Skip to main content

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

 

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omista ketjuistaan: Arris-digiboksien ohjelmistopäivitykset & SDMC DV8919 -digiboksin ohjelmistopäivitykset. Ketjut on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 

 

--

 

Muokkaus TeroRe 20.12.2021

 

Tuoreimmat kuulumiset Telia TV -tiimistä:

 

@LuMaria  kirjoitti 20.12.2021
Heipähei, pitkästä aikaa olisi tarjolla väliaikatietoa siitä missä Telia TV:n kehityksessä mennään ja mitä on tulossa. 🙂
Heti alkuun hienoja uutisia - pääsen lopultakin kertomaan, että olemme rakentaneet tuolla kulisseissa jo hyvän aikaa uutta tulevaa Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuvaa Telia TV digiboksia. Android TV -käyttöjärjestelmä tuo mukanaan, kuten tiedättekin, lähes rajattoman sovellusten kirjon sekä kaikkea muutakin uutta ja kivaa.

Alkuperäinen suunnitelmamme oli julkaista uusi digiboksi aivan tämän vuoden lopussa. Päätimme nyt kuitenkin siirtää digiboksin julkaisua alkuvuoteen 2022, sillä löysimme vielä muutamia asioita, jotka pitää hioa kuntoon ennen boksin julkaisua jotta julkaistava digiboksi on käyttäjäkokemukseltaan ensiluokkainen. Palaan siis tarkemman aikataulun osalta vielä asiaan.

Varmasti osaattekin päätellä, että nyt, kun meiltä tulee uusi Android-pohjainen digiboksi niin meiltä tulee saataville myös todella kauan odotettu Telia TV sovellus Android TV:lle. Sovelluksen julkaisu Android Smart TV:ssä tulee tapahtumaan uuden digiboksin julkaisun jälkeen.

Isoja ja kauan odottamianne uudistuksia on siis tulossa.

Android-pohjaisen digiboksin kehitys on ollut syksyllä yksi tärkeimmistä kehityshankkeistamme ja kehittäjämme ovat työskennelleet ahkerasti projektin parissa. Valitettavasti tämä tarkoittaa, että osa keväällä arvioimistani sovellusten julkaisuista olemassa oleville bokseille viivästyy hieman. Julkaisemme kuitenkin kaksi toivomaanne sovellusta (mm. Yle Areenan) Arris 5305-digiboksille alkuvuodesta. Netflix ei valitettavasti tässä yhteydessä ole tulossa Arris 5305-bokseille.

Tähän lopuksi vielä siitä, kun aiemmin kerroin, että tavoitteemme on yhtenäistää Telia TV -palvelua sekä sen käyttökokemusta. Tämä tarkoittaa käytännössä esimerkiksi sitä, että Telia TV:n selainversion marraskuussa julkaistu uusi ilme on lähellä tulevia Android-pohjaisia alustojamme eli uutta digiboksia ja Android TV -sovellusta. Uuden Android-version kehitys näkyy myös Arris-digibokseillamme modernimpana käyttöliittymänä, jota on päivitetty syksyn mittaan.

Telia TV -käyttäjätunnus tulee myös linkittämään tulevan Android TV-pohjaisen digiboksin, selainversion ja sovellukset saumattomaksi kokonaisuudeksi: kun käytät tulevaa Telia TV digiboksia Telia TV -käyttäjätunnuksella, saat samat sisällöt ja tallennukset käyttöön myös esimerkiksi Telia TV mobiilisovelluksella.

Kaikki tämä herättää varmasti paljon kysymyksiä. Tarkempia tietoja esimerkiksi saatavuudesta ja sovelluksista kerromme myöhemmin.

@KaPetri Vielä kommenttiisi alueellisesta mainonnasta:
“Ylen kanavien osalta en näe estettä miksi asiakas ei itse saisi päättää aluetta vapaasti, mutta mainoskanavien osalta jäin pohtimaan sopiiko järjestely kanavayhtiöille. Nykyisen käsitykseni mukaan osalla mainoskanavista mainokset voivat olla räätälöityjä tietylle alueelle. Esimerkiksi Pohjois-Suomen alueella asuville voidaan näyttää omia mainoksia ja Uudenmaan asukkaille samalla mainoskatkolla muita mainoksia.“

Tämä on jo outoa… Kai asiakkaan pitäisi saada päättää myös minkä alueen mainontaa haluaa nähdä. Voi olla mökki Rukalla ja Saimaan rannalla ja koti Vaasassa… Varmaan kesällä Saimaan rannalla  kiinnostaa sen alueen mainokset, talvella mahdollisesti mitä Kuusamo/Ruka tarjoaa..

Ja on vain pakko sanoa että eipä juuri pysty sanomaan että oulaisena näkisin Telia TV -palvelussa mainoksia jotka kohdistettu tälle alueelle.. Entisenä toisen operaattorin kaapeli-TV asiakkaana sanoisin että siellä kaapeli-TV:n​ puolella näkyi paikallista mainontaa​​.. Varmaan tämä ongelma kiinnostaisi myös näitä kaupallisia toimijoita, etenkin MTV ja Nelonen.​​​​


@KaPetri Vielä kommenttiisi alueellisesta mainonnasta:
Tämä on jo outoa… Kai asiakkaan pitäisi saada päättää myös minkä alueen mainontaa haluaa nähdä. Voi olla mökki Rukalla ja Saimaan rannalla ja koti Vaasassa… Varmaan kesällä Saimaan rannalla  kiinnostaa sen alueen mainokset, talvella mahdollisesti mitä Kuusamo/Ruka tarjoaa..

Mainosten aiheen ja alueen räätälöinti minusta on hyvä juttu molempien osapuolien kohdalla. Sekä mainostajan, että katsojan. Mainostaja saa varmuuden, että viesti menee jo potentiaalisesti kiinnostuneelle taholle ja katsojaa ei rasita täysin turhat ja tarpeettomat viestit. Vielä ei siellä olla ja tuskin koskaan samalla tavalla räätälöityjä mainoksia tulee valittavaksi kuten mm. Youtubessa. Hyvä idea kuitenkin tämä alueen rajaton vaihtaminen. En nopeasti keksi syytä miksi tätä ei voisi toteuttaa. 

Ja on vain pakko sanoa että eipä juuri pysty sanomaan että oulaisena näkisin Telia TV -palvelussa mainoksia jotka kohdistettu tälle alueelle.. Entisenä toisen operaattorin kaapeli-TV asiakkaana sanoisin että siellä kaapeli-TV:n​ puolella näkyi paikallista mainontaa​​.. Varmaan tämä ongelma kiinnostaisi myös näitä kaupallisia toimijoita, etenkin MTV ja Nelonen.​​​​

Jäin vielä itsekkin pohtimaan ja epäilemään, että meneekö meillä Telia TV palvelun mainostus kuten kaapeliverkossa. Kaapeliverkossa alueellisuutta hyödynnetään, mutta nyt minun täytyy hakea varmistus asiasta enemmän tietävältä taholta ja palata ketjuun varman vastauksen kanssa. Havaintojesi perusteella kuulostaisi, että Telia TV palvelussa ei tällä hetkellä sittenkään hyödynnetä alueellista mainontaa mainoskanavilla.


VIP4302.n versiossa 8-15-00:

 

Taas on ainakin TeliaTV.n VIP4302-boxin Areena-APP.iin (ver 2.0.4453) ilmestynyt se "VOI EI - TAPAHTUI VIRHE" -ilmoitus + sovelluksen jumitus, KUN mistä tahansa ohjelmasta katselun jälkeen palaa päävalikkoon.
Ainoa tie on poistua ja startata Areena uudelleen.
Tää vika jo katos välillä pariinkin kertaan joulu-tammikuussa, mut nyt taas on uudelleen aktiivisena.
 
Lisäksi Areenan "JATKA"-osiossa ohjelmakuvakkeissa ei näy sitä aikajanaa, jotta missä kohtaa suunnilleen on katselu laitettu tauolle.

VIP4302.n versiossa 8-15-00:

Taas on ainakin TeliaTV.n VIP4302-boxin Areena-APP.iin (ver 2.0.4453) ilmestynyt se "VOI EI - TAPAHTUI VIRHE" -ilmoitus + sovelluksen jumitus, KUN mistä tahansa ohjelmasta katselun jälkeen palaa päävalikkoon.
Ainoa tie on poistua ja startata Areena uudelleen.
Tää vika jo katos välillä pariinkin kertaan joulu-tammikuussa, mut nyt taas on uudelleen aktiivisena.
 
Lisäksi Areenan "JATKA"-osiossa ohjelmakuvakkeissa ei näy sitä aikajanaa, jotta missä kohtaa suunnilleen on katselu laitettu tauolle.


Näistä YLE Areena -sovelluksen ongelmatilanteista on tärkeää laittaa viestiä YLE:lle, niin he saavat tiedon sovelluksen häiriöstä ja puutteista. Me sitten jaamme Arris -digibokseille sovelluksen päivityksen, kun sitä on tarjolla.


VIP4302.n versiossa 8-15-00:

Taas on ainakin TeliaTV.n VIP4302-boxin Areena-APP.iin (ver 2.0.4453) ilmestynyt se "VOI EI - TAPAHTUI VIRHE" -ilmoitus + sovelluksen jumitus, KUN mistä tahansa ohjelmasta katselun jälkeen palaa päävalikkoon.
Ainoa tie on poistua ja startata Areena uudelleen.
Tää vika jo katos välillä pariinkin kertaan joulu-tammikuussa, mut nyt taas on uudelleen aktiivisena.
 
Lisäksi Areenan "JATKA"-osiossa ohjelmakuvakkeissa ei näy sitä aikajanaa, jotta missä kohtaa suunnilleen on katselu laitettu tauolle.


Näistä YLE Areena -sovelluksen ongelmatilanteista on tärkeää laittaa viestiä YLE:lle, niin he saavat tiedon sovelluksen häiriöstä ja puutteista. Me sitten jaamme Arris -digibokseille sovelluksen päivityksen, kun sitä on tarjolla.

 

Oon laittanu YLEllekin, mut viasta en voi yksikäsitteisesti ymmärtää, että johtuuko se Areena-APP.ista vaiko onko vika osana jotain TeliaTV-softan bugia...


Esim. tänä ehtoona, kun mistä tahansa katsellusta ohjelmasta (vaikkapa sarja Hiljainen Todistaja, jaksot 9 ja 10) palaa takaisin päävalikkotasolle, niin aina tuo vika ilmaantuu.  Ei ole väliä, onko katsellut jakson kokonaan tai vain pätkän. 

Tiltti tulee siis vasta, kun palataan koko Areenan päänäkymään, mihin paluu siis onnistuu mut sit tulee tuo ilmoitus mustalla tekstillä valkoisessa palkissa ruudun alareunaan.  Tämän jälkeen ruudulla siirtyily ei onnistu mut Areenan sulkeminen onnistuu.

Navigointitapa ohjelmasta päävalikkoon ei vaikuta, vaan yleisesti paluu päävalikkoon ohjelman katsomisen jälkeen aiheuttaa tiltin.
 

Vika ei vielä esiiny palatessa jakson katselusta esim. kyseisen sarjan päänäkymään, mistä katseltavan jakson voi valita….

Tapahtumat Areenaan kirjautuneena.

 

Areena-APP.in tän hetkinen VIP4302.ssa oleva ongelma-versio on 2.0.3691 - löytyi tuokin, kun vain osasi kaivaa esiin... 😊
 

Kuten jossain kohtaa aiemmin mainitsin, tämä ongelma välillä jo poistui jonkun TeliaTV-softapäivityksen myötä, mutta sitten taas ilmaantui tässä vuodenvaihteen päivityksen myötä.

Mulle on siis arvoitus eri appien päivitys TeliaTV-softapäivityksen ohessa, kun niistä ei mainita missään...

Tosi hyvät lisätiedot @DigiHate, kiitos niistä. Näillä tiedoilla saatiin ongelma toistettua ja laitettua korjaukseen eteenpäin. Minulla on sama muistikuva kuin sinulla, että tämä samainen ongelma olisi ollut jo aiemmin ja korjattukin jo kertaalleen mutta uusiksi ilmaantui tuo ongelma. Jos ei aivan samanlaisena niin ainakin hyvin saman kaltaisena.

 

Onkoos tätä nyt tällä kertaa saatu siellä toistettua? :)

Nyt vika siis taas ollut monta päivää päällä TeliaTV-versiossa 8-15-00, missä Areenan versio on tällä hetkellä 2.0.4510, mutta vika ilmaantui jo Areena-versioon 2.0.4453 (TeliaTV-versio tuolloinkin jo tuo 8-15-00).

 


Onko Vsport+suomi kanavan näyttäminen lopetettu teliatv:ssä ?

Ei ainakaan näy siellä.


Onko Vsport+suomi kanavan näyttäminen lopetettu teliatv:ssä ?

Ei ainakaan näy siellä.

V sport+ Suomi -kanava on vapaasti katsottavissa toistaiseksi kaikille Telia TV digiboksi- ja kaapelikorttiasiakkaille sekä Telia TV sovelluksessa niille, joilla on tilattuna jokin kanavapaketti tai Tallennuspalvelu. Mitä kautta katselet Telia TV:tä? Näkyykö muut kanavat tai tilatut kanavapaketin ihan normaalisti? 


Onko Vsport+suomi kanavan näyttäminen lopetettu teliatv:ssä ?

Ei ainakaan näy siellä.

V sport+ Suomi -kanava on vapaasti katsottavissa toistaiseksi kaikille Telia TV digiboksi- ja kaapelikorttiasiakkaille sekä Telia TV sovelluksessa niille, joilla on tilattuna jokin kanavapaketti tai Tallennuspalvelu. Mitä kautta katselet Telia TV:tä? Näkyykö muut kanavat tai tilatut kanavapaketin ihan normaalisti? 

Asia selvisi.

Katosi kun lopetin kanavapaketin.


Jäin vielä itsekkin pohtimaan ja epäilemään, että meneekö meillä Telia TV palvelun mainostus kuten kaapeliverkossa. Kaapeliverkossa alueellisuutta hyödynnetään, mutta nyt minun täytyy hakea varmistus asiasta enemmän tietävältä taholta ja palata ketjuun varman vastauksen kanssa. Havaintojesi perusteella kuulostaisi, että Telia TV palvelussa ei tällä hetkellä sittenkään hyödynnetä alueellista mainontaa mainoskanavilla.

Pitkään valitettavasti kesti vastauksen saaminen, mutta nyt on tietoa ongittu. Sain meidän Telia TV asiantuntijoilta vastaukseksi, että kyllä Telia TV laajakaistalla palvelussa pitäisi olla hyödynnettynä alueellinen mainonta. 

 

 

----

Muokkaus SonjaMelina: Siistitty lainausta


Jäin vielä itsekkin pohtimaan ja epäilemään, että meneekö meillä Telia TV palvelun mainostus kuten kaapeliverkossa. Kaapeliverkossa alueellisuutta hyödynnetään, mutta nyt minun täytyy hakea varmistus asiasta enemmän tietävältä taholta ja palata ketjuun varman vastauksen kanssa. Havaintojesi perusteella kuulostaisi, että Telia TV palvelussa ei tällä hetkellä sittenkään hyödynnetä alueellista mainontaa mainoskanavilla.

Pitkään valitettavasti kesti vastauksen saaminen, mutta nyt on tietoa ongittu. Sain meidän Telia TV asiantuntijoilta vastaukseksi, että kyllä Telia TV laajakaistalla palvelussa pitäisi olla hyödynnettynä alueellinen mainonta. 

----

Muokkaus SonjaMelina: Siistitty lainausta

@KaPetri Pakko sanoa että en ole nähnyt paikallista, oululaista mainosta Telia TV-palvelusta varmaan koskaan. Ainakin MTV3:lla ja Nelosella niitä pitäisi olla, kuten on vaikkapa kilpailijanne DNA:n kaapeli-TV:ssä. “pitäisi” on konditionaali ja varmaan siitä ovat kiinnostuneita ne kanavayhtiöt jotka paikallista mainostilaa tarjoavat/myyvät. Onneksi en toki näe Helsinkiin/Uudellemaalle suunnattua mainostustakaan. Kai siellä TV-puolella pystyvät asian ihan testaamaankin että voisi konditionaalin jättää pois.

@SonjaMelina, kun siivoilet lainauksia, älä tuhoa koko ketjua - Nytkin minä jäin kokonaan ketjusta ja näyttää kuin Petri itsekseen tupisisi. Ei liene se tarkoitus siivouksella/siistimisellä. 



@SonjaMelina, kun siivoilet lainauksia, älä tuhoa koko ketjua - Nytkin minä jäin kokonaan ketjusta ja näyttää kuin Petri itsekseen tupisisi. Ei liene se tarkoitus siivouksella/siistimisellä. 

Hyvä huomio - nyt on tullut painettua delete-nappia liian innokkaasti. Tarkoitus ei tosiaan ollut poistaa viestiäsi tuosta lainauksesta.


@KaPetri Pakko sanoa että en ole nähnyt paikallista, oululaista mainosta Telia TV-palvelusta varmaan koskaan. Ainakin MTV3:lla ja Nelosella niitä pitäisi olla, kuten on vaikkapa kilpailijanne DNA:n kaapeli-TV:ssä. “pitäisi” on konditionaali ja varmaan siitä ovat kiinnostuneita ne kanavayhtiöt jotka paikallista mainostilaa tarjoavat/myyvät. Onneksi en toki näe Helsinkiin/Uudellemaalle suunnattua mainostustakaan. Kai siellä TV-puolella pystyvät asian ihan testaamaankin että voisi konditionaalin jättää pois.

Oulun alue on jaettu omaan multicast alueeseen. MTV3-kanavalla on tarjolla aluelähetykset ja mainokset. Nelonen kanavalla näytetään samaa sisältöä kuin muualla Pohjois-Suomessa. Digiboksin asetuksissa (kaukosäätimen menunappi-Asetukset-Kanavat-Alueelliset kanavat) voi valita MTV3 paikalliskanavan alueen. Onko sinulla asetuksissa valittuna Oulu vai jokin muu alue?

Laitamme testaukseen vielä miltä mainokset näyttävät MTV3 kanavalla kun palveluun on valittu Oulun alueen lähetykset. 


Tallennuspalvelulla yritetään nauhoittaa elokuvaa joka tulee nyt englanniksi puhuttuna ja suomeksi tekstitettynä. Vaikka kuinka painaisi katso ohjelma alusta, niin se aloittaa jonkun aiemmin tulleen tallennuksen suomeksi puhuttuna (edeltäväkin ohjelma on eri). Vanhat tallennukset on poistettu ja boksi uudelleenkäynnistetty valikosta, mutta se ei vaikuta tilanteeseen. Myöskään ohjelma oppaasta ei saa tätä englanniksi puhuttua sen kummemmin vaan aina alkaa tuo suomeksi höpötetty. Eikös boksin pitäisi nauhoittaa jokainen ohjelma erikseen vaikka niitä olisi saman nimisiä tai sama jakso useamman kerran?

Kännykän sovelluksella kun valitsi tallenna ja katso, pääsi katsomaan englannin kielistä alusta, mutta kun sulki ohjelman ja valitsi tallenteista tyrkkäsi taas suomeksi olevaa. Tallenteen pvm ja klo on kuitenkin nyt tuleva. Haiskahtaa siltä, että nyt säästetään tallennuspalvelun levytilaa eikä nauhoiteta jo aiemmin tulleita ohjelmia uudelleen. Joku ei ole vaan tajunnut että ohjelmissa voi olla eroja…


Tallennuspalvelulla yritetään nauhoittaa elokuvaa joka tulee nyt englanniksi puhuttuna ja suomeksi tekstitettynä. Vaikka kuinka painaisi katso ohjelma alusta, niin se aloittaa jonkun aiemmin tulleen tallennuksen suomeksi puhuttuna (edeltäväkin ohjelma on eri). Vanhat tallennukset on poistettu ja boksi uudelleenkäynnistetty valikosta, mutta se ei vaikuta tilanteeseen. Myöskään ohjelma oppaasta ei saa tätä englanniksi puhuttua sen kummemmin vaan aina alkaa tuo suomeksi höpötetty. Eikös boksin pitäisi nauhoittaa jokainen ohjelma erikseen vaikka niitä olisi saman nimisiä tai sama jakso useamman kerran?

Kännykän sovelluksella kun valitsi tallenna ja katso, pääsi katsomaan englannin kielistä alusta, mutta kun sulki ohjelman ja valitsi tallenteista tyrkkäsi taas suomeksi olevaa. Tallenteen pvm ja klo on kuitenkin nyt tuleva. Haiskahtaa siltä, että nyt säästetään tallennuspalvelun levytilaa eikä nauhoiteta jo aiemmin tulleita ohjelmia uudelleen. Joku ei ole vaan tajunnut että ohjelmissa voi olla eroja…

Tallenteiden kanssa on ollut erilaiia haasteita. Suosittelen, että tallenteita ei kannata poistaa. Toimenpide saattaa sekoittaa taustalla tulevia tallenteita. Avoinna meillä tästä onkin häiriötiedote aiheesta.

Kännykän kautta kuvaamasi tilanne tallenteista meillä häiriö on tiedossamme ja korjauksessa.

 


Kirjasto asiaa.

Mistä johtuu että haulla löytyy elokuva ja eilen lisäsin omalle listalle kun on poistumassa oleva elokuva. (V Film). Eilen leffa toimi mutta nyt toistonäppäimen tilalla vain taaksepäin juokseva kello ja leffa ei toimi.

Kokeiltu teliatv (android) purkilla että puhelimella ja siitä ruutukaappaus jossa toistonäppäintä ei ole.

 

 


Kirjasto asiaa.

Mistä johtuu että haulla löytyy elokuva ja eilen lisäsin omalle listalle kun on poistumassa oleva elokuva. (V Film). Eilen leffa toimi mutta nyt toistonäppäimen tilalla vain taaksepäin juokseva kello ja leffa ei toimi.

Kokeiltu teliatv (android) purkilla että puhelimella ja siitä ruutukaappaus jossa toistonäppäintä ei ole.

 

Testailin tätä omalla laitteella ja vastaavan näkymän sain omalla laitteella. The Boss baby -elokuva on poistumassa parin tunnin kuluttua. Tämä toinen The Boss Baby -Perhebisnes leffa näemmä on tulossa katsottavaksi vasta torstaina 9.3 Siitä voisi johtua ettei leffaa voi vielä katsoa. 

Laitoin viestiä tästä havainnosta tuonne meidän Telia TV-palvelun ylläpitoon. 


Viime aikoina (versiolla 8-15-00) TeliaTV-toiminteet pelanneet suht-koht vakaahkosti, joskin erinäiset viiveet toiminteissa ovat nykyään näköjään tavanomaisia.

Ohjelmatyyppikohtainen tv-ohjelmahaku ei pelaa vieläkään.

TV-tallenteiden valikossa on mielestäni turha se “Kaikki”-osasto - ja poistetut tallenteet voisivat poistua myös siitä “Jatka katsomista” -ryhmästä.

 

 

 


Telia TV:n pelkkien ilmaistunnusten tilaus verkkokaupasta aiheuttaa tällaisen virheilmoituksen, tilaus kyllä menee läpi silti. Testattu kahden henkilön toimesta, sama homma.

 


Telia TV:n pelkkien ilmaistunnusten tilaus verkkokaupasta aiheuttaa tällaisen virheilmoituksen, tilaus kyllä menee läpi silti. Testattu kahden henkilön toimesta, sama homma.

 

Kiitos ilmoituksesta, laitoimme tästä ilmoitusta eteenpäin ja selvitetään aihetta kuvan linkin avulla. Hienoa kuulla, että itse tilaus kuitenkin onnistui.


Kirjasto asiaa.

Mistä johtuu että haulla löytyy elokuva ja eilen lisäsin omalle listalle kun on poistumassa oleva elokuva. (V Film). Eilen leffa toimi mutta nyt toistonäppäimen tilalla vain taaksepäin juokseva kello ja leffa ei toimi.

Kokeiltu teliatv (android) purkilla että puhelimella ja siitä ruutukaappaus jossa toistonäppäintä ei ole.

 

Testailin tätä omalla laitteella ja vastaavan näkymän sain omalla laitteella. The Boss baby -elokuva on poistumassa parin tunnin kuluttua. Tämä toinen The Boss Baby -Perhebisnes leffa näemmä on tulossa katsottavaksi vasta torstaina 9.3 Siitä voisi johtua ettei leffaa voi vielä katsoa. 

Laitoin viestiä tästä havainnosta tuonne meidän Telia TV-palvelun ylläpitoon. 

Tänään tuo sama leffa näytää että 5 pvä ja rapiat johonkin aikaa. Aika vähenee koko ajan.

Lisätiedoissa että katsottavissa 20.3 asti.

Ilmeisesti ei katsominen onnistu

 

 


Kirjasto asiaa.

Mistä johtuu että haulla löytyy elokuva ja eilen lisäsin omalle listalle kun on poistumassa oleva elokuva. (V Film). Eilen leffa toimi mutta nyt toistonäppäimen tilalla vain taaksepäin juokseva kello ja leffa ei toimi.

Kokeiltu teliatv (android) purkilla että puhelimella ja siitä ruutukaappaus jossa toistonäppäintä ei ole.

 

Testailin tätä omalla laitteella ja vastaavan näkymän sain omalla laitteella. The Boss baby -elokuva on poistumassa parin tunnin kuluttua. Tämä toinen The Boss Baby -Perhebisnes leffa näemmä on tulossa katsottavaksi vasta torstaina 9.3 Siitä voisi johtua ettei leffaa voi vielä katsoa. 

Laitoin viestiä tästä havainnosta tuonne meidän Telia TV-palvelun ylläpitoon. 

Tänään tuo sama leffa näytää että 5 pvä ja rapiat johonkin aikaa. Aika vähenee koko ajan.

Lisätiedoissa että katsottavissa 20.3 asti.

Ilmeisesti ei katsominen onnistu

Tarkistin saman Telia TV -sovelluksella ja Arris -digiboksilla, tuota The Boss babe: Perhebisnes -elokuvaa ei pääse katsomaan vaikka katseluaikaa siinä nimenomaan pitäisi olla. Kirjaan tästä ilmoituksen eteenpäin ja tutkimme tilanteen. Kiitos havainnosta ja ilmoituksesta!


@KaPetri Pakko sanoa että en ole nähnyt paikallista, oululaista mainosta Telia TV-palvelusta varmaan koskaan. Ainakin MTV3:lla ja Nelosella niitä pitäisi olla, kuten on vaikkapa kilpailijanne DNA:n kaapeli-TV:ssä. “pitäisi” on konditionaali ja varmaan siitä ovat kiinnostuneita ne kanavayhtiöt jotka paikallista mainostilaa tarjoavat/myyvät. Onneksi en toki näe Helsinkiin/Uudellemaalle suunnattua mainostustakaan. Kai siellä TV-puolella pystyvät asian ihan testaamaankin että voisi konditionaalin jättää pois.

Oulun alue on jaettu omaan multicast alueeseen. MTV3-kanavalla on tarjolla aluelähetykset ja mainokset. Nelonen kanavalla näytetään samaa sisältöä kuin muualla Pohjois-Suomessa. Digiboksin asetuksissa (kaukosäätimen menunappi-Asetukset-Kanavat-Alueelliset kanavat) voi valita MTV3 paikalliskanavan alueen. Onko sinulla asetuksissa valittuna Oulu vai jokin muu alue?

Laitamme testaukseen vielä miltä mainokset näyttävät MTV3 kanavalla kun palveluun on valittu Oulun alueen lähetykset. 
 

Tänään on näkynyt ensimmäisen kerran ikinä MTV3-kanavalla paikallisia mainoksia! Ihan paikallinen eduskuntavaaliehdokas itseänsä mainosti ja Oulun Ideaparkin mainoksia myös. 

Toki täytyy mainita että samasta ohjelmasta ja mainosajasta tehty tallennus tarkoittikin sitten Uudenmaan alueellisia mainoksia, mm. porvoolainen eduskuntavaaliehdokas ja HOK-Elanto mainostivat🙄

Suosittelen että tallenteisiin tulisi ainoastaan ns. valtakunnallinen mainonta, siis toimisi kuin tähänkin saakka on toiminut. Suoraa TV-lähetystä katsottaessa näkyisivät ne alueelliset mainokset.

Nelosella ja MTV:n muilla kanavilla (Sub/Ava) ei alueellisia mainoksia edelleenkään näy


Tähän vimoisimpaan päivitykseen (vk-2 sitten) liittyen:

Ehkä vähä pienemmän tason ropleema mut kukahan tuonkin nyt keksi, että tallenteiden aikajanalla on vain minuutit+sekunnit plus että janan oik. laidassa samalla systeemillä tallenteen jäljellä oleva aika?

HH:MM:SS paljon selkeämpi + että janan oik. laita näyttää tallenteen kokonaisajan myös HH:MM:SS.

Jäljellä oleva aikanäyttö siinäkin mielessä huono, että sehän ei näytä varsinaisen ohjelman, vaan tallenteen aikaa, mikä on ohjelma+10 min…

 

Kuka uskaltaa ilmoittautua tämän säädön “keksijäksi” ? 😁

 


Tähän vimoisimpaan päivitykseen (vk-2 sitten) liittyen:

Ehkä vähä pienemmän tason ropleema mut kukahan tuonkin nyt keksi, että tallenteiden aikajanalla on vain minuutit+sekunnit plus että janan oik. laidassa samalla systeemillä tallenteen jäljellä oleva aika?

HH:MM:SS paljon selkeämpi + että janan oik. laita näyttää tallenteen kokonaisajan myös HH:MM:SS.

Jäljellä oleva aikanäyttö siinäkin mielessä huono, että sehän ei näytä varsinaisen ohjelman, vaan tallenteen aikaa, mikä on ohjelma+10 min…

 

Kuka uskaltaa ilmoittautua tämän säädön “keksijäksi” ? 😁

 

Kiitos hyvistä huomioista! Näistä on nyt viety palautetta eteenpäin.