns. kehityksestä sais jo joku isompi pamppu tulla selostamaan tätä TeliaTV- ikuisuus-floppia maksavalle asiakaskunnalle!!!!
...vai eivätkö uskalla…??
Sinänsähän tällainen netti-tv -systeemi lisä-appeineen ja ohjelmakirjastoineen on mainio - mut kyllä sen vähän vakaammin toimiva pitäisi olla!!!
On tullut tässä mieleen, että onko se tämä firma asialla, joka teki Apotit, Helsingin palkkajärjestelmät ym. isot toimitukset joita käyttää meriitteinään. Kukaan ei tarkistanut, että firman tekemät “isot” työt ovat menneet penkin alle.
Kiitos näistä huomioista @Katti37 ja @DigiHate. Laitoin palautteenne eteenpäin Telia TV-palvelun kehitykselle.
Mun mielestä sieltä ns. kehityksestä sais jo joku isompi pamppu tulla selostamaan tätä TeliaTV- ikuisuus-floppia maksavalle asiakaskunnalle!!!!
...vai eivätkö uskalla…??
Sinänsähän tällainen netti-tv -systeemi lisä-appeineen ja ohjelmakirjastoineen on mainio - mut kyllä sen vähän vakaammin toimiva pitäisi olla!!!
Hauskaa tässä on sekin, että ensi kuusta lähtien maksan ylimääräiset 10€/kk tästä “palvelusta”.
Tallennusnäkymä on nyt semmone suht…. Toi yksittäiset ideaa en oikee tajua.Tallennusten näkymässä vois olla niitä vähän enemmän kun toi kaks riviä kerrallaan,siinä on nyt sellasta tyhjää tilaa kuitenkin.
Tän..
“Arris VIP4302 softaversio 8-14-73.”
..version myötä mainittujen ropleemien lisäx koko TeliaTV-sydeemi on myös takkuillut pahasti - siis kaikenmoinen valikoissa siirtyily, talletettujen ohjelmien starttaaminen ja poistaminen… ...ym.ym.ym…
Kirjoitellaan nyt tääkin tänne, kun Telia-väki vissiin itse “ei huomaa mitään” - tai ainakaan itse kommentoi täällä, ennen kuin joku asiasta sanoo…
Tän..
“Arris VIP4302 softaversio 8-14-73.”
..version myötä mainittujen ropleemien lisäx koko TeliaTV-sydeemi on myös takkuillut pahasti - siis kaikenmoinen valikoissa siirtyily, talletettujen ohjelmien starttaaminen ja poistaminen… ...ym.ym.ym…
Kirjoitellaan nyt tääkin tänne, kun Telia-väki vissiin itse “ei huomaa mitään” - tai ainakaan itse kommentoi täällä, ennen kuin joku asiasta sanoo…
Huomasin saman, kun oli kiva yllätys kun katsoin jakson tallentamani sarjaa ja sitten yritin poistaa yksittäisen jakson niin mitään ei tapahtunut. Sitten kun yritin tehdä se uudestaan niin se pois kaikki jaksot kerralla.
Huomasin saman, kun oli kiva yllätys kun katsoin jakson tallentamani sarjaa ja sitten yritin poistaa yksittäisen jakson niin mitään ei tapahtunut. Sitten kun yritin tehdä se uudestaan niin se pois kaikki jaksot kerralla.
Sepäs oli mukava “yllätys”. Kyseinen häiriö ei ollutkaan vielä tiedossamme, joten kiitokset nostosta. Laitoimme tämän eteenpäin tutkittavaksi.
Huomasin saman, kun oli kiva yllätys kun katsoin jakson tallentamani sarjaa ja sitten yritin poistaa yksittäisen jakson niin mitään ei tapahtunut. Sitten kun yritin tehdä se uudestaan niin se pois kaikki jaksot kerralla.
Sepäs oli mukava “yllätys”. Kyseinen häiriö ei ollutkaan vielä tiedossamme, joten kiitokset nostosta. Laitoimme tämän eteenpäin tutkittavaksi.
Täällä on tänään huomattu, että tallennuksista on taas poistunut itsekseen ainakin kolmen Yleltä tallennetun sarjan jaksot. Kyllä ottaa päähän! Lisäksi YLE Areenaa ei löydy enää valikosta. Miten tämä voi olla näin vaikeaa! Aina vaan samat viat palaa takaisin.
Täällä on tänään huomattu, että tallennuksista on taas poistunut itsekseen ainakin kolmen Yleltä tallennetun sarjan jaksot. Kyllä ottaa päähän! Lisäksi YLE Areenaa ei löydy enää valikosta. Miten tämä voi olla näin vaikeaa! Aina vaan samat viat palaa takaisin.
Arriksen boksimalleilla Arris 4302 ja Arris 5305W sovellukset löytyvät tällä hetkellä pääsivulta kun kaukosäätimellä rullaat aivan sivun alas saakka, tai painat kerran nuolella ylös.
Tallenteissa on havaittu häiriötä sellaisessa tapauksessa jossa aiemmin tallennukseen on asetettu yksittäinen ohjelma ja myöhemmin aloitetaankin toistuva tallennus. Tällöin tallenteet eivät näy toistuvien tallenteiden kansiossa. Onko kyse tällaisesta tilanteesta?
Täällä on tänään huomattu, että tallennuksista on taas poistunut itsekseen ainakin kolmen Yleltä tallennetun sarjan jaksot. Kyllä ottaa päähän! Lisäksi YLE Areenaa ei löydy enää valikosta. Miten tämä voi olla näin vaikeaa! Aina vaan samat viat palaa takaisin.
Arriksen boksimalleilla Arris 4302 ja Arris 5305W sovellukset löytyvät tällä hetkellä pääsivulta kun kaukosäätimellä rullaat aivan sivun alas saakka, tai painat kerran nuolella ylös.
Tallenteissa on havaittu häiriötä sellaisessa tapauksessa jossa aiemmin tallennukseen on asetettu yksittäinen ohjelma ja myöhemmin aloitetaankin toistuva tallennus. Tällöin tallenteet eivät näy toistuvien tallenteiden kansiossa. Onko kyse tällaisesta tilanteesta?
Areena löytyi, kiitos. Onko sovellusten siirrosta tiedotettu jossain? Jos ei, olisi se asiakkaan näkökulmasta hyvä asia. Ei tule tuota pääsivua juuri koskaan selattua.
Kadonneita tallennuksia ei löydy myöskään yksittäisistä tallennuksista. Kaikki on muistin mukaan tehty toistuvina tallennuksina.
Areena löytyi, kiitos. Onko sovellusten siirrosta tiedotettu jossain? Jos ei, olisi se asiakkaan näkökulmasta hyvä asia. Ei tule tuota pääsivua juuri koskaan selattua.
Sovelluksen siirrosta ei ole tiedotettu ainakaan toistaiseksi.
Kadonneita tallennuksia ei löydy myöskään yksittäisistä tallennuksista. Kaikki on muistin mukaan tehty toistuvina tallennuksina.
Tallenteiden katoamiseen voi liittyä myös tiedossa oleva häiriö, jossa sarjatallenteista yksittäistä jaksoa poistettaessa sarjan kaikki tallenteet poistuvat. Tämä siis silloin kun tallenteen poistaminen tehdään kaukosäätimen sinisellä painikkeella.
Areena löytyi, kiitos. Onko sovellusten siirrosta tiedotettu jossain? Jos ei, olisi se asiakkaan näkökulmasta hyvä asia. Ei tule tuota pääsivua juuri koskaan selattua.
Sovelluksen siirrosta ei ole tiedotettu ainakaan toistaiseksi.
Kadonneita tallennuksia ei löydy myöskään yksittäisistä tallennuksista. Kaikki on muistin mukaan tehty toistuvina tallennuksina.
Tallenteiden katoamiseen voi liittyä myös tiedossa oleva häiriö, jossa sarjatallenteista yksittäistä jaksoa poistettaessa sarjan kaikki tallenteet poistuvat. Tämä siis silloin kun tallenteen poistaminen tehdään kaukosäätimen sinisellä painikkeella.
Sarjatallenteissa oleva poisto-ongelma on ollut tiedossamme koko ajan, kiitos tämän keskustelun. Emme ole itse näitä kadonneita tallennuksia poistaneet.
Sarjatallenteissa oleva poisto-ongelma on ollut tiedossamme koko ajan, kiitos tämän keskustelun. Emme ole itse näitä kadonneita tallennuksia poistaneet.
Nyt on vaikea sanoa miksi tai miten kyseiset tallenteet ovat poistuneet. En ole tietoinen, että Telia TV-palvelussa olisi tällä hetkellä yleistä ongelmaa, jonka vuoksi tallenteet itsestään poistusivat. Poislukien yllämainittu häiriö koskien sarjatallenteiden poistoa.
Suosittelen kirjamaan asiasta meille häiriöilmoituksen, jotta pääsemme tarkemmin tutkimaan tarkemmin mistä voisi olla kyse. Varsinkin jos sama ongelma toistuu.
En ole tietoinen, että Telia TV-palvelussa olisi tällä hetkellä yleistä ongelmaa, jonka vuoksi tallenteet itsestään poistusivat.
Häh? Ei ole tiedossa yleistä ongelmaa mutta tuossa yllä sanotaan, että “Sarjatallenteissa oleva poisto-ongelma on ollut tiedossamme koko ajan, kiitos tämän keskustelun “ ja tosiaan tässä keskustelussa on tuotu ilmi näitä (tallennus)ongelmia jotka ovat olleet olemassa eri muodoissa jo monen kuukauden ajan.
En ole tietoinen, että Telia TV-palvelussa olisi tällä hetkellä yleistä ongelmaa, jonka vuoksi tallenteet itsestään poistusivat.
Häh? Ei ole tiedossa yleistä ongelmaa mutta tuossa yllä sanotaan, että “Sarjatallenteissa oleva poisto-ongelma on ollut tiedossamme koko ajan, kiitos tämän keskustelun “ ja tosiaan tässä keskustelussa on tuotu ilmi näitä (tallennus)ongelmia jotka ovat olleet olemassa eri muodoissa jo monen kuukauden ajan.
Kiitos tarkkasilmäisyydestä @LaTeShow täsmensin vastaustani.
Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!
Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.
Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun.
Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omista ketjuistaan: Arris-digiboksien ohjelmistopäivitykset & SDMC DV8919 -digiboksin ohjelmistopäivitykset. Ketjut on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.
Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa?
--
Muokkaus TeroRe 20.12.2021
Tuoreimmat kuulumiset Telia TV -tiimistä:
@LuMaria kirjoitti 20.12.2021
Heipähei, pitkästä aikaa olisi tarjolla väliaikatietoa siitä missä Telia TV:n kehityksessä mennään ja mitä on tulossa.
Heti alkuun hienoja uutisia - pääsen lopultakin kertomaan, että olemme rakentaneet tuolla kulisseissa jo hyvän aikaa uutta tulevaa Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuvaa Telia TV digiboksia. Android TV -käyttöjärjestelmä tuo mukanaan, kuten tiedättekin, lähes rajattoman sovellusten kirjon sekä kaikkea muutakin uutta ja kivaa. Alkuperäinen suunnitelmamme oli julkaista uusi digiboksi aivan tämän vuoden lopussa. Päätimme nyt kuitenkin siirtää digiboksin julkaisua alkuvuoteen 2022, sillä löysimme vielä muutamia asioita, jotka pitää hioa kuntoon ennen boksin julkaisua jotta julkaistava digiboksi on käyttäjäkokemukseltaan ensiluokkainen. Palaan siis tarkemman aikataulun osalta vielä asiaan.
Varmasti osaattekin päätellä, että nyt, kun meiltä tulee uusi Android-pohjainen digiboksi niin meiltä tulee saataville myös todella kauan odotettu Telia TV sovellus Android TV:lle. Sovelluksen julkaisu Android Smart TV:ssä tulee tapahtumaan uuden digiboksin julkaisun jälkeen.
Isoja ja kauan odottamianne uudistuksia on siis tulossa.
Android-pohjaisen digiboksin kehitys on ollut syksyllä yksi tärkeimmistä kehityshankkeistamme ja kehittäjämme ovat työskennelleet ahkerasti projektin parissa. Valitettavasti tämä tarkoittaa, että osa keväällä arvioimistani sovellusten julkaisuista olemassa oleville bokseille viivästyy hieman. Julkaisemme kuitenkin kaksi toivomaanne sovellusta (mm. Yle Areenan) Arris 5305-digiboksille alkuvuodesta. Netflix ei valitettavasti tässä yhteydessä ole tulossa Arris 5305-bokseille.
Tähän lopuksi vielä siitä, kun aiemmin kerroin, että tavoitteemme on yhtenäistää Telia TV -palvelua sekä sen käyttökokemusta. Tämä tarkoittaa käytännössä esimerkiksi sitä, että Telia TV:n selainversion marraskuussa julkaistu uusi ilme on lähellä tulevia Android-pohjaisia alustojamme eli uutta digiboksia ja Android TV -sovellusta. Uuden Android-version kehitys näkyy myös Arris-digibokseillamme modernimpana käyttöliittymänä, jota on päivitetty syksyn mittaan.
Telia TV -käyttäjätunnus tulee myös linkittämään tulevan Android TV-pohjaisen digiboksin, selainversion ja sovellukset saumattomaksi kokonaisuudeksi: kun käytät tulevaa Telia TV digiboksia Telia TV -käyttäjätunnuksella, saat samat sisällöt ja tallennukset käyttöön myös esimerkiksi Telia TV mobiilisovelluksella.
Kaikki tämä herättää varmasti paljon kysymyksiä. Tarkempia tietoja esimerkiksi saatavuudesta ja sovelluksista kerromme myöhemmin.
Onkohan hieman päivittämättä ketjut. Ainakin Arris ketju suljettu. Nyt kai siellä ja täällä?
Omat kirjasin tuonne jatkeeksi
Taas on Ylen paikallisuutiset muuttuneet Uudenmaan uutisiksi vaikka pitäisi olla Pohjois-Suomi. Jos alueen yrittää asettaa uudelleen, on valittavissa vain Uusimaa ja olikohan Päijät-häme. Miksi näiden pitää vähän väliä hajota. Onko taas oltava yhteydessä asiakaspalveluun?
Taas on Ylen paikallisuutiset muuttuneet Uudenmaan uutisiksi vaikka pitäisi olla Pohjois-Suomi. Jos alueen yrittää asettaa uudelleen, on valittavissa vain Uusimaa ja olikohan Päijät-häme. Miksi näiden pitää vähän väliä hajota. Onko taas oltava yhteydessä asiakaspalveluun?
Hmm… ei ole nyt kuulunut korviin että siellä olisi jotain yleisempää häiriötä. Ennen yhteyttä asiakaspalveluun voisit kokeilla käynnistää ensin reitittimen uudelleen, ja sitten käynnistää digiboksi uudelleen. Vai teitkö sen jo, ja tilanne edelleen sama?
Taas on Ylen paikallisuutiset muuttuneet Uudenmaan uutisiksi vaikka pitäisi olla Pohjois-Suomi. Jos alueen yrittää asettaa uudelleen, on valittavissa vain Uusimaa ja olikohan Päijät-häme. Miksi näiden pitää vähän väliä hajota. Onko taas oltava yhteydessä asiakaspalveluun?
Hmm… ei ole nyt kuulunut korviin että siellä olisi jotain yleisempää häiriötä. Ennen yhteyttä asiakaspalveluun voisit kokeilla käynnistää ensin reitittimen uudelleen, ja sitten käynnistää digiboksi uudelleen. Vai teitkö sen jo, ja tilanne edelleen sama?
Reitittimen ja digiboksin käynnistäminen uudelleen ei auttanut. En ole resetoinut laitteita.
Hmm… ei ole nyt kuulunut korviin että siellä olisi jotain yleisempää häiriötä. Ennen yhteyttä asiakaspalveluun voisit kokeilla käynnistää ensin reitittimen uudelleen, ja sitten käynnistää digiboksi uudelleen. Vai teitkö sen jo, ja tilanne edelleen sama?
Reitittimen ja digiboksin käynnistäminen uudelleen ei auttanut. En ole resetoinut laitteita.
Itseasiassa juuri pamahti korvanappiin tieto että ongelmaahan siellä on. Häiriötiedotekin löytyy nyt telia.fi -sivuilta. Tuolla oli myös hyvä vinkki että oman alueen paikallisuutiset voi nyt tällä välin katsoa Areena-sovelluksen kautta.