Skip to main content

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

 

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omista ketjuistaan: Arris-digiboksien ohjelmistopäivitykset & SDMC DV8919 -digiboksin ohjelmistopäivitykset. Ketjut on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 

 

--

 

Muokkaus TeroRe 20.12.2021

 

Tuoreimmat kuulumiset Telia TV -tiimistä:

 

@LuMaria  kirjoitti 20.12.2021
Heipähei, pitkästä aikaa olisi tarjolla väliaikatietoa siitä missä Telia TV:n kehityksessä mennään ja mitä on tulossa. 🙂
Heti alkuun hienoja uutisia - pääsen lopultakin kertomaan, että olemme rakentaneet tuolla kulisseissa jo hyvän aikaa uutta tulevaa Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuvaa Telia TV digiboksia. Android TV -käyttöjärjestelmä tuo mukanaan, kuten tiedättekin, lähes rajattoman sovellusten kirjon sekä kaikkea muutakin uutta ja kivaa.

Alkuperäinen suunnitelmamme oli julkaista uusi digiboksi aivan tämän vuoden lopussa. Päätimme nyt kuitenkin siirtää digiboksin julkaisua alkuvuoteen 2022, sillä löysimme vielä muutamia asioita, jotka pitää hioa kuntoon ennen boksin julkaisua jotta julkaistava digiboksi on käyttäjäkokemukseltaan ensiluokkainen. Palaan siis tarkemman aikataulun osalta vielä asiaan.

Varmasti osaattekin päätellä, että nyt, kun meiltä tulee uusi Android-pohjainen digiboksi niin meiltä tulee saataville myös todella kauan odotettu Telia TV sovellus Android TV:lle. Sovelluksen julkaisu Android Smart TV:ssä tulee tapahtumaan uuden digiboksin julkaisun jälkeen.

Isoja ja kauan odottamianne uudistuksia on siis tulossa.

Android-pohjaisen digiboksin kehitys on ollut syksyllä yksi tärkeimmistä kehityshankkeistamme ja kehittäjämme ovat työskennelleet ahkerasti projektin parissa. Valitettavasti tämä tarkoittaa, että osa keväällä arvioimistani sovellusten julkaisuista olemassa oleville bokseille viivästyy hieman. Julkaisemme kuitenkin kaksi toivomaanne sovellusta (mm. Yle Areenan) Arris 5305-digiboksille alkuvuodesta. Netflix ei valitettavasti tässä yhteydessä ole tulossa Arris 5305-bokseille.

Tähän lopuksi vielä siitä, kun aiemmin kerroin, että tavoitteemme on yhtenäistää Telia TV -palvelua sekä sen käyttökokemusta. Tämä tarkoittaa käytännössä esimerkiksi sitä, että Telia TV:n selainversion marraskuussa julkaistu uusi ilme on lähellä tulevia Android-pohjaisia alustojamme eli uutta digiboksia ja Android TV -sovellusta. Uuden Android-version kehitys näkyy myös Arris-digibokseillamme modernimpana käyttöliittymänä, jota on päivitetty syksyn mittaan.

Telia TV -käyttäjätunnus tulee myös linkittämään tulevan Android TV-pohjaisen digiboksin, selainversion ja sovellukset saumattomaksi kokonaisuudeksi: kun käytät tulevaa Telia TV digiboksia Telia TV -käyttäjätunnuksella, saat samat sisällöt ja tallennukset käyttöön myös esimerkiksi Telia TV mobiilisovelluksella.

Kaikki tämä herättää varmasti paljon kysymyksiä. Tarkempia tietoja esimerkiksi saatavuudesta ja sovelluksista kerromme myöhemmin.

Formulat…

Se ehkä isoin syy että otin teliatv paketin.

Ajatus oli katsoa herättyäni formuloiden aika-ajot kun sehän PITI mennä kirjastoon automaattisesti.

No, näinhän ei tietenkään ole tapahtunut.

Harjoitukset 1, 2 ja 3  kyllä löytyy muttei aika-ajoja. No luen lehdestä sijoitukset ja mietin miten tästä pääsisi eroon.


Formulat…

Se ehkä isoin syy että otin teliatv paketin.

Ajatus oli katsoa herättyäni formuloiden aika-ajot kun sehän PITI mennä kirjastoon automaattisesti.

No, näinhän ei tietenkään ole tapahtunut.

Harjoitukset 1, 2 ja 3  kyllä löytyy muttei aika-ajoja. No luen lehdestä sijoitukset ja mietin miten tästä pääsisi eroon.

 

Valitettavasti F1:n Australian GP:n aika-ajot ei tosiaan ole jälkikäteen katseltavissa Telia TV -sovelluksella ja Telia TV digiboksilla -palveluissa. Häiriö on meillä tutkinnassa ja siitä on kirjattu häiriötiedote.


Telia TV digiboksilla, Arriksen boksi. Nyt on alkanut Maikkarin ohjelmien tallennus tökkimään. Toistuvia tallenteita on jäänyt tallentumatta ainakin huhtikuun alkupuolelta asti. Ohjelmaoppaasta tarkistettaessa ohjelma ei ole enää tallennuksessa vaikkei sitä itse ole lopettanut. Onko tästä viasta tietoa jossain? En ainakaan löytänyt. 


Telia TV digiboksilla, Arriksen boksi. Nyt on alkanut Maikkarin ohjelmien tallennus tökkimään. Toistuvia tallenteita on jäänyt tallentumatta ainakin huhtikuun alkupuolelta asti. Ohjelmaoppaasta tarkistettaessa ohjelma ei ole enää tallennuksessa vaikkei sitä itse ole lopettanut. Onko tästä viasta tietoa jossain? En ainakaan löytänyt. 

Maikkarin ohjelmien nimissä voi esiintyä virheitä, jonka vuoksi osa tallennuksista voi epäonnistua. Myös muiden kanavien osalta tallennukset voivat epäonnistua ja olemme tehneet asiasta myös häiriötiedotteen.


Telia TV digiboksilla, Arriksen boksi. Nyt on alkanut Maikkarin ohjelmien tallennus tökkimään. Toistuvia tallenteita on jäänyt tallentumatta ainakin huhtikuun alkupuolelta asti. Ohjelmaoppaasta tarkistettaessa ohjelma ei ole enää tallennuksessa vaikkei sitä itse ole lopettanut. Onko tästä viasta tietoa jossain? En ainakaan löytänyt. 

Maikkarin ohjelmien nimissä voi esiintyä virheitä, jonka vuoksi osa tallennuksista voi epäonnistua. Myös muiden kanavien osalta tallennukset voivat epäonnistua ja olemme tehneet asiasta myös häiriötiedotteen.

Selvä, vanha ongelma jatkuu vaan. Syksyllä se koski enimmäkseen Ylen kanavia (ainakin meillä) ja nyt on näköjään siirtynyt Maikkarin puolelle. Hyvin ikävää, ettei sarjoja uskalla laittaa toistuvina tallennuksina, kun toiminta on epävarmaa.


Päivitys 25.4. alkaen

Päivitys versioon 8.18

  1. Korjataan Arris 4302-digiboksia vaivannut bugi, jonka takia Menu-nappi ei ole kaikilla asiakkailla toiminut oikein

  2. Muita pieniä korjauksia”

 

Taas hyvä esimerkki laiskasta päivitys-infosta.

Ko. päivityksessä on nyt kokonaan kadonneet omien talletuksien kuvalliset -listaversiot, sellaiset siis, mitkä vuokrapalveluissa yhä hienosti näkyy.

Ohjelmatyyppikohtainen haku on kadonnut nyt kokonaan valikostakin, kun se ei viimeiseen 10kk.een toiminut - ilmeisesti tämä on Telian mielestä parannus… 🤨

 

Olis kyllä hauska tietää, kenen käsissä nää jatkuvat turhat valikkojen säätämiset ovat ja että ko. säätäjä esittäytyisi täällä ja kertoisi itse, mistä on kyse.

Todellisia Telia-TV.tä eteenpäin vieviä päivityksiä ei juuri näy ollenkaan.

 

Nimimerkillä

“Pitäisikö vielä oikein kiittää?”

 

PS: Näköjään TeliaTV-nettipalvelussa em. kuvalliset listat ovat yhä käytössä…

 

PS2: Mitenkäs tuon nettiversion tv-ohjelmahaun pitäisi toimia? 

Kokeilin hakea illalla tv2.sta tulevia “Pirunpelto” ja “Pulkkinen” - molemmissa tapauksissa hakutulos on tämänkaltainen (kirjoitin siis nuo ohjelmien nimet ilman hipsuja):

“ Emme löytäneet yhtään tulosta haulla "Pulkkinen". Tarkista oikeinkirjoitus tai käytä eri hakusanaa. “

Enkö nyt tajua jotain?

 

 

 

 


Päivitys 25.4. alkaen

Päivitys versioon 8.18

  1. Korjataan Arris 4302-digiboksia vaivannut bugi, jonka takia Menu-nappi ei ole kaikilla asiakkailla toiminut oikein

  2. Muita pieniä korjauksia”

Ko. päivityksessä on nyt kokonaan kadonneet omien talletuksien kuvalliset -listaversiot, sellaiset siis, mitkä vuokrapalveluissa yhä hienosti näkyy.

Huomasimme saman ja tätä tutkitaan, tarkoituksellista tämän näkymän poistaminen ei ollut. Tämä näkymä palautetaan siis mahdollisimman pian takaisin.
Tähän korjaus jälkikäteen: Ruudukkonäkymä on poistettu, eikä sitä tulla palauttamaan. Tämä tieto on valitettavasti jäänyt versiopäivityksen listauksessa mainitsematta.

 

Ohjelmatyyppikohtainen haku on kadonnut nyt kokonaan valikostakin, kun se ei viimeiseen 10kk.een toiminut - ilmeisesti tämä on Telian mielestä parannus… 🤨

Tämä kyseinen hakuehto on tietoisesti poistettu, koska listatut ehdot ei vastaa nykyisiä ohjelmia ja ei tuottanut siten hakutuloksiakaan. Nyt hakutoiminto on minunkin mielestä selvempi ja parempi käyttää, sanoisin tätä kyllä parannukseksi.

 

PS: Näköjään TeliaTV-nettipalvelussa em. kuvalliset listat ovat yhä käytössä…

PS2: Mitenkäs tuon nettiversion tv-ohjelmahaun pitäisi toimia? 

Kokeilin hakea illalla tv2.sta tulevia “Pirunpelto” ja “Pulkkinen” - molemmissa tapauksissa hakutulos on tämänkaltainen (kirjoitin siis nuo ohjelmien nimet ilman hipsuja):

“ Emme löytäneet yhtään tulosta haulla "Pulkkinen". Tarkista oikeinkirjoitus tai käytä eri hakusanaa. “

Enkö nyt tajua jotain?

Hakutoiminnolla voi hakea ohjelmakirjastojen sisältöjä ja vuokraamon elokuvia tai sarjoja. Hakutoiminnolla ei löydy TV -kanavilla lähetettäviä ohjelmia tai omia tallenteita. Hakutoiminnon “Etsi urheilua, uutisia ja sarjoja...” mainintaan tulee toki tehdä korjaus. Myös hakutoiminnon laajentaminen koskemaan myös tallenteita ja ohjelmia on hyvä kehitysidea, viedään viestiä eteenpäin.


Päivitys 25.4. alkaen

Päivitys versioon 8.18

  1. Korjataan Arris 4302-digiboksia vaivannut bugi, jonka takia Menu-nappi ei ole kaikilla asiakkailla toiminut oikein

  2. Muita pieniä korjauksia”

Ko. päivityksessä on nyt kokonaan kadonneet omien talletuksien kuvalliset -listaversiot, sellaiset siis, mitkä vuokrapalveluissa yhä hienosti näkyy.

Huomasimme saman ja tätä tutkitaan, tarkoituksellista tämän näkymän poistaminen ei ollut. Tämä näkymä palautetaan siis mahdollisimman pian takaisin.
Tähän korjaus jälkikäteen: Ruudukkonäkymä on poistettu, eikä sitä tulla palauttamaan. Tämä tieto on valitettavasti jäänyt versiopäivityksen listauksessa mainitsematta.

MIKSI se on poistettu? Perusteluja muutoksille pliis…

Yleisesti ottaen ihan ******* ärsyttävää, kun joka päivityksessä mälvätään noita ohjelmalistauksia ties minne suuntaan - ilman, että missään perustellaan, että miksi tämäkin muutos nyt taas tehtiin.

 

 

Ohjelmatyyppikohtainen haku on kadonnut nyt kokonaan valikostakin, kun se ei viimeiseen 10kk.een toiminut - ilmeisesti tämä on Telian mielestä parannus… 🤨

Tämä kyseinen hakuehto on tietoisesti poistettu, koska listatut ehdot ei vastaa nykyisiä ohjelmia ja ei tuottanut siten hakutuloksiakaan. Nyt hakutoiminto on minunkin mielestä selvempi ja parempi käyttää, sanoisin tätä kyllä parannukseksi.

Mikä tässä on parannus? Miten on nyt parempi, kun ei enää löydä esim. tulevan viikon TV1.n elokuvia yhdellä haulla, vaan pitää tietää tarkasti elokuvan nimi, mitä etsii?

Vastatkaa sillai, että ymmärrän!!!

Onko tässä “mielipiteessä” kyse, että kenen leipää syöt, sen lauluja laulelet??

 

 

 

 

PS: Näköjään TeliaTV-nettipalvelussa em. kuvalliset listat ovat yhä käytössä…

PS2: Mitenkäs tuon nettiversion tv-ohjelmahaun pitäisi toimia? 

Kokeilin hakea illalla tv2.sta tulevia “Pirunpelto” ja “Pulkkinen” - molemmissa tapauksissa hakutulos on tämänkaltainen (kirjoitin siis nuo ohjelmien nimet ilman hipsuja):

“ Emme löytäneet yhtään tulosta haulla "Pulkkinen". Tarkista oikeinkirjoitus tai käytä eri hakusanaa. “

Enkö nyt tajua jotain?

Hakutoiminnolla voi hakea ohjelmakirjastojen sisältöjä ja vuokraamon elokuvia tai sarjoja. Hakutoiminnolla ei löydy TV -kanavilla lähetettäviä ohjelmia tai omia tallenteita. Hakutoiminnon “Etsi urheilua, uutisia ja sarjoja...” mainintaan tulee toki tehdä korjaus. Myös hakutoiminnon laajentaminen koskemaan myös tallenteita ja ohjelmia on hyvä kehitysidea, viedään viestiä eteenpäin.

Hehheh - tää oli oikein tän keskusteluaiheen “grande-final”… ...ettäkö tääkin on aina ollut sillai, ettei haku koske tv-ohjelmia, muttaettä sitä ei missään kerrota…  ...ei v...u teiän kanssa…

 

--
Muokkaus: poistettu kirosana

 

 


Ai tänne on keksitty kommenttien moderoinkin vielä hidastamaan viestien kulkua…

 

 


osio on kerro mikä toimii ja mikä ei…,noin 20 vuoden kokemuksella voin luvata ettei juuri mikään toimi niinkuin pitäisi,ja joku toimii yhtenä päivänä muttei seuraavana,ja tämä rumba jatkuu ja jatkuuuu pitkään hamaan tulevaisuuteen…

(näen jo sieluni silmin telialaisen vastauksen:ikävää että sinulla on noin huonoja kokemuksia telia teeveestä,teemme parhaamme että viat korjaantuvat,aika taulua en osaa sanoa...)eli samaa mitä on pari vuotta kuunneltu(ei mitn henk koht tai muutenkaan telialle haistattelua vaan tosi asia ettei viat korjaannu tai korjattua kohden tulee kaksi uutta)


tuolla edellisellä yritän viestittää telialle että iso osa nykyisistä asiakkaista on räjähtämisen partaalla,on sillä toki aktivoiva vaikutus rauhalliseen tylsään päivään kun saa raivota ja jonottaa aspa puh jne jne joka päivä mutta epäilen tämän käyvän kohta terveyden päälle


Miksei kirjoittamaansa juttua enää pääse korjaamaan tuosta tekstiosioin oik. alalaidasta?

No näköjään tätä pääsi korjaamaan kun sen teki heti, mut ehtoolla piti 1-2 tunnin jälkeen korjata kirjoitusvirhe tuosta ihmettelystäni ni valikossa ei ollut “muokkaa”-mahkua(???)

 

“ Ai tänne on keksitty kommenttien moderoinkin vielä hidastamaan viestien kulkua… “

Ai tänne on keksitty kommenttien moderointikin vielä hidastamaan viestien kulkua…

 

 


Miksei kirjoittamaansa juttua enää pääse korjaamaan tuosta tekstiosioin oik. alalaidasta?

Siinä on aikaraja muistaakseni (tunti tjs).


Olisiko mahdollista saada Arris 5305:een Discovery+ sovellus, koska myyttekin kyseistä suoratoisto palvelua???


Olisiko mahdollista saada Arris 5305:een Discovery+ sovellus, koska myyttekin kyseistä suoratoisto palvelua???

Kiitokset ideasta ja toiveesta, vinkataanpa tästä eteenpäin boksin kehitykseen. 


En tiedä, onko tämmöstä pikkujuttua kukaan havainnut ja sen kanssa kiroillut. Kun olen tallennusten yksittäiset-listassa, joka meillä on hyvinkin pitkä, ja poistan jonkun tallenteen, näkymä pomppaa viikkojen päähän. Senhän pitäisi jäädä poistetun ohjelman “viereen” tai “kohdalle”. Ärsyttävää.

Ja saako klikkailuääntä jostakin asetuksesta pois? Etsin mutta en löytänyt.

Boxi on tämä uusi. Toiminut yleensä ottaen ok. Kai kolme kertaa tässä muutaman viikon aikana lakannut toimimasta 1-2 tunniksi. Ei auttaneet uudelleenkäynnistykset eikä piuhan irrottelut. Sitten vaan alkoi toimia.

Meillä käytetään boxia myös radiona, kun tuli hommattua soundbar telkkarin oheen. Areenasta kuunnellaan tallenteita ja hyvin paljon suoriakin. Mikähän siinä on, että Yle Klassinen katkeilee eniten? Lähtee yleensä käyntiin uudelleenklikkauksilla. Samaan aikaan muut kanavat kuuluvat. Olisiko ongelma Ylen päässä?


En tiedä, onko tämmöstä pikkujuttua kukaan havainnut ja sen kanssa kiroillut. Kun olen tallennusten yksittäiset-listassa, joka meillä on hyvinkin pitkä, ja poistan jonkun tallenteen, näkymä pomppaa viikkojen päähän. Senhän pitäisi jäädä poistetun ohjelman “viereen” tai “kohdalle”. Ärsyttävää.

Näkymän tulisi ehdottomasti jäädä listauksessa seuraavaan/viereiseen tallenteeseen eikä hyppiä alkuun/loppuun tai epämääräisesti johonkin kohtaan. Laitoin tästä palautteen eteenpäin. 

Ja saako klikkailuääntä jostakin asetuksesta pois? Etsin mutta en löytänyt.

Jos tarkoitat navigointiääniä niin ne saat poistettua näin:  Asetukset->Järjestelmän asetukset->Laitteen asetukset->Ääni->Järjestelmän äänet

Boxi on tämä uusi. Toiminut yleensä ottaen ok. Kai kolme kertaa tässä muutaman viikon aikana lakannut toimimasta 1-2 tunniksi. Ei auttaneet uudelleenkäynnistykset eikä piuhan irrottelut. Sitten vaan alkoi toimia.

Meillä käytetään boxia myös radiona, kun tuli hommattua soundbar telkkarin oheen. Areenasta kuunnellaan tallenteita ja hyvin paljon suoriakin. Mikähän siinä on, että Yle Klassinen katkeilee eniten? Lähtee yleensä käyntiin uudelleenklikkauksilla. Samaan aikaan muut kanavat kuuluvat. Olisiko ongelma Ylen päässä?

Herjaako boksi jotain kun palvelu ei toimi? Toimiihan verkkoyhteys muilla laitteilla tällöin normaalisti?

Jos muut Yle Areenan sisällöt ja nettiradio -lähetykset kuitenkin kuuluvat normaalisti niin syyttäisin kyseisen kanavan toimintaa. Tässä tilanteessa näkisin palautteen Ylelle olevan paikallaan. Ellei kuuntelu tapahdu podcast tyyppisesti, eli toisto tapahtuisi vain yksi “jakso tai ohjelma” kerrallaan. 

 


Tuohon toimintakatkoon: Ei ole tullut herjoja. Ei vaan toimi. Tarkemmin muistellen katkoja on ollut enemmänkin, mutta yleensä auttaa jo uudelleenkäynnistys. Mutta muutaman kerran ollut vaan poikki. Reitittimen muut laitteet kuten mm läppäri ovat samaan aikaan tomineet.

Täytyy seurailla Ylen radiokanavien toimivuutta ja koittaa aina samalla tsekata, mikä muu toimii tai ei toimi samaan aikaan.


Tää ketju onkin vähän hautautunut - ilmeisesti kaikki on pitkään ollut kunnossa?? 😁

 

Arris VIP4302:

Nythän on tuorein sw-versio 8.23.xx, mikä tällä viikolla latautui…

 

Jossain vaiheessa ilmaantunut toiminteiden yleinen takkuilu yhä jatkuu ja aika ajoin kaikki omat tallenteet “katoavat”, mutta sit taas ilmaantuvat näkösälle ja käytettäviksi… ...viimeiksi tämä katoamistemppu tapahtui tänään aamupäivällä.. ..entiä onko jo palautunu…

 

Sellainen on ihmetyttänyt koko TeliaTV.n/Play.n alusta alkaen, että kun modeemin Thomson TG799 käynnistää, niin nettiyhteys nousee käytettäväksi tyyliin vajaassa minuutissa, mutta TeliaTV/Play -puoli on pimeenä (VIP4302.n kautta siis) useita minuutteja…  Onkohan tähän joku selitys?

 

 


Tää ketju onkin vähän hautautunut - ilmeisesti kaikki on pitkään ollut kunnossa?? 😁

 

Arris VIP4302:

Nythän on tuorein sw-versio 8.23.xx, mikä tällä viikolla latautui…

 

Jossain vaiheessa ilmaantunut toiminteiden yleinen takkuilu yhä jatkuu ja aika ajoin kaikki omat tallenteet “katoavat”, mutta sit taas ilmaantuvat näkösälle ja käytettäviksi… ...viimeiksi tämä katoamistemppu tapahtui tänään aamupäivällä.. ..entiä onko jo palautunu…

Kuinka usein tätä tallentumisten katoamista tapahtuu? Tallenteet kuitenkin loppuenlopuksi palautuvat katsottavaksi, kuinka kauan tässä menee aikaa? Meillä ei ole tiedossa olevaa häiriötä tähän liittyen. Tätä olisi hyvä tutkia lisää häiriöilmoituksen merkeissä. Häiriöilmoituksen voit jättää meille esimerkiksi asiakastuen chätin kautta. 

 

Sellainen on ihmetyttänyt koko TeliaTV.n/Play.n alusta alkaen, että kun modeemin Thomson TG799 käynnistää, niin nettiyhteys nousee käytettäväksi tyyliin vajaassa minuutissa, mutta TeliaTV/Play -puoli on pimeenä (VIP4302.n kautta siis) useita minuutteja…  Onkohan tähän joku selitys?

Tämä yhteyden palautumisen keston syy voi olla reitittimessä, mutta ei ole tavatonta että digiboksilla kestää hieman pidempään löytää verkkoyhteys modeemin uudelleen käynnistämisen jälkeen. Reitittimen pitää ensin saada verkko-osoitteet haettua myös IPTV-palvelun puolelle, tämän jälkeen boksi saa jälleen verkkoon yhteyden ja tämän muodostamiseen menee aina oma hetki kun lähdetään "nollilta".


1: “ Kuinka usein tätä tallentumisten katoamista tapahtuu? “

Aika ajoin - esim. kertaalleen parin viikon syklissä vois olla pidemmän aikavälin arvaus.

Ei nyt kummemmin haittaa, kun tuon tietää ja että kyse ilmiselvästi vain yhteydestä omiin tallenteisiin, mut kummastuttaa tietty, enkä usko, että tuo vain minulle tapahtuu… 🙄

Muut boxin toiminteet pelaavat tuon tallenteiden katoamistempun aikana.

 

2: “ Tämä yhteyden palautumisen keston syy voi olla reitittimessä... “

Ookoo..


Moi!

Latasin Sonyn Android telivisioon Telia Play-sovelluksen ja mietinkin että kuuluuko nuo kanavat näkyä noin. Sillä Maikkarin ja Nelosen kanavat näkyy ainoastaan silloin jos ohjelman tallentaa. Miksi näin, nettiliittymä on Telian Yhteys kotiin XL  ja se menee televisioon Telia Smart Technicolor DGA4330 boxsista johtoa pitkin?

 


Maikkarin ja Nelosen kanavat näkyy ainoastaan silloin jos ohjelman tallentaa. Miksi näin, nettiliittymä on Telian Yhteys kotiin XL

Hei,
Sovellus eroaa Telia Play-boksista hieman. Sovelluksella Yle TV1, Yle TV2 ja Yle Teema&Fem ovat katseltavissa suorana ilman tallennusta. Digiboksilla ja Telian yhteydellä kaikki kanavat ovat katsottavissa ilman tallennusta suorana.


Hei,
Sovellus eroaa Telia Play-boksista hieman. Sovelluksella Yle TV1, Yle TV2 ja Yle Teema&Fem ovat katseltavissa suorana ilman tallennusta. Digiboksilla ja Telian yhteydellä kaikki kanavat ovat katsottavissa ilman tallennusta suorana.

Myös TLC, STAR, FRII, National Geographic ja V Sport+Suomi on katsottavissa ilman tallennusta suorana sovelluksessa 😉

 

--

Muokkaus SonjaNii: Siistitty lainauksia


Myös TLC, STAR, FRII, National Geographic ja V Sport+Suomi on katsottavissa ilman tallennusta suorana sovelluksessa 😉

Poikkeuksena ovat nämä kanavat, joilla pitää tallentaa ennen katselua: Nelonen, Liv, Jim, Hero, MTV3, MTV Sub ja MTV Ava.

 

--

Muokkaus SonjaNii: Siistitty lainauksia