Skip to main content

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

 

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omista ketjuistaan: Arris-digiboksien ohjelmistopäivitykset & SDMC DV8919 -digiboksin ohjelmistopäivitykset. Ketjut on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 

 

--

 

Muokkaus TeroRe 20.12.2021

 

Tuoreimmat kuulumiset Telia TV -tiimistä:

 

@LuMaria  kirjoitti 20.12.2021
Heipähei, pitkästä aikaa olisi tarjolla väliaikatietoa siitä missä Telia TV:n kehityksessä mennään ja mitä on tulossa. 🙂
Heti alkuun hienoja uutisia - pääsen lopultakin kertomaan, että olemme rakentaneet tuolla kulisseissa jo hyvän aikaa uutta tulevaa Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuvaa Telia TV digiboksia. Android TV -käyttöjärjestelmä tuo mukanaan, kuten tiedättekin, lähes rajattoman sovellusten kirjon sekä kaikkea muutakin uutta ja kivaa.

Alkuperäinen suunnitelmamme oli julkaista uusi digiboksi aivan tämän vuoden lopussa. Päätimme nyt kuitenkin siirtää digiboksin julkaisua alkuvuoteen 2022, sillä löysimme vielä muutamia asioita, jotka pitää hioa kuntoon ennen boksin julkaisua jotta julkaistava digiboksi on käyttäjäkokemukseltaan ensiluokkainen. Palaan siis tarkemman aikataulun osalta vielä asiaan.

Varmasti osaattekin päätellä, että nyt, kun meiltä tulee uusi Android-pohjainen digiboksi niin meiltä tulee saataville myös todella kauan odotettu Telia TV sovellus Android TV:lle. Sovelluksen julkaisu Android Smart TV:ssä tulee tapahtumaan uuden digiboksin julkaisun jälkeen.

Isoja ja kauan odottamianne uudistuksia on siis tulossa.

Android-pohjaisen digiboksin kehitys on ollut syksyllä yksi tärkeimmistä kehityshankkeistamme ja kehittäjämme ovat työskennelleet ahkerasti projektin parissa. Valitettavasti tämä tarkoittaa, että osa keväällä arvioimistani sovellusten julkaisuista olemassa oleville bokseille viivästyy hieman. Julkaisemme kuitenkin kaksi toivomaanne sovellusta (mm. Yle Areenan) Arris 5305-digiboksille alkuvuodesta. Netflix ei valitettavasti tässä yhteydessä ole tulossa Arris 5305-bokseille.

Tähän lopuksi vielä siitä, kun aiemmin kerroin, että tavoitteemme on yhtenäistää Telia TV -palvelua sekä sen käyttökokemusta. Tämä tarkoittaa käytännössä esimerkiksi sitä, että Telia TV:n selainversion marraskuussa julkaistu uusi ilme on lähellä tulevia Android-pohjaisia alustojamme eli uutta digiboksia ja Android TV -sovellusta. Uuden Android-version kehitys näkyy myös Arris-digibokseillamme modernimpana käyttöliittymänä, jota on päivitetty syksyn mittaan.

Telia TV -käyttäjätunnus tulee myös linkittämään tulevan Android TV-pohjaisen digiboksin, selainversion ja sovellukset saumattomaksi kokonaisuudeksi: kun käytät tulevaa Telia TV digiboksia Telia TV -käyttäjätunnuksella, saat samat sisällöt ja tallennukset käyttöön myös esimerkiksi Telia TV mobiilisovelluksella.

Kaikki tämä herättää varmasti paljon kysymyksiä. Tarkempia tietoja esimerkiksi saatavuudesta ja sovelluksista kerromme myöhemmin.

 

Itseasiassa juuri pamahti korvanappiin tieto että ongelmaahan siellä on. Häiriötiedotekin löytyy nyt telia.fi -sivuilta. Tuolla oli myös hyvä vinkki että oman alueen paikallisuutiset voi nyt tällä välin katsoa Areena-sovelluksen kautta.

Vitsailu ongelmista ei kauheasti vakuuta, saati vinkit ongelman kierosta. Totuushan on että tämä on jatkuvasti toistuva ongelma ja Teliaa ei asia lainkaan kiinnosta!


__
Muokkaus AaTanja: lyhennetty lainauksia.


Paikallisuutiset valinta ei ole ainakaan mulla korjaantunut,vaikka häiriötiedote kertoo korjaantuneen.


Paikallisuutiset valinta ei ole ainakaan mulla korjaantunut,vaikka häiriötiedote kertoo korjaantuneen.

Juu, ei toimi..
Luulisi että nämä vakioviat korjattaisiin jollakin vakiokorjauksella.


Paikallisuutiset valinta ei ole ainakaan mulla korjaantunut,vaikka häiriötiedote kertoo korjaantuneen.

Vaikuttaa siltä, että kaikille asiakkaille alueuutisten valinta ei ole palautunut korjauksen jälkeen. Voisitteko @jesse56 ja @Traveller kokeilla palautuuko valinta, jos kirjaatte palvelutunnukset ulos boksista? Se tapahtuu näin: Menu valikko -> asetukset -> järjestelmät ja verkot -> poista palvelutunnukset.

Palvelutunnusten poiston jälkeen kirjaudutaan boksille uudestaan sisään. 


Paikallisuutiset valinta ei ole ainakaan mulla korjaantunut,vaikka häiriötiedote kertoo korjaantuneen.

Vaikuttaa siltä, että kaikille asiakkaille alueuutisten valinta ei ole palautunut korjauksen jälkeen. Voisitteko @jesse56 ja @Traveller kokeilla palautuuko valinta, jos kirjaatte palvelutunnukset ulos boksista? Se tapahtuu näin: Menu valikko -> asetukset -> järjestelmät ja verkot -> poista palvelutunnukset.

Palvelutunnusten poiston jälkeen kirjaudutaan boksille uudestaan sisään. 

 

Ei auttanut mitään.


Paikallisuutiset valinta ei ole ainakaan mulla korjaantunut,vaikka häiriötiedote kertoo korjaantuneen.

Vaikuttaa siltä, että kaikille asiakkaille alueuutisten valinta ei ole palautunut korjauksen jälkeen. Voisitteko @jesse56 ja @Traveller kokeilla palautuuko valinta, jos kirjaatte palvelutunnukset ulos boksista? Se tapahtuu näin: Menu valikko -> asetukset -> järjestelmät ja verkot -> poista palvelutunnukset.

Palvelutunnusten poiston jälkeen kirjaudutaan boksille uudestaan sisään. 

Onpa aika eksoottinen.. Tuskin vika ihan näin pienellä joukolla.
Tilanteen korjaantuminen näkyy vasta kun seuraavan kerran alueuutisia taas nähdään. 

Kanavat sivulla Alueelliset kanavat näyttävät minulla seuraavaa (oululaisena) seuraavaa:
 


Mutta esim YLEN Paikalliskanavalista on sitten melkoisen vajaa:
 


Sama tilanne muillakin kanavilla eli Pohjois-Suomi tai Oulu puuttuvat listalta!
Esim MTVn ainoa paikalliskanava on Helsinki!!

 


Onpa aika eksoottinen.. Tuskin vika ihan näin pienellä joukolla.
Tilanteen korjaantuminen näkyy vasta kun seuraavan kerran alueuutisia taas nähdään. 

Kanavat sivulla Alueelliset kanavat näyttävät minulla seuraavaa (oululaisena) seuraavaa:
 


Mutta esim YLEN Paikalliskanavalista on sitten melkoisen vajaa:
 


Sama tilanne muillakin kanavilla eli Pohjois-Suomi tai Oulu puuttuvat listalta!
Esim MTVn ainoa paikalliskanava on Helsinki!!

 

Ovatko nämä puuttelliset valinnat edelleen tarjolla boksilta uloskirjautumisen jälkeen? 

 

--

Muokkaaja katjane: Typo korjattu


@KaPetri kysyit: “Ovatko nämä puuttelliset valinnat ovat edelleen tarjolla boksilta uloskirjautumisen jälkeen? “

Vastaan: KYLLÄ!!!!
Olen nyt uloskirjautunut kaksi kertaa eikä tilanne miksikään ole muuttunut!

Ja paraikaa YLE TV1:llä näkyy “Uudenmaan alueuutiset” Pohjois-Suomen sijaan!!!


Samantyylisesti ne on mullaki,puuttuu se oma alue(etelä-savo).


@KaPetri Väitän että paikalliset kanavat eivät ole noita valintalistoilla olevia lukuunottamatta lainkaan jakelussa ja saatavilla. 


Laitan tästä viestiä eteenpäin, että korjaus on tehty puuttellisesti. Pahoitteluni tilanteen jatkumisesta ja kiitos kun testasitte uloskirjautumista. 


Laitan tästä viestiä eteenpäin, että korjaus on tehty puuttellisesti. Pahoitteluni tilanteen jatkumisesta ja kiitos kun testasitte uloskirjautumista. 

Väitän että tuo uloskirjautuminen (luetaan palvelutunnusten poisto) ei voi olla se ratkaisu mitenkään tällaisiin ongelmiin… Miksei muka ihan boxin uudelleenkäynnistys riitä - menee aivan järjettömän monimutkaiseksi kun aktivoimistunnusta ja salasanaa ei mahda olla kellään muualla tallessa kuin tekstiviestinä, jos sellaisenakaan. Ja salasanakin vaihtuu aina kun tulee Telialta uusi tekstiviesti. Ja termistö mikä asiasta käytetään digiboksissa: “Palvelutunnusten poisto” - hohhoijaa 

Jos tämä vakiovika saadaan korjattua, täytyy olla yksinkertaisempi toteutus. Ja jos se tällainen taikoja ja aktivointitunnuksia vaatii, on oltava selkeät ohjeet. Ja ne ohjeet eivät voi olla että niitä pitää kysellä aspasta sätillä!

 


Laitan tästä viestiä eteenpäin, että korjaus on tehty puuttellisesti. Pahoitteluni tilanteen jatkumisesta ja kiitos kun testasitte uloskirjautumista. 

Väitän että tuo uloskirjautuminen ei voi olla se ratkaisu mitenkään tällaisiin ongelmiin… Miksei muka ihan boxin uudelleenkäynnistys riitä - menee aivan järjettömän monimutkaiseksi kun aktivoimistunnusta ja salasanaa ei mahda olla kellään muualla tallessa kuin tekstiviestinä, jos sellaisenakaan. Ja salasanakin vaihtuu aina kun tulee Telialta uusi tekstiviesti.  

Samaa mieltä olen kyllä myös itse. Korjauksen tulisi tapahtua automaattisesti tai vaatia käyttäjältä korkeintaan laitteiden uudelleenkäynnistystä. Nämä testauspyynnöt pyysin tekemään, koska osalla asiakkaista ongelma oli poistunut palvelutunnusten uloskirjauksella. Jatkamme viankorjausta.


Laitan tästä viestiä eteenpäin, että korjaus on tehty puuttellisesti. Pahoitteluni tilanteen jatkumisesta ja kiitos kun testasitte uloskirjautumista. 

Väitän että tuo uloskirjautuminen ei voi olla se ratkaisu mitenkään tällaisiin ongelmiin… Miksei muka ihan boxin uudelleenkäynnistys riitä - menee aivan järjettömän monimutkaiseksi kun aktivoimistunnusta ja salasanaa ei mahda olla kellään muualla tallessa kuin tekstiviestinä, jos sellaisenakaan. Ja salasanakin vaihtuu aina kun tulee Telialta uusi tekstiviesti.  

Samaa mieltä olen kyllä myös itse. Korjauksen tulisi tapahtua automaattisesti tai vaatia käyttäjältä korkeintaan laitteiden uudelleenkäynnistystä. Nämä testauspyynnöt pyysin tekemään, koska osalla asiakkaista ongelma oli poistunut palvelutunnusten uloskirjauksella. Jatkamme viankorjausta.

Tulinpa taas harhautetuksi Telian toimesta.. Onkin jo tovi edellisestä.
 
Tämä pyydetty palvelutunnusten poisto ei ainoastaan poista tunnuksia vaan hukkaa myös omat kanavalistat ja asetukset mitä tehnyt mm. tallennusten osalta. Ne kun näyttävät olevan kiinni tuossa palvelutunnuksessa.

Muistutan nyt @KaPetri ja muita telialaisia että kun näitä pyyntöjänne teette asiakkaille, muistuttakaa mitä ne tarkoittavat!!! Aika halpamaista vain pyytää testimielessä tekemään tällaista vaikka varmasti tiedossa mitä tuhoa seuraa!


Tämä pyydetty palvelutunnusten poisto ei ainoastaan poista tunnuksia vaan hukkaa myös omat kanavalistat ja asetukset mitä tehnyt mm. tallennusten osalta. Ne kun näyttävät olevan kiinni tuossa palvelutunnuksessa.

Muistutan nyt @KaPetri ja muita telialaisia että kun näitä pyyntöjänne teette asiakkaille, muistuttakaa mitä ne tarkoittavat!!! Aika halpamaista vain pyytää testimielessä tekemään tällaista vaikka varmasti tiedossa mitä tuhoa seuraa!

Normaalitilanteessa tunnusten uloskirjaaminen ei poista kanavalistoja eikä muita asetuksia. Tämä voi liittyä samaan häiriöön kuin alueuutisten puuttuminen, joten havainnostasi välitetty eteenpäin tietoa häiriön tutkinkaan.


Tämä pyydetty palvelutunnusten poisto ei ainoastaan poista tunnuksia vaan hukkaa myös omat kanavalistat ja asetukset mitä tehnyt mm. tallennusten osalta. Ne kun näyttävät olevan kiinni tuossa palvelutunnuksessa.

Muistutan nyt @KaPetri ja muita telialaisia että kun näitä pyyntöjänne teette asiakkaille, muistuttakaa mitä ne tarkoittavat!!! Aika halpamaista vain pyytää testimielessä tekemään tällaista vaikka varmasti tiedossa mitä tuhoa seuraa!

Normaalitilanteessa tunnusten uloskirjaaminen ei poista kanavalistoja eikä muita asetuksia. Tämä voi liittyä samaan häiriöön kuin alueuutisten puuttuminen, joten havainnostasi välitetty eteenpäin tietoa häiriön tutkinkaan.

@KaPetri@AnneAn  
Tilanne alueellisten kanavien osalta edelleen ennallaan.. 

Ja lisäongelmia aiheuttava eilinen ohje asiakastuen sivulla 
https://www.telia.fi/asiakastuki/hairiotiedote?id=sabre_503190577&lang=fi

“Päivitys 13.2 klo 19:00

Korjauksia on tehty, mutta alueuutisten valinta voi edelleen puuttua osalla asiakkaistamme. Osalla asiakkaista alueuutisten valinta palautuu boksille käyttämällä ensin digiboksin virtajohto irti sekä kirjaamalla palvelutunnukset ulos boksista ja kirjautumalla uudelleen takaisin.

Palvelutunnusten uloskirjauksen teet näin: Menu -> asetukset -> järjestelmät ja verkot -> poista palvelutunnukset”.

“Osalla asiakkaista”, tarkoittaa selkeästi (korkeintaan) Uudenmaan lisäksi Päijät-Hämettä. MIksi sitä ei sanota ohjeessa? Muiden turhaan hävittää kanavalistansa ja asetuksensa.


by TeroRe:

“Päivitys 7.2.2023

Päivitys versioon 8.15

  1. Uusi Ohjelmaoppaan ulkoasu

  2. Parhaillaan katsottavan ohjelman kielivalinnan uusi ilme

  3. Hakunäkymä näyttää nyt hakuhistorian”

 

Tuo versio näköjään hieman “vakautti” ja “notkisti” toiminteita, mut ainakin VIP4302.ssa…

  1. Vähän satunnaisesti - kun joku tv-ohjelma on talletuksessa, siirtyminen katsomaan ko. tallennetta tuottaakin vain kanavanvaihdon ko. kanavalle on-line -tilanteeseen.  Talletettavaa ohjelmaa siis pääsee näkemään vasta, kun se on kokonaan tallennettuna.  Vika vai ominaisuus??
  2. Kun pelkästään talletettavaksi määriteltyjen ohjelmien listan avaa koko ruudulle, niin listanäkymä on ikään kuin väärin päin eli kauimmin talletusta odottavat tulee näkösälle ensinnä ja hetikohta talletukseen tulevat ovat sit koko listan hännillä.  En ole keksinyt, että saako tämän näkymän käännettyä jotenkin - mut ainakin oletushan pitäisi kai olla (kuten vuosikausia on ollut), että hetikohta talletukseen tulevat ovat listalla ekana…
  3. Ohjelmatyyppikohtainen haku ei edelleenkään löydä mitään - vika päällä syksystä lähtien!! 

 


Tämä pyydetty palvelutunnusten poisto ei ainoastaan poista tunnuksia vaan hukkaa myös omat kanavalistat ja asetukset mitä tehnyt mm. tallennusten osalta. Ne kun näyttävät olevan kiinni tuossa palvelutunnuksessa.

Muistutan nyt @KaPetri ja muita telialaisia että kun näitä pyyntöjänne teette asiakkaille, muistuttakaa mitä ne tarkoittavat!!! Aika halpamaista vain pyytää testimielessä tekemään tällaista vaikka varmasti tiedossa mitä tuhoa seuraa!

Normaalitilanteessa tunnusten uloskirjaaminen ei poista kanavalistoja eikä muita asetuksia. Tämä voi liittyä samaan häiriöön kuin alueuutisten puuttuminen, joten havainnostasi välitetty eteenpäin tietoa häiriön tutkinkaan.

@KaPetri@AnneAn  
Tilanne alueellisten kanavien osalta edelleen ennallaan.. 

Ja lisäongelmia aiheuttava eilinen ohje asiakastuen sivulla 
https://www.telia.fi/asiakastuki/hairiotiedote?id=sabre_503190577&lang=fi

“Päivitys 13.2 klo 19:00

Korjauksia on tehty, mutta alueuutisten valinta voi edelleen puuttua osalla asiakkaistamme. Osalla asiakkaista alueuutisten valinta palautuu boksille käyttämällä ensin digiboksin virtajohto irti sekä kirjaamalla palvelutunnukset ulos boksista ja kirjautumalla uudelleen takaisin.

Palvelutunnusten uloskirjauksen teet näin: Menu -> asetukset -> järjestelmät ja verkot -> poista palvelutunnukset”.

“Osalla asiakkaista”, tarkoittaa selkeästi (korkeintaan) Uudenmaan lisäksi Päijät-Hämettä. MIksi sitä ei sanota ohjeessa? Muiden turhaan hävittää kanavalistansa ja asetuksensa.

Vihdoinkin saatu alueelliset lähetykset takaisin.
@jesse56, @KaPetri   
Itse testausmielessä käytin virtoja Arriksesta  pois tänään klo 16:50 ennen YLE TV1:n alueuutisia - ei tullut muuta kuin Uudenmaan uutiset.  Uudelleen virrat pois noin klo 18 ja tarkistin Kanavat-valikosta että paikalliset vaihtoehtot Lappi/Pohjois-Suomi/Oulu/Pohjois-pohjanmaa/Kainuu löytyivät. Ja kun YLE TV1:n alueuutisten aika tuli klo 18:23, Pohjois-Suomen uutiset viimein saatiin.

Eli siis nyt toimii, ja virrat pois seinästä ja uudelleenkäynnistys riittää..  
Ilmoitapa @jesse56 kuinka Etelä-Savossa.

 


@KaPetri Tähän alueellisiin lähetyksiin ja kanaviin pyytäisin sellaista suoraviivaisuutta. Ei ole mitään syytä rakentaa jotakin ihme paikannusta millä määritellään mitä alueellisia kanavia kullekin käyttäjälle tarjotaan/lähetetään.. Miksei vain ole Kanavat-valikon takaa valittavissa kaikki alueelliset ja niistä voisi haluamansa valita?? Siis miksi ei voi oululainen halutessaan valita Etelä-Savoa jos vaikkapa @jesse56 on käymässä kylässä ja hän haluaa nähdä omat alueuutiset..


Joo nyt toimii paikallisuutiset.


Joo nyt toimii paikallisuutiset.

Hienoa😉

@KaPetri tai joku telialainen, hoitakaahan kiiruusti sinne asiakastuleen että se virheellinen ohje poistetaan. @KaPetri onko edes se ylempänä mainittu ja ohjeessa mukana olevan palvelutunnusten poistoon liittyvä vika/ongelma saatu korjattua???


Vihdoinkin saatu alueelliset lähetykset takaisin.
@jesse56@KaPetri   
Itse testausmielessä käytin virtoja Arriksesta  pois tänään klo 16:50 ennen YLE TV1:n alueuutisia - ei tullut muuta kuin Uudenmaan uutiset.  Uudelleen virrat pois noin klo 18 ja tarkistin Kanavat-valikosta että paikalliset vaihtoehtot Lappi/Pohjois-Suomi/Oulu/Pohjois-pohjanmaa/Kainuu löytyivät. Ja kun YLE TV1:n alueuutisten aika tuli klo 18:23, Pohjois-Suomen uutiset viimein saatiin.

Eli siis nyt toimii, ja virrat pois seinästä ja uudelleenkäynnistys riittää..  
Ilmoitapa @jesse56 kuinka Etelä-Savossa.

Mukava kuulla, että vihdoin taas oman alueen uutiset on katsottavissa. Omaan korvaan ei ole vielä kantautunut kuittausta korjauksen valmistumisesta, mutta selkeästi jotain oikeita toimenpiteityä on siis tehty.

@KaPetri Tähän alueellisiin lähetyksiin ja kanaviin pyytäisin sellaista suoraviivaisuutta. Ei ole mitään syytä rakentaa jotakin ihme paikannusta millä määritellään mitä alueellisia kanavia kullekin käyttäjälle tarjotaan/lähetetään.. Miksei vain ole Kanavat-valikon takaa valittavissa kaikki alueelliset ja niistä voisi haluamansa valita?? Siis miksi ei voi oululainen halutessaan valita Etelä-Savoa jos vaikkapa @jesse56 on käymässä kylässä ja hän haluaa nähdä omat alueuutiset..

Ei mikään huono idea, että käyttäjä saisi suoraan asetuksista valita minkä alueen uutisia hän haluaa seurata. Laitan tästä ideaa eteenpäin. Ylen kanavien osalta en näe estettä miksi asiakas ei itse saisi päättää aluetta vapaasti, mutta mainoskanavien osalta jäin pohtimaan sopiiko järjestely kanavayhtiöille. Nykyisen käsitykseni mukaan osalla mainoskanavista mainokset voivat olla räätälöityjä tietylle alueelle. Esimerkiksi Pohjois-Suomen alueella asuville voidaan näyttää omia mainoksia ja Uudenmaan asukkaille samalla mainoskatkolla muita mainoksia. 


@KaPetri tai joku telialainen, hoitakaahan kiiruusti sinne asiakastuleen että se virheellinen ohje poistetaan. @KaPetri onko edes se ylempänä mainittu ja ohjeessa mukana olevan palvelutunnusten poistoon liittyvä vika/ongelma saatu korjattua???

Kuitataan tiedote heti pois kunhan saadaan varmistus vielä, että vika on korjattu. Palvelutunnusten poistamiseen liittyvä vika täytyy demota kunhan tämä alue valinta ongelma saadaan ensin pois alta. 

Jos tunnusten poistamisen jälkeen ilmoittamasi häiriö jatkuu niin tottakai siitä täytyy meidän oma viankorjaus aloittaa.


@KaPetri Vastaan tuohon viimeiseen kommenttiisi: “Jos tunnusten poistamisen jälkeen ilmoittamasi häiriö jatkuu niin tottakai siitä täytyy meidän oma viankorjaus aloittaa.”


En minä halua enää testata moista koska se että omat kanavalistat katoaa on katastrofi​. En halua käyttää tuntia siihen että saan taas kanavalistat ja asetukset kuntoon - siitä ei Telia minulle maksa. Jos Telia alkaa maksaa 50 €/tunti​​​, voisin harkita osallistumistani tällaiseen testaukseen.

Jos palvelutunnusten poistoa ei ole Telia testannut vaikka siitä vikailmoitus käsittääkseni toimestasi tehty, hämmästyn...​​​


@KaPetri Vastaan tuohon viimeiseen kommenttiisi: “Jos tunnusten poistamisen jälkeen ilmoittamasi häiriö jatkuu niin tottakai siitä täytyy meidän oma viankorjaus aloittaa.”


En minä halua enää testata moista koska se että omat kanavalistat katoaa on katastrofi​. En halua käyttää tuntia siihen että saan taas kanavalistat ja asetukset kuntoon - siitä ei Telia minulle maksa. Jos Telia alkaa maksaa 50 €/tunti​​​, voisin harkita osallistumistani tällaiseen testaukseen.

Jos palvelutunnusten poistoa ei ole Telia testannut vaikka siitä vikailmoitus käsittääkseni toimestasi tehty, hämmästyn...​​​

En ehkä ollut tarpeeksi tarkka sanoissani aiemmassa viestissäni. Tarkoitin, että me testaamme tapahtuuko kanavalistojen katoamista ja asetusten nollausta edelleen palvelutunnusten poiston yhteydessä, kun alue valintaan kohdistunut häiriö on korjattu. Ja jos huomaamme sitä tapahtuvan niin aloitamme viankorjauksen. Sinun ei tarvitse enää asian suhteen tehdä testauksia tai selvityksiä tai muitakaan toimenpiteitä. 


@KaPetri Vastaan tuohon viimeiseen kommenttiisi: “Jos tunnusten poistamisen jälkeen ilmoittamasi häiriö jatkuu niin tottakai siitä täytyy meidän oma viankorjaus aloittaa.”


En minä halua enää testata moista koska se että omat kanavalistat katoaa on katastrofi​. En halua käyttää tuntia siihen että saan taas kanavalistat ja asetukset kuntoon - siitä ei Telia minulle maksa. Jos Telia alkaa maksaa 50 €/tunti​​​, voisin harkita osallistumistani tällaiseen testaukseen.

Jos palvelutunnusten poistoa ei ole Telia testannut vaikka siitä vikailmoitus käsittääkseni toimestasi tehty, hämmästyn...​​​

En ehkä ollut tarpeeksi tarkka sanoissani aiemmassa viestissäni. Tarkoitin, että me testaamme tapahtuuko kanavalistojen katoamista ja asetusten nollausta edelleen palvelutunnusten poiston yhteydessä, kun alue valintaan kohdistunut häiriö on korjattu. Ja jos huomaamme sitä tapahtuvan niin aloitamme viankorjauksen. Sinun ei tarvitse enää asian suhteen tehdä testauksia tai selvityksiä tai muitakaan toimenpiteitä. 

Täytyy vain näin ICT/ohjelmistokehitys-puolen liki 40 vuoden kokemuksella sanoa että kovin suurta luottamusta testaus/kehitysosaamisesta ei Telia ansaitse.

Ei voi olla että mm. tämä alueellisten lähetysten ongelma toistuu uudelleen ja uudelleen säännöllisesti mitä tahansa Telia TV -palvelussa tapahtuukaan muutosta.